Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
válasz szabonagyur #57721 üzenetére
Én ma pont ilyen stratégia mentén adtam le rendelést GLX-re a GL+ helyett, de az az igazság ez sem garancia semmire, az is drágulhat ha 4-6 hónap alatt tudják prezentálni, és ma nekem ennyit mondtak a kereskedésben. A próbaúton mindenesetre nagyon megtetszett az autó. Felicia-m után mondjuk amúgy is űrrepülőgép, szóval nem volt nehéz lenyűgöznie.
-
DarkByte
addikt
Én múlt héten rendeltem Szegeden, foglalót kellett fizetni (technikailag előleg, ami belemegy az árba), 6 hónapig ha nem tudnak kiszolgálni elállhatok tőle, illetve megszabtunk egy drágulási limitet ami felett szintén elállhatok. A tipikus várakozási időnek 4-6 hónapot hallottam már előtte is, erre a szalonban is mondták hogy sajnos nem elképzelhetetlen, de talán lesz hamarabb. Ugye most orosz-ukrán területekre nem fognak szállítani és az odamenő gyártási kapacitást átirányítják, kérdés ezt mennyire országon belülre és mennyire más országokba tervezik, ahol többért el lehet adni a hazai kedvezmény nélkül. Némi bizakodásra ad azért okot, de a háború kapcsán még szerintem semmi sincs lejátszva, kábel köteget pl. úgy tudom a Suzuki gyárunk pont Ukrajnából importál (most hirtelen nem találom a cikket ahol olvastam).
Mivel ár garanciát nem vállalnak, biztosra lehet venni hogy drágulni fog, a mostani infláció mértéke csak növekedni fog. Szerintem jó +10%-al lehet kalkulálni ha tényleg csak őszre lesz belőle valami, ha nem lesz annyi akkor pedig örülünk. Semmi extrát nem lehetett belealkudni, mert így is állnak mögötted sorban akik elvinnék a nélkül. Sajnos most ez ilyen take it or leave it szituáció, ha kell autó akkor ilyen feltételekkel talán lesz.
Sajnos egyébként is elindult a pre-kondícionálása a piacnak az elektromos autós árazásához, egyre jobban luxus kategóriává válik az autó. Nem valószínű hogy mostanában visszatérnek a korábbi évek árai, sőt szerintem lesz ez még rosszabb is (lásd lakáspiac).
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Manuális és GLX (arra játszva hogy mindenki GL+ -t akar, és ha túl sokat kell várni a GL+ végül simán lehet drágábban fog kijönni, mint a GLX közeljövőben kialakuló ára, de ez csak spekuláció részemről, nem tudom milyen ütemezésben gyártják az egyes felszereltségeket, lehet hogy a GLX-ből eleve kisebb darabszám készül, stb.).
A szalonban nekem azt mondták az 1,5 hybrid frissítés csak az automataváltós modelleket érinti, a manuális gyártása megy tovább az 1,4 mild hybrid-el még egy ideig. Illetve talán most pont a manuálisat veszik kicsit előre köv. hónapokban. De szerintem a szalonban dolgozók is csak tippelgetnek egy bizonyos fokig, szóval érdemes így kezelni.
-
DarkByte
addikt
válasz mefistofeles #57804 üzenetére
Az egész világ olyan lett 2019 óta, mintha valami Rick & Morty epizódban élnénk.
-
DarkByte
addikt
válasz szabonagyur #57884 üzenetére
Az S-Cross fontolgatása közben csináltam egy listát, hogy kb. milyen alternatívák lehetnek rá a piacon. Nincs csőlátásom hogy csak Suzuki lehet, csak ez tűnt optimumnak, illetve ismerősök jó szívvel ajánlották. Nem biztos mindenütt sikerült ugyanazt a méretosztályt eltalálni, ennyire nem bújom az autókat az az igazság, csak egy méretosztállyal nagyobbat/magasabb építésűt szerettem volna mint a Felicia-m volt.
VW T-Cross , Skoda Karoq , Fiat Tipo Cross , Dacia Duster , Honda HR-V , Mazda CX-3 , Hyundai Tucson , Renault Kadjar (talán még a Captur) , Volvo XC40 , Peugeot 3008
Ezekből egyedül a Duster olcsóbb érdemében, de ezért cserébe az tényleg totál fapad és biztonságban sincs azon a szinten. A többi elég szegényes felszereltséggel jött ki hasonló áron, de inkább drágábban, 2-3 millióval is akár. Biztos szét lehetne cincálni persze, eleve sokkal több minden konfigurálható a konkurenseknél.
A chip és nyersanyag hiány érzésre mindenkit egyformán súlyt, gondolom a készlet és gyártási várakozás is hasonló. Illetve elég valószínűtlennek tartom hogy ezek ugyanúgy ne dráguljanak, maximum a köztes időben valaki el tud csípni egy jobb ajánlatot ha szerencséje van.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz dReFiX #58130 üzenetére
Talán úgy érti, hogy majd az áprilisban kinyíló gyártási listában lesz a manuális GLX-nek helye amit akkor lehet foglalni és akkor talán májusi/júniusi átvétel. Én is picit ebben bízok, ha tényleg igaz hogy a manuális gyártás jön megint vetésforgóban.
Én sem sietek, jövő júniusig kellene új autó, akkor lesz műszakis a mostani, amire már nem akarok áldozni (24 éves lesz a Felicia, plusz új gumik, lengéscsillapító, rozsdásodik a küszöb amit karosszériással javítani/festeni kellene.. ott lehetne hagyni még egyszer az árát közel). Nyilván a drágulással versenyzünk, de remélhetőleg az áprilisi után egy negyed évig megint nem emelnek. Addig csak összejön már valami.
A GL+-ban nekem szúrja a szemem az ormótlan keret a középső kijelző körül. A 360-as kamerát is hasznosnak gondolom. Beltéri is kicsit talán jobban néz majd ki. Igazság szerint ha lehetne bontani én a bőr ülést nem kérném bele, de nem kizáró ok.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz dReFiX #58146 üzenetére
Már ha oké vagyok azzal hogy akár az ország másik felébe át kell utazni ehhez autót vásárolgatni (akár többször is, főleg ha lízing és beszámítás is van a történetben). Az ezt megelőző telefonálgatások rengetegéről nem is beszélve. De ez meg innen már tényleg egyéni szükség, hozzáállás és anyagi lehetőségek kérdése. (Én úgy vagyok vele vagy így összejön az áprilisi emeléssel, vagy nem, max. ősszel újratervezés és használt autó.)
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz SirKero #59936 üzenetére
Nincs megoldás, csak szokásos FB panaszkodás van.
---
Más: helyi szalonban nagyon eltűntek az Scross-ok pár hete, Vitara-k állnak halmokban. Lehet van alapja annak amit csoportban olvastam, hogy a régi 1.4 AT-k kivezetésével megcsúszhattak május végéről június végére és majd júliusban indulhat az új 1.5 AT és az 1.4 MT-k gyártása. Kíváncsi leszek. Én maradtam az MT várósorban végül.
Már csak az a kérdés júliusban lesz-e újabb emelés.. -
DarkByte
addikt
Nincs mit csodálkozni ezen. Drágább minden nyersanyag, Forint értéke folyamatosan zuhan. Ha kell új autó, ilyen feltételekkel van. Ha már így hozta a sors inkább új autót most, mint lakást. Ingatlan piacon brutális mi történt 2016 óta, amikor vettem az enyémet (és már akkor is emelkedett előző évekhez képest), úgyhogy ilyen szempontból ez a kisebbik rossz számomra.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Mondjuk ha azt nézem arányaiban ez még nem is durva emelés. Tesla-nál a Model 3 +2,5m-t drágult most. [link] ~5% vs ~13% emelés.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Chereiose #59974 üzenetére
Én az Scross előtt nézegettem nagyon a Spring-et. Magamnak, úgy hogy nincs család és tipikusan havi max. 400km-eket megyek (azt is impulzus szerűen, van hogy hetekig elő sincs véve), ha sikerült volna megcsípni az állami támogatással 4,5m-ért, sokkal logikusabb választás lehetett volna. De így hogy most idén nincs ilyen, és a teljes ára meg az Scross GLX-el vetekszik, inkább utóbbi. Illetve túró se tudja Spring-ből milyen várósor van mire kapnék is belőle, ha tippelnem kellene csak rosszabb a helyzet.
Remélhetőleg az Scross köv. 5-6 évben is jól tartja az árát és majd szerintem akkor cserélném el valami elektromosra. Kvázi ugródeszkának használni az Scross-t.
Még az itthoni töltést is ki kellene alakítani hozzá, jelenleg közös mérőórás a társasházban az egész garázssor, szóval tippre az is egy már szemmel láthatóbb befektetés lesz, hogy legyen egyedi mérőórám. Hátha addig más valaki kijárja ezt és ez is egyszerűsödik. És hát elektromost szerintem csak úgy szabad venni ha otthon van lehetőség tölteni. Hazaérsz, töltőre fel, el kell indulni akkor csurig tele van, nem kell gondolkodni a töltésen.
Így egyébként még azon is eltűnődtem nem-e lehetne pár napelem táblát a garázsra tenni, akármekkora teljesítményt is tud az leadni, és majd "csepp tölti" a kocsit. Az én használati szokásom mellett valószínűleg bőven ráérne 1-2 napig is töltődni.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Itt beindult a mozgás. Ma szabadságon voltam, gondoltam bemegyek a szalonba új lízing ajánlatot számoltatni. Szalonos hölgy azzal kezdik hogy amúgy épp hívni akartak, mert pont van mai friss új lista a gyártól és van benne nekem is ajánlat. Pont az a felszereltség amit akarok, csak színben van eltérés, titánszürkét szerettem volna, selyemezüst metál van (ebben a tesztben vannak fotók róla). Le is van gyártva, ha kérem két héten belül átvehetem. Hárman várnak mögöttem, dönteni kellene 4-ig. Rágódtam rajta egy fél napot, de végül elfogadtam.
Sajnos ha most nem fogadom el, jövő hó végéig nincs újabb ajánlat, és semmi garancia hogy akkor majd pont lesz olyan amit szeretnék. Másrészt augusztusban le fog állni a gyártás nyári szabadságolás miatt. Utána pedig már szeptember jön, ott megint lehet lesz ár emelkedés. Plusz ugye indul az 1.5 hybrid AT gyártása is, szóval megint meglassul a manuális gyártás gondolom. Közben romlik a Forint is, sőt hát a Merkantil ajánlatot épp néztem hogy már azért észrevehetően rosszabb mint amit márciusban összeraktunk Az se lesz kedvezőbb addigra. (minél hamarabb vég törleszteni kell majd amúgy)
Egyébként azt mondta az értékesítő kb. úgy képzeljem el hogy a gyár összerak egy listát amit utána valami stratégia szerint szétszabdal a szalonok között és a szalonok nem látnak rá a teljes havi kínálatra, csak a nekik kiosztott sajátra. Szóval lehet hogy amúgy másik szalonnak feldobtak egy pont olyat amit szeretnék de az itt nem elérhető. Hát, "jópofa"..
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz aattilaa80 #60054 üzenetére
Én is titán szürke GLX-re vártam (vagy indigókék). Ebben a haviban csak egy full-os felszereltségű titán szürke volt, és már le volt foglalva. Automata váltóval lett volna korábbi haviban titánszürke GLX, de azt kizártam. Az előtt meg egy kanyon barna GLX AT (amire napokban olvastam a "kolbászzsír" elnevezést, azt hittem lefordulok a székről ) volt még.
Igazából már nem rágódom rajta, szerintem így is lepkét lehet majd velem fogatni, ha már az átvételre megyek
A mostani autóm is ezüst amúgy, szóval megszoktam már végül is. Annyiban előnyös ez a szín, hogy a kosz kevésbé látszik meg rajta, meg talán a kavics felverődés is.Most inkább a lízing ügyintézéssel szenvedek. Ez az Azonossági nyilatkozat meg a MOKK/HBNY rendszer ismét egy totál felesleges bonyolítás. Imádom a bürokráciát.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Cunaja #60057 üzenetére
Amit elfogadtam az már le van gyártva Szóval meg van az esélye hogy két héten belül átvehetem.
Ez a selyemezüst metál amúgy:A hátulja a kocsinak szerintem még jobban is néz ki a világos színekkel mint arra utólag rájöttem, dögösebb valamivel így a lámpacsík. Szóval ez végül is egész jó kompromisszum. Kár hogy nem az újabb áremelés előtt jött szembe. De hát ez van.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Cunaja #60094 üzenetére
Kíváncsi leszek, mert nekem ma jött meg a szalonba, korábban mint vártuk. Elég közel lesz ehhez a dátumhoz az átvétel, valamikor jövőhét vége, vagy rákövetkező hét eleje. Mondjuk igazából kicsit még játszanék is az új rendszám formátumra. De már ezen nem akarok kavarni, tökéletesen jó a régi fajtával is. Legalább a parkolási, autópálya, meg ilyen rendszerekben nem kell early adopter-kedni az új formátummal.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Mi a tapasztalat, mennyi benyával adják át a járgányt? Meddig merjek gurulni vele kúthoz. ~4km-re van ahol szeretnék tankolni.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Itt minimum 2km az első, mert lakópark közepén van a szalon és onnan ki kell kecmeregni.
Köszi mindenki!
Azért meg fogom kérdezni, mert én is kíváncsi vagyok mennyivel töltik hivatalosan szállításhoz, biztosan rögzítve van ez is. Bár valaki írt is itt szállítólevelet. Ma délután lesz az átadó. -
DarkByte
addikt
válasz dethroner #60245 üzenetére
Már nincs meg a jelenlegi, eladtam két napja.
Meg amúgy is túllihegjük a témát, azt hittem közvetlenebb megfejtés lesz a kérdésemreAmúgy egyszer próbáltuk apámmal leszívni a Felicia-ból mikor koszos benzint feltételeztünk hiba okának, de már annak is valami olyan szerkezete van a benzinajtó felől, hogy nem tudtuk tömlővel hozzáférni. Le kellett szedni a benzinszivattyút a tankról az utastér felől.
-
-
DarkByte
addikt
A középső instrument cluster kijelzőn a két analóg óra között tudja valaki hogy mitől függ az hogy az Android Auto + Maps kombó hogyan reprezentálja a következő utasítást? Mert a körforgalmakat mintha brit vezetési irány szerint mutatná, első kijárat az úgy néz ki, hogy alulról jövök és balra elsőnél ki. Nyilván a hangutasítás alapján tudom mit akar, de nem volna rossz ha át lehetne állítani.
Majd kísérletezem vele, mert angolul használom a telefont és csak a navi hangutasításai magyarok, de US English-en volt a telefon eddig, szóval az sem adja ki. Most átraktam a Maps nyelvét magyarra, de azóta nem próbáltam még. Nekem olyan sejtésem van hogy azt a grafikát nem feltétlen az Android rajzolja oda.
-
DarkByte
addikt
Az új Scross-hoz jól silabizáltam ki, hogy a 43290-79J10 lehet a kódja a mankókerék set-nek ami tartalmazza a kereket, a leszorító csavart és a szerszámtartó idomot is? Vagy ez csak valami utángyártott típuskód?
Valaki esetleg rendelt már ilyet és stimmel rendesen?Mod: közben visszakerestem, úgy tűnik igen, tényleg ez a helyes.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
blakey: köszi!
---
Mutattam szülőknek a verdát és hát elsők között mondták, hogy az ülésekre valami védőhuzatot csináltassak. Mivel GLX és bőrülések, nem is tudom egyáltalán értelmezhető-e ez a kombináció. Azt gondolnám sima kárpitozásra jó/lehet(?) ülés huzatot csináltatni, bőrkárpitra kb. olyan mint üvegasztalra csipkés terítőt rakni.Mit gondoltok erről? Én személy szerint hajlok rá, hogy marad így ahogy van és majd inkább keresek hozzá valami jó bőrápoló szert. (arra amúgy jöhetnek tippek)
Egyébként nem 100%-ban bőr az ülés mint ezen a képen látszik, csak a peremek. Az ülő felület mintás kiképzéssel bír, azt gondolnám ezt nem olyan könnyű elnyűni, de legalább is az én használati szokásaimmal az autó nálam töltött idejét túl fogja élni.
Egyébként nagyon kényelmesnek gondolom, egyáltalán nem bántam meg hogy ez lett. Az ajtó könyöklő és a középső felnyitható tartó amire szintén lehet könyökölni is bőrborítású.
(Amúgy a 9"-os konzolt is örülök hogy nem engedtem el A 360-as kamera a 3D körbeforgó nézettel haszontalan, viszont pl. tolatásnál tud felülnézetet mutatni és az elég korrektül működik, szépen összeférceli a képet, jól lehet látni mitől milyen messze vagy és az ívet hogy hova érkezel. Szűk helyen, pl. garázsban is látszik a faltól való távolság. Illetve nem tudom a simában van-e első kamera kép mutatás, valamint szegély/padka nézet is az oldalsó tükrökről. Nyilván amint kiismerem az autót hogy kb. milyen méretű és mihez mennyire lehet megállni ezek picit leértékelődnek, de most azért még hasznos.)
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Ilyen trikó üléshuzatra gondolsz? [link]
Van esetleg tipp hol tudnak ilyet méretre csinálni ehhez az autóhoz?Normál üléshuzatot csináltattam a Felicia-ra anno, de ahhoz totál ki kell szedni az üléseket hogy rá lehessen húzni. Tény, utána olyan volt mintha ráöntötték volna. De itt azért macerás lenne, elég rendesen be lehet vezetékezve a vezető oldali ülés pl. Illetve ugye az oldallégzsákok okán nem is biztos hogy előnyös ha körbe van "bugyolálva" az ülés.
-
DarkByte
addikt
válasz Franky74 #60400 üzenetére
Hmm, szintén szegedi vagyok. Érdekelne hol csináltattad, jöhet privátban is, bár itt lehet másnak is hasznos ha megmarad az utókornak. (én a Felicia-ra még a Kossuth Lajos sgt.-on a Károlyi Kolesszel majdnem átellenesen a panel alatti üzletben csináltattam, egy bácsi vitte az üzletet ha minden igaz, de ez egy ideje nekem úgy tűnik hogy megszűnhetett, nem látom nyitva sosem, pedig rendszeresen járok ott el előtte edzésre menet)
-
DarkByte
addikt
válasz KubanitoS #60403 üzenetére
Ilyesmi eredeti gondolatom van nekem is, hogy elvileg ennek pont tartósabbnak kellene lennie mint az alap ülésnek. Illetve én is úgy gondolom, hogy az egész érzete veszik el ha beburkolom (üvegasztalra terítőt). Abban sem vagyok biztos hogy nem-e többet ártok neki azzal hogy húzok rá valamit, mert a bőrnek az a jobb ha szabadon szellőzni tud.
Szóval nem tudom még, de pont ezért dobtam be.
-
DarkByte
addikt
Köszi mindenki!
Az én logikám is úgy adja ki hogy teljesen felesleges bőrre üléshuzat. Csak gondoltam ha már felhozták ősök körbejárom kicsit.
Amúgy se család, se kisállat, se gyerekek, én is csak tisztán ülök autóba mindig.
Esetleg ha ez változna a következő években elgondolkodnék rajta hogy rakok rá valamit, bár semelyik sincs a horizonton egyelőre.
Sár ellen meg szerintem a legjobb dolog a gumiszőnyeg és hótálca, amit ki lehet fordítani/kimosni, az tervben van. A legnagyobb ellenség kb. a por, de azt meg bőrülésnél gyanúsan sokszor elég lesz letörölni.
És hát ja, én szeretném élvezni elsősorban, de persze nem hátrány ha megkímélt állapotban marad eladásig, ésszerű keretek között.Amúgy ha lehetett volna összeválogatni feláras dolgokat, a bőrülést lehet pont nem kértem volna, de azért igazából nagyon tetszik egyelőre.
2ozzmexy: ezt majd megint csak körbe nézem hogy mivel és milyen gyakran érdemes tisztítani, de köszi a tippet!
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Eddig két hazai webshop-ot kérdeztem meg, Scross mankókerék leghamarabb is augusztus közepére. Pedig ez után gyártott ugye. Nem semmi, hogy ebből is ilyen hiány van.
Alkatrész katalógus alapján megkerestem a gyárit. €315 [link]
-
DarkByte
addikt
válasz Kolondrum #60452 üzenetére
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy lehet legkésőbb szeptember körül a téli garnitúra beszerzését is el kellene indítani, mert ki tudja mikorra tudják prezentálni. Lemezfelni, TPMS szenzor is kellene hozzá, megannyi lehetőség készlethiányra. Az abroncs ára is megy majd felfelé érzésre.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
A 210kWh szerintem irreális. Főleg ott ahol nincs gáz egyáltalán. Szüleimnél külterületen pl. házi vízmű van, két fagyasztó láda, hűtő, klíma, ezen felül szokásos dolgok (TV, mosógép, villanysütő.. állatoknak van még daráló, illetve nyáron kert locsolás ami esetleg többet fogyaszt). 400kWh+ simán elmegy havonta, pedig fával fűtenek.
De nekem is pl. 88nm2 lakás, mosógép, szárítógép, hűtő, klíma, home office-ban itthon dolgozom. 200kWh körüli átlagot fizetek egész évre, egyedül. Pedig itt van gázfűtés, új kondenzációs kazán, ablakok cserélve voltak. De pl. a kazánban a szivattyú is meglepő lehet hogy télen azért észrevehetően fogyaszt mikor a nagy hidegek vannak és folyamatosan forgatja a radiátorokban a vizet.
Szerintem lesz ezen még igazítva, egyelőre semmi sincs fektén-fehéren leírva, se közlönybe, se szolgáltatói díjszabásban. A felső árazást se tudjuk hogy mi, nem hiszem hogy az a 240Ft/kWh lesz. Várjuk ki mi lesz ténylegesen. Szüleim is totál pánik üzemmódban vannak, de javasoltam hogy várjanak a kétségbeeséssel mondjuk jövő hét végéig, addig csak lesz már valami. Eléggé random beböfögtek mennyiségeket, ennél kicsit bonyolultabb a kép. Vagy megint szondázzák a népet jó bevált módon, vagy direkt mondtak egy hajmeresztőt, ami után az enyhébb emelés már "kedvezőnek" fog hatni.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Cunaja #60567 üzenetére
Az A oszlop tényleg megszokást igényel Scross-ban. Érkeztem már úgy körforgalomhoz a kocsival, hogy elég sokáig takarta a körforgalomban haladó autót. Jobban szét kell nézni, de meg lehet ezt szerintem szokni. Amúgy az autó magasabb építése nekem összességében jobb biztonságérzetet ad, ami tetszik. (mondjuk az már kevésbé jön be, hogy a hátsó ablakok kisebbek; tolatni jó hogy van a kamera de egyelőre nem szeretek kizárólag arra hagyatkozni, igaz a képen piros vonallal jelzett 50cm-es távolság egyébként elég pontos).
Nekem az oktatóm mindig azt mondta a közlekedés egy társasjáték, folyamatosan figyelni kell a többiek mit csinálnak, mások fejével is kell kicsit gondolkodni. Bonyolultabb többsávos körforgalmakban pl. mindig készülök arra, hogy átvágnak a sávomba.
(Én is voltam totál kezdő és olyankor azért néha becsúszik egy-két hajmeresztő baki. Illetve kezdőnek sem kell lenni, elég ha ismeretlen helyen jár az ember. Nem egy egyszerű műfaj ez a vezetés azért. De tkp. hiába van 11 éve jogsim, továbbra se mondanám magam igazán tapasztalt sofőrnek. Sőt, minél többet vezetek annál kevésbé bízok magamban, és óvatosabb próbálok lenni. De ez mondjuk az élet más területén is így van. Kell egy tudás szint hogy tudd mennyire nem tudsz dolgokat. Nem követem egzakt, de olyan 50 ezer km lehet mögöttem. Valaki ezt egy év alatt levezeti. Nem kis város Szeged, de azért Budapesten szerintem bőven leizzadnék a mai napig. Külföldön sem jártam még. Ugyanakkor szerintem még a rengeteget vezetett embert is meg lehet lepni váratlan helyzetekkel. Tényleg kb. bármi előfordulhat az utakon. Nekem most a legfrissebb pl. múlt hétvégén országúton sávomban velem szembe legnagyobb természetességgel tekerő biciklis. Mérgelődtem rajta, de aztán mentünk a dolgunkra. Sajnos ezek részei a mindennapoknak.)
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Cunaja #60572 üzenetére
Egyetértek, jó ideje azt csinálom ha idegen helyre kell menni, hogy Google Maps-en előre megtervezem, majd végignézem/bejárom street view-n a bonyolultabb csomópontokat és környékét. Óriási segítség hogy vizuálisan már előre láttad, lényegében nem "elsőnek" járok ott, amikor majd ott leszek ténylegesen. És ha már van ilyen lehetőség, miért ne élnék vele? Szóval részemről is erősen bevált módszer. Igaz időigényes, de eddig sosem bántam meg hogy rászántam az időt, nyugodtabban tudtam vezetni.
Valószínűleg a Budapesten vezetés is csak az első pár alkalomig lenne ilyen "misztikus". Igazából Szegedhez képest ott nekem a buszsáv tűnik leginkább "was ist das"-nak, de egyszer most már ráveszem magam, hogy arra vigyen valamiért a dolgom.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz mefistofeles #60595 üzenetére
Központi zárral együtt csukja a tükröket és felhúzza az ablakokat. Ha jól emlékszem. Én is gondolkodtam rajta, de még nem döntöttem kell-e nekem. Nem tudom mennyire bírják a tükörbeli motorok azt a strapát, hogy minden záráskor-nyitáskor igénybe vannak véve.
-
DarkByte
addikt
Apropó, garázsba gondolkodom valami kerék tároló állványon. Úgy tudom a felnire szerelt gumikat csak egymásra pakolni jó, vagy lógatva felakasztani. Egymás mellé állítani csak az abroncsot magában célszerű.
Előző kocsi kerekei egymásra pakolva voltak télen felnistől, ennél viszont a nyári alufelnit félek hogy összekarcolja az egymásra pakolás. Lehet jobb lenne valami rendes állvány neki.
Esetleg van tippetek mi az amit érdemes megvenni? Például ez a fajta mennyire macerás? (azon túl hogy a felni közepéből a Suzuki logós védőt ki kell szedni, hogy így fel lehessen fűzni?)
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz mefistofeles #60913 üzenetére
Olvastam már ezt korábban is itt valakitől, így nem lepett meg mikor nemrég velem is előfordult. Pár hete szülőknek mutogattam az autót és elsőre még nyílt, másodikra már nem akart kipattanni. Úgy lehetett megoldani, hogy amíg én húztam a fület bent, kint valaki benyomta ujjal az ajtó azon oldalát amerre befelé kellene billennie (azt hiszem a vezető ülés felé eső oldal). Szóval legrosszabb esetben benzinkutast meg lehet kérni hogy segítsen.
Egyébként úgy vettem észre számít mennyire nyomod be záráskor az ajtót; nem kell erősen csak épp kattanásig.
De majd ha viszem vissza egyeztetésre hamarosan, akkor szóba hozom szerintem hogy állítsanak rajta, biztos ami biztos. -
DarkByte
addikt
válasz szabonagyur #61672 üzenetére
Én is elhoztam egy készre szerelt téli kereket végül a szalonból az 1000-es átnézésnél (gyári felni, gyári TPMS, Yokohama gumik, 290k). Azóta már az Obi-s abroncsfán lógnak. Azt mondták semmi dolgom nem lesz vele, simán felismeri a kocsi, átszerelhetem magamnak.
Úgy voltam vele, csak drágább lesz ahogy romlik a pénzünk, illetve ki tudja mi lesz itt még ősszel. (pont mikor voltam a szalonban nézni a kocsit év elején akkor volt rémhír, hogy koromhiány van és lehet akadozni fog az abroncs gyártás.)
Most már annak örülnék, ha végre venni tudnék mankókerék szettet valami webshop-ban.. aprón nincs sok szerencsém. Gyári lenne, de annak az árát sokallom, főleg hogy lehet sose fog kelleni. Várok.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz ncc1701 #61842 üzenetére
Többfajta chiphiány van. Érdemes ezt a videót megnézni. [link]
tl;dw: A videó-kártyákból lehet tele van a padlás most hirtelen, de az nem segít az autóknál jelentkező chiphiányon, mert oda nem ezeket a hipermodern kis csíkszélességű dolgokat készítik, hanem több generációval korábbi technológiával gyártott komponenseket, más gyártósoron.
Tetézi a dolgot hogy ilyen trailing edge gyártósorból egyre kevesebb van, és nem is gazdaságos a chip gyártóknak ezeken gyártani, mert rosszabb a szilícium ostya kihasználás, nagyobb a hibaarány. Az autógyártóknak is újra kellene tervezniük a cuccaikat modernebb technológiával, csak ők tipikusan olyanok, hogy inkább a régi bevált dolgokat használják. (legalább is a klasszikus autógyártók, elektromos autóknál gondolom jobb a helyzet)
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz simonjoe #62039 üzenetére
Ezt én is le akartam írni, de aztán ráhagytam. De ha már így felhoztad, szerintem is picit meredek az "irtsuk ki az összes őzt/szarvast, mert mi autókázni akarunk" megoldás. Épp elég rendesen felborítottuk már az ökoszisztémát mostanra így is.
Persze nem mondom, két hetes volt az autó, én is jót anyáztam, mikor átvágott előttem egy.
Azt sem mondom, hogy nem lehetne a mostaninál jobb megoldást találni erre a problémára. Gondolom rendbe lehetne tenni a főutakat, meg akár vadvédelmi hálót is feltenni a problémás városon kívüli szakaszokra. Kár hogy ez itt sose lesz prioritás amikor pénzek hasznos elköltéséről lenne szó.
Az a vad track-elő GPS-es megoldás amúgy tetszik, amit valaki itt felhozott, csak éppenséggel az sem lenne olcsó, folyton újra tag-elni az állatokat. De mondjuk a vadászoknak adhatnál vele feladatot, kábító lövedék és chip-elni a még nem tag-elt vadakat.
[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Janusz001 #62211 üzenetére
Én a 2-3 pálcikás zónából eddig csak a Dunántúlon tudtam kimozdítani, dombról lefelé. Alföldön nem igazán van rá lehetőség olyan nagyon meglódítani és hosszan regeneratív motorfékezni. Országúton körforgalmakhoz érzekés az amikor hosszabban tudom ezt csinálni, vagy felüljárókról lefelé haladva. De városon belül nem sikerült feljebb tornáznom. Ott maximum az segít konzerválni, ha "nagypapásan" indulok el és nem akarok tempósan kereszteződésekből elindulni (ugye akkor mindig rásegít az elektromos rész).
Igazából annyira nem érdekel, csak a szalonban ezt a mondást nem értettem, hogy ha lemerítem teljesen akkor nem lehet utólag feltölteni és csak cserélni lehet, milliós összegért. Egyrészt mi merül le rajta? Gondolom csak nem olyan hülye az autó hogy bizonyos töltöttségi színt alatt is használja még a motor rásegítést és a start/stop rendszert, ez teljesen alapvető védelmi dolognak tűnik nekem.
Ahhoz pedig szerintem elég sokat kellene állnia az autónak, hogy csutkára merüljön a li-ion akksi. Konkrétan szerintem az ólomsavas akku hamarabb feladja szulfátosodás miatt, amikor a li-ion-ban még lesz töltés, de ez a személyes véleményem.
Illetve mint tudjuk minden li-ion akkunál a 0 és 100% szint nem annyit jelent valójában.
Szóval nem igazán értem amivel riogattak, de biztos..---
Apropó, héten végre nekem is megjött végre a mankókerék szett, és a gumiszőnyegek (épp időben a saras esős időszakra), suzukigyal.hu-ról, nagyon segítőkészek voltak emailben. Tegnap szépen berámoltam mindent. A kis Continental elektromos pumpából nem néztem volna ki, de felnyomta 4.2bar-ra a mankókereket. Küzdött vele mondjuk, de megcsinálta.[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz mefistofeles #62213 üzenetére
Ugyanez. Én is néha napján ránézek. De pl. most két hete vittem csapatépítőre a kollégákat és mutattam a kocsit. Egyikük mondta, hogy a két óra közé tuti azt a hibrid jelzőt pakolná ki. Nekem ki van pakolva a digitális km/h óra középre és jóvanazúgy. ¯\_(ツ)_/¯ A felső sávon úgy is van az a fehér visszajelző, ha tölt a regeneratív rész, ha nagyon tudni akarom.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Politika
- További aktív témák...