- Aliens: Dark Descent beszámoló
- Escape from Tarkov
- EAFC 24
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- World of Tanks - MMO
- GTA VI
- PlayStation 5
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz ViZo72 #64500 üzenetére
Én ezért maradtam az M16A motornál.
Nyilván, ha az ember megveszi újonnan és 50-100e km-nél eladja, akkor nem annyira lényeg, hogy melyik típus.
De ha 200-250-300e futás megtételére veszi meg az autót, akkor azért számít. Bár ahogy én számolom, mire el fogom adni, úgy 200-220e lesz benne nagyon max.
Annyi, hogy mikor ezt eladom, az utódnál már nem nagyon lesz alternatíva. Nem lesz miből választani. Nem lesz olyan benzines 4-7 éves korú autó akkora, amiben 1.6-2.0 közötti szívó motor lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz ViZo72 #64500 üzenetére
Nekem a Suzuki motoromban a vezérlés úgy van megoldva, hogy a főtengely egy hibrid féle görgős vez lánccal meghajt 2 kiegyenlítőtengelyt, majd a felső kiegyenlítő tengely egy nemhibrid féle 4-5-4-5 lamellás lánccal forgatja a veztengelyt.
A úgy emlékszem nincs lényeges különbség a láncok élettartamában. Kb 40ezer km mindkettő :-))) de majd megnézem a szervízkönyvemet, hogy mikor cserélgettem.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ViZo72 #64499 üzenetére
Golyóálló lenne ha vennék a fáradtságot és elolvasnák a kezelésit... Le van írva mikor kell a SS-ot kikapcsolni a gombbal, plusz ne ítéljük meg úgy hogy nem ismerjük az autót, ki használja és hogyan. Lehet mamataxi és a 6km-en amit egy beindítással megtesz is 3000 felett van pörgetve hogy le ne fulladjon... Ezért is írtam: "...nyilván tönkre lehet tenni ha nagyon küzdesz érte, de nem egy HTP/TFSi/Prince..."
Kérlek ne ragadj le a részleteknél, lásd a nagy képet, nem hullanak sorban szét ezek a Kei motorok, akárcsak a régi szívók, abból is volt ami eltépte a láncot egy-kettő, igaz már a kettővel korábbi tulajnál is csörgött, dehát "nem baj, így vettem, nála is így működött x évig".
Szóval árnyaltabb a kép, de nem döglenek sorban mint némelyik igazán betegágy motor, mint mondtam ha nagyon küzdesz érte tönkre lehet tenni, nem tudom a Susogós Mackók-at ismered e: "ha megfejeled ötezerszer szétmegy bármi"
Ha hidegen és szárazon a gázon állva közlekedsz vele akkor a sima szívó M1xA is elrepeszti a hengerfejet. Ne abból a néhány fogalmatlan műszaki analfabéta tulaj által szétb***ott példányból következtessünk már a várható élettartamra...Képzeld nekem volt egy macskám, elütötte a busz, minden macskát egy busz üt el!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #64502 üzenetére
Igen, de az egy kicsit más, mennyi is a főtengelyfordulatszáma a motorodban amikor a pirosba ér? És mennyi az SCross-nál? Na ugye.
Másképpen terheli a láncot ha magasfordulaton kapja a nyíróerőt és más amikor alacsonyan, a rezgések miatt, sokkal kisebb az amplitúdó magas fordulaton, mivel a lánc merev, így a rezgést elnyeli, ellenben amikor 1500-ról padlózod a kocsidat, akkor annak a terhelésnek nagy részét a feszítő nyeli el, nem a lánc maga. Kicsit olyan mint a gyűrődő zóna, a kulcs abban van hogy a terhelésváltás miatt keletkezett lökés (energia) hol nyelődik el, a láncban vagy a feszítőpatronban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
félisten
Ma voltam vizsgázni és a crossal (munkám miatt 3 évente kell) mentem, drága volt a vizsga nagyon. Jövő héten márkaszerviz...
A radar becsapott, odavertem az orrán a szürke lököst. Hazaértem már rendeltem is meg.
Nem is értem hogyan lehet ilyen padkát átadni, h egy cross nem mászta volna meg. Volt vagy 40cm magas.
Ami meg leesik sale lesz.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Az egy szoftveres hiba, sokaknak meg is javították már egy szerviz kampány keretében, egy szoftver frissítés néhány esetet leszámítva megoldotta.
Annak a 700-nak tudjuk a rendszámát? (csak nehogy valaki megvegye, mivel gondolom nem ez lesz a hahus hirdetés első sora hogy random megtorpan )
Soknak pedig a fékkel van baja, végülis régen is volt sárga tengeralattjáró hiba amire a 100as benzin megoldás volt. Nem hibamentesek, ne keverjük, csupán nem szokott random több százezres szervizszámlát benyújtani... Amiket fent is írtam motorok híresen kerülendők, mert random széthullik, a Suzuki nem ilyen, különben ti sem ezt vettetek volna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ViZo72
tag
válasz 2ozzmexy #64503 üzenetére
A félreértés elkerülése végett: én pl. szívesen vettem volna 1,4T-t újonnan, főleg még a hybrid előttit, csak "kicsit" elszálltak az árak közben.
Szóval nem leszólni akartam az autót/motorját (hiszen örülnék ha ilyenem lenne), hanem a golyóállóságát árnyaltam a linkelt példákkal.. :-)És az főleg használtan vásárolva lehet gond, hiszen nehéz kiszűrni ilyen viszonylag fiatal autóknál, hogyan bánt vele előző gazdája, ha egyébként nem látványosan lelakott (az autó).
Ha újonnan venném, biztos vagyok benne, hogy tizenévig használnám nagyobb gond nélkül.
(Legalábbis ezt várnám tőle, mert a mostani autóm is 20 éves/240.000km-el és a fődarabok -motor, váltó, kuplung- gyáriak és bontatlanok.)Sajnos kénytelen vagyok használtakat nézegetni és itt inkább az 1,6 szívó jön szóba, kevésbé érzem rizikósnak, bármennyire is tetszene egyébként az 1.4T rugalmassága.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz szabonagyur #64514 üzenetére
55k körül, anyag + munka. De egyszerűen nem tudom elnézni a sormintát.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ViZo72 #64512 üzenetére
Az én helyzetem könnyebb, újonnan vettem, de ez mindegyik modern autóra igaz mostmár, az előélet hatványozottan számít és ahogyan a magyar karbantartási szokásokat ismerem én is az M16A felé mennék, de egy 20-50k km-t futott 1,4T-ben is van még bőven élet, azért garancia az valami 180k km-ig szól. Gondolom a biztosító társaságnál (akik a +7 évet vállalják rá) sem teljesen debilek dolgoznak, kiszámolták, átgondolták mielőtt aláírtak valami marhaságot. Nyilván a 180-ból igen hamar lehet 150-et vagy 120-at csinálni ha 3 évente cserélik az olajat, de ezt is alá tetszettek írni a vásárláskor (ezért kell elolvasni mit írsz alá ). Mellesleg használtnál nem az autó vagy a konstrukció a hibás ha megpusztul, hanem az előző tulaj, aki átvert mint exkrementumot a palánkon. Ő tudta hogy el fogja adni x év múlva, annyira is vigyázott rá hogy őt még kiszolgálja, a többi meg ki érdekel ugye...
Egyértelmű hogy hamarabb nyúlsz egy töltött motorral mellé, de ez nem csak a Suzuki érdeme, ez minden más márkánál így van. A golyóálló-bestbuy Kia/Hyundai például lekokszosodik és eltöri a dugattyúszoknyát (igen, a szívó 1,4 meg 1,6! ), vagy hozzam fel a Dacia csodatermékeit? Persze hogy nem megy tönkre, mert semmi sincsen benne, egy tetves 12V-os aljzat nem jutott a Duster csomagterébe az újrahasznosított tejfölös doboz belsőhöz, de szerencsére defektjavító van, hogy a kompresszort hova fogod dugni az rejtély, mivel az utastérben sincsen a full fapad esetén. (ezekből van a legtöbb) A Suzukiban legalább digit klíma, Bosch fejegység meg ülésfűtés volt már 2018-tól, a tempomatról már nem is beszélve, na ezeket a vele egykorú és eladó Dusterben ne is keresd. Amúgy az olajat is szereti a Dacia, főleg fogyasztani, mint kb az összes vele egykorú Renault motor.
@xmad: Lesz majd rá megoldás, de ahogyan a márkaszervizek garanciális ügyintézését ismerem inkább kidobni akarják az ügyfelet mint segíteni neki... "Nyomjál rá egy frissítést Józsi azt' hadd' mennyen a paraszt, munka van..." Szerinted én miért nem járok szervizbe? Kétszer voltam, nem ért semmi negatív élmény, de amiket tőletek olvasok.. köszi, inkább kihagyom... A furcsa viszont az, hogy ez egy S-Cross csoport, a Vitarában és a Swift Sportban ugyanaz a K14C motor van, mégsem hallok a hibáról folyamatosan, vajon mi lehet másképpen a crossoverekben!? (motortér elrendezés, más gyártó alkatrésze, stb. ha tippelnem kellene)
Egyébként ha annyira meg akarnák oldani a problémát, akkor már megoldották volna szerintem, ezt a saját munkámból tudom, hogyha nálunk nagyon "ég a ház", akkor 1-2 nap alatt megoldjuk a dolgot, mert mindenki teljes erőből 120%-ban csak azon dolgozik hogy megoldást találjunk. Végülis a Suzukinak már nem számít, az autó el lett adva, ki van fizetve.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én is olvastam róla, de talán kettő olyan fórumtagot ismerek akinél előjött a hiba néhány alkalommal más típusoknál. Ez kicsit a beázós hibára hajaz, cserébe nem zörög a műszerfalad ha bekapcsolod a klímát.
Tuti hogy valami másképpen van az S-Cross-ban ha ez ennyire kardinális kérdés, de ettől még mindig nem tartom egy vacak motornak, mint a korábban említett lánctépkedős, 50ezrenként generált kérő motorokat... van alma meg van körte, gyümölcs mindkettő de azért nagyon más kávéház. Sajnos itt a kérdés maga sem volt 100%-ban értelmezhető, mert ha így nézzük akkor hibamentes nincs és a megbízható is ebben az országban eléggé kifacsart fogalom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tony21
tag
Sziasztok!
Tesóm 2018-as 1,2-es szívó Swiftje már nem garis, mondtam neki, hogy lecserélem benne az olajat szívesen. Mivel illik megitatni és mennyi megy bele?
-
ncc1701
veterán
válasz Tony21 #64524 üzenetére
Ecstar 0w16 a gyárija, kerek 3L fog belemenni a nívó tetejéig. Úgyhogy vegyél 4 literes flakont.
Arra figyelj, h ha zöld fagyálló van benne, annak 40ekm/36 hó a periódusa. Ezt sztem sehol nem tartják be. Ebből elég 2L+1-1.5L körüli desztillált víz. Fékolaj, váltó olaj szintén 40 ezres periódusú, váltóolaj igen koszos, mikor leengedem 40e után.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Tony21 #64526 üzenetére
K12C-re értettem a fentieket, nekem az van. A váltó olaj periódusa minket is meglepett, én alapvetően maximum 60e után minden váltóban cserélek, de ha egyszer látod az eredményt, akkor megérted miért. Amúgy nem tétel anyagilag, mert 1.5L kell bele, kicserélni sem meló, mert 2 csavar.
Ha magad csinálod, akkor egy jó tanács: először a betöltő csavart tekerd ki, és csak utána engedd le a váltó olajat.
Saját automban az automata váltóban minden motorolaj cserénél szoktam 3L váltó olajat is cserélni. De annak a felújítása 8-900eft, így azt igyekszem elkerülni. -
beef
őstag
válasz ncc1701 #64527 üzenetére
A váltóolajat nem kell cserélni 40k-nál, hanem ellenőrizni (vagy 2 évenként) a gépkönyv szerint, ha eredeti olajat használsz. Egyébként én is inkább cserélem, abból baj nem lehet.
A 40k-s cserét nem Suzuki olajhoz írja.
Mert az köztudomású, hogy a Suzuki olaj örökéletű (nem). -
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #64531 üzenetére
Ártani nem árt néhány plusz deci, de tulajdonképpen túl sok haszna sincs, úgy is csak annyit kapnak fel a fogaskerekek, amennyit tudnak. [a piros lötty a lényeg]
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Tony21 #64526 üzenetére
Egyszer olvastam valami általános szervizelésről szóló írásban, hogy a váltóolaj viszonylag sűrű cseréje (kéziváltónál is) régi japán szokás/előírás szóval nem csak Suzukis hóbort...
(Nekem 45.000km régi Ignisnél, de mondjuk rá is fér...)
Németeknél, Fordnál vagy akár franciáknál meg sokszor elvileg élettartam olaj van benne, jelentsen ez bármit is. (pl. váltó életartam? :-) )
Belegondolva, ha a motorolaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék cseréjére viszonylag konkrét előírás van mindenhol, akkor pont a váltóolajat ne kéne cserélni? Hiszen az is kap rendesen terhelést, hidegen, melegen...
Szóval inkább azaz érthetetlen, hogy európai gyártók miért nem cseréltetik sűrűbben...[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz fogkefe21 #64542 üzenetére
A csapágy silány minőségén nem fog segíteni.
Csak az M13A-t érinti (Swift, Ignis, WagonR+), megemelni nem szükséges, ki kell venni a két féltengely között található jeladót, és voilá.
Én eleve ott töltöm be az előírt 2,2 litert is, mert a dedikált feltöltőfurat csavarján hellyel-közzel kerek lett már a négyszögű kulcsnyílás, nem lehet kitekerni.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz tboldi #64543 üzenetére
Praktikus kicserélni a csavart, filléres tétel. Nekem Insignián az automata váltó olaj leengedő csavarja volt elnyalva, vésővel kellett kinyitni, szidtuk is az előző szerelők q anyját. Valami 15evolt abba a gyári csavar... Egy anno 10 millás autóban ez nem szabad tételnek lenni.
-
JamesFinn
senior tag
Sziasztok. Swiftesekhez lenne egy kérdésem. Van a üzemanyag betöltő nyílásnál ilyen kis rugós lemez ^liffentyű^, visszacsapó? 2021-es swiftem van, és hogy őszinte legyek tegnap tankolás után lettem erre figyelmes, hogy nincs. Kérdés: 1. Volt és letört, 2. Nem volt.
Úgy rémlik, hogy az előző swiftünkben volt. Internet nem találtam róla semmit, és most azt vizionálom, hogy letörtem... Valaki megtenné, hogy megnézi? Köszönöm előre is! -
Qtya123
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Facebook és Messenger
- Hobby rádiós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliens: Dark Descent beszámoló
- Politika
- Futás, futópályák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...