Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz SyMbioTe #44164 üzenetére
Arra énis kívácsi leszek, hogy a majd 1-1.5 milliót drágult modell (az 1.6-os gen óta) eladásai hogy alakulnak majd.
Bár még mindig olcsó a hitel így kérdőjeles mekkora hatása lesz, illetve hány embernél tolta fel a fájdalomküszöb főlé az árat az újabb emelés.
No meg a használt piacra méginkább rányomja majd a bélyegét... ennek persze az eladók örülnek, mert kvázi értékvesztés nélkül lehet majd továbbra is eladni a használt vitarákat.
Kis túlzással.Az egész autóipar jó nagy sz*rban van ezzek a gigazöldüléssel.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44210 üzenetére
Ha teljes életét nézzük a gyártástól a roncsbontásig, és az összes csatolt iparágat, nyersanyagbeszállítást, stb, akkor az elektromos sokkal-sokkal környezetkímélőbb lehet... pár feltételtől függően nagyon, vagy kevésbé.
A gond inkább a töltéssel lesz majd, most még elmegy ennyi töltővel ami van, de ha itt tömeges boom lesz, akkor nagy szarban lesz a technológia, ha nem készülnek fel rá normálisan.
Az akkukra is van megoldás, csak piszok drága még...
Én simán elcserélném a mostani "világrendszert" egy teljesen elektromosra azonnal, ha lehetséges lenne... annyival jobb világ lenne sok szempontból, hogy megérné.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #44212 üzenetére
Alapvetően most átmeneti jópár évre szerintem is ez lenne a legracionálisabb megoldás...
Sajnálom, hogy a Suzuki nem ebbe az irányba lépett tovább.Ezeknek a mild hibrideknek, amit a Toyota meg a Suzuki is most tol, nem sok értelmét látom... feleslegesen bonyolulttá teszi az egészet és nem éri meg amit nyerünk vele.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44215 üzenetére
Nem akarom szétoffolni a topicot, most így hirtelen nem is találtam témába vágó topicot.
Röviden: globálisan kell gondolkodni (meg amúgyis globális probléma, globális megoldás kell), mint sokminden másban is, ebben is egymásra vannak utalva az országok. Van ahol vannak megfelelő adottságok és töblettermelés van, tőlük tudnak venni azok akik meg importra szorulnak. (nyilván pl processzort, ipari nyersanyagok többségét, meg olalajat meg gázt sem itt helyben szerezzük be magunknak, az elektromos áram is egy "termék"... ugye )
A másik megoldás az atom még mindig. Atom nélkül ez jelenleg megoldhatatlan globális dolog... akárki akármit mond. (meg ha sikeres a fúziós erőmű a franciáknál, amit most építenek, akkor majd az).
A méretekkel és a mértékkel lehet csak vitatkozni, nyilván amit lehet meg kell oldani máshogy.
Rengeteg háztartás lehetne simán önellátó, ha volna pénz fejleszteni... szóval ez ma már inkább pénz, gazdasági és politikai kérdés, semmit technológiai.
Ahogy te is írod, a legtöbb dologra már vannak évtizedes megoldások, csak még mindig nincs elég kényszer lépni. Sajnos.Pedig szerintem mindenki szeretne csöndes szmogmentes városokban élni például.
Mégsem kényszeríti ki senki ezt az irányt "alulról" (eddig).[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Akik ilyeneket írnak biztos hogy nem vesznek számításba mindent... gondolj bele mennyi energia és erőforrás megy csak arra el hogy olajat hozunk a felszínre, majd szállítjuk, kémialiag szétbontjuk tisztítjuk... majd elégetjük a kocsikban jóesetben 25-30% hatásfokkal, vagy még annyi se.
Józan paraszti ésszel is kizártnak tartom, hogy ez ugyanannyiba fáj, mint egy akksipakk előállítása és az elektromos áram amit elkocsikázol utána. Tételezzük fel, hogy a kocsi többi része ugyanannyiba kerül a meghajtáson kívül, ami kb igaz is.
Márcsak azért sem, mert ha tegyükfel ugyanúgy foszilist égetünk a villanyhoz is, akkoris a hatásfoka erőművi szinten sokkal de sokkal jobb.
És méretgazdaságossági szempontból is...És ügye ha ehhez hozzáveszük, hogy mondjuk megújulóval kilehet váltani 30-40%-ot legalább globálisan is, már most... akkor máris nem a 100% foszilist pöfögő kocsikázás van... a mondjuk 60%-ot pöfögő erőművekkel szemben... szorozva a hatásfokkal, ami akár 2x jobb is lehet erőművekben...
Szóval nem, nagyon nem egyenlő a dolog, főleg globális rendszerben gondolkodva.
Ezért írtam, hogy minden járulékos dolgot hozzá kell venni... pl az egész olaj-üzemanyag ipart és annak "károsságát" is.
Ha elektromos áramnál behozzák az erőműveket, akkor az olajnál is be kell hozni a kitermelést és a finomítókat, meg a szállítást stb.
(Mert ügye az áram olcsóbban és jobban és környezetkímélőbben szállítható pl mint az olaj, már ezis egy előny)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz jjani72 #44221 üzenetére
Állásában is párás akkor már gondolom?
Erre a gumiszigetelések kicserélése és az ajtó esetleges utánállítása lenne az igazi megoldás. Valószínűleg az sem kizárt hogy valahol beázik az utastér, akár nem látható helyen, ott is szigetelni kell és a beázást/szivárgást megszüntetni.Más megoldás igazán nincs, lehet párátlanítókkal vacakolni, de egy idő után nagyon drága lesz állandóan venni/cserélgetni és a hatékonyság is eléggé gyenge/megkérdőjelezhető.
A párátlanító bevonatok se segítenek, sőt néha csak rontanak mert mázgás takony lesz az egész szélvédő.
Picit segíthet egy jó alapos takarítás és belső ablak mosás, koszt, zsírt mindent eltávolítva... és nem szabad semmit rákenni, akármennyire is csábítóak ezek a cuccok.Ha csak akkor kezd párásodni amikor beülsz, akkor meg valamit mégsem csinálsz jól... szellőztetésnek meg kell hogy oldja. Talán annyi még, hogy nem feltétlen meleg levegőt kéne fújni az ablakokra, az lehet csak növeli a kicsapódást, főleg eleinte meg rövid utakon. Inkább hideg külső levegőt kell keringetni. A levegőből a párát a hideg vonja ki... a meleg meg fokozza a párolgást (ami utána újra kicsapódik, nem távozik)...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #44224 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy ez nem így van...
Ki lehet ragadni részleteket, de ha mindent egybe nézel nem igaz.
No de mindegy...De ha többe is kerülne, akkoris megérheti hogy nem fulladunk bele a szmogba pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44248 üzenetére
Hahaha... pedig a Toyota az igazi vedd meg és felejtsd el kocsi a mostaniak között még mindig... nyilván relative, senki nem modta nem lesz vele semmi gond, csak épp költésges nagy gond az ritka, azért veszik.
Azért nem a szél fújta össze a világ legnagyobb autógyártójának.
Mondjuk a Kia se véletlen jön felfelé.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz blakey #44489 üzenetére
Lol... de veled "kifizettették" amikor megvetted az a kedvezményt ("plusz garanciát")...
Úgy "könnyű" olcsóbbnak lenni...Nade ha nem nézed a a levonást azis ott van...
Szóval semmi köze a sztenderd szervízárakhoz a példádnak. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz blakey #44501 üzenetére
Nem kerestem kiskaput... de ez nem egy általános ajánlat... ennyi.
Ha minden kereskedésben és szervízben így lenne akkor oké.
Te kialkudtál valamit (ami ott az adott kereskedésben egy időben elérhető volt), más meg mondjuk extrákat kért/kapott stb... almát körtével.
Más meg lehet kapott ingyen metál fényezést 130 ezerér... te meg kaptál 6 évig 15 ezer kedvezményt, ok. Vagy akármi.... alapvetően mindenki kifizeti, vagy megkapja kedvezményben ugyanazt átlagosan.A szervíz ára neked is annyi mint máshol, csak neked van rá kedvezmény. Ért?
Ez nem olyan hogy bemegyek bivajbasznádon a Suzuki szervízbe és az asztalra csapok hogy márpedig a blakey ennyiért szervizel énis ezt kérem, big deal oké?.
Vagy ha én odamegyek a Suzuki Duna vagy mihez és ennyiért követelném az éves szervízt mert te annyiért kapod, és elzavarnának a francba.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz gyenesmartin #44796 üzenetére
Simán lehet ha valaki dinamikusan sportosan vezet.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #44803 üzenetére
Nem a pörgetés a fontos csak... autópályán 3500-4000 forog sok motor, mégis akkor fogyaszt a legjobban.
A dinamikus úgy kell érteni hogy sok felgyorsítás, inenzív fékezés... stb stb.
A dugóban állás meg a stabil tempó javítja a fogyasztást.
A dugóban a sok felgyorsítás majd egyből megállás meg növeli.
Az elindulás és az intenzív gyorsítás fogyaszt a legtöbbet.Amúgy meg passz... meg eleve télen többet fogyasztanak a kocsik, meg a gyengébb benyából is... szépen összeadódhat sokminden.
Én csak annyit írtam, általában simán hozható a 6 feletti fogyasztás bármivel... vezetési stílus függő.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44841 üzenetére
Szerintem a Vitara az 1.6 design óta csak egyre rosszabb lesz... nekem ez az új lámpa se tetszik.
Amúgy énis sokáig csúnyának gondoltam az S-Cross-t, de szerintem élőben egyáltalán nem annyira gáz...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz Pist@bácsi #45064 üzenetére
Meg ez igazán majd a másod-harmad tulajok baja lesz...
Nekik zsebbenyúlós lesz majd, ha bedöglik, de addig szuper.Vagy igen, addigra lesz aliexpressen is utógyátott... vagy "okosba" megjavítós olcsóság.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45076 üzenetére
Nem jobb, meg műszakin elvileg nem is megy át... max "okosba". Pont azért mert nem ekkora fényerőre vannak azok a foncsorok meg búrák tervezve.
Egyébként hiába projektoros, némely kocsinál még igyis nagyon zavaró tud lenni este mikor jön szembe, vagy épp előz.
Igen vagy megszokjuk vagy megszökünk kb.
Bár nemrég volt hír, hogy a németeknél már vizsgálódnak mert sok a panasz az új ledes lámpákra (bár gondolom ott is főleg az utólagos "tuning" lehet a fő ok), aztán majd meglátjuk mi igaz ebből vagy mi lesz.Amúgy őszintén nekem sose volt még ledes lámpám mégis eljuttam mindig mindenhova... szóval kicsit mindig kétkedve olvasom hogy ennyi tanyavilágbeli meg vadász van itt, hogy fényerőre ennyire rá van cuppanva...
Én sima halogénnel is szoktam látni mi van elég jól, aki meg nem lát lehet inkább szemészhez kéne mennie.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Sziasztok,
Muteromnak kéne egy ritkán használandó furikázós olcsón üzemeltethető (relative) autó.
2007-es 1.3-as GS automata váltós Swift-et mennyire érdemes venni?
Vannak nagy problémák a váltójával esetleg, vagy egyéb másban?
Vagy ha jó állapotban van ránézésre meg próbaúton akkor meg lehet/érdemes venni ezeket még?
Ahogy nézem a többség amit árulnak ilyen 150ezer km körül van.Illetve mennyire lehet ezekhez még alakatrészeket kapni, ha fel kell valamit újítani?
Vélemény?
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Rico Muerte #46497 üzenetére
Azis lehet valahol zárlatos, vagy túl nagy az átmeneti ellenállás valamelyik csatlakozásnál, pl testkábel/fő tápkábel el van korrodálva, vagy ilyesmi.
Esetleg a mostani csapadékos időben valami beázott/párásodott és van valamekkora zárlat...
Szerintem ilyesmi lehet.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz csaba1203 #46559 üzenetére
Habár mindig lehet váratlan szitu ami keresztülhúzza a terveket, de én ezt a kérdést úgy tenném fel magamnak, hogy mi a tervem a kocsival... ha majd valamikor patika állapotban akarom kizárólag eladni, és úgy is akarom "babusgatni", akkor megcsináltatnám szépen, kerül amibe kerül... viszont, ha a tervem pl 10 év a kocsival (tehát ígyis ugyis elértéktelenedik és senki nem fogja nekem megfizetni azt, hogy csillogvillog), akkor csak simán valami javító festékkel + lakkal, vagy valami polírral stb megcsinálnám hogy ne látszódjon és annyi... ugyis nekem van a kocsi és úgyis meg fogják karcolni legközelebb is, tehát ha csak a magam "megnyugtatására" kéne biztos nem költenék százezreket minden egyes karcolás után a kocsimra, mert akkor a végén annyit költenék rá, mint az ára . Úgyis csak én használom, tehát "mindegy" túlzással, hogy mennyire patika a fényezése.
De ha valaki "befektetésnek" veszi és pár év után eladja, hogy megint újba/alig használt gyári fényezésűbe ülhessen, az akkor igen, költsön rá bőven és legyen mindig gyári patika fényezése.
Sajnos ez egy ilyen dolog, nekem még nem volt olyan kocsim amit előbb utóbb valaki ne húzott volna meg, stb. Ezt el kell fogadni... aztán vérméséklet függvénye (meg pénztárca), hogy mennyire hajlandó az ember mindig javítgatni a következő sérülésig.
Másrészt meg mégiscsak egy használati tárgy, ami "kopik", nem egy ékszer... bár tudom sokaknak az... főleg ha nagy nehezen kuporgatták össze a rávalót.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz radi8tor #46711 üzenetére
Meglepne, hacsak nem hamis a brembo... de az ATE is jó lehet. Ízlés meg pénztárca függő ez inkább... bár ha tehetném én tuti brembo-t vennék mindenbe (+ tárcsákat is).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz tboldi #46714 üzenetére
Ami fog az kopik is, de legalább tuti meg is áll a kocsi...
De ATE-re meg pont azt írják lágyabb... ami, mint a guminál, a nagyobb kopást is jelenti...No de mindegy. Szerintem tényleg ezis kb olyan ki miben hisz, mint a gumi kérdés.
Meg valószínűleg az az ideális, ha a tárcsa és a betét is ugyanattól a gyártótól van.
Ha ford brembo gyárilag én azt vennék bele ismét, tök mindegy a netes szakik vagy nem tudom ki mit terjeszt róluk.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
+ nézd meg kezelésiben milyen időszerű cserék várnak rá a közeljövőben... pl kell e gyertya csere, lánc, váltóolaj, stb. Ne érjen meglepetésként hogy 100-150ezret kapásból rá kell költeni a kocsira.
Bár azt hiszem ezek inkább 150ezer felé esedékesek, de 100 után fejből így nem tudom.
De mindenképp utána kell nézni milyen plusz költségekkel számolj hamarosan.Féktárcsák mennyire rozsdásak, "vállasak", lehet azokat is akár cserélni kell... stb.
Szóval jól nézd meg mit veszel és mennyit kell még költeni rá kopó alkatrész fronton.
Ilyen futásteljesítmény után bármi lehet már "kopva" és lehet alkudni is ez alapján picit jobban talán. Bár sajnos a Vitara elég jól tartja az árát, mert kereslet van dögivel.Nyilván olaj+szűrők cseréje az alap vásárlás után, amúgyis ha jól értem kb lassan egy éve volt és ez időszerű (évente és/vagy 10-15ezer km körül mindenképp cserés).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
Ahogy nézem hajtották rendesen, éven belül 20 ezer kilóméteres szervizperiódusokkal.
Hát határeset, de szerintem ha jó állapotban van és tényleg nincs nagy nyűgje, akkor megvehető. A kopó részeket meg meg kell csinálni... költessz rá most 150-200ezret és utána évekig van egy jó állapotú kocsid.
GLX felszereltség azért ennyiért nem rossz... és igen, ha nem figyelsz elviszik az orrod elől.Bár tény, ha nem vagy SUV mániás ennyiért elég jó állapotú Kia Ceed is kapható már bőven pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz AMD Power #47226 üzenetére
Ezt én így nem merném kijelenteni... ha lehet inkább alá kell nézni, mert alapból jó ha ott a műanyag... én már láttam nem egy kocsit ahol nem volt hátul és pont amiatt kezdett el rohadni, mert minden szar beragadt a kis zegzugokba, meg lemezperem mögé, amit nem tudsz egyszerűen kimosni semmivel, ahol meg van jól fedő gyár műanyag ott nem, mert könnyebben ki is mosható.
Szóval ez nem egyértelmű.
Én preferálom a műanyagot, mert előnyös... ha karban van tartva, de ez mindkét esetre igaz...
Persze választhatod azt is hogy nincs, és akkor valami alvázvédővel oldod meg a problémát hosszútávon magadnak.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz [Prolixus] #47525 üzenetére
Nézd meg a kezelésit abban benne van (kell lennie) mit hogy kell pontosan csinálni.
Vagy vidd be egy márkaszervíbe ellenőrizzék és állítsák be (ha kell).[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Tessék, anno ezen az áron mentek az 1.6 utolsó példányai 2018-ban.
Amugy érdekes látni a drágulást.
2020-as mostani:
Igaz hogy közben hibrid lett, meg a felszereltség is javult, de ezis hozzájárult ahhoz hogy a használt tartja az árát.
Pl az "ideális" GL+ ugye 4.2m -> 4.8m -> 5.5m árváltozáson esett át, ami azért nem semmi.
Csak potom kb az ára harmadával lett drágább 2-3 év alatt.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz stickermajom #47888 üzenetére
Akkor se nagyon, én már tavasszal is nézelődtem és már akkor sem lehetett kapni...
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Szerintem ezek az új 4 évszakosak városba valszeg jók lehetnek... én inkább autópályázok amikor kocsival megyek, ahol azért a tipikusan nagyobb sebességeknél (130+) már számíthat a tapadás milyensége ilyen "apróságokon" is... így én még nem kockáztatok ezzel, mégha elvileg jó lehetne a 4 évszakos is (meg olcsóbb). Inkább prémium téli és nyári szett külön.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47950 üzenetére
A marketing ereje megfizethetetlen...
Én pl most Nokian gumikat tesztelek, jóval olcsóbbak, és szerintem a tesztek nem mutatják mennyire jó azis, mint "olcsó" prémium.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Petyás #48377 üzenetére
[link] Ez alapján jelenleg ez a kombináció a legjobb.
Aki meg igazán spórolni akar, valszeg elvan egy modern prémium 4 évszakossal. (ami nem olcsó, de olcsóbb mint nyári és téli prémium külön)
Ami biztos, hogy télen (minuszokban) a nyári használhatatlan majdnem, és nyáron a téli használhatatlan szinte. (értve ezt úgy hogy a paraméterek az ideálishoz képest nagyon leromlanak)
A 4 évszakos meg a tesztek szerint egy elég jó kompromisszum, ami soha nem lesz a legjobb, tehát mérhetően rosszabb télen és nyáron is, de használható.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Nyári: Continental PremiumContact6
AllSeson: Continental AllSeasonContact
CrossClimate: Michelin CrossClimate
Winter: Continental WinterContact TS 860Szóval mind prémium gumi.
Nedves fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy nő a hőmérséklet:
Havas jeges úton pálya köridő, kisebb érték a jobb:
Száraz fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy csökken a hőmérséklet:
Az előbb linkelt videóból a lényeg ami látszik... szárazon a nyári a legjobb, nedvesen csak 15 fok és felette a legjobb a nyári... valószínűleg 25-30-40 fokokban még jobban a nyári jobb.
A téli csak a havas jeges úton a legjobb, az a középső ábra ahol köridőket mértek havas/jeges viszonyok között részben "érzésre".
A nyári gumi vizes teljesítménye változik legjobban ahogy csökken a hőmérséklet egyre rosszabb...
Szóval szerintem a tesztek és a gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a 4 évszakos egy jó átlagost hoz mindenhol, sehol sem kiemelkedő, de nem is rossz. Az ilyen katyvasz időben alig van különbség a gumik között amíg nincs 5 fok alatt az idő.
Szóval a téli nyári 7 fokos váltás az tényleg nem hülyeség...[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Ahogy nézem ezek lehetségesek: [link]
Sok választásod nincs, de szerintem ez jó kompromisszum lehet:
[Falken EUROALL SEASON AS200]árak: [link]
Tyre review vélemények szerint sem rossz gumi.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #48419 üzenetére
Ha valaki hosszabb távon tervez lehet érdemesebb felnit cserélni.
És akkor lehet évekre tervezni.
Főleg hogy mostanában egyre hamarabb tönkremennek a gumik, nem elkopnak, hanem durván elöregednek, megkeményednek. Aztán nem mindegy, hogy 3-4 évente mennyit kell költeni rá... mármint van akinek nem mindegy... mert azért 4 évre leosztva azért 100-120ezer forint (jelenleg) azért nem annyira gáz alapból még. Szóval mindenki mérlegelhet, mennyire szoros a buksza.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz mefistofeles #48422 üzenetére
Nem hiszem... sokkal nagyobb felnivel és gumival szerelik az újakat.
De előbb linkeltem azt a wheel size oldalt, ott meg tudod nézni a méreteket és a kalkulátor is segít összehasonlítani.
De szerintem tuti nem jó rá.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
Akkor már inkább wago-t használj, mint ezeket a vackokat.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz dethroner #48926 üzenetére
Ez semmi, ahhoz képest, hogy egy kocsi élettartamán belül mennyi probléma van a mostani nem elektromos autókkal.
Igen most a piacra siettetett elektromos autók még kiforratlanok, ezt elég "hamar" lehet orvosolni...
Egyetlen egy dologtól "félek", ami valszeg be is fog következni, hogy az elektromos autókban is találni fognak olyan "megoldásokat", amik miatt 4-5 évente rá kell majd önteni sokszázezer forintokat. Mert ugye a legtöbb mostani elektromos kocsiva annyira nincs gond hogy éhenhalnak a márkaszervizek (kis túlzással).
Persze az elég húzós éves átvizsgálások már ezeknél is elkezdődtek a semmira... ami egy vicc.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz dethroner #48928 üzenetére
Éves olajcserék, elkopó fékek, 150-200 ezrenkét vezérléscserék, felújítások, kettőstömegű problémák, katalizátor, részecskeszűrő, EGR szelep tisztítgatások, kokszosodások, lambda szonda, turbó vagy befecskendező renszer problémák és még lehetne sorolni azt amire nem kell költeni egy elektromos kocsinál... nem tudsz olyan márkát mondani aminél nem jönnek ezek elő 5-10 év alatt. Egyet se (valamelyik). Főleg városi használatnál, amire az emberek többsége a kocsiját használja.
Most én arra gondolok hogy veled van 5-10 évig egy kocsi, nem arra hogy mielőtt ezek előjönnek eladod mert nem akarsz velük szopni (ahogy a németek csinálják ) .
A nonplusz poén meg az hogy ezek az elektromos problémák benzines/dízel kocsiknál is néha megvannak... én már nem egyszer hallottam/olvastam ilyenről (volt kollégáimmal is megtörtének ilyenek cégaktókkal), hogy vadi új kocsik hagyták az utszélén a kedves tulajukat... mert egyszercsak úgy döntött a csodakocsi hogy letilt és nem megy tovább.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m