Új hozzászólás Aktív témák
-
bb71
őstag
Korábban durrogtam, hogy kemény a gázpedál.
Megoldottam: majd később rakok fel fényképet is, kiszedtem, szétszedtem és 2 rugó van benne, a belső kisebb átmérőjűt kiszedtem és így már tökéletes lett!
-
csaba1203
addikt
válasz ncc1701 #44582 üzenetére
Téligumi?
Minek?
Idén nem is volt tél most is 17 fok van és nem mínuszban.
Ez a negyedik telem,hogy nyári gumival közlekedek ha leesik a félméteres,akkor meg leteszem a verdát és gyalog galopp.
Nem tömöm egy gumisnak sem a zsebét az biztos.
Ha lepusztulnak a nyári gumik megveszem a legjobb 4 évszakost majd...... -
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #44604 üzenetére
Fontos, hogy az "all season" gumik mellett vannak már "all weather" gumik is, pontosabban az utóbbi amolyan továbbfejlesztése az előzőnek. Olyat érdemes venni - ha havas utakkal is kell számolni - amin rajta van a 3 hegycsúcsos hópelyhes ikon is, nem csak az M+S.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
csaba1203
addikt
válasz r.levente75 #44605 üzenetére
-
csaba1203
addikt
Fordult elő mással is,hogy a világítás kapcsoló automata üzemmódra állítva verőfényes nappal bekapcsolta a tompítottat?
Lehet,hogy azon a részen koszos volt a szélvédő és becsapta a szenzort? -
csaba1203
addikt
válasz Montesantos #44612 üzenetére
Bezzeg ködben meg elfelejt bekapcsolódni szóval vannak bajok rendesen.....
-
fapuskapa
csendes tag
Sziasztok!
2005 utáni swift-hez kinek milyen típusú toronycsapagy + szilent szett jött be? Az enyémbe 1 éve került kayaba és erősen gyanús, hogy kopog. Ezzel a típussal van valakinek tapasztalata?
Köszönettel: Laci
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #44618 üzenetére
Háááát... Volt már olyan szitum, hogy satuznom kellett a zöld lámpánál, mert az utolsó pillanatban láttam meg, hogy ott egy kivilágítatlan ezüst autó (jó kis rejtőszín ilyenkor), ami a többitől jócskán lemaradva még nem indult meg. Nem haladtam sokkal, csak a megengedett ötvennel, a zöld már messzebbről látszott, ugye normális esetben nem kellene ilyesmire számítanom. Ha ki lett volna világítva hátul, biztosan észre vettem volna hamarabb.
És a látásom közel tökéletes így 24 évesen. Egyedül a jobb szememet kellene kb. fél dioptriával korrigálni, de olyan pici az eltérés, hogy az agy elvégzi ezt magától, ha mindkettővel nézek, márpedig miért ne néznék mindkettővel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ncc1701 #44618 üzenetére
valódi nappali ködben ha nem az autó helyzetjelzőjét (vagy lak.ter kívül a ködzáróját) látod meg, akkor valaki marhára nem világította ki magát.. tényleg sűrű reggeli ködben sokkal távolabbról és élesebben látszik a piros fény, mint az autó körvonalai.
"... and I hope you have a great day!"
-
Biga123
addikt
Mért van az ,hogy 2015 ös swiftnél a hátsó ablakfűtésnek kb csak a fele működik? Szálak nincsenek megszakadva.
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Harkovz
aktív tag
válasz Tigerclaw #44623 üzenetére
Így van.A skandináv kamionok (Scania,Volvo)így működnek,mivel ott sokszor rosszak a látási körülmények.Tehát amikor beindítod,a nappali menetfénnyel együtt a helyzetjelzők is világítanak,ki van körben világítva a szerelvény.Én a Mercedes teherautómat most állítattam be így,mert alapból csak elöl világított a menetfény.A szervíz laptoppal simán beállították amit kértem,tehát ebben a lehetőség meg volt a CAN-BUS rendszerben.Meg kellene kérdezni,hogy a Suzukiban nem lehet-e ezt így beállítani?Szerintem is jobb és biztonságosabb így.
-
zolya1973
aktív tag
Sziasztok! Van egy 2004-es Ignisem amiben tönkrement a gyári Blaupunkt rádió. Szeretném kicserélni egy Jvc 2 dines fejegységre. Az volna a kérdésem, hogy simán cserélhető{tudom beépítő keret is kell) forrasztgatás nélkül? Ugyanazok a csatlakozók most is mint 16 éve?
-
Hadrianus
csendes tag
Most, hogy már egy ideje kiadták a hybrid S-cross-t, nem tudja valaki biztosra, hogy részecskeszűrőtlenítették-e? Ilyen bonyolult információkról már nem is merek álmodozni a Suzuki internetes felületein.
[ Szerkesztve ]
-
bododani
senior tag
Sziasztok. Van egy suzuki swift sedan 1.3 (g13ba motor) 2000 évjárat. Motorból csattogó-kattogó hang alapján dugattyú szoknya törésre gyanakodok. Javítás lesz belőle.
Interneten ha jól emlékszek akkor azt olvastam, hogy a G13BA motorban lévő dugattyú szoknya kialakítása végett hajlamos a törésre idővel. Azt is írták, hogy egy újabb konstrukciójú motorban (talán a g13bb) már erősebb a kialakítása van a szoknyának, és strapabíróbb. Ez valóban igaz, hogy van és elérhető az én motoromba (g13ba) is ez a hosszabb élettartamú kompatibilis dugattyú? (érdemes mind a 4-et cserélni tudtommal, a kiegyensúlyozatlansági problémák előfordulásának elkerülése végett)" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Hadrianus #44634 üzenetére
Ne haragudj de mostmár muszáj vagyok megkérdezni, miért fázol ennyire a részecskeszűrőtől!? Ez nem dízel EGR szeleppel, nem fog eltömődni, nincsen kipufogógáz visszacsatolás.
Menni kell vele autópályás utakat, hosszabbakat, tapasztalatom szerint egyik autó sem hálálja meg a kizárólag városi használatot... A corolla gondjai is akkor kezdtek halmozódni, amikor "bezártam a városba" és megszűnt havi 1-2 autópályázós alkalom, amikor ebből havi 0 lett, rohamos mértékben kezdett pusztulni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bododani
senior tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44639 üzenetére
De nincs EGR ahol a levegő lelassuljon és a koromszemcsék megtapadjanak, plusz a benzinesnél létezik a szegény keverék fogalma, dízelnél ilyen nincsen, főleg a régi mechanikusoknál, amik szívnak a DPF miatt. Ráadásul dízeleknél a DPF-ben van egy injektor ami befecskendezi a gázolajat így "javítva a számokat"... Benzinesnél eleve másképpen működik...
+1: Nem kell ezektől fázni, mert hamarosan (értsd: 5-10éven belül) nem lesz más, addigra a régi technikákat vagy megeszi az "idő vasfoga" vagy úgy járnak mint a régi IFA, hogy hiába volt jó akkor, mára kevés a tudása mint a TSZ előnyei...
Rettegnek emberek a kettőstömegűtől, régen féltek az injektortól, most a turbó meg a részecskeszűrő a menő, azokat köpködjük, aztán majd lesz nézés ha bevezetik mint németországban hogy a nagyvárosokban vagy EURO6 vagy menj gyalog.. nem akarok politizálni (mert mocskos és utálom), de a fővárosunk erre tart éppen és személy szerint én ennek örülök, mert nem mindegy mit lélegeznek a gyerekeink.
(Mi akik a kétütemű ólompótlós kipufogógázban nőttünk fel benzingőzt lélegezve apánik meg a "warnyú" mellett a garázsban, nekünk már reszeltek, de a gyerekeink és az unokáink ha lehet ne tüdőrákban halljanak meg a saját vérükben fulladozva...)
Persze legyen régi autód hobbiból mert szereted, de ne a 30 éves technikával akarjunk már minden nap pöfögni a dugóban (mintha nem tudnák hogy dugó lesz, 20 éve minden reggel dugó van, de azért reménykedünk mindannyian hogy talán ma nem... )zolya1973 : Bármelyik autósboltban kapható ez a két cucc és nem drága, de ha szerelhettőt veszel akkor sem kell feltétlenül forransztani, vannak szerszámmentesen szerelhető gyorscsatik meg a roppantóhüvelyek is, szóval dontfos, már nem az a világ van hogy pákával szerencsétlenkedünk a műszerfal alatt fetrengve a koszban.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44641 üzenetére
Van egy olyan megoldás is, hogy a kipufogószelepek valamivel tovább maradnak nyitva, és amikor elkezd lefelé mozogni a dugattyú, visszaránt egy kicsi kipufogógázt. Ehhez nem kell külön EGR rendszer, szerintem ezt alkalmazták Suzukiék is.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha nincs benne egy alkatrész, attól még nem biztos, hogy másképp nem csinálja meg ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #44642 üzenetére
Ah, így már világos mit szerettél volna írni...
Bár ettől még nem értem Hadrianus miért retteg annyira tőle, mondjuk az ismeretlentől való félelem alapvető túlélési ösztön.
Csak arra próbáltam rávezetni hogy nincsen mitől félnie, nekem is mondták az "okosak": "Mekkora ökörség dowsized turbós benzines autót venni ráadásul részecskeszűrővel..."
Jah 1,4L 4 henger 16szelep simalendkerék turbós láncosvezérművel, változógeometriás turbóval meg részecskeszűrővel kézi váltóval... Igen, szeretem amikor mindenki okos csak én vagyok helikopter.
Azért ez messze van a 3hengeres ecoboost ford motortól mint Makó Jeruzsálemtől... de biztosan ők az okosak a benzines Octavia-val... (1,2TFFSI)..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
a_tesz
Korrektor
válasz bododani #44635 üzenetére
Az én korábbi Swiftem már átesett ezen a problémán, én akkor elég jól körüljártam a lehetőségeket.
Nem minden évjáratú G13BA motor érintett, csak '99-2000 körül volt ez a gond, a legalsó gyűrű hornyában van egy hasított bevágás, aminek a belső széle mentén indul el a repedés, ami miatt letörik egy darab a dugattyúszoknyából. Ezt javították később, szóval elvileg egy 2001-es ilyen motoros autóban már nem lesz ilyen probléma, de ugye ki tudja, meddig tartott ki a régebben berendelt készlet. A G13BB hengerenként négy szelepes, más dugattyúkkal rendelkezik, szóval az biztos nem lesz jó neked.
Attól függően, hogy mire használod az autót, mennyit tervezel menni vele, mikor akarod eladni, mennyire volt súlyos ez a dugattyútörés (egyben maradt-e a gyűrű, belemart-e a hengerfalba a törött darabja, stb.) és persze hogy a karosszéria milyen állapotban van, több lehetőség is adott.
- Hagyhatod így is , általában ha régóta kattog, és megy, akkor nem sérült a szoknyadarabon kívül semmi a motorban, mondjuk az olajszintet érdemes figyelni, de persze valószínű, hogy tele fogja nyomni olajjal a katalizátort, és nem fog átmenni a környezetvédelmi vizsgálaton, meg feleslegesen sok olajat fog fogyasztani, szóval ez nem igazán opció.
- A legolcsóbb, hogy egy bontott dugattyúval kipótolod a keletkezett űrt, ezt kb. 10-15 ezer forintos anyagárral (bontott dugattyú, új hengerfejtömítés), és szerintem nagyjából ugyanekkora munkadíjjal (ez utóbbit nem tudom, én magamnak csináltam) számolhatsz, de ez csak átmeneti megoldás lesz, biztos hogy lesz gondja hamarosan, hogy nem síkoltattad levétel után a hengerfejet (ez ugye plusz költség), és benne van az is, hogy a bontott dugattyú se bírja sokáig. Kiegyensúlyozatlansági gondoktól én nagyon nem félnék, nem Lada ez, hogy 30 grammok legyenek a szerelt hajtókarok között, egyébként ha adott a lehetőség a bontottak közt válogatni, van jelölés a hajtórúdon és a dugattyún is, keress egy ugyanolyat, mint ami kijött.
- Vehetsz másik motort bontóból, ez esetben a '96 előtti lemezfedelessel könnyebb biztosra menni, de nem 100%-ig kompatibilis a két motor, szóval gyakorlott szerelő kell hozzá, hogy gond nélkül bemenjen. Nem vészes amúgy a különbség, szóval nem lehetetlen feladat. Egy jó állapotú motort mondjuk 50 ezer forintért adnak, lehetőleg injektorral együtt vedd meg, mert a '96 utáni Bosch injektorok nem éppen jó hírűek, plusz ugye a munkadíj.
- Felújíttathatod a mostani motorodat, de ez jó eséllyel új csapágyakat, motor kopottságától függően sok gépmunkát, és még több pénzt jelent, viszont a most kapható új dugattyúk nem fognak eltörni, így ez a gond kizárva. Viszont itt alsó hangon számolhatsz 150 ezer forinttal, és ez még lehet több is, szóval ez leginkább akkor érheti meg, ha az autód amúgy egyben van (csúnya állapotba tudnak sajna 20 éves korukra kerülni, és a legrosszabb, hogy sokszor nem is látszik, hogy a nyúlványok el vannak rohadva, mert van rajtuk 3 réteg alvázvédő, ami ápolni nem ápol, de legalább eltakar), és mondjuk sokat mész vele egy évben, mert munkaeszköz. Vagy akkora erős érzelmi kötődésed van, hogy úgyse adod el sohasem, olyankor a legdrágább se túl drága
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
venom8888
őstag
Sziasztok sracok. Van nekem egy 2012 es swift em. 1.2 es. A bajom vele az,ha balra kitekerem a kormanyr es tolatok,akkor bugo hang jon elolrol. De ha jobbra tekerem semmi. Es ha elore haladok se semmi,marmint ha jobbra,vagy balea kitekerem es elore haladok
-
Montesantos
senior tag
válasz 2ozzmexy #44643 üzenetére
A 2019 szeptember előtt forgalomba helyeezett 1.4 T vitarákon nincs részecskeszűrő.
Alpból nincs egr szelep, kettős tömegű lendkerék (sok más gyártónál van már a benzineseknél is)
A turbó fix 1.1 báros egyszerű mint egy lapos alátét, ja és azt hiszem külön hűtőkörrel rendelkezik....
[link][ Szerkesztve ]
Gabi
-
Motion_Blur
félisten
Gyöngyházas fehér Vitarára kell szerválnom javítófestéket.
Gondolom #csakagyári. Tudtok rá forrást?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #44648 üzenetére
Suzuminn pl.?
-
Montesantos
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hálózati / IP kamera
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Google Chrome
- Autós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Macrodroid
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...