Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz mefistofeles #48684 üzenetére

    Én hosszú távra tervezek vele, annyira, amennyire nem is látok előre, szóval szintén zenész :DDD . Számolgattam olyan költségeket, benzint, stb. A Jazz sem vészes. Szívó benzin, nem közvetlen befecskendezés. 6 liter körül eszik. Amivel többe kerül az alkatrész, annyival talán többet is bír, csak ugye újat a használttal hasonlítom. Az új Jazz felejtős, horror áron van.
    Konkrétan én 16 évre számoltam előre. Egy 2016-os Jazz-t, és felszoroztam évben 16-ra, valamint két használt 1 generációval idősebbet. 10,6 millióra jött ki, az új GL+ Swift fehér fényezéssel meg 11,6-ra. Az első években nagy az értékvesztés. 6 évesen már csak 2-2,5 milliót ér, onnantól majdnem egyezik a fenntartása. Ha viszont veszel egy használtat 1,8-ért, meg ráköltesz azonnal egy kicsit, majd 18-20 évesen lelökőd a domboldalról (egy mai 20 éves Swift 100.000Ft), és veszel egy akkori használtat 1,8 + egyebekért, akkor összességében durván ott vagy. 16 év alatt szerintem 1 millió körül van a felár, hogy ezt te kezded meg 0km-esen, 0 naposan, és nem zsákbamacska.
    Új autó vásárlásról, márkaszervízbe hordásról nekem nincs tapasztalatom. Nem is tudom, hogy élni fogok-e a +7 év garival. Én csak 3 évre számoltam casco-t meg márkaszervizt első körben. Látom, hogy húzós a szerviz.
    Ami aggasztó, hogy látom, hogy az újat manapság gariba kell visszahordani, meg beázik, meg egyebek. Sejtettem, hogy évről évre egyre rosszabbak, de ezt nem gondoltam, hogy már itt tartunk. A régi megbízhatóak meg öregednek, az meg azért ázik be, meg áll meg.
    A 2018-as Swift nekem azért lett volna jó, mert tudom, hogy kb mennyit fogok menni, és az a +85.000km belefért volna, és 2,8-ért megspóroltam volna a első két év értékvesztést és márkaszervízt. De utána kérdezve, már ezt a 2 évest is el kellett volna vinni bevizsgálni. Már kopott a két gumiszett, már van 85.000 a futóműben, a kuplungban, motorban. A fékeket elvileg 200km-el előtte márkaszerviz szervizelte, de nem írta, hogy az mit takar. Ennyinél már lehet, hogy kell 4 új fék. A ráncfelvarrás miatt ebbe még nem volt a hybrid rendszer, amivel kb. 0,5 literrel még többet is eszik. Lízing volt még rajta, kicsit bonyolultabb is lett volna megvenni. Árban pedig a végén már 700.000Ft-al volt a többi hirdetett alatt. Hát itt én már rögtön azon gondolkodtam, hogy az autópályán bejáratás nem tett neki jót, vagy valami valami baj van a géppel, és azt közölték az utolsó szervíznél, mert rá 200km-re hirdette meg. 3,2-ért, majd 3-ért, és végül 2,8-ért. Nagyon szabadulni akart tőle. És akkor ez egy 2 éves gép, garanciával, márkaszervizes vezetett szervizkönnyvel.
    Használt 10 éves Jazz-be olyan kopott a kormány, amilyen nekem a Focus1-esbe 30-40 év után sem lenne, és az 1,8 millió. Igaz, típushiba a kormány öregedése ennél, de azért katasztrófa, hogy milyeneket árulnak. Gyári fény. Aztán eleje hátulja lehúzva, hátulja behorpadva. Ja, gyári, a horpadásban tényleg az még a gyári, mert nem javíttatta meg.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák