Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #64702 üzenetére
Nem ez volt a fő ok, de többek között ezért nem vettem ajtómata váltót, mert nem bírom itthon megadni neki ami jár. És viszont ha nem is olcsó buli egy ilyen, ráadásul rohadt drága. Évente 1x megyek Pestre, beáll a lábam a kuplungon, de annyit kibírok, ellökdösöm a kart én kézzel. Egyébként meg kifejezetten szeretek autózni. Ahhoz meg kézi váltó kell.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #64696 üzenetére
Igen, különböző a két váltó, az 5-ös még a "régi", a 6-os már az "új", mindkettőt az Aisin gyártja, éppen ezért az 5MT-be 75W-80 kell, a 6MT-be pedig 75w egy fokozatú olaj (ami nem mellesleg pont a 75w-80-nak felel meg viszkozitást nézve, de ezt ne itt vitassuk meg, van külön olajos topik).
Egyébiránt az Ecstar már csak 75W Gear-Oil-t gyárt, valószínűleg ezért változott meg. A Suzuki nem gyárt olajat - mint az közismert - hanem le van szerződve és amit ők tudnak adni annak a specifikációját írják le... nem tudomn ismered e az Iron Maiden nevű zenekar "Brave new world" c. számát...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
roti86
őstag
válasz 2ozzmexy #64706 üzenetére
"Egyébiránt az Ecstar már csak 75W Gear-Oil-t gyárt,"
Igen, nézegettem, hogy a pár hónap múlva esedékes váltóolajcserekor mit fogok beletenni, mert ahogy feljött M16A motoros 5-ös manuális váltós S-Crossba 75W-80 GL4 váltóolaj kell könyv szerint, de mivel az Ecstar már nem gyártja, így vagy menjen bele más gyártó 75W-80 olaja, vagy legyen az Ecstar 75W[ Szerkesztve ]
-
skristof
tag
sziasztok!
a Suzuki 3+7 ev garancia feltetele ha jol tudom, hogy a kotelezo szervizelesek markaszervizben tortenjenek (mondjuk a kiskonyvben nem talaltam meg az ide vago reszt, de lehet csak beneztem)
mi a helyzet az egyeb javittatasokkal? ha pl karesemeny tortenik, azt is igy kell intezni?
azert kerdezem, mert Cristo Casco-t szeretnek kotni, ahol alapertelmezetten ok intezik a szervizelest. okozhat ez problemat?
koszi
-
antal750
aktív tag
Sziasztok
Adott egy Vitara 2022-s kártyaolvasóval "ezen van a gyári navigáció".Szerintetek ha egy másik kártyára igo primót vagy nextgent másolnék,életre lehetne kelteni a vitara kijelzőjén?Vagy felejtős,?
Köszönöm -
antal750
aktív tag
Heló
Azt tudom csak valamiért mikor beállítok pl egy navi programot,leteszem a telót mozgatom sokszor szétkapcsol.Megszakad a kábel és teló közti kapcsolat,mint ha nem lenne a kábel bedugva. -
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
ViZo72
tag
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #64666 üzenetére
"Volt viszont bronz kopadék az olajban. Így ez a gl4 gl5ös olaj pont jónak ígérkezik, mivel a bronz meg a csak gl5 nem barátok."
Érdekes, mivel tudomásom szerint a differenciálműben nincs bronz (csak a váltóban), ezért is kell bele GL-5 olaj.
Amit te vettél bele (Motul MotylGear 75W-85), az nem sebváltóba való? Igaz, hogy GL-4/GL-5 kompatibilis, de csak félszintetikus, ellentétben az EcStar hajtóműolajjal, ami elvileg full szintetikus (nics jelölve, hogy GL-5-ös-e?).
U.I.: Vettem a csapágyboltban kerámia pasztát, amit ajánlanak a gyertyacserénél (a rézpaszta összeveszik az alumíniummal ). Tavasszal lehet, hogy megnézem a gyertyák állapotát (állítólag, ha nincs 3 évente megmozgatva, berágódhat).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz TommyY2 #64725 üzenetére
Múltkor volt egy "vita" valahol, hogy pasztával vagy anélkül csináld a gyertyacserét.
(S-Cross vagy Viatra topik volt lehetett).
Az egyik vélemény az volt, hogy idióta a gyár, mert láthatóan nem használt pasztát a gyertyák berakásakor.
Aztán valaki hozott egy infót NGK oldalról, hogy nem kell pasztázni, mert a gyertya gyártója ellátja megfelelő bevonatokkal a menetet.
Ez védi is a menet, ill ezzel a bevonattal együtt vannak kalkulálva a meghúzási nyomtatékok.
Sőt úgy fogalmaznak "leválasztó" tulajdonsága is van, hogy kitekerésnél ne legyen gond.
Ha Te összekened valami mással, megváltozik ez a tulajdonsága (gondolom a súrlódása) és vagy nem húzod meg eléggé vagy túlhúzod.
Illetve legközelebb ha ki akarod szedni, akkor is másképp viselkedhet, mert "felülbíráltad" a gyári bevonatot.Meg is találtam közben, íme az NKG oldala, első pont érdekes most (illetve a 4. is idevág).
https://ngksparkplugs.com/en/resources/5-things-you-should-know-about-spark-plugsNem vitaindító, csak elgondolkodtató, én például nem tudtam erről a bevonatos dologról, nekem érdekes infó.
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #64731 üzenetére
Hogy ez a motor fogyasztja a vizet, ugyanis ha a vezérműtengelyek és a lánckerekeket megkapta a rozsda, akkor ott más bajok is vannak, nem csupán a futott km...
Tipikusan hozzá nem értő autója, de ezt valahogyan nem tanítják, bezzeg a 45kg-os műkörmös plázacicáktól elvárjuk hogy kereket cseréljen...
Magyarország, én így szeretlek!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
válasz 2ozzmexy #64736 üzenetére
És nem. Egy dékát sem. A 7 éves fogyás mentes vizet tegnap engedtük le belőle. A fékfolyadékkal együtt. Ez attól ilyen 37000km után, hogy 2km-t mennek vele majd leállít, pár óra múlva ismét. Néha mennek vele 10km-t és 40-nél beteszik 5-be. Hidegen Pedig azonnal terhelik, azaz nem szempont h hideg vagy meleg a motor. Olajat szűrőt évente kap.
Így ment el ennyi km-t. Talán ha 3-4x ment nagyobb távot. Klíma össz üzemideje ha 1 óra volt a 7 év alatt. És még megy csak gyenge. Ebben az autóban a fűtés télen soha nincs kikapcsolva, Hidegen is fúj. Ez anyum autója. Én mondtam neki, h NE így. De ő: Így fogyaszt keveset.Ja és a futómű kivan. Minden folyik. Anyum semmi fajta kátyút nem kerül ki.
Ignis fék: kedden feltárjuk mi van.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kolondrum #64739 üzenetére
Akkor mitől rozsdásodik? Azt ne mond hogy páralecsapódás...
Ott annak olajban kellene állnia a megtett távolságtól függetlenül. És aki azt mondja nekem hogy lecsurog a teljes töltet a motor aljára egy éjszaka, annak még sosem volt villáskulcs a kezében...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dunc
nagyúr
Új autónál persze.
-
-
Redchucky
aktív tag
válasz szabonagyur #64747 üzenetére
Köszönöm.
-
paolinho
őstag
Bocs, ha furcsákat kérdezek, de lévén csak pár hete vagyok tulajdonosa egy lágy hibrid Vitarának, nem minden evidens. Bogarászgatom az a két vaskos könyvet, ami járt az autóhoz, de így csak lassan találok választ a kérdéseimre.
Pl. az lenne az egyik, hogy a rádio hallgatásakor nincs olyan opció, hogy kiírja az előadót, és a szám címét is?
A másik amire nem találtam megoldást, az az, hogy nincs valami kijelzési opció arra, hogy látható legyen, ha eljutottunk a fordulat, vagy sebesség kapcsán a következő váltási fokozathoz. Nekem az előző autóm egy Auris volt, és az egy lámpával jelezte, ha átléptem egy sebesség tartományt. Igazából nem magam miatt kérdezném, hanem oktatok az autóval, és könnyebb lenne megértetni a tanulóval, hogy mikor kell le, - vagy föl kapcsolgatni a sebesség váltót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Filmvilág
- Autós kamerák
- GoPro Topic
- Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háború Izraelben
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...