Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #63851 üzenetére
PEdig sokan hajtanak a valós, kevés km-re. Ezeket általában városban, vacak utakon, rövid távon használták, inkább vennék sok km-el egy autópályázós kocsit.
-
félisten
válasz ncc1701 #63852 üzenetére
Úgy ám. Nem mind 1 pl mennyit váltanak vele. Sokkal jobb ha megy 500km-t 6.-ban mint folyton váltogatva. Mellé kevés fék srb.Senki ne haragudjon meg, de a legallja az anyataxi amik kis távot mennek és azokat hidegen teszik meg. Idős embertől sem vennék ma már, mert ők meg a mentalitásuk miatt pusztítják a vasat, a karcokról nem is beszélve.
Aztán ezek az autók elkerüknek hahura és soha rá nem jössz arra, hogy így voltak használva, kivétel a kasznit.
Nekem ez a külső céges rendszer mutathatja mikor mennyivel mentem. Arra milyen idő alatt gyorsultam fel, mennyi volt a max segítség miegymás. Fél évre van naplóm. Ha el akarnám adni engem nem fognak meg azzal mikor hogyan volt használva.
Minap nagyot kapott. Parkolóból ki, nagy gáz. Igenám, de manuális módban volt n m D-ben. Belforgott az 1-es a tiltásba. Még jó, hogy meleg volt a motor.Tőlünk 700m az óvoda, (nem fenyeget a tény, hogy oda menjek), de fix h autóval nem mennék le oda. Guruljak le alapjáraton majd vissza magas fordulaton hideg Motorral? Kizárt! Miközben sokan így járnak, mert látom. Akik korábban itt laktak mint mi most azok a wv lupóval jártak így.
Minapi néztem az olajat az autóban, van benne 8000km de még olyan mint az új, szép barna. Ez mondjuk nem rossz dolog, ecstar ide vagy oda.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #63849 üzenetére
Ezt nem tudom elképzelni, pld hőmérséklet ingadozás miatt, illetve ha beülsz és elmész 680kmet tankolás megállás nélkül akkor vagy megállna az autó, vagy laposra horpadna a tank. Egyszer ibc tartályban vizet hordtam, azzal a második történt. Alukeretestől rottyant össze elfelejtettem fönt levegőt adni neki.
Carbon canister valve lenne erre, de nem tudom a szuzkó hogy oldja meg.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
félisten
Valaki bann listám van itt, látom h van HSZ de magát a HSZ-t nem. Hogyan hozható vissza? Max ha irritál újra oda kerül.
-
ncc1701
veterán
válasz laca891 #63858 üzenetére
Nem öl meg az semmit, kicsit gondold át, ugyan, mi baja lenne 3-3500rpm üzemen? Olajnyomás van, olajos fém csúszik az olajos fémen,~nulla a kopás. És mivel megvan a megfelelő hőfok, ezért szépen kiég a motorolajból minden szemét, nem keletkezik annyi lerakódás, sőt, azok még le is égnek.
Ezt kicsit gondold át.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz laca891 #63858 üzenetére
Ezt te sem gondoltad komolyan? Max akkor ha pirosba mész vele végig. Amúgy az autópálya a legjobb a motornak. Folyamatos magas fordulat, tökéletes olajnyomás, "kellemes" hőfokban.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63860 üzenetére
És ez miért is öli a motort?
Víz és olaj teljesen bemelegedve, konstans teljesítmény, minden fix. Autópálya tempónál váltó és benzin/dízel függvényében a fordulat egy fix értéken lesz. Mondjuk vegyünk egy benzinest, forog 3600-at.
Ez miért is károsabb, mint a sok váltás, hőingadozás, nyomaték és fordulatszám, terhelés változás?
Igen, többet eszik, hiszen magasabb fordulat, több LE jön épp a motorból. De a nagyobb teljesítmény egyáltalán nem nagyobb elhasználódást jelent.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #63864 üzenetére
Sokan gondolják azt, h mivel nagyobb teljesítményt kérsz a mocitól, ezért az káros, sőt, 1500-2000rpm fölé nem szabad forgatni, mert attól baja lesz. Ezek nem értik meg, h ez egy gép, ez nem olyan, mint mikor mondjuk egy lovat űzöl (vagy magadat), akkor annak nem lesz jó vége.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #63865 üzenetére
Pontosan.
Kollégám dettó. Irtózik a 3000 feletti fordulattól, mint a tűztől, de az nem zavarja, mikor 1 nap ötször áll odébb az autójával, hogy ne érje a nap, vagy télen a szél, hó.Sokaknak az is ismeretlen fogalom, hogy az alacsony fordulat is lehet káros. Meg nyilván az is, ha sose húzatod ki rendesen.
-
simonjoe
senior tag
válasz laca891 #63860 üzenetére
OFF és dízel autóról írok most.
Volt egy 200km-es autópálya 110km/h tempóval 4.3l fogyi.
Volt egy egy agglomerációs kanyar országút-lakott területek váltakozva, 150km, a tempó forgalomtól függően max 100km/h, 6l a fogyi.
Ma volt egy 470km pálya többnyire 160km/h, 5,2l !
De, h itt maradjunk, a nejem Splash-e pályán folyamatos100-as tempónál 5l, agglomerációs közlekedés változó(50-100) forgalomfüggő sebességnél 5,4l.
Nem értelek! Pontosabban igen, ha séf, pedagógus stb. vagy, és ezt ne vedd se személyeskedésnek se sértésnek!![ Szerkesztve ]
Joe
-
laca891
aktív tag
válasz ncc1701 #63865 üzenetére
A légellenállás a sebesség négyzetével növekszik, tehát nem lineárisan.
Lehet, hogy egy turbós 140 lovas Suzukinak mindegy, de egy szívó 120 lovas Vitara vagy egy Swift megérzi. Nekem Swiftem van, országúton 5 Litert fogyaszt tempósan vezetve. Autópályán 140 -nél 6,5 körül fogyaszt.Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
ncc1701
veterán
válasz laca891 #63869 üzenetére
Én kb annyival szoktam a swifttel, mert a 840 kilót nem érzem biztonságosnak. Aztán nagyon ritkán van, h sietek, ekkor navi szerint 130+10%, ilyen üzemben tudok kitaposni belőle 5.2 litert. Amúgy ilyen 100 körül elvan 4-4.2 literrel. A vitara, meg úgy általában a suvok nem nagyon jók pályázni, bazi nagy a homlokfelületük, olyan a légellenállásuk kb, mint egy téglának.
Mivel cégautó ezért sajna nem a saját nagy dízelemmel megyek ilyen utakra. -
Qtya123
őstag
válasz laca891 #63868 üzenetére
Még mindig nem értem az összefüggést. 140 ló vs 120 ló Viatara.
Mi lesz a különbség 130-150 között? Az egyik bírja a másik nem? Hülyeség. A 120 lovasnak sem a szeme van kinyomva, nem az egekben van a fordulat, meleg minden, konstans terhelés. Tökmindegy, hogy mi a fogyasztásban a különbség, nem releváns a motor elhasználódás szempontjából. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #63872 üzenetére
Azért nem nevezném őket állatnak, inkább öngyilkos jelölteknek, mert a tempó kevés a kamionok lendületből előzéséhez (ezért rendszeresen be is szorulnak közéjük), cserébe a többieket meg akadályozzák. Szerény véleményem szerint aki személy autóval nem tud tartósan 120km/h-t tartani (domborzati viszonyoktól függetlenül!), az kotródjon le a régi országútra, ott lehet Fittipaldizni 100-110-el kesztyűben és kalapban.
Akadnak néhányan akik félnek ennél gyorsabban menni, nekik javaslom a gyakorlást, tessenek igen sokat vezetni, ígérem a rutin nem fog fájni... Vannak akik egészségügyi okokból (látás, térérzékelés, térlátás, vérnyomás, agyi vérellátottság, kor, mozgásszervi megbetegedés) nem mernek gyorsabban menni, nekik ajánlom a PÁV vizsgát, ha azt sikerül megugrani elsőre, akkor okés. Vannak akik csak elbambulnak mert nem ott jár az agya (sajnos ismerek ilyet is) / belemerül az utastérben zajló beszélgetésbe, nekik a vonat/busz az ideális megoldás, nem kötelező mindenkinek autót vezetni.
És akkor szeretnék még a nagy gáz-kis szerencse elvüekről is megemlékezni, akiknek a sebességkorlátozás amolyan fakultatív ajánlás, "ha éppen nem sietsz ennyivel kellene menni" jeligére kezelt 80/100-as táblák (igen, ők azok akik a 80-as korlátozásban 100-nál még tolják a hátsódat), nektek ajánlok 10 év autómentőzést nagyon nagy szeretettel (sok vérben és belsőségben turkálva kisgyermekes anyukák életéért küzdeni miközben porontyuk teli torokból üvölt a műszerfal alól mert azt a kib***** qr** övet nem lehet bekötni) meg egy gipszet a jobb lábatokra, 3 hónap fekvés majd újra járni tanulás után hátha leesik miért ily' kegyetlen az élet veletek...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz Siriusb #63874 üzenetére
Ezt én sem értem. Ha valaki annyival megy a külsőben, mont mondjuk egy kamion, akkor már nem akadályoz semmiféle forgalmat.
Meg mégegyszer, én azért fosok a swifttel gyorsabban menni, mert nem érzem biztonságosnak, mert egy vékony papírbódé az egész, nincs benne anyag. Városi autó, ha felborulok, belém jönnek, tuti én szívom meg jobban. De ott az Insigniám, az valami 1.8T fölött van, abban nincs ilyen bajom, az a swifthez képest kb egy tank. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Siriusb #63874 üzenetére
"Mondjuk azt nem értem, miért probléma, ha valaki a külső sávban 110-zel megy az autópályán."
Mert nem fog ott maradni, ugyanis ma Magyarországon (sőt, igazából bárhol az EU-ban) 5km-en belül tuti lesz egy kamion ami 85-el "ballag", és amint ez bekövetkezik ki fog jönni előzni és ugyanezzel a 110-el tervez besorolni a belsőben 140-150-el érkezők elé...
Ha sétakocsikázni és a tájat élvezni szeretné, akkor rossz helyen van, az autópálya azért van hogy relatíve gyorsan és biztonságosan haladj rajta, éppen ezért is fizetős, mert különben nem nyernél vele semmit, ha kifizeted a pályamatricát akkor nem 1-2 lehajtót fogsz megtenni rajta. Legalábbis ez a nagy globális elmélet mögötte, de a gyakorlat nyilvánvalóan mást mutat. A magyraok nem tudnak autópályán közlekedni, ha tetszik ha nem, nyeljétek le a békát, jobb lesz mindenki napja.Nem vagyok morcos, csak nem szeretem amikor olyan emberek szakértenek akik életükben nem vezettek egyben 800km-t autópályán több országon keresztül hogy legyen egy reprezentatív mintája arról hogyan is kellene ezt csinálni és hogyan lehetne, ha nem lennénk ilyen korlátoltak és sötétek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
Nem értem, h mi a gond a 110-es tempóval!! Győrből a fővárosfelé jöttem, végig a külső sávban. Időnként kamionokat előzgettem, (természetesen, dinamikusan, tempósan, mások zavarása nélkül, majd visszaálltam az "utazóra") senki mást. Tele volt a fejem egy csomó gondolattal, akkor és ott azt tartottam számomra a legbiztonságosabbnak. Nem tapasztaltam, h bárkit is feltartottam volna. Mehettem volna akár 250-el is nem az autó volt a korlát, sokkal inkább mint írtam, jó magam. 1ébként meg a másik autóval a Splash-el sem megyek gyorsabban a pályán, tudom, h hol a helyem vele. Aki meg ezt nem tudja tolerálni, az mást sem a közlekedésben. Had ne fejtegessem a végeredményt, nincs szándékomban senkit megbántani, megsérteni!!
[ Szerkesztve ]
Joe
-
Jadro
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Akkor nem azzal van a baj, hogy a külső sávban 110-el megy, hanem azzal, hogy baromira képtelen felvenni a forgalom ritmusát és legalább az előzésre felgyorsítani, vagy megvárni amíg a gyorsabb elmegy.
Mint az élet más területén, itt is szar az a szemlélet, hogy csak ő létezik, a többiek meg oldják meg ahogy akarják. Sajnos ez sima autóúton is ugyanúgy nagy baj. Pont emiatt biztonságosabb az autópályán menni 110-el, mint a közúton 90-el. Előbbin legalább nem jönnek szembe ilyen retardéltak.
Az sem mindegy, hogy az M5 vagy az M6 pályán mész 110-el. Előbbin kb lehetetlen, mert van a külső sáv ami kamion sebességű és van a belső ami meg az ennél sokkal gyorsabb. M6-on meg pilinckázhatsz szépen a külsőben Bp.-től pécsig fixen a legnagyobb fokozatban 110-el. Fékezned, váltanod kb nem is kell.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Előzés elött körbenézek, ha nem jön senki, rálépek a gázra, megelőzöm a kamiont, ez ilyen egyszerű. Vagy ha olyan a szitu, akkor 130-140-el előzöm meg, akkor már nem púposkodhat senki. Aki meg 200 felett közlekedik, az ne csodálkozzon, ha kijönnek elé, mert arra senkinek nem kell számítani, h valaki ennyire gyorshajt.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Tegnap megint beszoptam a tank ajtóval, de megmaszekoltam, már fel sem merem tölteni a képet róla
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Siriusb
veterán
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Nem kötekedni akarok, mert én a WagonR-rel bemegyek a belső sávba 140-nel előzéskor ha kell, meg otthagyom a ballagó Audist is, de ne már a szabályosan közlekedőt állítsuk pellengérre, és a szabálytalanul közlekedő gyorshajtók alá kelljen dolgozni mindenkinek.
Ki kellene szűrni az ilyen folyamatosan 140-150-nel közlekedőket és a sebességhatárok betartásával máris nem lenne meg ez a problémás sebességkülönbség.De volt már olyan is, hogy igenis 110-zel mentem a belső sávban mint az előttem haladó legalább 20 autó, mégis tolakodott mögöttem okoska.
Viszont a legnagyobb bajnak azt tartom, hogy ha sávot vált valaki vagy elkezd egy kanyarodást, mert pl. a városban nem számít arra, hogy egy hülye 100 felett jön, vagy az autópályán 180-200-zal, akkor őt hozzák ki hibásnak, mert nem adta meg az elsőbbséget. Na ennek a gyakorlatnak kéne véget vetni sürgősen.
-
Siriusb
veterán
válasz ncc1701 #63882 üzenetére
Én Trabantom tanultam, szóval fogalmam sincs, mi az a gyorsulás.
Kezdő fejjel egyszer csináltam meg, hogy előzéskor kimentem a másik sávba és ott kezdtem gyorsítani. Pár másodperc után rájöttem, hogy ez nem így működik, utána már mindig felkészültem és a megfelelő sebességkülönbséggel kezdtem bele, amint adott volt a lehetőség. -
Jadro
veterán
válasz szabonagyur #63881 üzenetére
Én még régebben kicsit hajtogattam a fülön, azóta nyílik. Igaz nem ugrik ki eléggé, de van egy kis fertőtlenítős flakonom az ajtóbam azt a kar alá rakva nyitva marad annyira, hogy ki tudom hajtani. Ez is elég gáz így, de legalább mindig ki tudom nyitni.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
Az írásodból azt veszem, ki, h csak Te és egy elv, senki és semmi más!!
Tudod, h a közlekedésben pont ez a deviáns és talán ez hordozza magában a legtöbb veszélyt??
Ennél ez sokkal, de sokkal összetettebb. Ha elfogadóbbak és toleránsabbak vagyunk már más a kép. 37 éve van jogosítványom, több millió kilométert vezettem csont nélkül, ebből csak hetet hivatás szerűen. Többnyire itthon Európában, de olykor óceánon túl is. El kell, h keserítselek. Sehol sincs "rend" az utakon! Most volt egy közel 1200km-es lengyel utunk, ez végig pálya. A szlovákoknál is volt idétlen, a cseheknél is és a lengyeleknél is. Nem akadok ezen fenn, hisz Q...vára nem vagyunk egyformák, még a közlekedésben sem. Ajánlom a Törökországi közlekedést, de nem egy-két napra! Onnan hazatérve borulnál térdre, h milyen aranyosan ügyesen vezetnek az itthoniak.
Én továbbra is azt tartom, h ha partnerként tekintünk egymásra a közlekedésben, türelemmel, empátiával egész más lenne a helyzet.......még az utakon is!!Joe
-
ncc1701
veterán
válasz Siriusb #63884 üzenetére
Trabi megvolt, kis polski fiat dettó, azóta tudom, h az is extra, ha az autónak kanyarból kijövet magától egyenesbe áll a kereke, mert annak nem. Skoda 120-on tanultam, de annak az egyik hengere néha nem ment, szóval egy teherautót is nehéz volt elhagyni a lámpánál.
Én tuti kötelezően valami régi szoci vason oktaknám a vezetést, ha azon tud valaki vezetni, akkor bármin. -
őstag
válasz 2ozzmexy #63876 üzenetére
"A magyraok nem tudnak autópályán közlekedni, ha tetszik ha nem, nyeljétek le a békát, jobb lesz mindenki napja. "
Szerintem értem a jelenséget amire utalni próbálsz, de ezt nem lehet ennyire általánosítani.
Az, hogy valaki nem ismeri fel a forgalmi szituációt, és random behúzza valaki elé a belsőbe nagyon nem egyenlő azzal, hogy valaki 110-es utazóval közlekedik.Egyrészt fogyasztás, amiről szó is volt: kisebb benzines, vagy alapvetően nem pályázásra kitalált autókkal rendszeresen látom hogy 110-es utazóra van beállva egymás után sok-sok autó. Ez az a sebesség ahol még értelmesen fogyaszt, de halad is, aránytalanul sokat enne 130-nál. De ez nem jelenti azt, hogy ne tudna körültekintően előzni, vagy 2-3-4 kamion előzése során felgyorsulni 130-140-ig, hogy biztonságosan befejezze az előzést mások jelentős feltartása nélkül.
"az autópálya azért van hogy relatíve gyorsan és biztonságosan haladj rajta, éppen ezért is fizetős, mert különben nem nyernél vele semmit, ha kifizeted a pályamatricát akkor nem 1-2 lehajtót fogsz megtenni rajta."
Amikor éves megyei matricát lehet venni 5k-ért, akkor egyrészt nem érv a drágasága, és nem érv az sem, hogy 1 vagy 100 lehajtót megyek.
Azért közlekedünk autópályán, mert teljesen irracionális lenne 20 falun végigmenni, 30 lámpás kereszteződésben megállni, zebráknál gyalogost átengedni. Nem azért mert rettenetesen sietünk, hanem mert ez az ésszerű, hatékony, legkevésbé fárasztó mód. Nincs köztes célpontunk, és szeretnénk elkerülni a "helyi" forgalmat, gyalogosokat, bicikliseket, mezőgazdasági gépeket. Ahogy a "helyi" forgalomnak sincs szüksége az átmenőreAz érvelésed alapján az autópályán kétféle elfogadható viselkedés van:
1) beállsz egy kamion mögé, és 85-90-nel szélárnyékban elmehetsz ameddig akarsz.
2) 125 és 140 között közlekedsz a belsőben, és ha valaki nálad gyorsabban közelít, akkor amint lehetőséged van rá elengeded.Értem, hogy ez így kényelmes lenne neked, de attól még aki 110-zel közlekedik nem szükségszerűen idióta
"... and I hope you have a great day!"
-
szabonagyur
félisten
válasz pető bá' #63890 üzenetére
2) 125 és 140 között közlekedsz a belsőben, és ha valaki nálad gyorsabban közelít, akkor amint lehetőséged van rá elengeded.
Ez igazából autópályán bármilyen sebességnél célszerű.
kisebb benzines, vagy alapvetően nem pályázásra kitalált autókkal rendszeresen látom hogy 110-es utazóra van beállva egymás után sok-sok autó. Ez az a sebesség ahol még értelmesen fogyaszt, de halad is, aránytalanul sokat enne 130-nál. De ez nem jelenti azt, hogy ne tudna körültekintően előzni, vagy 2-3-4 kamion előzése során felgyorsulni 130-140-ig, hogy biztonságosan befejezze az előzést mások jelentős feltartása nélkül.
Sajnos amiket meg én látok ott pont az megy, hogy beállt 110-re (vagy bármennyire ami neki optimális - ide be lehet helyettesíteni bármennyit) aztán ha elé kerül valami akkor nehogy fékezni kelljen már megy is be a belső sávba, sokszor index, körültekintés nélkül.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
őstag
válasz szabonagyur #63891 üzenetére
"Ez igazából autópályán bármilyen sebességnél célszerű."
nyilván, itt pont az volt a lényeg, hogy ennél lassabban a belsőben soha senki ne merjen közlekedni.
"aztán ha elé kerül valami akkor nehogy fékezni kelljen már megy is be a belső sávba"
Nyilván ezt látod, mert ez az a viselkedés ami egyáltalán feltűnhet.
Az, hogy valaki 110-zel közlekedik, de amikor látja, hogy közelít egy kamion mögé ÉS van hely bőven a belsőben, akkor akár többszáz méterrel korábban odalép, letudja az előzést, és visszalassul 110-re - na ezt nem is érzékelheti senki a 150-es utazóval a belsőben, mert vagy:
- nem ért még oda.
- már rég elment.Persze most ezen megy a vita, hogy mindenkinek az annyát aki nem megy 130-at, vagy csak annak aki életveszélyesen manőverezik tükör index és veszélyérzet nélkül.
Szerintem csak az utóbbi, (egyébként konkrét sebességre való tekintet nélkül). És leegyszerűsíteni az előbbire hatalmas csúsztatás.130-nál is pont úgy ki lehet húzni valaki elé, mert tudjuk, hogy nem jöhetne 150-nel, de akkor is meg kell győződni róla, hogy nem jön.
Szóval ebben egyetértünk, hogy abszolút semmi köze ennek a viselkedésnek a sebességhez, és nem a tempóval, hanem a felelőtlen manőverekkel van gond.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szabonagyur #63893 üzenetére
Ezt így meg is érteném, csak nem így lett feldobva Értem az összefüggést, de nem következik egyik a másikból.
"... and I hope you have a great day!"
-
beef
őstag
A notórius gyorshajtókat egyszerűen lehetne szűrni pályan, ha lenne egy pici akarat. Ugye az átlagsebesség-mérés megoldaná. Minden adott hozzá.
A másik kedves állatfaj a középsősávban megyek akkor is 100-al, ha a szélső üres. -
2ozzmexy
aktív tag
Fúúú, ez most itt nagyon félre lett kötve a fejekben...
Sok olyat olvastam most, amire inkább nem reagálnék. Két rohadtul egyszerű dolog van amit autópályán be kellene tartani:
1. Húzódj ki! (a kulcsszó: empátia) Nem, nem igazán érdekel a kifogásláda tartalma, ez a szabály... (itt említeném meg hogy germániában tudok 210km/h-val a 4 sávból a jobb szélsőben menni, nem szokott beszakadni az útpálya és időjárási ciklon vagy feketelyuk sem szokott beszippantani, ugyanez itthon megy 150 km/h-val )
2. Ha jönnek a belsőben nálad gyorsabban maradsz a valagadon, amíg el nem megy. (a kulcsszó: türelem)na ez a kettő veszett ki már évek óta az emberekből, és nem csak az utakon, ezért ilyen mindenki... (ha neki szabad akkor nekem is)
+1: ha már kijöttél előzni nyomjad neki a lemezig, köpök a fogyasztásodra, 130km/h a megengedett (lehet felette érkezem bőven, de te meg nem vagy rendőr) ha nem villogok hanem türelmesen normális távolságból követlek, akkor tisztelj meg azzal hogy legalább ezt a tempót eléred...
Ami lényeg: Akik ezekből a különböző nézőpontokból és véleményekből tanulnának is valamit azok nem járnak ide olvasgatni.
És ezzel lezártnak tekintem ezt a témát részemről."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
Én csodálkozva olvasom a reagálásokat. Úgy tesztek, mintha nem ismernétek magát az embert. Azt esetleg valaki elmesélné, megosztaná, h valahova nem ért oda, mert autó haladt a külsőben 110-el, vagy a középsőben 100-al?? Tényleg ez a legnagyobb probléma???
Szerintem meg igenis el el kell tudni engedni ezeket.[ Szerkesztve ]
Joe
-
Siriusb
veterán
válasz 2ozzmexy #63896 üzenetére
Lehet, hogy én értelek félre, de azt a türelmet a másik irányba is kellene gyakorolni, nem csak a gyorshajtók felé. Ebből kiindulva ha valaki nagylegény, akkor legyen a traffipax előtt is nagylegény. Olyankor miért lehet betartani a sebességhatárt?
Nem akarok (további) vitát gerjeszteni, csak azt szeretném kifejezni, hogy egymást segítve kellene közlekedni és nem egymást taposva.
-
addikt
válasz 2ozzmexy #63873 üzenetére
Már bocsánat, de a te fejedben van "valami félre kötve"!
"Azért nem nevezném őket állatnak, inkább öngyilkos jelölteknek, mert a tempó kevés a kamionok lendületből előzéséhez (ezért rendszeresen be is szorulnak közéjük), cserébe a többieket meg akadályozzák."
Ha beszorul két kamion közé és ott halad akkor miért is akadályoz bárkit is?"Akadnak néhányan akik félnek ennél gyorsabban menni, nekik javaslom a gyakorlást, tessenek igen sokat vezetni, ígérem a rutin nem fog fájni."
Ha valaki fél az ne menjen gyorsabban, pont. (ha igen akkor inkább csak előtted, hogy véletlenül fel ne bosszantson) Félelemmel nem szabad vezetni, sokkal nagyobb galibát okoz mint az ha 110-el araszol."Mondjuk azt nem értem, miért probléma, ha valaki a külső sávban 110-zel megy az autópályán."
Mert nem fog ott maradni, "
Aha, tehát már látó is vagy és pontosan tudod, hogy mit fog csinálni az a csiga!"ugyanis ma Magyarországon (sőt, igazából bárhol az EU-ban) 5km-en belül tuti lesz egy kamion ami 85-el "ballag", és amint ez bekövetkezik ki fog jönni előzni és ugyanezzel a 110-el tervez besorolni a belsőben 140-150-el érkezők elé..."
Nos először, ha egy 150 km/h-val közlekedő karaván van mellette ahol egymás lökhárítóján száguldanak a versenyzők, oda úgy sem tud/mer besorolni. Másodszor ha tegyük fel egy másik univerzumban van egy megfelelő hézag a belső sáv Fittipaldiai között akkor a 110 bőven elég sebesség különbség egy 85-el haladó kamion megelőzéséhez!"(itt említeném meg hogy germániában tudok 210km/h-val a 4 sávból a jobb szélsőben menni,"
Gratulálok! Amit eddig összehordtál az alapján "germániában" 210-el mennek a kamionok, kisteherautók és öreg gépjárművek is!Sorolhatnám még de felesleges.
Kinyilatkoztatsz, általánosítasz, felsőbbrendű, közlekedőistenként.
Tapasztalatom alapján aki 110-el közlekedik az nem fog vagánykodni, szlalomozni a kamionok között, stb. Szépen elcsorog a külső sávban és kész!
Igen vannak olyanok is akiket lefestesz, de nem ez az általános.
Amúgy meg 110-el tök szabályosan közlekedik az autópályán, változtasd meg a szabályt és akkor majd mondhatod, hogy takarodjanak!
Sokkal gyakoribb mikor kamion előz, kamiont 2 kilométeren keresztül, mert kb. 4-el tud többet, de képtelen a seggén maradni!
Mint ahogy azok az állatok sem általánosíthatóak akik képtelenek 180 alá lassítani és bárkit, bárhol (akár leállósávban) előzgetnek!Az autópályás közlekedés egy veszélyes üzem, ahol figyelem, rugalmasság és tolerancia is szükségeltetik a biztonságos haladáshoz
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűnyíró topik
- Marvel Snap
- Nintendo Wii
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...