Új hozzászólás Aktív témák
-
alphaville
aktív tag
Köszönöm a válaszokat!
-
szivacs1987
aktív tag
válasz vzsryl #42399 üzenetére
Nekem ilyen van.
Nálam a szívó 1.4 után (97Le) érződik az a bizonyos "lórúgás", de legyen inkább "csikórúgás". Én 95%-ban 1800,2000-es fordulat felett használom,, de ekkor is kell kb 1mp, mire a pl a padlógázból gyorsítás lesz, igaz ritkán vagyok ilyenhelyzetben, de akkor erre számítanom kell.
Egyszer kellett nagyobbat előznöm (3*90kg ember + full csomag) így 2-esben 20-ról indultam, és azt vettem észre, hogy hírtelen abbamarad a gyorsítás (igen elértem a tiltást), ekkor egy gyors 3. és ment tovább. A "3hengeres" hangja miatt nem vettem észre (érzékeltem hangra), hogy mekkora a fordulatszám. Amúgy ezalatt semmi "gyengülést" nem tapasztaltam(kivéve tiltásnál).[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
pjen
félisten
válasz szivacs1987 #42403 üzenetére
Hol tilt le?nekem a 2006 os 1,2 Swift pont 100 nál tilt kettesben óra szerint.Egyszer próbáltam.
-
hcs57
őstag
Olvasni sok írást a Suzuki fékről.. találtam egy másik fórumon egy hozzászólás elég érthető elemzést ír:
Az a gond a fékrendszerben, hogy az olaj nem mozog csak nyomás alá kerül. A fékmunkahengerekben gyakorlatilag sosem cserélődik ki a folyadék csak utánafolyik kis mennyiség ahogy kopik a betét. Az megint mendemonda, hogy a munkahengereknél felvizesedik a fékfolyadék merthogy a csöveken kerrsztül is felveszi a vizet. Ha a csövek porózusak lennének akkor a fékfolyadék is kifelé szivárogna. A felvizesedés max a féktartály vákumszelepénél lehetséges akkor mikor a kopó betétek miatt sűlyed a folyadékszint a tartályban és a szelep utánaenged minimális levegőt. De mennyi nedvesség lehet egy meleg motortérben 3 evőkanál levegőben? A fékkocka szelepeit nem kell mozgatni, az nem fog berohadni mert nem berohadós anyagból vannak. A fékkocka akkor szarakodik amikor az évek alatt felgyülemlett gumi és fémkopadék ami lerakódott a főfékhenger elvezető csövének első kanyarjában a folyadékcsere alkalmával elmozdul a kocka felé. Ez a kis koszlerakódás magától sosem mozdulna ki a jól megszokott helyéről ha a folyadékcseréhez használt vákumpumpa bele nem szívná a kocska szelepeibe. Ahogy taposod a féket úgy kopik a gumikarmantyú a dugattyún. A dugattyú végén meg a visszanyomó rugó dörzsöli a főfékhenger belsejét. A kopadék meg leülepszik mert a fékfolyadék nem kering a rendszerben. Ha nem cserélsz fékfolyadékot az mindenkinek a magánügye, de az biztos, hogy aki tartja a papírformát annak kockája sem hosszabb életű mint annak aki sosem cserél folyadékot. Számtalan Swiftest ismerek akik nem nyúlnak a folyadékhoz mégsincs kockagondjuk. És még többet ismerek akik csere után panaszkodnak a fékre. Szal....a dolog kétesélyes, nem biztos, hogy meghosszabbítod a kockád életét ha 2 évente megbolygatod a rendszert. Az meg főleg betesz a rendszernek ha 2 évente eltérő összetételű fékfolyadékot öntessz bele. Mindenki maga döntse el, hogy akar-e papírformát. Mert csere nélkül is hibátlan marad arra az időre amíg nálad van a kocsi. Manapság 7-8 év aztán úgyis újat vesz az ember.
Kérdés: szerintetek ez mennyire igaz?Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Hadrianus
csendes tag
Ma ellátogattam egy szalonba, megnézni az S-crosst és a Swiftet is. Jelenleg nem tudni, milyen áron és pontosan milyen autókat lehet majd rendelni januárban vagy akár most, de az 1.0-ás motor teljesen megszűnik és minden modell "gagyihibrid" rendszert kap. Végül jelen állásban az 1.2-es Swiftet néztem ki, szerencsére az marad januárban is, ahogy az 1.4-es turbó is a SUV-okhoz.
Részecskeszűrőt is kapnak az autók, de nem tudni, a Swiftbe is belenyomják-e - remélem azt nem drágítják feleslegesen ezzel, mert annak a hibrid rendszer is elég, hogy a károsanyag-kibocsátásban hozza az értékeket. Akárhogy is, az árak valamivel emelkedni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Hadrianus #42413 üzenetére
Tehát ha jól értelmezem, akkor ez azt jelenti, hogy a modern, ezres turbóst megszüntetik azért, hogy az 1.2-eseket meghibridezzék'? De akkor legalább csinálnának rendeset, ha már a Toyotával ilyen komoly üzletet kötöttek...
Ha lenne egy "olcsó" (5 millió alatti) élhető hibrid, azonnal futnék érte a kereskedésbe. Még a számomra rondának számító Yaris is majdnem 6 millió...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Hadrianus
csendes tag
válasz noorbertt #42414 üzenetére
Nem tudom, szerintem egyelőre csak a Suzuki saját gagyihibridjét teszik bele az autókba, bár jó lenne, ha kaphatóak lennének a Toyota-féle rendes hibriddel is. Ha viszont rendes hibrides lenne, akkor már nem is kéne bele a részecskeszűrő, úgyhogy szerintem itt egyelőre csak a gagyihibrid rendszerről van szó.
vzsryl: Tömören igen, erről van szó. Az biztos, hogy egy rendes hibrides Suzuki-választék nagy szám lenne.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Hadrianus #42416 üzenetére
Szvsz. a következő generációban el tudom képzelni már a Toyota féle motorokat, de mivel a sajtó durván ráment a hibrid csesztetésre ("csak a sima elektromos az übercsászárság"), ezért el tudom képzelni, hogy későn lépett a Suzuki. Gondolom az mindenkinek egyértelmű, hogy amit a média mond, az volt/van/lesz.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Hadrianus #42413 üzenetére
Miért az 1.0-ás? Az olyan tipus volt a felkapott a kibocsájtás csökkentése miatt. 3 hengeres kis köbcentis turbós. Én 1.2-est rendeltem többek között az ára miatt is...meg hogy nem 3 hengeres és nem turbós, de ez csak az én beütésem. Szinte alig maradt a szívómotor a piacon, mert mindenhol a 3 hengeres turbó lett a befutó. Szóval nem értem ezt a döntést. Még adtak is rá komoly garanciát is.
Amúgy ezek szerint jól döntöttem, hogy nem halasztottam tovább a vásárlást. Kell a francnak az a 3 lóerő, meg extra súly, meg a komoly felár.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kiskun968
tag
válasz Gergőke88 #42421 üzenetére
1/ 6.28 l/100 km. Sok budapesti rövid táv meg országút, autópálya lendületesen.
2/ típushiba nem nagyon van.
3/ 15 ezres 41 807.- 30 ezres 44 364.- 45 ezres 55 389.- Suzuki házsokaknak a fogyija jóval kisebb, az enyém a rendszeres reggeli 2-3 km-el ennyi
[ Szerkesztve ]
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm *** Suzuki Swift 2017 GL+***
-
nagyúr
válasz kiskun968 #42422 üzenetére
Nekem is az 1.2-es K12C blokk van igaz nem Swift hanem Baleno, nálam ilyen 5,2 liter az átlag úgy hogy szintén sok városi rövid távot megyek (heti 10* 4 km).
Szerviznél mondjuk fura, nekem az első éves volt 21.000 Ft, nemrég a 2. éves meg 28.00 Ft. Igaz én egy kisebb vidéki szalonba járok, ahogy olvastam más csoportban Pesten jóval drágábban dolgoznak.Més que un club!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Hadrianus #42416 üzenetére
Így elsőre/koncepció szinten nem tűnik rossznak a Suzuki.... féle picit nagyobb generátor + aksi "gagyihibrid" koncepció.
Az egész rendszer olcsó (picit nagyobb generátor + 10kg aksi + vezeték).
Kijön tippre max 15kgból, minimális +súly.
A nagyobb generátor fékezéskor tölt, induláskor/gyorsításkor hajt.
Mikor rossz a turbos motor hatásfoka? Tipikusan indulás, nagygáznál. Pont ott segít be az 50nmes generátor.
Persze ahogy látom a jelenlegi verziónak még vannak gyerekbetegésgei, de azt lehet javítani.A +aksi, picit nagyobb generátor, vezeték nem hinném nagy költség, céges szinten talán 50.000Ft.
Ha ezt tudják kombinálni egy a jelenleginél jobb start/stop rendszerrel, ne adj isten légkondi kompresszort is meg tudná generátor hajtani, motort optimalizálni (nem kell motornak induláskor csilló nmet leadnia arra ott a generátor) városi rövid táv, gyorsít/fék, gyorsít/fék szakaszokon sztem elég komoly fogyi csökkenést lehetne vele elérni. BPn ilyesmi jelenleg 10-12l. Ha az lemenne 8-9lre pillanatok alatt már termelné a pénzt...Félreértés ne essék a toyota féle full hibrid sokkal jobb... de sokkal drágább.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
laca891
aktív tag
A fogyasztása az zseniális az 1,2-es motornak.
Próbaként, 80-90 km/h-nál légkondi nélkül, 4 liter alá lehet vinni.Normális, tempós autózásnál, országúton 5,2-5,3 liter/100km
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Dare2Live
nagyúr
Én amikor fékfolyadék cserét láttam, nem Suzukinál jól látható mikor jön már a friss fékfolyadék... a sötét és zavaros folyadék kivilágossárgul. Tehát ott vmi keveredés tuti van mert végig sötét/zavaros, nem csak egyes részein. Lehet Suzukinál nem így van x.
Viszont mivel legtöbb márkánál nem problém az ABS kocka a Suzuki igazán csinálhatna már vmit...
kis ötlet: ABS kocka tarály alatt szokott lenni közvetlenül. Egy 2éve nem cserélt Suzukinál ki lehetne próbálni, hogy tartályból fékfolyadék leszív, szín megnéz, új fékfolyadék betölt. Ezek után hajtani 2hétig. HA 2hét alatt a friss fékfolyadék elszineződött, zavaros lett akkor tuti van keveredés. Nem melllesleg ez a friss fékfolyadék azonnal eljut akkor ABS kockához hisz közvetlen alatta van.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, egy ilyen KERS minden városi autóba kellene, nagyobb kapacitással kicsivel nagyobb lóerővel és talán inkább szuperkondenzátorral akkumulátor helyett, a sok töltési kisütési ciklus miatt. A Suzikunál csak a nagy felárat nem értem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
blokad
senior tag
válasz Napfénysüti #42424 üzenetére
A fogyasztás ennél jobb nem is lehetne. a Facebookon vannak páran, akik szerintem hármas alapjáratnál feljebb nem kapcsolnak és 3,9-4,2-vel járnak, de szerintem is inkább ez az 5 liter körüli a valós. Sok autópályával (150 tempomat) pici város nekem 5,5 minden egyéb esetben 4,9-5,2 körül.
-
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #42425 üzenetére
Nah közbe eszembe jutott spritmonitor. Balenoból van 1.2 és 1.2 hybris is.
1.2 átlag 6.3l/100km
1.2 hybrid átlag 5.4l/100km
Hozzá kell tenni Hybridből nincs sok az adatbázisban...kb egy 20%al eszik kevesebbet Baleno Hybrid mint a nem hybrid. Pluszban a hybrid a +50nm miatt egy kicsit jobban is gyorsul. Ha ezért elkérnek 100.000Ftt már behozza benzinben 3-5év alatt...
És ez tényleg egy picit nagyobb generátor +10kg aksi +vezeték. Egész nem kerül Suzukinak beépítéssel mindennel 50.000Ftbe. (és nagy lehúzás lenne ezért +500.000Ftt kérni)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
KubanitoS
veterán
válasz Napfénysüti #42430 üzenetére
A Civiccel összehasonlítva milyen véleménnyel vagy a Balenoról?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
sagesz93
addikt
válasz Dare2Live #42431 üzenetére
Ácsi-ácsi, nézd meg azon a listán az utolsó oldalakon lévő kocsikat. Nincs megkülönböztetve a régi és az új modell...
Lehetetlennek tűnt nekem, hogy lehet ott 6.3as átlag az 1.2essel. Én nyugodtan vezetem a gépet, így eszik 4-4.2t, ha jobban nyomom vagy pályázok se tudom 5.2-5-5 fölé vinni.Úgyhogy szerintem sportmonitoron az új baleno átlaga kb 4.5 liter lehet (3.39el kezdődik az első - 5,8 körül van az utolsó)
-
nagyúr
-
yanna
őstag
válasz Napfénysüti #42437 üzenetére
Gyermek anyja meg oldja meg ahogy tudja.
-
nagyúr
-
Herczi
senior tag
Szerintetek mi okozhatja, hogy nem működik a start - stop rendszer? 2017es swift, mikor le kéne állnia idling stop unavailable felirat megjelenik, kB. Egy hete vettem észre, hogy nem áll le. Mondom lehet a klíma miatt a melegben, de a mostani 13 fokban ezt már nehéz ráfogni.
-
csaba1203
addikt
Most vettem észre az ablakmosó tartály feltöltése közben,hogy a nyestek dolgoztak a motortérben.
A klímacső szigetelésembe hagytak nyomokat rendesen.
Szerencsére kis szakaszról van szó.Kérdezném tőletek nem lehet ezt valamilyen ragasztó szalaggal kijavítani vagy hol lehet ilyen szigetelést kapni? -
Herczi
senior tag
válasz Brogyi #42444 üzenetére
Na gyanús, hogy user error volt. Sötétben már jobban feltűnt, hogy a szélvédő "fűtés" be van kapcsolva, gondolom ez nem hagyta leállni. Ez mutatja milyen halk a kocsi, mert napokig nem vettem ezek szerint észre, hogy maxon mennek a ventilátorok, vagy nem tudom, hogy működik ennél ez a szélvédő melegítés.
-
blakey
titán
válasz Herczi #42448 üzenetére
A legkisebb fordulat is elég a szélvédőfűtés esetében, 2 évvel ezelőtt irtam, hogy ha bekapcsolom a szélvédőfűtést akkor inaktíválodik a start-stop, ez működő dolog, így használom 2 éve télen, nyáron és nem kell minden indulásnál kikapcsolnom. Mindegy, hogy klímával vagy csak simán mennek a ventik és a fokozat sem számít.
* Eladó: iPhone 12 Mini (kék, 128GB) "https://tinyurl.com/58r6t64y", Apple Watch S7 (zöld, M/L) "https://tinyurl.com/mr2yup5b" * - *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Bestspiler7
tag
Hello,
téli gumit (gumi, felni, tpms) szetet szeretnék vásárolni SX4 S-CROSSomhoz és lenne pár kérdésem.
-milyen a gyári gumi amit a suzuki ad? tapasztalat vagy vélemény róla?
-hol érdemesebb beszerezni?(normális ár)
-ha nem a gyári akkor mit ajánlanátok?
Köszönöm a segítséget elöre, első autóm, úgy hogy pár tanács jol jön.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W