Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz szpeti40 #62357 üzenetére
Pár kérdés még eszembe jutott, igaz még kocsi nincs nálam, de addig is keresgélek, folyadék cserékhez:
- motorolaj: ha jól láttam 3,7L kell bele 10W-40
- Fagyálló: 5,5L -37°C
- fékfolyadék: 1L (CASTROL BRAKE FLUID DOT 4)
- váltóolaj 2,8L 75W90 GL4Itt vannak olyan márkák, típusok amit ajánlotok, vagy amit érdemes inkább elkerülni?
2007-es 1.3 swiftSwift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
félisten
Én 10w40-et rakok az 1.3 Ignisbe, előttem is azt kapott.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #62459 üzenetére
Lehet fel kellene hagyni eme "jó szokással", nézz utána hátha 5w40 vagy 5w30 is jó bele, mondjuk Total Quartz 9000, az már jobb minősítésű olaj és jobban védené a vezermulancot... ahogyan tboldi is írta, azt az előírást bármelyik olaj megugorja ma már, azóta sokat fejlődött ez a "diszciplina" is, érdemes haladni a korral, hacsak nem csipkedi nagyon. Az előírás pedig minimumot ad meg, jobbat önthetsz bele...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Valakinek volt már olyan hogy Vitaraban csak az első szivargyujto nem ad áramot, a csomagtartóban lévő igen?
Az USB kábellel is lesz valami, tápot kap a telefon, de a fejegyseg nem érzékeli csak ha olyan "kedve van"...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #62461 üzenetére
Az M13A Ignisbe 10W30 a "kifejezett ajánlás" a gyártó részéről a könyv szerint.
OLAJMás kérdés, hogy én is mindig 5W40-et teszek bele.
Talán 5W30 is volt 1x de nem vettem észre különbséget, mint ahogy korábban a Castrol, utóbbi pár évben az Eneos olaj között sem.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
ViZo72
tag
válasz tboldi #62471 üzenetére
Vagy ott nem pontosak az adatok vagy változott idővel.
Az én könyvem kb. első kiadás: 2003.március, akár változhatott is pár év alatt.Maga a motor is változott kicsit, pl. az 1,3-as Swiftekben lévő M13A tudtommal már nem VVT-s, míg az Ignisben még az.
Viszont a feltöltési térfogat sem stimmel a táblázatban a könyvhöz képest.
4.1litert ír, miközben a szervizkönyv szerint: "3.8 L (az olajszűrő cseréjével együtt)"Én bele szoktam önteni a 4literes kannát, azzal maxon van a szint.
De ezek nem nagy különbségek, baj nem lesz belőle...
Elég béketűrő ez a motor olaj szempontból én úgy látom. :-)[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ViZo72 #62474 üzenetére
Én a WagonR-re kerestem rá, ez volt kézenfekvő, mivel ez van itthon és el van mentve a kedvencekbe (szintén VVT).
A 4,1 liter a szervizkönyvben és az AutoDatában is egyaránt szerepel, úgyhogy én innen nem látok hibát.
Amúgy én is 4 litert szoktam venni, abból 3-3,5 litert simán beleöntök különösebb odafigyelés nélkül, az utolsó pár decinél pedig mindig várok, amíg lefolyik, és folyamatosan csekkolom a nívót. Aztán egyszer csak maxon lesz, ha marad a flakonban, akkor marad, ha nem, nem.A viszkozitásos ábráról meg BlacKSouL kolléga hsz-e jut mindig eszembe.
[link][ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
válasz hemaka #62479 üzenetére
Egy próbát megér, csak majd figyeld a beázást, nehogy az legyen, hogy vízelvezetési problémát okoz.
Crosson (és azt hiszem Vitarán is) ilyen szivacsok vannak: [link]
Egyébkét 1-1 vékony kis növényi rész még ezen is át tud jutni, de lényegesen kevesebb. A leveleket simán megfogja, míg a Swiftben és is tonnaszám szedem ki a küszöbtől a bazi nagy leveleket.Nem tudom a Swiften mennyire lehetne odaapplikálni méretre vágott fekete szivacsot kétoldalú ragasztóval a műanyagra ragasztva. Lehet az is jó lenne, csak a motorháztető kialakítása kérdéses, hogy megoldható-e.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Tudom off, de ma megyünk ha minden jól alakul a Swiftért, kötelező biztosítást van egy kis időm kötni, vagy azt inkább az adásvételi megkötése után kb érdemes megkötni pl netrisken keresztül, hogy már a megkötött kötelezővel jöjjünk haza az autóval?
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #62483 üzenetére
Előtte kell (vagy közben), fontos az óra-perc, a szerződés aláírásának pillanatától kell rendelkezned legalább egy ajánlattal, különben fedezetlenségi díjat kell fizetned.
Én úgy csináltam 1 éve, mikor anyumnak vettük a Lanciát, hogy vittem magammal a MacBookomat, és amíg anyum és az eladó firkálta a papírokat az anyósülésen, én ezzel egyidejűleg a kalaptartón pötyögtem a gépen.
PeterPH: Köszi, nem jutott eszembe a szó, hogy milyen díj.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
Értem, köszönöm mindenkinek az infókat
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
creed33
aktív tag
Üdvözletem!
Egy ideje a Vitara a kiszemeltem vásárlásra. Viszont nemrég lehetőségem nyílt belülről is megtekinteni és szűkösnek tűnt. Most elgondolkodtam hogy talán az scross jobb lenne helyette.
Vitaránál 1.4t szerettem volna, scross esetén is maradok ennél a motornál, ha csak valaki le nem beszél róla
A fórumokat olvasgatva mindenki írta hogy a vitarában jobb a hifi minősége. Bevallom ez is szerepet játszott abban hogy a vitarát néztem ki korábban. Azt szeretném tudni hogy a legújabb modellek előtti verziók mindegyikében ugyanaz a hifi van felszereltségtől függetlenül az scross-okban? Illetve ha nem, pontosan melyik típust vagy felszereltséget kell keresnem a jobb minőségű hifiért? -
KubanitoS
veterán
válasz creed33 #62488 üzenetére
Ez viszonylag egyszerű válasz lesz: mindkét modellben gagyi a hifi, nagyon. Átlagos rádiózásra rendben vannak, de aki többet akar, azoknak kevés. Vedd azt az autót, amelyik szimpatikusabb, aztán irány egy hifishez, aki kicseréli neked normálisakra a hangfalakat.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
addikt
Na elhoztuk ma a gépsárkányt, hát fhu alig hiszem el
A családi 2012-es Kia Ceed-hez képest, olyan magasan ülök, mintha "kamionba" szálltam volna be elsőnek, de ezt majd megszokom.
A hazafele úton amit észrevettem, hogy a kormány mintha kicsit "nehezen" járna, nemtudom, hogy alapból ilyennek kéne-e legyen, vagy a Kiához képest majdnem 1 ujjas szervo miatt érződik ilyennek. Hidraulikus szervó van benne vagy elektromos? Ha hidrós lehet egy olajcsere segít rajta.
A másik, hogy halkan sír a váltó, olajcsere az lesz benne minnél hamarabb, ezzel el fog mulni?
A hangszórók szerintem nem túl acélosak, lehet rajta valahogy tuningolni kicsit?
Nem lakótelepi bömböldét akarok, csak azért kicsit értelmesebb hangzásvilágot, a kiához tudom csak hasonlítani, annál leesett az állam, hát itt nem.Összességében nagyon tetszik amúgy, nekem tetszik ez a forma, főleg a kis spoilerrel, meg ezzel a "rozsdavörös, gyöngyház-metál" színnel, ha jól gugliztam.
Remélem jó társak leszünk.Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #62491 üzenetére
Grat!
Kormány: elektromos a szervo, ha a guminyomás rendben, akkor ráfoghatjuk, hogy ez ilyen. A mi családi flottánkból (Suzuki WagonR+, Honda Jazz, Lancia Ypsilon) is a Suzukié a legkeményebb.
Váltó: én kilátásba helyeznék egy nyelestengelycsapágy hibát, azt egy olajcsere nem fogja megoldani, csak egy szétszedős felújítás. Alapjáraton is zörög? Ha nyomod a kuplungot, akkor elhallgat?
Hangszórók: csere? -
Gyöször
senior tag
válasz creed33 #62488 üzenetére
Annyi, hogy gl+ hoz képest a glx változatban van még egy hangszóró középen. Mindenki cseréli a dübörgöket, de nekem elmennek amíg meg nem nyekkennek. Nekem tetszik, tisztán szól, enyém glx. Persze nem esik le a rendszámtartó a mélytől, de sztem 10 fölé ritkán csavarom a hangeröt.
Én addig néztem a vitarát, míg ki nem nyitottuk a hátsó ajtót. Nekem az nem autó amibe ember nem fér be hátra normálisan. És nem 120 hanem 85 kg vagyok 175 cm. Szerintem eskrossz. A többit majd te eldöntöd. A váltója lehet szar, enyém is az, majd megszokod :-) újkora óta várom, hogy majd egyszer tökéletesre járódik, de még nem. 5 éves :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
addikt
válasz tboldi #62492 üzenetére
Tényleg, a guminyomást eszembe sem jutott megnézni, holnap ránézek.
Alapjáraton nincsen semmi hangja a váltónak, csak menetközben hallom.
Könyöklőt néztem, hogy rendelhető extra volt bele, egy olyat majd lehet szerzek bele valahonnan.[ Szerkesztve ]
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
DarkByte
addikt
válasz KubanitoS #62489 üzenetére
Be kell ülni, kipróbálni és dönteni egyénileg. Teljesen mást jelent mindenkinek a "jobb".
Engem igazából meglepett az Scross-ban (GLX) az audio az után, hogy több helyen azt olvastam elfogadhatatlan. (Nem tudom van-e érdemi különbség a GL+ és a GLX között, max. a fejegységben lévő DSP-t / erősítést tudom elképzelni hogy más, tippre a hangfalak ugyanazok, zenénél a plusz középkonzoli hangszóró nem tudom részt vesz-e valamit). Nem vagyok egy hifi-sta, de valamennyire jobban odafigyelek az audio-ra (lásd adatlap).
Azt nem állítom hogy hibátlan. Ami nekem "fület szúrt", hogy az alsó tartomány nem megy elég mélyre, bizonyos zenéknél (pl. drum'n'bass) egyes hangok eltűnnek amit mondjuk fejhallgatón hallok. De nagy átlagban oké vagyok a hangjával, tiszta, érthető, nem torzít, némi EQ-val játszadozás után egész jól beidomítható egyéni preferenciához. Nem idegesített még egyszer sem. Amennyi menet zaj van egy bizonyos sebesség felett, úgysem tudnám kritikusan hallgatni ami szól. Arra ott van otthon a studio füles, kizárva a világot.
Emiatt nem bontogattatnék semmit a kocsin, ajtók páraszigetelését hogy esetleg elbarmolják. Nem ér ennyit.
De persze mindenki eldönti magának, csak ellensúlynak lepötyögtem.
(Egyébként én is azért vettem az Scross-t, mert a Vitara-ban keveseltem a csomagtartót. Hiába egyedül használom, ki tudja még mit hoz a sors, plusz a jövőbeni tovább értékesíthetőségnél is lehet kicsit értékesebb lesz így a kocsi. És akkor szintén durván 600 ezer különbség volt azonos felszereltségi szintnél a Vitara és Scross között.)
---
Kíváncsi vagyok mikor igazítanak az árakon megint. Ahogy kilőtt a Dollár / Euró, nem lepne meg ha most hamarabb jönne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!