Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz szaniszlokar #61600 üzenetére
Én inkább egy Lancia Musát keresnék, akár valamelyik Multijettel is.
szerk.: De ezt is meglesném, ez az egyetlen motor, ami jó.
szerk. 2: Bár az SX4 is jó, megbízható, de ennyiért izgalmasabb, jobban felszerelt autót is lehet venni szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #61601 üzenetére
Vagy egy Ypsilon szintén Multijettel, és még marad is kess. 200 Nm alig több, mint 1 tonnához már elég kellemes. Saját tapsztalat.
szerk.: Dízelpara ide vagy oda, ez meglepően olcsó. 🤔
[ Szerkesztve ]
-
-
Cunaja
addikt
-
szabonagyur
félisten
válasz szaniszlokar #61603 üzenetére
Jo allapotban van (meg kell nezetni) akkor hajra, jo kis auto meg.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
AMD Power
titán
válasz szaniszlokar #61603 üzenetére
SX4-ből ha vesztek akkor a 112Le VVT motorosat válasszátok. Nincs már annyi gyermek betegsége mint a 99Le kiadásnak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #61604 üzenetére
Az a bajom már a Jazz ajánlásokkal, hogy rohadtul túl vannak árazva (de a szopóbenzines, szálkás-fapados Suzukikkal is hasonlóképp érzek). Abszolút minden drágult, tudom, és a japán autókért évekkel ezelőtt is többet kértek, mint az olaszokért, de mostanában még fokozottabb lett a helyzet szvsz. A megbízhatónak vélt típusok nekem úgy tűnnek, hogy nagyobb arányban drágultak, mint a sztereotípiák miatt lenézett darabok, de ha kicsit nyitottabban állunk hozzá a keresgéléshez, lehet találni más gyöngyszemeket is értelmesebb áron, amik semmivel sem rosszabbak, sőt sokszor még többet is nyújtanak ebben-abban.
Természetesen a saját Jazzemet szeretem, és bátran ajánlom mindenkinek, aki ilyesmi kategóriában keres, de nem szabad vakon elmenni az alternatívák mellett sem.Hányinger Mini: Igazad van, barna bőrbelsővel mennyivel jobban fest!
Csak kár, hogy ebbe a kockázatosabb BMW N47 került, pedig ez az R55-ös generációjú Clubman kivitel a legnagyobb kedvencem a szokatlan ajtajaival.szaniszlokar: 👍
(Én a Musát választanám a 3 általam linkelt közül, de még jobban tetszene, ha lenne benne csigusz. )[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #61553 üzenetére
"Gyorsításkor amikor besegít, akkor a benzinmotor teljesítményét visszafogja, ezáltal próbál fogyasztást csökkenteni."
Te határozottan rosszul értelmezted, vagy fordítottad a szöveget. Nálam biztos nem így működik. Gondolj már bele egy kicsit. Alacsony fordulton fékez. Ez . -
AMD Power
titán
válasz szaniszlokar #61609 üzenetére
1.5 VVT 112Le.
-
AtHoS
nagyúr
válasz szaniszlokar #61609 üzenetére
SX4-nél 1.9 az dízel, benzines az 1.5 (112LE) és 1.6 (120LE), már ugye a 2009 utáni facelift-es motorok
read-only mode on the forum
-
Tigi
őstag
válasz mefistofeles #61599 üzenetére
Viszont szerintem hozott olajat nem tesz bele a szerviz.
Legalábbis bátyámnak azt mondták tavaly.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
dethroner
veterán
válasz Brogyi #61611 üzenetére
Ezt az alacsony fordulaton fékez dolgot nem tudom hogy keverted ide.
Azt hiszem mindenki csak tippelgeti hogy működik pontosan, senki nem jött még ide a suzukitól és nem magyarázta el. A különböző bemutató videókból nekem az jött le, hogy a fogyasztás csökkentése a cél, tehát amikor még van a kicsi aksiban áram, akkor az besegít a benzinmotornak. Például ha egy adott gázpedál állásnál mondjuk 3000/min lenne a motor fordulatszáma villany rásegítés nélkül, akkor lehet hogy a hibrid rendszer beindulása után a benzin motor csak 2700-as fordulaton jár, mert a maradékot a villanymotor teszi hozzá. Így értettem a benzinmotor teljesítményénék visszafogását.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
-
addikt
válasz mefistofeles #61617 üzenetére
Ez a suzuki hivatalos olaja, ezt tették bele.
Az már csak egy apróság, hogy kb. 7000 ftal többet számoltak érte, mint amennyiért máshol
be lehet szerezni.
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #61618 üzenetére
Meg egy másik apróság, hogy a swift elsődleges olaja a 0W-16, legalábbis az enyémnél. Ez a 0W-20 a vitara/scross olaja, pont ezért veszem a dobozos a szervizben, mert ők hordósban csak a 0-20-ast tartják, én meg azt inkább nem kérem. De lehet hogy a mostani, 1197cm3-es ezt kapja elsődleges olajnak is.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
szabonagyur
félisten
Olvasom FB csoportban, hogy nem hybrid SCROSS 1.4T-ből kihoztak 183 LE-t... ha nem lenne garis elgondolkoznék rajta
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #61620 üzenetére
Ugye nem az ATC tuning?
-
addikt
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #61622 üzenetére
Nem ez a lényeg
A kézikönyvem szerint nekem 0w-16 kell. Ha nincs, 0w-20 is jó bele. A szerviz ahová hordom, alapból mindenbe 0w-20 olajat rak, ez olcsóbb náluk, mivel hordóban van. 0w-16 csak a polcon van, flakonban, ez a drágább. Én is mindig megkapok mindent, sőt, most mikor voltam még mondta is a szervizvezető "most csak 3 litert hoztam, mert szerintem múltkorról maradt nálad bontott flakon" Megnéztem, nem volt maradékom, de a 3 literrel így is fullon lett a szint.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
válasz dethroner #61623 üzenetére
Nekem ugyanezt mondta a srác, ha jövőre vissza viszem a maradékot akkor beszámolják. (bár ha 4 literes flakont bontanak akkor azt úgy is ki kell fizetni, de 3-4 év alatt össze jön egy ingyen olajcserére )
Egyébként nem vagyok motoros szaki, de kétlem, hogy ha 16-os helyett 20-ast raknak bele vagy fordítva akkor bármiféle katasztrófa történne.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ViZo72
tag
válasz szabonagyur #61620 üzenetére
Én ennyire nem feszegetném a határait.
Egyrészt.
Az 1,4T Sport Swift bemutatásakor a Totalcaros Winkler megkérdezte a Suzuki mérnököt, hogy jó-jó ez a Sport változat de kellene még egy kicsit húzni rajta, úgy lenne az igazi.... A mérnök azt válaszolta, hogy nem, a blokk nem bírná el, nincs benne annyi tartalék...
(Rövid távon gondolom azért elmegy valamennyit, de hogy tartós lenne-e ezek után...)
Másrészt.
Vitara fórumban most töltögeti fel valaki a szétszedett 1,4T blokk és hengerfej képeket, mert eddig 3db került hozzá javításra, mégpedig S-crossból ha jól tudom.
Alapvetően a kokszosodás volt a téma ami szerinte nem vészes, de a 3. linken lévő kép a riasztóbb inkább, mert ott mutatja, hogy repedést is talált.
Mivel az autók előéletéről nem tudni, remélhetőleg csak pár egyedi esetről van szó...
(Feltéve, ha elhisszük a leírtakat, látottakat.)http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162211725&t=9221578
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162211858&t=9221578
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162212343&t=9221578
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #61626 üzenetére
Csak mert náluk, és egyedül náluk rendre ~170 pónikat mérnek gyári állapotban az 1.4 BoosterJeteknél.
Minden más padon 140 körüli értékeket tud ez a motor. Kornél is megmérette az Autokorbelnél, annyi lett neki is, mint a katalógusban. -
Brogyi
senior tag
válasz dethroner #61616 üzenetére
Meglátszik a válaszodon, hogy nem te vezeted a Swiftet. Ha leközelebb belülsz akkor az egérmozin válts arra a képre ahol mutatja az energia áramlását. Legalább 3 zöld pálcikád legyen, de jó ha több. Amikor elindulsz minden váltás után besegít amíg le nem csökken 2 pálcikára. Képes 1000-1500-től segíteni, ott nem veszi el a gázt. Az egérmozi pedig a valóságot mutatja. A feszültségszabályzótól függetlenül mindig megemelkedik a rendszer feszültsége motorfék üzemmódban. A kék nyilak pedig plusz, és az erőtlen tartományban segít. A kis akksi feltöltése elég agresszív vezetési stílust kíván sok motorfékkel. A lejtő is segít. Működhetne úgyis ahogy elképzelted, de ez nem az. Remélem érted miért az alacsony fordulatnál segít be. Ott fogyaszt sokat, és ott erőtlen. Vitara hibrid tulajok megerősíthetik, hogy váltásnál érezhető a rásegítés, Igen, a Vitara 48V-s, de csodák nincsenek. Nem kell ehhez Suzuki szakember.
Nézd meg a reklámjukat. Az élet pedig azt a változatot erősíti. A jó oldala a dolognak ha egy kicsit tempósabban vezetsz a megfelelő stílusban akkor biztos, hogy kevesebb benyába kerül a mutatvány. -
dethroner
veterán
válasz Brogyi #61629 üzenetére
ismerem a műszerfal közepét, azt a kis energiaáramlós marhaságot is. Ha valaki nagyon ráér és van erre módszere, derítse már ki, hogy működik ez a kis szar. Padra vele és megnézni amikor áramot kap mekkora a pillanatnyi fogyasztás és a nyomaték, valamit lemerült aksinál ugyanolyan tartományban nyomni neki. Amúgy a kis aksi feltöltése nagyon minimális odafigyelést sem igényel, rengetegszer töltöttem már én is fel, pedig tényleg nem mentem vele összesen 5 ezer km-nél többet eddig. És egyáltalán nem vagyok a szavaddal élve agresszívan vezető.
Nem kell ehhez Suzuki szakember ha itt van nekünk Brogyi
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigi
őstag
válasz mefistofeles #61617 üzenetére
A bátyám konkrétan úgy járt, hogy megkérdezte a szervizt, hogyha saját maga megveszi a gyári cuccokat az autóhoz, akkor megcsinálják e kötelező szervizt?
Azt a rövid választ kapta, hogy NEM!Én ugyanezt el tudtam játszani a Skoda szervizben, korrektek voltak.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
addikt
-
hemaka
nagyúr
válasz mefistofeles #61632 üzenetére
lóvé
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #61632 üzenetére
Miért? Ehhez márkaszerviz sem kell.
Rengeteg olyan szerelő és műhely van, aki nem áll veled szóba, ha viszed az alkatrészt.
Csak így hirtelen rákeresve, mondjuk S-Cross első fékbetét szett, Zimmermann:
UNIX ár: 33.989 Ft
Kauffer ár: 13.241 FtDe pl lég és olajszűrőkben is ugyanarra a márkára 1500-2000 Ft-al drágább a unix.
Az autószerelő megveszi a UNIX-ban, lejön neki kb 17e Ft kedvezmény. Van néhány szerelő, aki a teljes kedvezményét odaadja és úgy számol, de a legtöbb nem. Van aki egészben benyeli, van aki meg nagy kegyesen mondja, hogy adtam az alkatrészre 30% kedvezményt. Ja, csak igazából 48%-al vette meg és ha Te vitted volna a kaufferből/kovács autótól, más egyéb normál áru áruházból, akkor olcsóbb lett volna.
Mikor az IS-en vezérlés, vízpumpa, folyadékok cseréje volt, kértem ajánlatot néhány szerelőtől. Aztán végül összemazsoláztam az alkatrészeket webshopokból és elvittem egy olyanhoz, aki dolgozik hozott anyaggal. Kb 120e Ft-al lett olcsóbb a végösszeg.
Olyan is volt, hogy lusta voltam itthon nekiállni olajat cserélni rajta, mert akna/csápos nélkül nagyon nehéz leszedni róla a szűrőt. Beszéltem egy szervizzel, mondom olajcsere. Oké, X Ft. Mondom neki, hogy rendben, de vinném az olajat, mert Eneost raknék bele. Oké vigyem, de akkor plusz 4.000 Ft, mert "fel kell számolniuk a fáradt olaj tárolását". Röhögtem, hogy miért, ha ti adjátok hozzá az olajat, akkor nem kell tárolni a leengedettet?
Inkább elköszöntem és béreltem 1 órára csáposat a szereldmagadnál és megcsináltam ott.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz mefistofeles #61632 üzenetére
Azert sokazor ertheto a miert nem.. ha vitt alkatresz es nemjo barmilyen szempontbol akkor varjon a vevore mig visz ujat? Vagy ha hibas? Akkor all lehet napokig az emelon az auto, mert varja az alkatreszt, neki meg bevetel 0.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
-
simonjoe
senior tag
válasz mefistofeles #61632 üzenetére
Egyszer próbáld ki, h egy étterembe viszed a steak-et és kéred, h azt süssék meg.
Teljesen érthető a hozzáállás. Van azért még olyan márkaszerviz ahol engedik, h vidd a gyári alkatrészt és az előírásnak megfelelő folyadékokat, de abban az esetben duplája a rezsiórabér.
#61636szabonagyur:
Elég soxor előfordul, h a szerviz is benézi és rosszat rendelnek, olyankor is áll a művelet.[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #61641 üzenetére
Én is támogatom ezt a gondolkodást, főleg úgy, h megannyi "okoskodásról" hallani. Még nagynevű szervizeknél is. Kiszámlázott el nem végzett munkák, olcsó szar alkatrészek beépítése és lehetne sorolni. Nagy pénzekről van szó, és valóban nem mindegy. Viszont kiszolgáltatott helyzetben vagyunk.
Joe
-
burgatshow
veterán
válasz simonjoe #61642 üzenetére
Apósom autószerelő és azért nem vállal hozott alkatrészes szerelést mert akkor nem ő felel garanciális ügyintézés kapcsán az alkatrészért. Az meg neki nem pálya, hogy a rossz, hozott alkatrész miatt foglalja a kocsi a szerelőállását akár napokig, mert nem sikerül időben elintéznie a megrendelőnek a garis cserét (már ha egyértelműen garis és nem hibás teljesítés, rossz alkatrész stb. az ok).
Ez, amit Ti ill. sokan mások nem értenek meg. Teljesen más a jogi környezet hozott és szerviz/szerelő által rendelt alkatrész esetén. Legyen EV, márkaszerviz akármi. -
Kuter
senior tag
válasz burgatshow #61643 üzenetére
És nem utolsó sorban az alkatrészen is nyer 40-50% hasznot. (Sógorom is autó szerelő , pl unixnál 50% kedvezményt kap az alkatrészekre ,de 100% áron adja tovább )
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
simonjoe
senior tag
válasz burgatshow #61643 üzenetére
...az előbb írtam, de írom még 1x. A Szerelő is sokszor mellé rendel, ha meg neki kell intéznie, Ő sem hyperugrással kapja a csere alkatrészeket. Mindent meg lehet magyarázni, és ebben a szervizek nem fukarkodnak, talán jobban felvannak készülve verbális vonalon, mint a szakmain. Nem szól ez másról, csak a pénzről, bárhogy is kerülgetjük. Nem pusztán az autó értékesítésben van a pénz, az csak töredéke a szervizben beseperthez képest. Senkit nem szeretnék megsérteni, de ráadásul melegágya az "okosba" megoldásnak. Sajnos ezek tapasztalatok! Nem a valakitől hallottam, aki szintén hallotta valakitől történet.
Joe
-
burgatshow
veterán
Valami jussa legyen már. Nem értem miért várja mindenki, hogy az autószerelő az legyen szeretetszolgálat. Ha nem akarsz érte fizetni vagy szerinted lehúzás vagy csak simán sokallod, csináld magadnak otthon vagy a pénztárcádnak megfelelő szerelőnél. Ellenkező esetben pénzbe kerül:
- hulladékkezelés
- szaktudás
- eszközök hitelesítése
- bérleti díj stb.És igen, az alkatrész kedvezmény is ide tartozik. Ami miért van neki? Mert nalonta több 10 vagy akár 100 ezer forint értékben rendel.
A nyilvánvaló kontárok esete értelemszerűen nem ez a kategória.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz simonjoe #61645 üzenetére
Miért csodálkoztok hogy a kocsi pénzbe kerül?
“A Szerelő is sokszor mellé rendel, ha meg neki kell intéznie, Ő sem hyperugrással kapja a csere alkatrészeket.”Amennyiben a hiperugrás több mint 1-2 óra úgy igazad van. De ált. 1-2 órán belül intézik nekik*. Nyilván ha nincs raktáron más a leányzó fekvése de azért tényleg 1-2 óráról beszélünk.
Én 2 óra alatt nem tudnám elintézni fuvarral, ügyintézéssel együtt. Munkaidőben meg aztán pláne nem.
* Csak budapesti tapasztalatom van.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz burgatshow #61647 üzenetére
..nem az a gond, h a királynak meg kell adni ami jár neki. Sokkal inkább az, h nagy pénzért xar munkát végeznek, vagy hova tovább a tudatlanságát Te fizeted ki, mert nem találja a hibát. Azt is tudom, h az autó pénzbe kerül, sőt ha jó gazdája vagy nem kevésbe. Ha meg kifizetsz egy szatyor pénzt akkor azért joggal várod az ellentételezést.
Ha nem éltem volna meg negatív dolgokat ezen a területen, akkor még lehetnék naiv is.Joe
-
Kuter
senior tag
válasz burgatshow #61646 üzenetére
Meg van a megfelelő szerelőm ,a sógorom .
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
burgatshow
veterán
válasz simonjoe #61648 üzenetére
Ezért írtam, hogy a nyilvánvaló kontárok más tészta, de a tisztes szerelőnek is meg kell élnie valamiből. Örülök, higy egy húron vagyunk, csak sokak hozzászólásából az jött le, hogy azt is meg tudnák csinálni amit a szerelő, csak olcsóbban és egyébként is lehúzós paraszt a szerelő ha jó, ha nem.