Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
Mindent lehet, de ha garanciális problémád lesz és látják hogy nem márkaszervizbe hordtad, akkor simán rá fogják kenni a szerelődre, hogy ő hibázott és a gari ugrott. Inkább kérj ajánlatot több márkakereskedőtől.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
dethroner
veterán
válasz burgatshow #61546 üzenetére
Ahogy most nézegetem, swift beszámolók leírásában csupán 3 LE. szerepel, szóval közel se akkora mint amit írsz. És a saját kézikönyvem szerint ennek az ISG-nek nem az a szerepe, hogy plusz teljesítményt adjon, hanem épp elenkezőleg. Gyorsításkor amikor besegít, akkor a benzinmotor teljesítményét visszafogja, ezáltal próbál fogyasztást csökkenteni.
Tehát nem hogy pluszt adni, inkább elveszA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz burgatshow #61555 üzenetére
A K12-es szopóbenzinhez kapcsolt rendszer emlékeim szerint mintha 12 V-os lenne csak, míg a K14-es Boosterjeté 48 V.
[ Szerkesztve ]
-
mefistofeles
addikt
válasz racerx #61554 üzenetére
3 éve????? Te nem Magyarországon élsz? Azóta minden simán meg is duplázódhatott.
Most volt a swiftem egy évesen, 56 ezres volt. Mondjuk legközelebb viszem az olajat, mert aranyárban adták.dethroner: "Gyorsításkor amikor besegít, akkor a benzinmotor teljesítményét visszafogja..."
Nem fog vissza semmit, helyesebb kifejezés, hogy tehermentesít.burgatshow: A Vitara/Scross nagyobb teljesítményű villanyos cájgot kapott.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dethroner
veterán
válasz Brogyi #61557 üzenetére
Mit bizonyít, nem értem Mutatja a kis zöld sávokat, milyen szépen fogynak. De hogy ez mekkora teljesítmény növekedéssel jár, arra semmi sem utal.
mefistofeles Oké, nem viszafog, tehermentesít. Legyen így. De a jelentése akkor is az szerintem, hogy amikor az ISG besegít, akkor a benzines motor kevésbé hajt. Mert a villanymotor nem azért van benne hogy fickósabb legyen, ez nem egy tölthető hibrid
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
mefistofeles
addikt
válasz dethroner #61559 üzenetére
Tudományosan nem tudom alátámasztani ami történik, de tény, hogy a fentebb leírt szituációban (hideg start 3.-ik fokozat) meglódul a kicsike, még akkor is ha leveszem a gázról a lábam!
Nem vagyok hülye, tudom, hogy nem lesz belőle hirtelen lamborghini, de swifthez képest bizony megugrik!
De abban igazad van (és egyébként ezt a lágyhibrideknél mindenhol meg is említik), hogy a két rendszer teljesítménye nem összeadódó teljesítmény, tehát nem lehet x+y módon számolni.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #61561 üzenetére
Hogy legyen ellenpélda is.
Nekem anno Ignisen volt egy elvileg már nem garis, búgó kerékcsapágyam.
3éves gari volt az autóra, letelte után 1-2hónappal szólalt meg.
Márkaszervizben a szervízvezetőnek mondtam, hogy ez van, így jártam, épp kifutottam az időből. Erre közölte, hogy nem gond, megoldjuk gariban és így is lett, ingyen cserélték.
(Szerintem egyszerűen ráírták egy frissebb autóra így el tudták számolni a gyárral.)Már nem emlékszem, hogy ugyanekkor vagy másik alkalommal amikor ott jártam, jött oda egy hölgy sápadozva, hogy ők bizony kicsúsztak az olajcsere periódusból pár ezer km-el egy Swifttel mert nem figyeltek oda és jaj úristen most mi lesz...
A szervizvezető nem győzte nyugtatni a hölgyet, hogy semmi probléma nincsen, az autónak sem lesz baja nyugodjon meg... (Mondjuk azt nem tudom garis volt-e még vagy sem...)A szervíznek elvileg mindegy, hogy az ügyfél fizeti a nem garis javítást vagy a gyártó fizeti ki nekik a garis javítást.
Ha elutasítanak, gyanítom az lehet az oka, hogy a gyártó kekeckedik és nem mindig hajlandó fizetni nekik, főleg futóműproblémára, mert az lehet erősen user/útviszonyoktól függő...Vagy egyszerűen nem odavaló az ember, aki foglalkozott a szervizben autóval...
-
zsolt19900
őstag
válasz mefistofeles #61558 üzenetére
nekem hozott olajra azt mondták (igaz VW), hogy beleírják a füzetbe és ha motorporlémája lesz, ráfogják arra, hogy nem ő általuk eladott olaj volt benne
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
hemaka
nagyúr
válasz zsolt19900 #61563 üzenetére
Mondják a nagy németek, akik ott spórolnak a blokkon és a hozzá tartozó alkatrészeken, ahol tudnak. Amúgy BMW dettó ugyanezt csinála.
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #61560 üzenetére
Tehát hidegen tapasztalod, gázlenyomás nélkül? Akkor ez magas alapjárat Amúgy érdekes dolog ez, a kézikönyv szerint az ISG használat egyik feltétele a hűtőfolyadék megfelelő hőmérséklete. Hogy a suzuki szerint mi a megfelelő hőmérséklet, rejtély. De ha abból indulok ki, hogy a Start-Stop is a könyv szerint csak akkor működik, ha sok egyéb feltétel mellett a motor bemelegedett és a hűtőfolyadék hőmérséklete az előírt tartományon
belül van, ennek ellenére hideg téli reggel 1 perc után úgy ráoltotta a motort egy lassú kereszteződésben, ahogy kell Úgy tűnik a normális hőmérséklet a hideg motorÉn is tapasztalok hasonlót a citroennel, munkából hazafelé az egyik faluba beérve nem nyomok féket, csak hagyom ötödikben gurulni. Kb 55-re lassulva meglódul, nem lassul tovább. Tök lapos a falu azon része, az út kimagaslóan jó minőségű és széles, így ezzel lehet baromkodni. De tény, én is ilyet tapasztalok, lassul, lassul, majd egy rántás és meglódul.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
mefistofeles
addikt
válasz dethroner #61565 üzenetére
Fogalmi dugóban vagy, de legalább is direkt félre értelmezel...
A hidegindítás az nem azt jelenti, hogy hideg van, hanem, hogy akkor indítod a motort. (de ezt persze te is tudod) Nincs magas alapjáratom, mint mondtam HARMADIKBAN nyomja meg az autót. Az is természetes szerintem, hogy harmadikban nem veszem le a lábam a gázpedálról, de előfordult és akkor is húzott! A start-stop rendszert is feleslegesen keverted bele, semmi közvetlen köze nincs az elektromos rendszer besegítésének kérdésében.
És még egy lényeges dolog.
Én nem azt mondom, hogy az a kőbevésett igazság minden autó esetében amit én tapasztalok, viszont amit én tapasztalok azt elég nehéz lenne bárkinek is cáfolni, anélkül, hogy az autóm volánjánál ülne![ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
bigdigit
addikt
válasz mefistofeles #61566 üzenetére
Én szerintem nem lóerő tolja meg érzésre ilyenkor hanem a nyomaték. Én is éreztem mikor még Swiftem volt. Ha jók emlékszem 3LE 50Newton amit tud. Ez a nem mindegy.
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #61566 üzenetére
Majdnem ugyanolyan autóm van csak kicsit erősebb (igaz hogy csak ritkán vezetem), szóval nem lehetetlen hogy én is átéljem azt amit írsz, de eddig én nem tapasztaltam. És a csajom se mondott ilyet, pedig 2,5 éve napi szinten vezeti. Az meg hogy harmadik fokozatban érzed ezt a jelenséget nagyon érdekes, mivel az autónak fogalma sincs hogy melyik fokozatban van a váltó. Csak sebességet és fordulatot érzékel. Az hogy mindig harmadikban érzed, inkább az adott terepviszony, környezeti adottság. Gondolom a reggeli első indítás után elindulsz és mindig ugyanott váltasz fel harmadikba. Lehet azon a helyen van valami Ley-vonal
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #61568 üzenetére
Végre nem én kezdtem.
A te autód erősebb. Ezt, hogyan kell érteni, talán régebbi?
Lehetséges, hogy az még 6000-nél adja le azt a nyomatékot, amit a miénk 2000-nél?
Elég sokat gyorsítok vávárosban, illetve harmadik fokozatban is rengeteget. Mi tolja meg a Suzut, azt nem tudom, de 'megtolja valami' Ezt a kollégák is megjegyezték, hogy megy ez rendesen. Az egér mozi,ahogy itt hívjátok, azt mutataja, a motor segítve van. Azt én sem gondolom, hogy 3 paci ennyit nyomna, inkább a max nyomatékot érzem kiadni. Diesel-ről jöttem, ott éreztem ezt gyorsuláskor. A nyomaték miatt, ragadsz az ülésben. Jó, azért nem 4G-vel gyorsul, de érezhető a +erő, az autóhoz képest.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
racerx
őstag
válasz mefistofeles #61558 üzenetére
Fehérvárra járok, januárban voltam 3 évesen (ami ugyanaz mint az 1 éves), pollent és levegőszűrőt azt sose kérek (megoldom magam negyedáron), most néztem az 35 ezer forint volt. Azóta nem hiszem hogy a duplája lenne, most visszük asszony Opel Mokkáját 4 évesre (ami ugyanaz mint a Suzukinál csak kicsit drágább a rezsióradíj asszem), olaj, levegő, pollen, fékfolyadék, gyertya - 103 ezer lesz. Ezekhez képest sok ...
-
mefistofeles
addikt
válasz racerx #61570 üzenetére
Ha most januárban volt 35 az nagyon rendben van, de én arra a hozzászólásodra reflektáltam amiben azt írod, hogy 3 éve volt annyi. Olvasd vissza, akkor ott szerintem elírtad. Abban szerintem egyet érthetünk, hogy manapság egy három évvel ezelőtti ár az élet egyetlen területén sem mérvadó.
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #61569 üzenetére
Ezt a tolást nem eröltetném, ilyen kis gyöszöket forgatni kell, hogy rendesen menjen. Bár ugye minden relatív.
Nekem kell egy kis idő, míg az opelből átülve hozzászokok, h ez a bizony nem megy. Úgy. Azzal nem gond pályán gyorsulni, a suzukinak kell a lendület.
Havernak van egy nissan gt-r-je, még húzott is rajta pöppet, mert a gyári mittomén 550 paci kevés volt, és nem ment. Szerinte.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Apumnak a 2004-es Ignisbe meghalt a rádió, így kap egy új pioneert.
Arra gondoltam cserélnék hangszórókat is, azt már kiderítettem előre 10 hátra 13cm kell.
Beépítési mélység szempontból érdemes laposabbakat keresni vagy nem kell erre figyelni?
Esetleg valami ajánlott bevált hangszóró típust tud valaki?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Qtya123
őstag
válasz mefistofeles #61573 üzenetére
Én még nem szoktam meg teljesen, hogy ilyen hosszú az 5-ös váltó. Sokszor csak egyet kapcsolok vissza és csodálkozom, hogy nem megy. Aztán rájövök, hogy adott fokozatban teljesen máshol van a fordulat ugyanazon sebesség mellett, mint a korábbi autóban volt és kapcsolhatok vissza még egyet, hogy meginduljon.
Asszony meg kérdezte már ilyenkor, hogy valami baja van a motornak, mert olyan fura a hangja. Mondtam neki, hogy nem, csak plusz két henger hangjához voltál szokva eddig és most már vége a jó világnak, ezt fogod hallani.
Amúgy szeretni nagyon. Vombatkának hívja, mert tömzsi, meg mivel ez az első gen. így ez még a bumfodi orrú és egy vombat pofájára emlékezteti.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #61576 üzenetére
Te és a topik többi lakója milyen autókon szocializálódtatok, hogy mindenki ennyire kevesli az erőt, keresi a nyomatékot?
Vagy rajtam kívül mindenki elvégzett egy OKJ-s totalcar tanfolyamot?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
mefistofeles
addikt
válasz dethroner #61577 üzenetére
Én keveslem?????
Gyakorlatilag minden hsz-ben arról írok, hogy milyen dinamikusan lehet vele közlekedni.
Tényleg nem sok sem a lóerő sem a nyomaték, ez tény, (bár ugye arról nincs fogalmam, hogy nálad mi a sok) de jól ki lehet használni, főleg egy ilyen pici, könnyű kasznival.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
nagyúr
válasz dethroner #61577 üzenetére
Nekem az előző és egyben első autóm egy Honda Civic Vti volt (1.6 L, 160 Le). Ahhoz képest a Baleno a kis 1.2 literes, 90 lovas motorral tényleg gyengébb de szerintem egész korrekten mozgatja a könnyű kasztnit. Bár 4 felnőttel már azért érezhető a kis motor erőlködése.
Més que un club!
-
burgatshow
veterán
válasz dethroner #61577 üzenetére
Én 2 literes TDI-k után ültem át a Crossba, simán hozza azt a szintet erőben és nyomatékban érzésre (mert ugye könnyű, így a súly - LE arány kb. ugyanott van). Bár egyébként sem sokkal marad el az általam vezetettektől (310 Nm - 150 LE, a Cross meg ugye ~240 Nm - ~130 LE).
Szóval a matek kb.:
- Ford Mondeo kb. 1600 kg és 150 LE = 10,5:1
- VW Passat Variant kb. 1400 kg és 150 LE = 9,5:1
- S-Cross 1225 kg és 130 LE = 9,4:1Nyilván a nagy homlokfelület miatt a végsebességnél sem segít, de úgy gondolom hétköznapi használatban semmivel sem másabb mint dízel elődjei.
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz burgatshow #61580 üzenetére
ejj, így meghízott az s-cross? Nekem még 1150kg 140 LE
-
félisten
Városban, értem a nem pályát elég fürge a cross hybrid súly le ide oda, pályán meg olyan átlagos, de ha előzök mondjuk 120-ról akkor sem tartom fel a forgalmat. Elég hamar eléri a végsebességét. Szokott ott menni.
Most lett egy csúnya 7L-es átlagom kb 700km-re mert r.szűrő regen volt pályán magas fordulaton. Lassan 6000km.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #61580 üzenetére
Nekem a matek úgy volt, hogy
- IS200: 1360 kg, 155 LE, 195 Nm, 9,5 s gyorsulás
- S-Cross: 1175 kg, 120 LE, 156 Nm 11 s gyorsulásA súly/le arány meg 8,7 és 9,8
Viszont ha odalépek, akkor sokkal lassabban pörög fel a fordulatszám a Crossnál, mint az IS-nél, érzésre nem mondanám, hogy csak 1.5 s különbség van a gyorsulásban.
Csalóka, mert az IS nagyon rövid áttétellel volt. GPS 150 km/h-nál 4300-at forgott 6-os váltóval. Cserébe 10.5 litert be is kért ekkor, pedig lényegesen jobb a légellenállása, mint a Crossnak.
A Cross 5-ös váltóval jóval kevesebbet forog 150-nél.Amit viszont nem értek, hogy miért gyorsul lényegesen jobban tempomatra. Ezt máshol is olvastam már. Megyek mondjuk 130-al 5-ben, padlózok és lényegesen lomhábban gyorsul, mintha a tempomaton nyomnék rá párat, vagy nyomnám be a res gombot, hogy visszagyorsuljon a beállított sebességre.
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
Ide a pusztába elég az a lóerő amit szerintem most adnak suzukiék, sajnos egyre kevesebb az eu norma miatt, de hát ez van.
Viszont voltunk múlthéten a magas tátrában campingezni és egy új céges S-cross ment előttünk egy ideig oda úton. Ott már látszódott, hogy kevés az a power a 12-15% emelkedőn, főleg amikor egy visszafordítónál meg kell lassítanod, hogy elforduljon és utána tudsz csak a gázra lépni. Sokszor el kellett vennem a gázt mögötte, de jó fej volt mert ahogy tudott kicsit lehúzódott és indexszelt is hogy nem jönnek szembe, én meg megelőztem két kanyar között. -
ViZo72
tag
válasz Czimby #61574 üzenetére
Szerintem ezt inkább itt kérdezd meg az Ignises topikban, hátha tudja valaki...
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073785Egy másik hasznos Ignises oldal, bár itt pont nem láttam hangszóró beépítési anyagot de sok minden mást igent...
https://www.kacsa-ignis.hu/[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Mennyire lehet érezni az autón ,hogy rég nem voltam vele autópályán. Ebben a sok városi használatban valami iszonyat lomha lett.
-
zsolt19900
őstag
válasz Czimby #61574 üzenetére
beépítési MAGASSÁG számít az elsőknél inkább, hogy rá tudd tenni a rácsot, hátra pedig "pici ovál" szükségeltetik.... igaz a miéknél vágtunk inkább kalaptartót akkoriban és fényévekkel jobb lett a helyzet
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Kuter
senior tag
Index - Gazdaság - Durva áremelés a kötelező és a cascodíjaknál i
Amig nincsen valaki aki a szervizek orrára koppint a magas díjak miatt , csak egyre emelkedik. Ha jól tudom itt ha össze törik egy pl 1 éves autó , és kicserélik új alkatrészre a tört elemeket értékcsökkent lesz az autó egyből. Külföldön az újalkatrész beépítésénél ép fordítva van ott érték növelő. Ez a Magyar kötelező , és casco egy vicc. Szó szerint még azon csodálkozom hogy valami jogvédő nem koppintott oda nekik.Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
-
eami
addikt
válasz burgatshow #61586 üzenetére
automata is nehezebb lenne? vagy ez már a mild hybrid miatt?
-
Cunaja
addikt
Egy regasztó kérdés.
Van ügye a tömítő gumim, amin eredetileg 3M-nek mondott ragasztó van, de nem ér semmit. Mivel lehetne azt oda ragasztani, ami nem szedi szét a fényezést?
Köszi a válaszokat.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Czimby
addikt
válasz zsolt19900 #61589 üzenetére
Igen azt is néztem, de elvileg azzal nem lesz gond.
Viszont melysegre 50mm + a hangszóró, általában a 10-esek ilyen 40-46mm szokták lenni. De akkor nő para.
Holnap szétszedték és mérek inkább rendelés elött.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
szaniszlokar
aktív tag
Sziasztok!
A feleségemnek szeretnék használt SX4-et vásárolni. Most egy Toyota Yaris van neki, de kicsinek érzi az 1000 cm3-is motort így azt el szeretné adni és egy nagyobbat venni. Eddig a Yaris előtt előtt egy 2004-es évjáratú Ignise volt. Az SX4 tetszik neki, a használtautón 2 M Ft alatt van az ára.
Érdemes még gondolkodnom az SX4-ben?
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Építő/felújító topik
- iPhone topik
- Last Epoch
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- További aktív témák...