- PlayStation 5
- Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
- Bestbuy játékok
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- World of Tanks - MMO
- War Thunder - MMO Combat Game
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Ja, hát autót hitelre akkor vesz a felelős ember ha "termelő eszköz". Mondjuk nekem ebbe beletartozik az ha nincs normális tömegközlekedés a munkába menetelre (pl. faluból 20 kilométerre lévő városba a munkarendjével 4 óra várás/menetidő oda-vissza a tömegközlekedés, a kocsi meg 40 perc mondjuk).
Mondjuk az sem gond ha jobban tudja forgatni a pénzét mint a hitel ára (azaz ki tudná fizetni csak így jobban jár).
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Munkába járásra vettem én is autót, azért, hogy a 6 órás oda-vissza út lerövidüljön 1-1,5 órára. Nem is gondoltam rá, hogy egybe kifizessem az autót. De minek is költsem el az összes pénzemet, minek nullázzam ki magamat. Így megvettem hitelre, tudok mellette gyűjteni is, plusz nem nulláztam ki sem magamat. Sőt, több pénzt tudok így félrerakni, mint amikor még a Golfal mentem. Golf került nekem évi 1 500 000 Ft-ba (szervízek, benzin), a Suzuki meg 1 000 000 (szervíz, hitel, benzin). Legalábbis az 1 év alatt ennyit költöttem rá mindegyikre.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43748 üzenetére
Természetesen erről is van véleményem, de nem szeretnék itt többeknek a lelkébe gázolni, ezért inkább megtartom magamnak...
Röviden: ha fáj egy egy-másfél millás autóban turbot generaloztatni, akkor azt az autót nem engedheti meg magának...
Szomorú a helyzet de ez van, akinek fáj havi 10ezer mínusz az járjon busszal. Ilyen lett a világ, nekem is fájt 22-23 évesen kivenni a seggem a kocsiból, de belattam hogy havi 30ezret eltankolni nem fér bele,bár sokaknak lenne ennyi belátása... Talán nem lett volna válság sem.
A hiteles témához: ha annyi önerő kellene nem lenne dugó, de a vállalkozókon kívül mindenki busszal járna... Alkalmazottként ha keresel havi 600at már jó vagy, de még így is sokáig kellene önerőt gyűjteni, főleg lakásra."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
-
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Nekünk a szalonban mondták (ismertük őket), hogy sok olyan is van, hogy azért vesznek fel hitelt, mert nem akarnak helyből 4-5 millát kiadni a kezük közül.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Winne
nagyúr
válasz tboldi #43746 üzenetére
Ennyire nem speckó, egy Sporting Punto, az a gond vele, hogy mások rajta a karosszériaelemek, amit ha szerencsém van, akkor legalább Olaszból tudnak hozni, amit fújni és fényezni is kell és örülhetek, ha nem kell hónapokat várnom, hogy találjanak mindent hozzá. A nagyobbik baj, hogy a hátsó hidat kiütötték alóla majdnem teljesen és azt mondták a szervizben, hogy ki kell vágni egy nagyobb darabot, hogy pótolva legalább lábra lehessen állítani az autót. Nem tudok összegeket, a kárfelmérő nem jött ki, mert Ő már nem akart dolgozni idén, tehát az első szemle is csak jövőre lesz és ha tudom is javíttatni, valszeg bukok rajta pénzt és egy összetoldozott autóm lesz, mindezt azért, mert valaki képes volt ledarálni 50 méterre a kereszteződés után egy járdaszigetes parkolóban... Szar világ ez.
@(#43747)Hego : az egész kereskedelem statisztikákból áll már úgy néz ki.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
ncc1701
veterán
Én csak olyan 0% thm hitelt találtam, ahol kellett rá biztosítást is fizetni, az meg kb 5% volt a hitelnek. Nem foglalkozom a dologgal, onnan lehet tudni, h az ember valamit nem engedhet meg magának, hogy hitelt kell hozzá felvennie. Tudom, ez ósdi, elavult felfogás, de én inkább nem tartozom semerre.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #43760 üzenetére
Azon gondolkodtál már, hogy valamivel több mint 4 millát kifizetsz autóért, elbambulsz és megtöröd biztosítás nélkül? Hidd el, jobban fog akkor fájni, mintha mondjuk 70 rongyot kifizettél volna éves cascora
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43762 üzenetére
Nem cascóra gondoltam. Eddig bármit vettünk (tv, kanapé), tukmálták a 0% thm hitelt. De az apróbetűsből kiderült, h plö a havi 20eft-os részlet mellé a bank felszámol még 1eft hitel biztosítást is. Elötte nem értettem a 0% thm-be mi az üzlet, de így már leesett, mondjuk 10x20eft helyett 10x21eft a törlesztés, így már látom benne a biznict.
-
ncc1701
veterán
Srácok, valaki nem tudja, hol lenne érdemes venni 4db sárhányót a 2017-es swiftre? Az előző linken megrendelném az első kettőt, de tuti, hogy valaki tud kompletten 4-et. Köszi.
-
ncc1701
veterán
Ennek a hátsó párját. Nagyon felveri a vas oldalára a sarat, már van ott olyan nyom is, ahol kilátszik a fehér alapozó. Érdekes, hogy plö a "belépő éleken" nincs átlátszó fólia, ami védené a lemezt, míg plö a konkurens yarison van.
A sarat meg kitakarítom magas nyomásúval, illetve évente úgyis le szoktam venni a máanyag dobot, mert mögötte összegyűlik a levél, és rohasztja a kasztnit. -
őstag
A c1122? Nem, voltam azóta műszakin, előtte átnézésen, a szerelő nem is említette, én meg meg is feledkeztem róla, mivel semmi hibajelenség nincs..
Remélem a következő olajcserénél eszembe jut, aztán utánanézünk..
A P0420 pedig lambdaszonda csere után is ugyanúgy előjött - egy ideje 100-as MOL-t tankolok bele (4 telitank), azóta kicsit hektikusabb - volt már 70 km után is, de most 6-700 körül járhatok, és még nem jött. De mást nem fogok cserélni emiatt.Más:
Közben az ünnepek előtt (BlackFriday.. ) sikerült beszereltetnem egy Osram nappali menetfény és ködlámpa kombót (Totalcar teszt); régóta gondolkodtam rajta, párszor átböngésztem a topikot, hogy kinek-hogy sikerült beszereltetnie.. Aztán kis netes keresés után inkább megvettem a Sumo Suzukitól a kábelköteget, kapcsolót, beépítőkeretet.
(Nekem eredetileg nem volt ködlámpám sem, tehát takaróelem volt csak, viszont a webshopban nem volt ilyen keret. Írtam nekik egy emailt, amiben kérdeztem a kábelkötegről, hogy van-e kapcsoló-relé, illetve hogy nincs-e véletlen keretük is - egy napon belül válaszoltak, tettek fel képet a kábelről + jobbos és balos keretet is, ráadásul a kapott a bontott ár alatt.)Aztán a harmadik szerelő elvállalta az ünnepek előtt; sajnos csak borús időben készült képeim vannak:
Ködlámpa:Összességében nem volt olcsó, de szerintem jól néz ki, a nappali menetfény baromi erős, sötétben rendesen vakít (nyilván ezért nappali..); a ködlámpát élesben még nem kellett használnom, de a Totalcar tesztben vannak képek, hogy milyen fénye van - sötétben próbálgatva elég ütős.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
ígérem, nem fogom, nem lehet vele látni, erős fénye van, de nagyon szórja..
De azon agyaltam, hogy az indítózás mennyire viseli meg a LED-et; most próbálom rászoktatni magam, hogy helyzetjelzővel indítózzak, aztán vagy tompított vagy DRL. A tompítottban Osram NightBreaker Laser van, nyilván az sem szereti, a helyzetjelző annyira nem izgatna..
(#43772) pjen
ez valahol jogos, de nappal elvileg tényleg felesleges hátrafele világítani, sötétben pedig user error - tudni kell, hogy mikor kell hátra kivilágítani a kocsit.
Mondjuk láttam már az M7-re felhajtani kisteherautót teljes hátsó világítás nélkül vaksötétben.. mikor rálépett a fékre, akkor vettem észre, hogy van ott valami.
Ugyanígy városban bármilyen világítás nélkül vagy DRL-lel..
Inkább az a furcsa, hogy (amennyire tudom) új autóknál is változó, hogy világít-e hátul alapból; talán van ahol menüből állítható..[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
ncc1701
veterán
válasz tboldi #43775 üzenetére
Nappali menetfénynek az a célja, h világos nappal a szemből jövő jobban látszon. Ezért kellett a régebbi autokon nappal is a tompítottat használni. Baleset megelőzés. Pont.
Szürkületben pedig fel kell kapcsolni a tompítottat, ez két külön funkció. A nappali menetfénynek ehhez nincs köze.
Esetemben automatán van, intézi. -
ncc1701
veterán
válasz pető bá' #43777 üzenetére
Ez 30-ért sem rossz ár. Asszony yarisára valami 69e, azon sokat nem is gondolkodtam, egyértelműen nem kell. Bekötni sem vészes, egy relén, biztosítékon keresztül mehet közvetlen a gyujtásról, nem kell hozzá kapcsoló sem.
Még egy elektromos állófűtésen gondolkodom, kertes ház, úgyhogy van konnektor kint. -
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #43776 üzenetére
Ez mind szép és jó, de csak elméleti síkon. A gyakorlatban azt látom, hogy az átlag user tök hülye, és nem kapcsol tompítottat, amikor kellene, és max. csak akkor veszem észre, ha rálép a fékre.
Amíg a kedves autóvezetők képtelenek egy kapcsolót átbillenteni, addig az a legjobb, ha a hátsó is világít automatice. Ez is balesetmegelőzés.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz ncc1701 #43781 üzenetére
Sajnos buta, felelőtlen ötlet volt a nappali menetfény kötelezővé tétele úgy, hogy hátsó világítást nem kapcsol. Mivel az emberek hülyék.
Csak egy esetet említek, kora reggel, enyhe köd (ami nem igényelt ködlámpát, de hátsó világítást igen). Az autópályán 100km alatt 27 autót számoltam meg, aki csak sima menetfénnyel ment. Élvezet volt. -
őstag
Sajnos buta, felelőtlen ötlet volt a nappali menetfény kötelezővé tétele úgy, hogy hátsó világítást nem kapcsol. Mivel az emberek hülyék.
Ez így egyben teljesen jogos sajnos.. Amióta nekem megvan direkt figyelem a forgalmat ilyen szürkületben, illetve korán reggel félhomályban (hogy mikor kapcsolhatom le végre a tompítottat a forgalom alapján ), de a nagy többség a napi reggeli forgalomban még napkelte után is tompítottal megy, szerencsére; én sem éreztem indokoltnak a tompított (és ezzel a hátsó világítás) lekapcsolását.
Viszont ott vannak az okosan beépített DRL-ek is, amik világítanak mindig, tompítottal, helyzetjelzővel, reflektorral, ezek legalább olyan jók.. Ja, meg a kontakthibásat ki ne hagyjam, amelyik az útminőség függvényében villog.."... and I hope you have a great day!"
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Ha fényes délben 200 méterről kijön valaki előzni és menetfény nélkül nem veszed észre akkor vak vagy?Nem,csak tojsz rá.Tpikus eset,megy előttem 2-3 nagy nyugati autó óra szerint 130 al.Utólérem őket navi szerint 140el.Min 25 Km különbség.Lehet nekem akármilyen lámpám,kivág elém,csak nem fog egy sz@r suzuki megelőzni.
[ Szerkesztve ]
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Ezzel egyetértek. Sokkal jobban félek azoktól az emberektől akik nem vesznek észre egy autót az úton (mindegy, hogy ki van-e világítva, parkoló autók sem világítanak az út szélén, azokat sem veszik észre?), mint a gyorshajtóktól.
Engem személy szerint nem zavar, ha nappal ködben csak a nappali menetjelzője világít elöl, úgyis észreveszem. Ha csak a lámpára hagyatkoznék akkor lehet az úton bármilyen útakadály (állat, fa), akkor azt se vegyem észre, csak mert nem világít?
Nem értem az embereket akik kiakadnak csak mert nem világít az előttük haladó autó hátsó lámpája nappal. Értem, hogy hamarabb észre lehet venni, meg minden, de ne csak ez számítson már. Bármi előfordulhat az úton.
Találkoztam már én is koromsötétben, ködben az út közepén sétáló gyalogosokkal, állatokkal, vagy éppen egy helyzetjelzővel közlekedő autóval sötétben. Most mentem volna nekik, csak mert nem világítottak? -
laca891
aktív tag
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Kalkuláld bele, hogy 70-80 éve sofőrök is vannak és lehetnek olyan fényviszonyok valamint az autó színe is, hogy egy idősebb vagy gyengébben látó ember későn észleli. Például mennyivel előbb észere veszi az ember, ha van láthatósági mellény a kerékpároson, gyalogoson.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
pjen
félisten
válasz gyenesmartin #43792 üzenetére
Nem csak az számít,de akkor elől mért olyan fontos,jól néz ki?
-
gyenesmartin
őstag
A szemem sarkából talán hamarabb észreveszem, ha világít a lámpája az autónak. De ha irányt változtatok, vagy kanyarodok, akkor úgyis odanézek, és akkor már nem a lámpát nézegetem, hanem az autót hogy ne menjek neki.
De egyébként igen, szerintem jól néz ki egy lámpába integrált menetfény. Nem vagyok én a menetfény ellen egyáltalán, jó az ha van, de enélkül is észre kell venni egy autót.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz gyenesmartin #43795 üzenetére
Én se vagyok ellene,nem is lenne vele semmi baj,ha szabályosan használnák.Viszont régi igazság,hogy hülyeség ellen nincs védelem.Tehát égjen a hátsó lámpa,ha világít a menet fény.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
5.5x14", 4x100 Opel lemezfelni jó lehet 2005-ös Swift 2-re?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
sajnos nem lesz jó, azóta írt a srác, hogy 56.6 a közép, nekünk 54
esetleg valakinek lenne 4db eladó szép állapotú lemezfelnije Swift2-re?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- PlayStation 5
- Asztrofotózás
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Synology NAS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...