Új hozzászólás Aktív témák
-
mouzrr
őstag
Sziasztok,
2006-os Swiftbe milyen telefontartót ajánlanátok? Egy hűtőrácsra szerelhető gravitációs Baseus tartóval próbálkoztam, de lehúzza a rácsot, és kanyarokban jobbra-balra mozog. Mágneses nem játszik mert nem szeretném lecserélni a tokomat (Iphone 12 pro), így a gravitációs lenne a megfelelő, ami nem tölt.
Előre is köszönöm!
-
mouzrr
őstag
válasz tboldi #60708 üzenetére
Nem kompatibilis a MagSafe-fel sajnos, és annyira bevált hogy nem szeretnék helyette MagSafe tokot venni.
Szélvédőre vagy műszerfalra tapadós tartók a megbízhatóbbak? Van esetleg olyan aminek a karja erősen tart és beállítható vele a telefon úgy, hogy a hideg levegőt ráfújja a szellőző?
-
mouzrr
őstag
2006-os 1.3as manuális Swiftnek városi fogyasztása kb. mennyi lehet ideális esetben? 5-10km távokra használom, nem nyomom neki és nem adok túlzott gyorsítást sem, viszont kb 10-12L fogyasztása van a műszerfalon lévő kijelző szerint (ami ráadásul l/km-ben írja mert japán modell, nem tudom l/100km-re állítani.)
Nemrég volt szervizben, nem találtak rajta hibát, bár akkor vettem, és még nem volt tapasztalatom a fogyasztásról.
Sima 95-öst rakok bele "nevesebb" kutaknál. -
mouzrr
őstag
válasz burgatshow #60822 üzenetére
Ahogy írod, km/l jelez ki csak összekevertem és rosszat írtam. Ez az érték 8-10 között mozog, ami 10-12 literes fogyasztás kb. 100 km-re vetítve.
Csoportokban és fórumokon olvasva sokaknak még klímával és alacsony fokozatban komolyabb gyorsításokkal sincs ilyen magas fogyasztásuk.
100km-t közelít a megtett távom és a kattanásig történő tankolás óta hamarosan eléri az 50%-ot a tank mutatója.
A lambda szonda egyébként eléggé újnak tűnik, nem piszkos és nincs elszíneződve sem.
Vásárlás előtt ezeket az értékeket mutatta a műszer:
-
mouzrr
őstag
Gumiszőnyeget vennék 2006-os Swifthez, tapasztalat alapján tudnátok linkelni méretpontosat / megbízható boltot?
-
mouzrr
őstag
2006-os 1.3 benzin Swift:
mennyire normális a jelenség, hogy kuplung felengedésnél eléggé láthatóan elhalványodnak a fényszórók? Nagyobb gázzal való felengedésnél nem jellemző. Lehet hogy a generátor gyengülését jelzi? -
mouzrr
őstag
válasz Gyöször #62954 üzenetére
Üresben nem változik, egyesben ha kevés gázt adok akkor nyilván leesik a fordulatszám ahogy engedem fel, olyankor egy nagyon rövid időre elhalványodik a világítás, amint már teljesen megvan a fogás, rendes fényerővel világít tovább.
A fordulatszám mérőn látszik is az esés.
-
mouzrr
őstag
Sziasztok,
július végén vásároltam egy 2006-os Swiftet, és tegnap előjött a Check Engine lámpa, P0420-as, katalizátor hatásfok gyenge hibakóddal. Vásárlás óta kb 3500-4000 km-t mentem az autóval, most 167k van benne, és felmerült néhány kérdésem:
gondolom ez nem számít rejtett hibának, így javítási költséggel kapcsolatban nem sok esély van egyeztetni a kereskedéssel, ahonnan a kocsit vettem - annak ellenére, hogy független vizsgálatot is kifizettem a vétel előtt, ahol a katalizátor értékei jók voltak még az élő adatok szerint.
Megpróbálok 100-as benzint tankolni és katalizátor tisztító adalékot beletenni (300 mL Liqui Molly), és pályán magas fordulaton meghajtani. Ha ettől javulna, a hibakód magától eltűnik, és elalszik a lámpa?
Szeretnék venni OBD2 USB kábelt, hogy tudjam csatlakoztatni a gépemet és kiolvasni a hibakódo(ka)t, illetve megnézni az élő adatokat - tudnátok ajánlani boltot/terméket?
Örülnék ha nem kellene katalizátort cserélni, mivel azt olvastam, hogy sok esetben az sem szünteti meg a hibajelenséget. Továbbá volt aki az oxigén szenzorokat is cserélte, EGR-t tisztított, MAF-szenzort cserélt, és ugyan úgy világított neki a lámpa.
Mi a legjobb megoldás ebben az esetben? Eléggé zavaró lenne, ha együtt kéne élni a világító lámpával, hiszen ha egy másik meghibásodás előjönne, nem tudnék róla, mivel azt gondolnám hogy emiatt világít csak.
szerk.
voltam márkaszervizben is még pár hónapja, azt mondták nincs szoftverfrissítés az autóra (olvastam hogy az megoldhatja ezt a hibát).[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
válasz tboldi #64130 üzenetére
Köszi Neked is a segítséget!
@64134 hemakaköszi, ezt is kipróbálom majd. Olvasgattam erről, alapjáratot nem kell tanítani ezután? Beáll magától?
Egyébként a hibakód óta 1800-2000rpm között indul az autó, de gondolom így van programozva hogy ha hiba van, nagyobb fordulaton járjon hogy ne fulladjon le. -
mouzrr
őstag
válasz gordonfreemN #64364 üzenetére
Köszi az infókat!
Miután töröltem a hibakódot, 100-as benzinnel teleraktam es Liquimolly katalizátor tisztítóval 4-5-ezres fordulatszámon pályáztam vele egy kicsit.
Azóta csak másfél hét telt el de 250km alatt még nem jött vissza. -
mouzrr
őstag
válasz Siriusb #64383 üzenetére
Placebonak jók az biztos. Elnézve a tapasztalatokat és a szerelőktől hallottakat, mindenki küzd ezzel a gonddal de senki se tud rá végleges, fix megoldást, akkor sem, ha az ember nem sajnálná rá a pénzt. Én csak ezért próbáltam az adalékot, illetve számos helyen olvastam hogy másoknak segített. De az is elképzelhető hogy elég a 100-as benzines magas fordulatos hajtás időnként.
-
mouzrr
őstag
2006-os Swiftem eleg nehezen veszi be visszavaltasnal a kettes fokozatot, eroltetni kell az esetek tulnyomo tobbsegeben, neha pedig csak a dupla kuplungolas segit. Egyesbe mar nem is merem olyan nehezen veszi be, igy sokszor lassu araszolasnal meg kell allnom es ugy egyesbe tennem hogy tovabb tudjak haladni.
Nagyon ritkan pedig ha kb 5 kmph-val gurulok, vajsiman beveszi az elso fokozatot.
ez az elso kocsim es meg csak 3-4k km van vele, ez normalis lehet ennel vagy fel kene ujitani a valtojat?
4-esbol harmasba vissza rendesen fogadja, nagyon ritkan elofordul ott is hogy nehezebben ugruk sebessegbe.
Mivel van egy kis folyas a feltengelyszimmeringen, ugy is le kell szednetnem a valtot, es kuplung is cserelve lenne.
Mivel nincs tul sok tapasztalatom ilyen valtoval (es csak egy masik manualis autot vezettem eddig), nem tudom hogy erdemes-e penzt kolteni ra ilyen allapotban. Ti mit gondoltok?
Ui.: a hatramenetet is eleg nehezen kapja el, kb csak felig megy neha, van, hogy harmadjara sikerul. 170k km van lassan az autoban, azonban pasztanyomok alapjak a valtohoz mar valamikor hozzanyulhattak.
[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
Sziasztok!
hol lehet Swiftekhez biztosan gyári alkatrészeket vásárolni? Pl gyújtógyertya, bowdenek stb.
Köszi!
-
mouzrr
őstag
válasz TheMartin03 #67709 üzenetére
Van akinek lambdaszonda csere, másnak pedig a katalizátor cseréje segített, de sok FB csoportban olvastam, hogy később ugyan úgy visszatért a probléma. Sokan nem is törlik OBD-vel.
Én törölni szoktam, kb 1000 km-enként jön fel újra, nálam 2006-os a Swift, és ha világít, akkor indításnál felpörög 2k RPM-ig, tehát kicsit zavaró. Próbáltam katalizátortisztítót, meg 100-as benzint is, nem javult egyáltalán. Én városban használom, kb 10 km-t megyek vele egyszerre, nem sokszor megyek rövidebb távot vele, de már 4-5x egy fix helyen jött elő a check engine lámpa világítása, akkor, amikor erősebben gyorsultam, majd beállt a sebesség 70-re 5. fokozatban, 1-2 perc múlva fel is villant.
Az elmúlt évben olvasottak / hallottak alapján nincs rá fix megoldás szerintem. Márkaszervizben sem tudtak mit mondani, frissítés sincs rá. -
mouzrr
őstag
válasz Qtya123 #68056 üzenetére
Én külső, független átvizsgálás után vettem kereskedéstől egy Swiftet, ami gondtalannak tűnt, külföldről behozott, szervizpapírokkal. Ez másfél éve történt, azóta a váltóolaj átszivárgott a kuplunghoz, a váltót is fel kellett újítani, új kuplungszett, féltengely szimmering, váltóolaj stb. Ezentúl kikopott az ablaktörlő mechanika (a gyári japán motorral együtt 180e, utángyártott 60e kb), a hátsó ablakmosó tartály motorja meghalt, egyik motortartó bakot is cserélni kellett (nyilván gyárira), a váltókulisszát is cserélni kell (gyári 50e) mivel el van kopva és nem vesz minden sebességet elsőre rendesen néhány esetben, a váltóbowden talán cserés ha az új kulissza nem segít (100e a gyári kb.), kellenek bele úgy gyertyák (40k a gyári szett), trafókábelekkel, új szelepfedél tömítés mert olajosak a gyertyát, és akkor még hűtőfolyadék csere.
A klímát a kereskedés behozatal után kompletten cserélte, azzal nincs gond.
Tehát egy átvizsgált, megbízhatónak mondott autón is lehetnek nem várt költségek bőven. Ez egy 2006-os japán gyártású, Franciaországból behozott 1.3-as benzines Swift.
A kereskedés természetesen semmilyen felelősséget nem vállalt a rejtett hibákért, bizonyítani meg sajnos nehéz, hiába voltam az átvizsgálás + megvétel után Suzuki szervizben is, ahol szintén semmilyen gondot nem találtak az autón...
[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
válasz Qtya123 #68071 üzenetére
Első autóm, így mindenképpen kereskedésből akartam venni, pont emiatt, hogy ha talán bármi gond lesz vele, nagyobb eséllyel érvényesíthetem a jogos akaratomat. Hát sajnos pont hogy jól megjártam vele.
Tapasztalatnak jó legalább.Egyébként egyetértek veled maximálisan.
A költségek ellenére jó és megbízható autónak tartom és nagy eséllyel a következő autóm is Suzuki lesz. Arról meg nem az autó tehet hogy ilyen állapotba került előttem.
-
mouzrr
őstag
Sajna én sem tudom hogy kerülhettek ide olyan messziről. Az antenna ezeken a modelleken hátul van, illetve más a légszűrője is. Biztos van még néhány különbség.
-
mouzrr
őstag
válasz pető bá' #68630 üzenetére
És a teljes egr rendszer (csövek stb.) tisztítva lett? lehet h előtte van vmi dugulás, vagy talán nem nyílik eléggé a szelep, lehet nincs elég vákuum. (én sajna nem tudom pontosan, hogyan működik, ezért csak tipp).
Kiemelővel egyébként nem megy át vizsgán. Persze azt javasolják hogy vizsga idejére szerelje ki az ember, utána visszarakja.
Itt még van 1-2 tipp:
https://www.mycarspecs.com/hu-huf/obd2/suzuki/swift/2009/base/p0401-exhaust-gas-recirculation-a-flow-insufficient-detected[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
válasz ncc1701 #68635 üzenetére
A gyari inkabb 1m folott van, ha epp kaphato. Az utangyartottak meg tonkremennek par honap utan, minden szerelotol ezt hallani, csoportokban pedig tulajok is megerositik.
En nem nyultam az enyemhez, torolgetem a kodot es mukodik. Ebben az esetben inkabb a tervezokkel van a gond, hogy alulmereteztek es szoftverfrissites sem volt kiadva ra, hogy ne jelezzen allandoan a check engine. Mas esetben egyetertek veled, en is elitelem a modositasokat amik novelik a karosanyag kibocsatast. -
mouzrr
őstag
válasz falabu88 #68705 üzenetére
Gyári szondán kívül a csoportok/szerelők szerint nem ajánlott mást beletenni, az kb 60k/db körül osztogatják jelen pillanatban.
Érdemes lenne egy átfogó diagnosztikát csinálni, lehet csak egy átmenetileg leesett/megnövekedett feszültség okozta a hibát.Ha kitörlés után visszajön, akkor diag --> probléma orvoslása, vagy pedig csere.
__
Szerintem túlléphetnénk a környezetszennyezős témán, én mindkét oldalt megértem. Ezen fölösleges itt veszekedni, inkább segítsük egymást. -
mouzrr
őstag
Valakinek tapasztalat 2007-es Swift+wifis elm327-tel? Az eszkozre csatlakozik a telefon(iphone), azonban az ECUt mar nem latja. Probaltam Car scannerrel es EOBD Facile appokkal.
A bluetooth kutyu mukodik de csak androidos telefonnal.