Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz Memmaao #54950 üzenetére
Ne haragudj, de jelzésként írtam, a vírusok nem XXI. századi "valamik". Nyilván, tudom, hogy mindig van, aki "okoskodik", nem rossz szándékkal, (tudom, hogy van némi közöd a dologhoz) de légyszi, nem ez a lényege a mondandómnak.
Köszönöm*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
addikt
válasz blakey #54951 üzenetére
Értelek, de a humán koronavírus sajnos nagyon is 21. századi dolog, mert eddig nem volt olyan koronavírus, aminek az ember lett volna a gazdaszervezete.
Nyilván a fogyasztói társadalom oka annak, hogy nincs microchip. Ahogy annak is, hogy pl. az építőipari árak 3 év alatt duplázódtak. Van rá kereslet.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
tboldi
nagyúr
válasz Memmaao #54952 üzenetére
De volt, a közönséges náthát is egyfajta koronavírus okozza. A koronavírus szó igazából egy gyűjtőfogalom, a fehérjetüskés formájuk miatt hívjuk ezeket így. Ami új, az a becsületes nevén SARS-CoV2.
Sok Zállatorvos videót néztem.
De másnak is ajánlom, teljesen hiteles, az anyagait mindig ellenőrizteti a témában járatosabb emberekkel (ebben a témában nyilván virológusokkal).[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz tboldi #54953 üzenetére
Nem, a közönséges nátha kórokozója a rhinovirus, vagy a HRSV (respiratorikus syncytialis vírus), e mellett van 4 féle koronavírus, ami enyhe nátha szerű tünetekkel jár és 3 féle novel coronavirus van, ami először 2003-ban okozott sars-cov járványt, majd 2012ben volt a mers-cov járvány, végül 2019-ben a jelenlegi koronavírus járvány. Ezek nem ókori, nem eddig velünk élő vírusok, ezek most lettek humán pathogének!
My name is Bond, James... Dean.
-
tboldi
nagyúr
Mindenki csekkolta a Wikipédiát?
Rosszul emlékeztem, entschuldigen Sie bitte!
Ideje újra megnéznem az említett videókat.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #54952 üzenetére
"a humán koronavírus sajnos nagyon is 21. századi dolog"
Mármint a mutációját akkor fedezték fel, nem? (fű vagyok hozzá) Ezért lett covid-19, mert 2019-ben diagnosztizálták először, vagy tévedek? Amúgy ezek vírusok nem az ókorban lettek először dokumentálva? (szerintem erre utalt blakey, vagy a járvány fogalmára, mint például a pestis (bár az középkor))Az építőiparra meg van több magyarázat, egyelőre a XXI.századi embert tudom felhozni, mert neki milyen blama már az anyjával élni 25 évesen, hát vesz fel 50millió hitelt 30 évre meg csinál 3 gyereket a maradék 20-ért hogy olyan helyen lakhasson amit egész életében nyögni fog, de mutogatni kell hogy "van". Sokan egy Suzukiba be nem üllnek, inkább veszi a német import 5-6 éves ódit, igaz a bele lóg szegény kocsinak, de hát mégis 4karika van az elején, nem Suzuki logó...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz tboldi #54956 üzenetére
Nem kellett hozzá Wikipédia, most tartottam belőle előadást a sürgősségi képzés részeként az egyetemen.
#2ozzmexy: igen, a jelenlegi járványt okozó vírus 2019ben lett humán pathogén.
#építőipar: én akkor vettem fel az állami támogatást, amikor 3 gyerekünk lett. Nem a hitel 3s nem a ház miatt, hanem mert ennyit szerettünk volna. 3 éve 37M volt az a 140nm ház, amit vettünk és most ugyanezt a kivitelező 72M adja (és el is adja). 12M önrész megvolt rá, 10M adott az állam, 15M hitelt vettem fel, ami 10 évre forintra annyi (150e biztosítással), amennyiért a Tettyén 3 évig házat bereltünk. És a lakástakarék beforgatàsàval 5 év alatt 2024re kifizetem elő törlesztve, akkor 41 éves leszek és hitelmentesen lesz 1 hàzam és két új autóm ( ezeken most sincs hitel). 3 éve ezt meg lehetett csinálni. 15M visszafizethető összeg. De ha most kéne vennem, nem tudom honnan lenne plusz 35M forintom. Életem legjobb döntése volt 3 éve házat venni!My name is Bond, James... Dean.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #54958 üzenetére
Én 2016ban vettem a 4 szobás panelt 16-ért, volt 6 zsebben és vettem fel rá hitelt 20 évre, így nem csap földhöz a törlesztő és ha véletlenül néhány hónapig nincs munkám akkor sem halunk éhen, mert a nejem fizujából pont kijövünk nullára minden hónapban.
Ha egyébként is 3at szerettetek volna, akkor okés, de sokan ezt fordítva csinálják, ami szerintem balgaság a javából.
Most 40ért mennek azok a panelok olyan állapotban mint a miénk. 2019-ben vettem a GL+ Vitarát (1,4 BoosterJet+GPF) 5.080.000-ért, most 5,5 körül tudnám eladni.
A chip hiány egyik fő oka nem a vírus, hanem hogy mindenki az ilyen jellegű munkát (tudjuk az anyagi és egyéb okait is) távolkeleten végezteti és csupán az alkatrészt hozzák ide, persze jóárasítva hajón (mert úgy olcsóbb), csak ennek vannak hátrányai... Sajnos annyira feszített a tempó és annyira szűkösek a határidők, hogy "egy homokszem a hajó orrán" és máris kész a káosz."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zhali1
csendes tag
Most olvastam, hogy a konténer hajózási árak is brutál drágultak. Vmi 1600 USD-ről 11500 USD-re emlékszem.
-
addikt
válasz 2ozzmexy #54959 üzenetére
Igen, sajnos sok CSOK gyerek fog foganni és ez nem a jó irány. Arról nem is beszélve, hogy a 10+15M már nem az,.mint 3 éve volt. Én egy utolsó szériás 1,6 gl+allgrip Vitarát vettem 2018.06.-ban 4,75M, most 5,5M helyben a Lidl parkolóban akarta elvinni egy úr, miután kikérdezte, hány km van benne (39e).
De pl az e46os bmw is 13 évig szolgált 20e-430e kmig, ez a Vitara is majd tőlem megy nyugdíjba.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #54961 üzenetére
Nem akarok túl mélyre menni a CSOK gyerek témában, mert momentán közvetlenül érint (gyakorló apa vagyok), de én ahogyan látom, ezeket nem igazán nevelgetik, így a számukkal emelkedni fog a viselkedés és magatartás zavaros emberek száma, amivel az a gond, hogyha ők lesznek többségben, ők lesznek a normálisak... Sok örökölt és sok tanult viselkedés minta van amit "otthonról hozunk magunkkal", na ezek a CSOK gyerekek akiket azért a 25 gurigáért csináltak vajon milyen értékeket fognak eltanulni szüleiktől!? Én kezdek már félni...
Nagyon nem a jó irány, de politikailag a gondolkodó ember még mindig a tudás bűnébe esik, nem kell hogy esze legyen, hogy gondolkodjon, csak legyen, darab darab elven fizesse az adót és szavazzon ahova irányítják. Nem ismerős ez a logika és gondolkodásmód valahonnan?Én is sok évre vettem a Vitarát, remélem kiszolgálja az időt amire terveztünk vele, ha nem, akkor kendácsolok...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz tboy93 #54962 üzenetére
Ehhez kell egy jó autó, ami tényleg szerethető! Nekem 21 éve van jogosítványom, Skoda 105, Skoda 120, Peugeot 105, bmw E46, Suzuki Vitara (és egy VW touran családi). Nem hosszú a lista. A bmw 2005-től 2018ig megvolt.
#2ozzmexy: én azért ilyen messzemenő következtetéseket nem.vonnek le. Mi, akik a 80as (90es) évek gyerekei voltunk, mi is többségében kulcsos gyerekek voltunk, làtàstól mikulasig dolgozó szülőkkel, napközivel, grunddal, önálló tömegközlekedéssel, mobil nélkül, szülői felügyelet nélkül. Sokan a szocpol miatt lettek. Ebben nincs nagy különbség. Most is lesz jópár túlvàllalt szülő, jópár figyelmet nélkülöző gyerek.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #54962 üzenetére
Gondolom, az az első motor tovább is húzta volna.
Amúgy nálunk 17,5 éve szolgál a WagonR, még újonnan vettük 2004-ben. Sokszor felmerült már a cseréje, többek között azért, mert nincs benne klíma, de ennyi idő után nehéz megválni tőle, túl erős az érzelmi kötődés (pl. ezen tanultam meg vezetni én is).
A Jazz-zel is mondhatni, hogy szentimentális a kapcsolatom, az első autó, amit nem csak használok, hanem a nevemen is van.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
válasz 2ozzmexy #54959 üzenetére
A chip hiány oka inkább az hogy mikor az autógyártás megállt a chip gyártók termelését elszívta más felvevő piac ( nem csak autóba kell chip ). Aztán nem mellékesen 2020 novemberében leégett az AKM chipgyár.
http://www.automotor.hu/hirek/egy-japan-chipgyarban-bekovetkezett-tuz-miatt-sulyosbodik-a-felvezetohiany-az-autoiparban/ -
Tomics
addikt
válasz ldn218 #54966 üzenetére
A másik ok, hogy az autóipar őskori technológiás chipgyártásnál van évek óta és a beszállítók ebbe a szegmensbe már nem tesznek pénzt, ami érthető. (nem telepítenek új gépsorokat) Pontosan nem tudom, hogy melyik típus, de kb 10x akkora nanométeres chipeket alkalmaznak a gyártók (az összes, kivéve talán a Tesla), mint a mai csúcstechnika, IT szegmens. Az autóiparnak kellene váltania, de ugye ez rengeteg pénz lenne, nem a beszállító fogja benyelni (fejlesztés/validációs időtartam években mérhető és ez csak az idő tényező)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tomics #54967 üzenetére
Nem azért nem tesznek bele lóvét, hanem azért mert így is ki tudták szolgálni az autóipart. Manapság a raktár készlet pazarlás, áll benne a pénzed és semmi garancia nincs rá hogy nem marad a nyakadon. (ez nem az én álláspontom!)
Tudod miért nem használnak olyan chipet amiket az IT szegmens? Mert nincs automotive minősítése... Ha nem tudod miről beszélek nem baj. (aki ilyennel foglalkozik az érti, a többieknek meg soha nem mondta senki) Maradjunk annyiban hogy kicsit többet várnak el egy autóba épített chiptol mondjuk ami az SBC-be kerül mint ami a telefonodba vagy egy laptopba. Képzeld, a repülőiparban meg még ősibb a technika, az űrhajókat meg végképp hagyjuk...
A magyarázat egyszerű, ha a laptopod elhanyja magát miközben életed fightját tolod egy dán csere diákkal a WOTban, max pár agysejted bánja a mergelodes közben, de ha 200-al tépő bájrisemotorferkér veszíti el a fekjeit mert az ESP vezérlő elszáll, az nem ugyanaz a foci... A repcsik és űrsiklók hasonló okokból nem a legujabb corei7-el repkednek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ldn218 #54966 üzenetére
Ez tiszta sor, olvastam én is, ezzel csak egy gond van: mindenki a chip hiányára panaszkodik
Azért kell várni 5 hónapot egy PS5-re mert nincs chip, az új telefonok dettó, PC alkatrészek dettó, egyéb kütyük dettó, akkor hol az a sok chip!? Szerintem a covid vakcinakban lesz... 🤣[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tomics #54969 üzenetére
Mondok egy egyszerű példát:
Tételezzük fel a játék (és a jobb érthetőség kedvéért) hogy elektromos kormanyszervot gyartasz. (TKP, ZF)
Ha te ezt autóba szeretnéd eladni, akkor elvarnak bizonyos teszteken megfelelést, például sós köd teszt. Az első legyartott 2000 db megy a sós köd kamrába ahol parkolást fognak szimulalni vele 3 hónapig különböző páratartalom, só koncentráció és hőmérséklet (-40-+70fokig) mellett, folyamatosan. És mindig működnie kell, akkoris ha a biztosíték patkolva van és fordított polaritással bikazod egy kamionról. Ugye milyen szürreális? Na ezt egy PC chip esetén nem várják el..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz ugri77 #54944 üzenetére
és amikor az alap Dácsiába pl. nincsen klíma? voltak/vannak olyan szériák és/vagy nincs elektromos ablak és közel volt az is a 4-5 millióhoz, szóval azért vannak néha alapból is csodák sajnos
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
addikt
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #54974 üzenetére
Erre mondtam fentebb hogy én is olvastam, mégis mindenki a chip hiányra panaszkodik.
Az Asus videókarira 7 hetet kell várni, mert nincs chip, a gyerek PS5-ösét megrendeltem júliusban hogy karácsonyra ideérjen, most mégis az a Sony hivatalos álláspontja hogy ők mindent megtesznek, de egyelőre január...
Ketteskét szerettem volna meglepni egy új A72-vel, erre közölték hogy 3 hónap mire ideér... Gondolom lassan eveznek az indiaiak... biztosan nagyon köhögnek a covid-tól...Ez az egész egy nagy átverés, árat akartak emelni a chipgyártók (mert rajtuk kívül mindenki meglovagolta ezt a covid-19 hullámot) csak nem tudták mire fogni, hát most van mire.
A Suzuki pedig röhög a markába, meg úgy kb az összes autógyár, mégsincsen tele a sajtó a lukas műszerfalas bömbikkel meg merkádeszekkel... De még valahogyan a Dacia-ba is jut rádió meg az új Yaris Cross Hybridbe is jutott chip... Ki érti ezt...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #54975 üzenetére
LE a tpms szelepekkel! Abba is chip van! :-)))
Röhögök itt magamon, tegnap a 44esen 45 perc utat 2 óra alatt tettünk meg egy kölcsönkért trélerrel amin mint kiderült befogott a jobb hátsó fék. Mikor erre rajöttem 4 év után először benyomta az arcomba, hogy lapos a kerék. Kösz amúgy se voltam ideges. De aztán gyorsan urrá lettem a pánikon, vissza kellett tenni eco ból comfortra, mert valaki írt valami gáztörvényt és az dolgozott csak :-)))
Pedig érdekes mert nem a háztól elrajtolva csippant rám, hanem 30km után mikor akár már melegedhetett is volna kicsit a gumma.De nem azért mentünk lassan mert befogott a fék, hanem mert utat építettek meg a reptér előtt a 7 centis fűben tárolt töménytelen szemetet le kellett zúzni kaszával 7 km hosszan. 4 centi magasra. Így egy kakaósdobozból lett 12 kisebb. Bölcs.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #54976 üzenetére
Igen, esett a nyomás a hűvös miatt (főleg ha nem az ECO mode-nak megfelelőre volt fújva), akkor bejelez. Comfort mode-ban eleve alacsonyabban van a riasztási szint, mivel az előírthoz képest van definiálva szoftveresen. (gondolom)
Én is úgy jártam annó, egész nap semmi baja nem volt pedig mentünk vele, amikor hazaértünk nem volt parkolóhely, úgyhogy félrehúzódtam a kapuban kipakolni a csomagtartót. (Tudom bunkó egy szokás, de hát na, két gyerek +anyjuk+6ezer csomag és még babakocsi, tuti nem fogom a világ végéről hordani, azt a 40 másodpercet kibírja mindenki, szerencsére nem egy forgalmas utcában lakunk, nem is jött senki) Leállítottam, aztán amikor újra beindítottam bedobta a jobb hátsót hogy kevés a nyomás. Hogy eddig nem volt kevés neki, vagy csak elfelejtett szólni nem tudom. Megnéztem, minden okés, nem lapos. Na jó, akkor elmegyek leparkolok valahol. Leparkoltam, elővettem a kis csühögőt, fújtam bele 2,5-ig aztán elcsendesült a TPMS is. A többiben sem volt sokkal több... Nem szimpi neki a jobb hátsó, biztosan tűzérben volt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
nem tudom mennyire vagytok otthon ebben és/vagy csináltatok-e már hasonlót
ha veszek egy olyan Swiftet amiben nincs könyöklő és tennék bele gyárit, akkor ahhoz másik középbox kellene, vagy szétszedhető úgy gyárilag, hogy betudjam tenni gyári helyére a könyöklőjét? Ill. a felfogatások ha jól nézem az ülés sínt érintik, akkor gondolom plusz csavarok sem kellenek hozzá, csak kitekerem és a rögzítésnek megfelelően odaillesztem a könyöklőt és mehet vissza azzal a csavarral?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
blakey
titán
válasz zsolt19900 #54978 üzenetére
Miért nem kéred úgy az autót, hogy legyen benne könyöklő? Én eleve úgy kértem, plusz még egyéb extrákkal.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Moleman
addikt
válasz zsolt19900 #54978 üzenetére
Én aliexpresszről vettem 7200ért belevaló könyöklőt a 2016-osba, teljesen jó.
-
dethroner
veterán
válasz zsolt19900 #54978 üzenetére
Egy elég szűk autóról beszélünk. Ha dobsz a két ülés közé valamit, még szűkebb lesz. Egyrészt gyakorlatban fizikailag is érezheted ennek hátrányát, plusz a térérzet is romlik, lehet kevésbé lesz komfortos ülni benne. Én is agyaltam a könyöklőn, van egy hát úgymond ismerős akinek a cége (Rati kft) kiváló minőségben gyárt ilyen kiegészítőket, de aztán mégis lemondtunk róla.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
zsolt19900
őstag
válasz dethroner #54981 üzenetére
blakey: találtam bontottan töredék áron, de úgy látszik, hogy felfogatás hiányos a drágám
Moleman: utángyártott nálam nem jöhet számításba, nem lenne olyan merev, mint pl. a mostani autómban és ez hiányozna
dethroner: A rati stimmel, helybéliek vagyunk én is te is és ismerem a céget, a fentebb taglalt helyzet miatt mondtam le azokról a kartámaszokrólFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
AMD Power
titán
Vezettük a Suzuki hibrid modelljeit, mutatjuk mindet
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #54984 üzenetére
Egyre több helyen ócsárolják a mostani modelleket és kezdenek a Toyota Yaris Cross irányába fordulni ha S-Cross/Vitara a téma, mert állítólag jobb...
Nem tudom mikor fogja megkapni a Toyota Hybrid hajtást, de az már az én fantáziámat is megmozgatná, a Swace vagy az Across jöhetne, de akkor meg Suzuki árat fizetnék érte... azért 18 guriga az Across-ért szerintem nettó lehúzás, akkor bemegyek és Toyota logóval veszem meg. A Swace dettó... (vagy vennék egy GR Sport kombi Corollát )Nincsen bajom a Suzukival, félre ne érts, csak ha választani lehet (mert az árkülönbség elhanyagolható) akkor tuti nem Suzukiban venném meg. A Vitara egy jó autó lett, azt tudta 5M-ért amit elvárt az ember annyi pénzért és ma is azt tudja, én azt egy jó iránynak tartottam. De ma ez nem igaz, sajnos.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz pigmeus #54987 üzenetére
+ a Suzuki is koncepciót váltott, inkább előre lép minőség szempontjából, ez a 2015-ös Vitarák, S-Cross-ok esetében kezdődött. Komolyabb autókat szeretnének gyártani és ez ugye ár növekedéssel jár. Ezek az új modellek meg egy szinten vannak ugyanazon modellek Toyota megfelelőivel, tehát 20 millió ide, vagy oda, mindegy, csak embléma a különbség. Az, hogy "Suzukiért nem adok ennyit", már a múlté, inkább "autóért nem adok ennyit", aki olcsóbb autót szeretne annak ott a Dacia.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Moleman
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Moleman #54989 üzenetére
Kösz, most megutáltam önmagamat egy kissé, mert sajnos egyet kell értenem...
Ezekből a mai autókból hiányzik nekem a "tűz", az autózás eszenciája. Hívhatjuk vezetési élménynek meg menetdinamikának, de a "krumplileves legyen krumplileves, elvtársak".
És sajnos blakey-vel is egyet kell értenem, mert egyre igazabb a régi mondás, ha szalon új autókat nézünk: "nem a zsemle lett kisebb, a pofátok lett nagyobb" (csak hogy a fenti idézetre rácsatoljak)
Nem az új autó lett drágább, hanem eddig volt túl olcsó, a jót meg könnyű megszokni és utána az lesz az alap... sajnos így működik az ember."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #54988 üzenetére
Na az kb az utolsó amit vennék...
Elnézést kérek, de így két diplomával multinacionális cégnél középvezetőként nem veszi be a gyomrom hogy 10 évig ne egyek egy új Suzukiért... és nem azért mert Suzuki, hanem mert eleve nem ennek kellene lennie, hogy mások mindezt hogyan oldják meg, abba bele sem gondolok... azért 8,4M (Yaris Cross Hybrid legalapabb csomag) egy mai átlag magyar családnak igen sok pénz, akárhonnan osztom szorzom. Bocsi.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #54991 üzenetére
A Dacia az egy "szekér".. Olyan szinten tákolmány az egész, hogy nem is értem, hogyan képesek egyesek szeretni vagy azt a valamit autónak nevezni (egy kicsit erős túlzással). Nyilván, ha tanyán élnék és minden reggel a susnyásba mennék sz…ni akkor lehet, hogy egy Dusterem lenne.
Az autóipar fejlődik, a gyártók szintet akarnak lépni, stb, korábban az Opel is tett hasonló lépéseket, egyszerűen fél-egy kategóriányit "emelt" a palettán. Suzuki már nem az olcsó autó kategória, de. még mindig megfizethető és ahogy írod, lehet, hogy van 1-2 márka, amivel szemben inkább a Suzukit választom és nem Daciával hanem sokkal jobb, komolyabb márkákkal szemben. Ez már csak ilyen.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #54992 üzenetére
Szerény véleményem szerint (és ez szigorúan magánvélemény!) a mostani GL Vitara/S-Cross, mind motorikusan mind felszereltségben egy alapvető közelekedési eszköznek tökéletes, aki ennél többre vágyik az nyúljon a zsebébe. De hogy már az is 5,8M-ról (S-Cross 5,67M-ról) indul kiveri a biztosítékot nálam, ez egy erős 2M-val túl van árazva és akkor azt mondom korrekt, azt kapom a pénzemért, amit fizettem, de hogy egy Swace 8,44M az már túlzás. Persze Hybrid, meg EU meg kvóta, meg csipszhiány, meg az acél se bányássza ki önönmagát, értem, ettől számomra ez még felháborító marad, hogyha veszünk egy átlag magyar családot ahol 500k körül van a havi jövedelem ki tudjon tenni egy új verda árát. (a többi márka sem olcsóbb annyiért, csak máshol fogják kifizetni a különbözetet vagy a kompromisszumok fogják orrbavágni őket)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz blakey #54988 üzenetére
Még nem a múlté a "suzukiért nem adok ennyit"! Nem lehet ostorcsapàsra presztízst növelni. A berögzült továbbra is a "Suzuki papírautó." Hogy őszinte legyek, nekem is úgy kellett rábeszélni az asszonyt, hogy a Vitara jó autó, 5* törés teszttel az élen jár és ár érték arányban a legjobb! Neki is a Swift 1.0 volt a Suzuki. Aztán volt 2 Vitarànk is. Hiába lett egy Suzuki emblémás kissé csúfabb RAV4 meg Corolla, attól még nem sokan fogják megvenni Toyota áron.
My name is Bond, James... Dean.
-
KubanitoS
veterán
válasz 2ozzmexy #54993 üzenetére
Én nem értem miért kell mindig ennyire negatívan feltüntetni a Suzukit. Az én családomban van/volt mindenféle autó, amelyeket mind-mind újonnan hoztak ki szüleim. Volt itt VW Golf, Audi A4, Citroen Picasso, Honda Civic, Mercedes E-osztály, Honda FRV, Mercedes ML.
A jelenlegi felhozatal szintén vegyes. Az ML Merci már 15 éves, de köszöni jól van, mellette van egy vadiúj Mercedes GLA, nekem az egy éves S-Cross, egy szintén egy éves céges Skoda Octavia és egy 16 éves Daewoo Matiz páromnak, ami most van csere alatt. Ami ebből a lényeg az az, hogy van viszonyítási alapom a Suzuki S-Crosshoz képest minden irányba és azt kell mondanom, hogy a Suzuki gyönyörűen megállja a helyét.
Őszintén szólva nekem a legnagyobb problémám vele a gagyi gyári üléshuzat (GL+) és kb ennyi. 16"-es magasabb falú nyárigumira váltottam és a kocsi kényelmére így semmi panasz nem lehet, nem üt, nem pattog. A legtöbbet a céges 1.6 dízel Octáviát hajtom, az jobban fekszik az úton, de cserébe minden egyes kátyút a vesémen érzek és jelentősen kényelmesebb a Suzukinál hosszabb távon, de kb ennyi.
A GLA Merci más kávéház minőségben az tuti és nem vagyok álszent, örömmel lecserélném rá a Suzukimat, de az árkategóriában is más tészta, legyen is jobb! Viszont ez nem azt jelenti, hogy mivel a GLA egy szuper autó, akkor a Suzuki egy rossz autó lenne, pont ezért is írom ezt a szösszenetet. Én egyáltalán nem úgy gondolom, hogy a Suzuki csak arra lenne jó, hogy eljuss A-ból B-be. Szerintem egy nagyon jól felszerelt, modern autó, azt már nem írom, hogy mennyire jó áron, mert ez már annyira nem igaz. Ha kell szedi a lábát, magasan ülsz benne. Mi kell még? Én nagyon meg vagyok elégedve vele és szerintem több tiszteletet érdemelne a márka, mivel más márkákkal szemben is megállja a helyét véleményem szerint.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
bajusz15
senior tag
Sziasztok!
Lehet már tudni, hogy mikor mutatják be az új Vitara-t? Év elején/közepén még októbert olvastam, de mostanában láttam kora 2022-t is. -
addikt
Elég mély vizekre evez a suzuki a felfelé bővülő palettával.
Azt sem igazán értem, hogy miért kell Toyotákat, Suzuki emblémával árulni. Nem tudom mi ebben a jó a toyotának és mi a suzukinak....
Az még oké, hogy nyújtózkodni akarnak de az Across totálisan kiesik a suzuki árszegmenséből. A Swace még jó lenne a márka új zászlóshajójának, hisz az alapára egy fullos SX4 vagy Vitara körül van de szerintem saját fejlesztéssel lenne értelme. Eleve az átlag suzuki vásárló legfelső 1%-át karcolgatnák ezzel az árral de miért Toyota? Biztosra veszem, hogy ha egy toyota és egy swace állna egymás mellett akkor az emberek 99%-a a toyotát fogja választani. Egész egyszerűen aki ebben az árszegmensben válogat az eddig sem volt suzukis és valószinüleg a swacétól sem lesz az.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Gyöször
senior tag
válasz tboy93 #54994 üzenetére
És ezt nem pont az autovásárláskor veszed észre.
Nem vagyok festő de ugyan az a festék a helyi boltban havonta úgy 50-100al több. Jó közelítéssel. De ez nem most kezdődött.
A kocsit annyiért adják amennyiért akarják. Kell, nem kell majd eldöntöd. Benzin 500 de sehol egy cikk ami vészharangokat kongatna, sőt még annyit se írnak róla, hogy 500. Annyi oszt kész.
Mikor 420 volt azzal volt tele a sajtó. Mindig leírták, hogy a történelmi csúcs 450 volt mittom én mikor, most is annyi lesz. Hát lett. Nem tűnik jónak a szitu, de majd nem azon leszünk itt besz@rva hogy drága a swace attól tartok...ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
zsolt19900
őstag
válasz mefistofeles #54998 üzenetére
kb. ugyan az lehet, mint a VW csoport ill. a PSA stb. stb. szóval nem újdonság ez ugye, csak Suzukiéknál még picit szokatlan az embereknek
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Új hozzászólás Aktív témák
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- Eredeti játékok OFF topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- iPad topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple notebookok
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép