Új hozzászólás Aktív témák

  • katokacaj

    tag

    Sziasztok, autó beárazásában kérhetek véleményt?
    Tudom látatlanban nehéz, de megpróbálom a lehető legtöbb infót összegyűjteni:

    Az alany egy 2005-ös suzuki swift 1.3 GLX, magyarországon 2006-ban forgalomba helyezett, valós km órás.

    Leírnám a problémáit. A kérdés, hogy javítatlan problémákkal mennyiért lenne érdemes meghirdetni, és hogy megérné-e foglalkozni a problémáival és úgy meghirdetni?

    Műszakilag:
    -Motor rendben, olajfolyás nincs, pöccre indul télen-nyáron, fogyasztása átlagos
    -Immobilizátor vlszg hibás, néha előfordul hogy parkolás után zötyögni kezd az autó, minden is világít, ilyenkor leállítás-újraindítás segít.
    -A zár működik kulccsal-gombbal, de a lezárás során hangosan visít, a család Donald kacsának csúfolja :D
    -Fék: most ment át a műszakin, a hátsó fékek hibahatáron voltak, elkezdett csikorogni is, de azt mindenképpen javíttatom eladás előtt.
    -Km: 180.000, 2018-ban vettem 130.000-rel.
    -Szervízelés: ami muszáj, műszakilag megcsináltattam. Futómű közepes állapotú, korának megfelelő, ami kopog nyekeg mindig cseréltetem, de teljes futómű felújítást nem akartam bevállalni. Szondák, gyertyák, stb, ilyeneket nem cseréltettem, tényleg csak azt ami tönkrement és ezek még működnek. Fékpofák, hűtőrács, hűtőfolyadék rendszer, ilyesmik.
    -Olajcsere: erre mindig nagyon odafigyeltem, időben volt olaj-szűrő cseréje, 10w40 castrol kap. Volt, hogy folyatta az olajat, azonnal megcsináltattam, csak apró tömítések mentek benne szét azokat kellett csak cserélni.
    -Sárgalámpa: a szokásos katalizátoros check engine világít.
    -Klíma: egy újabb swift klímakompresszora van beletéve de jelenleg nem fújja a hideget, meg kell nézetni.. a kompresszor jó így vlszg valahol elengedte a gázt.
    -Váltó, kupling: még működnek de elképzelhető hogy 20-30.000 km múlva már cserések lesznek.

    Beltér:
    -A beltér rendben, nem szakadt, nem dohányos
    -2 DIN-es bluetooth RGB fejegység van beszerelve.

    És akkor esztétika:
    Na erre sosem áldoztam pénzt, csóró egyetemista voltam, most meg már az van bennem, hogy lassan cserélem, nem éri meg vele nyűglődni, költeni rá. A lényeg az volt, hogy műszakilag rendben legyen. Szóval az esztétika:
    -A motorháztetőn elkezdett hólyagosodni a festék. Az illesztésnél baloldalon 1,5 cm, jobboldalon 0,5 cm a hézag, több mint biztos, hogy törve volt, de kártörténete nincs.
    -Az első lökhárító "kuka" : fent van rajta, de meg van repedve, le van pattogva a festék, belém tolattak. Baloldalon csavarral van felfogatva mert a vásárlás után mire haza értünk elengedte a ragasztás :D Vlszg a törés miatt nem illeszkedik rendesen.
    -Sárvédő elem horzsolva van, minimális rozsda látszik rajta.
    -1-2 helyen elkezdett felpattogzani a festék, pl a jobb első kilincsnél.

    Szóval esztétikailag távolról sem tökéletes. De ezeket megcsináltatni fél millió Ft lenne legalább.

    Amin gondolkozom, hogy a féket-immot-centrál zárat megcsináltatom, klímára ránézetek mibaja, és az első lököst lecserélem ha találok bontottat, így talán könnyebb lenne eladni mégsem költöttem rá az árát. A többi esztétikai hiba meg benyelhető, ha az ember szeretne piaci ár alatt egy nyúzós járgányt, pl friss jogsisként első autónak.

    Szóval, mit láttok reálisnak?
    700-750.000 mennyire elrugaszkodott jelenlegi állapotában?

    Ahogy nézem ezzel a futásteljesítménnyel 1M körül vannak most fent az 1.3 GLX-ek.

    Köszönöm, ha segít valaki.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák