Új hozzászólás Aktív témák
-
hcs57
őstag
Elindult, de aztán csipogott az autó és a kulcs kék helyett piros volt. Csak a kulcsot kivéve és bedugva tudtam haza jönni vele. Elem csere megoldaná? A távirányító rész működik, a központi zárat nyitja.
Az igaz, hogy előtte lemerült az elem, amit kicseréltem.
[ Szerkesztve ]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
őstag
válasz xrvman #42148 üzenetére
A mindent azt tudom cáfolni, ahogy korábban írtam vezettem több olyan automatát ahol nincs ilyen hang (és nem azért mert annyira jó hangszigetelésű gépek voltak). De azok nagyon különböztek az scrosstól motorban és automata váltó típusban (hajtásláncban különben speciel az scross agyonverte őket).
De az hogy az scrosssban marad a hang bármilyen tárcsa/betét kombóval az könnyen lehet (engem a hang nem is csikorgásra emlékeztet hanem inkább megfeszülő drótra).
-
taranis
addikt
2 hónapja újonnan vásárolt SX4 S-Cross akksiját épp teszteltetem a szervizben, ma reggel bikázni kellett. Normálisan használtam, soha semmilyen fogyasztó nem maradt rajta. Mennyire jellemző az akksi meghibásodása?
colorizer.net
-
taranis
addikt
válasz Brogyi #42158 üzenetére
Jaja majdnem minden nap. 2 napig bent van most a kocsi, tesztelik az akksit, és annak az eredménye alapján cserélnek vagy sem. Ha az jön ki, hogy az akksi jó, akkor a szerviz szempontjából én merítettem le. Remélem nem ez lesz, mert fogalmam sincs, hogyan kezeljem majd ezt, mivel tudom, hogy nem én merítettem le, mármint nem hagytam rajta semmilyen fogyasztót. Na, de majd meglátjuk, nem akarom előre hergelni magam
colorizer.net
-
batai15
félisten
válasz taranis #42160 üzenetére
Ha akku jó = akkor nem te merítetted le ,hanem az autó normál esetben . Úgy kezeled hogy ha rád akarják varrni fogyasztó védelem ,és akkor fognak veled érdemben foglalkozni.
Kicsit álljon már mindenki a sarkára nem olcsó autót vettetek,és napi szinten látok minden autós csoportban garanciális problémát amit a vevő nem tud rendesen kezelni . -
Brogyi
senior tag
válasz taranis #42160 üzenetére
Az eredményt azt írd ide le.
Ha minden nap mentél vele akkor kizárt, hogy te legyél a bűnös. Motortér, csomagtartó lámpa ellenőrzését ne hagyd ki. Bár azok nem meríthetnék le egy éjszaka alatt. Modern autók sípolnak. Nem tudod égve hagyni a lámpádat, sőt le is kapcsolja. Neked szurkolok. Légy kemény. -
taranis
addikt
Oks köszi mindenkinek, leírom majd, hogy mi volt.
colorizer.net
-
blakey
titán
válasz taranis #42157 üzenetére
Nincs benne valami ami álló helyzetben is ami meríti az akksit? Évekig működnie kéne az akksinak normál használat mellett.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
hcs57
őstag
válasz M_AND_Ms #42166 üzenetére
Ha a távirányítót vagy a kulcsnélküli indításvezérlő
modult új alkatrészre cserélte, vagy ha további
távirányítóra van szükség, akkor regisztrálja a
távirányító azonosító kódot (kódokat).
1) Üljön be a vezetőülésre és zárja be az összes ajtót.
2) Ügyeljen arra, hogy a vezetőülés melletti ajtózár ne
legyen bezárva.
3) Helyezze be a gyújtáskulcsot (1) a gyújtáskulcs
zárhengerébe.
4) Az 3) lépés után 25 másodpercen belül hajtsa végre
az alább leírásra kerülő a) – f) lépésben leírtakat.
a) Először tolja el a kézi ajtózáró kapcsolót (2) a
zárási oldalra (3), majd tolja el a nyitási oldalra
(4).
b) Még kétszer ismételje meg az a) lépést.
c) Nyomja meg a kézi ajtózár kapcsoló zárási
oldalát.
d) Vegye ki a gyújtáskulcsot a gyújtáskulcs
zárhengeréből, majd újból helyezze vissza.
e) Még háromszor ismételje meg a d) lépést.
f) Indítsa be a motort és várjon 3 másodpercig.
5) Kapcsolja ki a gyújtást.
Amikor a gyújtáskulcsot OFF helyzetbe fordítja, a
csipogó kétszer megszólal és az ajtózár a zárási
helyzetből a nyitási helyzetbe kapcsol. Ez a művelet
azt jelzi, hogy a kulcsnélküli indításvezérlő modul
átállt regisztrációs üzemmódba.
6) A regisztrálás érdekében az 5) lépés után 30
másodpercen belül nyomja meg a távirányító záró
vagy nyitó gombját.
Amikor a távirányító záró vagy nyitó gombját
megnyomja, a csipogó kétszer megszólal, az
ajtózáró a zárási helyzetbe, majd a nyitási helyzetbe
kapcsol. Ez a művelet azt jelzi, hogy a távirányító
azonosító kódja regisztrálásra került a kulcsnélküli
indításvezérlő modulban.
Ha további távirányítót is kell regisztrálni, akkor az 5)
lépést követő 30 másodpercen belül ismételje meg
az eljárás 6) lépését.
7) A regisztrációs üzemmódból történő kilépéshez
vegye ki a gyújtáskulcsot a gyújtáskulcs
zárhengeréből, vagy fordítsa ON helyzetbe.
Ha a kulcsnélküli indítórendszer motorindítási
funkciója a regisztráció után nem működik, kérdezze
le az ECM-et, nem észlelte-e a P1615 hibakódot. Ha
észlelte, lépjen a “DTC P1615: Kormányzár egység
kommunikációs hiba (kulcsnélküli indítórendszerrel
felszerelt jármű esetén) a(z) 10C fejezetben”
fejezethez. Ha nem észlelte, ismételje meg a
regisztrációs eljárást.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Hadrianus
csendes tag
Sziasztok! Januárban lesz aktuális a családban új Suzuki vásárlása; Swift 1.2 GLX szívóban és SX4 S-Cross GL+ 1.4 turbóban gondolkozunk. Nem könnyű letenni a voksot egyik-másik mellett Bár csak második autónak használnánk egy hétüléses mellett, azért sosem árt a nagyobb méret (csak nyugodtabban megy fel az ember az autópályára), és ez az SX4 mellett szól, de a Swift 1.2-es szívója és japán származása nagyobb megbízhatóságot ígér.
Mire lehet számítani januárban az új környezetvédelmi előírások kapcsán? A Swift motorja megbízhatóságra csábító, mert nem turbós és nincs benne részecskeszűrő sem. Úgy tudom, az SX4 1.4-es turbómotorjában sincs még részecskeszűrő, csak az 1.0-ásban, úgyhogy az 1.4 turbóval sem lenne gond, részecskeszűrős autót viszont nem igazán szeretnénk. Lehet tudni már, hogy januárra lesz-e még 1.4-es turbó részecskeszűrő nélkül, illetve mi lesz az 1.2 szívó sorsa?
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz Hadrianus #42175 üzenetére
GLX van sima cvt váltóval is meg ,1.0 is van shs nélkül , sőt eddig ugye nem is lehetett automata váltóval kérni az shs modellt .
Mi is glxbe gondolkodtunk automata 1.0 és SX4 scross között de talán aza 800 ezer a nagyobb méret és motor végett meg éri (szinten automata )
Swift esetén az 1.0 megy a kukába .
A hibrid meg ha a Toyota féle lenne az jó lenne ,bár 1.2 motorral ha csak nem normálisabb elektromos motort nem tesznek bele és ha cvt váltó lesz mellé az úgy fogyasztásban nem igazán fog meg látszani .
Swiftet jelenleg csak készleten lévőt kapni mert már a hibrideket gyártják állítólag .[ Szerkesztve ]
-
Pickit3
aktív tag
válasz blakey #42168 üzenetére
Nyilván a gyári aksi bírja a legtovább. Nálunk családon belül az aksi élettartama 12-17év vegyesen használva, de inkább rövid távokon. '15-ös 1.6 vitara aksija tavaly letérdelt teljesen ami barátok közt is 3 év. Apám elvitte ismerős autóvillamosságihoz, de mindent rendben talált így visszament a szervizbe ahol már találkoztak ilyennel. Tudtak a hibáról miszerint a gyári (asszem) Exide aksi nem valami magas minőségű. Azóta egy electric power aksival működik kifogástalanul. Mellesleg közeli rokon 2éves 1.4t s-cross-ába se a gyári aksi figyel, hanem egy banner pedig ő napi 120+km-t vezet.
-
őstag
válasz Hadrianus #42173 üzenetére
Melyik az a hétüléses ha kérdezhettem (én is kacérkodok néha az ötlettel, az scrossról nagyobb irányba indulnék cserénél)? Bevált?
Eredeti kérdésedre visszatérve én most még arra sem vennék mérget hogy januárban lesz 1.2 szívó (legalábbis itthon)...
A második autó kérdésében meg a milyen méret és erő kell a fő kérdés... Azon belül a legkisebb kell Én halálosan élveztem 2 évig a toyota iq-t pesten (mindenhol megfordult, mindenhol leparkolt, 2 személlyel nagy bevásárlás is befért, cipős kanállal bekényszerítve elvitt városban 3 felnőtt +1 gyereket + 3 db A4-es lapot ), csak kicsi lett második autónak is (most ebben nálunk ebben a munkakörben egy jazz ügyködik).
-
Hadrianus
csendes tag
Tom1939: A hétüléses autónk Toyota Verso (2017) 1.8 szívóbenzin, újonnan vettük két éve, a második legjobb, Active Trend felszereltséggel 6 millióért. Mivel csak két éves, nagyon messzemenő tapasztalatunk nincs vele, de eddig semmi problémája nem volt és nagyon szeretjük, csendes, kényelmes, praktikus és fürge Sajnos már nem gyártják, a Toyota egyetlen hétszemélyese a proace, de az valójába egy Citroen furgon Toyota maszkírozással - a Toyota kereskedő nem ajánlotta, mikor voltam most a kétéves kötelező szervizen. Használtan kapható még Verso, úgy egész kedvező ára van, én egyelőre nagyon ajánlom Ja, még ott van a Prius+ 7 üléssel, azt gyártják most, azt szánták a Verso utódjának. Az biztos nagyon jó, ténylegesen Toyota-tervezésű, de sajnos méregdrága.
csaba1203: Igen, a várakozási idő is szempont, bár ha talál megfelelőt készletről az ember, azzal kikerülheti. SX4-re vajon mennyit kell várni?
Hosszú távon nem tudom, meg merjük-e venni az SX4-et, "jampibb" autó és nem baj, ha kicsit nagyobb, szívem szerint azt választanám - de drágább, ettől még persze lehet megér annyi különbözetet, de ha kerül bele részecskeszűrő, ki tudja, mennyit drágul még. Ráadásul valszeg az elég nagy és költséges javítású hibafaktort ad hozzá, míg a Swiftnél nemhogy részecskeszűrő, de még turbó sincs. Persze nem vagyok nagy szaki, de laikusként bizonytalankodom
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hadrianus #42180 üzenetére
Köszi! Ha jól emlékszem az árakra akkor nagyon jó áron vetted
- 7 személlyel mennyire elég az a csomagtér? Gondolom városban szuper, hosszú útra nem igazán való 7 emberrel (bár 6-al még ok lehet fegyelmezetten pakolva).
- Hátsó ülések milyenek használva (azért gondolom az iq hátsó ülései lenyomják ) ?
Annyiért akkor engem is érdekelt volna ha lett volna rendes automatája, nem csak cvt (pont akkor vettem az scrosst).
-
HKorn
addikt
-
Hadrianus
csendes tag
Tom1939: 5 személynek nagyon komfortos, a középső üléssoron 3 önálló ülés van, amik külön állíthatók. Talán 6 embernek is komfortos, 7 személynek elég szűkös. A leghátsó két ülésnek gyakorlatilag nincs lábtere, ezt a középső sor előrébb húzásával lehet megoldani, ott ugyanis hatalmas a lábtér. Hét felhajtott üléssel elég kicsi a csomagtartó, de az alsó rekesz még elég sokat ad hozzá, mivel pótkerék nincs benne, helyette gumijavító szett van. Öt fős családnak nagyon ajánlom, de afelett legfeljebb addig jó, amíg a kislábú gyerekek beültethetőek a leghátsó sorba. Néhány kép:
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
HKorn: Igazad van, lehet nem kell félni az SX4-től sem, elvégre japán tervezés az is, nem holmi pözsó Mindenesetre egy tesztvezetés lesz a közeljövőben mindkét típusból.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hadrianus #42183 üzenetére
Köszi a képeket!
Hát igen, igazi 7 személyes amibe csomagok is férnek azt úgy hívják hogy kisbusz
Kíváncsi vagyok hogy ebben a 7 személyes támogatós korban hozzák e majd jövőre Toyotáék az új highlander-t (alapok ugyanaz mint a rav4, csak nyilván hosszabb, de most már a hibrid is ugyanaz a 2,5-es rendszer lesz csak 240 lovacskára húzva). + 2 milláért rav4-hez képest jó lenne (de nem lesz, és ha igen drágábban).
Hogy on is legyek a highlandert is odaadhatnák suzukinak (mint a rav4-et amire igazán kíváncsi vagyok suzukiként).
Szerk/Eami: Emlékszem a toyota iq-ban felnyitott hátsó ülésekkel így nem fért el egy ilyen giga fél literes Csak párhuzamosan a hátsó üléstámlával
[ Szerkesztve ]
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Tom1939 #42185 üzenetére
Az jó lenne, a Suzuki kínálatából úgyis hiányoznak a nagyobb, családi autónak használható modellek, hiánypótló lesz a "Suzuki Corolla" kombi is. Kíváncsi leszek, milyen lesz ez a Suzuki-Toyota együttműködés, szerintem ezzel a legjobb márkák fognak össze
A kereskedők sajnálhatják, hogy a Toyota kivezette a Verso-t, a családtámogatással vinnék mint a cukrot. A mostani palettáról a Prius+-t választanám, de elég drága. A Volkswagennek vannak még jó hétülésesei, a Touran például egy az egyben olyan, mint a Verso, persze drágább és turbós. Caddy Maxi Life a legjobb családi hétülésesnek, abban óriási hely marad hét üléssel is. Francia autókból sok hétüléses családi autó van, de azokban én nem igazán bízom.
Egyébként a Verso valóban jó áron volt vadiújan 6 millióért, az Emil Frey autószalonban vettük (a Mayerben több százezerrel drágább árat ajánlottak). Már kifutó modell volt amúgy, meg 5 éves céges lízingre vettük, szerintem ez is olcsósította.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hadrianus #42180 üzenetére
SX4-et mi május vége-júni elején rendeltük, augusztus első hetében vettük át. Szóval jó 2 hónap volt nekünk a várakozási idő.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
a_tesz
Korrektor
Nekünk ezt elemcsere után csinálta 2007-es Swift, szintén kulcsnélkülis, a megoldás nagyon drámai volt. Apám vett egy talán duracell elemet egy órásnál és azt rakta be, azután kezdődött a gondja. Márkaszervizben kapott egy gyári (!) elemet, azután abbahagyta a hülyéskedést. Ha nem a saját szememmel látom, nehezen hiszem el, de nekünk azóta is jó.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Zoleee83
addikt
P0420-ról kérdeznék (végignézve a kereső által dobott kommenteket)
Nálam 90%-ban városban van használva a 2005 Swift, azt vettem észre ha kimegyek országútra bizonyos idő után ~50km-en belül kiirja a hibát.
Van hogy nem jön elő párszáz km-ig, de most 200km-en belül 2x is dobta.
Szorgosan törölgetem egy OBDII-vel, mert egyrészt idegesít hogy világít, másrészt indítás után jóval magasabb alapjáraton jár.
Eddig kizárólag Shell, Lukoil kutakon tankoltam az OMV-t mellőzöm mert jóval többet eszik abból a 95-ből, van akinek a MOL bevált lehet teszek egy próbát vele.
Fogyasztásilag szerintem rendben van 5,9-7,2 között van, persze lábtól is függ, de nem gondolom kirívónak.
Érdemes megnézetnem a lamdaszondát, katalizátort, nem lesz motorikusan baja, vagy hagyjam ez ilyen?
1-2 héten belül olajcserés lesz, érdemes megkérni a szerelőt hogy nézzen rá?[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom emiatt a benzinesbe rakott részecskeszűrő kisebb kapacitású, hogy hasonló km után cserélni kelljen és persze az ára is hasonló lehet attól függően hogy kisebb. A legtöbb modern fejlesztés lényege az, hogy menjen a pénz az alkatrészgyártóknak. Nem csoda, hogy sok dolgot már ők fejlesztenek és nem az autógyártók.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz Zoleee83 #42190 üzenetére
Szia,
Pontosan a leírtak szerint jelenik meg nekem is - kb tankolásonként egyszer már előjön (~500km), viszont én rendszeresen 15-40 km-es utakon járok vele. Mindig országúton, stabilan tartott sebességnél-fordulatszámnál villan ki (80-100km/h). Én is törlöm, mert induláskor 2000 fölé pörgeti a motort, és más az alapjárat is.
Csak MOL-t tankolok bele, de 95-ös és 100-as benzinnel ugyanúgy dobja. Közlekedtem vele dinamikusan, rendszeresen kipörgetve 4-5 ezerig is, semmi különbség.
Nálam így nyáron 6.4-6.7 között fogyaszt, klímától függően. Gondolkodtam már én is a lambdaszondák cseréin, de amíg nem nő meg a fogyasztás, addig pénzkidobásnak tűnik. Szerelőm azt mondta, hogy a katalizátor okés.
Ha úgyis viszed, akkor nézesd meg, az esetleges cserétől rosszabb biztos nem lesz - de lehet, hogy jobb sem.."... and I hope you have a great day!"
-
Zoleee83
addikt
válasz csaba1203 #42192 üzenetére
De nem fogyaszt többet-sokat pont ezt írtam, most is mentem ~500km-t kb 32-33 literrel az is 6.6 körül van.
5,9-7,2 között teljesen rendben van.@pető bá - Akkor kb. ugyanaz a helyzet, ha már úgyis viszem akkor tényleg nézzenek rá, de nem hajlok a cserére én sem, a kommenteket olvasva nem biztos hogy jobb lesz.
Állítólag gyárilag túl szűk az intervallum amit mér.
Egyébként kevés kilométeres (122.000 van benne) klímás.
Az az érdekes hogy van 4 db 2005-ös Swift a tágabb családi körben, és némelyik csinálja némelyik meg nem, tesóm pl a motor bemelegedése után üti-vágja' az az autó hajtva van rendesen, mégsem dobál kódot 180k km után sem..[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Tom1939 #42179 üzenetére
Ugyebár kilométerenkénti 95 grammos károsanyag-kibocsátás lesz megengedett. Most megnéztem a gyári adatokat, azok alapján a Swift 1.2-es szívója 98-as kibocsátást hoz, de hibriddel már 90-et, amivel már teljesíti a határértéket. Az 1.0 turbó viszont hibriddel is 97-et hoz, anélkül meg már 110-et, szóval gondolom legfeljebb a turbósat vezetik ki, hacsak nem szorítják le még valahogyan.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Tigerclaw #42191 üzenetére
Hát nem tudom, milyen részecskeszűrő fogja leszorítani 95-re az SX4-ben a 135-ös kibocsátást, az 1.0-ás modell még részecskeszűrővel is 122-t hoz, de a Swift Sportban is művészet lesz megoldást találni, hacsak meg nem szűntetik azt is. Biztos van megoldás, de gondolom az árak el fognak szállni a nagyobb modelleknél. A SUV-ok korának a vége jön ezzel?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hadrianus #42196 üzenetére
Ha jól tudom az átlag a 95 gramm, afelett kap az egész autógyártó egy büntetést. De remélem hogy igazad lesz, mert bár nincs ilyen motorú autóm de az 1,2-es motor nagyon szimpatikus, jól fogyaszt és könnyű autókban teljesen jól megy. Szóval ezerszer inkább az 1.0t menjen a levesbe...
És be kell vallanom nekem a celerio is nagyon tetszett mint irány, csak sajna nem volt sikeres (modern anyagok és jó moci, tágas belsővel) mert nem volt széles közönségnek tetsző külseje.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz Tom1939 #42199 üzenetére
Szerintem az 1.2-es biztosan marad, semmi okuk nincs kivezetni, hiszen új fejlesztés és jelenleg konkrétan az az egyetlen motorjuk, ami megfelel majd az előírásoknak - a gyári adatok szerint kisebb a co2 kibocsátása és kevesebbet is fogyaszt, mint az 1.0. Ráadásul ha megnézzük a szalonautókat a szalonauto.hu-n, az 1.0-ás swiftet nem is nagyon veszik, szinte csak 1.2-es kapható, nyilván mert arra van kereslet.
A Celerio tényleg egy nagyon jó városi kisautó volt, de a formája nekem sem tetszett. Ezzel szemben az új Ignis viszont nagyon pofás lett szerintem
[ Szerkesztve ]