Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #61805 üzenetére
A jó abroncs átka... húzza maga után esőben a "kakastarélyt", ezért veri fel a mocskot, az első is húzza csak a padlólemez alján landol meg a kocsi oldalán.
Mondjuk az a magyar aszfaltozó melósok érdeme hogy az útpalya hiába a szélei felé lejt, mégis megall rajta a víz... szerintem hungarikum mint a cikkcakkban vitt aknafedok amit nem sikerül síkba aszfaltozni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #61807 üzenetére
Na, ne kímélj, hova kellene tenni?
A járdára hogy amikor leparkolok szívhassam más becstelen illatait? Vagy a buszmegállóba hogy a buszra várakozók is élvezhessék ha valaki hagymásbabot evett retekkel?Ne szivass már, jó helyen van az ott csak használni kellene egy vízmérték nevű találmányt (ca. az ókorban találták fel ), mellesleg halkan jegyzem meg hogy még a sógoroknak is szokott sikerülni síkban aszfaltozni, de ennél tovább megyek, náluk ugye kötelező a hólánc októbertől (ahol tábla előírja) mégis sikerül a hegyi utakat úgy leaszfaltozni hogy tavasszal nem kell előlről kezdeni... Nálunk a Váci utat (a Nyugati és a Göncz Árpád városközpont között) nem sikerül úgy megcsinálni hogy ne legyen 1 éven belül kátyús/nyomvályús, ki érti ezt... De meg kell hogy kövessem kishazánk vezetőit, mert egyre gyakrabban hallom a rádióban hogy "garanciális javítást végeznek az M1-es autópályán", szóval látszik az a fény az alagút végén, csak még kicsit dudál, dehát ebben a "bohózatban" már ez is kész csoda...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #61808 üzenetére
Ott, ahol nem megy rá a kocsi kereke. Felező vonal alá, illetve a két kerék közé. Illetve leginkább az út mellé, gondolom milyen meglepetés... Nem kell feltalálni a csőben a lukat, csak picit gondolkodni kellene.
Amikor megcsinálják, akkor még jó, síkba teszik, de a terhelés hatására benyomódik az egész a földbe. Ez szimpla fizika. Megintcsak nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, józan paraszti ész elég lenne. Sokat segít, ha valamibe már tervezés szintjén nem kerül bele egy elvi hiba.
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
09.01. Vitara / Scross +600 000 HuF
-
addikt
válasz ncc1701 #61809 üzenetére
Ezen egyébként már én is gondolkodtam. Képtelenek pl. a sáv közepére tenni.
"Amikor megcsinálják, akkor még jó, síkba teszik, de a terhelés hatására benyomódik az egész a földbe. Ez szimpla fizika."
Ez nem fizika, ez balfaszság, spórolás, nemtörődömség, rossz technológia stb.
Ahogy te írod, abból az jön ki, hogy mindenképp meg fog süllyedni, pedig ez nem így van. Csak pár métert kell elmenni a határtól és érdekes, meg tudják oldani. Pedig nem hiszem, hogy ott mások a fizika törvényei.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #61812 üzenetére
Szerintem egy relatív mozgó, üreges, több alkatrészből álló, illesztett tárgyat kitenni változó, nagy terhelésnek/rezgésnek elvi hiba. Az elvi hibát pedig gyakorlatban nehéz kijavítani. Nyilván ha jobban tömörítik a földet, esetleg nem földet tesznek be, hanem zúzott követ/sódert, amit megfelelően levibrálnak, akkor nagyságrendileg jobb lesz a végeredmény. De a víz kimossa, az idő ellene dolgozik akkor is.
De nem egyszerűbb oda tenni az aknafedelet, ahol nem kap terhelést? Problem solved. Csak ezek még ehhez is olyan hülyék, mint a föld.[ Szerkesztve ]
-
-
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #61812 üzenetére
Vagy epp a helyzet igy adja ki.. anyameknal volt par eve, hogy uj csatornazas, de a regit nem lehetett megszuntetni mert celra hasznaltak, igy amellett huztak vegig es hat az is ment minden iranyba, az ut 2 savja kozott ahol epp sikerult, igy az uj is ilyen lett
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
addikt
válasz szabonagyur #61819 üzenetére
Ez bizony így van. Most kizártnak tartom, hogy megvenném a swiftemet a mai áron.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #61821 üzenetére
Az a baj, h a használt is 50%-ot drágult. Nem is tudom, mihez kezdenék, ha most kocsit kellene vennem.
Én értem, h infláció, meg drága az ájró, de 10M magasságában beteg dolog suzukit venni. Illetve nekem eleve autót is. -
Janusz001
őstag
válasz szabonagyur #61825 üzenetére
Toyota crosst már februárban is 1 évre mondtak a szalonban személyre szabva. Néhány kötött felszereltség elérhető lett volna hamarabb. Azóta gondolom nem javult a helyzet, sem árban, sem elérhetőségben.
-
Chereiose
addikt
válasz szabonagyur #61825 üzenetére
Suzukinál is várni kell most már tudtommal, de ezerszer vinnék készletről bármit ennyiért ami van másból..
-
sagesz93
addikt
válasz Chereiose #61823 üzenetére
nem tudsz igazából venni ilyen kocsikat, amiket felsorolsz, pont 1 hónapja jártuk körbe, halál és hullaszag van, készletre olyan kocsik esnek be, amik nem ilyenek, sokszor ráraknak extra profitot, mert úgyis elviszik, ha rendelsz akkor meg senki sem garantál semmit, sem időt, sem összeget.
Talán javulni fog a helyzet egy kicsit ha jön a pánik télen a drága energiaárak miatt, de senki se tudja előre. -
racerx
őstag
Azt hiszem 4 - 5 éve hamarabb (egyszerűbb volt ) összerakott az ember 4-5 milliót, amiból vette ezeket a swifteket, vitarákat, scrossokat, mint manapság 10-et összerakni , -persze a magunfajtáknak , de gondolom más kategóriában is hasonló a szitu. (persze most a 20+ misis dolgokat felejtsük el, mert aki akkor is beleült egy 25 milliósba, az valsszeg ma is bele tud ülni a 40-esbe )
-
Chereiose
addikt
válasz sagesz93 #61828 üzenetére
Sajnos az igaz mondjuk, hogy ami készleten van arra arcátlan profitokat rátesznek pluszban, de attól még találni így is 10m-ból más márkát, amiért már nem a 7 éves Vitara bódét veszem meg.
Télen szerintem is lesznek beesések, de olyan nem, mint amikor bejött a covid és a készleten lévő autókat milliókkal olcsóbban adták. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz sagesz93 #61828 üzenetére
"Míg 1992-ben még három napig tartott az első autó legyártása, addig ma 85 másodpercenként gördül le a sorról egy kész példány." forrás: [link]
Bocsánat a trollkodásért, de ez így egy kissé undorító hozzáállás a Suzuki részéről... 85 másodperc egy autót összerakniuk és mégsincs autó? Hihetetlen... vagyis van, csak nem nekünk akik fintorgunk minden alkalommal amikor dReFiX jön az új árlistával és írunk hozzá 10+ hozzászólást arról hová fajul a világ...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #61834 üzenetére
Mert szerinted azon múlik csak, hogy mekkora az elméleti gyártó kapacitása a cégnek?
Ha csak ezt néznék tele lenne az út autó vázakkal, amihez várhatod a darabokat havonta.
Egyértelmű, hogy minden piac fontos nekik, és kb. egyenlő módon terítik az autókat.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #61839 üzenetére
"Egyértelmű, hogy minden piac fontos nekik, és kb. egyenlő módon terítik az autókat."
Látod, ez itt a baj... szerinted miért van az hogy Szlovákia tele van Skodával, Románia Dacia-val, Franciaország Renault-val és PSA autókkal? Egyszerű, mert az az ország ahol gyártják az elsődleges piac nekik, tesznek rá magasról hogy exportra nem jut annyi, de a helyi kereskedők ki legyenek szolgálva, nincsen ebben semmi csoda, csak a Suzuki nem így gondol hazánkra...
Nehogy már benyald te is ezt a maszlagot hogy nincsen alkatrész, lenne csak nem óhajtják kifizetni az egyre növekvő árát és szállítási költségét... Komplett vonatok mennek Esztergomból minden nap külföldre, itthon mégis vársz 8 hónapot egy S-Cross-ra pusztán csak azért mert neked GLX kellene és nem GL+... Tehát van autó, csak nem neked...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DarkByte
addikt
válasz ncc1701 #61842 üzenetére
Többfajta chiphiány van. Érdemes ezt a videót megnézni. [link]
tl;dw: A videó-kártyákból lehet tele van a padlás most hirtelen, de az nem segít az autóknál jelentkező chiphiányon, mert oda nem ezeket a hipermodern kis csíkszélességű dolgokat készítik, hanem több generációval korábbi technológiával gyártott komponenseket, más gyártósoron.
Tetézi a dolgot hogy ilyen trailing edge gyártósorból egyre kevesebb van, és nem is gazdaságos a chip gyártóknak ezeken gyártani, mert rosszabb a szilícium ostya kihasználás, nagyobb a hibaarány. Az autógyártóknak is újra kellene tervezniük a cuccaikat modernebb technológiával, csak ők tipikusan olyanok, hogy inkább a régi bevált dolgokat használják. (legalább is a klasszikus autógyártók, elektromos autóknál gondolom jobb a helyzet)
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz 2ozzmexy #61840 üzenetére
Tevedesben elsz, de radhagyom.
Nem azert van a Cseheknel tobb Skoda mert oda gyartjak elsodlegesen. Kb ugyanolyan az elerhetoseg ott is, mint itt is.
Te hajlando vagy kifizetni a sokszoros arakat? Ne nevettesd ki magad. A Suzuki eselyesen jol ismeri a hazai piacit, tudja mennyi auto megy el tenylegesen es nem csak elmeleti szinten, illetve mi az az arszint amiert megveszik.
Egy kereskedovel beszelgettem par honapja es mondja, hogy 100 feliratkozobol ha ott all az auto a kereskedes elott a fele sem gondolja komolyan a vasarlast.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
addikt
válasz szabonagyur #61845 üzenetére
Nyilván csökken az új autó vásárlók száma. A gazdasági válság az egyre nagyobb rétegeket érintő létbizonytalanság megmutatkozik a számokban is. Nem véltelen az sem, hogy aki autót akar az egyre inkább a használtautó piac felé fordul még akkor is ha ott is meredeken nőnek az árak. Pont nemrég olvastam, hogy idén eddig több használt autót adtak el hazánkban, mint előtte bármikor. Ha jól emlékszem év végére 800000 gépkocsi is gazdát cserélhet.
Az autógyárak meg nyilván folyamatosan szondázzák a piacot és annak függvényében mérik ki a gyártást. Többet gyártani mint ami adott idő alatt elkel, az veszteség. Szerintem úgy gondolkodnak, hogy ha pl. 1000 gépkocsira kalkulálnak potenciális vevőt, akkor jobb ha legyártanak 998-at mint 1200-at.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
AMD Power
titán
Srácok én csak olvasni járok ide.... Ezzel a "sza*" SX4-nek soha semmi baja.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html