Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #64542 üzenetére
A csapágy silány minőségén nem fog segíteni.
Csak az M13A-t érinti (Swift, Ignis, WagonR+), megemelni nem szükséges, ki kell venni a két féltengely között található jeladót, és voilá.
Én eleve ott töltöm be az előírt 2,2 litert is, mert a dedikált feltöltőfurat csavarján hellyel-közzel kerek lett már a négyszögű kulcsnyílás, nem lehet kitekerni.[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
válasz fogkefe21 #64871 üzenetére
Valószínűleg a bowden van berohadva. Nekem anno Ignisben cserés lett. Előtte még párszor beolajozta a szerelőm, fecskendővel meg injekciós tűvel valahogy benyomta az olajat és akkor jó volt egy darabig. A vége csere lett, az sem nagy mutatvány egyébként és nem is sok pénz. (Ignishez legalábbis. )
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #65381 üzenetére
Ha rendesen a helyére teszed az izzót, akkor nem fog bandzsítani. Van 3 pöcök az izzó talpának szélén egymástól nem egyenlő távolságra, csak egyféleképpen lehet jól berakni.
Persze ha az egész fényszóró el van állítva, akkor még világíthat szanaszét, korrigálni kell akár így, akár szervizben műszerrel.Inkább azért érdemes párban cserélni, mert ha az egyik kiment, akkor rövidesen a másik is ki fog, ritka, hogy a másik oldal sokkal tovább bírja. Illetve ha nem is pontosan ugyanolyan márkájú/típusú izzó kerül be, akkor lehet, hogy látszani fog a két fajta közti különbség.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz fogkefe21 #65464 üzenetére
"nem merem a hígabbat"
Na, itt szokták elb@...szni az emberek az autójukat! A gyári előírás az nem valami úri huncutság, azért határozza meg a gyártó azt a minőséget amit, mert a motor arra az olajra van optimalizálva. Olajszivattyú, olajjáratok, a sűrűbb "vastagabb" olaj nehezebben jut el a kenési helyekre ha nem a megfelelő olajat használod. Ha fogy az olaj, inkább utántölteni mint változtatni a gyári előírást. Sok írás kering erről, érdemes beleolvasni!Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #65562 üzenetére
Mondhatni az összes hidraulikus kuplunggal szerelt autónál elő van írva a folyadékcsere, hiszen ugyanaz a higroszkóp DOT4 működteti azt is, mint a féket. Sőt van, ahol csak 1 tartály felel mindkettőért.
A Jazz esetében nem nagy mutatvány az üzemanyagszűrő cseréjére, egybe van építve a pumpával és a szintérzékelővel. A középkonzolt 2 perc kivenni, csak 2 patent elöl és 2 csavar hátul, illetve még a váltógombot kell letekerni, és máris hozzáférést nyertünk az említett egységhez. Szerintem kevesebb macera, mint a hátsó ülést kiszerelni, inkább az a nehéz, hogy még véletlenül se csöpögjön a nafta a kárpitra.
A villanyszervó nem nemzetfüggő, hanem inkább kategória, az Accordban vagy az Avensisben pl. már olajos van. A B szegmensbe tartozó olaszainkban meg szintén villanyos van.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz fogkefe21 #65595 üzenetére
A Suzuki nyilván az 1-es Swift örökségéből él idehaza.
Ide a keleti autópark mellé érkezett JAPÁN (gyökerű) kisautóként, míg nyugaton a tősgyökeres német, francia, olasz gyártók mellé szerintem nem tudott betörni igazán, főleg kisautóként nem a nagyok közé.
De az érdekes, hogy pl. a román piacon sem lett kapós, pedig az akkori Dacia minősége mellé elfért volna valami megbízhatóbb. Ők vették továbbra is a Daciát meg a leharcolt német autókat. (Ott is eléggé VW mánia volt mindig is.)
De pl. nagyobb neveknek sem sikerült megtartani az európai piacot. Ott van a Honda Accord, már nem forgalmazzák Európában pedig az nem volt egy rossz autó szerintem.
(Toyota Avensis? Megszűnt vagy van utódja?)Látjuk, hogy ahogy a mai Suzukik is elkezdtek bonyolultabbak lenni (megérkeztek az extrák, kütyümütyük) szaporodnak a panaszok is.
Az én szememben amíg nem állnak meg az út szélén fődarab hibák miatt, addig nincs nagy baj, dehát ma már 8-10milláért ennél többet vár az ember...Betettem #65592-be egy Ford Focus gyűjtést a korábbi generációk jellemző hibáiról..
Lehet pipálgatni, hogy abból a gyűjteményből mi fordul elő ami hasonlít Suzuki hibákhoz.
Hát nem sok. Talán a rozsdásodás, 10 év fölött... (Céges Focusunk 3évesen rozsdásodott.)
De pl. ilyenek, hogy gyújtáshibák, szelepvezérlés hibák, egyéb rejtélyes elektromos hibák (óracsoport hiba), kormányszervó, még az öregedő Suzukikra (japánokra) sem jellemzőek.
Klíma hiba mindegyiknél lehet akár pár év után de pl japánoknál sokáig nem kell klímához nyúlni, ezt klímás mondta.
Elektromos probléma? Az meg mi? Azt se tudom mi az pedig 20éves az autóm...
Ja de.. az elvileg német Blaupunkt rádióm adta meg magát. (Ez volt a gyári szerelés.)
1német alkatrész volt az autómban, az is bedöglött. :-)De van Opel Astra, Kia Ceed/Hyundai i30, Octávia stb, hasonló gyűjtésem is, hogy ne csak a Ford-ot emeljem ki... (Rajta a szemem több típuson. :-). )
Közvélekedés szerint ezek a Suzukinál nevesebb autók (mer nem papírból vannak), de látva a jellemző hibákat, hát nem is tudom...
Mondjuk az újabb turbós Suzukikkal kapcsolatban vannak még kétségeim, de majd az idő megmutatja.
(Márkaszervizben dolgozó ismerős szerelő 1,6-osat Vitarát vett. Mondom mér nem turbósat? Na olyan neki nem kell... volt a válasz.)[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz fogkefe21 #65662 üzenetére
Volt, h évi 25-30 ezret is beletettem a 4 évszakosokba. Csak a kínálat tetejéről kell választani. Ahogy lekopik a gyári nyári, és a télim, már veszem is az aktuális teszt győztes 4 évszakost. Soha semmi hátrányát nem tapasztaltam a több, mint 2-300ekm alatt. A 15 ezres/éves szervizek alkalmával centíroztatni kell, és kalap.
-
őstag
válasz fogkefe21 #66163 üzenetére
Amíg nappali menetfény nélkül jártam, addig az emelt fényű Osram-ok (Night Breaker, Laser, Silver) kb 1 évet (10-15k km) bírtak, de már akkor is megvettem mindig - bár ritkán jártam sötétben, de akkor azért látványos volt; akkoriban éreztem, hogy nagyon overkill országúton nyáron a NightBreaker-t égetni
Mióta van DRL azóta nem égett ki, nyilván csak naplemente után van felkapcsolva, így már abszolút nem kérdés nekem. Philips-et meg más emelt fényűt nem használtam, sokan dicsérik azokat is.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
MPowerPH
félisten
válasz fogkefe21 #66329 üzenetére
Szerintem nem kell tulgondolni, az X-Chess nagy teljesitmenyu motorokba valo inkabb, ahol csokkenti a nyiras terhelest, es az uzem magas homerseklettel jar.
Az X-Clean meg inkabb a motort tartja tisztan, de ugyan ugy mehet benzinesbe is. Ezt onnan tudom, hogy az egyik BMW LL-01 masik meg LL-04. Az a spec nekem beszedes meg az osszes felsorolt kozul. Egy 1.5 vakarekba nem kell spec. olaj.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ncc1701
veterán
válasz fogkefe21 #66367 üzenetére
Az összes, 375ekm. Előző tulajnál 250e körül már kókányoltak benne, mert egy bontott hidraulikus szeleptömböt leltek a váltósok, ez önmagában volt 320eft. De szeretem a verdát, így marad.
Castrolt a mogyoródi úti mintaboltból veszek, még nem volt velük bajom. Minden autómban az van, kivéve a suzuki motorolaja, mert a castrolnak nincs (eddig nem volt még) 0w16-os olaja, így az marad ecstar.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #66393 üzenetére
Én amit tudok, magam csinálom meg. Folyadék és szűrőcserék, fék, lengéscsillapító, rugó, stabpálca, toronycsapágy, kerékcsapágy, olajteknő, szelephézag, gyertya, EGR, csomagtérajtó komplett cseréje, különböző villamossági dolgok (duda, világításkapcsoló, pótféklámpa, testkábel újragyártása, egész lámpatestcsere)... Hirtelen ezek jutottak eszembe, amiket már megtettem a garázsunkban. Persze nem mind 1 autón, aktívan 3-at tartok karban.
Az Alfa vezérléscseréjét is megcsináltam volna, de nincs rögzítőszerszámom hozzá*, plusz egyéb dolgok is voltak az elvégzendő feladatok közt, amihez kevés az otthoni felszerelés, úgyhogy ezeket egy füst alatt megcsináltattam mással.
*Ennél a motornál éppenséggel anélkül is meg lehetne csinálni, nagyon egyszerű felépítésű a Fiat 1.4 T-Jet, de igyekszem nem kókányolni.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz fogkefe21 #66457 üzenetére
Mondjuk nem árt, ha pár percig áztatod, csak úgy a semmitől nem fog lejönni, vagyis, de annak az autó fényezése és a szélvédő láthatja kárát.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz fogkefe21 #66457 üzenetére
Mint fentebb is írtam, függ a védelemtől is, de ha gondolod leírom én hogyan szoktam:
Körbe pocskolom egyszer vízzel, ezzel portalanitom és elkezdenek felazni a makacsabb dolgok (bogarak, guano, fanedv, pollen, stb.) Utána az elejét végig fujom bogaroldoval (hutomaszk, első lökös, lámpák, gepteto, első szelvedo), első tengelytol hátrafelé az alsó 30cm kap TFR-t (előmosó vegyszer), a felniket lefujom felnitisztitóval, ezután beteritem az egész autót habbal. Magasnyomásúval elkezdem leobliteni, ha maradt valami akkor majd visszaterek rá a mosokesztyuvel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz fogkefe21 #66475 üzenetére
A Voxpay ugyanez. GPS alapon eddig mindig jó helyet adott meg. most is valami rendszergebasz volt. A parkolási díjat is jól jelezte csak valahogy rosszul számolt. Ennek 85 forint a díja.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Gyöször
senior tag
válasz fogkefe21 #66475 üzenetére
Én is simpllel vagy magyarul szimplével :-) parkolok. Egyszer nekem olyan volt megálltunk 30 percre ez olyan 200 Ft be került és este nézem a számlát levonta a teljes befoglalt keretet estig. Valóban le is vonta a pénzt. Másap jött email, hogy eltoltak valamit, visszajött a pénz is.
Legutób meg megallítottam a parkolást de nem léptem ki az appból, és egy pillanatra kiírta, hogy 8 órája parkolok szegeden. De eltűnt rögvest és nem is vont le többet.
Viszont ha van automata megnézem a zóna számot. Meg a simpliben van valami, hogy magától megáll, ha elindulunk. De tényleg van ilyen? Még évekkel ezelőtt néztem mikor felraktam. Meg honnan tudja, hogy kocsival megyünk nem gyalog? Sebességből jön rá? Vagy a kapcsolt blútúszból? Vagy nincs is ilyen csak én találtam ki.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz fogkefe21 #66485 üzenetére
Persze én is határozatlan időre indítom. Különben ha letelik akkor újra leszurkolnám a kényelmi díjat. Akkor szoktam bedobni a parkolóórába ha pld du 6ig van parkolás és 5 után érkezem. És várhatóan 7ig maradok. Akkor nem húzzák le a kényelmit :-) persze csak ha van automata a közelben.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
addikt
válasz fogkefe21 #66587 üzenetére
Azzal, hogy az embereknek nincs elég pénze, nem igazán tud mit csinálni a suzuki. A dacia azért megy jobban mert olcsóbb és nem azért mert jobb. Régen is olcsóbb volt a dákó, de akkor még kb. vállalhatatlan technológia volt. A suzuki most is modernebb, értékálóbb de egyszerűen leszegényedtünk a dácia szintjére. Kurva drága az új autó de arányosan nem emelkedett többet az ára mint pl. a pick szaláminak vagy a gyümölcsnek. Sajnos az a nagy helyzet, hogy az átlag magyar már a suzukihoz is csóró......
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
szabonagyur
félisten
válasz fogkefe21 #66854 üzenetére
Igen, jellemzően azon márkáknál lehet meg ez ahol bőven megfizeted a szolgáltatást is.
Főnököm Porsche Cayenne e-Hybridje 2 éve 2 hetente megy fel Nyíregyről Pestre mert egy adott hibát azóta sem tudnak javítani és szétteszik a kezüket, hogy jó. Pedig itt aztán nem olcsó az autó és céget lehúzhatnák amennyire akarják.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
válasz fogkefe21 #66928 üzenetére
Balenonk van, nem borzalmas a minősége. Ja és 2 gyerekkel tök jól elvagyunk vele.
Vannak típushibái persze, nem tökéletes autó de annó a 3-4M Ft-os ársávban szerintem igen jó vétel volt, nem is érti senki a FB csoportjában miért futtatták ki mindössze 3 év után.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
válasz fogkefe21 #66951 üzenetére
Enyém 6 éves 41.000 km-rel de semmi baja a futóműnek. Voltam már hegyen vele (Mangart, Vrsic) ott is jól tartott. Pályán is max az oldalszél amire a kocsi érzékeny kissé.
Nem lehet hogy az ismerősödében rosszak voltak a lengéscsillapítók.
Amúgy a csoportjában eléggé szeretik (van taxis, oktató is).Més que un club!
-
őstag
válasz fogkefe21 #67080 üzenetére
13:00-körül jöttünk le a kompról, a következő nem túl zsúfolt kútnál álltunk kb 15 percet mindennel együtt, így értünk Székesfehérvárra 0:20-ra még egy megállóval, ami 35p volt kb mert akkora volt a tömeg (első kút Mo-n).
Hozzá kell tenni hogy aug 5 nemzeti ünnep kint, semmi nem volt nyitva, így extrém volt szerintem a kutak terhelése.
De augusztus 15 is nemzeti ünnep fyi :)Órákkal később induló haverok 40-50 perccel később értek vissza, sokkal kevesebb dugóval; lehet elég lett volna délután indulni inkább, de mi siettünk
Gyöször
Egyébként éjjel 11 körül kb 50 autóval sorban állva digimonok is lehettek volna a környéken, abban a káoszban semmi sem tűnt volna fel.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Gyöször
senior tag
válasz fogkefe21 #67112 üzenetére
Én nem sokszor mentem még a kocsival 140nél többel talán egyszer volt 180 de szerencsére nem hiteles az eredmény :-) és akkor se a fordulatszámot néztem hanem az utat :-)
Semmi baja nem lesz, ha nem rendszeresen rugdosod el tiltásig, boyracer módra. Dolgozik a motor legalább kiég ott is ahol városban nem.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
szabonagyur
félisten
válasz fogkefe21 #67904 üzenetére
Szerintem gondold át a mondanivalódat.
Az autó érték VS alkatrész ár (plusz munkadíj) nem feltétlenül van kapcsolatban.
Minden autóra költeni kell amit használnak és rendben akarják tartani. Most ennyi erővel vegyen mindenki 8-10M körül új autót, ott a karbantartások az autó értékének már kisebb részét teszik ki egy pár évig, és akkor nincs gond.
A Suzuki, mint ajánlás meg kb azért is jön sokszor, mivel ha megveszed használtan jó eséllyel a kopókat cseréled, nem motor felújítással indítasz.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
ncc1701
veterán
válasz fogkefe21 #67909 üzenetére
Ez messze vezet. Új autónál bukod a használt-új autó ára közötti összeg kamatát, bukod az értékvesztést.
Nekem nem adja ki a matek soha, inkább veszek egy használtat 2-ért, ráköltöm akár az árát, de akkor az megint elmegy mittomén 200ekm-t. Igaz, nem én fingottam bele először, nagy kaland. -
szabonagyur
félisten
válasz fogkefe21 #67909 üzenetére
Tippre 4 éves kor felett egy ténylegesen használt autó esetében már lehet számolni nagyobb kiadással.
Nálunk pl. minden cégesnek mennie kell 4 éves kora előtt, műszakit már az új gazdája csináltatja rajta, mivel 4 éves korra már előjöhet több, drágább szerviz is.
Az öregebb autó inkább úgy jön a képbe, hogy amikor 2M a keret akkor egy 1-1,5M-s autót simán szintre lehet hozni, egy újabb, drágábbat már nehezen főleg ha a keret tetejét eléri a vásárlás.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Siriusb
veterán
válasz fogkefe21 #67934 üzenetére
Keresgéltem egy kicsit, én sem találtam raktáron. Nem tudom, ez segít-e? Suzuki Swift 1,0 kipufogó hővédő lemez gyári eredeti Suzuki 14131-60B00
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...