Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
válasz szabonagyur #62649 üzenetére
A nemet oldal is azt irja, hogy a megjelolt modelleket erintheti. Ebbol nekem az jon le, hogy nem mindet. Lehet tobb beszallito van ugyanarra az alkatreszre es csak az egyikkel van/lehet gond.
-
DarkByte
addikt
Új 2022-es S-cross-ra nekem se dobja be. Pedig ez is JY + K14D forgalmi szerint.
Mondjuk lehet csak a weblap nem tudja még hogy ezért is szólnia kell.Egyébként email erről honnan jönnen? My Suzuki? Szerviz?
Bár lehet hogy a Suzuki Connect is szólni fog, az is tud valami ilyent.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz szabonagyur #62656 üzenetére
2010-es évjáratú subaru-t kaptunk 2018-ban ajándékba Pár hét múlva jött egy levél, hogy vigyünk be a márkaszervizbe, mert az egyik légzsákra visszahívás van. 8 éves autónál, 3. tulaj voltunk és megtaláltak.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Nekem is előjött a műszerfal pattogás (új Scross).
Érdekes, hogy mindig egy idő után jön elő, nem rögtön indulásnál.
Pénteken például félúton elkezdte és mielőtt hazaértem volna, már annyira pattogott, hogy azt hittem megőrülök.
Sajnos azt kell mondjam, hogy nagyon megbántam, hogy adtam még egy esélyt a Suzukinak.
Én is olyan vagyok mint bigdigit kolléga, semmi se zavar annyira mint a zaj az utastérben.[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
SirKero
őstag
Anno én is gondolkoztam Ssangyong Korando vásárlásán de a szomszédom lebeszélt róla. Autó alkatrész nagykerben dolgozik sok szerelő jár be hozzá. Azt mondja már konkrétan vállalkozásokat alapítanak a javításukra annyi a probléma velük. Ez + a magas fogyasztás miatt maradtam végül az S-Cross mellett.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
-
Gyöször
senior tag
Olyan, ja. De nem arról van szó, mivel itthon cserélem az olajat, azt tudom milyen. Az érdekes az olajnyomáslámpa viselkedése. Leengedem az olajat, leveszem a szűrőt, várok vagy 1-2 órát míg lecsöpög. Szűrő fel, olaj bele, biztos, hogy nincs meg egyből az olajnyomás de a piros lámpa már akkor kialszik amint bepöffen a motor. És akkor 1-2 mp ig tényleg olajmentes hangja van.
Szerintem a komjutter variál valamit azzal a lámpával - úgy egyébként mondom, nem ezzel a jelzett zajjal kapcsolatban.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #62669 üzenetére
Biztosan, mert majdnem 3 litert engedtem le belőle és amint beindult azonnal kialudt a lámpa, pedig az a 3 liter Mobil1 ESP tuti nem ért oda mindenhova. (nyilván betöltés után vártam egy "ciginyit")
De volt már hogy 8-10 napot állt kint az utcán, akkor is olyan hangja van, de ha megyek vele 50-60km-t, hagyom hűlni, leállítom, elintézem a dolgomat - tehát áll 15-20 percet - és beindítom akkor nincsen az a fura "zakatoló" hangja, már ha te is arra gondolsz.
Én a dupla hosszbordásra tippelek vagy a vezérlés módosítóra, valahol egy görgő csapágya hitvány lesz tippre és azért van ez a generátorcsapágy zörgésre hajazó hang...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Köszi az infókat srácok.
Csak én látom úgy, hogy HAHU-n tegnapról mára megint emelkedtek az új autó árak?
Tegnap még mintha 100-150 ezerrel olcsóbbak lettek volna az S-Cross-ok.[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
szabonagyur
félisten
Ma pont a kereskedes mellett mentem el, gondoltam beregekem a Suzuki Connectet 10 perc alatt, hat azt mondtak 1 ora kb…
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #62644 üzenetére
Épp most voltam a helyi Suzuki szervizünkben, ahol elmondták, hogy betiltották náluk az EcStar 5W-30 olaj használatát (más márkából szabad használni), mivel valószínű, hogy az okozza a vákuum szivattyúban a szelep leragadását.
Azt is elmondták, hogy a K14C motorba 0W-16 olaj való (ott jött elő a szelep probléma, ahol eddig 5W-30 volt beletöltve). De, mi köze az olajnak a szelephez?
Volt egy A4-es nyomtatott papírjuk (a Suzuki gyár küldte nekik), amin szerepelt, hogy melyik autóba milyen olaj kell. A K14D-be pl. 0W-20 van előírva.
A szelep csere elmondásuk szerint kb. 2 óra, mivel az egész vákuum szivattyút szét kell szedni (így olcsóbb a gyárnak, mint komplett szivattyút cserélni).
Akkor most nem tudom, hogy mi az igazság olaj téren? A szervizfüzet a hibás (amit ki tudja, hogy mikor és mi alapján nyomtattak), vagy tervezési hiba volt, vagy csak egy hibás alkatrész?
Majd a visszahívások után kiderül, hogy mi lesz az új olaja a K14C-nek.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #62675 üzenetére
Ennek több oka is lehet, de részemről holt biztos hogy nem kap 0w16os olajat... szerintem ez egy marhaság már bocs (nem a te részedről marhaság, hanem hogy ezt mondja a Suzuki)
Ezt nem így szokás intézni és lehet hogy nem vagyok autoszerelo, de már a K14D is egy attervezett motor, más a furat, a lokethossz, a kompressziós arány, kapott EGRt, tehát változtak valószínűleg az illesztési hézagok is. Felháborító hogy egy egész vákuumszivattyut szét kell szedni hogy valahol egy rohadék spóroljon 2 eurocentet, de ennyi erővel olaj helyett hasznalhatnánk vizet is, az is ken... aztán majd az elforrt olaj miatt sorra állnak be az autópályán hajszolt példányok motorjai. Annak idején a Toyotánál is valaki okosnak hitte magát és 0w30al töltötték fel a kis 1,33as benzines, aztán autópályán felforrt benne... vagy amikor 10w40et öntöttek az 5w30ra tervezett motorba és sorba elkezdte mind zabálni az olajat. Hidd el hogy a mérnök nem hülye, kiszamolta milyen olaj kell bele...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #62679 üzenetére
Igaz, más motor van a swiftben, de én csak a könyv ajánlását, a 0w-16 olajat engedtem belerakni. Próbáltak a 0w-20 felé terelni hogy az van hordóban, mindenbe ezt rakják, ez olcsóbb, stb de mondtam nem érdekel, ott a a polcon a 0w-16 flakonban, azzal töltsék tele. Csak az első alkalommal kellett mondanom, következő 2 évben már automatikusan hozták a raktárból
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
burgatshow
veterán
válasz 2ozzmexy #62679 üzenetére
Meg eltomitette az osszes furatot a lehuzogyuruknel. Tenyleg nem ertem ezt az allando olajvergodest. Az kell bele amit irnak hozza a gyarto reszerol.
Most direkt megneztem az enyembe mit raktak hetfon mert akkor fel sem merult bennem, de azt ami a K14D-be valo.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz TommyY2 #62675 üzenetére
Ne mondom, hogy pont ilyen a Suzuki motorfelépítése is, de itt egy írás (angolul), ami segít kicsit megvilágosodni, mi köze lehet az olajhoz, sőt akár turbóhoz is.
https://www.partinfo.co.uk/articles/107A lényeg, hogy az írásban szereplő felépítés esetén a motor olajozási rendszerének a része a vákumszivattyú, tehát lehet köze a motorolajhoz.
Ha pedig hibásan működik ez a vákumos rendszer. (A cikkből lefordítva.)
"A gyakori tünetek közé tartoznak:
- A fékrásegítés hiánya
- A motor teljesítményének csökkenése a turbófeltöltő meghibásodása miatt.
- A károsanyag-kibocsátás megnövekedése az olyan alkatrészek meghibásodása miatt, mint az EGR és a szekunder levegő szelepek."
Nyilván mindez motorfelépítéstől is függ, hogy adott konstrukciónál milyen szerepeket lát el. -
ViZo72
tag
válasz ViZo72 #62683 üzenetére
Mondok még egy érdekeset.
Szervizben, ahol már találkoztak felkeményedő fékes Vitarával, azzal egy időben volt egy Swift Sport is más hibával..
Ment az autó de állítólag nem olyan teljesítménnyel, ahogy elvárható.
Mivel akkora a Vitaránál már gyanakodtak erre a vákumos rendszerre, csak még nem volt meg a konkrét hibás alkatrész, a Vitarából valami levegőcsövet (már ha jól értettem) átcseréltek a két autó között próbaképpen és ettől megjavult a Swift menése (fékbaja viszont annak nem volt). Úgy tűnik légzési problémái voltak...Ez annyiban kapcsolódik a vákumos rendszerhez, hogy ha jól értettem abból a részből operálták ki a csövet (vagy mást) amit most érint a visszahívás.
És az előbb belinkelt leírás alapján, valóban lehet köze a turbó működéséhez is ennek a rendszernek...
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #62679 üzenetére
Lehet, hogy a mérnök kiszámolta, hogy 5W-30 kell bele, de a mai világban miért csak API SM az EcStar?
Lehet, hogy ez okozta a problémát, mivel a többi EcStar 0-ás olaj mind API SN.Nem utolsó sorban azt is kimondták, hogy csak akkor él a +7év garancia, ha Suzuki márkaszerviz végzi a szervizelést a szervizfüzetben irtaknak megfelelően (tehát nekem 3 évesen 21e km-nél kötelező lenne a gyertya csere).
Holnap viszem független szervizbe, 40 egynéhány ezer lesz a teljes költség gyári olaj- és levegő szűrővel, Bosch pollenszűrővel és Motul Eco-Lite olajjal. Aztán remélem, hogy nem lesz semmi probléma az autóval.
TommyY
-
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #62679 üzenetére
Nekem a szerelő hümmögött, mikor vittem hozzá a Crosst a 0w-20 olajjal, hogy azt tegye bele. Azt mondja, hogy hát már 96ezer km van a motorban, öntsünk inkább bele 5w-30-at.
Mondom neki, hogy egy dekát nem eszik belőle és eddig is 0w-20 volt benne mindig, hiszen az a gyári előírás, nem is értem a felvetést, minek menne bele vastagabb....
-
dReFiX
senior tag
válasz szabonagyur #62674 üzenetére
Holnap pm, megoldjuk.
-
-
zzz03
őstag
Ha az 5w30 tiltott lett akkor a K14c -be mi fog bele kerülni ? Van arról valakinek infoja szerviztől ?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #62682 üzenetére
Na, nekem 5w30 API SM vagy jobb kell bele.
Most API SN/SN+ van benne."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
Ja, majdnem megdöntöttem a 3,69-es fogyasztási rekordomat, 540km-re kért 20.01 litert, ez valami 3,74.
-
ldn218
tag
https://autooiladvisor.com/0w16-vs-0w20/