Új hozzászólás Aktív témák
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Aki tud bármilyen ismerőst, nagybácsit, rokont, nagymamát... bárkit... Aki vásárolt már a közelmúltban a kormány által finanszírozott lehetőségautót. Az kérem keressen meg privátban vagy akár itt is. Értékes tapasztalatszerzés céljából.
Autó: Suzuki Swiftet néztem ki 1.2GL Manuál. Kicsit tartok a ccm-től mert a jelenlegi 1.4 16v 90LE Corsám sosem hagyott cserben erőt illetően, nagyon pöpec, dinamikus autó. Viszont fogyasztani azt tud. Ha igazak a tesztek akkor a suzuki azért ebben nyerő.
Nem akarok kicsinyes parasztvakítónak tűnni de a LED-es nappali menetfény sokat dob az autón. A Swift ezt egy ráncfelvarrás következtében kapta meg? Csak mert a neten olvasva már a GL felszereltséghez is adják de több tesztnél, ahol magasabb felszereltség van, ott nem látok ledeket. A 2010-ben megjelent 4.(?) generációról beszélek. Azóta már eltelt cirka 5 év, azért feltételezem a ráncfelvarrást.
T -
tomi5244
őstag
válasz roberto211 #18820 üzenetére
Köszi szépen! A pályázatban GL felszereltséget írnak, a suzuki oldalát olvasva a GL-ben már van LED.
-
tomi5244
őstag
válasz roberto211 #18822 üzenetére
Értem, majd utána érdeklődöm úgyis. Amúgy az a célom, hogy szemtelenül bele alkudok amit csak tudok A GLX felszereltség lenne a tuti, a BT kihangosító és digit klíma miatt.
Amúgy az új autós szalonos árképzés/alkudozás is megérne egy misét, de a mai gazdasági helyzet miatt gondolom kevesen fordulnak meg a szalonokban komoly vevőként.
-
tomi5244
őstag
Szerintem a swift ebbe még nem tartozik bele, mert akkor a legalapúbb felszereltségbe is bele tennék, meg szerintem vannak kiskapuk még ezen a téren, mert sok más márkánál látom, hogy a nappali menetfény sima halogén. De ennek majd úgyis utánajárok
A felszereltségnél nekem a középső GL is elegendő, abban benne van már minden alap dolog, corsa után a klíma, usb, bőrkormány stb nagy változás lenne így is.
-
tomi5244
őstag
Sziaztok!
Ismét egy kis helpre lenne szükségem. A GLX felszereltségnél ugyebár gomdos indítás van. Ez szerintetek magában foglalja a külcsnélküli ajtónyitást is? Értem ezalatt azt, hogy még táviránytót sem kell nyomkodni, hanem csak a kilincsen lévő gombot megnyomva és a kart húzva már nyílik is az autó. Vagy ez az extra nem része a gombos indításnak és külön kell kérni felár ellenében?
T -
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Valószínű én vagyok a balfék de a netrisken nem tudok kötelezőt kalkulálni akkor ha még nem rendelkezem autóval, ami érthető is mert így az adott autó adatait nem tudom megadni. Viszont szeretnék egy költség kalkulációt - úgy hozzávetőlegesen - mennyi lenne az éves biztosításom egy új suzuki swift esetében.
Ötlet?
Ha ez számít 28 éves, vidéki vagyok, 11 éve jogosítvánnyal rendelkezem, nem volt még károm soha, de mivel nincs nevemen biztosítás a bónuszom 0-ról indulna. Ki mennyit fizet?
(Mi mindig éves konstrukcióban fizetjük a kötelezőt, mert úgy olcsóbb, apum nevén lévő biztosítás már a B8-ban van, a kis corsára 8 ezer volt az idei évre
T -
tomi5244
őstag
Üdv!
Az USB csatlakozó kompatibilis lehet iPhone-al is? Tehát nem pendriveot dugnék bele hanem a telefont és arról menne a zene. Az új swiftre gondolok.
-
tomi5244
őstag
Üdv!
1.6-os benzines új Vitaránál, két település közti napi 50km-es ingázás mekkora átlag fogyasztást eredményezhet kb? 90-nél többel nem mennék de van, hogy még annyival se, mert a forgalom és az útviszonyok nem engedik meg. Városi araszolás max 1-2 km mert külvárosban dolgozom.
T -
tomi5244
őstag
válasz Motion_Blur #22910 üzenetére
Értem, akkor legrosszabb esetben 6-al számolok mert mondjuk az első 1-2 km nyilván hideg motorral értendő. Azért ez még így is baráti
Viszonyításképp a szintén új 1.2-es swiftek ugyanilyen feltételekkel hozhatják az 5 litert?
-
tomi5244
őstag
válasz bajnokpityu #22913 üzenetére
Az én jelenlegi 1.4i 16v 98'-as B corsám simán benyakalja a 7-7.5 litert. Cserébe mondjuk megy is. De hiába, a modernebb motorok azért kevesebbet esznek.
-
tomi5244
őstag
válasz bajnokpityu #22915 üzenetére
Azt nem tudom, de még nem hagyott ott soha, és elég fürge kis jószág. A rövid áttételezésű 5. sebesség az egyik sarkalatos pontja.
-
tomi5244
őstag
Sziaztok! Tesztautó hiányában kérdeznék.
A jelenlegi 1.2-es Swift tulajoktól érdeklődnék, hogy alapjáraton mennyre nyomatékos a motor? Tudom, hogy fura kérdés, de indulásnál mennyi gázt kell adni? Én egy elég furcsa vezetési stílust alkalmazom, indulásnál csak a kuplungal játszom és csak az autó elindulása után nyomom a gázt. A jelenlegi 1.4 16v 90 lovas corsám elég pöpecül viselkedik ezen feltételek alapján.
Hívtam a hozzánk közel eső szalont, hogy van e swift tesztautó, mert gurulnék vele egyet, de az ertékesítő vagy lerázott, vagy nem tudom, de azt mondta, hogy csak vitara van nekik jelenleg. Meg amúgyis, most a swift gyártása is leállt, mert az új balenóra állnak át. Lesz még év végéig swift csak korlátozottabb gyártásban.
Köszi!
T -
tomi5244
őstag
válasz dReFiX #24505 üzenetére
Értem, köszi! Akkor nem értem, hogy miért ködösítenek, lehet az érintette érzékenyen, hogy nem náluk venném. Lehetőségautó pályázat jóvoltából venném mozgáskorlátozottként. Náluk is van tesztre lehetőség, de ők se kimondottan rugalmasak, azt mondták próbálkozzak szalonoknál.
tboy93: természetesen most se mindig így indulok el, de pl parkolóban manőverezve jól jönne annyi nyomaték, hogy ne keljen annyit nyomni a gázt
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
válasz LuckyL #24508 üzenetére
LuckyL: Nem erőltetném az automatát, nincs akkora probléma a lábammal, csak valahogy így szoktam meg a vezetést, hogy néhány vezetési szituban csak a kuplunggal játszom. 10 éve vezetem a corsám és semmi baja a kuplungnak (175e km). Meg félek a 4 sebességes automatától.
dReFiX: Fejér megye, Bodajk. Székesfehérvártól 20km. Bepróbálkozom még a sárbogárdi Bartánál, ha ott is leráznak, akkor úgyis tovább kell állnom Pestre.
Bandus99: Fél éven belül már kétszer is jelentkeztem tesztvezetésre az említett felületen, de nem történt megkeresés irányomban, ezért is hívtam fel őket. Ők meg azt mondták, hogy keressek egy közeli szalont. Csak annyi kellene, hogy menjek vele pár km, hogy mégis milyen az autó.
Sebaj, most még úgyis puhatolózom, majd csak találok egyet.
T
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
Üdv!
Elég ritkán ülök új típusú autókban, úgyhogy a fenti sorokat így tessék mérlegelni, amúgy egy B corsát hajtok már több mint 8 éve.
Ma ültem az új balenoban. Ahogy minden autónál ez is egy kicsit szebb élőben! Oldalról, de főleg hátulról kimondottan teszik. A fara igencsak emlékeztet az új A osztályú mergára, de tényleg! [link] [link] Az elejét meg szokni kell
Az első benyomás elég vegyes. Hátul nagyon tágas, szélvédő itt is kicsi és alacsony a tető vonal is épp úgy, mint a swiftnél, lámpánál biztos szokni kell. A GL felszereltség volt kitéve. A középkonzol kissé gagyi (anyaghasználatra és kinézetre is), rádió is alap, de már van BT kihangosító is, ami a swiftnél csak a legmagasabb szinten adott, itt viszont nincs tempomat, nem úgy a swiftnél. Ezt lehet okkal cserélték fel.
Az a bizonyos ajtó: amikor először meghúztam a kilincset majdnem kiszakítottam az ajtót a helyéről. Nagyon könnyű a karosszéria része, mert mintha valami habbal teli lemezlapot mozgatnék. Számomra elég meglepő volt. A B corsám ajtajában szerintem több anyag van, vagy pedig itt már tényleg sok, nagy szilárdságú könnyűfémet alkalmaztak, nem tudom. Az ajtó csapódás hangja viszont teljesen rendben van, "nagyautós", komoly komfortot ad vissza.
Kuplung és a váltó vaj puha, jó a kapcsolási érzet is, tetszik a kormány fogása is. Még a karosszériára visszatérve a küszöb is elég szélesnek tűnik, ide gondolom kicsivel több anyagot raktak.
Ár.: a GL, - tehát nem az alap - már most 3.2M, úgyhogy a listaár elég túlzó adat. Komoly vevőknek lehet még belőle faragni szerintem, vagy ha az árat már nem is, de egy metál fényt tuti.
Mindent összevetve nekem bejött, még így sima grafit színben, dísztárcsákkal is. Ha a vitara sláger lett, ennek is megvan az esélye! A motor az értékesítő szerint a swiftből ismert 1.2-es továbbfejlesztett típusa. Hengerfej és a sűrítési arány módosított. Meg lehet faragtak egy kicsit az elektronikán.
T
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
válasz Kornel #25012 üzenetére
A Balenoban már k12c megjelölésű blokk van. Azt még nem olvastam, hogy pontosan mit változtattak rajta az elődhöz képest, de az értékesítő fickó is mondta, hogy ez egy újabb generációs motor. A súlyhoz meg annyit, hogy tényleg baromi könnyű, mert ahogy írtam is nemrég, az ajtókat nagyon könnyen lehet ki-be csukni...
-
tomi5244
őstag
Üdv!
Aki vett már új autót (a közel múltban). Átadáskor az évszaknak megfelelő abroncsot adnak vagy lehet kérni, hogy melyik legyen? Ha pl egy swift GLX felszereltséget vennék, amin 16"-os felni van és télen venném át, akkor azt kérhetem nyárival és utólag veszek rá lemezfelnit téli szettel?
Köszi!
T -
tomi5244
őstag
válasz Kornel #25317 üzenetére
4 millára saccolnám a lista árat. De én a lehetőségautó programban pályáznék rá. Ott a GL-t adják, de lehet ráfizetnék a GLX-re, mert a kulcs nélküli ajtónyitás komoly segítés lenne számomra. A felni amúgy nem izgat, az az egy extra amit később is pótolhat az ember. Amúgy szerintetek lehet némileg alkudozni/faragni az érból, ha nem kérem a felnit?
-
tomi5244
őstag
válasz Bandus99 #25334 üzenetére
Egyenesen a pesti központal leveleztem, nem szalonnal.
"Egyedi ajánlatként tudunk adni másik felszereltségű Balenot. Csak annak biztos nem lesz olyan kedvező, mint a listában szereplő autónak."
Mondjuk a swift esetében lehet necces a glx mert kifutó. De bepróbálkozni biztos fogok, aztán lesz ami lesz.
-
tomi5244
őstag
Üdv!
Ma kipróbáltam végre egy swiftet Teljesen jó, kezes kis autó. Hogy őszinte legyek rosszabbra számítottam dinamizmus terén, de kellemesen csalódtam. Azért egy B corsához képest, vaj puha a kuplung, jól adagolható fék, az elektromos szervó baromi frankó. Minden a helyén van!
A teszt autó egy karambolos előéletű járgány, végig szántották az egyik oldalát a szalagkorláton és a hátsó futómű is kapott. (Őz elöl akart kitérni) Gyári alkatrészekkel és szakszervíz által meg lett csinálva teljesen, oszlopok nem sérültek, de a hátsó futómű még nem az igazi(állítólag ferdén koptatja a gumit), az értékesítő srác mondta, hogy várnak még hozzá alkatrészt, és ha az autó teljesen hibátlan állapotban lesz, akkor eladó sorba kerül.
1 éves, 15e km, 2 év garancia, fehér metál, GL, teszt autó, de bérleménybe is kiadták(úgy is sérült meg).
Az árat még nem tudta megmondani és itt jönne a kérdésem, hogy Ti mennyire saccolnátok az értékét egy ilyen járgánynak? Hasonlóan, 1 éves swift, 15-20e km-es kb 2,5-2,65M körül van a neten.
Vélemény?
T -
tomi5244
őstag
válasz tboy93 #25392 üzenetére
Lézeres futómű állítás csak meg tudja mondani, hogy minden oké e vagy sem. Nem? Készültek fényképek is a sérülésről, ha komolyabban belemerülök akkor úgyis meg fogom nézni, képekről talán jobban látszik, hogy mekkora volt a sérülés.
kornelka: kb 1M lenne az önerőre, szóval mindenképp hitel játszik, ha mondjuk 2M-ért el tudnám hozni akkor bevállalom a sérült előéletét. (bár szerintem ennyiért nem fogják oda adni első körben ) Garanciát adnak rá, maximum a nyakukra járok. Amúgy ez tavalyi GL felszereltség, nem hiszem hogy változott volna benne bármi is, LED, tempomat, bőr kormány, elektromos kütyük stb. Minden van. BT viszont GLX-től elérhető.
A gyorsforgalmin mentem vele 100-al, nem vettem észre, hogy sétált volna a kocsi, de most hogy jobban belegondolok akkor nem is nagyon figyeltem.
-
tomi5244
őstag
válasz Dark Archon #25403 üzenetére
Eléggé karcosan van kiszámolva a ráfordítható összeg, szóval akár 1-2 száz ezer is mérvadó. Nyilván sosem lesz 100%os egy sérült autó, de azért közel azonos állapotba bármit meg lehet csinálni. Ahogy mondtam megvárom mit mondanak rá, aztán meglátjuk.
Más: Szervizelés swift esetében, nagy vonalakban mennyibe fáj? pl olajcsere szűrőkkel 20-25ből kijön? Szerviz intervallumok, hogy alakulnak? nem feltétlen az olajra gondolok hanem pl, szíj csere, fékek.
Tudom, hogy ez egy kissé off, de érdekelne hitellel kapcsolatos tapasztalat. Nem túl sok a jövedelmem, de ha pl x összegű autó 45-50%-át betudom tolni önerőnek, akkor könnyebben bírálják el?
-
tomi5244
őstag
válasz Dark Archon #25405 üzenetére
2 évet vállalnak rá, mivel tavalyi az autó, így 1 évet veszített a gyári 3ból.
-
tomi5244
őstag
válasz Motion_Blur #25407 üzenetére
úgy tudtam ezekkel az 1.2-esekkel visszatértek a szíjas motorokhoz. A többit pedig köszi!
-
tomi5244
őstag
válasz Kornel #25416 üzenetére
Világos! Csak egy kérdés volt Amúgy vidéki vagyok, garázsban tartott felhasználó és a melóhelyen is örzött parkoló van, de nyilván így is megvan az esély, hogy pont a bevásárló központ elől viszik el. Amúgy most, hogy mondod, a népítéleten is írták, hogy elég kelendő típus
-
tomi5244
őstag
Ha már szóba került az új s-cross.
Kezdik tesztelni az új swiftet A hátuljától félek, hogy nagyon lecsapják, de az első lámpákból ítélve még pöpec is lehet. A cikk írja, hogy marad 1.2 szívó, aztán meglátjuk. Kíváncsi vagyok.
-
tomi5244
őstag
Ezeknél az új ledes nappali menetfényeknél (swift, vitara) kell külön kapcsolgatni a bajuszon, vagy teljesen automata? Gyújtásnál, vagy járó motornál bekapcsol magától?
-
tomi5244
őstag
válasz roberto211 #25584 üzenetére
Mintha jött volna már velem szembe swift amin nem világított, de akkor lehet, hogy a tompított meg égett és az kavart be. Tehát akkor a kettő együtt nem megy(?) - Érdekes.
-
-
tomi5244
őstag
Ha a párizsi autószalonon bemutatják az új swiftet, akkor szerintetek abból mikorra lesz magyarországi megjelenés? A balenora elég sokat kellett várni, de az nem is nálunk készül. Ha idén nem is, de mondjuk január, február?
-
tomi5244
őstag
Apum több mint 20 éve foglalkozik gumikkal és alufelnivel is. Ez egyébként mindig is egy meddő vita lesz, mint az andorid - ios, windows - linux, és még sorolhatnám.
Én azt vallom, hogy télre télit, nyárra nyárit. A jelenlegi keréknyomás szenzor bekavart a költségekbe, de ilyen kategóriánál ezeket be kell nyelni. Tavaly tél végén volt egy satus fékezésem nyálkás hideg időben, kb 1 centire álltam meg az előttem lévőtől. Nem tudom, hogy egy 4 évszakos helyt állt volna e, de kétlem.
Amúgy egy összkerekes autó megint más, pl hóban az talán még nyári gumikkal, megpakolva fel megy a dombon , de én inkább biztonságosan meg akarok állni, ha baj van.
-
tomi5244
őstag
Leleplezték az új ignist Párizsban, de az új swift sehol. Igaz, hogy 16.-ig tart a show, szerintetek várható még bejelentés?
-
tomi5244
őstag
Nem nagyon követtem nyomon anno az ignis árait mikor még lehetett venni újonnan. Szerintetek a jövőre megjelenő modell milyen ársávban fog mozogni? Swift felett, vitara alatt? Mondjuk nem egy alap, hanem egy közepes felszereltség.
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
válasz roberto211 #26406 üzenetére
uhh hát a méreteiből ítélve nem lesz az egy kicsit sok?! Én egy GL-t 3.5M-ra saccolnám. Baleno kategória.
-
tomi5244
őstag
Szerintem ezt itt le is zárhatnátok, ne offoljuk szét a topikot. Ha jól látom én generáltam a vitát, nem ez volt a cél!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Filmgyűjtés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- BestBuy topik
- Android szakmai topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Futás, futópályák
- További aktív témák...