Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
válasz Napfénysüti #64900 üzenetére
Mindig magasabbra ülök nem csak néha Ami van Hondám azért jóval alacsonyabban van, és hiába nem vagyok öreg simán tetszik a magasabb pozíció.
Nem mondaná, hogy gond mivel mondjuk ha kipakolok a kosárból az egy szint, mivel abból is kiemelem inkább.
Amúgy 10 centivel magasabb az autó, SCROSS és társai azért nem akkora nagy dögök, nem egy GLE Merci.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Jadro
veterán
válasz Napfénysüti #64900 üzenetére
Autómosásnál pl nem jó ez a magasság. 182 vagyok, de nagyon nehezen érem el a tető közepét amikor mosni kell és akkor is csak úgy, hogy az oldalához érek a vizes autónak.
Oké, lehetne valami karos eszközt keresni, de spéci mosókesztyűm van jelenleg.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
blakey
titán
nagyon nehezen érem el a tető közepét - azért nem olyan bonyolult, lehet kapni összecsukható műanyag sámlit, erre a feladatra tökéletes.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Összefoglalva a utóbbi beszélgetéseket, akkor akinek új Swift van a tulajdonában, az dobja el, ha kimegy a városból. Könnyű és haszontalan jármű autópályára, mert meghal benne az ember egyből.
Ha meg nem ütközik semmivel, akkor meg 150-nél, félő, hogy elrepül. Jól gondolom?
Vajon miért 120mm a hasmagasság? Vajon miért van úgy kialakítva az autó aerodinamikája? Egy S-Cross a swifthez képest kocka. Ha most megkérdeztek, hogy pl. egy jól elnyújtott íves kanyart a swift vagy egy S-Cross, Vitara vesz be 120-al biztonságosan, hogy az úton is maradjon, hát szerintem nem kérdés. Egyszóval, természetesen, senki ne akarjon egy 800kg-os autóval, 180-as utazó sebességet, illetve, ne is ütközzön senki, de azért, nem kell totál lehúzni. Jó, földúton nem az igazi, de van akinek az S-Cross, Vitara böhöm autó. Több autót fenntartva élni a város és pálya miatt, az kicsit nálam luxusba megy át. Persze ha a családban több jogsi van és egyszerre jár mindenki, az más.
Minnél nagyobb egy autó, persze annál nagyobbat is üt, illetve a város is egyre több ilyennel van tele.
Ez nem is baj, amíg a tulaj, nem akar felsőbbrendű lenni és eltaposni a kicsiket. Látni sajnos példákat rá.
Most mindjárt kapok meleget meg hideget, de a munkám miatt sok típust vezettem már, a kis autótól kezdve a kis buszokig, és repültem is már árokba 90-nel,( frontálisan ütköztem volna) de akkor is azt mondom, hogy a Swiftel is nyugodtan fogok kimenni Görögországba, nem fogok a pályán mérgelődni. A megengedett sebesség határoknál, igenis stabil az autó. A Kresz megalkotásánál, a biztonságot is figyelembe vették. ( Ne a németeket nézzük)
Ütközni frontálisan 100km/ó felett, meg teljesen mindegy szerintem, ha csak nem egy fentebb említett tankban ülünk.
Szép hétvégét nektek!A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Jadro
veterán
válasz Cunaja #64906 üzenetére
100-nál frontálisan ütközni mindennel szar.Nem tudod sosem mi jön szembe, hiába ülsz tankban ha szembe is az jön.100-nál akkor is megpukkansz. Kisebb kocsiban nagyobb eséllyel jön szembe nagyobb autó, az pedig számít sajnos. Ilyen ez a fránya fizika.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
nagyúr
-
Cunaja
addikt
válasz ncc1701 #64908 üzenetére
Nem fogom próbálni, mert szabályt követő állampolgár vagyok. Amióta 194-el végig mentem az M3-as pályán egy Astrával, nem kaptam büntit, illetve szerencsére nem okoztam semmi rosszat, akkor megfogadtam, hogy betartok minden szabályt. Azóta a max sebességem 130km/óra volt. A swift itt tényleg stabil.
A 30-as táblánál szoktak elég sokan utálni amúgy
Ha meg attól félünk, hogy ki jön szembe, kicsi vagy nagy, ne üljünk autóba. De ne üljünk repülőre se, mert lezuhanunk és folytathatnánk.
Képzeljétek, egyszer tényleg izgultam.
Jöttünk haza busszal Görögországból és a sofőr 9-órát vezetett egyhuzamban. Hát itt már tényleg megfordult minden rossz a fejemben.
A repülőn viszont nem izgultam, mert igy vagy úgy, de földet ér.Napfénysüti:
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
ncc1701
veterán
válasz Cunaja #64910 üzenetére
Főnök karácsony elött bealudt, és frontálisan elcsapott egy kis fehér dobozos furgont. Főni superb-ben ült, kicsit panaszkodott, h az öv meghúzta, a kis furgonos összes végtagja eltört, valószinű hónapokig nem fog tudni járni. Hát, ennyi számít a nehéz, biztonságos autó. A két autó gtk, de azt ilyenkor pont ki nem szarja le.
Mindennek megvan a maga esélye, és szerencsére megtehetem, h egy városi kis autót városban használjak, és a nagy disznó dízelt meg pályán, hosszú távra, amire tervezték őket. Én nyugodtabb vagyok.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #64912 üzenetére
Engem 150-nél simán letolnak ha a swifttel vagyok. Sztem ingerli a nagyobb autósokat. Meg simán kijönnek elém. Insigniával meg nem, fura világ.
-
nagyúr
-
Qtya123
őstag
válasz Napfénysüti #64915 üzenetére
Mi tárcsa+betét csere után mentünk 2571 méterig vele. Legalább bekopott.
Szürreális volt július közepén 35 fokból indulva látni az Ice Possible Drive Care feliratot.
Ahogy a holdbéli táj is durva volt 2600 felett: [kép] -
nagyúr
-
Qtya123
őstag
válasz Napfénysüti #64918 üzenetére
Grossglockner.
Bakker, 2770-re bicajjal azért már durva.
-
nagyúr
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #64920 üzenetére
Nekem ausztriában a sölk hágó ilyen. Csak kocsival voltam még ott, de brutál szép. Sokan bicajoztak ott.
-
Cunaja
addikt
válasz Napfénysüti #64915 üzenetére
Ami kalandos, az az igazi élmény.
A sima, megszokott táj, az néha már unalmas.
Szép hely!A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Napfénysüti #64920 üzenetére
Nagy élmény lehetett azokon a helyeken tekerni. Teljesen más, mint autóval. Én motorral nagyon szívesen nekivágnék, csak az az aprócska probléma, hogy ahhoz motor is kellene, de hiába lenne, a feleségemet ugyan rá nem tudnám venni, hogy arra felüljön.
Nekem az volt a bakancslista, hogy nyár közepén átéljem azt az élményt, hogy 35 fokból elindulok és a végén hóba léphetek mínusz fokban.
Mondjuk a szél, az brutális volt. Sziklaperemekre biztosan nem álltam volna ki benne, mert lefúj: [link]A beszámolóidból a Stelvio-hágó nagyon megtetszett! Szerintem egyszer elmegyünk oda.
-
hundai
aktív tag
Sziasztok!
Baleset miatt megsérült a hátsó lökhárítóm, szeretnék rá venni egy újat.
Alvázszám szerint ez a type2 lökhárító való rá ( ilyen van rajta most is), viszont alig lehet beszerezni, illetve ha mégis van, akkor 150-200k körül van. Eléggé sokallom az árat, így azon gondolkodom, fel lehet e tenni probléma mentesen a type1-est? Szerelt már valaki hasonlót?-Wake up Neo!
-
hundai
aktív tag
válasz Qtya123 #64925 üzenetére
Nem kerestem még fel bontókat, csak a neten néztem körül. Jövőhéten szerintem bele is kezdek. Újat szerettem volna eredetileg, de a szerviz 170ért tudna adni színre fújva. Az autó elejének javításából maradt még festék a fényezőnél, így 35 ért le tudja fújni ha találok valahol.
[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
-
félisten
Röviden? Őszintén? [kép] A lökhárító.
Akinek szüksége van rá írjon, ár 22k átvétel stb. Jön az értesítés h megjelent, katt rá: hiba! LoL mi van! Törölve!
Kedvenc modimnak írtam h már megint mit vétett? Bezzeg beengeditek a sok idiótát. Gondolok itt pl táv elemcsere posztokra, de lehetne sorolni. Visszajelzés nem jött h olvasta, de olvasta mert szankcionált a kolléga. Ami privát alapján már sztem személyeskedés kategória. Mintha ettől bármi változna vagy ettől én a kardomba dőlnék.
Egyébként annak ellenére h hirdetés szívesen leírtam volna hogyan kell lebontani. Ennek több értelem van mint a legtöbb posztnak. Tele vagyunk idiótákkal, akik életképtelenek és minden szarral jönnek be, ezt kell olvasni folyamatosan.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Qtya123 #64881 üzenetére
Vitarában van vezető térdénél légzsák, swiftben ilyen nincs. Ennyivel kevesebb a swift. Viszont ez a nagy tömeg dolgot én kicsit másképp látom. Volt szerencsém fél éven keresztül néha vezetni 2010-es Subaru Forestert. Az több mint másfél tonna, ami jóval több mint a vitara és majdnem kétszer több mint a swift. Ráadásul magas mint a rohadás, és nagyon nem volt kellemes amikor a jól bejáratott utamon ugyanúgy próbáltam vezetni, mint az akkori öreg rönóm. Munkába menet van egy tempós jobb kanyar, aminek a közepén van egy jelentős bucka, azon a biztonsági övön kívül minden védelmi eszközt nélkülöző rönó úgy ment át, hogy 100-as tempóval, hogy csak érezted hogy volt ott valami. Ugyanezt megcsináltam a Subaruval, az úttest másik oldalára dobott át, alig tudtam összeszedni. Kicsit sem volt vicces. Nem beszélve hogy a doboz nagysága miatt sokkal jobban dobálja a szél is.
Tehát lehet cerkát hegyezni a nagy tömegre, de szerintem a nagy tömeg ebben az esetben a magasság növekedésével is jár, ami kezelhetőség, kanyarban való viselkedés szempontjából hátrány.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Harkovz
aktív tag
válasz Janusz001 #64830 üzenetére
Igen,én a múltkor csináltam meg Scrosson mert alulról szerencsére nem jön fel a kosz,viszont én is láttam ott a sarat felverődni.Én kinyomtam szilóval és jó lett.Van itthon olyan méretű műanyag bolhám még arra gondoltam teszek a lyukakba ha ez nem válik be de jó lett.azóta full tiszta a motortér mindenhol.Érdemes megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #64938 üzenetére
Szerintem senki sem vitatta, hogy kanyarokban tempónál egy nehéz SUV ügyetlenebb, mint egy kisebb, alacsonyabb, könnyebb autó...
Nem is erről szóltak fentebb az értekezések."lehet cerkát hegyezni a nagy tömegre..."
A tömegről való beszélgetéseknek nem az volt ám a lényege, hogy teszem azt a Swiftel rendelkezők besértődjenek és magukra vegyék.Harkovz: Csak ne az "alap" szilóval, mert abban ecetsav van és az a fémnek nagyon nem barátja.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #64941 üzenetére
Csak tudod egy nagy különbség van. A SUV-al el tudod dönteni, hogy 100-al mész be egy húzós kanyarba, vagy kevesebbel, mert úgy biztonságosabb. A tömeg-biztonság vonatkozásában menet közben tudsz változtatni? Nem. Az egy konstans dolog, a vezetőnek nincs ráhatása. Nem döntheted el, hogy beléd márpedig csak szintén 900 kg-os autó ütközzön.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #64938 üzenetére
Nekem az insignia az egy kombi, és bár hiába megy jobban, mint a swift, de a dízel motor+automata váltó nem a hülyegyerek vezetési módra ösztökél. Viszont kiválóan lehet vele krúzolni. Az opellal plö nem szeretek szerpentinezni, mert minek? A swifttel ez sokkal jobb, mert kicsi, könnyű.
Amúgy meg nem magasabb, mint a sift, vagy ha igen, akkor max 10 centivel. Suv meg nekem nem kellene, akkor már valami rendes platós Ford F-250 5.7 V8. -
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #64942 üzenetére
“A tömeg-biztonság vonatkozásában menet közben tudsz változtatni? Nem. Az egy konstans dolog, a vezetőnek nincs ráhatása.”
Annyiban viszont mégis van ráhatása, hogy egy könnyebb autót hamarabb le tud fékezni a kedves sofőr, időben és távolságban egyaránt (persze ha feltételezzük, hogy ugyanakkora erőt fejt ki a megállás elérésére, illetve az összes létező súrlódás is egyforma).
[ Szerkesztve ]
-
Franky74
tag
Szerintem a hasmagasság igenis számít, jelen "jóminőségű" útjainkon!
Az előző Ford Fiestám hamarabb akadt fel, akár egy magasabb csatornatetőn is. Mert a csatorna tetőket az úton a nyomvonalba kell rakni, ez a szabály...(pl. Szegeden).
A Vitarával már nem fenyeget ez a veszély, de persze figyelni kell.
Magasabb autóból könnyebb rálátni/átlátni a közlekedést.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz tboldi #64944 üzenetére
"(persze ha feltételezzük, hogy ugyanakkora erőt fejt ki a megállás elérésére, illetve az összes létező súrlódás is egyforma"
Akkor persze. Csak ilyen nem lesz.Egy olyat mondjuk megnéznék, hogy egy Swift 90-ről hány méter alatt áll meg satufékkel, és ugyanazon az úton mondjuk egy Volvo XC90. A Swift mellett szól a súly, a Volvon viszont a fék akkora, mint a Swift kereke, plusz ki tudja mennyivel több dugattyús a fék. Az se mindegy, hogy az egyik 185-ös gumikon tapad, a másik meg 275-ös gumikon. Meglepne, ha egy ilyen összehasonlításban lényegesen kisebb fékútja lenne a könnyebbnek.
Amúgy ilyen tesztekre én is kíváncsi lennék, de így hirtelen rákeresve a neten nem találtam olyat, hogy SUV vs. car brake test.
Néha szoktam vezetni egy 2019-es Transporter Multivant. Iszonyat erős fék van rajta, szerintem előbb megállna, mint a Cross, pedig 2 tonna felett van.
De egy dolog 1000%. Hamarabb megáll, mint a 775 kg-os régi Swiftem a hátsó dobfékével és a 155-ös gumijaival. Hiába egy normálisabb gumi rajta (Hankook), egyszerűen olyan keskeny, hogy nem sok tapadás van egy nagyobb fékezésnél.[ Szerkesztve ]
-
Redchucky
aktív tag
Bocsánat, mindenkitől kérdezném