Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #62398 üzenetére
Nyilván a dugóban állva, vagy másik autó mögött menve (amennyiben külső keringtetésen van), szintén csupa jó dolog jön ám be kintről.
Ja igen, tudom. A HEPA szűrőket meghazudtoló minőségű pollenszűrő megfog ám mindent. Ja nem.
eami: Hát aki nem kapcsolja be rendszeresen átjáratni, az így jár nyilván.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Jaja. Egyesek nem használják, mert csak, és csodálkoznak, h eladáskor nem megy, mert behalt a kompresszor, tömíések, ilyenek, mert nem volt kenése. Rendszeresen kell használni, télen is, és akkor működni fog sokáig.
Ablakot lehúzom, bejön a por. Szeretem, ha tiszta a kocsi belseje, úgyhogy inkább klíma. -
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #62404 üzenetére
A mai napig vannak, akiket meglep mikor megtudják, hogy jééé a klímával hatékonyabban lehet párátlanítani?
Mondjuk manapság azért már szinte alap, hogy szélvédőre állított iránynál automatikusan kapcsol a klíma is, szóval lassan talán általánosan ismert dolog lesz.
Amúgy ahogy sokan nem értik itt (sőt egyesek kb hülyének néznek...) , hogy miért nem 0-24 klímázva behúzott nyakkal és ablakokkal ülök a bezárt bunkerben, úgy én sem értem, hogy emberek miként használják a lehúzott ablakot, hogy már lassan végtelen lista van írva arról, hogy mi jön be az ablakon, ha elkövetsz olyan eretnekséget, hogy le mered húzni, mint valami proli jobbágy.
Mint mondtam dugóban, hőségben, pályán nem. Viszont gyér városi forgalomban, illetve országúton lehúzott ablak mellett nem igazán értem, hogy mi az a sok dolog a mi bejön. A por biztosan nem. Nyilván, ha szembe jön valami nagy dög, mondjuk egy kombájn, ami lemászva az út szélére, nyomja fel a port, akkor nem full lehúzott ablakkal, közben kikönyökölve boldog mosollyal fogok elmenni mellette.
Bogár is nagyon ritkán, tippem szerint 3-4 alkalommal koppant a B oszlopon és jött be az utastérbe. Valahogy a 20 év vezetés alatt nem tapasztaltam olyan, hogy minden létező dolog be akart jönni és az életemet zavarni, ha le merészeltem akár egy mm-t is húzni az ablakot és megszakítani a szent és sérthetetlen prémium elzárt úriember életérzést a kis beablakozott konzervdobozomban. -
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #62405 üzenetére
Én sem írtam, hogy nem használom egyáltalán a klímát, gyakorlatilag az év bő felében igen (idézet magamtól: “dögmelegben és párásodós időben”). Ennek megfelelően kiválóan működik a berendezés is, sőt pár évente szoktam cseréltetni a töltetet is az olajjal együtt. Na, ez miért nem kerül szóba, ha “csodálkozunk, hogy nem jó”?
De engedjétek meg, hogy ha úgy tartja kedvem, lehúzzam az ablakot, bármennyire is természetellenes.
Miért kell ezért rögtön máglyára dobni?
És hogy tovább borzoljam a kedélyeket: valami roadstert is szívesen vennék, és gyakran lehúzott tetővel járnék vele. Egy baj van csupán, 194 centivel nem férek el bennük.Kolondrum: 👍
[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
Rohadékok! Lehúzni az ablakot! Alap, hogy amikor az időjárás engedi ablak kicsit, nagyon lehúz! Kell a friss levegő. Hideg időjárásnál is hosszabb úton nem jó a non-stop klíma, kell a friss levegő!
-
katokacaj
tag
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni.
Jövőhéten tervezem vinni 2005-ös 1.3 GLX Swiftem karbantartásra.
26 éves nőként sajnos nem teljesen tudom szakmai szemmel nézni a dolgokat így egy kis segítséget szeretnék kérni. A fix hibáin kívül cseréltetném benne azokat a dolgokat, amiket mindenki mond, hogy időnként cserélni kell. 170.000 Km van az autóban, 125.000 kora óta van velem és biztosan nem cseréltettem ilyesmiket, mint vezérmű lánc, lambda szonda, gyertya, váltó és fékolaj stb, amiket időnként javasolt cserélni.Tudnátok nekem segíteni, hogy mit kérjek a szerelőtől, mit cseréljen? Ha oda megyek, hogy "lambda szondát vagy mit kéne cserélni" akkor garantáltnak veszem, hogy jól át is fognak verni, ha kiderül, hogy nem tudom miről van szó. Emellett csak akkor cseréltetném pl fékolaj váltóolajat ha valóban szükséges. Így ha tudtok Bp XVI. körül olyan szerelőt aki tényleg normális, nem vág át, korrekt áron dolgozik és nem fogja kicserélni azt amin látja, hogy még okés, de tájékoztat arról, hogy mit lát az autóban?
A további problémái még az autónak:
-centrál zár nem jó, bezáráskor visít és néha beakad a kulcs nyitáskor. A kulcs gombjai már jó régóta nem működnek, ha belefér a keretembe ezt is cseréltetném/megcsináltatnám.
-ékszíj folyamatosan visít indulás után, többször volt már cserélve, szerintem tárcsával együtt kellene kicserélni. Egyszer már belevágódott a generátorba szakadás közben, nem volt vicces de minden szerelő csak a szíjat cserélte eddig. Nem kéne 3 havonta újra visítania szerintem.
-futómű biztosan cserés, nyekeg-nyikog már az egész autó, 1-2 alkatrész (stabilizátor meg gömbfejek) már volt cserélve de szerintem most több mindent kellene.
-fordulatszám eséskor csörömpöl valami a motortérben, szerintem a hővédő lemez lazult meg, legalábbis nagyon remélem, hogy csak ennyi
-első fék fékezéskor halkan hallatszik de fogni jól fog.Ezen hibái mellett szeretném úgy megcsináltatni, hogy a szerelőtől úgy hozhassam el, hogy fel van készítve az autó a további 100-150.000 km-re és gondos tulajdonos módjára mindent kicseréltettem rajta, amit csak kell. (Olaj és szűrő csere az 10.000-nként mindig megvolt, de ezek a kopó alkatrészek csak ami nagyon kellett)
Ez nem tudom mennyibe fog kerülni de ha egy hozzávetőleges ársávot tudnátok mondani nekem?
Köszönöm szépen.
-
zsolt19900
őstag
válasz katokacaj #62418 üzenetére
nem szeretnélek elkeseríteni, de az utolsó szegmensre reagálva: nem hiszem, hogy mostani kapható alkatrészekkel ekkora futásteljesítményre fogsz tudni tervezni, a "nem kell hozzányúlni addig" dologra gondolok
100e km-t nem igazán fog elmenni egyetlen mostani cserélt alkatrész sem sajnos
a többi megállapításod pedig helyes, nem csak 1-1 dolgot kellene javítani (cserélniük) a szerelőnek.... pl. ha rossz a tárcsa -melyen a szíj fut- akkor nem csak szíjat, hanem tárcsát is kellene pl. cserélni.... szóval, ha így állsz hozzá akkor nem fognak amatőrnek nézni szerintem
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
katokacaj
tag
válasz zsolt19900 #62419 üzenetére
Köszönöm! Korrigálok: a 100-150.000 km nem szó szerint értettem, hanem hogy kicseréltettem mindent rajta amit ilyenkor illik. Nyilván kopnak az alkatrészek és időnként kell majd valamihez hozzányúlni, de ilyen "nagy szervíz" amikor mindent is cserélünk szerintem 100-150.000 km-nként szokás kb, ha minden más okés a kocsival.
Gyertya, lambda- stb. Fogalmam sincs, mik ezek, vagy mire valók, csak azt, hogy gyakran olvastam, ha cseréled 150-170.000 körül, akkor kisebb az esély a bajra.Néha már tépem a hajam, hogy miért nincs autószerelő a családomban, olyan nehéz ezt így nőként, hogy folyton attól félek, átvágnak...
-
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62418 üzenetére
Aktuális hibákat javítsanak, ami működik, azt ne cseréltesd. Lambda szonda plö. Vezérmű láncot kell egyátalán cserélni, van neki km periódusa? Majd ha csattog.
Én lecseréltetném kb az összes folyadékot (motor olaj, fékolaj, hűtővíz, váltó olaj), megnézetném a gyertyákat, ha visít a generátor, nyilván csinálják meg, elkophat a tárcsa is. Levegő, pollen, üzemanyag (ha nem a tankban van) szűrő. Fékre/futóműre rá lehetne nézni, szilenteken lehet látni, ha fáradnak már. Gátlók dettó, ezt lehet méretni, de látni rajta, ha engedi az olajat. Alváz-üregvédelem is fontos lehetne.
Egy ilyen idős autónál olyanod nem lesz, h tuti elmegy 100-150ekm-t, itt apránként fognak előjönni a hibák.
Szerelő havert tudnám javasolni, de ő kint dolgozik a Fáy tanyán, a 31-es út mentén, huszon éve odahordom az összes vasamat, eddig nem hibázott.
De elviheted a kocsidat egy állapotfelmérésre, youtubeon van pár normálisnak tűnő cég, akik adnak utána egy listát. -
katokacaj
tag
válasz ncc1701 #62421 üzenetére
Ha a lambda hibás,az milyen tünetekkel jár?
Gyertyát is csak akkor kell, ha tönkre megy?Ja és köszönöm!
Persze, tisztában vagyok vele, hogy ilyen öreg autónál elő-elő jönnek a hibák. Szoktak is neki de nagygenerált még nem csináltam nála amit most mindenképp pótolnék. Hála égnek motorikusan teljesen jó, pöcc-röff indul stb, sosem hagyott még cserben, de nem akarom, hogy egyszer megálljon alattam, és aztán azt mondja valaki, hogy , hát igen, ezt vagy azt kellett volna cserélni már 50.000-rel ezelőtt és akkor most nincs ilyen gond. -
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62423 üzenetére
Hibás lambdánál lenne check engine lámpád szerintem. De nem kell kidobni, ki lehet mérni.
Gyertyára km van megadva, én hagyományost max 30-nál cserélem, irídiumosat pedig 60ekm-nél. Fizikailag is kopik, szemmel láthatóan.Az egy alapvetően jó, megbízható kocsi, nyelestengely csapágy gondja van tudtommal (rendszeres váltó olaj csere kellene), abs kocka hiba (rendszeres fékolaj csere). Ezekre én ilyen 30ekm/2évet mondanék, de én általában hamarabb ledobom az ilyesmit inkább.
Igazából ha találsz valami jó szerelőt, az aranyat ér...
[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
válasz katokacaj #62418 üzenetére
Vidd be Suzuki márkaszervizbe, ha nincs ismerős szerelőd.
Cserélni kell a fékolajat két évente.
Váltóolaj csereperiódos benne van a szervízkönyvben. Talán 4 évente vagy 40 ezer km a csere.
Motorolaj csere évente vagy 10 ezer km[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
laca891
aktív tag
Manuális váltóba milyen olaj kell? 75w vagy 75w-80 vagy 75w-90
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #62429 üzenetére
M13A-nál régen is 45k volt a váltóolaj periódusa, de a rendszeres olajcsere nem előzi meg a nyelestengelycsapágy problémáját, előbb-utóbb mindegyik autót utoléri, mert egyszerűen kétes minőségűt raktak bele.
A fékfolyadék meg általánosan 2 év km-től függetlenül, mert higroszkópos az anyag.
-
ncc1701
veterán
válasz katokacaj #62433 üzenetére
Az katalizátor is lehet, nem? De ki kell olvasni a hibakódot, sokat segít.
Abs kockát senki nem fogja kivenni, és szétszedni, átnézni. Hacsak nem vagy bitang jó nő. Cseréltesd le a fékolajat, de rendesen, és megy, amíg megy. Vagy ha úgy gondolod, akkor fel is újíttathatod, és akkor biztosra mentél. De én nem piszkálnám, amíg jó. Tedd félre rá a pénzt, és akkor nem lesz gondod. -
AMD Power
titán
Ma reggel elvittem a kocsit egy komplett átnézésre. Kivancsi vagyok,hogy fognak e találni valamit.
-
hemaka
nagyúr
válasz katokacaj #62433 üzenetére
Az érzékelő elég gagyi benne, sokszor ha kis távokra használod bejelez a check engine a katalizátor miatt. Nekem is nem régen volt 2011-es sportban, lereseteltem, azóta nem tötymörögtem, nem is villant ki újra.
Amúgy nálam az olaj 10e km az összes szűrővel együtt. Fékfolyadék + összes fék szétszedés kitakarítás, újra kenés 20e km, váltóolaj és gyertyák 40e km. kopp-kopp eddig semmi baja ezeknek. A klímakompresszor, önindító, akku halt meg, ami nem az átlagos kopó(rugó, legéscsillapító blablabla).
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz katokacaj #62433 üzenetére
A csekk'n dzsin talán katalizátor miatt lehet? Kőművesem elvitte a tutijószerelőhöz a kocsit, megoldotta, oldalcsípő fogóval elvágta a lámpa kábelét :-S
Nehéz frankó szerelőt találni. Nemtom esetleg Novoth Tibi, aki a totalcarban szokott szakizni, ha közelben lenne én meglépném. Valamit majd mond. De ezek az avalonos srácok akikhez hordják a kocsikat nekem nem szimpik.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
AMD Power
titán
Egyetlen egy dolgot találtak az autón. Bal első rugó törés.... Párban illik gondolom ezt is cserélni?! Meg ha má ki van szedve egy új toronycsapágy is illene mellé,nem?
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Politika
- Autós topik
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hálózati / IP kamera
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...