Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • katokacaj

    tag

    Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni.

    Jövőhéten tervezem vinni 2005-ös 1.3 GLX Swiftem karbantartásra.
    26 éves nőként sajnos nem teljesen tudom szakmai szemmel nézni a dolgokat így egy kis segítséget szeretnék kérni. A fix hibáin kívül cseréltetném benne azokat a dolgokat, amiket mindenki mond, hogy időnként cserélni kell. 170.000 Km van az autóban, 125.000 kora óta van velem és biztosan nem cseréltettem ilyesmiket, mint vezérmű lánc, lambda szonda, gyertya, váltó és fékolaj stb, amiket időnként javasolt cserélni.

    Tudnátok nekem segíteni, hogy mit kérjek a szerelőtől, mit cseréljen? Ha oda megyek, hogy "lambda szondát vagy mit kéne cserélni" akkor garantáltnak veszem, hogy jól át is fognak verni, ha kiderül, hogy nem tudom miről van szó. Emellett csak akkor cseréltetném pl fékolaj váltóolajat ha valóban szükséges. Így ha tudtok Bp XVI. körül olyan szerelőt aki tényleg normális, nem vág át, korrekt áron dolgozik és nem fogja kicserélni azt amin látja, hogy még okés, de tájékoztat arról, hogy mit lát az autóban?

    A további problémái még az autónak:
    -centrál zár nem jó, bezáráskor visít és néha beakad a kulcs nyitáskor. A kulcs gombjai már jó régóta nem működnek, ha belefér a keretembe ezt is cseréltetném/megcsináltatnám.
    -ékszíj folyamatosan visít indulás után, többször volt már cserélve, szerintem tárcsával együtt kellene kicserélni. Egyszer már belevágódott a generátorba szakadás közben, nem volt vicces :( de minden szerelő csak a szíjat cserélte eddig. Nem kéne 3 havonta újra visítania szerintem.
    -futómű biztosan cserés, nyekeg-nyikog már az egész autó, 1-2 alkatrész (stabilizátor meg gömbfejek) már volt cserélve de szerintem most több mindent kellene.
    -fordulatszám eséskor csörömpöl valami a motortérben, szerintem a hővédő lemez lazult meg, legalábbis nagyon remélem, hogy csak ennyi :D
    -első fék fékezéskor halkan hallatszik de fogni jól fog.

    Ezen hibái mellett szeretném úgy megcsináltatni, hogy a szerelőtől úgy hozhassam el, hogy fel van készítve az autó a további 100-150.000 km-re és gondos tulajdonos módjára mindent kicseréltettem rajta, amit csak kell. (Olaj és szűrő csere az 10.000-nként mindig megvolt, de ezek a kopó alkatrészek csak ami nagyon kellett)

    Ez nem tudom mennyibe fog kerülni de ha egy hozzávetőleges ársávot tudnátok mondani nekem?

    Köszönöm szépen.

  • katokacaj

    tag

    válasz zsolt19900 #62419 üzenetére

    Köszönöm! Korrigálok: a 100-150.000 km nem szó szerint értettem, hanem hogy kicseréltettem mindent rajta amit ilyenkor illik. Nyilván kopnak az alkatrészek és időnként kell majd valamihez hozzányúlni, de ilyen "nagy szervíz" amikor mindent is cserélünk szerintem 100-150.000 km-nként szokás kb, ha minden más okés a kocsival.
    Gyertya, lambda- stb. Fogalmam sincs, mik ezek, vagy mire valók, csak azt, hogy gyakran olvastam, ha cseréled 150-170.000 körül, akkor kisebb az esély a bajra.

    Néha már tépem a hajam, hogy miért nincs autószerelő a családomban, olyan nehéz ezt így nőként, hogy folyton attól félek, átvágnak...

  • katokacaj

    tag

    válasz ncc1701 #62421 üzenetére

    Ha a lambda hibás,az milyen tünetekkel jár?
    Gyertyát is csak akkor kell, ha tönkre megy?

    Ja és köszönöm! :)
    Persze, tisztában vagyok vele, hogy ilyen öreg autónál elő-elő jönnek a hibák. Szoktak is neki de nagygenerált még nem csináltam nála amit most mindenképp pótolnék. Hála égnek motorikusan teljesen jó, pöcc-röff indul stb, sosem hagyott még cserben, de nem akarom, hogy egyszer megálljon alattam, és aztán azt mondja valaki, hogy , hát igen, ezt vagy azt kellett volna cserélni már 50.000-rel ezelőtt és akkor most nincs ilyen gond.

  • katokacaj

    tag

    válasz ncc1701 #62424 üzenetére

    Néha van check engine-m de pályán meghajtom utána hónapokig jó :D
    furcsállom is, hogy nincs ez a betegsége.
    A váltót szerencsére cserélte már előző tulaj, ABS kocka necces nekem is, azt is meg akarom nézetni.

  • katokacaj

    tag

    válasz ncc1701 #62434 üzenetére

    Igen, szerintem is katalizátor.
    Nagyon ritkán villan, tényleg csak akkor, ha nem megyek vele sokáig nagyobb távokat, de általában megyek, úgyhogy csöndbe' van. :D

  • katokacaj

    tag

    válasz ncc1701 #62445 üzenetére

    Köszönöm a választ,
    Akkor lehet az lesz a megoldás, hogy elviszem állapotfelmérésre és az ott kapott listával battyogok majd be a szerelőhöz. Így nem lesz semmi feleslegesen cserélve.

    @Kolondrum: Köszönöm, ezt bóknak veszem. :)

  • katokacaj

    tag

    válasz katokacaj #62418 üzenetére

    Csak egy kis érdekesség,
    Időközben elvittem kolléga rokon szerelőhöz aki baráti áron 350-ért csinálta volna meg a futóművet "úristen, ezt az autót a szentlélek tartja össze, csak az hogy átmenjen a vizsgán teljes futóműcsere alsóhangon 350, a többi bajával együtt 700.000 alatt nem áll meg, azt javaslom kend el a vizsgát és add el az autót míg tudod.."
    Hát az ütő megállt bennem.. tudtam, hogy addig fogom használni ezt az autót amíg szét nem esik alattam mert másra gyűjtök nem autóra, de nem gondoltam ,hogy ilyen hamar eljön majd ez a pont. Ment az izzadás majd végül inkább apóstól kértünk szívességet, hogy nézzen rá.
    Ránézett.. 37.000 Ft-ból megszerelte és gond nélkül átment a vizsgán, a további apróságait meg majd fokozatosan megcsináljuk. 100-ból meg fog állni.
    Lengőkar csere megoldotta mindkét oldalon a problémát, egyik oldalon a gömbfej másik oldalon a csapágy mentek szét, a teljes etapból csak a szilentek voltak még épek igazából.

    Nem véletlenül mondják, hogy vigyázz, hova viszed az autót.
    Nőként oda viszem ISMERŐSHÖZ és ki akarja alólam kapni a vagyonom. :(
    Még össze tehetem a két kezem, hogy van a családban hozzáértő (bár direkt nem akartam szívességet kérni, de azért nem mindegy, hogy mennyivel lettem volna rövidebb..)

  • katokacaj

    tag

    válasz mefistofeles #62997 üzenetére

    A másik kedvencem amikor megpakolják a kocsit mintha nem lenne holnap, de nem tekerik le a fényszórót és alulról kiégeti az előtte lévők és szembe jövők retináját :D

  • katokacaj

    tag

    válasz ncc1701 #63010 üzenetére

    Igen sajnos. Rám is vár egy első lökös csere és egy hátsó elem fényezés, 150-200 körül lesz, de ezzel én is várok. Én tudom, hogy a szervízben minden 2x többre jön ki, munkadíj, rezsi, stb stb.. Tisztában voltam vele mikor elvittem. De az, hogy 2 db lengőkar csere megoldotta a gondot nincs összhangban azzal, amit telefonon kaptam, hogy "szét van szakadva az autód" .. Nem, nincs szétszakadva.. Nem mai már, de pár elemet kellett csak cserélni. Ez a nem mindegy, nem az ár.. :(

  • katokacaj

    tag

    Sziasztok, autó beárazásában kérhetek véleményt?
    Tudom látatlanban nehéz, de megpróbálom a lehető legtöbb infót összegyűjteni:

    Az alany egy 2005-ös suzuki swift 1.3 GLX, magyarországon 2006-ban forgalomba helyezett, valós km órás.

    Leírnám a problémáit. A kérdés, hogy javítatlan problémákkal mennyiért lenne érdemes meghirdetni, és hogy megérné-e foglalkozni a problémáival és úgy meghirdetni?

    Műszakilag:
    -Motor rendben, olajfolyás nincs, pöccre indul télen-nyáron, fogyasztása átlagos
    -Immobilizátor vlszg hibás, néha előfordul hogy parkolás után zötyögni kezd az autó, minden is világít, ilyenkor leállítás-újraindítás segít.
    -A zár működik kulccsal-gombbal, de a lezárás során hangosan visít, a család Donald kacsának csúfolja :D
    -Fék: most ment át a műszakin, a hátsó fékek hibahatáron voltak, elkezdett csikorogni is, de azt mindenképpen javíttatom eladás előtt.
    -Km: 180.000, 2018-ban vettem 130.000-rel.
    -Szervízelés: ami muszáj, műszakilag megcsináltattam. Futómű közepes állapotú, korának megfelelő, ami kopog nyekeg mindig cseréltetem, de teljes futómű felújítást nem akartam bevállalni. Szondák, gyertyák, stb, ilyeneket nem cseréltettem, tényleg csak azt ami tönkrement és ezek még működnek. Fékpofák, hűtőrács, hűtőfolyadék rendszer, ilyesmik.
    -Olajcsere: erre mindig nagyon odafigyeltem, időben volt olaj-szűrő cseréje, 10w40 castrol kap. Volt, hogy folyatta az olajat, azonnal megcsináltattam, csak apró tömítések mentek benne szét azokat kellett csak cserélni.
    -Sárgalámpa: a szokásos katalizátoros check engine világít.
    -Klíma: egy újabb swift klímakompresszora van beletéve de jelenleg nem fújja a hideget, meg kell nézetni.. a kompresszor jó így vlszg valahol elengedte a gázt.
    -Váltó, kupling: még működnek de elképzelhető hogy 20-30.000 km múlva már cserések lesznek.

    Beltér:
    -A beltér rendben, nem szakadt, nem dohányos
    -2 DIN-es bluetooth RGB fejegység van beszerelve.

    És akkor esztétika:
    Na erre sosem áldoztam pénzt, csóró egyetemista voltam, most meg már az van bennem, hogy lassan cserélem, nem éri meg vele nyűglődni, költeni rá. A lényeg az volt, hogy műszakilag rendben legyen. Szóval az esztétika:
    -A motorháztetőn elkezdett hólyagosodni a festék. Az illesztésnél baloldalon 1,5 cm, jobboldalon 0,5 cm a hézag, több mint biztos, hogy törve volt, de kártörténete nincs.
    -Az első lökhárító "kuka" : fent van rajta, de meg van repedve, le van pattogva a festék, belém tolattak. Baloldalon csavarral van felfogatva mert a vásárlás után mire haza értünk elengedte a ragasztás :D Vlszg a törés miatt nem illeszkedik rendesen.
    -Sárvédő elem horzsolva van, minimális rozsda látszik rajta.
    -1-2 helyen elkezdett felpattogzani a festék, pl a jobb első kilincsnél.

    Szóval esztétikailag távolról sem tökéletes. De ezeket megcsináltatni fél millió Ft lenne legalább.

    Amin gondolkozom, hogy a féket-immot-centrál zárat megcsináltatom, klímára ránézetek mibaja, és az első lököst lecserélem ha találok bontottat, így talán könnyebb lenne eladni mégsem költöttem rá az árát. A többi esztétikai hiba meg benyelhető, ha az ember szeretne piaci ár alatt egy nyúzós járgányt, pl friss jogsisként első autónak.

    Szóval, mit láttok reálisnak?
    700-750.000 mennyire elrugaszkodott jelenlegi állapotában?

    Ahogy nézem ezzel a futásteljesítménnyel 1M körül vannak most fent az 1.3 GLX-ek.

    Köszönöm, ha segít valaki.

    [ Szerkesztve ]

  • katokacaj

    tag

    válasz szabonagyur #67367 üzenetére

    Köszönöm szépen a véleményed!
    Egyébként én is így gondolom, hogy "500 kápé és már viszem is báttya" lenne, ha én keresnék ilyen autót.

  • katokacaj

    tag

    válasz dunc #67372 üzenetére

    Értem amit mondasz.. Volt gazdája, de az esztétikai problémákra nem volt pénzem. Egyetemista voltam mikor vettem, 2 évet spóroltam rá és hónapról hónapra éltem (mondjuk sajnos ma is :D) . És a fizum sajnos ma sem akkora, hónapokat kell spórolni arra hogy a külseje rendbe legyen téve és már nem ér annyit az autó sem. A műszaki állapotára viszont mindig fordítottam annyit, hogy azt lehessen elmondani, hogy biztonságosan lehet vele közlekedni nem hajtottam "jóvanazúgy" módon. Úgyhogy igen, vannak problémái, de attól hogy nem csináltattam meg a klímát vagy hogy hápog a központi zár, a kasztni meg viseltes, nem mondanám roncsnak az autót. De amikor a motorháztetőre, a sárvédőre és a lökhárítóra 600.000 Ft-os árajánlatot kaptam azt mondtam ennyit nem ér már szegény. De ha tudsz olcsóbb megoldást szívesen fogadom.

Új hozzászólás Aktív témák