Új hozzászólás Aktív témák
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
2006-os swift-em jobboldalni küszöbje idén februárban meghorpadt.
A karosszériás azt mondta, hogy vágni kell és csak úgy lehet javítani, pedig ők javítanak horpadásokat vákuummal is, de ezt nem tudja kihúzni másképp.A gondom az, hogy a küszöbök belülről is védve vannak és ha javítva lesz, akkor a belső védelem hogyan oldható meg?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Szia! Köszi a választ!
Az emelőről billent le az autó nem teljesen, de a küszöböt megnyomta eléggé.
Ha meg tudott horpadni, akkor a küszöb gondolom üreges, ha üreges, akkor belül hogyan fogja megoldani a korrózióvédelmet?
A külső fényezés is érdekes lesz, mert ilyen rücsis hatása van a küszöb fényezésnek.
Igaz én totál nem értek hozzá...Képet csináljak? mondjuk most elég koszos
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
2006-os a swiftem, ma reggel egy bácsinak köszönhetően a bal tükör burkolata ripityára tört.
Rendőr kijött, persze ilyenkor nem tudják megállapítani ki a hibás... Így rendezzük magunknak a kárt.
Kérdés az, ogy ezt a burkolatot külön lehet e le és felpattintani? Mert az egyik bontós, akinél csak egybe van tükör, azt javasolja, hogy egybe vegyem meg, mert a suzuki ugy csinálta meg a tükröt, hogy ha le és felpattintjuk, akkor mindig lötyögni fog. Viszont van burklat külön is.
A kérdés sürgős lenne, mert déelőtt indulnék a tükörért.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
Én mióta megvettem a swift(2)-et, azóta 5w-30.
Az én gépem gépkönyvében ezt javasolja. Ezért ezt is kapja. Majd 300ezer km után lehet áttérek az 5w-40-re.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
lenne egy érdekes kérdésem: a suzukim elvileg nem volt törve. Amikor vettem, a kereskedésben körbemérték nekem festékmérővel és stimmeltek az értékek. De gyanakvóvá válltam amiatt, hogy találtam benne 2006-os és 2005-ös üvegeket is (az autó 2006. 03-mas)
Ugyanezt tapasztaltuk egy nemrég vásárolt 2008-asnál, vannak benne 2007-es és 2008-as üveg is.
Ez normális lehet a gyártás során?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Kornel #13992 üzenetére
Höpp. Most meglepődtem. Elnézést, lehet én értettem félre eddig sok mindent az életből, de a Suzuki akkor nem is olyan jó? Vagy ezt csak a régire lehetett mondani? Nekem 7 és fél éves, gond az én általam okozottakon kívül semmi. Mondjuk nem is ugy kezelem, mint egy sportautót.
Munkatársamnak épp mostanában tört el a vw-ben a rugó elöl. Az 10 éves.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Kornel #13999 üzenetére
Suzuki, bírja az
60k-nál cserélve lett eneos olajat tettem bele. Nekem sose volt gondom a váltóval, kuplunggal. Sőt, ettől tökéletesebben rámszabottat még nem is vezttem, így ahogy mondom. Számomra isteni a kuplung és a váltó, igaz egy másik ugyanilyen swiftben már megintcsak nem ilyennek érzem, mint az enyém...¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Hello!
Az uj swiften hogy cserelnek hatso sarvedo elemet?
Mert laikuskent ugy tunik, mintha egybe lenne a tetovel.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
hello.
Ket 1.3 swift gyorsul egymas mellett. Mindketto ujswift, az elso szeriakbol. Nekem supersprint kozep es veg, a masik gyari.
Az enyem kimelt, mindig cserelve minden idoben, 80e km, 5w30as olaj stb.
A masik hanyagoltabb, 10w40 olaj stb. 120e km.
mellemer haver 90nel, intek neki, hogy mehet.
Tolok egy 3.-at, egy autohosszal lehagyom, de azt mar tartja.
huzok 4.-et 140nel, majd olyan 160nal elkezd feljonni hozzam.
170nel meg megindul neki es kb 10km/h-val kezd megelozni, picit ment is neki, de mar le kellett alljunk.
Nekem leesett az allam, hogy ezt hogy?
170nel mar neki is 4.-be kellett lennie reg.
150 el tiltanak ezek 3.-ba.
De akkor mitol indult meg igy???
5.-be meg mar nem tud gyorsulni 170 kornyeken...
Kerekmeretek ugyanazok.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Nekem 180-at tartva 8 liter, 130 környéke 6 liter és picivel alata, kresszt betartva pálya nélkül 5.5l.
1.3 2006-os swift 14-es gyári gumikkal.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Helló!
2006-os 1.3 swift, klíma nem megy.
A kompresszor sem kapcsol, direktben be tudtuk kapcsolni, de a mikrokapcsolójával nem indítja a kompresszort (relét).
Gáz nincs benne (tűzfalnál, klímacsövön egy szelep, benyomva kussol), lenne egy érzékelő, ami emiatt letiltja a kompresszor indítását?
Normális, hogy 8 éves az autó és egyik nap még hűtött, másnap meg már nem kapcsolt be a klíma, és gáznak nyoma sincs?
Feltöltés mennyi lehet?Más:
Első kerékcsapágyat nagy kaland kicserélni? Hátsó gyerekjáték volt. Milyen márkát érdemes bele venni, honnan?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Nem3sys #16022 üzenetére
Működhet az az elképzelés, hogy feltöltjük kompresszorral, levegővel és kb egy hét múlva meglessük, hogy csökkent-e a nyomás? Ha igen, akkor valahogy ebből kiindulni, valahogy megkeresni a szivárgást?
Nyilván valami csatlakozás vagy tömítés lesz a ludas.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Muszáj?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Értem én a viccet és az törjön pálcát a fejem felett, kinek még egy konnektor bekötés miatt sem jut más az eszébe, csak a villanyszerelő, a zárjavításnál a lakatosmester, festésnél a festő.
Ezzel nem is lenne baj, csak annyi értékelhetetlen munkát végző festő, lakatos meg villanyszerelő van, hogy el is megy az ember kedve az egésztől. Pedig Józsi mondta, hogy az adott szakember vérprofi.
De nem hiszem, hogy pont itt nálunk kell erről anekdotázni.
Ezért vagyok úgy vele, amit saját kezűleg meg lehet oldani, azt meg kell.
Persze a feltöltést nem én csinálom majd, remélem nem volt félreérthető amit fentebb leírtam.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Motion_Blur #16060 üzenetére
Nagyon szép, gratula
Én is a nyáron tervezek egy polírt, ugyanez a színem van¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz kalozhun100 #16141 üzenetére
Kábelt kicserélni, vagy egy rövid szakaszt kivágni (ahol a törés van) és toldani
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
A tescobol érdemes motorolajat venni vagy inkább bárdi?
Ha igen, akkor castrol, mannol, total, gazprom mobil stb?
Nem hitvitát indítanék, hanem melyiket hamisítják kisebb eséllyel?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
Ha majd lengéscsillapítót cserélek, akkor a toronynál egy imbusz nyílású csavaron kell az anyát meglazítani. Az imbusszal rögzítem csillagkulccsal meg lazítom. Ha nyomatékkulccsal szeretném ezt megoldani, ahhoz milyen kulcs kellene? Hagyományos nyomatékkulcsom van de azzal uge nem lehet, mert elforogna a szár.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #41072 üzenetére
Bocs, értelmetlenül írtam, ha visszateszem a lengőt és meg akarom húzni az előírt nyomatékkal, ahhoz milyen kulcs kell?
Egy hagyományos LIDL powerfix nyomatékkulcsom van, de azzal csak krovafejeket tudok használni, amibe nem fogom tudni az imbusznál rögzíteni a csavart, azaz a teló szárát.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz z0l1ka #41093 üzenetére
Ja:
1 Nem szarakodnék, megvenném bele azt ami belevaló...
Vettem egy ideig olcsó szalámit, csak miután a 3. csomagot dobtam ki, rájöttem, hogy nem is az olcsóbb az olcsóbb.
2 Autószerelőnek általában nem hiszek addig amíg meg nem győződök az ellenkezőjéről.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #16130 üzenetére
Erre a régi kommentra reagálnék, kár hogy ott ez majd nem látszik ha valaki rákeres.
Igazából azóta kiderült, hogy jobb ha többet teker hidegen mert széthordja az olajat...
(2006 swift 1.3)¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
-
gordonfreemN
addikt
válasz 2ozzmexy #63314 üzenetére
5w-30 6100 motul, gyátási évet már nem tudok sajna, nincs meg a doboz.
Olakszűrő mann volt fenn, most filtron ment fel és castrol edge 5w-30 C3.
Hűtőfolyadékot 2019-ben, 50k km-rel korábban. Olyan ment bele amit a könyve ír, 50-50 keveréssel talán de ahogy írja a szervíz manuál az tuti.
Gyertyát is ekkor cseréltem, vagy lehet kicsit korábban (a karbantartós excelem otthon van most én meg meloba), de úgy 160-170e km körül, most 225 van benne.
Gyárit vettem bele, mert a sima tipusazonos gyertya nekem nem volt jó.Gondom volt még az alapjárati motorral, megszorult a tengelye a szelepnek. Cseréltem utángyártottra, de ebben a rossz csapágyillesztés miatt a tengely kibe jkezdett járni, uh idő hiányában beolajoztam a régit és megjárattam azóta nem köszörül, de cserés lesz, csak a bontottal is megszivtam, a gyái meg horror
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
válasz mefistofeles #63338 üzenetére
Swiftñel venni akartam egyszer, mert nem fújt. Rendes volt a fickó a szalonba, mondta h csak belül szétesett és nézzem meg. Azóta is jó
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.