Új hozzászólás Aktív témák
-
Idiofil
aktív tag
A fő autó egy új Scross, papa-mama-gyerek. A 2. Autót cserélnénk le jövőre (punto). Szinte 100%ban apa (én) felsegterulete. Munkába járni 2*5km, illetve kutyaval jobbra-balra menni. Néha földút, néha töltés, szutyok időben is. Amiket nézegettem 2000-es évek kozepe/második fele: ignis 4*4, sx4 4*4. Ezek mennyire boldogulnak el a fent amlitett helyeken? Járatlan utakon nem mennek. A legjobb egy régi Jimny lenne de túlságosan tartják az árukat. Anyuka problémáik hogy 3 ajtós, illetve feleslegesen sokat tud terepen, sosem használnám ki. Sx4? Ignis? Liana vagy swift 4,4? Előre is köszi az infókat :)
[ Szerkesztve ]
"Those who want respect, give respect"
-
Dvix
senior tag
válasz Idiofil #43251 üzenetére
2006 1.3 Ignis II, front hajtásos van nekem. Igazi igásló, könnyű, 960kg önsúly, max -750kg-os fékezett futóval elvontat mindent. Kijöttem már olyan útról is vele ahol csak sár volt 7 méter szélesen és 200 méter hosszan, és fél méteres mélységű traktorgumi nyomokkal volt fölszántva. Rendszeresen járok ki kertbe vele, és a városban 14" es gumikkal dinamikusan lehet vezetni, magas, útpadkára úgy állsz föl h öröm nézni. a 4x4-es ritka mint a fehér holló de szerintem, terepre is feleslegesen nehezebb tőle az autó, pláne hogy ha még az 1.5-ös motorral is van. Én így tudok nyilatkozni.
-
Sátán44
addikt
Tudnátok ajánlani 2016-os Swift-re jó minőségű, de nem túl drága üléshuzatot? 30-40k max
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
dethroner
veterán
válasz Sátán44 #43254 üzenetére
Kedves sorstársak!
2017-es swifthez szeretnék a külső tükör alsó részét képező műanyag borítást. Dobok egy képet is a hiányáról. Tudna ebben valaki segíteni, hol szerezhető ilyen?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Brogyi #43256 üzenetére
Egyrészt nem jó a link, mert az előző generációhoz való, az enyém a legfrissebb. Másrészt a külső borítás, ami az indexet körbeöleli és a tükör tetején van, azt már megvettem, 8000 jó magyar pénzért. De ez a tenyérnyi szar műanyag nem kapható külön, csak egyben a tükörrel. Pedig nem letört, az egy darab lapos műanyag, ami csavarral és pattintással van felfogatva. Na most ezért a tenyérnyi szarért adjak ki 44 ezret? És csak azért ennyi, mert burkolat nem kell, azt már megvettem. Hát elmennek a picsába.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
2010-2016 közötti swiftnél volt CVT váltós kivitel, vagy csak a 4 gangos automata?
-
dethroner
veterán
Ismeri valaki a boodmo.com oldalt? Ez egy indiai alkatrész oldal, ahol a
suzukimarutihoz is van alkatrész, a magyar árak töredékéért. Csak azt kéne kideríteni hogy szállítanak-e ide.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok lett egy olyan problémám hogy a most vásárolt 7 éves Splash kulcsa ami használva volt most nem nyit csak zár. Elemet cseréltem újra de ugyanaz pedig belül tiszta nem koszos vagy poros. Mit lehet ezzel így csinálni?
-
-NOKIA-
Ármester
válasz Szilágyi84 #43261 üzenetére
Szerintem a gomb alatt a mikrokapcsoló romolhatott el.
Ide szoktam járni (mert sem a régi seat-omhoz, sem az új vitarámhoz nem jár bicskakulcs) itt mindent meg tudnak csinálni. -
őstag
válasz Szilágyi84 #43263 üzenetére
Írtad, hogy szétszedted, azért nem is írtam, mert ez egyből látszik - ugyanez volt az enyémmel is, mióta helyreraktam kb egy éve nincs vele gond
"... and I hope you have a great day!"
-
Stonerice
őstag
Sziasztok!
Harc a beázással!
Ma átvizsgáltam a 2002-es swiftet és vízpróbának vetettem alá mivel az esős időben már tocsogósra ázott a vezetőoldali padlókárpit. Illetve hallani lehetett folyadék hangját akárcsak a tank tartalma esetén, csak éppen felerősítve . Mondjuk én nem tulajdonítottam ennek semmit.
Előtte sokat bújtam a youtubot , hogy hol lehetnek a víz bejutásának gyakori pontjai régebbi autókon.Amire számítani lehet, mint minden autónál ...
- Tűzfalon jut be a víz
- Szélvédőn jut be a víz
- Ajtón keresztül jut be a vízAmi nálam volt...
Nos arra jutottam hogy az ajtón keresztül jut be a víz, de ami érdekesebb nem is akárhogy.
Szétszedtem az ajtót és nem volt rajta párazáró fólia ezért az ajtóburkolat alatt már a küszöbre fojt a víz.
Emiatt a küszöb műanyaggal borított belső oldalán is képes volt befolyni rögtön a kárpitra/gumiszőnyegre.Ajtó párazárás után ezt már nem tudta megtenni.
A kárpitot mindenképp fel akartam szedni, kitörölni a vizet és nagyjából rendbe rakni, /körülnézni a dugók körül. Mivel ilyet még nem láttam belülről és kíváncsi voltam.
A padlón véltem felfedezni kb 2 dugót ami elég szépen ki van kenve konkrétan keményre.
A küszöb belső oldalán pedig 5db dugó található . Na ez már gyanús volt.
Nekifogtam locsolni újra csukott ajtónál felhajtott kárpittal.
Dugóknál nem folyt víz.
Kíváncsiságból kiszedtem egy db dugót és belenyúltam. Kb a dugó aljáig állt a víz a küszöbben.Körülnéztem hol juthatott be. A küszöb burkolata 3 db patenttel van rögzítve és mivel ezidáig az ajtón keresztül áztak a patentok ezért szépen megtelt a küszöb és szép lassan áztatta az utasteret.
Mivel egy idős autóról van szó ezért gyakran is jár karosszériáshoz emiatt, pedig nem volt már a sok alváz védelemtől szabad nyílás a víz eltávozásához.
Fogtam egy hosszabb facsavart és ütöttem kb 4 apró lyukat a küszöbre. Lehet hogy kontár munka de még ez sem csinál akkora kárt mintha nem lenne.(gombostű feje nem férne át rajta) Kb egy óra alatt le is szivárgott a víz. Kb 2-3 liter lehetett benne. Egy ételes megtelt egy lyuk alá helyezveMegnéztem a másik oldali küszöböt is ami száraz volt. Próbáltam kis vizet tölteni bele, hogy lássam hol távozik. Valahol elől láttam csöpögni a küszöb elején ahol több elem találkozik. Préselt nyúlványon ahol az emelő is kapaszkodik...nemtudommianeve
Ennek ellenére ütöttem ide is egy apró lyukat valahol az első harmadban.A párazárót és a küszöb patentjai körüli részt Sika Lastomer 710-el kentem alá illetve ragasztottam.
A csomagtartóban is véltem felfedezni apró nedvesedést.
Valahol baloldalt, még az esős napokon. Slaggal nem sikerült eláztatni, idő hiányában sem. Azért leszedtem a hátsó lámpát alákenni tömítőanyaggal, de szerintem nem ott hanem a csomagtartó műanyag burkolatának alsó patentjainál szivároghatott be vagy a lőkhárító burkolat felfogató csavaron keresztül. A patent helyén egyébként simán letudtam nyúlni csavarhúzóval a kerék irányába. Szóval itt is kaptak tömítő anyagot aztán majd meglátjuk.Télére pedig rendeltem aliexpressről egy szivargyújtós olajtartály melegítőt 15*30 cm-t ilyen sárga szivargyújtós 100w-os ha jól emlékszem. Napokba jön majd meg és a szélvédőt tervezem jégteleníteni vele alkalmanként.
[ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
Siriusb
veterán
Üdv!
Milyen webáruházból érdemes olajat venni, ami megbízható? Ahol szoktam venni, ott nagyon felvitték az Eneos 5W40 árát. -
zsolti1
csendes tag
Sziasztok
Adott egy 2011-es suzuki sx4 sedan ami mostanában
egyre gyakrabban Esp hibát dob ki indulásnál ami pár méter után
el is alszik.
Persze mikor ott vagyok a műszeres embernél akkor nem
tudom prezentálni neki a jelenséget.
De ma amikor lelett engedve az emelőről (téli kerékcsere)
és indítom beadta .
Műszer egyből rá és ez a kép fogad
Szerelő aztmondta: vigyed márkaszervízbe.
Mainap kicsit utánaolvastam azt találtam akkor kell ujrakalibrálni
ha eltávolítják az aksit.És utána egyenes úton egyenes kormánnyal
saját magát bekalibrálja. Namost aksi eltávolítás sose volt.
Sárgalámpa egyre gyakrabban de 5-10 méter után elalszik.
Mire számíthatok a márkaszervízben, mennyire használhatom így? -
a_tesz
Korrektor
válasz zsolti1 #43271 üzenetére
A fordítás elég gyengén sikerült, ez a hibakód a kormányszög-szenzor kalibrációjának a hiányát jelenti. Így hogy gyújtás ráadásakor jelenik meg, erősen gyanakodnék egy gyengélkedni kezdő akkumulátorra. Nem indít mostanában nehezebben? Volt már cserélve tudomásod szerint, vagy még a gyári akku van benne? De az is lehet, hogy valami testhiba, vagy akár valami biztosíték ment ki, ami miatt áram nélkül elfelejti a kormányszög-szenzor a kalibrációs értéket.
Az meg, hogy elindulás után eltűnik, azt jelenti, hogy sikerül magát kalibrálnia, így is van a szervizkönyvben is leírva a kalibrálás menete. De mindenesetre érdemes lenne hozzáértővel megnézetni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
zsolti1
csendes tag
válasz a_tesz #43272 üzenetére
Szia köszönöm szépen.
Még látatlanban is leírtad amit
én megtapasztalva sem tudtam rendesen.
Gyujtás ráadásakor jelenik meg-stimmel
Akkumulátor erősen gyengélkedik-stimmel
Mostanában épphogy elég a cufla 1 indításra-stimmel
Még soha nem volt cserélve akku.-stimmel
A gyári akku van még benne-stimmel
Bakker kezdek parázni. Pedig nem szoktam. -
dethroner
veterán
2017-es swift 15 colos lemezfelnit keres télére. [Ezt] dobta a gép. Csak nem vágom hogy 15x5,5 a mérete, máshol meg 15x5-öt adnak meg. Ki érti ezt?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
a_tesz
Korrektor
válasz zsolti1 #43274 üzenetére
Akkor egy nyolc éves akkuhoz gratulálok, és még a tél beállta előtt javaslok egy cserét, mert az első hidegebb napon csak egy kattanás lesz az indítás helyett, és ez általában pont akkor történik meg, amikor a legfontosabb lenne kocsival menni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
zsolti1
csendes tag
Tudnál esetleg ajánlani normálisabb akkumulátort?
Vagy van olyan amit mindenképp kerüljek el?[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz dethroner #43275 üzenetére
Ha 175 széles gumit szeretnél rá télire, akkor nagyjából mindegy neked, hogy 5, vagy 5,5 széles a felni, de még a 185-öst is fel lehet rakni a keskenyebbre, bár elég furán fog kinézni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
csaba1203
addikt
Ha lehetett volna ilyen színben rendeltem volna az Ignisem
- [link] -
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #43280 üzenetére
A kéttónusú fényezés opciója simán megmaradhatott volna a Sportnál is, fekete tetővel jobban adná.
De amúgy én sem választanék unalmas és jellegtelen szürkét/ezüstöt. Talán a "lángvörös gyöngymetál" lenne a befutó, hogy harmonizáljon a belső díszítőelemekkel is, de a tetejét lefóliáztatnám feketére.
[ Szerkesztve ]
-
Vigneau
félisten
-
#89309696
törölt tag
Hali.
98-as Swift 1.3 GLX, milyen motorolaj kell bele és mennyi? A 3 sebis automatába milyen olaj kell és mennyi? A 155/70R13 gumiba mekkora nyomást szoktatok fújni?
-
Vigneau
félisten
válasz ncc1701 #43289 üzenetére
Cegléden.
laca891:
GL+ 1.0 BoosterJet, még ISG nélküli.dethroner:
Szép színe van, nekem még a sima ezüstszürke is tetszett volna. A GLX-edből egyedül a műszerfalat irigylem, abban legalább van vízhőfokmérő...Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
gyenesmartin
őstag
válasz Vigneau #43294 üzenetére
GL+ -ban nincs vízhőfokmérő a műszerfalon?
Fél év használat után egy kis vélemény:
- A motor hidegben nagyon nehezen éri el az üzemi hőfokot , amikor reggelente 3fok alatt van. KB 5-6km-t megyek 60-al, ekkor még az első csíknál van. Utána 5-6km 90-el haladva, ekkor eléri a mutató a középállást, de akkor megint lelassulok 50-re, a mutató is visszamegy az első csíkig. Szalonban azt mondták ezek az 1.2-es motorok ilyenek, a termosztáttal nincs gond.
- Távolsági fényszóró asszisztens, vészfék asszisztens, sávelhagyás figyelmeztetés, ködben, vagy ha spriccelek az ablakra sötétben minimális köd mellett, akkor nem működik. Spriccelésnél hamar helyrejön, de ködben, a műszerfalon folyamatosan villog, hogy nem működnek ezek az extrák (cam vis. felirattal). Ilyenkor a követés sem működik. Pedig pont ködben jönne jól a vészfék asszisztens.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Vigneau #43294 üzenetére
A világosabb ezüst színűt nem tudtuk megnézni élőben amikor voltunk bent színt választani, de a kereskedő azt mondta felejtsük el, rusnya kályhaezüst szín De amikor látok belőle élőben, jobb egy fokkal mint a bakancs swift/régi ignis/H astra/C merci kályhaezüst, de tény hogy az "ásványszürke" sokkal jobb. Nekem a sötétebb képen jön be a legjobban
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Vigneau
félisten
válasz gyenesmartin #43296 üzenetére
Így van, nálam csak egy kis kék lámpa világít, amíg a víz el nem éri a 60 fokot.
Amúgy addig el sem indulok, míg a fordulatszám le nem esik 1500-ról 1000 alá. Hagyom, had tegye a dolgát a szívató. 5-6 fok környékén ez 3-4 perc kb. és utána 1 km-n belük kialszik a kék lámpa is.
1.2-es motorral ilyen tapasztalatom nincs, nekem ez a kis 1.0-s turbó jutott. Bírom a tolatókameráját és az ülésfűtését. Eddig ez a legvirgoncabb autóm, ami valaha a nevemen volt.
dethroner:
Ahhoz képest, hogy mindig ezüstszürke kocsit szerettem volna, sosem volt egy sem a birtokomban. Türkiz, arany, sárga, fehér, fehér és most piros. Ez az én "kocsiszivárványom" jelenleg.[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
dethroner
veterán
válasz gyenesmartin #43296 üzenetére
Egyszer éjjel indultunk, szélvédő csupa pára volt. Ablaktörlő a szenzorok előtt nem ér el, neki állt hisztizni. Kiszálltam, tenyérrel egy mozdulattal lecsaptam úgy nagyjából, és már látott is. Utána 3 órán át mentünk sötétben, ködben, de nem volt gondja már. És szerintem a fényszóró aszisztens is jól viselkedett ködben is.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős