Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz Hadrianus #42175 üzenetére
GLX van sima cvt váltóval is meg ,1.0 is van shs nélkül , sőt eddig ugye nem is lehetett automata váltóval kérni az shs modellt .
Mi is glxbe gondolkodtunk automata 1.0 és SX4 scross között de talán aza 800 ezer a nagyobb méret és motor végett meg éri (szinten automata )
Swift esetén az 1.0 megy a kukába .
A hibrid meg ha a Toyota féle lenne az jó lenne ,bár 1.2 motorral ha csak nem normálisabb elektromos motort nem tesznek bele és ha cvt váltó lesz mellé az úgy fogyasztásban nem igazán fog meg látszani .
Swiftet jelenleg csak készleten lévőt kapni mert már a hibrideket gyártják állítólag .[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hadrianus #42173 üzenetére
Melyik az a hétüléses ha kérdezhettem (én is kacérkodok néha az ötlettel, az scrossról nagyobb irányba indulnék cserénél)? Bevált?
Eredeti kérdésedre visszatérve én most még arra sem vennék mérget hogy januárban lesz 1.2 szívó (legalábbis itthon)...
A második autó kérdésében meg a milyen méret és erő kell a fő kérdés... Azon belül a legkisebb kell Én halálosan élveztem 2 évig a toyota iq-t pesten (mindenhol megfordult, mindenhol leparkolt, 2 személlyel nagy bevásárlás is befért, cipős kanállal bekényszerítve elvitt városban 3 felnőtt +1 gyereket + 3 db A4-es lapot ), csak kicsi lett második autónak is (most ebben nálunk ebben a munkakörben egy jazz ügyködik).
-
őstag
válasz Hadrianus #42180 üzenetére
Köszi! Ha jól emlékszem az árakra akkor nagyon jó áron vetted
- 7 személlyel mennyire elég az a csomagtér? Gondolom városban szuper, hosszú útra nem igazán való 7 emberrel (bár 6-al még ok lehet fegyelmezetten pakolva).
- Hátsó ülések milyenek használva (azért gondolom az iq hátsó ülései lenyomják ) ?
Annyiért akkor engem is érdekelt volna ha lett volna rendes automatája, nem csak cvt (pont akkor vettem az scrosst).
-
HKorn
addikt
-
őstag
válasz Hadrianus #42183 üzenetére
Köszi a képeket!
Hát igen, igazi 7 személyes amibe csomagok is férnek azt úgy hívják hogy kisbusz
Kíváncsi vagyok hogy ebben a 7 személyes támogatós korban hozzák e majd jövőre Toyotáék az új highlander-t (alapok ugyanaz mint a rav4, csak nyilván hosszabb, de most már a hibrid is ugyanaz a 2,5-es rendszer lesz csak 240 lovacskára húzva). + 2 milláért rav4-hez képest jó lenne (de nem lesz, és ha igen drágábban).
Hogy on is legyek a highlandert is odaadhatnák suzukinak (mint a rav4-et amire igazán kíváncsi vagyok suzukiként).
Szerk/Eami: Emlékszem a toyota iq-ban felnyitott hátsó ülésekkel így nem fért el egy ilyen giga fél literes Csak párhuzamosan a hátsó üléstámlával
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hadrianus #42180 üzenetére
SX4-et mi május vége-júni elején rendeltük, augusztus első hetében vettük át. Szóval jó 2 hónap volt nekünk a várakozási idő.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
válasz Hadrianus #42196 üzenetére
Ha jól tudom az átlag a 95 gramm, afelett kap az egész autógyártó egy büntetést. De remélem hogy igazad lesz, mert bár nincs ilyen motorú autóm de az 1,2-es motor nagyon szimpatikus, jól fogyaszt és könnyű autókban teljesen jól megy. Szóval ezerszer inkább az 1.0t menjen a levesbe...
És be kell vallanom nekem a celerio is nagyon tetszett mint irány, csak sajna nem volt sikeres (modern anyagok és jó moci, tágas belsővel) mert nem volt széles közönségnek tetsző külseje.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hadrianus #42198 üzenetére
Jó kérdés. Ha az EU ragaszkodik a büntetéshez, akkor könnyen lehet hogy a nagyobb motoros autókra visszaesik a kereslet. Egyrészt komoly pénzbe kerül leszorítani a kibocsájtást, mert extra fejlesztés, extra alkatrész kell hozzá, másrészt szinte lehetetlen lesz beférni a léc alá, vagyis szinte mindenkinek lesz büntetése. Ezeket valakivel meg kell fizettetni, és kézenfekvő hogy azokkal akik ilyen autókat vesznek.
Elképzelhető hogy olyan extra szűrőkkel dobják piacra az ilyen autókat, amik tényleg megoldják a dolgot, de mondjuk csak egy évig működnek és áthárítják a szűrő rendszeres cseréjét a leendő tulajra. Az olajszűrő, levegőszűrő, fékbetét mellé bekerül egy újabb alkatrész, amire természetesen úgy tekintenek, hogy nem tartozik a garancia alá, mert kopó, fogyó alkatrész. A tulajnak viszont fenn kell tartani azt a környezetvédelmi besorolást vizsgáról vizsgára, amivel megvette az autót.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
válasz Hadrianus #42292 üzenetére
A Suzukik tényleg jól tartják az árukat. Egy szintel felettünk lakú fiatal pár most két hete adta el a 2007-es 1.3-as Swiftjüket, 1,3 milliót kértek érte és talán 1,2 millióért ment el pár nap alatt, ha jól rémlik ilyen 175.000 km-es futással...
Én meg azt hittem ezek érnek ilyen 8-900 k-t.
Asszonynak meg 2005-ös 1.3-as Swiftje van de csak 115.000 km futással és most lett a fékrendszere szépen megcsinálva (plusz új nyárigumik). Gondolkodtam is hogy ha lesz 2. gyerek akkor eladnánk és néznénk valami kombit, főleg ha ilyen magas árakon mennek ezek.Bár aztán le lettem szavazva hogy két gyerekhez is bőven elég lesz a Baleno.
Més que un club!
-
Szilágyi84
senior tag
válasz Hadrianus #42292 üzenetére
Na igen ezt jól megfogalmaztad és azért egy 10 éves normális autóért 1,5-nél többet nem adnék és sajnos más nem jöhet szóba párom részéről. Viszont némelyik tényleg túl van árazva. Splash lenne az igazi neki de szinte csak kereskedős vagy kintről behozott amikkel nem foglalkozom egyáltalán és a nagyon sok km 200 feletti se.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Hadrianus #42413 üzenetére
Tehát ha jól értelmezem, akkor ez azt jelenti, hogy a modern, ezres turbóst megszüntetik azért, hogy az 1.2-eseket meghibridezzék'? De akkor legalább csinálnának rendeset, ha már a Toyotával ilyen komoly üzletet kötöttek...
Ha lenne egy "olcsó" (5 millió alatti) élhető hibrid, azonnal futnék érte a kereskedésbe. Még a számomra rondának számító Yaris is majdnem 6 millió...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Hadrianus #42416 üzenetére
Szvsz. a következő generációban el tudom képzelni már a Toyota féle motorokat, de mivel a sajtó durván ráment a hibrid csesztetésre ("csak a sima elektromos az übercsászárság"), ezért el tudom képzelni, hogy későn lépett a Suzuki. Gondolom az mindenkinek egyértelmű, hogy amit a média mond, az volt/van/lesz.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hadrianus #42413 üzenetére
Miért az 1.0-ás? Az olyan tipus volt a felkapott a kibocsájtás csökkentése miatt. 3 hengeres kis köbcentis turbós. Én 1.2-est rendeltem többek között az ára miatt is...meg hogy nem 3 hengeres és nem turbós, de ez csak az én beütésem. Szinte alig maradt a szívómotor a piacon, mert mindenhol a 3 hengeres turbó lett a befutó. Szóval nem értem ezt a döntést. Még adtak is rá komoly garanciát is.
Amúgy ezek szerint jól döntöttem, hogy nem halasztottam tovább a vásárlást. Kell a francnak az a 3 lóerő, meg extra súly, meg a komoly felár.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Hadrianus #42416 üzenetére
Így elsőre/koncepció szinten nem tűnik rossznak a Suzuki.... féle picit nagyobb generátor + aksi "gagyihibrid" koncepció.
Az egész rendszer olcsó (picit nagyobb generátor + 10kg aksi + vezeték).
Kijön tippre max 15kgból, minimális +súly.
A nagyobb generátor fékezéskor tölt, induláskor/gyorsításkor hajt.
Mikor rossz a turbos motor hatásfoka? Tipikusan indulás, nagygáznál. Pont ott segít be az 50nmes generátor.
Persze ahogy látom a jelenlegi verziónak még vannak gyerekbetegésgei, de azt lehet javítani.A +aksi, picit nagyobb generátor, vezeték nem hinném nagy költség, céges szinten talán 50.000Ft.
Ha ezt tudják kombinálni egy a jelenleginél jobb start/stop rendszerrel, ne adj isten légkondi kompresszort is meg tudná generátor hajtani, motort optimalizálni (nem kell motornak induláskor csilló nmet leadnia arra ott a generátor) városi rövid táv, gyorsít/fék, gyorsít/fék szakaszokon sztem elég komoly fogyi csökkenést lehetne vele elérni. BPn ilyesmi jelenleg 10-12l. Ha az lemenne 8-9lre pillanatok alatt már termelné a pénzt...Félreértés ne essék a toyota féle full hibrid sokkal jobb... de sokkal drágább.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz Hadrianus #42541 üzenetére
Van rá gomb, csak azt minden indításnál ki kell kapcsolni. Kolléga javaslata arra vonatkozott, hogy ne kelljen minden indításkor kinyomkodni.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz Hadrianus #43158 üzenetére
Igen, nekem is azt mondta hogy amíg a toyotás hibrid rendszer nem készül el, addig kell ezeket a mild hibrideket gyártani.
Szó volt még az 1,4T motorról. Azt mondta egy cross-t lemértek padon, 150 ló volt benne, és hogy azok nagyon le vannak fojtva, de még így is 10 paripával több volt benne, mint a gyári érték. Ugyanez a motor a sport swiftben még állatabb, ott csak egy elekronikus szabályozás került bele, azt nagyon könnyű lenne megkerülni és több mint 190 lóerőt vizionálnak a hozzáértő szerelők, hogy azt pár perces melóval ki lehetne tolni belőle, de nem zárják ki a még sokkal többet sem. Valami 260-as elméleti maximumról beszéltek, ami nekem elég hihetetlennek tűnik egy 1,4-es motortól, de aztán eszembe jutott hogy igaz teljesen más kávéház, de az F1 motor is csak 1,6-os, mégis 1000 lóerő környékén van. Szóval a franc se tudja mi igaz belőle, de gondolom nagyobb rálátása van a saját dolgaikra, mint nekünk átlagembereknek.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz Hadrianus #43978 üzenetére
Hát nem is tudom. És azért nem mert a benzineshez való részecskeszűrő a hozzám hasonló laikusok előtt legjobban őrzőt titkok egyike. Senki nem tud róla semmit, vagy nem ad ki infót Miben különbözik a dízelestől, mennyivel bírja jobban a rövid városi utakat stb. (a benzin magasabb hőfokon ég ezért jobban bírja nagy általánosságán kívül, engem szerkezeti felépítés és működés érdekelne lehetőleg a dízeleshez hasonlítva).Sok helyen kérdeztem, soha nem érdemi válasz.
De ha olyan problémás lehet mint a dízel részecskeszűrő, akkor eltűnése akár meg is érheti a plusz árat (főleg ha ez a kicsit jelentősebb hibrid tud is valamit).
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Motion_Blur
félisten
válasz Hadrianus #43978 üzenetére
Még 5.5-be is jó deal egy S-Cross ilyen technikával és felszereltséggel.
A konzervatív magyar szemnek még mindig csúnyácska, ezért veszik a Vitarát. Pedig ugye az S-Cross egy számmal nagyobb autó és belül is minőségibb.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hadrianus #44005 üzenetére
Itt egy 2019, 1-11 hónapi összesítés: [link]
1. Suzuki Vitara 10 610 autó
2. Suzuki SX4 S-Cross 8491
3. Skoda Octavia 6490
4. Opel Astra 3975 (J és K)
5. Dacia Duster 3831
6. Ford Kuga 3233
7. Fiat 500 2995
8. Kia Ceed 2972
9. Renault Clio 2681
10. Opel Corsa 2634
15. Suzuki Swift 2423
45. Suzuki Baleno 983
82. Suzuki Ignis 491Azt se kell elfelejteni, hogy a Suzuki a Swiftet, Baleno-t talán nem is reklámozta tavaly, míg a Vitara reklámjai mindenhol ott vannak. A Balenoról 10-ből 9 ember szerintem nem is hallott még. A menő kéttónusú festésben se járt minden modellnek.
Emellett a 3 importos modelljük év közepétől kb. nem létezik, mert akkor ért véget a rendelésük.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hadrianus #44012 üzenetére
Fura, hogy a magyar Suzuki gyár a régi kapacitásának töredékével működik - ha jól tudom - és mégis Japánból meg Indiából importálják a Swift, Ignis, Baleno hármast, az egész europai piacra. Ennyire olcsó lenne a szállítás, meg ennyire nem tudják, akarják leépíteni a Japán valószínűleg jóval drágább összeszerelést?
Mondjuk nálunk is csak összeszerelnek elvileg, szóval lehet hogy így is sok minden importált. Akkor is fura.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
PeterPH
senior tag
válasz Hadrianus #44049 üzenetére
Kicsit előreszaladtál ezzel a kérdéssel, hiszen senki nem ismeri még ilyen részletességgel a K14D technikáját.
Lehet nem is lesz benne ilyen kapcsoló az utastérben, mert teljesen másképp fog működni a start-stop rendszer.
Sokfelé azt írják, hogy alacsony sebességnél benyomott kuplungpedálnál, illetve álló helyzetben az elektromotor fogja üresjárati fordulatszámon járatni a motort, befecskendezés nélkül. -
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Hadrianus #44121 üzenetére
És még egy kép, érdekes, nem mondom hogy jobb lett, de pofás így is
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- PlayStation 5
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Formula-1
- Napelem
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000