Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz FollowTheORI #44173 üzenetére
Nyugodtan mondhatjuk, hogy saját maguk ásták ezt a gödröt azzal hogy folyamatosan csalni akartak. Ha csaló szoftverek helyett valódi fejlesztéssel foglalkoztak volna, nem érte volna őket ilyen felkészületlenül ez az év.
Persze az EU vezetése is tanul szerintem a dologból, mert nagy pofont adhat a Német, Francia gazdaságnak, meg azoknak, akik hozzájuk kötődnek. Nekik betarthatóbb követelményekben vagy tempóban kellene gondolkodniuk.
Az nonszensz, hogy pont a kisebb autók tűnnek el környezetvédelmi szabályozás következtében, mikor azok a legtakarékosabbak és legkevésbé szennyezőek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44211 üzenetére
Különböző számítások szerint a tisztán elektromos autó kb 15 éves használat után éri el egy mai modern dízel autó öko lábnyomát. Ha ennél hamarabb kerül bontóba, akkor környezetszennyezőbb volt használni mint az említett dízelt. Ha minden kocsi árammal menne, a jelenleginél nagyságrendekkel több áramot kell termelnünk. De mivel? Atom nehéz kezelés és a már említett zöld világnézet miatt szóba se jöhet, szén+olaj+gáz szintén, plusz ezek is el fognak fogyni. Akkor mivel? Jelen állás szerint csak vágyai vannak az embernek, racionális megoldás egyenlőre nincs. Ja, és ha az üzemanyagba beépített jövedéki adót ezentúl az áramba kellene beépíteni, akkor még ezt is el kell valahogy simítani
(#44212) Tigerclaw Havonta egyszer teletankololom az autót kb 3 perc és ennyi a ráfordított időm. Panelban élek, autó az ég alatt parkol, így ott tölteni nem tudom. Munkahelyen szintén nem lehetséges jelen állás szerint. Mennyi ideig tart egy ilyen töltés? Egy, talán másfél óra? Marhára örülnék neki ha az említett hatótáv miatt heti két alkalommal kéne a téli hidegben az autó mellett ácsorogni.
Jelen állás szerintem a legkézenfekvőbb átmeneti megoldás a toyota féle hibrid hajtás lenne.
A toyota nagyon okosan mozdult ebbe az irányba és a suzuki is még időben felismerte a lehetőséget. Ezek viszonylag elérhető áru autók, szemben a full villanyos árával, plusz ha valamiért nincs időd tölteni, a villanykocsika megáll, míg ezek mennek amíg van benya és abból azért találni minden utca végén.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz FollowTheORI #44218 üzenetére
Nem tudom láttad-e a kapcsolódó TotalCar mesterkurzust, ha nem, és érdekel a téma, akkor mindenképpen nézd meg, csak egy emlékkép róla:
a szén/bármi/->áram->töltő a töltőállomáson->akksi->mozgási energia képletben is van "némi" veszteség..Egyébként igazad van sokmindenben, a globális szemléletben főleg, viszont a legnagyobb probléma az az, hogy a végtelen sok tényező miatt nem nagyon lehet pontos számokat/tanulmányokat találni/készíteni.
A legnagyobb igazság, hogy el kellene dönteni, hogy milyen problémát akarunk megoldani, és milyen kérdésre keressük a választ. A dízelek bannolása legalább akkora hülyeség, mint a mindenhova villanyt szemlélet..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44218 üzenetére
Ahogy már linkelték neked és még számos német, ensz és mindenféle számítások alapján ez a helyzet. Nagyon elfelejtik az emberek azt. hogy aksi alkatrészek bányászata milyen körülmények között történik, az előállítás mekkora energia befektetéssel jár, és a végleges lebontás, tárolás is mind költség, energia és más ráfordítás és környezetszennyezés. Sokan azt hiszik az áramot a mezei tücskök fingják a hajnali napfény első sugarára, amit újrahasznosított papírzacsiban gyűjtenek össze reaktivált rokkantnyugdíjasok és ezt biciklis futárok szállítják a pláza parkolóban lévő töltőkhöz. Hát a képlet nem ilyen egyszerű, a villanyos autó előállítása sokkal környezetszennyezőbb mint egy modern, jó hatásfokú belsőégésű motorral (akár dízel) autóé, és a vásárlás utáni töltögetés is csak a használat helyén jelent tisztább levegőt, de ahol az áramot előállítják, ott sokszorosa lesz a szennyezés, ha több áramra lesz szükség.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #44280 üzenetére
Nem tudom, lehet igazad van, nekünk csak a benzines corolla-kkal van tapasztalatunk (E9-E12-ig) és tudnék mesélni. Nagy bajuk nem szokott lenni, inkább ilyen gyártási malőrök meg silány alkatrész miatti korán tönkremenés. A gyári Denso gyújtótrafó például nem bírt ki 80ezret sem, hűtőradiátor tömítés 8 (igen 8) évesen kuka, lambdaszonda 6 évesen dobta be a törölközőt. Az olajat szeretik csipegetni, mondjuk a mieinket sosem érintette ez a probléma, nem tudom más hogyan csinálta... Lehet az 5W40-ben meg a rendszeres karbantartásban lesz a szentgrál!? Nem tudom, de azért az sem probléma mentes, hidd el, 1993 óta csak corollák vannak a családban, nem egy, volt amikor 3 is volt egyszerre, mind benzines, 1,33 vagy 1,4 és egy db volt azt hiszem 1,6 (1,6 VVT-i motorkódot nem tudok fejből), utóbbi például szereti elgörbíteni a vezérműtengelyt, csak úgy mint az 1,8 VVT-i Celica.
@pjen, ncc1701, Hadrianus: Milyen gáz? LPG vagy CNG? A CNG-vel szinte az összes mélygarázsba be lehet hajtani, nem mondom hogy a kipufogó végét a szádba veheted, mert olyan tiszta, de na, azért ez már nem a régi VW motors gázos wartburg...
Amennyire én tudom csak olyan mélygarázsokban engedélyezett ahol "megfelelő" a szellőztetés hozzá, hogy ez konkrétan mit jelent azt nem tudom, de már én is meglepődtem többször rajta. Az egyik ismerősömnek Omega 2-je van ami LPG-s és ő mondta hogy sok pláza mélygarázsába már beengedik, csak régen kellett "szájkaratézni a biztiőrökkel"."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44479 üzenetére
De nem 2,5X ár az enyémhez képest és 2 évesen is a felét fizettem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz FollowTheORI #44493 üzenetére
Vagy valami olcsóbb más minőségű olaj. Az a baj, hogy duplán átverhetnek. Egyrészt az árral, másrészt azzal hogy rossz minőségű olajat tesznek a kocsiba. Ez bizalmi kérdés és pont ezért lenne jó, ha előtted bontják ki az olajat és öntik az autóba. A hordóban is lehet bármi.
Ha már úgy is túlszámlázzák nem számítana, hogy dobozos az olaj és nem hordós...főleg hogy nagy tételben mélyen áron alul szerzik be, ahhoz képest, amennyibe a boltban kerül.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
csaba1203
addikt
válasz FollowTheORI #44491 üzenetére
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44491 üzenetére
Tévedés, olcsón vettem és még alkudoztam is, nem fizettem többet semmivel. Akkor leírtam, hogy mennyi volt extrákkal együtt.
Náluk kell szervizeltetnem, hogy meglegyen a 6 év garancia amit kaptam. Nem kell mindig, mindenhol és mindenkinél a hátsó kiskaput keresni.[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44502 üzenetére
Bárkinek ott a lehetőség, hogy választhat kereskedést ahol megveszi az autóját a neki megfelelő feltételekkel, drága volt az a szerviz, ennyi.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
csaba1203
addikt
válasz FollowTheORI #44505 üzenetére
Nagyon jó ismerősöm a szervíz vezetője.
Az 1000 km-es átvizsgálást ő végezte személyesen és mindvégig mellette voltam.
Az évesnél is ez lesz vagyis saját olajat fog beletölteni a szűrökön nem variálok menjen mindenből a gyári. -
blakey
titán
válasz FollowTheORI #44508 üzenetére
Szerintem is hagyjuk, egy kicsit túl okoskodod ezt a dolgot.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
eami
addikt
válasz FollowTheORI #44799 üzenetére
+1... engem nem érdekel hogy +1-2 ezerrel többet kell tankolni mert kicsit pörgősebben tolom a városon belül (és komolyan mondom, hogy sebesség határokon belül). Akinek ez gondot jelent, ott nem biztos hogy kell autó, vagy inkább osztozni kellene a költségeken akkor....
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44799 üzenetére
Csajom hajtja az autót, és nagyon szereti, vigyáz rá. Szerintem 3500 fölött még nem is forgott, nagyon normálisan vezet. Hogy miért ennyi, azt inkább a japó mérnököktől kéne megkérdezni. Érdekes hogy hova nem fejlődik az autógyártás. Az én 24 éves rönóm 6,3-at eszik itt a városban. 1,4-es szívó motor, semmi huncut technika nincs benne
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
eami
addikt
válasz FollowTheORI #45088 üzenetére
nyilván, de még városon belül is van jó pár zebra amit így sokkal jobban belatok mint led nélkül.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #46502 üzenetére
És az szivárogtatna 110mA-t? Én ezt inkább a riasztó/immobi/közponitzár tápellátásának tekinteném, de lehet a fejegységgel van összefüggésben...
Mindenesetre az 52Ah ha fel van töltve 100%-ra, akkor az 52.000 mAh, tehát még 110mA szivárgással számolva is ~472 óra kellene h lemerítse, ami hetek, valami más is lesz ott.. lehet pont a muzsika kapcsol be-ki folyamatosan, csak ugye mint írta olyankor nincsen hang, így észre sem veszi. Én tuti azzal indítanék h kidobnám belőle, pár napot kibírok zene nélkül a kocsiban...
@Rico Muerte: Akkor próbáld ki azt amit írtam és nézd meg h akkor is leszívja e pár nap alatt. Ha régóta állt a boltban/raktárban az akku, akkor veszíthetett a töltöttségéből, kell vele menni 50-60km-t magassabb fordulaton h legyen elég töltőáram, erre jó az autópálya, ha utózol vele folyamatosan autópályán legalább 100-200km-t akkor még gyengébb generátor esetén is feltölti teljesen. Csak azért írom, mert vettem már én is olyan akksit ami annyit állt h nem indult be vele az autó és bikázás után ha leállítottam nem tudta beindítani... aztán mentem vele egy hosszabb autópályás utat és utána még 6 évig szolgált gond nélkül. (persze az "okosak" akkor is mondták h biztosan kopott a szíj, meg valami leszívja, régi már a generátor, stb. aztán a francokat...)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz FollowTheORI #46948 üzenetére
Van is még fél literem itthon MTF3-ból, rosszat nem tennék vele szerintem.
Suzukiknál nincs előírva lánccsere, mert nem is szükséges. Ez a lánc nem fog egyhamar tönkremenni.
Csak ha indításkor csörög, akkor kell hozzányúlni, de picike túlzással előbb fog elporladni a kasztni, mint hogy ez bekövetkezzen.[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz FollowTheORI #46957 üzenetére
Az a 150-200 inkább 350-400+átírás. Fék-gumi-tpms-olajcsere nem hiszem hogy olcsóbban kijönne.
Jó lenne a kia ceed, csak kicsi belülről, ennyi pénzért meg nem kispolszki érzést szeretnék venni.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
AMD Power
titán
válasz FollowTheORI #47265 üzenetére
Alvázvédelem lesz rajta. Egy lakatos ismersösöm baráti alapon megcsinálná.
2ozzmexy Ez jól hangzik! Alja szokott amúgy inkább problémás lenni? Ami a rozsdát illeti!?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Zolás
addikt
válasz FollowTheORI #47547 üzenetére
Akárhogy nézem, a belevett extrákkal együtt, és a téli gumikkal együtt sem volt ez az autó ötmillió forint, vagyis három év alatt szinte nincs is értékcsökkenése. Ez egyrészt imponáló, más márkákkal összevetve, amit ha kihozol a szalonból, máris buktál félmilliót.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
stickermajom
addikt
válasz FollowTheORI #47894 üzenetére
Most is úgy van, hogy szeptemberben egy, decemberben kettő darab érkezik abba a kereskedésbe, ahol eddig voltunk érdeklődni.
-
ncc1701
veterán
válasz FollowTheORI #47944 üzenetére
Én is használom vegyesen, évi 30ekm-t megyek, pályán sem volt diffi 4 évszakos, és téli-nyári szett között.
-
Siriusb
veterán
válasz FollowTheORI #47962 üzenetére
Ez nekem új.
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48418 üzenetére
Suzukiéknak sikerült erre az új Ignisre is kitalálni egy lehetetlen gumiméretet. Akárcsak az wagonerre. Ahhoz sincs túl nagy választék.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48421 üzenetére
De ha nem gyári méreten viszed műszakira, elhajtanak.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #48788 üzenetére
Az sem rossz, a 221-es sorozatot ajánlom, bár az rezgésre lazul, ahogyan öregszik a nyomólap... (a forrasztás meg eltörik)
Bár ha engem kérdeztek, akkor semmilyen körülmények között ne vágja el senki a gyári vezetéket, inkább a csatlakozóknál érdemes egy "közdarabot" betenni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48925 üzenetére
Ott is van azért szopóroller [link]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48927 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Mesélj, figyelekA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dnelb
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
a különbség hogy ezeket kifizeted szépen előre elektromosnal, mivel pont ennyivel drágábbak is...
-
dnelb
veterán
válasz FollowTheORI #48931 üzenetére
Norvégokat inkább hagyjuk, olaj eladásából könnyű zöldnek lenni, vicc.
Ha annyira jó lenne az elektromos autó mindenki magától állna át, nem kéne büntetőadó, ösztönzés, erőltetett marketing.
Lásd buta telefonok vs iPhone anno
El kell felejteni hogy olcsóbb autózás lesz ez, a benzinbe lévő adókat nem fogják veszni hagyni. Valahogy biztosan megoldják hogy tudjanak arról te otthon töltöd e az autót vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #48929 üzenetére
Ahogy a többiek is megírták már, a villanyautó annyival drágább jelenleg, hogy a normál benzines 10 év alatt fog annyit kérni alkatrészekben. Meg azt se felejtsük el, hogy ma ha úton vagyok és fogytán a nafta, beállok a minden második sarkon található benzinkutak egyikére és 5 perc múlva már újra 800 km-re elegendő üzemanyag van a tankban.
Ha a ma kapható átlagos villanyautóval töltőre kell állni, az minimum 3 óra de inkább több, és akkor is a benzines hatótávnak jó ha a fele megvan. Meg ugye a teslasokat megfigyelve, autópályán 110 a sebesség, mert ott még nem esik nagyon durván a hatótáv, télen nem fűt, nyáron nem klímázik mert ezek viszik az áramot. Ha nem tudsz otthon tölteni (márpedig a városi autósok nagyon nagy része nem tud), akkor a töltési időben valamivel le kell kötni magad, ez nagyon remek, ha odakint esik/hideg/meleg van.
Szóval egyenlőre szopás az egész szerintem, kényelmetlen.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Assetto Corsa Competizione
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Melyik tápegységet vegyem?
- E-roller topik
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen