Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz AMD Power #44250 üzenetére
Én attól tartok hogy ez az "öngyilkosság" kollektív lesz. Mindenki emelni fog, kis kategória amúgy is még inkább megszívja a változásokat (= még kevésbé fizeti ki a vevőréteg a fejlesztések árát mint pl hybrid). Én speciel toyotára vagyok kíváncsi mennyire fog tarolni (vagy árat emelni, mert neki a többiekkel szemben nem kell, csak lehet).
-
ncc1701
veterán
válasz Motion_Blur #44233 üzenetére
Már nem kapsz. Csak a hibrid verzió lesz.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #44256 üzenetére
Mi ebben a durva!?
Nézd meg mit kapsz a konkurenciánál 4M-ért (Mazda, Toyota, Honda), vagy nézd meg a Dacia-t, esetleg KIA-t.
Ahhoz képest tényleg durva hogy a Vitara 1.0 BoosterJet GL felszereltséggel volt 4.090.000 ..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #44256 üzenetére
A forint árfolyama a durva.Az árak ahhoz igazodnak.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44248 üzenetére
Nekem logikusnak tűnt az érvelése és életszerűnek a példa. Illetve mivel villamos szakember vagyok rálátok az energiatermelési, elosztási problémákra is. Értem, hogy milyen gondot jelentene ha pár évtizeden belül már csak e-autókat engednének forgalomba helyezni, ahogy pár EU-s ország tervezi.
Egyébként otthoni nagyobb napelem farmmal és akkuteleppel, amilyen pl. a Tesla Powerwall, ki lehetne tolni a napenergia részarányát és/vagy megoldaná az otthoni töltést, ha nem megy valaki túl sokat naponta.
A legnagyobb problémát az egyre jobban erőltetett gyorstöltésben látom és abban, hogy túl sok akkut akarnak az autókba rakni. Persze ha történik valami forradalmi az elektromos energia tárolása területén, az felülírhat sok mindent. Az energia-visszanyerés hatásfoka is fontos fejlesztendő terület.
A jelenleg a többszáz km. hatótávú autóknak nincs érzékelhető piaca még ártámogatással sem. Támogatás nélkül meg még annyi eladás sem lenne. Fura mód a sokat emlegetett folyamatos akku árcsökkenésből semmit sem lehet tapasztalni az autók árán.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #44262 üzenetére
Nincsen alatta kipufogó vagy mi!?
Az is csak egy autó, én beleültem mindkettőbe, hááááát a Vitara fotel, a Duster meg inkább a Nivára emlékeztet...
Ha még mindig vidéken élnék és el kellene ott mennem mint a 82es MTZ-nek meg ahol a Rába-Steiger-el jártam "izzadva", tuti Duster-t veszek vagy új Niva-t.
Betonra a Vitara a nyerő, ami paradoxon, de ez van, 1,4T 2WD 6MT rules@Tigerclaw: Akkor elárulom hogy én is hasonló pályát végeztem mint Te, ezért is merem mondani hogy sok dologra viszont nem mutat rá, vagyis rámutat csak nem tud rá válaszolni, pl: pontosan mekkora az ökológiai lábnyoma az előállítás, szállítás során most mondjuk egy Sport Swift-nek és mennyi lenne ha tisztán elektromos lenne, mivel ezeket a konkrét számokat senki sem tudja. Mivel nem energetikus, hanem járműmérnök, ezért nem lát rá az erősáramú fejlesztésekre. Mondok egy példát hogy megértsd: Mekkora 1km 240mm2-es erőátviteli kábel ökológiai lábnyoma? Soha a büdös életben nem fogod tudni megmondani, és itt még csak az elektromosáram szállításáról beszélünk, ebben nincsenek végberendezések stb. Ezt a kérdést egyetlen módon lehet mérlegelni: Ha egy ország úgy dönt hogy mától nincs más hátra mint előre és terveztet egy ilyen elektromos hálózatot, töltőkkel, erőművekkel, vézlépcsőkkel, napelemfarmokkal, szélturbina farmokkal stb. és ennek kiszámolják az ökológiai lábnyomát pontosan, tehát grammra és ezt vetik össze a mostani helyzettel. Értesz már? Nem fogja ezt senki sem megtenni, és tudod miért nem? Pontosan azért, amiért az óceánjáró tankeren nincsen DPF...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44264 üzenetére
Az "ökológiai lábnyom" nem kiszámítható, mert egymásra épülő iparágak láncolatát kellene figyelembe venni. Arra használják, hogy tudományosnak tűnjön valami fél lábon álló érvelés. Az egyik oldalon próbálnak figyelembe venni minél több dolgot, a másik oldalon meg minél kevesebbet. Ha ökológiai lábnyom mentén fejlesztenénk, nem fejlesztenénk semmit.
Az már mindennek a teteje hogy a teheneket kell kiirtani, és műhúst kell enni a globális felmelegedés miatt. Minden hibás, csak mi nem, az emberek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tigerclaw #44266 üzenetére
"Az ember a bolygónk rákja..."
Nem mondtam hogy öljük le a teheneket, mert a marha steak-et szeretem, de a legnagyobb hibásak az emberek, mint korábban is említettem, az a tudatlanság hajtotta f@szág gyárból könyvet tudnék írni. Mondok egy példát: "Ne legyen Paks2 mert környezetszennyező és különben is Csernobil óta tudjuk hogy az atomerőmű veszélyes...." Ezt egy több diplomás középiskolai tanár szájából hallottam, úgy felment a vérnyomásom hogy faképnél hagytam... Persze két jelentéktelen apróságról nem tud a szentem, nevesül: 1. Mint mondtam egy medencében fekszik kishazánk, nagyon más megoldás áram előállítására nincsen és Paks 40%-ot nyom bele a jelenlegi hálózatba. 2. Csernobil nem egyenlő Paks, mivel az előbbi szaporító típusú, míg utóbbi nyomottvizes erőmű. Két teljesen más technológia, utóbbit ha nem robbantod fel szándékosan, nem tud "megszaladni"...U.I: Csak egy kis matek amolyan 2ozzmexy módra: Jelenleg alanyi jogon HFH megfizetése nélkül 7kWh igényelhető az áramszolgáltatótól, ha lelőjjük Paksot, akkor ez 3,5kWh-ra menne vissza. (Paks nélkül ennyink van)
A témában kevésbé jártasak kedvéért: Ez 1x16A nappali áramot jelent, tehát a következőktől fájó búcsút kellene venni: Klíma, kerámialapos tűzhely, villanysütő, villanybojler, hőszivattyús rendszerek, mosogatógép/szárítógép, stb. nagy fogyasztók. És mindemelett mi villanyautót akarunk otthon tölteni, really? De rendben, értem amit mondtok, mert mindenki okos, csak én vagyok megint helikopter."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
válasz 2ozzmexy #44267 üzenetére
Paks2 lehet kell, csak mennyiért építi fel az orosz? Ismerve a magyar közbeszerzéseket illetve a Putyin tárgyalási módszereit, elképzelhető, hogy mire megépül a Paks, olcsóbb lenne importálni áramot, mint termelni.??? Ekkora volumenű szerződést a fű alatt aláírni, hát mit ne mondjak. Vagy zsarolták a Viktort...Lehet, hogy egy pont olyan agyament ötlet, mint az olimpia megrendezése lett volna. Habár, ha valami katasztrófa történik, akkor Magyarországnak kaput.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #44268 üzenetére
Ez itt eléggé OFF és nem is szeretnék politizálni, de a lényeg, hogy vagy megépül, vagy importálhatjuk mint a németek és abból a magyar külpolitika sikereit ismerve oltári nagy szopás lehet...
Katasztrófa itt nem történik ha nem generálunk magunknak, ebben az országban nem történik soha semmi, csak a bolhából csinál az újságíró elefántot, az legalább megy nekik (más se). Kaput? Most vitattuk meg Tigerclaw-val hogy pusztulásra van ítélve az emberiség és a bolygó, akkor majd pont a magyarok éljék túl!? Nem kívánom hogy történjen meg, csak képzeld el, hogy a világból csak a magyarok maradnak, mennyi időt adsz még az emberiségnek?
Mellesleg engem az a számis érdekelne hogy a francia államkincstárba mennyi pénz folyik be az exportált áramból... hosszú távon villamosenergia nagyhatalom lesz Magyarország (főleg ha mindenki "zöld lesz" körülöttünk, e-autót akarnak majd tölteni napelem farmokról pl.), dőlni fog a lé és mindenki a csicskánk lesz, mert "Viktor kezében lesz a főkapcsoló" (mint Putyin elvtárs kezében a gázcsap).Na jó, befejeztem, elhatárolódom önmagamtól...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz Motion_Blur #44262 üzenetére
Mit "lattatok" alatta?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #44261 üzenetére
A Dacia átmeneti megoldásként gázosítani fogja a motorjait, de ez csak nagyon ideiglenes megoldás.
A vellanyos töltésre meg itt egy kis friss infó https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/01/21/sokszorosara_no_a_dij_az_ionity_villanytoltoin/
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Hadrianus
csendes tag
válasz dethroner #44271 üzenetére
Gázosított autót sosem vennék, bár én előítéletes vagyok velük - nameg sokszor parkolok mélygarázsokban, parkolóházakban, ahonnan szinte mindenhol tiltva vannak, ez azért egy városi embernek nagy korlátozás tud lenni.
Én még mindig több évtizede létező Toyota-féle hibridet venném meg legszívesebben, tölti magát, nincs vele macera, és már egy kiforrott technológia. Az elektromos autó szerintem egyáltalán nem a jövő, legfeljebb a városi autók terén, a dízeles "utazós" autókat sem az elektromos, sem a plug-in hibrid nem fogja kiváltani, erre talán a hidrogénhajtás lesz megoldás, de ez valamiért nem kap akkora politikai hátszelet, nem segítik a terjedését, a Toyota Mirain kívül nem is tudom, van-e ilyen autó.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44271 üzenetére
Igen, az elmúlt pár év olyan házifeladatokat adott az autógyártóknak, amiket sokan önállóan nem tudnak megoldani. E-autók, önvezetés, CO2 adó, Euro 6...egyik jobban fáj nekik mint a másik.
Szerintem a Dacia, Suzuki és hasonló kifejezetten kisebb, olcsóbb autókat gyártó cégeknek nem is valódi opció az elektromos autó, mert az ő piacuk nem tudja ezt megfizetni, hacsak nem történik valami csoda az árazás terén. Eddig még nem láttunk az EU piacon se olcsó, de még megfizethető e-autót. Amit beharangoznak, arról vagy az derül ki, hogy törpeautó, vagy csak olyan fapados verzióban olcsóbb, amit nem vesz meg senki.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #44274 üzenetére
Egy seggel akar az emberiség megülni egyszerre több lovat. Legyen környezetbarát már a gyártás során, ne szennyezzen a felhasználás terén, legyen olcsó és sokak által megvehető mert különben bedől a gazdaság, stb stb. Egyszerre egy problémára kéne koncentrálni. Az hogy mi a fontos, úgyis politikai, gazdasági szinten dől el egyenlőre. Most még az a fontos hogy minél több pénzt gyűjtsön a globális gazdasági tényezőkből álló cégek halmaza. Minden másnál fontosabb ez, akár eladott autókból, akár co2 kvótából (adóból) folyik be a pénz, a lényeg hogy befolyjon. Amikor már a környezeti tényező tarthatatlan lesz, majd pénzért próbálnak ezen segíteni, aztán amikor a pénz már nem lesz érték akkor ivóvíz és élelmiszer, lakható földterület lesz a fizetőeszköz. És amikor már ebből is kifogyunk, akkor jön majd az emberélet.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44248 üzenetére
Hahaha... pedig a Toyota az igazi vedd meg és felejtsd el kocsi a mostaniak között még mindig... nyilván relative, senki nem modta nem lesz vele semmi gond, csak épp költésges nagy gond az ritka, azért veszik.
Azért nem a szél fújta össze a világ legnagyobb autógyártójának.
Mondjuk a Kia se véletlen jön felfelé.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #44280 üzenetére
Nem tudom, lehet igazad van, nekünk csak a benzines corolla-kkal van tapasztalatunk (E9-E12-ig) és tudnék mesélni. Nagy bajuk nem szokott lenni, inkább ilyen gyártási malőrök meg silány alkatrész miatti korán tönkremenés. A gyári Denso gyújtótrafó például nem bírt ki 80ezret sem, hűtőradiátor tömítés 8 (igen 8) évesen kuka, lambdaszonda 6 évesen dobta be a törölközőt. Az olajat szeretik csipegetni, mondjuk a mieinket sosem érintette ez a probléma, nem tudom más hogyan csinálta... Lehet az 5W40-ben meg a rendszeres karbantartásban lesz a szentgrál!? Nem tudom, de azért az sem probléma mentes, hidd el, 1993 óta csak corollák vannak a családban, nem egy, volt amikor 3 is volt egyszerre, mind benzines, 1,33 vagy 1,4 és egy db volt azt hiszem 1,6 (1,6 VVT-i motorkódot nem tudok fejből), utóbbi például szereti elgörbíteni a vezérműtengelyt, csak úgy mint az 1,8 VVT-i Celica.
@pjen, ncc1701, Hadrianus: Milyen gáz? LPG vagy CNG? A CNG-vel szinte az összes mélygarázsba be lehet hajtani, nem mondom hogy a kipufogó végét a szádba veheted, mert olyan tiszta, de na, azért ez már nem a régi VW motors gázos wartburg...
Amennyire én tudom csak olyan mélygarázsokban engedélyezett ahol "megfelelő" a szellőztetés hozzá, hogy ez konkrétan mit jelent azt nem tudom, de már én is meglepődtem többször rajta. Az egyik ismerősömnek Omega 2-je van ami LPG-s és ő mondta hogy sok pláza mélygarázsába már beengedik, csak régen kellett "szájkaratézni a biztiőrökkel"."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Vigneau
félisten
válasz Vigneau #44186 üzenetére
Ha valakinek szüksége lenne rá, akkor a navigációhoz itt a jelenlegi végleges traffipax verzióm, ami PLajos 2019.09.18-i adatbázisára épül.
A fix és a mobil traffipax helyek külön fájlban szerepelnek. Viszont nálam továbbra sem működnek a gyáritól eltérő kamera ikonok. Kár érte, de nem lehet minden tökéletes.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Beniben
tag
Sziasztok! Új firmware-ről tud valaki a Bosch Infotainment-hez?
"Ede, bibe, lude, post mortem nulla Voluptas!"
-
dReFiX
senior tag
válasz Motion_Blur #44256 üzenetére
De az már a K12D motorkódú lesz, más felszereltségi szintekkel, a pontosság kedvéért.
-
Brogyi
senior tag
Milyen határértékkel jelez be az olajcsere szimbólum 30k-nál. 2018-as swift.
-
kopaszsop
csendes tag
hello,
segítsetek, plíz.
van egy három éves vitara gl+, 0840_151203 szoftverrel, térkép nuku. sose érdekelt a verzió, de most jól jönne az android auto, viszont ahhoz frissíteni kell.
két napja keresek, olvasok, videókat nézek - de rohadtul nem sikerül. mit csinálok rosszul?letöltöttem a https://oss.bosch-cm.com/suzuki.html oldalról a 1760.1 csomagot, feltettem a kicsomagolt két fájlt egy fat32-es pendrivera, bedugom, gyújtás - oszt' nem történik semmi... a 1860.1-gyel sem.
-
laca891
aktív tag
válasz kopaszsop #44292 üzenetére
https://surfdrive.surf.nl/files/index.php/s/drgePGt9p8h3h6m
Próbáld meg ezen a linken, zip fájl kicsomagolod és sd kártyára vagy pendrive-re másolod. Ha nem sikerül jelezd....
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Brogyi
senior tag
válasz kopaszsop #44292 üzenetére
A Bosch oldaláról hiányzik jó sok file, direkt.
A frissítésre szánjál elég időt, és főleg ne kapkodj. Az idő kb. 20perc, és emlékeim szerint néha sötét a kijelző, és újlra is indul.
Kicsit ijesztő, de menni fog.
@laca891
Köszi a linket. Az Android Auto nálam is vacakol, így meg fogom nézni a verziót én is. -
2ozzmexy
aktív tag
Tudom érdekes kérdés lesz:
Próbálkozott valaki az 1,4 BoosterJet Vitara chiptunningjával már?
A 140LE/220Nm helyett ígérnek 170LE/280Nm teljesítményt... [link]
Az ára valahol 90 és 120rongy között van, de pontosan nem tudom, mert nem tudom melyik vezérlő van benne EDC1x (15/16/17).
Nem hangzik rosszul a plusz 30LE és plusz 60Nm nyomaték, bár így sem lomha, de 170LE-vel harapna rendesen..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bb71
őstag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kopaszsop #44292 üzenetére
Nem akarok kötözködni, de ugye nem egy 16GB-os pendrive-al csináltad?
FAT32 max. 4GB, és ugye nem gyorsformázással formáztad?@Brogyi: Mert ha időközben lemerül az akksi, akkor beakad két állapot közé szerintem... ezért kell járnia a motornak.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
válasz Kicsirics77 #44298 üzenetére
Nekem is elég volt, hogy csak az 1. állásban volt a kulcs (amikor csak a rádió szól). Nem kellett tovább fordítanom a kulcsot gyújtásig.
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition