Új hozzászólás Aktív témák
-
yaneez
csendes tag
Dióhéjban:
Elindulás előtt járatod picit (kb 0.5 perc) hogy legyen megfelelő kenés, az első 8-10 kilométert ajánlott kímélő üzemmódban megtenni amíg az olaj el nem éri a megfelelő hőmérsékletet, onnantól tiporhatod neki.
Nagyobb igénybevétel után (autópálya) célszerű a motort járatni 1-2 percet léállítás előtt hogy a turbó visszahűljön.
Kapjon időben megfelelő minőségű olajat, erre kényes, illetve ha jobbféle benzint tankolsz bele, az sem árt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, akkor már nem is kell. De azért leírom, ha már megígértem.
Beindítod, vársz pár mp-et, hogy a szelepekig is elérjen az olaj (én addig becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót), és elindulhatsz. Túl sokáig sem érdemes várni, semmi értelme, nem melegszik számottevően az autó egy helyben állva.
Amíg még nem üzemmeleg a motor, addig csak részterhelésen szabad közlekedni, max. a teljes fordulatszám-tartomány harmadáig pörgetve, vagyis valahol 2000-2500 között. Fontos, hogy a hűtőfolyadék viszonylag hamar eléri az üzemi hőmérsékletét, de az olaj akkor még nem, nagyjából duplaannyi idő/km kell neki. Azután már úgy nyomod át a tűzfalat, ahogy akarod.
Normál városi közlekedés után nem muszáj hűteni, de egy erőltetőbb menet után (pl. ha autópályán félreállsz tankolni) illő 1-2 perc erejéig járatni üresben. Mivel az olaj nem csak a keni, hanem hűti is a turbót, ezért nem célszerű annak keringetését megszüntetni egyből. *Új olajat kapjon időben, és az előírásoknak megfelelő kenőanyagot szabad csak használni. Nem muszáj a gyári Ecstarhoz ragaszkodni (garancia után), de a viszkozitás, meg a különböző teljesítményszintek egyezzenek meg a használati útmutatóban foglaltakkal.
És ahogy yaneez is írja, érdemes prémium üzemanyagot tankolni, lehetőleg valamelyik nevesebb kúton mint a Shell (én ezt preferálom), az OMV vagy a Mol. Nem a kisebb fogyasztás és a nagyobb teljesítmény miatt (mindkettő bullshit), hanem azért, mert az ezekben lévő plusz adalékanyagok miatt kevésbé kormol az autó, és mivel a turbót kipufogógáz hajtja meg, nem hátrány, ha kevesebb dzsuva rakódik le a primer oldalon.
* Ezen a videón jól látszik, hogy miért nem szabad leállítani egyből a motort. Extrém példa, mert ez egy teljesítményre kihegyezett motor 1,7 baros töltőnyomással, 200 körüli lóerővel, de szemléltetésnek tökéletes. A Suzuki csak 1,1 barral operál, valószínűleg nem is izzik ennyire.
szerk.: Hangsúlyozom, a fentiek nem csak a turbós motorokra érvényesek, egy egyszerű szívónál is érdemes betartani ezeket, ha sokáig szeretnénk élvezni.
szerk. 2: (#37808) Dvix: Mivel közvetlen befecskendezéses, ezért termeli a kokszot, de szerencsére nincs EGR-rendszer, így max. csak a kipufogó (meg a turbó primer oldala) lesz ilyen. Mint írtam, prémium üzemanyaggal csökkenthető a dolog. A külön kapható tisztítóadalékokat meg inkább mellőzzük.
Mondjuk meg merném kockáztatni, hogy a Boosterjetek kevesebb dzsuvát termelnek, mint az én szívócső-befecskendezéses Jazzem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
én majdhogynem így használom az én kis gyári 1,3-as vvt-met is az ignis-ben!
Ezért szoktam írni, hogy különösebb odafigyelést nem igényel, hiszen aki kicsit is igényes az autójára és vigyáz rá, az ugyanúgy bánik egy szívó- és egy turbómotorral is, és megad minden jót nekik.
Aki meg nem, az az egyszerű szívót is ki tudja nyírni hamar.Benzinből akkor 98, értem.
Nem egészen. A magasabb oktánszám nem egyenlő a prémiummal. Létezik prémium 95-ös és nem prémium 98-as is.
Magasabb oktánszámút csak akkor érdemes tankolni, ha az autó tud is vele kezdeni valamit (vagyis hozzá tudja állítani az előgyújtást).[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Én Őt hajtottam 8 évig és a szívem egy része örökké Suzukis marad
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
jksx
senior tag
Én ezt szoktam venni bele (Ignis, M13A motor). 10 ezrenként cserélem, városi rövid távú közlekedésre használjuk az autót. Nem fogyasztja az olajat. A gyárban javasolták, úgy került szóba hogy télen -5°C alatt hidegindításkor csúnya "vonyító" hangot adott a motor az első 10-20 másodpercben az 5W-40-es olajjal. Azóta nincs ilyen probléma vele, most lesz a 4. olajcsere ezzel az olaj típussal.
-
jksx
senior tag
Nem tudom, hogy mitől lesz jobb a vezetési élmény az Eneos olajtól, hacsak nem a tudatalatti miatt
Engem egy kicsit jobban zavar az, hogy a különböző viszkozitású, típusú Eneos olajak ugyanolyan színű és formájú flakonban vehetőek meg. Anno egyszer egy olajakat forgalmazó boltban mondták, hogy az általam keresett olaj most már kapható, mert már megtörtént az új matricák cseréje (!) Mondanom sem kell, azonnal otthagytam a céget.
Az M13A motorkódú motorral szerelt Ignisbe is jó az 5W-30-as motorolaj. Azt, hogy mennyire fogja "szeretni" talán fogyasztani?! nem tudom. Ha városban rövid utakra használják, akkor inkább 0W-30 Castrol FST a jó olaj, persze, ha eddig kímélve volt a motor és nem eszi az olajat.+50 lóerő? mivel hoztad ki?
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
-
Cathfaern
nagyúr
Frontális ütközésfigyelmeztető nem fékez. Ugye azt a kamerarendszer érzékeli, az nem avatkozik bele a jármű irányításába. A vészfékezést a radar csinálja, az meg elég biztosan működik, szóval nem félek ettől az esettől amit leírsz. De egyébként nem tudod ezeket külön kérni, vagy benne lesz minden, vagy semmi.
-
Tigerclaw
nagyúr
A WLTP2 talán az Euro 6D -t jelentheti.
Az Euro 6 határértékei 2014-ben meg lettek határozva és ma is ugyanazok az értékek, csak közben már máshogy mérnek.
- Euro 6B - NEDC módszer szerinti tesztpados mérés
- Euro 6C - WLTP módszer szerinti tesztpados mérés
- Euro 6D temp - WLTP tesztpados és RDE valós forgalomban való mérés. A kettő között max. 110%-os eltérés engedélyezett
- Euro 6D - WLTP és RDE, de már csak 43% -os különbség lehet a kettő között. Ez jön 2020 január 1.-től, illetve 2021 január 1.-től. Az első dátum a tipusengedélyekre, a második a forgalmazásra vonatkozik.Szóval nem csak a CO2 adó miatt várható emelt ár a jövőben, hanem hogy az RDE mérés során is hozni kell jobb számokat, ahogy én látom. Hogy ez most jövő januártól lesz kötelező, vagy csak 2021 januártól azt nem tudom.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Motion_Blur
félisten
Szerencsére semmi baja nem lett, de úgy két kerékre állt az autó hogy boruláshatáron volt. Képet tolok majd fel, remélem fater csinált párat biztosítóból az értékcsökkenést lesz nehéz kiverni...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Prodidzsáj
tag
Köszi a választ!
Majd írd már meg légyszi hogy ez a tranzakció mennyibe fáj, ha nem gond.
Nekem tegnap ezeket cserélték.
103213km
Olaj:
Eneos premium hyper 5w-30 4L 7453ft
Olajszűrő:
H97W01-HENGST. 1286ft
Levegőszűrő:
E877L-HENGST. 1237ft
Pollenszűrő:
J1348001-NIPPARTS. 915ft
Hosszbordásszíj:
4PK836-CONTINENTAL. 2113ft
Hosszbordásszíj:
4PK810-CONTINENTAL. 2159ft
A kauffernél rendeltem az alkatrészeket.
De még hátra van a gyújtógyertya
Illetve az első futóműben is kell cserélni alkatrészeket, toronycsapágy, lengőkar, kormány összekötő gömbfej. Tehát még gyüjtögetek! 2007/10. Havi Ignis II -
Kicsirics77
veterán
-
Augusztusban vettük át 1.4T AT GL+ Scross-t.
Kíváncsi vagyok, most hogy egy darabig nem lesznek automaták újonnan, ezek mibe fognak kerülni hahu-n. Nem tartom kizártnak, hogy ezt is el lehet majd új árban.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Gyakorlatilag csak tankolást fizeti az ember, ha eladja mostanság.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Hadrianus
csendes tag
Ha van balek, aki megveszi, én is eladnám új áron az 5 éves autómat, rádobok még egy keveset (legalábbis ahhoz képest, hogy 0 éves 0 kilométerest kapok) és kaptam is egy vadonatújat erősebb motorral és új garival Bár már kultusz lengi körbe az 1.6-os motort, ami kétségtelenül a legmegbízhatóbb, de én nem tartanék az 1.4t-től sem, pláne a 10 év garanciával és a vezetési élmény megtapasztalása után. Ha meg valaki nem tartja karban legalább olajcsere szintjén, az 1.6 sem lesz hálás érte.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős