Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz gombii #48350 üzenetére
Elhiszem, hogy pl. a linkelt gyártó qrva jót csinál, de pl. rákerestem a Vitara/Scross könyöktámaszra és inkább kihagyom kinézetű. Úgy vagyok az ilyenekkel, hogy gyári vagy semmi. Utángyártott mindig is az marad, ritka amelyik felveszi a versenyt a gyárival, de annak már az ára is a gyári közelében van.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Doki16
addikt
Van robbantott ábrás cikkszám kereső valahol Suzukihoz? Konkrétan egy 2015-ös 1.2 Swifthez érdekelne.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Hihetetlenül hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol le lehetne vadászni egy gépkönvyet 2005-ös Swifthez!
Már feltúrtam a komplett netet de sehol sem találok. -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Elképesztően hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol találok gépkönyvet 2005-ös Swifthez!Már feltúrtam a komplett netet de semmi!
Egyre jobban kezdem megkedvelni ezt a kis autót. Pedig még nincs 2 hónapja,hogy nálam van!De ugye öreg használt autó révén szolgál azért meglepetésekkel.Mára virradóra például nem ad magáról életjelet a klímakompresszor.Cseszik bekapcsolni.Remélem konkrétan nem az nyekkent meg hanem valami más ami okozhat ilyen hibát mert ha mégis akkor az jó zsebbenyúlós történet lesz.Jövő hónapban esedékes a műszaki.Tartok tőle,hogy az első szélvédőt addig cserélnem kell.Az előző kedves tulajdonos nem észlelte,hogy a bal oldali lapát lepotyogott és így törölt még egy pár kanyart vele.Így pedig lett egy igen konkrét karc a lapát törlőtartományának ívében.Gondolom az műszakin instant bukó.
Elnézést a duplázásért de szarakodott az oldal![ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #48359 üzenetére
másik, az előszó így fogalmaz:
"Ez a kézikönyv a diagnosztikára, karbantartásra, beállításokra, kisebb szervizmunkálatokra, elemek cseréjére (szerviz) valamint nagyobb részegységek szét- és összeszerelésére (egységek javítására-nagyjavítására) vonatkozó eljárásokat taralmaz."
"... and I hope you have a great day!"
-
kovsol
titán
válasz KubanitoS #48303 üzenetére
Nekem az 1.4T hybrides vitara van, és 130-as tempomat mellett hatosban 2500-3000 között van a mutató, olyan 2800 körül. 120-as tempó mellett meg 2300 körül.
A gyári yokohama téli gumiról kinek mi a véleménye egyébként? Persze nem szalonban véve, mert lehet olcsóbban is.
May the Force be with you!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kovsol #48362 üzenetére
Ha a gyári nyárigumi van rajta, akkor kb a valóságot mutatja az óra. (nem pontosan, de kb stimmel 100-nál megy 94-96 között)
A Yokohamát engedd el, olcsóbban kapsz Kléber Krisalp HP3-at 215/60R16 méretben...
TPMS-es az autód (ezt gondolom tudod), így én azt ajánlom látatlanban hogy vegyél egy szett lemezfelnit is hozzá... anyagi megfontolásból is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, nem lineáris a csalása, hanem minél gyorsabban mész, annál többet forog a kerék, annál nagyobb a mérés bizonytalansága, és ugye átlagol, majd esztimál, szóval igen, amikor azt hiszed 160-al mész, akkor valójában még csak 145-el. Persze nem ennyire éles a dolog, de a Swift-nél már lehet.
Nekem az i30 hivatalos végsebessége 200 km/h, ehhez képest óra szerint ment 223-at, ha belendült a germán lejtőn, akkor fékezni kellett mert a téli szett csak H-s volt... és a nyári is csak 240-ig szólt... szóval hamar ott lehetett hagyni a futófelület nagyját a lejtő közepén, "aztán meg jön a futás meg a sikítás".Mindezzel csak egy baj van: Sok gyártó úgy konstruálta meg az műszerfalat, hogy baj esetén ott marad a mutató ahol az ütközés pillanatában volt: [link]
Ő hiába mondja: "de bírónő, én a GPS-t néztem, nem is mentem annyival" és még az is lehet hogy igazat mond... csak a tárgyi bizonyíték nem ezt fogja mutatni, és az elbírálásnál nagyon nem lesz mindegy h rárohad e az emberre a műanyag lakat vagy nem..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zoleee83
addikt
No megtörtént a 2005-ös Swift II-m alvázvédelme.
Éppen időben sikerült megfogni a nagyobb bajt, a kerékjárati műanyagívek alatt kisebb helyen már lemezelni is kellett, mert elkezdett átrohadni a lemez a kerékjárati ívben megálló/felcsapódó sár miatt.
Szóval kerékjárati műanyag ívek kivéve, rozsda átalakítóval kezelve (ahol volt, nem volt vészes), alvázvédővel kifújva a teljes alja + üregkitöltés megcsinálva. Kapott még ~5-7 évet, nem vettem volna jobb autót 130.000 km-rel, és nagyon szeretem. Teljes felújítás megvolt az utóbbi években, bár leginkább kopó alkatrészeket cseréltem: jobb-bal első stabilizátorok, hátsó lengéscsillapítók, tankbeöntő (na ez pont nem az..), jobb első nyúlvány, ABS gyűrű, jobb első féltengely szimering, fékbetétek, gyertyasor, fék munkahengerek, szíjak, folyadékok, szűrők természetesen..[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #48374 üzenetére
Persze, kifejtem: ha bármelyik gumisnál elhangzik hogy TPMS akkor rögtön ugrik az ár, ha beletorik a szelep, az sem olcsó mulatság, elvallalni nem fogja h ő törte bele... Az alufelni lakkozasanak felújítása szintén nincs ingyen h a gorgozestől most tekintsünk el uriasan.
Két szett szelepnél rendelsz Ali-ról két garnitúra aztán 5-6 év nyugi van, nincsen nyűg és nyafi, telefonalgatas, időpont kérés, felesleges centrirozas ragasztott súlyokkal stb. 60bol kap rá egy garnitúra lemezfelnit Alis szelepekkel, az BP-i áron nézve 3 év alatt visszajön, utána minden év már spórolás.Persze más véleményt is elfogadok, de én pont ezért csinálom magamnak...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #48370 üzenetére
ahhoz még nincs..
kedvenc virágboltunkban van Suzuki specifikus program, amivel gyári robbantott ábrákat lehet nézegetni 2014-es modellekig. Privátban tudok segíteni ha valakit érdekel, de ne feszegessük a fórumszabályzat korlátait..
A korábbi db alapján viszont itt megcsinálta valaki online-ra, így a 2005 Swift-ig böngészhető neten (nem valami tökéletes minőségben) itt, hátha valakinek ez is segít: [link]
"... and I hope you have a great day!"
-
Petyás
tag
Sziasztok!
2006-os Swiftre érdemes téli gumi helyett négyévszakost venni? (a nem túl hideg, ellenben kiszámíthatatlan átmeneti időkre (tavasz, ősz) számítva)
Lemezfelni, napi munkábajárás főúton, falvakban, évi kb. 15000 km.
Köszönöm! -
nagyúr
válasz Petyás #48377 üzenetére
[link] Ez alapján jelenleg ez a kombináció a legjobb.
Aki meg igazán spórolni akar, valszeg elvan egy modern prémium 4 évszakossal. (ami nem olcsó, de olcsóbb mint nyári és téli prémium külön)
Ami biztos, hogy télen (minuszokban) a nyári használhatatlan majdnem, és nyáron a téli használhatatlan szinte. (értve ezt úgy hogy a paraméterek az ideálishoz képest nagyon leromlanak)
A 4 évszakos meg a tesztek szerint egy elég jó kompromisszum, ami soha nem lesz a legjobb, tehát mérhetően rosszabb télen és nyáron is, de használható.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
laca891
aktív tag
-
tboldi
nagyúr
válasz laca891 #48384 üzenetére
Városban és pályán, azaz takarított utakon elég jól. Máshol nem járok az alig 10 cm hasmagasságú autómmal.
A másik hsz-eddel nem értek teljesen egyet, egyrészt léteznek kifejezetten télies négyévszakosok, másrészt igazán havas napokból egyre kevesebb van, olyan viszont egyre több, amikor reggel még mondjuk csak 3 fok volt, délután meg 17, erre pont jobb egy 4S.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nyári: Continental PremiumContact6
AllSeson: Continental AllSeasonContact
CrossClimate: Michelin CrossClimate
Winter: Continental WinterContact TS 860Szóval mind prémium gumi.
Nedves fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy nő a hőmérséklet:
Havas jeges úton pálya köridő, kisebb érték a jobb:
Száraz fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy csökken a hőmérséklet:
Az előbb linkelt videóból a lényeg ami látszik... szárazon a nyári a legjobb, nedvesen csak 15 fok és felette a legjobb a nyári... valószínűleg 25-30-40 fokokban még jobban a nyári jobb.
A téli csak a havas jeges úton a legjobb, az a középső ábra ahol köridőket mértek havas/jeges viszonyok között részben "érzésre".
A nyári gumi vizes teljesítménye változik legjobban ahogy csökken a hőmérséklet egyre rosszabb...
Szóval szerintem a tesztek és a gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a 4 évszakos egy jó átlagost hoz mindenhol, sehol sem kiemelkedő, de nem is rossz. Az ilyen katyvasz időben alig van különbség a gumik között amíg nincs 5 fok alatt az idő.
Szóval a téli nyári 7 fokos váltás az tényleg nem hülyeség...[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
KubanitoS
veterán
2018 február havi S-Crossom becseréltem egy hybridre. A "régiben" közel 60 ezer km volt és mindössze 300 ezret buktam rajta. GL+ mindkettő AllGrippel.
Eddigi tapasztalatok (az újba sikerült eddig 110km-t beletenni): A beltér változatlan, viszont az ülések sokkal feszesebben tartanak. Nagyon úgy tűnik, hogy két év alatt sikerült kiülni az előző kocsim üléseit, ami egyébként nem tűnt fel, csak amikor beültem az újba.
Az egyetlen új extra az előttem lévő kocsit intelligensen követni tudó tempomat, emiatt kicsit variáltak a gombokon a kormányon. Számomra felejtős.
A telefonkihangosító most már kiírja a teljes beírt nevet a kijelzőre a telefonkönyvemből. pl Kovács Jóska Gumis eddig úgy jelent meg, ha hívott, hogy "Kovács Gumis". Apróság, de kényelmesebb, ha sok hasonló nevű ismerősöd van.
A kocsi hangja induláskor, mikor rásegít az elektromotort egyértelműen fickósabb. A start-stop rendszert is ugye az elektromotor működteti, gyakorlatilag észrevehetetlen a motorindítás. Szerintem a másodperc törtrésze alatt beröffenti és nincs "indítózás" sem. A teljesítményről nem tudok nyilatkozni érthető okok miatt (110km), viszont gyengébbnek nem tűnik. Városban talán kicsit nyomatékosabb. Ha menetben elengedem a gázt, ikon jelzi a visszatöltést. 100-nál 2000-et forog.
Leállításkor kiírja, hogy a start-stop rendszerrel mennyi másodpercet/percet állt a kocsi és ezzel mennyi üzemanyagot spóroltam mililiterben.
A váltója nálam egyértelműen jobb, mint a réginek volt. Annak a rükverc néha akadozott, illetve átvételkor a 4.-et nehezen vette, de ez utólag teljesen megszűnt, a hátramenet szórakozott 10-ből 2x kb. Az új autónak a váltója mint a vaj a legelső indulással kezdve.
Ha már váltás, a következő fokot sokkal hamarabb kéri a kijelző megjelenő nyíl. Szerintem túlságosan korán is, ha követném az iránymutatást, akkor 1000 körül járnék a kocsival mindig, ami azért szerintem nem tenne jót neki.
A kocsi alapból gumiszőnyeg garnitúrával jött, ez kellemes meglepetés volt. A gumiszőnyegek alatt ott voltak a sima szőnyegek is.
Nem vagyok 100%-ban biztos benne, de szerintem az óra eltűnt a kormány mögül és csak a középkonzolon van. Ezzel sincs gondom, mivel a régi kocsimban valamiért a kormány mögötti óra folyamatosan késett, így más időt mutatott a GPS-es középkonzolon lévővel. Többször utánállítottam, de semmi. Szóval nekem ez pozitívum (ha jól emlékszem, hogy eltűnt ).
Nagyjából ennyi egyelőre...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
mefistofeles
addikt
Új swift vásárlását tervezem, ha meglesz akkor elmondom a tapasztalataimat a régi ( 2007-es) swiftel kapcsolatban....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
sepsi0
őstag
Sziasztok!
Vettem az 1,5 benzin SX4hez (2006) itt ajánlott Favorit Alu G12 hűtőfolyadékot. Tudtam valami nem stimmel... Most zőld színű van a hűtőben. Kérdés:
Ugye úgy jön ki az összres hűtőfolyadék a hűtési kőrből, ha üzemmeleg motornál kinyit a termosztát és úgy eresztem le?
Ezután desztillált vízzel át kellene mosnom a rendszert a folyadékok színének eltérése miatt? Gondolom más tulajdonságokkal bír a kettő, nem kellene keverni?
Magamtól még nem cseréltem, le kell szerelnem a motorvédő burkolatot? Alá feküdtem, de nem láttam a hűtőt, nem hogy a leeresztőt.
Köszönöm a sok kérdésemre a választ.Ecstart akartam venni, 5L 10k,azrán néztem 5L elvileg nem elég. Itt olvastam, hogy a boltos azt javasolta, hogy a maradéknak tőltsenek utánna desztvizet...
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz KubanitoS #48389 üzenetére
Ismerősöm is hasonló cserén gondolkodik. Neki 2017-es GL+ Scross van, 4,8 milláért vette. Most kapna érte 4,7-et, de 1,2 milliót kéne rádobnia, hogy kapjon egy GL+ kocsit.
Ő próba után azt mondta neki érezhető volt a hibridből hiányzó lóerők.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
kovsol
titán
-
dethroner
veterán
off
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!