Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Üdv!
Valaki vett már sx4-hez Ilyet.... kellene mert 1000 km alatt kissé komfortszegény az autó....
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #11675 üzenetére
Már elég rég nézegettem, megveszem
Még annyi jutott eszembe: a kézifék kezelésébe nem zavar be?
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #11793 üzenetére
1.5 SX4 autópályán olyan 7.4-7.8 körül eszik 130-140 km/h tempóban. Városban/kívül olyan 6.7 l/100km. (városban am nagyon jó a fogyi, több húzatás is belevéve). Az a baj az 1.5-1.6 kevés a pályára 3500f/p mész 130-cal. (a sedan is ugyan az)... Próbáltam egyébként más váltót nézni bele ami hosszabb, mert az 5 után néha nyúlsz a váltó után.. egy 6. jó lett volna
egyébként ez én vagyok: 0~165
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #11803 üzenetére
Miskolci vagyok, mivel nyújt többet?
Talán az első és legfontosabb: nagyobb mint a splash. Hosszabb távon jobban lehet használni, bár akkor sem az igazi nagy autó. Rövid/közepes távolságok + város amiben igazán jól használható.
A fogyasztásról: fater is szokta használni, nála 6L-nél többet nem eszik. Óra szerint betartja a sebességhatárokat. Én jobban taposom neki de 1.5 motortól szerintem ez sem sok.
Szerintem ami a legfontosabb/jobb a többi suzukinál a futómű, nagyon jó hiába magas az autó, egy Oktavia jobban bólint, úszik. Nekünk ingnis volt az Sx4 előtt. Az Ignisnél pl elpattogott a hátsó kerék, ennél nem tapasztalható. Tetszik hogy magasan ülsz nem a földön, belátni a forgalmat. A térded hajlítva van nem egyenesen, ezért hosszabb úton sem gémberedik el az ember.
Motor: A splash-ben még nem ültem de, ignishez hasonlítva: Nekünk 2008-as és ebben sima DOHC (99LE) van VVT nélkül. Az ignisben VVT volt. Hát első érzetre kicsit lustának tűnik az autó de csak azért mert egyenletesen adja le a teljesítményt. 1500-2000 f/p környékén már lehet használni, rá állva a gázra pedig szépen gyorsul. Ennek fejében fent nincs olyan seggberúgás mint a VVT-nél. Ja és igen, sokkal levesebbet eszik mint a VVT. (legalábbis pályán). Pl 5 Fokozatban 100Km/h sebességnél nyomsz egy padlót és 150-ig nagyon jól gyorsul. Haverom ült az anyóson ő mondta hogy az 1,6-os astra classic-juk megy 4.-ben így. Előzéshez sem kell váltogatni.
Ár: Újonnan perpill nem éri meg az árát, bármennyire is elfogadható autó... Használtan viszont 1,3-1,5 milláért nagyon jó vétel lehet. Ha pedig új autó akkor sokkal inkább felszereltebb (műszaki tartalmában sem kevesebb) Hyundai, Kia.
Most egy 1.6-os GS AC CD 2WD 4,2 Milla, miénk 1.5 GLX AC CD volt anno 3,7 milla és akkor megérte (5éve) csak közben jött a KIA stb...
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #11804 üzenetére
A diesel váltója nem jó a benzinesbe. Ezeknél az autóknál teljesen más fejlesztés a Diesel és elég komplett egységet a alkot a Motor-váltó-Difi egysége. Azért sajnos csak hasonló motorral szerelt autó jöhet szóba.
Fogaskerék cserélgetés lehet beválna viszont ki az az ember aki bevállalna ilyesmit? Meg főleg mennyiért? -
-
Doze
aktív tag
Sokszor sokan vitatkoztak a biztonság kérdésen. Olcsó autó--->kis biztonság (pl Deawoo Tico, honda CRX (repülő koporsó) stb) Nem azért mert könnyű a kaszni, nem is azért mert rosszul tervezték meg... hanem mert 3-4 milla közt ilyen autók vannak (ennyire futja ennyi pénzből).. Szokták mondani hogy persze még a Lada anyagból van... ez sem igaz mert, lehet kicsi koccanásoknál nem sérül de 50-100km/h közt pl nem nyeli el a kaszni a mozgási energiát... (szó szerint beépülsz mondjuk a műszerfalba stb)..
De ott vannak az emberi tényezők is... májjer gyerek öv nélkül középre csúszva vezet (a kézifék az ánuszát dörzsöli), bömbölteti a zenét, közben a szőke bula combját markolássza a BMW-ben. Aztán 140-nel mondjuk beleáll egy swift... lehet a Suzukis meghal de a májjer gyereknek is kampó van.
Szerintem bizti öv beköt, normálisan belőtt ölések stb... alapkövetelmény. Megállni hogy ne okozzak balesetet, plusz másra is figyelni, hogy ha esetleg baj van elkerüljem. Volt nekem is majdnem frontális...kanyarban de időben padkáztam+fék stb.. Szerintem ez legalább a biztonság 50-60% a többi a technika stb.
Csak ugye vannak olyan emberek akik lefosnak mindent... még az övcsatból is kiköti a csipogót.. "nehogy má itt csipogjon nekem"
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Cheesy #11946 üzenetére
Jól jártál az olajjal... egyébként most az Eneos is akcióz, másrészt ha a bolt is akcióz akkor lehetséges hogy ennyibe kerül.
75 ezres szervizelésre készülök az sx4-en
-Mobil 1 new life 0w40
-Mahle szűrő
-Ferodo fékolaj
-Hűtő folyadék, Glicosam alu23.000 .... Olcsóbban is kijöhetnék de pl.: volt 800Ft-s olajszűrőm... akármennyire is rászorítottam eresztette az olajat ...
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Lenne még egy kérésem a nagyérdeműhöz
Szerenék venni nappali menetfényt (DLR) az autóra, a választás a Philips 4 ledes verziójára esett: LINK
14 euró a szállítási költség, ha esetleg valakinek kell még szóljon és többet rendelek, akkor oszlik a költség.
Egyébként a termék ára 53 euró... jó 15eft. Magyarban ugyan ez 26
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #11961 üzenetére
Ha normálisan van beèpìtve es nem gagyi cuccuc akkor teljesen szabályos. Inkább a rendőrök jártasságával van a baj.. pl nem: ismerik a köhèm rendeletet sb. Dörzsöltebbek az autóban tartják az ide vonatkozó paragrafusokat.
Pl nappali menetfènynek a földtől 25 cmre kell lenni de ne lehett másfèl mèternèl magasabban. A kèt lámpatest közt min 60 cm távolság kell. De az autó szèlètől legaláb 40 cmre legyen. Ha nem megoldható elèg a kèt test közè 40 cm.
Azeket az öntapadós fènyfüzèreket el lehet felejteni, teljesen szabálytalan. Csakis E jellel rendelkezőt lehet használni. Plusz gyári szám ès RL00 jelölès.
Beèpìtèsnèl ugy kell bekötni ,hogy ha felkapcsolod a tompìtottat/ helyzetjelzőt automatán kikapcsoljn. Bekapcsolása is automatikus. Mikot ráteszed a gyujtást már ègnie kell.
-
-
Doze
aktív tag
válasz B-Man072 #11977 üzenetére
A fék ennyire nem állítja be a kereket... az annyit jelent hogy 50-100bar fékolaj nyomás van. (mintha izomból állnál a féken) Kizártnak tartom, hogy ilyen előfordulna... Esetleg eltört a féktárcsa és keresztben áll a nyeregben... de levetted a kereket, egybe volt nem? Mondom ott a difi-féltengely-kerék-csapágy párossal lesz valami... Mindenesetre nem egy mindennapi dolog..
Majd írd meg mi volt tényleg a baj...
-
Doze
aktív tag
válasz B-Man072 #11979 üzenetére
Most hogy mondod annyi az eszembe jutott hogy, kopott nagyon a fèkpofa ugyebár. Az annyit tesz, hogy a nyeregben nagyon kinn van a dugattyú. Règi cuccnál megesik a belső korrodáció ergo fennakad a dugatyú vègállásban... jobban jársz ha az egèsz nyerget leszeded kalapáccsal lekocogtatod. Ha megvan akkor visszatuszkolod valamilyen fogóval... de jobban jársz ha szètborìtod az egèszet.. a fèk nem játèk
-
Doze
aktív tag
válasz a_tesz #11990 üzenetére
Hát ez kèsz... Most komolyan ki tud ennyire idióta lenni? Ráadásul nem vette a lapot hogy zakatol? Bár a tárcsa jol bìrta ... nem tört kettè. Azèrt ez marha veszèlyes, száznál beakad blokkol a kèrèk.
Bár az ilyen "nyikorog a fèk megolajozom" emberekèrt nem kell messzire menni. Utcánkban lakik egy faszi, zsìr új 5ös Bmw-t vett. De már kb 6 hónapja kiègett első izzókkal jár (nem xenon). Este kb sz*rt sem lát. Ennek ellenère nem èrdekli. Most komolyan...ennyire alacsony az ingerküszöb? Ezeknek nem autó kell hanem bicikli abból is nem láncos hanem kardántengelyes, azt nem kell olajozni..
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #11993 üzenetére
Szerintem nem lehetsèges... a gumi felülete csattan a kátyúban. Èn is szoktam hallani.. megoldás ha veszel valami ballonos gumit monjuk /70 /80 Bár akkor olyan az autó mintha taknyon autóznál..
Viszatèrve az igènytelensèghez. Az emberek nem tudják hogyan működik az autó/ nem èrdeklik őket. Ezzel nem is lenne baj ha mindenki normálisan hordaná autószerelőhöz. Időszakos szervízre.
Modjuk èn is igènyes vagyok az autóra (aki nem az, nem is fèrfi ember ) Bár èn ugymond nem vigyázok rá. No nem ütöm verem, de náha megtaposom, olykor náha barmulok is vele Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló üveghangon.... persze èsszerű határok közt. Mondjuk van már fèm fèkcsövem Trw sport betèt meg tárcsa.. de pl a fèkolajat is azèrt cserèlem mert egy húzósabb esetben azt vettem èszre, hogy szivacs lett a.fèk.... a fèkolajom felforrt ergo már sok benne a víz.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz anonymus89 #11998 üzenetére
Szerintem valeo vagy würth márkák közül válassz. Lehet kapni fillèrekèrt is. Az kb 1 tèl
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12011 üzenetére
Nem tom nekem is a Lexus vagy Honda lenne.... ha nem lenne hitel, meg frank nekem ilyen 3-4-5 éves Accordok amire hajlandó lennék pénzt kiadni.
Csak 1 nagy baj van. Alsó-közép kategóriás autót szinte lehetetlen eladni normális áron. Fillérekért meg ugye nem biztos jó üzlet elpasszolni az autót, aztán veszel egy dögöt ami nem is biztos hogy normálisan működik.
Ilyen 200-300-400ezres autók jól forognak. Csak aki középosztálybeli és nem full fapad(agyonhasznált BMW) kéne hanem mondjuk valami közepes felszereltséggel megbízható járgány. No hát abból van kevés. A pénzes embickéknek meg nem Sx4 kell...
Mikor az Ignist hirdettük 5 évesen 80e Km-rel, akkor is jöttek ilyen elszállt emberkék (nem cserélnénk e el 191ezret futott Opel Astra F-re 55Le). Mondtam neki nem... erre még rátett egy lapáttal hogy ráfizet még 200eFt-t Hát komolyan mondom
Akkor mikor az Aprilia AF-1 125 motoromat hirdettem... Senkinek nem kell egészben motor, rendszámmal (átírás, vagyonszerzési adó stb) Ilyen e-maileket kaptam: "Cső! nekem a blokkból kéne a főtengely".... Aztán végén a váz+blokk páros ment el 110eFt-ért.. A maradék alkatrész most is ott áll halomban..
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12013 üzenetére
Mondjuk szerintem egy benzinmotornak sok 190.000 Km... jó mondjuk megveszed kérdés meddig akarod használni, stb.. Ehhez azért meg kéne hallgatni a motorját. ... meg ugye kérdés hogy használták. Lehet jó a motorja csak 1000km alatt 1 liter olaj kell bele...
No de ha ez bexarik.... komplett splash árát ráköltöd
Meg hol van az átíratás stb... ez az autó kb 2 milla
Itt lehet számolgatni kalkulátor
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Dluinet #12021 üzenetére
Jaja... gps is megerősíti ezt az állítást. Pályán meg kicsivel 140 fölött megyek 130 cal... azt bÌrom mèg mikor valami csotrogánnyal vagiznak hogy eeeezzzz 200 fölött megy... ja gyárilag jön mondjuk 16 colos kerèkkel, de neki meg van rajta 14 colos alu felni...
Egyèbkènt ok hogy a gps azt mutatja. De rácsatlakozva a motordiagnosztikára is pontos adatokat közöl. Egydül az óra csal direktben...
-
Doze
aktív tag
válasz Dark Archon #12068 üzenetére
Ha jól tudom van egy takaró lemez a féktárcsa belső (motor felöli) oldalán. Elképzelhető hogy beszorult oda valami... esetleg rámetél valamire és ráhajtotta a tárcsára. (kb fél 1 cm van közte) így elképzelhető az hogy, enyhe holtjáték miatt odadörzsölődik kanyarokban. Leveszed a kereket, és megnézegeted, meghajtogatod, aztán befújod féktisztítóval. Ha így sem jó... akkor meg kerékcsapágyra tippelek Bár ez nem biztos, mert lóghat a futómű stb...
-
Doze
aktív tag
a féktárcsa vastagsága... ha 15 mm-nél vékonyabb----> csere. Érdemes a fékbetétet is cserélni, hogy az új tárcsa-betét páros jól össze tudjon kopni.
A fékbetétnél egyébként van kopásjelző, szal ha addig kopik->csere.
15,1 mm-nél szerintem cserélj, mert a köv szerviz alkalmával már 15 alá kophat.. Gondolom nem akarsz ÍGY járni
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
Na megint elvertem egy rahedli pénzt az autóra, de ez kelllllllllettt :
majd ha megjön megírom milyen, hátha valakinek felkelti az érdeklődését
-
Doze
aktív tag
Valaki nem tudja esetleg mit lehet kezdeni a kattogós tanksapkával? Nem bírom normálisan rászorítani mert elgyengült... folyamatosan elkattog..
-
Doze
aktív tag
árát még nem néztem... de ha ennyi akkor nem szórakozok vele ...
Most néztem a zárható 5 rugó, a záratlan 4 ropi... ja és csak Valeo-ban van
Am ha valakinek hibakódot kell törölni/olvasni Miskolc környékéről tudok segíteni...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz hzsolee #12133 üzenetére
Annyira imádom.... Megint be van linkelve egy swift amiben szörnyethalt utasa... és hogy milyen egy szar autó. Akkor bele lehetne ülni mondjuk egy buldózer F-es Astrába, esetleg kobrabeli Honda Civicbe, vagy Ticoba, vagy csak nemes idegenszerűséggel egy ládába.. Nem azt mondom nem törik egy swift... de nem jobban mint hasonló társai.
Megint jön a szöveg mer egy Volvoban túlélték volna.... persze akkor is ha az ég nem kék hanem zöld.. ráadásul a bolygók együttállása sem stimmelt.
Ez am tökre olyan mint mikor egy szemellenzős kisgyerek csúfolja a másikat... semmi de semmi nincs bizonyítva, alátámasztva, (azon kívül hogy sok swift van, amit könnyebben talál meg 1-1 brutális baleset)
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Ejnye megjelenik egy lány s máris elkényeztetitek...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #12188 üzenetére
Mondjuk amíg nincs mihez hasonlítani addig nem érdemes beszélni róla, de annyi biztos hogy a sajtóhírek/bemutatók alapján, az új sx nem a Dacia ellenfele lesz. Szerinte árban/minőségben mást fog képviselni. Hogy ebből majd mi fog megvalósulni? Senki nem tudja.. De annyi biztos hogy a Suzuki félkész autót nem adott ki a kezei közül. Az alap 1.6 benzin meg tuti nem lesz mellélövés, mert ez M16VVT... sx4-ben, swift sportban is ez a motor van... Szerintem itt inkább az árcédula fog dönteni, mert rossz autó biztos nem lesz.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12190 üzenetére
Egyébként mostanában ezek a 5 meg 7 év garanciák, tudjátok mennyi pénzben van? Csak egy átlagos szervizzel is számolva átlagban 25-30 ezer forint.... szép dolog hogy van garancia, de csak addig míg márkaszervizbe hordod.. ki lehet számolni mennyi pénzt hagysz ott a szervizben... és 1-1 márkánál/típusnál még rá is játszanak, ilyen esetben meg nem 30 hanem esetenként 50 ropi is van. Egy 100.000km-s nagy szerviz meg 80 alatt ritkán áll meg. Szóval jó a garancia, csak ha otthagyod egy komplett motor árát a szervizek alkalmával, nem biztos hogy jól jársz vele... azért a modern autók meg bármennyire is mondják egyes márkákról azért 5 év vagy 100.000 kilométert elmennek gond nélkül, na de 100e után
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12193 üzenetére
egyébként régen a G-s motorok mentek, utána az M13,15,16, jelenkor meg ugy K-s széria... am egyedül J20A meg J24A-s (vitara, amcsi SX4) szériáról olvastam ezt-azt, főleg külföldi fórumokban, de ott sem a megbízhatóság, hanem teljesítmény/fogyasztás arányról szólt a fáma...
Nekem az SX4-ben, M15A motor van VVT nélkül... szerintem a 99 paci elég, főleg hogy alul is van nyomaték.. a fogyi meg 6.7-től 7.7-ig 8 fölé csak pályán 150+ tempónál megy... nézegetve a motort/szerelési utasítást.... egyszerű mint a szög, és nem valami kihegyezett motor... Bár még alapvetően fiatal széria, de ezek is elfutnak 300+ ezret, érdemi motorgenerál nélkül... am az M13-ról olvastam hogy 270.000e km-nél szétszedték gyűrűzni, mert kicsit füstölt, bemérték a fő és a vezérműtengelyt mindegyik századon belül volt a tűrésben.
Nekem meg mivel VVT nincs a szelephézagot kell 150 ezrenként ellenőrizni, vezérműláncot meg soha, ehhez képest némelyik astrának, meg 60 e a csereperiódus... Azért ez kíváncsi lennék miért van? Ennyivel hülyébbek az Opelnál?.... azért nem hiszem...
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Gyertya igen irídiumos, de 105.000 km szerintem, olaj 15.000km... de ha precíz vagy és a pénztárcád is bírja akkor 10,000 ha a hosszabbikat választod tehát 15k, akkor csak jóféle olajjal ami kibírja a gyűrődést. (full szintetikus, eneos, mobil1, castrol kinek mi tetszik de az API SM minősítése jó ha van)...
Vezérlés: Nem tom mi a motorkódod? M13A, esetleg M15A? De megnyugtatlak 105K-nál csak szelephézag állítás kell... ugyanis a motor láncos vezérlésű, és élettartam cserés elméletileg (de olyan 300.000km-nél azért ránéznék ) ha meg vvt-s akkor szelephézagot sem kell nézni, állítja az magától...
Még annyi hogy nem fontos az Irídiumos gyertya, azt viszont 45 ezrenként cserélni kell...
A pollen/levegő szűrőről se felejtsd el... nekem átlagba 30 ezrenként szokott csere érett lenni..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Háború Izraelben
- Küszöbön a Silent Hill 2 Remake megjelenése
- Asszociációs játék. :)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Profiknak szánt, Thunderbolt 4-es SSD a ProGrade Digitaltól
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest