Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem pont ezért nem kellene a keyless drive, de egy bicskakulcsnak örültem volna, hogy ne a 2005-ös swiftből ránk maradt zsebkiszúrós (nem tudom mi a rendes neve) kulcs legyen, hanem mondjuk pár 10k felárért kérhessem bicskakulccsal, vagy legalább a márkaszervíz tudjon csináltatni/rendelni hozzá, de még ez sincsen...
Amíg nem fagy be a kéziféked télen, addig nincsen para, de ha egyszer befagy akkor vakarhatod a fejedet... nekem van fém összecsukhatós kerékékem, ilyen esetekre az jó. [link] Nem pont ilyen, de ehhez hasonló, a színe miatt ha ügyesen teszem be fel sem tűnik hogy ott van... a gyereknek sem, pedig ők aztán szemfülesek tudnak lenni... és így bátran ugrálhat benne, kiengedheti a kéziféket, elrughatja a váltót, amíg bent az ék és a zsebemben a kulcs, addig nem tudják "elkötni" a kocsit.
@ncc1701: Ez nekem is feltűnt, amíg bejárattam a Vitara BC-je 7,45-t írt, azóta nem tudom 8 alá levinni... cserébe élveztem h 3000-nél elkezdett hörögni, most meg semmi, ugyanolyan csendesen gyorsulunk és csak 4500 körül kezd hangja lenni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Vigneau #47755 üzenetére
Igen ismerem a dolgot, csak ehhez a 2db kulcsából egyet fel kell áldoznom... na ezt nem szeretném... jobban örülnék ha besétálnék az alkatrész ellátóba és alvázszám alapján némi forint ellenében kipostáznának egy gyári bicskakulcsot...
Mert a tollszárat másolni kell mindenképpen, ami vagy jól sikerül vagy nem, át kell szerelni a belét a régi kulcsnak, rosszabb esetben immobi csipszet forrasztani, tehát a két kulcsából egyet tuti 0-ra teszek, és ha az alis kulcsház szar, vagy nem passzol pontosan akkor feleslegesen b***tam el a kettőből egy kulcsot, ergó ugyanott vagyok ahol a part szakad, mehetek a profikhoz új kulcsot másoltatni, ami vagy sikerül faszára vagy nem...@Brogyi: Azt nem is fogják neked másolni, soha senki, mert aki olyat másol annak én is a kezét vágnám le... gondolj bele, elejted a kulcsodat (balfék szöszikből indulj ki, ne magadból), másoltatok magamnak belőle és éjjel meg megjöttemaviszemazautót...
Ő arra gondol ami a klasszikus HU133-as (vagy TOY43, SZ11) kulcsszárashoz van csak bicskakulcsház, amibe át lehet szerelni a belsőségeit a gyári kulcsnak, a szárat meg beviszed egy másolóba és átmásolják... (pl: [link] ) de alin olcsóbb, ez tény, csak ezért nem éri meg a kettő gyári kulcsból egyet hazavágni, szerintem."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #47754 üzenetére
Értem én, hogy elővigyázatosság, meg minden, de azért egy új autónál ne kelljen már kerékékkel szórakozni kézifék helyett, főleg hogy aztán a mai teleken nincs az a hatalmas hideg. (most tegyük félre, hohgy a gyerek gta-zni akar )
Nem túlzás ez picit?[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47757 üzenetére
nem értem mit kellene hazavágni..
2005 Swift kulcsa ugyanez, ha jól értem. Egy csavar tartja össze, egy mozdulattal kivehető a teljes elektronika és átrakható bárhova, aztán ugyanígy egy mozdulattal vissza.Most körülnéztem Ali-n, fénykép alapján (!) lemásolják a kulcsot is ha tőlük veszed a nyers kulcsot - nyilván értelmezhető képet kell küldeni.
8 USD-re kalkuláltam a teljes bicskakulcs szettet (esetleg +posta) - ha a kulcs jól sikerül nekik, akkor kb 5 perc az elektronika átpakolása.Nagyon gondolkodom rajta, hogy rendelek egyet, és a használtabb kulcsomat hazavágom
"... and I hope you have a great day!"
-
M_AND_Ms
addikt
válasz 2ozzmexy #47754 üzenetére
"Amíg nem fagy be a kéziféked télen, addig nincsen para, de ha egyszer befagy akkor vakarhatod a fejedet."
30 éve, egyszer se fagyott be, az általam behúzott kézifék. Sokféle autó (saját és céges is), többnyire szabad ég alatt.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #47758 üzenetére
Zolás kezdte el ezt a témát, de hangsúlyozom hogy nem az ő hibája, csak jöttek a vélemények! Nem ő a felelős, hanem az a két díszkócsag... akik mindezért még fizetést is kapnak... én is ilyet akarok, hogy mondhatok következmények nélkül baromságokat és még fizetnek is érte... Az offos részét csak erős idegzetűeknek.
Igazából ez ugyanaz a helyzet amiért megutáltam a totalcar-t, mert van a fénynél gyorsabb dolog: a f@szság... és ők még terjesztik is: [link] és mindenki csodálkozik h a Zách Dánielt meg ezt a Sturcz Anti gyereket legszivesebben végighúznám a nagykörúton a villamos után kötve... az egyik megmutatja hogyan kell Prius alól részecskeszűrőt lopni (600k+ kár), a másik meg megállította az óratekerést (2006-tól!), csak nem tudjuk melyik országban (mert az import autóról ugye nem tudunk semmit, a többit meg csak műszakinál nézik...), és mindkettő felelősségteljes felnőtt ember... csak olvasóik/nézőik 99%-a két vérző agysejttel rendelkezik, amik 30+ éve szélmalomharcot vívnak az alkohol káros agysejtpusztító hatásával szemben...
Úgyhogy a lényeg átment mindenkinek: "a vezérműlánc megnyúlik ha nem húzunk kéziféket"
Ezt esküszöm leírni is fájt, amikor ezt meghallottam erősen gondolkoztam rajta hogy tényleg megkeresem őket és az olvasóik 99%-ának intelligencia szintjén egy baseballütővel elbeszélgetünk arról hogy miket beszélnek... az nem vezérműlánc, a 3 éves fiam biciklijén komolyabb lánc van, az a motor egy vödör csavar, azt legyártani is kár volt... ha működik is sz@r, egy K12C bármikor laposra veri, de egy M13A is, ha meg javítani kell akkor pénznyelő... ezt hívják felénk egy talicska trágyának, egy vakvágány. Pont az ilyen terjedő hülyeség áradat miatt szoktak üres autók kigurulni elém a hipermarket parkolóban, mert az egyik guru azt mondta nem szabad sebességben hagyni a másik meg h nem szabad télen kéziféket húzni... Én meg nézem h a bólogató kutya meg a plüss dobókocka hogyan fogja aláírni a betétlapomat...Te egy tisztán, logikusan és realistán gondolkodó ember vagy, áruld már el nekem hogy milyen anyagból lehet szerinted az az egysoros (bicikli)lánc, ami a jármű súlyát (<1T) nem tudja megnyúlás nélkül megtartani lejtőn, amikor erre a 30 éves malacorrú dízel passat szíjjas vezérlése is képes volt!? Az egy ipari hulladék, lassan kezd a VW oda jutni, h megérné lerombolni és sóval beszántani a HQ-t, mert ott tuti dillettánsok üllnek...
De hogy a kérdésre is válaszoljak azért mert ez a hivatalos gépkönyvi rögzítési módszer téli időjárás esetén. Persze a kutya nem használja, de ha félsz a befagyó kéziféktől meg attól h a gyerek kirugja a váltót a fokozatból, akkor egy ék csókolom, azt csak nem száll ki hogy kipiszkálja. Meg szerintem a biztosítómnak nehezen fogom bemesélni hogy a 3 éves fiam vezette az autómat, amiből ki sem lát és nem éri el a pedálokat, de belerongyolt a szomszéd álló X5-ösébe frontálisan...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zolás
addikt
válasz 2ozzmexy #47761 üzenetére
Ha már meg lettem említve, én is csodálkozom ezen a nyúlik a vezérlés, meg szakad, ugrik a szíj dolgon. De jobb megkérdezni, mintha mondjuk itt is lenne ilyen gond, csak valahogy kihagytam, nem olvastam róla stb.
A kigurulós parkoló autóról meg annyit, kollégám teherautójába oldalról belegurult az irodista Mancika kis vacka, leszaladt az emeletről, visszaállt a parkolóba, és visszament az emeletre, mint aki jól végezte a dolgát. A rendőröknek kellett meggyőznie arról, hogy bizony az ő felelőssége, hogy rögzítse a járgányt, ha elgurul és kárt okoz, az ugyanolyan, mintha benne ülne, és nekimenne valakinek.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pető bá' #47759 üzenetére
[link] csak tessék, ezzel a fajtával működik Vitara esetén.
Mert van amelyiknél az immobi chip túl messze kerül a szenzortól és ha kicsit gyengül az elem, akkor vacakol, plusz minőségileg nem tudom mennyire lesznek messze egymástól...
Az ali nem az a "hű de biztonságos piactér" ahol bármelyik eladónak szivesen elküldeném a kucslom fotóját. Nekem 2 kulcsom van a Vitarához és nem szeretném a gyárit szétszedni ezért... főleg ha forrasztgatni is kell, akkor leégetni a coatingot róla stb... amíg garis legalábbis tuti nem... de ez mindenkinek a saját dolga.@M_AND_Ms: nekem sem, mert nem húzom be, de a szomszédaim itt a 15-ben gyakran szoktak szentségelni egy fazék forróvíz társaságában a kocsi alatt... Ha az M16A vagy a K10C/D vagy a K14C/D triplasoros vezérműlánca megnyúlik az autó súlyától, akkor ott már van baj vastagon... Ha a K1xC/D motorok is annyira "gondozásmentesek" lesznek mint az M1xA motorok, akkor bátran fogom mondani h a Suzuki csinált egy rugalmas, jól vezethető és élvezetes motor családot... (de ne szaladjunk ennyire előre, várjuk meg az első 10+ éves 200k+ km-es példányok szervízmúltját...)
Ha alattam a K14C 98% városi használattal el fog menni 15+ évet és 200.000km-t hibamentesen, akkor kétség kívül mondhatjuk hogy jó motor, de egyelőre amiket olvasok nem igazán tudok belekötni... ha racse a cél akkor meg sakktáblát kell venni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
xmad
őstag
Ha valakit érdekel van eladó 4db gyári suzuki lemezfelnim sérülésmentes 1 evesek 35.000-
meg 4db 175/65R15 yokohama bluearth nyári gumik. Dot19 5000km-t futott 45.000-
-
M_AND_Ms
addikt
válasz 2ozzmexy #47763 üzenetére
"Általában akkor esik meg, ha a kézifékkötél háza, vagy a végeinél levő gumiharang sérült, így víz kerül bele, és bizony az megfagy!
(...) Sajnos a dobfék jellegzetessége, hogy a belekerült szennyeződés, a fékpor és a nedvesség nem túl könnyen tud belőle távozni. Ezeket időnként érdemes kitisztítani."
[link]Szóval, ez inkább karbantartási probléma....Megjegyzem egy autó akkor van rögzítve, amikor mind a 4 kereke rögzítve van...ez pedig a kézifék behúzásával és sebességben hagyással alakul ki.
Én már jártam úgy, hogy egy pillanatra kiszálltam, hogy egy kapu kinyissak, így járó motornál (értelemszerűen üresben hagyva) kézifékkel rögzítettem az autót a kis emelkedőn. Viszont a két hátsó befékezett kerekek jeges részen álltak, amin, néhány másodperc múlva, szépen lassan elkezdtek csúszni. Az elsők meg ugye nem voltak rögzítve....az autó lassan de biztosan megindult a lejtőn......Sohasem lehetsz elégé óvatos![ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz M_AND_Ms #47765 üzenetére
Persze az óvatosság sosem árt, bár én nem olyan környéken élek ahol sok lenne a lejtő/emelkedő, így annyira nem érint, csak nem tetszik amikor elhangzik egy ilyen videóban h volt egyszer valaha réges régen egy motornak
csúfoltnevezett ipari selejt és rögtön indul a találgatás h "vajon más láncos vezérléseknél is ez van!?" közben egy frászt. A láncos vezérlésnek (mondom láncos, japán benzinesek) kettő hibája van, ezen kívül csak és kizárólag előnyei vannak: 1. hangosabb mint a szíjjas 2. drágább cserélni
Ezt a két apróságot leszámítva a mai futásteljesítmények mellett én irtanám a szíjjas vezérlést, mert több hátránya van mint előnye...4 rögzített kerék esetén tényleg nem szabad elgurulnia, de már olyat is láttam h a tükörjégen 4 álló kerékkel csúszott le egy autó Budán a lejtőn és a sofőr semmit sem tehetett, csak fogta a kormányt, nyomta a féket és várta a becsapódást... és ment vagy 10-el...
A suzuki lánca nem fog átugrani, nem fog megnyúlni, ez össze van rakva rendesen kérem szépen! Beteges benzines Suzuki motort szerintem senki sem tud mondani...@Zolás: Igen, mert feltettél egy jogos kérdést (inkább eggyel többet mint kevesebbet), csak Zách úr (nem törődve a következményekkel) tett egy kijelentést, ami valóban igaz is, arra a vödör csavarra, mert beteges egy konstrukció és ha működik sem az az aztqrva érzés vezetni... de üllj bele egy olyan MCV-be és rögtön meg fogod érteni miről beszéltek... tényleg HTP=HiábaTaposodParaszt, nagyon áll rá, a szemét kinyomhatod 5 fővel megpakolva, az gyorsulni nem fog... a lábad már a hűtőben de még mindig nem történik semmi...
Ha elgurul az rendben van, csak álljak ott 1 órát amíg shoppingol a tulaj!? 2020-ban el tud gurulni egy autó beriasztva (több métert hátra!)... amikor "hegymenetielindulásasszisztensed" van szériában, akkor itt tartunk!? Hiába az ő felelőssége ha a felelős nincsen jelen, a rendőrt ha kihívom ott szobrozhatok 1 órát mire odaér a járőr... ha nagybevásárolni megyek van h bent vagyok 2 órát, egy ilyen neki gurul az álló autómnak, szerinted fog majd cetlit hagyni h "bocs má..."? Szerintem tudod a választ... Ráaádsul mindig van 1-2 rendszám amit bemondanak h a tulaj menjen a gépjárművéhez mert elgurult...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
Szerintem, hogy kéziféket nem húzunk be az egy orbitális baromság. Minden vezetőben rögzülni kell, hogy ha az autóval megállunk rögtön behúzzuk a kéziféket. Volt ebből már tragédia is.
[link] Persze hóban, fagyban az ember mérlegel...Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
ncc1701
veterán
válasz M_AND_Ms #47760 üzenetére
Havernak fagyott már be, de feljebb már írtam. Szerencsére itt volt a ház elött, tudtam kihúzni hosszabbítót, és tudtam alá tenni radiátort. Ha ez nincs, akkor tréler/tavasz megvárása lett volna az opció. Amellett egy kézifékkötél be is rohadhat, de csak az új autókra gondolj. Ha belököd sebességbe, akkor brutál emelkedő/lejtő kell, h átforduljon, de abban az esetben gyakorlatilag a kézifék sem elég. Belém az oktató eléggé belém verte ezt, de plö asszonyba nem, mert az is rángatja a kéziféket előszeretettel.
-
Vigneau
félisten
válasz 2ozzmexy #47757 üzenetére
Az enyém is már a fejlettebb verzió, ebben már az immochipet sem kell átforrasztani - amit Te is linkeltél. De volt forrasztós első verzióm is, azzal vettem a kocsit. Azonban visszaalakíttattam, majd beraktam ebbe az újabb kulcsházba. Azóta pedig a tartalékkulcsom is ilyen már. A FB Suzuki Swift 2017 klubban is volt, aki viszont fénykép alapján csináltatta és prímán működött neki. Én azzal azonban még nem éltem.
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Pist@bácsi
őstag
válasz M_AND_Ms #47765 üzenetére
"egy autó akkor van rögzítve, amikor mind a 4 kereke rögzítve van"
Feltételezed, hogy az autó első kerék hajtású. Pedig a teherautók buszok a hajtott kereket fékezik a "kézifékkel".
Nem szőrszálhasogatásból, de a neve rögzítőfék. El kell felejteni ezt a sebességbe teszem dolgot. Ott a kompresszió tart ellen, ami egy könnyű járművet vízszintesen megtart, de elég laikus dolog. -
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #47772 üzenetére
Nézd, én elég erős ember vagyok, de tényleg. Huszon éve gyúrok. De nem tudom arrébb tolni az autót, ha sebességbe hagyom. Ha jót akarsz magadnak, akkor nem rángatod feleslegesen a kéziféket, hanem sebességben hagyod. Ha nagy a lejtő, akkor meg a padkának nekikormányzod az első kereket éles szögben. Ez többet ér, mint bármilyen fék.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #47772 üzenetére
Rugóerőtárolós rögzítőfekre gondolsz?
Amúgy azokat ne keverjük ide, főleg a legfekeset... Tudod, az ifat ha leparkolod a tenger fenekére egy buborék sem jön fel, de reggelre akkoris elengedi a levegőt.
Azoknál még az is egy plusz ugye h levegő nélkül nem mozdul... Az USA-ban meg főleg mert ott még un. Clutch-brake is fogja a kihajto tengelyt...
Akkor van ciki amikor el van kopva a kuplung, ezt tapasztalatból tudom sajnos, ha nem vagyok észnél odanyom minket a corolla egy nagykapuhoz...
A hátsó kerekes autók többségében az elsőket fékezi a kézifék, van amelyikben nem...C+E-n tanultad vagy belföldin h ekkel is rögzíteni kell a szerelvényt bizonyos %-nal meredekebb lejtőn, külön a gépest, külön a potot, a buszt is, a csuklóst elől hátul.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #47773 üzenetére
Szerintem nincs ennyi ebben a témában, csak próbáltam árnyalni a "ne használd a kéziféket" tanácsot, mielőtt bárki is készpénznek venné.
Télen befagyhat a kézifék, a többi kilenc hónapban meg nem.
Nekem 36 év alatt (ebből 32 év hivatás szerűen) még nem fagyott be egyszer sem, sem saját, sem munkaeszköz.
Normális konstrukciónál, ha nem sérült a bowdenház és/vagy a porvédő gumi, akkor nem jut be a felverődő víz. Jó tanács, hogy ne húzza be a kéziféket, de esetleg ki is cserélhetné a hibás alkatrészeket. Ha cinikus lennék, azt tanácsolnám, ne álljon meg lejtőn, keressen egy vízszintes utcát.
Mivel sík terepen tökmindegy, akár sebességbe is teheti, az is elég, de nyugodtam behúzhatja a kéziféket is, erre van kitalálva.
Egy négyhengeres motornál egyszerre egy hengerben van éppen sűrítés, az az egy "tart ellen" amikor sebességben hagyod. A henger zárt, de azért ez üzem meleg motornál kenéssel együtt érvényesül maradéktalanul. Egy kopottabb motornál, hidegen szép lassan elereszt a kompresszió a gyűrűk mellett, és egyet "ugrik" a motor, és vele együtt mozdul a sebességben hagyott autó is. Elhiszem, hogy erős vagy és mégsem tudod elmozdítani, de a gravitáció a lejtőn el tudja, és minél nehezebb az autó annál inkább.A járdaszegélynek kormányzás (a padka az más) elsőre logikusnak tűnhet, elgurulni tényleg nem fog. De megeshet, hogy télen, mondjuk havas, csúszós úton nem lesz egyszerű elindulni, emelkedőn visszatolatni. Láttam olyat is aki ezt úgy oldotta meg, hogy simán erőből eltekerte a kereket a járdától, miközben a jármű teljes súlyával nyomta. Kapott a gumi meg a kormánymű is.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Pist@bácsi #47775 üzenetére
A járdaszegélynek kormányzást úgy célszerű csinálni, hogy orral emelkedőnek felfelé álljon az autó és hátra gurulva kormányzod neki. Így elinduláskor eleve jó irányban áll a kerék.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #47774 üzenetére
Márkaspecifikus személyautó topikban a légfék nagyon off.
De ha már felhoztad az elengedi a levegőt kérdést, van analógia.
A lábfék az üzemi fék, a kéziféknek pedig van egy olyan másodlagos szerepe is, hogy amennyiben az üzemi fék meghibásodik, fékfolyadék elfolyik, akkor is meg tudj valahogy állni. Pont ezért mechanikus a szerkezet (még ha van elektromosan kapcsolható kézifék is, attól az még mechanikusan fékezi a kereket).Amúgy mondjuk egy kerékcserénél nem ajánlanád, hogy húzza be a kéziféket mielőtt felemeli a kocsit?
Tudom nálad van ék is, az tényleg profi módja a rögzítésnek, de a többségnél nincs és nem is lesz. Kézifék viszont van. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #47777 üzenetére
A kerékcsere más, de a kéziféket is használom üzemszerűen, csak ha ott hagyom a parkolóban, akkor nem húzom be, csak sebességben hagyom.
Apósom kerékcserénél még az átellenes kereket ki is ékeli, sebességben hagyja és behúzza a kéziféket. Pedig az sosem baj ha van éked, főleg ha van vonóhorgod is... no nem a fából bugylibicskával farigcsált ékre gondolok, hanem egy rendesebb ékre. Nálam sok minden akad ami az átlag autósnál sosem volt és nem is lesz... Az átlag autósnak azt is a szájába kell rágni h 1 láthatósági mellény nem elég, 5 kell és nem a csomagtartóban... de hát ez már csak így megy.A légféket azért hoztam fel, mert a nagyobb járművekben az van és ugye az ha elengedi a levegőt, akkor befékezi az összes kereket, és ugye elengedi, mert egy éjszaka után mindig ott kell üllni és várni h "feltermeljen"... márkától és kortól függetlenül. Amúgy pont a teherautókban tapasztaltam annó hogy a kézifék fabatkát sem ért, mert olyan állapotban volt mindegyik, bár nem vezettem sokat ilyen nagyokat...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Sx4 fogyasztási kérdés. Főleg Bp-i használat mellett, sok rövidebb táv mellett mire számítsak majd kb egy Sx4 esetében? Az 1.5 99Le verziónál.
-
Doki16
addikt
Meglehetősen kevés folyadék van már a kiegyenlítő tartályban. Fel kellene most már tölteni. Tudna valaki légy szíves segíteni ,hogy milyen hűtőfolyadék kell bele?
Suzuki Swift, 2015, automata, 1.2 benzinElőre is köszönöm a segítséget.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #47780 üzenetére
Kék. De komolyan, gyakorlatilag bármilyen előrekevert jó lesz.
szerk.: Az olcsóbbakban ugyan kevesebb öregedésgátló szokott lenni, de ilyen kis mennyiség utántöltésénél szerintem lényegtelen.
szerk. 2: Vagy desztillált víz is jó, csak akkor hígulni fog egy picit, pár tized (?) fokot csökken a fagyállóság.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Doki16 #47780 üzenetére
Ránézésből gyári Suzuki "kék", de meleg motornál nézted vagy hidegnél?
Márkaszervízben szokott lenni literes kiszerelés belőle, de hova tűnt ami hiányzik!?Már keresem a cikkszámot, ha véletlen kifutok a szerk. időből akkor majd külön megírom...
Szerk.: Suzuki LLC Szuper "kék", cikkszámot még keresem...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
-
Doki16
addikt
Hideg motornál lett nézve, de még tavaly áprilisi a kép, csak most megint elém került a kocsi és most úgy döntöttem töltök bele
Nem eszi a motor a vizet csak szerintem eleve minimumon lehetett.
Szerk: Tényleg ha már itt tartunk, hogy folyadékok/olajok. A váltóban mikor kell, ha egyáltalán kell olajat cserélni? Azt se tudom, hogy konkrétan 2015-ben milyen automata volt az 1.2-es motor mellé.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47783 üzenetére
Az egyik mögött van 2-es a másik mögött nincsen...
Passz, cikkszámra sem stimmel...@pjen: De 5 év alatt majd 5deci!? Az sok egy pöppet, nem?
@Doki16: Amit tboldi linkelt nézd meg, de a képről szerintem a felső kell neked, kétlem h csak 5L-es van belőle... Ha van a közeledben márkaszervíz, akkor csörögj rájuk h van e literesük belőle és mennyi, max ha arra jársz veszel egyet.
Jó kérdés, a CVT-hez csak ellenőrzést ír váltóolajra 240k km-ig. Azért ennél sűrűbben illik cserélni...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha eleve kevés volt benne az más, azért 5 év alatt ennyit nem kellene elengednie a csatlakozóknál... Hidegen kellene maxon lennie, nem? Ha feltételezzük h maxon volt, akkor 5 év alatt sokat engedett el, ha eleve "középre" volt töltve, akkor nem is annyira dráma, de írta itt vki korábban h az S-Cross-t úgy vette át h alig volt vmi a kiegyenlítőben...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Doki16
addikt
válasz 2ozzmexy #47788 üzenetére
Szerintem eleve nem volt benne annyi, mert az elmúlt másfél év alatt nem fogyott belőle semmi. Most is így néz ki mint a linkelt 2019 áprilisi képen
Van itt a városban egy Suzuki, beugrom hozzájuk egy literért. A kocsiban amúgy 37k km van összesen azt hiszem. A brutál 50k-nál szerintem cserélek egy válóolajat benne.
Más dolog: Most jut eszembe minden szép lassan. Kb. az összes ajtóhatároló rossz benne. Nem tartják már meg az ajtót. Honnan lehet ilyeneket szerezni hozzá? (márkaszerviz biztos drága) Illetve kárpitbontás kell a cseréhez? Csinált már valaki ilyet?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
2ozzmexy
aktív tag
"A hűtő víz mint minden más melegben kitágul." Nyilván, ezért is kérdeztem h ez hideg vagy meleg állapot. Végülis kifolyna jah, bár addig szoktam nézni h a kettő között van e hidegen, az is igaz h ezt tavasszal és ősszel szoktam megtenni, amikor kereket cserélek, amíg beszívják a gumiápolóhabot és száradnak, addig szoktam körbeszaladni és ilyeneket megnézni, ha kell olyankor rátöltök meg átnézem a világítást... így szoktam köhögve hátsórendszám világítás izzót cserélni vagy ablaktörlőlapátot novemberben remegő kézzel.
Nem láttam ezt a részt a könyvében, de majd megnézem mit ír hol kellene lennie annak a fránya szintnek..
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #47781 üzenetére
Előrekevertet inkább ne Otthon csinál az ember valami jófajta tömény fagyálló+ioncserélt víz keveréket, olyan sűrűségüre, ami neki kívánatos.
Öt évente meg tanácsos lehet lecserélni az egész folyadékot.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Zoleee83
addikt
Megvolt a szerviz, olcsón megúsztam, ismerős-megbízható szerelő.
Jobb oldali féltengely szimering + váltóolaj csere, (mert épp 45 ezer km-nél jártam már, Total 75W90) + néhány apró dolog = 17k
Boldogság[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
dnelb
veterán
válasz laca891 #47768 üzenetére
dsgs autónál (lehet más automatanal is passz) kifejezetten káros ha az autó teljes súlyát raterheled a váltóra(reteszre), óriásit is üt amikor kiveszed később belőle... Ott az a helyes sorrend hogy lábad féken, kézi, üres fokozat, láb fel (így raterheled az autó súlyát a kézifékre, míg váltóra semmit) és utána P...
-
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Kérdezném, hogy a gyári szivargyújtós kompresszor mennyire használható vagy maradjak továbbra is a régi pontos Michelin lábpumpámnál? -
blakey
félisten
válasz csaba1203 #47799 üzenetére
Nehezen lehet leolvasni, hogy menniyre pontos, a tizedeket nem mutatja megfelelően, hatékonyságra mindenképp jó. Nekem külön Vogels mérőm van és azzal pontosan beállítom a nyomást.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- LEGO klub
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- További aktív témák...