Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz 2ozzmexy #55050 üzenetére
" Ha neked ez a meggyőződésed, lelked rajta, Te dolgod, csak ne próbáld megmagyarázni hogy mindenki okos csak én vagyok helikopter..." Ezen szakadok! Tudod van az a szálka, gerenda mondás . Igen, én eltérek a gépkönyvtől, mert nincs olyan olaj, ami bír 30e km-t. Egyetlen oka, hogy így ajánlja a gyártó, mert garancia időn belül baja nem lesz, a tervezett avultatás akkor ér majd el, amikor már nem garanciális és kénytelen leszel költeni rá. A vw m6os váltójában sem véletlen van 0,5L kevesebb olaj, a 6. nem is kap kenést. 200e kmre van kalibrálva. Szóval én pont a másik irányba térek el a gépkönyvtől, mint te. Azért mert 4 év alatt annyit mész, mint egy normál autós fél év alatt, nem jelenti azt, hogy 4 év alatt a tiédben nem mennek tönkre a folyadékok. Sőt, a tankod és a benzin pumpád valszeg szarabb, mint annak, aki hetente tankolja, ha a tiédben folyton áll és esik szét a benzin.
"Sőt, véleményem szerint a fékfolyadékot félévente kellene cserélni..."
"Nem azt írtam hogy sosem fogom kicserélni, hanem azt hogy kibírnak még két évet." Te aztán inkoherens vagy! A tiéd lesz 19 évesen majd a NOS autó, amit vétek lesz beindítani, mielőtt mindent le nem cserél valaki a gyáriról.My name is Bond, James... Dean.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #55052 üzenetére
Szakadj csak rajta, de ha te olyan okos és tapasztalt vagy hogy felülbírálod a karbantartási utasítást, akkor mást miért is osztasz ugyanezért!? Ja hogy a gyártó meg az avultatás... aham, biztosan azért találta ki a Suzuki hogy cserélj le 3liter váltóolajat kétévente, mert jaj szegény vásárló, hát legyen már neki sokáig jó az autója, hiszen mi nem új autót adunk el...
És még Te jössz a szálkával meg a gerendával? Akkor írjam hogy fától az erdőt?
Azt mondod hogy a VW úgy tervezi az autóit, hogy 5-6 évente hulljon ki alólad vagy ne érje meg javítani, akkor szerinted más gyártó nem ugyanezt teszi? Csak mondjuk más a szervizdíjjal/alkatrész eladással? Nem akarod lecserélni az autódat? Okés, a pénzed akkor is a miénk lesz, csak szervíz számla formájában.
Nem kell gondolkodni, az eredeti kérdésre kellene válaszolni, de sajnos nem sikerül...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz 2ozzmexy #55053 üzenetére
Persze, hogy olyan okos és tapasztalt vagyok, hogy felülbíráljam a longlife periódust! Mert nincs olyan! Minden épeszű ember lecseréli VW csoport (és bmw) esetén 15e km-ként, vagy évente! Nincs olyan olaj, ami kibír 30e km-t vagy 2 évet! És nem ugyanezért osztalak téged, te pont az ellenkezőjét írod, Te helikopter vagy. Te a gyártó ajánlását is dupláznád, mert hogy nem mész vele. 5-6 évente hulljon ki? Dehogy! 4 év vagy 150e km a garancia idő. Úgy tervezik, hogy nem sokkal ezután kelljen költened rá. Vagy veszel drágán alkatrészt, vagy veszel új autót. Fogyasztói társadalom. Ha nem hallottál még a tervezett avultatásról, amire jelenleg külön mérnök csoport van a legtöbb gyártónál, akkor te vakon vagy!
Lényegtelen, mi volt az eredeti kérdésed, az ide ömlesztett balgaság bőven elég lett egy komment cunamihoz. Nem véletlen kaptál ennyi kommentet.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
AMD Power
titán
-
-NOKIA-
Ármester
Sziasztok!
Mi lehet most egy 2019.04.havi alap fehér vitara GL+ felsz. 1.0T automata reális eladási ára?
33000km van benne. -
dethroner
veterán
válasz Brogyi #55062 üzenetére
Tegnapi tankolás eredménye: kocsi kijelző szerint 5 liter, kiszámolva valójában 5,2 liter. Az út 80%-ban országút, 20%-ben pécsi forgalom.
2019-es 1,2-es hibrid swift.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
zsolt19900
őstag
válasz dethroner #55063 üzenetére
én is valami ilyesmire számítok, remélem bejönnek a számítások az egész napos pécsi karikázgatásokkal
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
racerx
őstag
válasz Brogyi #55059 üzenetére
Nem teljesen elképzelhetetlen (legalábbis a fed comp szerint). Multkor én is mentem egy nagyobb etapot, kiváncsíságképp nulláztam városhatárnál, és 4.4-et irt ki a comp (ami 4.6,4.7 lehet a valóságban), normál haladás, falu 50-60, városon kívül 100 környéke, nem feltartva a forgalmat egyáltalán. Igaz utánna a városban szinte rögtön fölment, ugyhogy ez nagyon ideális és pillanatnyi állapot a nagyobb távolság ellenére. Amúgy a 30 ezer km átlaga 6.7 (ténylegesen, fuelio appal). Jó mondjuk én 2 személlyel mentem . Jah és épp pont 100-as OMV volt benne, passz, hogy számít -e.Amúgy 95-össel járok.
[ Szerkesztve ]
-
válasz -NOKIA- #55060 üzenetére
Nehéz kérdés, de az elszállt árak miatt valószínűleg jó áron mennek. Az 1.4T-k 5,5-nél kezdődnek, szerintem 5M környékén lehet elmenne. Vagy 1-200k-val alatta. (Nem vagyok orákulum, csak ránéztem a hahu-s árakra, az alapján tippelek. )
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
zsolt19900
őstag
válasz racerx #55065 üzenetére
az 1.2esre jött ki ez a nagy átlag? ez a 6.7?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
-
dethroner
veterán
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #55067 üzenetére
Ugyan ezt írtam én is, hogy a Suzuki szerviz nem volt hajlandó pénzért sem kicserélni a váltóolajat. Egyébként a kezelésiben sem szerepel csereintervallum.
Neked végülis bevállt a Castrol Syntrans FE 75W? Írtad egyszer, hogy nem tökéletes (vagy csak egyszerűen a Suzuki váltó nem jó konstrukció).
Kíváncsi leszek majd, hogy milyen motorolajat találtál, addig is, amíg elárulod, gondolom, hogy mehet a Splash-be a Motul Eco-Lite 5W-30, vagy abba is mást javasolnál.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
mefistofeles
addikt
válasz dethroner #55071 üzenetére
Egyet értek.
Én úgy gondolom, hogy az elektromos autók elterjedésével egyenesen arányosan fog nőni a feltöltésük költsége. Most mondjuk 1000 autóból 10 elektromos és gyakorlatilag ingyen is tölthetőek. Mikor majd 1000 autóból 990 lesz elektromos akkor (szerintem) pontosan annyiba fog kerülni a feltöltése mint most egy benzines autóé.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #55073 üzenetére
Még szép, hiszen ahogyan az elmúlt 20 évet elnézed, az autósokról az utolsó utáni bőrt is le lehet húzni, csak véletlenül se kelljen kiszállnia belőle...
Évekig ingyen parkoltak, ingyen töltöttek, a teljesítményadó amit fizettek egy vicc volt, a KGFB dettó. Mostmár hogy terjed és megy a "ződvagyok" mellverés azóta hirtelen egy csomó előjogot elvettek tőlük. (hogy mennyire zöld egy elektromos autó, azt már néhányszor megénekeltem, megsúgom hogy annyira nem mint állítják persze tudna olyan öko lenni, de sajnos csak gömbtehenekkel tudnám modellezni )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55067 üzenetére
A Suzuki márkaszerviz lecserélné, mert benne van a kezelésiben, ám amikor arról érdeklődtem hogy bent lehetek e akkor valami covid-19 deltáról hadováltak...
Lecserélem én, két csavar az egész, csak 2,8L a feltöltési mennyisége, ha lejön 2,5 lityi akkor sokat mondtam, de erősen kétlem hogy a Syntrans FE 75W 3100forintos literenkénti árával számolva érdemes ~9rongy értékű váltóolajat a kukába dobni 4000km lefutása után.
Persze erről a vélemények megoszlanak, de szerintem a szervizben is csak leszámláznák.
A fékfolyadékot pedig ahogyan írtam van itthon egy bontatlan ilyen: [link]
Majd ezt beleöntöm és engedek ki a fékeknél egy keveset a légtelenítőn, aztán mindenkinek öröm és boldogság költözhet a szívébe...
Nehogymár szó érje a ház elejét hogy nem követem a karbantartási ütemtervet...
Jövőre (lesz benne talán 6ezer) meg kidobálom az íridium gyertyákat 40ezerért, mert hát majom-banán...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #55076 üzenetére
Neeeem, részecskeszűrőt illik már cserélni, sőt az egész kocsit be kell tolni a bontóba aztán venni az újat a szalonból... 2évesen 4000km-el az órájában... a kormánybőrözésre tudsz egy olcsó helyet? (mert ugye válság van meg covid )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz dethroner #55071 üzenetére
Lidl-nek az a nyereség, hogy ott tölt, és valószínűleg akkor ott is fog vásárolni. Nem abból az 1-2 töltőből gazdagodnak.
meg. Ha még otthon tölti, az szintén elég jutányos a benzinhez képest, persze csak amíg az áram is ilyen olcsó.Jó az elektromos, csak hát még ha az ember el is adja az autót, rá kell dobni még 3-5 milliót, hogy valami használható jöjjön ki elektromosba.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55079 üzenetére
és @Gyöször:
Még mindig ugyanazt tudom írni, amit a szervizben ajánlottak, szerintük csere, hogy én mit gondolok, az itt már nem sokat nyom a latba...
Ők ezeket a tételeket cserélnék:
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- olajszűrő
- motorolaj
- váltóolaj
- fékfolyadékEz munkadíjjal szerintük ca. 60ezer lenne... Amúgy a gyári váltóolajat mikor is kellene cserélni? Soha? Mert amit a kezemben fogok kezelési az még 240ezer km vagy 144 hónapnál is ezt írja:
Eredeti "SUZUKI GEAR OIL 75W" váltóolaj Ellenőrzés 40 000 kilométerenként (25 000 mérföld) vagy 24 havonta.Egy szó mint száz, ez így sehogyan sem áll össze és mintha a márkaszerviz nem olvasná a kezelésit, én meg hiszek nekik, mivel minden nap ezeket berhelik, csak értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
racerx
őstag
válasz zsolt19900 #55069 üzenetére
1.4T Scross , nem hibrid, 2019-es.
-
racerx
őstag
válasz 2ozzmexy #55081 üzenetére
Ha ez így egyebe 60 az nem sok. De a fékfolyadék 2 ezer, gyári olaj asszem 16 körül, levegő 8 ezer, pollen is legalább 5, olajszűrő 2, váltóolaj 12.. Ez 45 ezer anyag. 15 -ért meg dolgoznak vele, (ennyit bármelyik sarki szaki is elkér). Pesze, tudom tudom, 4000 km, meg van olaj 12 ezerért, pollen meg 2 ezerért, stb stb. Szóval ez így 60 ért kurvára nem sok, még suzuki árakon se.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #55084 üzenetére
Nem sokallom, nem erről szól a dolog, hanem arról hogy érzem a lehúzás szelét, és azt egy kicsit sem szoktam tolerálni.
Okés, eddig korrektek voltak, de most ezt így nem igazán vette be a gyomrom. Eddig az volt hogy "áh, felesleges, inkább ne nyúljunk hozzá", most meg hirtelen megtalálták a karbantartási utasítást és nem mehetek be, sőt le kell üllnöm a "váróban"!? Számomra ez fura. Eddig nem így álltak hozzá...
Mondtam hogy oké, de ott szeretnék lenni amikor ezeket cserélik, úgy felháborodtak hogy még én éreztem szarul magamat hogy egyáltalán megfordult a fejemben...A motorolaj még okés, kihúzom a nívót és látszik az igazság, a szűrők is még csak-csak megoldható, node a váltóolaj? a fékfolyadék? Mégsem feküdhetek alá ott a szalon udvarán hogy na nézzük már meg mit is csináltak... A fékfolyadékra rátöltenek egy decit aztán már észre sem veszi az ember.
Kérdeztem más szerelőket is akik nem márkaszerviz, kb már telefonban kiröhögtek hogy mit akarok én. Bosch Car Service szintén röhögött, nekik egy kicsit vastagabban fogott a ceruzájuk, ők 70-et mertek telefonban mondani minderre, maszek szaki behazudott 40-et, de ne vigyek semmit, majd ő intézi, mert van kedvezménye...Na, vélemény? Szerintem az igazság odaát van. Ezért döntöttem úgy ahogy, meg lehet vetni érte, de nem fizetek azért a melóért amit én is meg tudok csinálni... és akkor tudom hogy meg van csinálva. A váltóolajhoz hozzátartozik hogy nálam is akad a kettes hidegen, ezért szerettem volna cseréltetni nem gyárira, hanem az itt is sokat ajánlott Syntrans FE 75W-re.
De való igaz nem sok az ár, nem arról van szó hogy nincsen annyi a malacperselyben rá, hanem arról hogy lehúzást érzek és azt nem szeretem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
racerx
őstag
válasz 2ozzmexy #55085 üzenetére
Jó értem én, csak mint tényt közöltem, hogy ha ezeket ennyiért kicserélik akkor tök korrekt. Ennyiért a sarki jóskapista se csinálja meg. Aztán ha az ember paranoiás, bizalmatlan, óvatos, és ezt meg azt lát, vél , gondol bele, az más lapra tartozik, azt nem lehet beárazni.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz racerx #55086 üzenetére
"Aztán ha az ember paranoiás, bizalmatlan, óvatos, és ezt meg azt lát, vél , gondol bele, az más lapra tartozik, azt nem lehet beárazni."
Így ahogyan írod, csak nem paranoia ez, csupán "egészséges önvédelemnek" merném nevezni. Nekem az jött le mindegyik beszélgetésből, hogy "gyere csak barát, kapsz egy olajcserét aztán fizethetsz". Nem tudom hány olyan autó van amiben ezeket ténylegesen cserélték is, ezért gondoltam hogy 4L olajért meg egy olajszűrőért nem fizetnék 60ezret, aztán megcsinálom én is itthon 15ből. Biztosan van aki ezeket becsülettel elvégzi, csak én nem akadtam még rá...
De mint ahogyan Gyöszörnek is leírtam, van itthon fékfolyadék (DOT4+), veszek még 4L olajat meg egy olajszűrőt és megoldom én, mégse 40-60ezer, a végeredmény meg kb ugyanaz lesz. A váltóolaj meg nem sürgős, csupán praktikus lépés lenne ha már egyszer a szervizben felemelik a kocsit...Ha meg ennyire bibliának vesszük a karbantartási utasítást akkor sokaknak 6 havonta kellene olajat cserélni, de erősen kétlem hogy ezt bárki is megtenné (biztosan van, de elenyésző lehet a számuk a többiekhez képest)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #55087 üzenetére
A rükvercre egy régi tippem van:
Ha nehezen veszi be, akkor tedd vissza üresbe, engedd el a kuplungot, nyomd ki újra a kuplungot és próbáld újra, japán és koreai autóknál szokott ilyen lenni, de nem tudom az okát. Gondolom úgy állnak meg a fogaskerekek. Az egyes esetén ugyanez. Vagy ha lejt ellenirányba egy kicsit az út, akkor sem szokott elsőre összejönni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #55089 üzenetére
A hátramenet nem szinkronizált (spórolás), ezért van ez, de gyakorlatilag minden manuális váltós autóra jellemző nemzettől függetlenül.
A fogaskerekek nem “állhatnak meg úgy”, mindig érintkeznek egymással, csak a kimenőtengelyen forognak el szabadon, ha éppen másik fokozat van kiválasztva.
[ Szerkesztve ]
-
_stick_
őstag
Sziasztok!
Kulcs nélkül indítós távirányító elemcseréjéhez van jó megoldásotok?
Használtam vettem az én scross-omat és az előző tulaj egész szépen szétb.szta a műanyagot. -
zsolt19900
őstag
válasz racerx #55083 üzenetére
rendben köszi, már megijedtem hogy nagyátlagban ennyit fog hozni a Swift
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Gyöször
senior tag
válasz _stick_ #55091 üzenetére
Hááát... Elég nehéz szétpattintani. Talán annyi, hogy meleg helyen legyen sokáig a kulcs. Egyszer kellett még bántani kb 3 éves korában, akkor pusztult ki mindenkinek majdnem egyszerre az elem. (Akikkel egy idős a kocsim)
Mást nem tudsz, neki kell esni.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
addikt
válasz 2ozzmexy #55077 üzenetére
Csak azt nem értem, van egy autód, amit nem használsz, csak amolyan vasárnapi vezető mértékben, vannak benne olyan folyadékok, amik nem csak km-hez, hanem időhöz is kötöttek, Te meg itt vergődsz napok óta, hogy minek cserélni? Meg vered a fejed a falba?? Miben szeretnél további megerősítést?? Itt a többség használni vette az autót és nem dísznek.
My name is Bond, James... Dean.
-
TommyY2
tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #55098 üzenetére
"ez így napi több, mint 10Ah kivétel"
Azért ez nem teljesen van így, az a fél amperke változhat...
Plusz a mérési körülmények is befolyásolják a mért értéket. (viszonylag nehéz élesített riasztónál "nyugalmi" áramfelvételt mérni)
Egy "jó akkunak" (hogy mi a jó, arról oldalakat tudunk vitázni, ne menjünk bele) két hét állást beriasztva simán ki kell bírnia akár az utcán is, még akkoris ha előttem nem tudott 100%-ra töltődni a sok rövid táv miatt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."