Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16650 üzenetére
HOL? 4990Ft Ráadásul api SN
-
Hego
tag
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Nekem márkaszervízben 12ezer forintért cseréltek olajat és ablaktörlő lapátokat. Minek szenvednék otthon vele, ha ilyen olcsó?
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16656 üzenetére
Félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Mannol olaj nem nagyon ismert Magyarországon, ezért olyan piszok olcsó, viszont nem csinálnak rossz olajat, nyugodtan bele lehet rakni az autóba. A Mannol számtalan autós kiegészítőt/felszerelést gyárt, amik az ársáv alján helyezkednek el, mindenből csinálnak filléres megoldást, a minőség nem a legrosszabb, de a drágább nagyobb márkák pl. Sonax minőségét természetesen nem éri el. A olajuk szintén használható, nem lesz rosszabb vele az autó mint bármilyen más olajjal, nyilván apróbb különbségek adalékban is vannak, de alapból egy jó olaj a Mannol. Mostanság kezd elterjedni, és mint írtam a múltkor, valószínűleg egyre gyorsabban fog terjedni, és ha túl nagyot nem emelnek az áron, akkor ismert, sikeres lehet. Tehát aki olajcsere előtt áll, nyugodtan vehet ilyet, legalább elmondhatja magáról, hogy még az elterjedése előtt mélyen áron alul vett jó olajat
A MOL pedig ha már szóba került, nem tudom miből gondolod, hogy rossz motorolajat csinál, az én információm szerint abszolút nem rossz, viszont szintén nincs elterjedve, és azért nem is lesz, mert ahhoz túl magas áron adják, hogy az "ismeretlen MOL" olajat elkezdjék venni meg ajánlgatni... Viszont minőségileg nagyon jók a MOL motorolajok.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16656 üzenetére
Szia.A gumival nincs is semmi baj,a tesztekkel viszont annál inkább.Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul.Ez olyan mint a szépség verseny:indul a falu leggazdagabb gazdájának a lánya+Qvazimódó összes lány testvére...na ki lesz a szépség királynő?
-
neduddki
nagyúr
HI!
"Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul." tucc is erre mondani valos peldat v. csak uy otletelgecc?
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16660 üzenetére
Ha jól emlékszem az ADAC vezetőségének egy része pont a gumi tesztekbe bukott bele,egzotikus üdülések kapcsán.
2komment
Címkék:autós hír
autóklub
ADACNégy éven keresztül csalt az ADAC a közönségszavazatok alapján odaítélt Sárga Angyal-díjakkal. Elhatárolódása jeléül a Volkswagen-konszern most elpostázta serlegeit a feladónak. A Daimler és a BMW is így tett.
Postai úton visszaküldte a Volkswagen-konszern a német autóklubnak (ADAC) azokat a serlegeket, amelyeket 2009 és 2013 között kapott a Sárga Angyal-szavazásokon, miután nyilvánosságra került, hogy az autóklub munkatársai manipulálták az eredményeket. Korábban más autógyártó, többek között a Daimler és a BMW is ugyanígy tett, így demonstrálva elhatárolódását a csalássorozattól.
hirdetésA német DPA hírügynökségnek nyilatkozó VW-szóvivő szerint egy dobozban indult útnak a kínos küldemény 19 darab trófeával, arról azonban nem esett szó, mi történt a 2. és 3. helyezésekért kiosztott díjakkal. A hivatalos kommunikáció szerint a konszernnek nem volt oka kételkednie az eredmények tisztaságában.
Közben egyre dagad az ADAC-botrány, és beadta lemondását a 18 milliós tagságú szervezet elnöke, Peter
[ Szerkesztve ]
-
ett
aktív tag
válasz Kornel #16647 üzenetére
Sajnos ez igaz. Viszont a motorjuk tényleg jó, ha megkapják ami jár nekik. Nekem 10w-40-et tettek az első szerviznél bele, azt követően én cseréltem az olajat és mindig 5w-30-at tettem bele. Szerintem ennyi törődést megérdemel a motor, nem olyan drága egy 5w-30-as olaj, hogy ne tudjam megvenni.
A váltónál a nyelestengelycsapágyat eléggé elrontották, ahelyett kell normálisat beletenni és nincs gond.
Nekem még nem ad ki semmilyen hangot, igaz cseréltem az olajat is benne. Amint kicsit is búgni fog, már viszem is csapágycserére. De remélem engem elkerül a hiba, mert később már állítólag más csapágyat tettek bele, csak nem tudom melyik alvázszámtól kezdve.Viszont fene a pofáját még mindig dögledezik az akksicsere óta. Kezd idegesíteni a dolog, hogy állandóan leáll, játszani kell a kuplunggal. Héftőn elviszem szervizbe, hátha ki tudtak már találni valami megoldást rá.
Máskor ennyi idő után már megjavult ez a trágya.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
6 évet bírt a gyári. Másfél hete cseréltem le. Csak el lett gázosítva a verda és olyankor leveszik az akksisarut. Az meg olyan mintha cserélnél. Eddig akárhányszor volt levéve, mindig dögledezett utána. Az a vicc, hogy nem mindegyik suzuki csinálja. Az okát senki nem tudja. A lényeg, hogy nagyon ingadozik az alapjárat utána. A gyári 700 helyett 3-400-on jár a motor. Ha például menet közben sebességet váltok, azt gyorsan kell csinálni, mert különben leáll a motor. Kereszteződésnél elég szar tud lenni. Mindig játszani kell a kuplunggal. Tuti hülyének néznek. Vagy amikor jövök haza és állok be a ház előtt a helyemre, akkoris amint megálltam, tenném R-be, és megdöglött ha nem nyomok rá gázt. Van hogy ha ráindítok, akkoris egyből leáll, máskor meg szenved 3-400-as fordulaton és remeg az egész mindenség. Elég vicc kategória, hogy egy akksicserétől ilyeneket csináljon egy autó. 3 éves korában mentem "A mi autónk"-ba dolgozni, délutános voltam. Jövök ki éjfélkor, az autó nem indul. Nagyon örültem neki. Aztán vártam pár percet, megpróbáltam megint. Nagy nehezen beindult, jó hogy nem hagyott ott. Hazajöttem, akksi ki, fel a töltőre. Amint visszaraktam, produkálta a ledöglős hibát. Megkérdeztem a gyárban, hogy ez ennyire szar? Igen, sajnos ennyire szar. De nem mindegyik csinálja. Ez is érdekes. Kb. egy hét és elmúlik. Úgy is lett, elmúlt. Aztán 4 évesen lett elgázosítva, akkor levették megint a sarut. Újra dögledezett, egy hét után megint jó lett. Most másfél hete meg végleg megdöglött az akksi. Beletettem az újat, indult egyből szépen, de megint dögledezik. Viszont most jobban mint eddig és nem akar múlni. Már kezdem nagyon unni úgyhogy hétfőn elviszem, lássuk kitaláltak-e már valami megoldást rá. Csak nem akarom hogy legombolják a pénzt rólam, aztán a végén nem csinálnak semmit.
Azért elég gáz, hogy egy akksicsere ilyet idézzen elő.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16668 üzenetére
Olvasd el a 16661 et.Fent van az egész ezt csak kiemeltem belőle. Egyébként ha beírod a keresőbe:ADAC teszt csalás,olvasgathatsz.
Én nem fogom Neked pont a gumisat megkeresni,erről sem tudtál ,de most legalább ha érdekel van mi alapján keresni.Google a barátod.
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Én csak tippekkel tudlak megszórni.
Az első ami eszembe jutna a fojtószelep, le kell szedni megnézni nem e nagyon retkes, ha igen akkor kitisztítani, egyébként el tud koszolódni már csak a kartergáz visszavezetése miatt is , fojtószelep környékét is átnyálazni, nem e szív falsot (akkor is jellemző az alapjárat ingadozás), esetleg nem e csúszott le valamelyik cső a háromból ami ott van..
Egyébként az az alapjárat csökkenés azért furcsa, mert nagyrészt akkor esik le az alapjárat nagyon ha a generátor nagyon le van terhelve. Pl ha én felkapcsolgatom a az AC-t, az ülésfűtést, a lámpát+ködlámpát akkor leesik nekem is a fordulat, de leállni azért nem akar. Vagy 1x volt olyan mikor rajta hagytam a lámpát és csutkára lemerült.... ha akkor szerintem bekapcsolgatom az elektromos fogyasztókat lehet leáll, de akkor nem játszottam el vele ezt....
Tehát lehet valami kontaktos, esetleg a generátorral lehet valami, vagy a fesz szabályzóval, ami miatt folyamatosan csutkán terheli a generátort. (lehetőség szerint rá kéne multiméterrel mérni), érdemes lehet az EGR-t is megvizsgálni.... Tehát összefoglalva az egész szívó oldalt+generátor oldalt.
Ha ez sem vezet eredményre, akkor javaslok valami szoftver frissítést, mert már olvastam olyat is hogy valami 1.0-át lecseréltek neki 3.0-ra és a eltűnt a túlfogyasztása.... stb... lehet ott van a hiba.
Ha sehogy sem jó, én még nem adnám fel, vennék valami bontott ECU-t és azzal is kipróbálnám....
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16672 üzenetére
Ahogy azt az ADAC háza táján kirobbant botrányok előre jelezték, meglepetések születtek az idei nyári abroncsok összehasonlító tesztjén. A korábban utca hosszal nyerő márkás abroncsok a közép kategóriába szorultak, míg korábban leírt, de a vásárlók által mégis jónak tartott abroncsok törtek előre. Ennek egyik eklatáns példája a Falken Sincera SN832 EcoRun abroncs szereplése, amely egyszer csak a közepes kategóriából az ajánlott kategória kellős közepébe robbant be, olyan márkák mellé, mint a Continental, Hankook és a Pirelli. Az, hogy ez mit mutat a korábbi ADAC tesztek szavahihetőségét illetően, az olvasó egyéni belátásra bízom. Minden esetre örvendetes, hogy a Német Autóklubb vizsgálatainak eredménye végre közelebb került a szakemberek és a vásárlók véleményéhez, és így azok is elégedettek lehetnek, akik évek óta igazságosabb teszteket követelnek az ADAC-tól.ezt én is mondhatnám neked.Látod ezt is neked kerestem mert látom nem tudod egyedül kezelni a számító gépet.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem, ezt csak ő mondhatja, pár mondatot betanult amivel okosabbnak tűnik, és azt ismételgeti folyamatosan
Pl. ez az azt hittem képes vagy süket dumán kívül valamire is egy tökéletesen bevált mondat, be szoktak neki dőlni, és elhiteti sokakkal, hogy tényleg hülyeséget beszélsz, ő pedig a szent és sérthetetlen, mert azt írta, hogy te hülyeséget beszélsz
-
giigz
veterán
"Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz.."
Te mostantól itt nemkívánatos személy leszel. Hogy mertél ilyet tenni? Eneos olajról vagy jót vagy semmit, itt ez a szokás, mert neduddki azt mondta! Hogy jössz te ahhoz, hogy Eneos olajról rosszat mondj? Az az olaj nem rossz, csal te nem tudod használni
-
pjen
félisten
válasz Mercutio_ #16679 üzenetére
Én nem hülyézek senkit ,eszembe sem jut ilyen,de néha Neki is gondolkodni kell hogy mit ír.Egyébként már tényleg gondolkodtam azon nem azért ír török szultán stílusban mert nem kell oda figyelni a helyesírásra.Tényleg csak 5 perc guglizás kellett volna.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Jó persze, de azért én sem izomoznék a MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL kijelentéssel, főleg úgy hogy abban a használati útmutatóban a váltóolaj, hűtőfolyadék csere is benne van, arra meg azt mondod: minek?.... ezért mert lusta nemtörődöm vagy, és csak addig erősködsz míg valami olcsóbb... persze szelektíven beböfögsz ÁÁÁ az nem kell, mert úgy is szétesik a váltó... ennyi erővel fasznak cserélsz motorolajt az autóban?
Elmondásod szerint majd visszahozza az olaj ára az új váltót.... de azért azzal számolj hogy egy szerelő nem fogja cserélni neked 20e alatt, másrészt most jobb ha tudod elsavasodik a fagyálló, kimarja a picsába a hűtőradiátort, beáll a csapágy a vízszivattyúban, amit elsőnek majd csak ékszíjproblémának gondolsz mert nyígni fog éjjel nappal...
Mindenezt miért?, mert 3 évente baszol rákölteni 5-6e forintot... én ezzel nem verném a mellem, sőt inkább kusban ülnék..
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Na most álljunk meg.én egy szóval sem mondtam hogy nem cserélek hűtő "folyadékot"fékolajat is szoktam cseréltetni kb minden második vizsgánál,bár van az ügyfeleim közt két autó szervizes is aki azt mondja,ami jó ahhoz nem nyúlunk,de tudom a fék folyadék nedv szívó ezért cseréltetem.A váltó olajjal kapcsolatban annyi véleményt hallottam pró és kontra,hogy inkább nem bántom.A közvetlen szomszédom autó ipari szakmérnök a Pest megyei autó felügyelet kiérdemesült vezetője szerint sem kell váltó olajat cserélni,nem lesz tőle kisebb a meghibásodási százalék.De hát ahogy gondoljátok,mindenki azt cserél az autóján amit akar.Ja nem böfögök max a kocsmában,én itt le írom a véleményem.Ezt a stílust nem is igazán értem,nem kérdezel csak vagdalkozol.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Na te meg Vredestein Búza vagy, azért savanyú a szülő az ADAC tesztel kapcsolatban, de ha törésteszteket nézzük az szent és sérthetetlen igaz? De ha azt merném mondani hogy egy régi 3-as BMW vagy egy régi Renault Laguna jobban törik min bármelyik 2005 utáni Suzuki, akkor baszódjak meg nem? Mer' az nehezebb meg anyagból van, meg a többi bulshit....
Az a baj vannak olyan emberek aki nem olvasnak utána semminek, hanem csak önigazolást keresnek... mert jobb és Kész, szerintem pont netudki az akinek legalább van némi elméleti alapja.... az lehet hogy maga nem próbált ki mindent, de legalább gondolkozik ha műszaki dolgokról van szó... ha épp nincs Képbe az ADAC-al kapcsolatba, hát istenem.... legalább nem azon ácsingózik hogy nulla tudással bemegy egy boltba megveszi a legolcsóbb Kingstar gumit/alkatrészt, aztán meg mindenki képébe beletolja hogy hazug az ADAC... és ő mekkora király...
-
pjen
félisten
Lehet sokkal több felé olvasunk utána,talán azért vagyunk itt ott szkeptikusak.
16684doze:hát igen ezt vártam,ez passzol a stílusodhoz.
MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL:nem én írtam,hogy kell a suzuki írta,hogy megfelel,egy szövegből nem illik úgy kiragadni részeket,hogy a mondani valót megváltoztatom.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
ez vkinek a kommantarja ami semmi mas csak a gyanujat fejezi ki, aki evek ota koveti a tesztekt /nem az adac-ot hjanem az osszeset/ tudja hogy az eves revizokban jonenk menenk az abroncsok /raadsul linelni meg mindig nem tucc, hogy ezt honan vetted/ tehat ez eghy kommentar amit v. elhiszek v., nem en ojja n bizonyitekot varok mint a nevezetes listaval volt
udv
neduddki
mod: Mercutio_: en a gumirol vartam es varok bizonyioteket mert a forumtars nagylenduelttel azt hangoztatta eddig ijejnmeg nem hangzott el
pjen: monde csak a 10w40es olajnak mi az alaolaj es mi a 5wx0-asnak?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Doze
aktív tag
Ja és igen én nem sorolom fel a végzettségemet... elég az, hogy otthon vagyok a témában és 15 éves korom óta szerelek...
A suzuki még azt is írta hogy Váltóolajat is kell cserélni, nem holmi balfasz szakmérnökre hallgatni... max a falloszára van szakosodva... mert ilyet nem ír egy megveszekedett barom sem. Max valami hülye közgazdász...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16689 üzenetére
Nem kell az autóban váltóolajat cserélni mert úgy is meghal, az olaj árából meg veszel majd bontott váltót... Azért mert azt monda egy Szakmérnök aki valami statisztikából kinézte hogy nem nő meg a meghibásodási arány attól ha nem cserélsz... (suzukiról van szó az 1.3 gömbülyű)
Bár ezért a kijelentését szerintem a gépelemek tanszéken hátbavertek volna szívlapáttal...
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16686 üzenetére
Tudod egyszer Alfonzó mondta:egy asztal bármilyen gyönyörűen van megterítve,rajta a legfinomabb ételekkel,ha az egyik sarkán van egy pici sz@r nem eszek ott szívesen.Ezt ha tudod nyugodtan behelyettesítheted az .ADAC ra.Kár hogy szó szerint nem tudom idézni,eredetiben sokkal jobban hangzik,de az értelme ugyanez.
-
neduddki
nagyúr
HI!
enelhiszekmindet csak konyorgom tamszd ma ala vmivel mert addig eztovabbraiscsak gyanusitgatas es az altlad emiltett szarkeveres, az meg mar kismillisozr elhangoztt hogy nem egy teszt alpjan dontunjk leglabbis akinekkoze van minimalsihozza, mert aztugyahogy azon kivulmeglegbb 2-3 tezt van tessek azt is fuigyelememl kiserni. vagyesetleg azokis meg vannak veve???
udv
neduddki
p.s. olajrol nem mondtal semmit
mod: Doze: olajataz minekcserelni??? motorbasekell megy amigmegy asztanolcson van bontott motor:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16692 üzenetére
Én sem fogom már cserélni sehol sem , ha meg megeszi a motor az olajat feltöltom 20w50-es Mol Botonddal .... ha meg beszarik jövök köpködni a fórumra, meg megyek anyázni a szerelőhöz... mer asszonda a Szakmérnök a suzukira nem kell költeni
Mondtam már hogy, a forma-1 es autókban is élettartam olaj van? , sőt szerintem azok is Vredestein gumival mennek,,,, csak át van matricázva Pirellinek mert megkenték az ADAC-ot
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Komolyan, akkor sötétség honol néhol, hogy már inkább nem fogok vitatkozni, mert semmi értelme.
Viszont remélem, hogy akik így "tartják karban" az autójukat, azok majd eladáskor ezt mind elmondják a leendő tulajnak, és az alsó ársávban adják el a kocsijukat, nem tagadják le a karbantartások hiányából várható meghibásodásokat.mod: a magyar suzuki egyértelműen előírja a max. 45.000 km-enkénti váltóolaj cserét, ami városi/extrém használat esetén rövidül! Akinek ez nem tetszik, az vegyen mást, ahol ez nincs előírva. Nem véletlen, tudják, hogy a váltó silány minőségű lengyel termék, ezzel próbálják elejét venni a korai meghibásodásoknak.
-
neduddki
nagyúr
HI!
mejjiknel is volt ahol elletartamvaltoolajat vizonala gyaresmegis csakillikcserelni, orexemnememlexem
udv
neduddki
mod: pjen: ...
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16697 üzenetére
Összes Opel astránál elméletileg élettartam olaj van , tehát sem betöltő sem pedig leengedő nyílás nincs.
Az elmélet ott hibázik hogy hermetikusan nem tudják elzárni az olajat a külvilágtól... az illesztéseknél úgymond "szuszog" pl a hőtágulás következtében.... aztán elkezd oxidálódni az olaj, 5 év oks, után elkezd öregedni.
De itt jön a csavar , hogy a p*csába van élettartam olaj raktáron opelnél? ha nem kell cserélni soha? , mint kiderült a GM mérnökök azzal számoltak használd és dobd el , Am azért szar a váltó az összes Opel/Peugeutba, mindegyikben kilométeres holtjáték van a kopás miatt.... szemfüles tulaj azt is cserélteti
-
Kornel
veterán
nem érted ezt.
ez azért van, mert opel, sosekopelmod: egyre több a lefingott swift mk4 az utakon, sok még a gyári gumikkal fut, 2005-ös a legkorábbi példány ugye, na ennyit nem bír ki a conti, szanaszét van repedve. olajcsere szerintem sokaknál csak egy felesleges nyűg, de sokan a gumikat se fújják fel, ránézésre 1-1,5 barral is eljárnak a márkatársak simán
de sorolhatnám még a teljes igénytelenségek sorát. -
neduddki
nagyúr
HI!
most kojojjan pont egy opelvaltozot hozol fel szerintem kornelka azota visitra rohog miota beirtad:- )))
udv
neduddki
mod: a pozsoba nalunk 2x is volt olajcsere a vatoban 75w90re, szepen kismult tole
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- callmeakos: A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Android szakmai topik
- Renault, Dacia topik
- Anime filmek és sorozatok
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép