Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44491 üzenetére
Tévedés, olcsón vettem és még alkudoztam is, nem fizettem többet semmivel. Akkor leírtam, hogy mennyi volt extrákkal együtt.
Náluk kell szervizeltetnem, hogy meglegyen a 6 év garancia amit kaptam. Nem kell mindig, mindenhol és mindenkinél a hátsó kiskaput keresni.[ Szerkesztve ]
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
nagyúr
válasz blakey #44501 üzenetére
Nem kerestem kiskaput... de ez nem egy általános ajánlat... ennyi.
Ha minden kereskedésben és szervízben így lenne akkor oké.
Te kialkudtál valamit (ami ott az adott kereskedésben egy időben elérhető volt), más meg mondjuk extrákat kért/kapott stb... almát körtével.
Más meg lehet kapott ingyen metál fényezést 130 ezerér... te meg kaptál 6 évig 15 ezer kedvezményt, ok. Vagy akármi.... alapvetően mindenki kifizeti, vagy megkapja kedvezményben ugyanazt átlagosan.A szervíz ára neked is annyi mint máshol, csak neked van rá kedvezmény. Ért?
Ez nem olyan hogy bemegyek bivajbasznádon a Suzuki szervízbe és az asztalra csapok hogy márpedig a blakey ennyiért szervizel énis ezt kérem, big deal oké?.
Vagy ha én odamegyek a Suzuki Duna vagy mihez és ennyiért követelném az éves szervízt mert te annyiért kapod, és elzavarnának a francba.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44502 üzenetére
Bárkinek ott a lehetőség, hogy választhat kereskedést ahol megveszi az autóját a neki megfelelő feltételekkel, drága volt az a szerviz, ennyi.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
csaba1203
addikt
válasz FollowTheORI #44505 üzenetére
Nagyon jó ismerősöm a szervíz vezetője.
Az 1000 km-es átvizsgálást ő végezte személyesen és mindvégig mellette voltam.
Az évesnél is ez lesz vagyis saját olajat fog beletölteni a szűrökön nem variálok menjen mindenből a gyári. -
nagyúr
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44508 üzenetére
Szerintem is hagyjuk, egy kicsit túl okoskodod ezt a dolgot.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Montesantos
senior tag
5-30 as olaj az ajánlott az 1.4 T-hez [link]
Gabi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Montesantos #44511 üzenetére
0w20 szerintem is eléggé erős...
5w30-hoz tudsz esetleg hőmérséklet tartományokat? 5w40 nem lenne jobb az újabban annyira divatos 35fok+ nyarak miatt? A fővárosban sajnos igen gyakori hogy hetekig minden nap 34-35fokot ír a kocsi és ebben a hőmérsékletben araszolok mondjuk a péntek délután vele a dugóban.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44512 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy én nem teljesen vagyok képben a nyári paraméterrel az ilyen multigrade olajoknál.
Eleve fura hogy árulnak mondjuk 0W-50 olajat is. Ez mintha azt mondanák hogy nagy mínuszokban is szép híg marad, de nyáron is még elég sűrű hogy kenjen. Ez valami csoda olaj? Ráadásul még csak nem is drágább.
Mintha azt olvastam volna, hogy a nyári oldalon magasabb szám nem csak a melegebb klímához, speciális magasabb hőmérsékleten üzemelő motorokhoz, hanem a kopottabb motorokhoz jó, mert nem eszik annyi olajat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
SirKero
őstag
válasz csaba1203 #44497 üzenetére
A Vitaránál elfogadta a hozott anyagot ennél már nem.
De annál is bele írta a szervizfüzetbe ,hogy nem a szerviz által forgalmazott anyagot használták. Ez egy kiskapu neki a garancia kikerülésére ha valami lesz a kocsival.
De a haver azt mondja ne rugózzam túl a dolgot. Ha lesz vele valami ott a pecsétes garancia övék a felelőség.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tigerclaw #44513 üzenetére
Na ezt a sületlenséget a Toyota piszkosul okos szerelői is eljátszották hogy 5w30 helyett 10w40-et öntöttek a 4ZZ kódú motorokba... mondjam mi lett a végeredmény?
Biztosan van olyan olaj, ami speciális (pl. LongLife olajok, nagynyomású motorkba való olajok stb.) és speciális/szélsőséges körülmények közé tervezik a gyártók, de ettől még nem biztos hogy itthon is az a jó.@beef: Nem arra gondoltam, hogy felülbírálom, csak sok gyártó (Toyota,Opel, Mitsu) úgy adja meg az olaj viszokozitását, hogy éghajlat függő. Például a régi corollámba lehet önteni 5w30-at, 5w40et, 0w30-at stb. Attól függ milyen éghajlaton használod, ezért kérdeztem, mert ott az 5w30-at -20foktól +30fokig ajánlja, ezért is használtam 5w40, amit -20-+40ig ajánl. Ezt a részét a gépkönyvnek én úgy értelmeztem, hogy "kedves L'user, ahol te laksz ott nézd meg a minimumot télen és a maxot nyáron és olyan kell a kocsidba". Meg a SAE minősítés volt előírva még, azon kívül kb. semmi.
@SirKero: Ez így van, ráadásul van kiterjesztett Pro garid is, szóval 10évig/200ekm-ig ha bármi van, lehet lobogtatni.
Amúgy én elrakom a számlákat (vagy nem tudom mi az amit adnak) hogy meg legyen a nyoma pontosan mikor és mit öntöttek bele. A mennyiért része nem izgat, én még a 46ezres olajcserénél tartok lelkileg (Toyota, valvoline 5w30 + noname olajszűrő). Ha ezt kihevertem (15 éve nem sikerül) majd utána rugózok én is rajta, bár ettől még egyetértek veled, rablás...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz Montesantos #44517 üzenetére
Nincs ellentmondás,ha Te drágább olajat akarsz bele tenni,nem baj,de a 10W 40 is megfelel,ha nincs hidegebb mint a táblázaton.
-
Montesantos
senior tag
Ebben igazad van, csak nem kell csodálkozni ha huzamosabb használat után eszünkbe jut vékonyabb olajat belerakni-rakatni és a motor hozzákezdi szépen csipegetni az alajat......
Nagyobb futásteljesítményű motornál ami már csipegeti a vékony olajat meglehet próbálni váltani vastagabb olajra (hátha) , de új kevés km futott motornál nem kockáztatnám meg.
Amúgy olajfogyasztásnál nehéz érvényesíteni a garanciát.... apró betűs részt ha olvassátok akár 1l/1000km belefér a gyári előírásba..... (röhej)2005-ös swift-be (sajátunk volt) 150000-et raktunk bele gyárilag előírt 10-40-est 10000km-ént valamint váltóban 50000-te olaj csere és nem volt semmi baja..... (hogy-hogy nem nyelestengely csapágyat se kellett cserélni)
Opel astra f (8 szelep) szintén 10000km-ént olajcsere 227000 km ment bele.
Minden autónknál a gyári szervízciklus 2/3-nál végeztem el a cseréket és hosszú távon meghálálták.....[ Szerkesztve ]
Gabi
-
ncc1701
veterán
válasz Montesantos #44521 üzenetére
Amikor anyának néztünk kis autót, akkor nagyjából leszűkült a kör swiftre, yarisra. Végül yaris lett, ott egy picit rugóztam rajta, h az 1.33-as auris mocis legyen, 6-os váltóval, de szembe jött egy klasszikus 1.3-as, nagyon kevés (valós) futott kilóméterrel, szép állapotban, kihagyhatatlan volt. Most már örülök neki, akkor még nem borult az 1.33-as bili kifele.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Motion_Blur
félisten
Üzemanyagból és olajból a legjobbat kell az autónak adni
10W hidegoldalival van a probléma..
Én turbósba is 0W40-et raknék. Sőt 0W30 megy a TSI-be nálam.
Egyszerűen semmi nem szól a 10W mellett, de még az 5W mellett se.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44519 üzenetére
Nyugi srácok, nem csak annál volt...
Vannak okosak, akik mindenféle dolgot vízionálnak, de ez csak a VVT-i motrokra volt igaz és gariban cserélték fűzött blokkra, de érintette nem csak az 1,33-as motort, hanem az 1.4,1.6,1.8 VVT-i-t mind auris, corolla, yaris és avensis esetén is... Tapasztalatból hallottam...
Mellesleg a nálunk egyik Toyota sem ette az olajat (még a G Astra twinport motorja sem), igaz csak a gyárit engedtük beleönteni és mindig hamarabb kiharcoltuk a cserét mint az előírás. Az Astra esetén ez több szervízzel a "családonbelüli szaporodás hangos emlegetéséig" fajult, aztán elmentünk máshova, ahol normálisak és készségesek voltak, és egy szó nélkül cserélték, csak annyit kérdeztek hogy "akkor ezt ne pecsételjük?"... Van normálisan gondolkodó márkaszervíz, akik az ügyfelekért vannak és megértik az aggályainkat, csak meg kell találni. És érdekes módon ezekben a szervízekben nem néznek szúrós szemmel ha ott akarok állni a kocsim mellett amikor babrálják... persze nem családostól, de bemehetünk, kedvesen beszélgetnek velünk, válaszolnak ha kérdezünk."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hundai
aktív tag
Sziasztok! Ma lettem figyelmes duruzsolásra,(mintha csapágy lenne) ami már alapjáraton is hallható. Ha benyomomva tartom a kuplungot, megszűnik a hang, felengeséskor újra előjön. Váltó csapágy lenne? 2007es swiftről van szó.
[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
SirKero
őstag
válasz Tigerclaw #44523 üzenetére
A Vitarához ugyan azt az olajat + szűrőket vittem mint ami nekik is ki van rakva ( persze jóval olcsóbban ) mégis beleírta a szervizkönyvbe hogy nem a szerviz által forgalmazott anyag lett beépítve.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
pigmeus
tag
Régebben volt, hogy a szervízben ki votlak függesztve az szervíz árak.
Ilyen infója esetleg van valakinek, hogy most milyen árak vannak modellenként? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #44531 üzenetére
Auris Mk1-ből, Celica-ból és Avensis-ből volt 1,8 VVT-i.
Nem egy rossz motor bár tekeri el a vezérműtengelyt és ha a szakbarbárok szervizelték akkor eszi az olajat is bőven, tudok olyanról akinek 10ezerkm alatt elenged 6-7 litert. Ő olajcserénél 2db 4L-es kannával vesz olajat, mert az egyiket beleönti a másikból meg utántölt és ha közeledik az olajcsere akkor mindig van nála 1 liter.
(Mondjuk nálam is van plusz olaj mindig...)Igen, több 100ezer forintos számlák, de akinek van esze, tudja mit kell cserélni és nem fogja többet enni... mellesleg egy bontott motor kb 150-ből bent van a kocsiban, jobban megéri, de csak akkor ha találsz olyat ami nem zabálta az olajat.
Egy szó mint száz, nem olyan dráma, kezelhető a helyzet, kicsit túl van lihegve, mint a TFSI-k. Időben kell menni a szervízbe és nem csak olajat cserélni meg autózni. Aki ilyen autóra vágyik ki kell hogy ábrándítsam, mert ilyen nem létezik. (És akkor jöhetnek a válasz kommentek, h de az enyém ilyen...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hundai
aktív tag
válasz Montesantos #44529 üzenetére
Csináltam egy videót a hibáról:[link]
Hasonló problémával volt valaki szervízben?
Érdekelne, hogy mire számíthatok az árat illetően, meg ha már ott vagyunk illik kuplungot is cserélni...-Wake up Neo!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Montesantos #44532 üzenetére
Szerintem ezt nem tennék meg, mert ez a szöveg önállóan tökéletes arra, hogy később megtagadják a garanciális szervízt. Ha beírnák, hogy Ecstar F9000 5W-30 olaj került bele, a javasolt Ecstar F9000 5W-30 helyett, amit a kezelési utasítás is írt, akkor nem tehetnének semmit.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #44535 üzenetére
A Yaris st-ben is 1.8 vvti van, nem?
Egy bontott mocc számomra mindig is nagy lutri volt. Szétszedni, kicserélni, amit ki kell, összerakni máris ott a fél milla lazán. Nekem a megbízhatóság a legfontosabb egy autónál, bontott motornál már nem bíznék benne annyira, h küldfölre elinduljak vele. Plö.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Montesantos #44540 üzenetére
Nem éppen otthoni hobbi szerelgetésnek hangzik...
Bár ugye "minden jó háztartásban fellelhető a csápos emelő""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csaba1203
addikt
válasz Montesantos #44520 üzenetére
Na ott a pont.
Ha mindent megadsz 10000 km vagy nálam ez évente,akkor autószerelő nem nagyon fogja látni a verdát max a kopó alkatrészek cseréje miatt.
Sajnos a használt autó piac tele van gazda nélküli hulladékokkal,akik ilyenen spóroltak..... -
Montesantos
senior tag
válasz csaba1203 #44542 üzenetére
Sokan elfelejtik hogy az olajnak nem csak a kenés szerepe van hanem összegyüjti a motorban keletkező káros lerakódásokat is (ettől lesz fekete egy idő után) Az olaj és olajszűrő telítődése után lerakódik belül, nem véletlenül van olajcsere periódus.
A jelenleg gyártott turbós motorokra hatványozottabban illik az olaj elhasználódás.....ja és nem beszélve jelenleg 3-4 liter között van az-az olajmennyiség amit bele lehet önteni egy átlag autóba. (20 éve meg 5-7 liter)[ Szerkesztve ]
Gabi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #44542 üzenetére
Az utolsó mondatodra +1.
Mi ezért döntöttünk annó az új autó mellett, még akkoris ha turbós benzines.
Meg tele van leharcolt dízelekkel (nem a jobbik fajtákkal) meg benzinesből is az anyagi csőd kategóriásokkal. Persze ki lehet fogni jó vételeket, de nagyon ritka és bőven áron felül árulják, arról nem is beszélve, hogy egyre inkább azt érzem a hazai használtauótpiacon hogy:
1. Beszennyezték az import bontószökevények tekert órával zéró karbantartással
2. Egyre igazabb az a mondat "hogyha jó, miért adná el, ha meg eladja, akkor az már nem jó..."Inkább megtartják az emberek a 10+ éves szívóbenzines "fapadosabb" autóikat és hordják hűségesen a szerelőhöz, minthogy megbízzanak a modern töltött motorokban.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44541 üzenetére
Nincs csáposom, csak akna, de én simán nekiállnék. A váltót már nem biztos, hogy szétbontanám itthon, de egy másik felújított darab felszerelése, illetve egy kuplungcsere megoldható.
(#44543) Montesantos: Kémiai degradáció is létezik, főleg a sokat városozó, rövid távokat futó autóknál kell erre figyelni. Gyakran az ilyenfajta felhasználási módra a periódus megfelezését írják elő.
Én is így teszek, szinte csak a városon belül járkálok, így az alap 20k km/1 év helyett 10k km/6 hónap a periódus, de az egész éves futásom csupán 7000 körül szokott lenni, úgyhogy a 6 hónap a mérvadó.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Az még jobb lenne, ha közvetlenül a Suzukitől kapnák. Ha jól tudom a saját márkájuk az Ecstar. Viszont a helyi tényező még mindig megvan, vagyis a Suzuki kereskedés vagy szerviz tulaja, vezetője, vagy egy szerelő még mindig kicserélheti.
Van pár ilyen eseteket taglaló cikk. Ott pl. azt javasolják, hogy meg kell jelölni alkoholos filctollal a cserélendő szűrőket (olaj, levegő, pollen) valami nem látható helyen a csere előtt, hogy kiderüljön ténylegesen volt-e csere. Az olajnál ez nem megoldható.
Ezért lenne tisztább a helyzet, ha egy bontatlan 4 literes olajat levenne a polcról és azt raknák bele előtte, nem pedig valami másik helyiségben cserpálnák hordóból, vagy másik flakonból.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
pjen
félisten
válasz Montesantos #44520 üzenetére
Anyeles tengely csapágy lutri.Nekem 45K nál cserélték,aztán itt meggyőztek,hogy kell.90K olaj csere.92K nyeles tengely csapágy csere.Csak a Suzuszakinál legalább harminc hibás váltó van,ami felújításra vár.Ahol az enyémet csinálták,szinte abből élnek.Egyszerűen csak alúl van méretezve.
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #44526 üzenetére
44517Hsz.2 kép érdemes tanulmányozni
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Spórolós topik
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Escape from Tarkov
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...