Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
-
SirKero
őstag
válasz racerx #37727 üzenetére
Amikor meglátom,hogy milyen összegeket kérnek 2-3 éves 30-50 ezer km-t futott Vitarákért mindig kísértésbe esek , hogy eladjam az enyém. De aztán győz a józan ész
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
tboldi
nagyúr
válasz racerx #39069 üzenetére
Tom1939 lesz a Te embered!
Amúgy én is CC+-ozok, csak egy Honda Jazzen. Március óta vannak fent, nem volt eddig különösebb gondom velük, száraz és nedves úton, valamint a nyári ~40 és a mostani ~5 fokban is konzisztensen viselkednek. Havas/jeges tapasztalat még nincs, de inkább ne is legyen, mert gumitól függetlenül utálom mindkettőt.
Egyedül a nedves úton való kanyarodás lehetne egy fokkal jobb szerintem, olyankor hajlamosabb alulkormányzottá válni. Elvileg a Bridgestone A005 pont ebben jobb, úgyhogy valószínűleg azt választanám most, de ennek ellenére egyáltalán nem bántam meg a Michelint sem, és szerintem Te sem fogod, ha a CC+-t választod.[ Szerkesztve ]
-
-
xrvman
őstag
válasz racerx #39069 üzenetére
Nézd meg a teszteket, most mintha ez picit jobb lenne: Continental AllSeasonContact legalábbis a nagyobb méretben, ami az S-Crosshoz kell.
[ADAC négyévszakos gumik tesztje]
Nekem, az én autózási szokásaimra teljesen elfogadható.[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz racerx #39363 üzenetére
Ismerős 206-os Peugeot-ján pl le kellett takarni télen a hűtőt egy kartonlapptal, mert félútig se ment fel a vízhőfokjelző mikor tré volt a termosztát Szóval azért biztos számít. De akkor lehet tényleg én izgultam túl, betolom maxra 1-es ventin, nyáron meg hidegre AC miatt, aztán nem stresszelek ezen
mod.: typo[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz racerx #39375 üzenetére
Jelenleg az biztos, hogy a C-Cross a legracionálisabb választás. Véleményem szerint erről a Suzuki is tehet, hogy kicsit megfordul a trend az S-Cross javára, szerintem kicsit rontottak a Vitara kelendőségén egyrészt a megemelt árral, másrészt a turbós motorokkal, illetve a megosztó FL design-al is.
Amikor én a Vitarát vettem, én is tudtam, hogy praktikusabb az S-Cross, de nem tudtam volna jó érzéssel visszanézni rá a parkolóban, illetve akkor még volt a szívó 1.6 GL+ 4.1M Ft-ért, ami szintén előnyt jelentett S-Crossal szemben.
Visszatérve a kormány, meg a kulcs kritikájára. Attól függetlenül, hogy szerintem is gáz a kulcs 2019-ben, ezek olyan dolgok, amiket használat közben észre sem veszel, hamar megszokod.
Amennyire nekem nem tetszik a FL Vitara most már lehet én is S-Cross-t vennék. Kevesebb érv maradt a Vitara mellett.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz racerx #39674 üzenetére
Szerintem 10 éve még a Varta/Bosch akkumulátorokkal sem volt gond. De utóbbi években én is sok panaszt hallottam rájuk. Pár éve Exide volt a nagy favorit (talán S-Crossban is azt láttam, mint gyári akksi), de az elmúlt fél évben már arról is olvastam hirtelen halálozós tapasztalatot. Szóval egyelőre én is a Yuasa/Rocket vonalat látom magam előtt, ha kéne akkumulátor.
-
blakey
titán
válasz racerx #42095 üzenetére
Jóval többet ad GL+, ban, - ha közel azonos áron vannak akkor megéri viszont amikor 5-600e-el olcsóbb (volt) az egyik akkor már nem biztos, hogy megéri az árkülönbözetet. Most, 2019-ben egyértelműen S-Cross-t választanék, még akkor is ha nem tetszik hiszen ha külön extrákat szeretnék venni hozzá akkor kevesebből megvan, mint Vitara esetén, 2 évvel ezelőtt nem így volt, 500-el olcsóbban jöttem ki GL+-on felüli extrákkal, könyöklő, óra, oldalvédő, csomagtartó védő, szönyegek, pótkerék, stb. A helykinálat nem sokkal nagyobb, tudom, mert próbáltam mindkettőt, ülések jól beállítva, hátul kb. 2 cm a különbség, csomagtartónál olyan 3 cm, az orra hosszabb az S-Cross-nak. A beázás S-Cross esetében valóban probléma, ezt nem tudom mikor javítják, 3 éve javítaniuk kellett volna. A kalaptartó zörög, ezt is érdemes valamilyen apró csúszásgátlóval, gumival rögzíteni. Két különböző autó, két különböző célközönség. Vitarát vettem 2 évvel ezelőtt, nem bántam meg és ha ma is ua. lenne a szitu akkor megint azt venném, de már nem az a szitu így jelenleg S-Cross lenne a befutó a tiltakozások ellenére is.
Az ingerküszöb meg valóban mindenkinél más, én általában kiegyensúlyozott helyzetben látom a dolgokat, így minden apró hiba zavar, a beázás nálam erősen cserére vagy javításra késztetne, nem bírnám elviselni, hogy állandóan beázik.[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
KubanitoS
veterán
válasz racerx #42095 üzenetére
Ezt a beázás dolgot, meg az ebből kapcsolódó általánosítást én inkább hanyagolnám. Az én autóm nem ázik be, pedig van használva rendesen, nem dísznek tartom a garázsban. Észrevettem volna, ha valami baj van.
Ha egy laikus autóvásárlás előtt meg benéz a topikba, akkor ez a pici kijelentő mondat, hogy "beázás van" simán eltántoríthatja az illetőt a kocsitól, aztán máshol meg mehet majd az ebből kiinduló szarszuzukizás.
Szóval szerintem ne általánosítsunk, ha ez tényleg valós, széles körben elterjedt probléma lenne, a Suzuki már réges régen visszahívta volna a kocsikat.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
válasz racerx #42114 üzenetére
A víz minden egyes autónál be fog folyni az üveg és az ajtó közé, majd lefolyik az ajtó aljára, ahol távozik az erre vágott nyíláson. Ennyi erővel az összes autó beázik. Az én régi Honda Civicem ajtaja alján lévő vízelvezető csatorna egy gumifedéllel volt elzárva, amely oldalt engedte a vizet. Ez egyszer eldugult a sártól és mikor észrevettem én is fél liter vizet engedtem ki az ajtóból, szóval van ilyen, ebből mégsem következett az, hogy a kocsi alapból beázik...
Ha ez a fólia izé rosszul van felragasztva, akkor nyilván beázik az ajtó és ahogy ezt már írtam, ez simán garanciális hiba, mert ezek szerint akkor megvan a gyenge pont a rendszerben.
A többi dolog amit írtál, hogy a víz ráfolyik a hangfalra stb pedig már a gyártás (és tervezés) során szembetűnő dolog, mégis így került sorozatgyártásra a kocsi, ergó ezzel elvileg semmi gond. Azt meg már csak óvatosan írom, hogy ha valóban a hangfalon állna a víz, akkor a net tele lenne rövidzárlatos, öngyulladó Suzukikkal. Mégsem ez a helyzet.
Továbbra is kérném, ha lehet ne általánosítsunk és ne tévesszük már meg a potenciális S-Cross vásárlókat.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz racerx #44051 üzenetére
Igen, hallottam már erről is, videókat is láttam róla, jó módszer lehet, jobban is hangzik, mint a motorház-kapcsoló gányolása. Mindenesetre kap egy könyvjelzőt
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #44812 üzenetére
Na igen, van aki autózik és vannak akik őket kerülgetik egész úton... A szívó 1,4-es corolla sem evett 10-11 alatt télen BP-en, főleg ha mínuszok voltak, az E10-es 95-ösből meg ki sem mertem számolni. A Vitara-t meg hagyjuk, mert elsírjátok magatokat, a fedkomp sem megy 7,6 alá... A legjobban fogyasztó autó a családban az Auris (6,3 város, 1,4 VVT-i 97LE), amit a szüleim használnak... na hát ők pont azok akikre 2 háztömbön 4-et verek a városban.
Mondjuk én városban óraszerinti 60-70 alatt szédülök, országúton 100, pályán meg 120 az alja, ott már emelkedik a vérnyomásom... biztosan én is "indulatos pesti paraszt" vagyok.
A hanyatló nyugaton az osztrák meg szlovén "földművesbácsi kalapban" a huszonxéves fossal meg 130al letol az autópályáról, mégsem halnak meg hétvégente 5en az útjaikon... milyen érdekes nemde? A városban 45-el poroszkálóknak üzenem h nem jár pénzvisszatérítés ha 50 helyett 40-el mér be a trafipax... ha üres az út előtted nyugodtan ki lehet menni jobbra (ha van a jobb oldaladon egy sáv), nem a kamionoknak van fenntartva ám, és akkor nem én leszek a jobbról előzgetős boyracer.Ha mindezt MINDENKI betartja, akkor lehet nekem is kijönne a gyári fogyasztási adat, de amíg akadályfutást kell rendeznem a 60as táblánál 60al (óra szerint!), addig tuti nem fog 7 liter alá menni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #44816 üzenetére
Az annyi, ne csodálkozz rajta (gondolom megy a fűtés klímával, meg a tükörfűtés, szélvédőfűtés stb.). Ha az S-Cross 7,5-8 között kosztol télen a városban akkor jó a lábad...
A szívó Astra (F/G) is stimmel, főleg ha rányomja a fűtést, de adok tippet neked, több autónál bejött már:
Fűtés csap leghidegebbre amíg el nem éri az üzemi hőfokot a víz, csak utána szabad kinyitni. (S-Cross-ban meg OFF gomb és majd te bekapcsolod A/C nélkül) Jah és kaparjuk a jeget, nem a hidegindítás után fújatjuk le a szélvédőről, mert olyankor többet eszik minden motor (és a ragasztott szélvédő szépen elreped alul hosszában).
Van a családban Astra, voltak F Astra Caravan 1,4 60LE is, azok sem ettek 10 alatt BP-en télen. Mekkora gumi van alatta? Nekünk az sokatt javított h visszaraktuk a 165-ös ( vagy 175-ös nem emlékszem pontosan) gyári méretű gumikat.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #51403 üzenetére
Ebben maximálisan egyetértek veled, amit írsz az reális, csak az élet nem ez... A számlán meg a szervizkönyvben benne lesz, az árát sem fogják visszaadni a kasszanal, de lecserélni nem fogják, ha cserélnék előírás szerint akkor nem lenne annyi kirohadt ABS kocka, nem gondolod?
Láttál már olyat hogy elővették a diagnosztikai gépet egy márkaszervizben, ha nem éppen hibát kerestek? Éves szerviznel az inspekcio része a hiba kód olvasás, nem? Csinálták neked valaha? Na, ez a büdös nagy magyar helyzet... Sajnos abban is egyetértek laca891-el h az él nem végzett munkát nem akarja kifizetni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #51409 üzenetére
Ettől még lehet rendesen csinálni, szerintem nem állította h nem fogja cseréltetni, csak azt írta h nem viszi be a márkaszervizbe.
Mondjuk ha más szakszervizzel megcsináltatja, az nem jó?
Ismétlem önmagam, nem akarja kifizetni azt amit nem csinálnak meg... (ez szerintem nem fillérszex, csak tudatos vásárlói magatartás) Ha ott állhatok az autó mellett és látom h átnyomnak rajta az ABS szivattyúval egy flakon fékfolyadékot (amit én vittem!), akkor okés. Momentán be sem engednek a műhelybe..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
SirKero
őstag
válasz racerx #53754 üzenetére
Ez még 2008 előtt lehetett.
2008.05.01.-óta objektív felelősség van köteles vagy nyilatkozni. Ha nem teszed meg kivonják a gépkocsit a forgalomból.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #54771 üzenetére
Tedd össze a két kezedet, nekem nettó BP-en iszik az 1,4 turbó 8-at...
Bár engem a fogyasztása pont hidegen hagy. Ezt sosem értettem de valaki magyarázza majd el egyszer hogy ez miért számít... (a 600sel automata na az sokat evett mai szemmel már a többség tolna is be az első nepperhez...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #54779 üzenetére
Érdekes, nekem az autópályán van elemében a Vitara (nem olyan áramvonalas forma mint a Cross), ha 130-nál beteszem a tempomatot, akkor olyan 6,5 körül iszik.
A város annyira nem pálya neki, nem rajong az állandó elindulok-megállok-várok egy lámpaváltás-megint elindul-ismét megáll helyzetért. Cserébe egyre kevésbé akad hidegen a kettes...
Furcsa mindenesetre, bár én ki szoktam nyomni a start-stopot, határozottan idegesít, a céges i30-ban nem lehet kikapcsolni, csak trükközve, de annak nem sok vizet zavar, mert dízel, ha tiprom ha nem akkor is ugyanannyit fogyaszt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz racerx #55065 üzenetére
az 1.2esre jött ki ez a nagy átlag? ez a 6.7?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #55084 üzenetére
Nem sokallom, nem erről szól a dolog, hanem arról hogy érzem a lehúzás szelét, és azt egy kicsit sem szoktam tolerálni.
Okés, eddig korrektek voltak, de most ezt így nem igazán vette be a gyomrom. Eddig az volt hogy "áh, felesleges, inkább ne nyúljunk hozzá", most meg hirtelen megtalálták a karbantartási utasítást és nem mehetek be, sőt le kell üllnöm a "váróban"!? Számomra ez fura. Eddig nem így álltak hozzá...
Mondtam hogy oké, de ott szeretnék lenni amikor ezeket cserélik, úgy felháborodtak hogy még én éreztem szarul magamat hogy egyáltalán megfordult a fejemben...A motorolaj még okés, kihúzom a nívót és látszik az igazság, a szűrők is még csak-csak megoldható, node a váltóolaj? a fékfolyadék? Mégsem feküdhetek alá ott a szalon udvarán hogy na nézzük már meg mit is csináltak... A fékfolyadékra rátöltenek egy decit aztán már észre sem veszi az ember.
Kérdeztem más szerelőket is akik nem márkaszerviz, kb már telefonban kiröhögtek hogy mit akarok én. Bosch Car Service szintén röhögött, nekik egy kicsit vastagabban fogott a ceruzájuk, ők 70-et mertek telefonban mondani minderre, maszek szaki behazudott 40-et, de ne vigyek semmit, majd ő intézi, mert van kedvezménye...Na, vélemény? Szerintem az igazság odaát van. Ezért döntöttem úgy ahogy, meg lehet vetni érte, de nem fizetek azért a melóért amit én is meg tudok csinálni... és akkor tudom hogy meg van csinálva. A váltóolajhoz hozzátartozik hogy nálam is akad a kettes hidegen, ezért szerettem volna cseréltetni nem gyárira, hanem az itt is sokat ajánlott Syntrans FE 75W-re.
De való igaz nem sok az ár, nem arról van szó hogy nincsen annyi a malacperselyben rá, hanem arról hogy lehúzást érzek és azt nem szeretem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #55086 üzenetére
"Aztán ha az ember paranoiás, bizalmatlan, óvatos, és ezt meg azt lát, vél , gondol bele, az más lapra tartozik, azt nem lehet beárazni."
Így ahogyan írod, csak nem paranoia ez, csupán "egészséges önvédelemnek" merném nevezni. Nekem az jött le mindegyik beszélgetésből, hogy "gyere csak barát, kapsz egy olajcserét aztán fizethetsz". Nem tudom hány olyan autó van amiben ezeket ténylegesen cserélték is, ezért gondoltam hogy 4L olajért meg egy olajszűrőért nem fizetnék 60ezret, aztán megcsinálom én is itthon 15ből. Biztosan van aki ezeket becsülettel elvégzi, csak én nem akadtam még rá...
De mint ahogyan Gyöszörnek is leírtam, van itthon fékfolyadék (DOT4+), veszek még 4L olajat meg egy olajszűrőt és megoldom én, mégse 40-60ezer, a végeredmény meg kb ugyanaz lesz. A váltóolaj meg nem sürgős, csupán praktikus lépés lenne ha már egyszer a szervizben felemelik a kocsit...Ha meg ennyire bibliának vesszük a karbantartási utasítást akkor sokaknak 6 havonta kellene olajat cserélni, de erősen kétlem hogy ezt bárki is megtenné (biztosan van, de elenyésző lehet a számuk a többiekhez képest)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz racerx #55083 üzenetére
rendben köszi, már megijedtem hogy nagyátlagban ennyit fog hozni a Swift
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz racerx #55859 üzenetére
ez is mondjuk probléma az Scrossoknál, hogy elterjed, hogy "beázik" miközben nagyon sok autónál van úgy, hogy eleve bevezeti az ajtó belsejébe a vizet és utána a lenti lyukon pedig kifolyik.... persze értem én, hogy miért "ázik be" de kvázi nem beázik, hanem hanyag -gondolom én, mert a miénken nem fordult elő- az ajtó belső lemezének a ragasztása illesztése....
Volt Passátomon is pl. csak úgy lehetett az ablakemelő/zár mechanizmushoz hozzáférni, ha kompletten kivettem ezt a lemezt és utána bizony újra kellett szigetelni.... szóval az ajtó még ázott attól függetlenül, de az a szigetelés nem engedte be
Bocs, a hosszú kiragadott gondolatért, csak néha annyira lesek magam elé amikor mondják mondják, hogy beázikazajtó'Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Spórolós topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Stellar Blade
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...