Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz mefistofeles #54520 üzenetére
Harckocsinak van olyan mellékhatása, hogy legrosszabb esetben harcolni kell benne, az meg rohadtul nem tűnik biztonságos bulinak. Vagy még az is gáz szitu, ha megkoppan a buksi valamelyik belső acéllemezen mikor áthajtasz egy álló kocsisoron
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz zsolt19900 #54540 üzenetére
Én épp most veszek Michelin Alpin 6 gumikat (idei nyári gyártás) felszerelve 190e Ft-ért.
Azért nehéz elhinni, hogy ugyanazt lemezfelnivel és gyári TPMS szenzorokkal kompletten megkapom 241e Ft-ért.TommyY
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz TommyY2 #54552 üzenetére
én nem mondtam, hogy innen kell venni pusztán reflektáltam a gyári ajánlatra
nekem is mondtak a gyári ajánlatra egy összeget, mivel full kedvezménnyel odaadták volna az autó mellé, így ezek nem játszottak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
TommyY2
tag
válasz zsolt19900 #54555 üzenetére
Én csak azt akartam kifejezni, ha az mind igaz, amit leírnak (friss gumi, gyári- felni és TPMS), akkor nagyon megéri.
Nekem tavaly a legszarabb téli gumival (amit a szerelő sózott rám, mondván, hogy az a legjobb) közel ennyibe került (most 1 év után azért kell megint cserélnem, tanulópénz).
TommyY
-
AMD Power
titán
Nem unják még ezt?
Vajon a Duster, vagy a Vitara éri meg jobban? Megnéztük!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Brogyi
senior tag
A reggeli hideg jól megijesztett. Bejelzett a TPMS. Mire beértem emelkedett nyomás. Talán nem szög volt.
Kíváncsi vagyok hazafelé jelezni fog-e, mert ha nincs baja akkor a limit fölött lesz. Este azért biztos pumpálni fogok. Nálam olyan 215 alatt villog. Hiába emelkedett a nyomás az üzenet ott pislogott az arcomba. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #54559 üzenetére
Ne már, te olyan értelmes vagy, p-T görbe? Fújd fel a kerekeket, valószínűleg utoljára akkor ellenőrizted amikor volt 20+ fok, most reggel itt a fővárosban hajnali 5kor dübörgött 7...
Már vártam az "Ice possible drive with care" üzenetet...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #54558 üzenetére
Elég sarkos vélemény, de nem igazán értem. Idézem a kedvenc filmem: Megnézte oszt megvette, kész. Nem tudok micsinálni!
Ennyire úgysem szar, ha meg igen akkor a tesztvezetéskor csak ki kellett volna tűnnie, hogy nem felel meg az igényeinek. Ha meg a firkászokra hallgatott akkor így járt. Mi beültünk a szalonban a döszterbe és úgy repültünk ki belőle mintha puskából lőttek volna ki. Ki se próbáltam mert felesleges lett volna. Pedig valami rém olcsó volt, meg nem mondom, hogy 2,5 vagy 3,5 árcetli volt azon amibe belekeseredtünk fél percre.
Kadjart kipróbáltam, de az sem felelt meg az igényeimnek. Ugyan így a HR-V sem, vitara sem. A sökrosszban egyből komfortosan éreztem magam, bejön rajta minden. Kár lett volna tovább keresgélni.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Ezért ilyen drága használtan a családi Suzuki
Használt autó: Suzuki SX4, 2006-2013Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #54562 üzenetére
Azért ez csupán egy vélemény, de személy szerint én örülök hogy a változatosság kedvéért nem a Suzukit ekézi valaki... Kapok így is elég megvető pillantást a fiatalabb modellek sofőrjeitől, mert az enyém hátulján nincsen ott a "Hybrid" felirat...
Évek óta nem lehet tesztvezetni a szalonokban, tudod van most valami járvány, el is felejtettem a nevét, valami k betűs volt... Úgyhogy lehet kb neten rendelte.
Egyébiránt muszáj leszek megkérdezni (igaz költői kérdés, nem várok rá választ):
Egy Dacia logós Renault motoros jóárasított majdnem Niva-tól mit várnak!? X5 komfortot?
De én is idézek, talán te még emlékszel: "szánom a hülyéket...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz TommyY2 #54556 üzenetére
hirtelen úgy értelmezte, hogy Alpin hatokkal hoztad ki a komplett szettet annyiból
Szerintem nem gyári az acélfelni (sumonál van 70k tpms-sel, amik szintén nem gyáriak) ha úgy alakul én azt fogom megvásárolni és ahhoz találtam saját beszerezésből még 4-5k/db olcsóbban gumit.... Passaton a Lafuenn i-Fit tökéletesen teljesített, teljesít télen, így nekem bőven elegendő lesz szerintem az a gumi a Swiftre is.
2ozzmexy: pár hónapja tesztvezettem pont Swift után egy Stepwayt, okés okés dinamikusabb volt, hogy megfújta a motort a turbó ill. aláírom már régen nem az az alap Logan fííííling, mint ami akkor volt amikor még 17 éve (jujj) vettük az első új Ignisünket de valahogy mégis azt éreztem én is elől és Édesapám is hátul ülve, hogy még mindig ott lebeg a szemünk előtt, hogy mégiscsak egy Dácsia.... mondjuk meg kell valljam a Swift azért belsőre (ill külsőleg is) elég modernnek hat, szóval ilyen kisautóba nehéz felvennie a szememben a versenyt vele.... de ha viszont azt nézem, hogy teljesen felextrázott Sandero (itt most a simáról nem a Stepről beszélek) 3-400kval olcsóbbra tudom konfigurálni, mint egy Swiftet, akkor ilyen szemlélettel viszont elgondolkodtató.... (azoknak akinknek mondjuk fontos az, hogy turbós legyen a motor)[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolt19900 #54565 üzenetére
Nekem ez sosem volt szempont, egy 18 éves technikából ülltünk át a '19-es Vitara GL+-ba (majdnem a mostani fapad felszereltség), de nagyon nem volt mindegy. Dacia-hoz be sem mentem, megnéztem képen az akkorit...
Mai napig ha megyünk valahova élvezettel pattanak be a gyerekek is, az anyjuk is, én is élvezem vezetni, mert a K14C-t egyszerűen jó vezetni.
Nem tökéletes, de 5 gurigáért akkor ez volt a legjobb ajánlat, mára ez lehet változott, de sosem másokhoz szoktam mérni magamat, ha nekem jó, akkor jó, ha nem, akkor megy a háztól.
Az hogy utólag panaszkodnak és szitkozódnak emberek... szerintem szánalmas, nem nyafogni kell hanem lépni.
Beülltem a Kuga-ba is, a Focus kombiba is, az Astra kombiba is, 5M-ért kidobtak mindenhonnan 2019 nyár végén-ősz elején, a Suzukiban azt mondták ne menjünk még, megnézik mi van, aztán beszélünk. Az Opel (PSA) 1,0 Puretech fölé nem ment volna, a Ford 1,0 EcoBoost, na mondom az 1,4 BoosterJet Vitara legalább 4 hengeres...
"igaz nem sor 6, de legalább 4 hengeres, a mai világban már az is valami, nem!?" (Csikós Zsolt)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Fulár
senior tag
Üdv Urak!
Meg tudná mondani valaki,hogy 2005-ös 1.3-as Swiftben,hol a jó francban találom 1,a"belső"biztosíték táblát 2,a tolató lámpa kapcsolót?Nincs tolató lámpám.Az izzókat ma kicseréltem de sejtettem,hogy nem az a baj mert nem túl sok rá az esély,hogy egyszerre égjen ki mindkettő!Még a fentebb említett két biszbaszt kellene megnézni de elég hülye vagyok hozzá.A biztosítékokat szégyen gyalázat de nem találom.Ott kellene lenniük a kormány alatt de ott az Obd csatin kívül szar sincsen.A váltószoknyát leszedve a tolató kapcsolót sem találom.(Ha ott van egyáltalán.)Jó lenne ha ilyen pitiáner dolog miatt nem kellene szervizbe vinni.Köszönöm Szépen! -
zsolt19900
őstag
tolatólámpa kapcsolóra tippelnem kellene, akkor a váltóházon lesz a motortérből látod, ha megy egy 2 eres vezetékes csati egy jeladóra (kb 17-19es villáskulcsos dolgot keress), na az lesz az
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #54568 üzenetére
Pontosan.
-
zsolt19900
őstag
válasz AMD Power #54570 üzenetére
2ozzmexy: persze kinek mi ugye, én már elfogadtam a gondolatot, hogy egyelőre -mivel reméljük úgy hozza az életem- át kell üljek egy 1.2 szívóba, de hát ez van "Sajnos" én 1.4pd Lupóval indítottam, aztán most ugye van a kicsit okosított 1.9pd, hát már az 1.4t Crossunk azért közel van hozzá dinamizmusban, ez ami vigasztal
AMD Power: én is így voltam vele, de azért annyi tetszett a tce-ben, hogy azért megvolt az a megszokott vezetési élmény, amit egy turbós motor nyújtani tud
és amit Vigneau is ír, azt sajnálom a legjobban hogy újként "csak" a Sport modellben kapnék megfújt motort egy Swiftben és sajnálom, hogy már újonnan nem tudok vásárolni pl. 1.0 boosterjetet (ez volt megfújva még pár éve turbóval azt hiszem)....
és persze mondhatnák sokan, hogy mert komplikáltabb bonyibb stb. stb. de azért a japók tudnak turbós motort is jót gyártani ill. ha más márkákat nézünk akkor pedig ott a gari.... ((nagyonzárójelben persze csak nyűg az ember nyakában, ha komplett motorokat kell cserélni 1-1 szériában a hibáik miatt, de ha a gyártó elismeri stb. akkor már azért mondhatjuk, hogy normális a garis ügyintézés))Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Fulár
senior tag
válasz zsolt19900 #54568 üzenetére
Köszönöm!Majd világosban ránézek!
-
Gyöször
senior tag
-
Vigneau
félisten
válasz tboldi #54572 üzenetére
Nekem nem volt szerencsém se a korábbi K12C-hez, se a mostani K12D-hez - még... Van, aki szerint annyira ne bánjam. Bár az utóbbi motor karakterisztikája állítólag úgy hangolt, hogy alacsonyabban ébred az ereje, csak pörgetni kell.
Nekem az utolsó szívó motorom 1.25i volt a Fordtól. Taposni kellett nagyon, hogy menjen... Nem kellett volna az 1.6 VTi után hirtelen bele ülnöm.
Az 1.0 BJ meg olyan, mint az azt megelőző 1.4 HDi-m, csak nem gázolajat eszik. Igaz, nem 4.4 l-es a fogyasztása, de az 5.15 l-es átlag egész jó. Ráadásul nincs benne DPF (vagy FAP, ki hogy szereti).
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
ugri77
tag
"balesetet a kocsi meghibásodása okozta " !? [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vigneau #54579 üzenetére
Én a K12C-t egy Ignisben próbáltam, de annyira nincs nagy különbség a Swifthez képest. Nem olyan rossz ez a motor, a könnyű kasztnit egész jól mozgatja, de nincs meg benne az a tűz, mint az egyliteres Boosterjetben. De még a WagonR-ünk M13A-jában is több az élet, érezni, hogy a mai szopóbenzinek vissza vannak fojtva a normák miatt. A turbó és vele együtt a nyomaték segít ezt áthidalni.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolt19900 #54573 üzenetére
Nekünk a Vitara előtt egy E11 facelift 4ZZ-FE motorkódos Corolla sedan volt a családi járgány, megnéztük a "porolót" képek alapján nem volt az a tipikus "ezigen" érzés. Persze látszott hogy új meg szép, meg innováltak, de olyan meh... A többin látszott hogy növekedne a felhasználói élmény index, de a Dacia esetében...
Hogyne tudnának a japók turbós motort építeni, nem is akármilyet, ott a 2JZ így hirtelen, és ők már a '90-es évek végén élték ezt, Európa nagy gyártóinak (egy-két kivétellel) akkor még nem volt turbós benzinese hétköznapi használatra, csak sport változatokban.@AMD Power: én sem vennék, sőt én töltött motort sem akartam, de egyszerűen nem volt szívó, ami volt azt meg olyan volt vezetni... hogy is fogalmazzak... mint amikor szombaton szeretnél úszni a szoboszlói termálvízben, hogy végülis úsztál, de testmozgásnak nem csúfolnám.
@Gyöször&Danex: Az akkuval mi lesz ha eléri élettartama végét? Kilőjjük a Napba? Ráadásul tele van földfémekkel amik nem elég hogy ritkák (tehát überdrága kibányászni és még kevés is van), de súlyosan környezetkárosítók is, na akkor mennyire voltunk "zöldek"? Szerintem semennyire... csupán áthelyeztük a problémát, nem megoldottuk. Erről mindig KAP egyik poénja jut eszembe: "mit csináljunk ezzel a 20 talicska földdel? Nem tudom, ássunk neki egy gödröt!"
Igazából mindez nem zavarna, ha némelyik ember tudná önteltség nélkül vezetni, de ez itthon igen nagy kihívás. Elhiszem hogy az enyém többet fogyaszt, de kétlem hogy a hibridesítés oldaná meg a problémát, szerintem csak elodázza.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Danex
addikt
válasz 2ozzmexy #54584 üzenetére
Alapvetően a liion akksik élettartama nagyon hosszú, ha ki is hullik egy kocsiból ott is általában csak 1-1 cella merül gyorsabban mint a többi.
Ebayen stb veszik az ilyen akksikat ,hogy napelemekre kothessék.
Pl kocsiban is jó a 100% 3200mah cella, de ha lemerül 75%-ra akkor meg jó lesz napelemhez, ha már oda is kevés akkor meg elektromos fogkefebe stb.
Ez csak rajtunk áll és nem az egyik napról a másikra lesz ez meg
-
Danex
addikt
Illetve szerintem az is fontos hogy lokális-e a szennyezés vagy sem. Lassan nem csak a covid miatt kell maszkolni a városokban (tudom a fűtés stb), és igen a hybriddel csak időt nyerünk, de jelenleg pont ez kell nekünk, hogy legyen idő kifejleszteni olyan technológiákat aminek lényegesen kevesebb hátránya van a jelenlegieknél.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #54584 üzenetére
Ezt mondom én is. Van néhány traktorom, 2 személygépjármű, egy motor amiben van akksi, 6 szünetmentes táp, Danex ez mind ólom savas természetesen. A trakikba rájöttem, hogy vegyek már 2 áttételes önindítót a gyári szarok helyett és így 154Ah helyett csak 75Ah akksi kell. Ez őrült sok hulladékot termel így is, de az ólom savasra meg van az újrahasznosító rendszer úgy gondolom. Vagy legalábbis remélem. [link]
Én biztos vagyok benne, hogy a Zsigulink üzemeltetése kevesebbe kerül a Földnek, mint akármelyik villanyosé, mondjuk az eltelt 30 évet ha egybe nézzük, ill fogjuk nézni egy mostani zöld rendszámosét.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz ugri77 #54580 üzenetére
Ezt el tudom képzelni várjál. Kormány tekergetés közben zenét szeretett volna váltani meg lejjebb halkítani. Ehelyett véletlenül benyomta a tempomatot, a többi látható a képeken. Mert ilyen esetekben sikítani és kézzel szemet eltakarni szükséges, míg a talpacskákkal toporzékolni a padlón. Vészfék asszisztenst meg kellett volna venni, ez a tanulság. Jó mondjuk annak a csipogására is lehet válasz reakció az arcocska eltakarása..
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Moleman
addikt
válasz Gyöször #54588 üzenetére
Ilyen volt az egyik Stinger fórumban is, nem kell oda tempomat, elég a tétlenség. Asszonyság krúzol a gettóban 35-tel, üvölt a repp, szemből balra kanyarodó nem adja meg az elsőbbséget. Nulla reakció, pedig akár fékezve, akár gázadással elkerülhető lett volna, de nem, a szembejövő nekimegy a bal hátsó ajtónak. Négerünk ettől felébred, elkezd artikulálatlanul óbégatni, miközben az ütközéstől 30 fokban elfordult autó átmegy a szemközti sávba, nekimegy az ott közlekedőknek, aztán a túloldali szalagkorlát állítja meg. A fék nem létezik számára. Fél éven belül a második zsírúj Stingert törte össze, szerinte "önhibáján kívül".
Majd ezek után elkezdtek mindenkit kitiltani a fórumból, aki szóba merte hozni, hogy nem tud vezetni, és az ő hibája volt. Szép új világ.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #54590 üzenetére
Oh brave new world... (Iron Maiden)
De no para, ezt más járművel is tudják: [link]
Igazából itt azt kellett volna tudni melyik a jobb és bal lába, de egyeseknek ez sem megy, ám valamelyik agyhalott jogsit adott nekik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #54587 üzenetére
Volt erről pár éve egy cikk, hogy melyik autó a legyártástól a szétbontásig mekkora ökológiai lábnyomot hagy és mikortól érvényesül a különböző "zöldítések" hatása.
Várom a tippeket melyik győzött és hány év kell hozzá hogy éreztesse a technológia a hatását..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Danex
addikt
válasz Gyöször #54587 üzenetére
Most csinált videót amúgy egy szerintem hiteles Youtuber erről a témáról [link]
Itt az jön ki, hogy egy 9.5l fogyasztású használt autó, 0g CO kezdeti értékkel, egy 6.7L fogyasztású új autó a gyártási terheléssel és egy elektromos autóval 100e km alatt már károsabb a régi mint az új. -
Moleman
addikt
Az ember hiteles, de a képzeletbeli 9.5 liter és 6.7 liter szerintem kevésbé.
Bármennyire is mást mutatnak a katalógusadatok, az autók fogyasztása nő. Egy 2003 körüli 1.9 PDTDI Passat 140-es pályatempónál evett 5.2 litert (Anglia oda-vissza), a mai tesztekben egy hasonló felsőközépkategóriás dízelnél 7 litertől már el vannak ájulva, hogy milyen jó. Kia fórumban most volt szó 1.6 dízel Ceedről, 6.5 liter eszik 130-nál. Egy kisebb, könnyebb, 8 évvel fiatalabb autó, kisebb motorral.
De a legpontosabb, legéletközelibb példám: Mazda CX-5 2013 vs 2018, ugyanaz a motor, ugyanaz a hajtáslánc, ugyanaz a sofőr, apám, aki hypermiler. A régivel a teljes átlaga 5.8 liter volt, az újjal 6.1. Ez 5% növekedés, nem 30% csökkenés, ahogy a videóban, a katalógusokban, és a sötétzöld döntéshozói székekben elképzelik.
Nálam átlag 6.9-et eszik ugyanaz a 2013-as, mert hiába próbálok jól gazdálkodni a lendülettel, sokat közlekedem padlógázzal, úgyhogy a vezetési stílus sokkal többet számít, mint az autó életkora/típusa.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen notebookot vegyek?
- Politika
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Windows 11
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...