Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #47399 üzenetére
Azert a futott km is szamit gondolom. A legtobb ilyen dolog futashoz kotodik. Lehetne cserelni havonta/hetente is mindent, de a karbantartasnak van egy optimalis es egy kritikus ideje. Egy taxis evente tobbszor cserel olajat, szuroket, mert sokat fut a kocsi.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
AMD Power
titán
válasz Tigerclaw #47403 üzenetére
Én megyek évi 7-8000km 80% Bp-n. Ebben sok rövidebb táv van. Így az évenkénti cserénél mindent kicserélek. Meg is hálálta az autó eddig.
Swiftben nem tudom,hol van a benzinszürő.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47410 üzenetére
Toyota szereti az aljára szerelni az autónak... mondjam mennyire kényelmes rádöbbeni a parkolóban egy szem trapézemelővel hogy a bilincs fölött győzött az oxid? (evett a kocsi 10km-en 10 litert, úgyhogy sejtettük hogy valahol elfolyt 3500 forintunk...)
Szerencsére nyár volt és tudtunk kérni egy csőbilincset az egyik "víz-, gáz-, fűtés- szerelő" feliratú gépjármű sofőrjétől... Mondtam is a havernak hogy MekkEleknél tuti lesz különböző méretekben... majd egy röpke séta a kútra, vettünk egy kannát (gondolhatod milyen olcsón ) és újabb tankolás.A német autóknál szokott még alul lenni, hogy legalább akkor szembesülj az útszórósó kártékony hatásaival, amikor a cikkszámot szeretnéd leolvasni róla...
Az hogy a csavar nem jön ki 10+ év sózás után már nem is meglepő... csak a gumiból készült benzincső mellett hadonászni a kisflex-el nem egy életbiztosítás na... egy szikra aztán elmehetek a Fantasztikus 4-esbe...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47409 üzenetére
Ne is juttasd eszmbe. A szerviz soran - mivel en is alanaztem - lattam par rozsdas menetu csavart. Bosszankodtam is egy sort, hogy egy ev, 2500km, garazsban tartom, miert rozsdasodik. Szoval szoltam a szerelonek, hogy kenjen mar arra a 4 csavarra egy kis zsirt vekonyan, de csak dormogott valamit hogy ugyis lejon rola. (ezert mondtam neki, hogy zsirt, nem olajat) Befujta valami olajos spray-vel, de nem bantam volna, ha zsirt tesz ra. Muszaj leszek itthon megcsinalni, pedig neki konnyu lett volna felemelt autoval.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
gombii
tag
válasz Tigerclaw #47412 üzenetére
Én Ausztriából hoztam be egy Swift Sportot és a gondos tulaj akitől vettem már alvázkezelte az autót, méghozzá nem a megszokott termékkel, hanem úgynevezett Seilfett-el (kötélzsír).
pl
Kint ez egy bevett módszer, sárgás zsír szerű anyag, ami ráragad a fémre. Elég jól bírja eddig a kiképzést! -
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47411 üzenetére
A Jazzemnél a két első ülés alatt van a tank, a középkonzol alatt meg a pumpa, a jeladó és a szűrő egyben, de lehet külön cserélni a szűrőt is. Tök egyszerű hozzáférni, csak a középkonzolt kell felemelni, és a rozsdától sem kell tartani.
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni nagy tisztelettel.
A nejemnek szeretnék egy "szaladgálós" autót, rövidebb távokra 10-30km. Több típust is bepipáltunk, de sokan ajánlották ezt a márkát, ráadásul a Zasszonynak tetszik is. Szóval 2000-es évjárat körüli Swift-et szeretnénk vásárolni max 500k-ig. (mire rendbe lesz biztos 7-8 lesz a vége) Van egy pár típus az ezresből és az 1,3-asból is. Sajnos nem ismerem ki magam, ezért fordulnék hozzátok. Melyiket érdemes megvenni, mire figyeljek, mit nézzek meg ha megyek a kiszemelt példányért??? Szóval tanácstalanok vagyunk. Szeretném ha az 1300-asból a nagyobb teljesítményű lenne, de ha lebeszéltek róla akkor más. Találtunk egy 1,3-as automata váltós verziót, megvehető? Vagy bukta a váltó miatt??
Köszönettel!Joe
-
laca891
aktív tag
válasz gombii #47416 üzenetére
Nálad az üregeket is kifújták ezzel? Nem tudom mennyire lehet jó üregvédelemre, mennyire folyik be a lemezek közé, milyen a kúszó képessége? A nyúlványokat és hossztartókat szeretnék lefújni vele, de mivel túl sok rajtuk a furat és nem zártak a sima viaszos üregvédőket nem merem belefújni. Mivel ragacsosak maradnak.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #47422 üzenetére
[link] egy ilyen alá én 2020-ban nem adnám... városi szaladgálásra/második autónak/anyataxinak még 5-10 évig tuti elmegy... (ha karban van tartva)
A rozsdával az a gond, hogy Murphy beindul és pont azokat az elemeket csócsálja meg, amik az autó egyébként sem magasfokú biztonságát adják... (küszöb, padlólemez, hossztartók)Ha visszaolvasol pár hónapot akkor volt egy fórumtag, aki 270k-ért vett egy ilyen Swiftet és feltöltött egy videót a padlólemezről... ajánlom nézd meg mielőtt a szeretett nejedet beülteted egy ilyenbe... nem mondom hogy köss rá életbiztosítást azonnal, de gondolom nem is ezért mondtál neki igent hajdanán...
És tudom hogy fájni fog, de ha senki más nem írja le, akkor én fogom, 1M alatt minden autót felejts el, mert azok olyan állapotban vannak, hogyha rozsdás menthetetlen, a vasoxidból nem lesz acél többé és nem lehet mindent kilakatolni... én a helyszínen lőném főbe azt aki átengedet műszakin az összeset...
Japán autó ha frissen van alvázvédőzve, annak oka van... Más nem szokott tönkremenni rajtuk, a dugattyúszoknya törés ami még típushibája, a többi részére igaz, amit a Kroneraff Pista mondott: "...legyen benne megfelelő olaj meg víz és kimegy a világból..."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
hundai
aktív tag
válasz 2ozzmexy #47423 üzenetére
"Japán autó ha frissen van alvázvédőzve, annak oka van.."
Maximum eladás előtti autóra érthető.Gombóc swiftünkön most csináltattam alvázvédelmet, és igen is elfért rajta. Inkább a hatsó régióban volt probléma a rozsda, még a tank fölött is volt, lakatolni semmit sem kellett.
-Wake up Neo!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47425 üzenetére
Lehet élni nélküle, maradjunk ebben, az a "jó ha van és működik is" kategória, de a rozsdamentes padlólemez az már "must have", mindenki úgy vesz autót ahogyan akar, de szerintem ne áldozzuk fel a biztonságot a budget oltárán...
@laca891: Igen, emlékszem még hogy neked van ilyened, ezért is tudom mit írsz, de lássuk be, aki eladja annak alapos oka van rá, hiszen piaci értéke nincsen, a használati is erősen hanyatlik, nem biztonságos, klíma nincsen, komfortosnak sem merném nevezni, olyan guruló esernyő érzete van... pénzt nem adnék érte, hogy a feleségem és a gyerekem testiépségét rábízzam... na azt végképp nem.
Igen, hobbinak, márkaszeretetből okés, vagy csak azért mert fun még okés. De venni már te sem vennéd meg szerintem... 500k-ért meg főleg, plusz átíratási költség, esetleg gumicsere, egy-két apróság, folyadékok, szíjak, máris 1M környékén járunk. Akkor jobban megéri anyagilag venni egy olyat amit linkeltem és azt rendbetenni, még akkoris ha így 1,5M körül járunk, mert az 5 év múlva is autó lesz és talán még tisztességes pénzért el is lehet adni. (7-800 környékén) Van benne klíma, 4 lufi, ABS, ESP, 2 rendes fotel elől, hátul is egészen kényelmes... szóval néhány 100k-val több ráfordítással a végeredmény klasszisokkal jobb lesz.
(Most nem lefosozom az autódat, csak ahogyan írtad, számodra a használati értéke több mint a piaci jelenleg és Te is tudod hogy a végét járja, még pár év és menthetetlen... ilyenbe pénzt ölni nem a legjobb döntés anyagilag, főleg ha közbejön egy műszaki amin amúgy jelenleg elhasalna a rozsda miatt...)@hundai: igen, azokra gondoltam amik a neppereknél állnak, ha azokon még nem koszos és kopott az alvázvédő annak csak egy oka lehet...
Erre mintha lett volna valamilyen visszahívás, vagy eltájoltam magamat megint?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz ncc1701 #47432 üzenetére
Teljesen igazad van. Mi most nyáron sok útra azért nem megyünk el mert se én se a gyerek nem bírja 2-3 órán át a 40 fokos autóban. Arról nem is beszélve ha valahol belecsúszól egy autópályás giga dugóba stb...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Böhomke
újonc
Sziasztok!
A 2000 évi Swiftekből második autónak klíma nélkül az 1.0 motor a megfelelőbb hidrótőkés a motorja, nem kell szelepet állítani, kisebb a fogyasztása.
A vezérlése bordás szíjjal történt, élettartama 10 év vagy 100000 km.A lökhárítók magasabban vannak mit más kis autókon tehát a padkát vagy kisebb terephibákat észre sem vesz.
2010 környékén visszahívták őket lengéscsillapító cserére.
Rücsis alvázvédelmet kaptak gyárilag, de Suzuki tipushibaként az első sárvédőlemez gyorsan korrodálódik a műanyag doblemez mögé kerülő sár miatt késői észlelés és hiba elhárítás esetén a küszöb első része is megadja magát.
Tudomásom szerint ezekben még három sebességes automata váltók voltak elég magas fogyasztással. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz hundai #47430 üzenetére
Volt a 2005 utániaknál valami huncutság a hátsórészen, talán a kerékjáratoknál? Nem akarok butaságot írni, nem vagyok biztos benne, volt valamire visszahívás azoknál... (hallomásból tudok róla csak )
Kérdezz utána márkaszervízben telefonon, vagy neten keress rá, hátha...
@ncc1701: Az minden 10év fölötti japán autónál érdemes megcsinálni, rozsdátlanítás, lakatolás és üregvédelem majd rücsis alvázvédő... nem is értem miért nem lehet kérni a szalonban némi felárért...
A klíma kényelmi extra, a wartburgban sem volt, a trabantban sem volt, a skodában gyáriszauna volt (hátsó ablakok fixek a 105-ben, 110L-től volt leengedhető, de át lehetett tenni az ajtókat), én is jobban érzem magamat ha van, de ha nincsen sem égetem el a jogsimat... évekig jártunk üres klímával BP-en... vidéken vagy kisebb településeken az ablak letekerése bőven elég, de BP-en ahol másfélórát állsz az M0-on... oda kevés. Ha szívbeteg vagy akkor el sem indulsz olyan melegben, nem? Nekem ezzel még nincsen bajom Hál' Istennek, de ez is egy szempont. Mondjuk ha szívproblémáim lennének klíma nélküli gk szóba sem jöhetne...@AMD Power: Igen, ez így van, mi sem indulunk el nagyon sehová, mert sokszor mire lehűti az utasteret a Vitara addigra kiszállunk... de tény és való, hogy 2020-ban szerintem ez használtautónál is alap kellene hogy legyen, meg az ABS, ESP, 4 lufi, vellanyablak... ezekből én nem engednék a legcsótányabb bontószökevény esetében sem.
@Böhomke: Ez mind igaz lehet amit írsz, de én nem ajánlom senkinek 2020-ban hogy egy ilyen autót vegyen... nézi 500k körül, rá tervezni költeni még 300k körül, az már 800k, 2 év múlva nem fognak 100k-t sem adni érte... éves értékvesztés rajta 350k? Az eléggé húzós, akkor inkább 1,1M-ért amit linkeltem és ha arra kellene költeni még 2-300k-t, akkor rossz esetben 1,5M-ért van egy fasza biztonságos klímás autója, amit 2 év múlva eladhat 800k-ért, a veszteség ugyanakkora, de azt a két évet kényelmesen, mitöbb biztonságos autózza a zasszonka, ha szép autót kap tőle lehet még más extra juttatások is becsúszhatnak...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Szajo
őstag
Android 10esen használja valaki az android autót?
Nekem itt nem megy a magyar hangvezérlés, miért? Android 9en ment és magyarul is olvasott fel... -
tboldi
nagyúr
A délelőtt folyamán beszereztem az utolsó kelléket is a a WagonR motor- és váltóolaj cseréjéhez (Loctite 243), úgyhogy délután neki is álltunk apummal. Utóbbi leengedéséhez kellett egy darabka zártszelvényt húzni a dugókulcsra, de szerencsére nem nyalódott el, mint a feltöltőnyílás csavarja legutóbb. Még jó, hogy a sebességjeladót kiszerelve is bele lehet tölteni a nedűt.
A légszűrő, meg a pollen nem igazán volt poros 15k km után sem, viszont tele voltak apró rovartetemekkel. Rest in
peacepieces.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47435 üzenetére
Ráadásul az a legrosszabb az egészben, hogy évek óta tervezzük Plitvicét, illetve Szlovéniát. Nah most ide, a klíma nélküli 60Le Astraval el nem indulok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Tudom. Megtettem már jó pár ezer km klíma nélkül. De változnak az idők és az igények is. 20 évre is másra vágytam és most is.
Mondjuk ez a ladás dolog az én 6 éves fiamat pont nem érdekli ,hogy te mikor mivel mentél hova. Ő csak azt érzi ,hogy melege van.
Arról nem is beszélve ,hogy klíma nélkül élni. Csak nem érdemes! És ez nem csak erre vonatkozik![ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
blakey
titán
Van élet csak sz@r, miért ne lehetne az igény magasabb? Én sem vennék klima nélküli autót, ahogy az időjárás is változik úgy az igények is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
simonjoe
senior tag
..és még a klíma másik áldásos hatásáról nem is beszéltetek . A páramentesítési funkciója sem utolsó!
Joe
-
pjen
félisten
válasz M_AND_Ms #47447 üzenetére
Nem.Pedig járnék ha lenne egy hibátlan.Viszont nemrég sokat jártam egy scúdóval amiben nem volt klíma,simán túléltem.Viszont az utóbbi években egy diesel kangó maxot hajtottam amiben volt klíma,viszont álló fűtés nem.Ősztől tavaszig a városban simán megfagytam benne.Bármikor elcseréltem volna a klímát egy benzin kályhára.
-
AMD Power
titán
Szerintetek Sx4-nél "érdemesebb" szerintetek egy picit többért +300-500e Ft pluszért inkább facelift utáni, fiatalabb Sx4 venni? A 2007-2008 évjáratok kb 1.5 milla körül vannak. 2 milláért már 2010-11 vannak facelift után.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html