Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz Kolondrum #63647 üzenetére
5 év alatt ha fél litert elspricceltem, az azzal együtt értendő, mikor kiszivatom a tartályból a nyárit és a télit eljuttatom hátra. :-)
indulás előtt ezért takarítom, hogy ne a bogárhátakon zongorázzon a lapát éle, ha elkezd esni az eső.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dunc
nagyúr
köcce
-
-
félisten
Egész nap esőben, M3-on 200km, most értem haza, de reggel az autó mint ami egy percet nem volt esőn. Van még más aki így fél 10-kor autót mos a beállón?
Mindig tudtam, hogy van értelme a 110W-nyi ledsornak.Szerk: Jó megnyugodtam!
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Kolondrum #63655 üzenetére
Jelen. Télen, sötétben, -5 fokban, hóesésben már mostam kocsit egy pécsi út után. Emlékszem, ráfagyott a vasra a magasnyomásúból a víz, csak mikor leááltam a fűtött garázsba, ott olvadt le.
Nyilván mindenki máshogy üti be a fejét gyerekkorában. Nekünk így sikerült.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz dethroner #63648 üzenetére
mindegyik ablakmosó fátyolosan ráfagy(hat):
Miért fagy meg a szélvédőn, ha a tartályban nem?
Sok autós ismerheti a jelenséget, amikor reggel az első spriccelés utáni törlésnél másodpercek alatt kivirágzik a jég a szélvédőn, pedig nincs is olyan hideg, messze vagyunk a betöltött folyadék fagyáspontjától. Erre a párolgási hő ad magyarázatot, ami a kispriccelt, szétterített folyadékot akár tíz-tizenöt fokkal is lehűtheti. Pont ugyanaz történik, mint amikor nyáron vizet spriccelünk magunkra: még ha a víz melegebb is, mint a levegő, érezhetően hűsít.
Totalcar tesztén egy ideje a 2L Prelix-et veszem, pedig nem is olvastam ezt a tesztet.. TurtleWax-ot szoktam régebben, de abból csak 4-5L-eset láttam, szóval kiesett
"... and I hope you have a great day!"
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #63656 üzenetére
Nincs valami villanyos vagy esetleg gázos átfolyós melegítő ami képes lenne olyan 30-35 max 40fokos vizet kiadni magából a magasnyomásúnak? Stabilan, tehát míg dúrom addig fűt, de nem fűti 40 fölé, hogy elolvadjon a mosó? Meg nem is hűlne le 30 alá használat közben.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
-
addikt
Én is hitetlenkedve hallgatom a sok problémát. Lehet, hogy nincs igazam de összefüggést gyanítok aközött, hogy a swiftekkel sokkal kevesebb a gond és, hogy az japánban készül....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Vigneau
félisten
válasz mefistofeles #63665 üzenetére
A 2018/5-ös (2017-es gyártású) Swiftemen is lefittyedt 4 éves kora előtt mindkét első/oldalsó index. Made in Hungary volt rajta...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
dethroner
veterán
válasz pető bá' #63658 üzenetére
Szerintem sajnos sose lesz egyetlen ilyen teszt sem mérvadó hosszú távon. Ugye ez a linkelt teszt 7 éve készült. Ebben kiemelik hogy pont fordított sorrend alakult ki a Forest és a Sonax között az egy évvel korábbi próbához képest. Szóval jön egy apró változtatás a gyártás során és már teljesen másként működik a termék. 7 év alatt meg annyi minden történhetett már. A legjobb ha egymás tapasztalataiból merítünk, plusz ha elégedetlenek vagyunk egy lötyivel, másikat keresünk.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
félisten
válasz mefistofeles #63665 üzenetére
Vagy tudod még mi lehet? H annak aki panaszkodik, kevés. Esetemben inkább ez lesz. Én nagyon szeretem ha minden olyan kiváló, kerek, tökéletes.
-
félisten
Mióta meg van az autó soha nem jöttem vele 1 fokban egészen eddig. Mivel én nagyon el tudok veszni az apró részletekben (ezért sem jó nekem kb semmi és sok a "hiba listám"), észrevettem egy érdekes dolgot az automata váltó körül. Fentebb forgatva ketyeg a motor mint melegebb időben (legalábbis még be nem melegszik kissé az autó). Röviden szólva kb 1 fokozattal lejjebb váltva jár azonos szituációt nézve melegebb időben.
Mikre nem figyelnek mikor ezeket tervezik.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #63673 üzenetére
Ez az euro normák miatt van, mint tudod hidegen nem olyan környezetbarát a kibocsátása, ezért is jó hogy a turbó tengelyére vezették a hűtő közeget, mert gyorsabban bemelegszik... A "régebbi" verzió (K14C) is megemeli az alapjartot pár száz fordulattal. Egészséges tartományban tartja még ettől a motort, csak magasabb fordulaton picit hogy minél hamarabb üzemi hőmérsékletre érjen.
Ha megnézed az Ignis is megemeli.
De úgy látom igazán xar autót mostanság nem vezetettek... volt szerencsém pár hete át üllni egy Seatba (aka golf kombi) 1,4 tfsi phev dsg (mert a bimmert gumiztak), na ha éltél már fostartályt ez az. Az M5 kivezetőn adtam neki egy nagy gázt, jéghidegen (6 perc indítottam be) visszaváltott és 4300-on forgatta a kis benzinest. Olyan hangja volt hogy nekem fájt, tempomat leforgatja kigyorsitasnal tiltasig úgy hogy a víz hőfok mutató a C betűn pihen. Szóval ne szidd azt az Scrosst, mert a VW konszern kétszer annyi pénzért árulja a sokkal nagyobb szemetet, ez az igazi átverés...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #63677 üzenetére
Nem értettem félre, arra gondolsz hogy eddig mondjuk 60-nal már 5ben volt és forgott mondjuk 1400at, most meg hagyja 4ben forogni 1800on.
Ez a melegedési idő rövidítése miatt van.A többit azért írtam mert annyit ekéztétek mostanában az újabb crosst hogy gondoltam hozok egy példát a konkurenciatol is, hátha belátjátok hogy nem olyan rossz ez napjainkban...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigi
őstag
válasz mefistofeles #63665 üzenetére
Ezt cáfolnám.
Bátyám 2019-es Japán Swift-jében már volt műszercsoport csere és a rángató kuplungal is küzd egy jó ideje.
Előtte egy 2015-ös magyar Swift-je volt, azzal soha semmi baja nem volt.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
addikt
Nem tudom, lehet én vagyok szerencsés...
A 2007-es első swiftem magyarországon készült csak az erőforrás jött japánból, a 2021-es új pedig full japán de nekem az első is jóvolt és (még szép) eddig az új is apró problémáktól eltekintve hibátlan.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
DarkByte
addikt
Egyébként honnan lehet felismerni hogy AGM akkum van? Nekem úgy tűnt egy kutya közönséges Varta 44Ah-s (33610-83E61) ólomsavas akku van az új Scross-ban. Épp a napokban akasztottam rá kicsit az akku töltőt, nem használtam AGM profilt.
-
félisten
válasz DarkByte #63684 üzenetére
Mert az új cross nem az indító akkuról rántja be a start stopot, hanem a li-ion-ról. Csak az első indításért felel a 12v-os akku. Kisebb van benne mint az 1.6 Vitarában volt.
Az önindítózás folyamata is sokkal lighosabb, nem annyira öblös mint egy M16A indulása.[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
válasz Kolondrum #63685 üzenetére
Igen, ez világos.
Csak pont azt próbáltam megfejteni érdemes lehet-e AGM módba rakni a töltőt vagy sem. Úgy néztem kb. csak a cél feszültségben más, kicsit magasabbra töltené. Szóval a normál móddal tippre lehet mindkét fajta akkut gond nélkül, bajt nem csinál.Neten annyi infót találtam hogy az AGM akkuról elég egyértelműen ki kellene tudni szúrni a címkéről hogy az. Ez nem tűnik semmi különlegesnek.
Nem saját fotó, de egzakt ugyanez van benne.
-
SteadyMan
aktív tag
Sziasztok!
S-Cross navigációs rendszerével kapcsolatban szeretnék kérdezni. A kézikönyvében le van írva, hogyan lehet "Kedvencek"-et importálni USB-ről.
(A csatolt képen látható.)
A leírtak szerint előállítottam Excel-ben a csv file-t és rátettem a megadott könyvtárstruktúrában egy USB drive-ra. Megnyomom a navin a Kedvencek-Import-POI import funkciót, de azt írja ki, hogy nem lehet helyadatokat importálni.
(Az USB kulcs OK, mert pl. MP3 zenét tudok róla hallgatni, látszólag az Import indításakor hozzá is nyúl, mert felvillan a jobb sarokban a képernyőn egy kis könyvtár mappa szerű ikon.)
Valami ötlet, hogy mit nem csinálok jól? -
DarkByte
addikt
válasz SteadyMan #63688 üzenetére
Nem írja pl. hogy a csv-ben milyen elválasztó karaktert kell használni, az meg lehet akármi is. Vagy hogy kell-e csv fejléc a fájl elsős sorába. Ezeket emlékeim szerint mind át lehet állítani csv mentéskor Excel-ben. Talán ezekkel kell szórakozni. Egy minta fájlt jó lenne találni amivel megy, és abból le lehet lesni.
Exportálni nem tudja esetleg USB-re ami épp el van mentve bele? Mert valószínűleg pont ugyanazt a formátumot várja visszafelé.
(Miket nem tud ez amúgy, életemben nem gondoltam volna lehet ilyet csinálni vele. Mondjuk én nem használom egyáltalán a beépített navigációt).
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SteadyMan #63688 üzenetére
Első körben légyszives nézd meg még egyszer a csv fájlt, mert a windows kis édes bogár és by default elrejti a valódi kiterjesztését, tehát a valami.csv.xlsx-et valami.csv-nek mutatja.
Második körben érdemes lenne megnézni hogy FAT32-re van e formázva az USB és hogy az UTF-8 kódolásnak megfelelsz e.
Végső esetben állítsd elő kézzel, ugyanis a csv a comma separated vector rövidítése, tehát egy olyan állomány amiben az adatok egymástól vesszővel vannak elválasztva, ha a címben például szerepel hogy "1123 Budapest, Nagy utca -77" akkor megbolondul, egy undorítóan kiherált linux fut alatta, szóval buta mint a föld, ha valamit nem az ideális formátumban kap akkor csak a középső ujját mutatja, de segítséget nem ad hogy miért fáj a haja..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
válasz SteadyMan #63688 üzenetére
A mellékelt képen is írja, hogy mire van szükség, hogy működjön.
- UTF-8 kódolás, ez igazából kevésbé fontos, de akkor érdekes karaktereket fogsz látni a magyar ékezetek helyett
- FAT32-re formázott pendrive (tuti, hogy mást nem ismer fel, mondjuk ezt nem írja)
- fejléc kell, írja is, hogy mi (ez látszik is a példa táblázatban is, meg a felette lévő táblázatban is részletesen leírja
Az excel meg valószínűleg jó szeparátorokkal menti alapból, ezért azt nem részletezi.
Nézd meg, hogy pontosvesszőt vagy vesszőt pakol szövegelválasztónak és azt a karaktert ne használd a szövegekben. -
DarkByte
addikt
válasz 2ozzmexy #63690 üzenetére
Values, nem vector (vesszővel tagolt értékek).
Amúgy kellene tudni írni vesszőt is, csak olyankor még extra idézőjelekkel is körbe kell venni az értékeket a fájlban (mármint a csv-ben, Excel-be nem kell beírni, azt magától kellene csinálnia exportkor, esetleg konfigurálni lehet kell hozzá). Ha idézőjeleket akarsz átvinni azt pedig duplázással kell escape-elni. (szintén export konfiguráció, nem neked kell így beírni)
Én viszont szerintem vak vagyok, a screenshot-olt képen nem látom második átnézésre se hol írja az elválasztó karaktert hogy micsoda.
Véleményem szerint továbbra is ha engedi, magával a naviba vegyen fel pár kedvencet, majd exportáljon egy ilyen fájlt az USB-re, utána meg lehet nézni PC-n mit produkált. Az a baj ez a kézikönyv is egy angol nyelvű fordítása, és az ilyen technikai dolgoknál már nem mindig sikerül mindent helyesen áthozni.
-
SteadyMan
aktív tag
Köszi mindenkinek az ötleteket, próbálkozom...
1. FAT32-re van formázva a pendrive, mert hátha érzékeny erre és nincs semmi más rajta, csak az a FavoritePOI alkönyvtár, benne egy Kedvencek.csv file.
(Amúgy MP3-at elfogad a rendszer exFAT formátumú pendriver-ról is.)
2. UTF-8 kódkészlettel meg sem próbálkoztam, csak ékezetek és speciális karakterek nélkül van a file. Szövegszerkesztővel sima txt file-nak látszik.
3. Az Excel ;-vel tagolt csv-t készít, azzal is próbáltam, de aztán lecseréltem ,-re, de úgy sem jó.
4. Próbáltam fejléccel és fejléc nélkül is, pontosvessző és vessző tagolással, betettem a gyökérkönyvtárba, hátha, de mindig ugyan az a jelenség.
Felvillan egy kis könyvtár ikon és kiírja, hogy a helyadatokat nem lehet importálni.
Még megnézem, hogy ha felveszek egy-két kedvencet, tudom e exportálni. Amúgy volt már benne pár sor és én nem láttam, hogy lett volna export lehetőség, de lehet csak rosszul emlékszem.
Most ilyen a file...
-
beef
őstag
válasz SteadyMan #63693 üzenetére
A RoadType egyben van az eredetiben, nincs szóköz és mivel nem tudjuk mi alapján dolgozik az import, akár egy ilyen apróság is okozhat gondot.
Persze egyértelműen az lenne a legjobb, ha lenne export lehetőség.
Az angol nyelvűben sem látok több érdemi infót (22. oldal)Ezt találtam még: https://www.poibase.com/en/compatible-systems/suzuki/
[ Szerkesztve ]
-
AtHoS
nagyúr
válasz SteadyMan #63695 üzenetére
Hát ugye Excel ennyiféle CSV-t kínál mentésre
Na akkor a linkelt leírásképen látható Kötelező mezőket használva
- UTF8vsMacintosh
- UTF8vsMsdos
- UTF8vsPontosvesszoveltagolt
Mi az ami elsőre feltűnik? UTF-8 esetén valamilyen extra mező van a Name előtt, míg a többinél ilyen nincs (talán legfrissebb O365 Excel-lel)
read-only mode on the forum
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SteadyMan #63695 üzenetére
Nekem feltűnt még valami, azt a két X-et betetted a name mezőbe az üzlet neve elé!?
Érdekesek ezek az importok mindig, kell velük egy kicsit játszani.Bár ha egyszer rájöttél a megfejtésre akkor megoszthatnád velünk is, hátha kell még valakinek.
Ja és tippre a "CSV UTF-8" lesz a nyerő formátum, de azért egy Notepad++-al érdemes ránézni a fájlra.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Linux, kitellik a fejlesztőktől hogy kell bele... amúgy jelezném hogy a példa képen is szerepel, gondolom úgy kellene kinéznie az excelben a munkafüzetnek, mint a képen...
Tehát az ő esetében: "BECS Varoshaz ter" nem jó, hanem "XX BECS Varoshaz ter" lenne a helyes szintaxis.P.S: Tudtam én hogy te is kocka vagy és a szőrszálhasogatás alapján még mérnök is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...