Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #44192 üzenetére
Csesztheted, ha nincs élhető időn belül Swift. Vagy vár a vevő sok, tényleg sok hónapig Swiftre, vagy vesz drágán de gyorsan Vitarát, Scross-t. És ha az utóbbi kettő drágulása miatt többen választanák inkább a Swiftet, akkor még jobban kitolódna a szállítási idő.
Baj lesz ebbű, moreA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #44207 üzenetére
Akarni akarnak, csak nincs aki kifizesse. A közpénzből fizetett támogatásokkal is túl drága a kategóriájához képest, hacsak nem taxinak veszed. Lassan meg ideje lenne levenni a támogatást, mert nem arra van a közpénz, hogy gazdag embereknek segítsen olcsóbban vásárolni autót.
Emlegetik a csodaautókat, amik majd jóval olcsóbbak lesznek, de eddig csak Kínában történt ilyen a belpiacos autókkal, amiknek a minősége még ott is botrányt okozott. Ha az ID.3-nál ekkora SW probléma van, az talán már HW probléma, amit SW-vel akarnak helyre tenni. Hol van a Skoda verziója, ami még olcsóbb lenne?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #44208 üzenetére
Neked nem Volvo-d van!?
Én a Vitara-ra valamilyen "felhő formájú emberkéset" vettem, de nem ér egy talicska aprómajmot se, potyog le az összes, minden megállás után nézem őket és amelyik leesésgyanús azt ütögetem vissza...@ncc1701: Nem 6-9-et, hanem majdnem egy évet és ez az összes többire is igaz, Ford alapból 6-7-el indul telefonos érdeklődés alapján, és akkor még nem is tudták mit akarok, Toyota dettó, Mazda meg valami 3hónapot mondott ha nem akarok semmi cifraságot (pl: vonóhorog, tetőbox, extrém fényezés, szövet módosítások). Ez mind tavaly őszi tapasztalat, az Opel-t nem is merem emlegetni, mert ott közölték kerekperec hogy fizessem ki, aztán majd szólnak ha itt van, nem tudják mikor, de majd szólnak... már a Merkúr idejében sem tetszett ez a duma, simlis egy szöveg.
@Tigerclaw: "...az talán már HW probléma, amit SW-vel akarnak helyre tenni..." Bizony, mert a szoftver olcsó, az ekevas meg drága.
Mellesleg nem vagyok biztos benne hogy a villanyautó annyival környezetkímélőbb mint egy új Ignis, már ha az egész folyamatot nézzük. Az rendben van hogy amikor megyek vele, akkor környezetkímélőbb (ez sincsen így, de az már messzire vezet, könyvet tudnék az emberi tudatlanság hajtotta "f@szság gyárból" írni... ) de ettől még máshol, ahol a nehézfémeket bányászni kell, meg az akkut előállítani, ott lehet annyira nem környezetbarát (csak ők nem szavaznak az "ájrópúnóba" hogy drága Horn elvtárst idézzem ). Plusz ugye nincsen megoldás a régi akkuk megsemmisítésére vagy újrahasznosítására, az elektromos áram környezetbarát előállítására/tárolására/szállítására..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44210 üzenetére
Ha teljes életét nézzük a gyártástól a roncsbontásig, és az összes csatolt iparágat, nyersanyagbeszállítást, stb, akkor az elektromos sokkal-sokkal környezetkímélőbb lehet... pár feltételtől függően nagyon, vagy kevésbé.
A gond inkább a töltéssel lesz majd, most még elmegy ennyi töltővel ami van, de ha itt tömeges boom lesz, akkor nagy szarban lesz a technológia, ha nem készülnek fel rá normálisan.
Az akkukra is van megoldás, csak piszok drága még...
Én simán elcserélném a mostani "világrendszert" egy teljesen elektromosra azonnal, ha lehetséges lenne... annyival jobb világ lenne sok szempontból, hogy megérné.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44210 üzenetére
Villanyautó témában az én a plug-in hibridekre teszem a voksom. A többség jellemzően rövid utakra használja az autóját, tehát az is elég lehetne ha mondjuk 50-80km csak a hatótáv. Ez jóval kevesebb akkut jelent, amit könnyebb is otthon feltölteni este, vagy a munkahelyen, akár még gyorstöltés nélkül is.
Olcsóbb lenne az autó, gyorsabban elterjedne. Kevesebb bányászat, kevesebb akku. Mégis a többség 90%-ban tudna autózni csak elektromos meghajtással. Hosszabb útra meg lehet tankolni, vagyis nem kell második autó a nyaraláshoz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
válasz 2ozzmexy #44210 üzenetére
Igen, Volvot hajtok; de mint írtam, nem arra vettem a Suzuki dísztárcsát, hanem apám Ignisére.
Egyszerű, de tartósnak tűnő műanyag, körben acélrugóval, semmi flancos krómozott embléma, a szelep helye normálisan kialakítva. A keréksúlyoknál ez is eláll kicsit, de erősen tart, nem valószínű, hogy leesik magától.Valamint a tárgybéli járgányra a "gyári" (valójában indiai Suzuki-Maruti) lemezfelnit is a Suzuminnél vettem. 2018. januári az autó, a lemezfelnin némi rozsda megjelent a hegesztéseknél az első tél után, még elfogadható mértékben, azóta se jött ki több helyen. Talán egy európai autó gyári lemezfelnije erősebb felületvédelmet kap; ugyanakkor az Ignisre 2 éve 8500 Ft volt darabja, egy európai autóra új utángyártott sincs nagyon 15 000 Ft alatt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #44212 üzenetére
Alapvetően most átmeneti jópár évre szerintem is ez lenne a legracionálisabb megoldás...
Sajnálom, hogy a Suzuki nem ebbe az irányba lépett tovább.Ezeknek a mild hibrideknek, amit a Toyota meg a Suzuki is most tol, nem sok értelmét látom... feleslegesen bonyolulttá teszi az egészet és nem éri meg amit nyerünk vele.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #44213 üzenetére
A 8500 reális ár, én 2012-ben a corollára is annyiért vettem a 14"-osat és máig meg vannak, igaz némi rozsda megjelent már, de mosogatom minden cserénél őket, a pincébe már tisztán szilikonozva mennek le nyárra. Csak furcsáltam hogy itt látlak, amikor tudom hogy Volvo-d van.
@Tigerclaw és FollowThe ORI: Igazatok is van meg nem is és ennek bizony több oka is van:
1. Honnan a csudából nyerünk annyi energiát, ami nekünk (magyaroknak akik a budira is V8-al akarunk menni hogy tudjáklássákhallják hogy VAN) elég lenne? Ha az egész országot napelemmel borítod (szintén van ökológiai lábnyoma nem is kicsi) akkor sem lenne elég.
2. Mivel hazánk egy medencében fekszik, így kérdem én honnan folyna le a víz és hova? Annak nincsen ökológiai lábnyoma, vagy az élővilágra hatása? Dehogynincsen...
3. Persze hogy lehetne tölteni, de annak is ára van, nem lesz örökké ingyen a töltése, plusz radikális változások kellenének hozzá mind a MAVIR mind más hatóságok fejeiben és üzletpolitikájában a lakossági felhasználásról nem is beszélve....
4. A plug-in hibrid jó dolog, csak nem ez a megoldás, a technológia létezik 50éve és még mindig nem ez terjedt el. (most az összeesküvés elméleteket és a világpolitikát hanyagoljuk, mert az csak megbonyolítja a dolgokat)Értitek mire gondolok?
Sajnos a jó megoldás nem ennyire fekete és fehér, inkább más, új utakat kellene keresni, mert a meglévőkkel csak egy saját farkába harapó kígyót kapunk."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44215 üzenetére
Nem akarom szétoffolni a topicot, most így hirtelen nem is találtam témába vágó topicot.
Röviden: globálisan kell gondolkodni (meg amúgyis globális probléma, globális megoldás kell), mint sokminden másban is, ebben is egymásra vannak utalva az országok. Van ahol vannak megfelelő adottságok és töblettermelés van, tőlük tudnak venni azok akik meg importra szorulnak. (nyilván pl processzort, ipari nyersanyagok többségét, meg olalajat meg gázt sem itt helyben szerezzük be magunknak, az elektromos áram is egy "termék"... ugye )
A másik megoldás az atom még mindig. Atom nélkül ez jelenleg megoldhatatlan globális dolog... akárki akármit mond. (meg ha sikeres a fúziós erőmű a franciáknál, amit most építenek, akkor majd az).
A méretekkel és a mértékkel lehet csak vitatkozni, nyilván amit lehet meg kell oldani máshogy.
Rengeteg háztartás lehetne simán önellátó, ha volna pénz fejleszteni... szóval ez ma már inkább pénz, gazdasági és politikai kérdés, semmit technológiai.
Ahogy te is írod, a legtöbb dologra már vannak évtizedes megoldások, csak még mindig nincs elég kényszer lépni. Sajnos.Pedig szerintem mindenki szeretne csöndes szmogmentes városokban élni például.
Mégsem kényszeríti ki senki ezt az irányt "alulról" (eddig).[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44211 üzenetére
Különböző számítások szerint a tisztán elektromos autó kb 15 éves használat után éri el egy mai modern dízel autó öko lábnyomát. Ha ennél hamarabb kerül bontóba, akkor környezetszennyezőbb volt használni mint az említett dízelt. Ha minden kocsi árammal menne, a jelenleginél nagyságrendekkel több áramot kell termelnünk. De mivel? Atom nehéz kezelés és a már említett zöld világnézet miatt szóba se jöhet, szén+olaj+gáz szintén, plusz ezek is el fognak fogyni. Akkor mivel? Jelen állás szerint csak vágyai vannak az embernek, racionális megoldás egyenlőre nincs. Ja, és ha az üzemanyagba beépített jövedéki adót ezentúl az áramba kellene beépíteni, akkor még ezt is el kell valahogy simítani
(#44212) Tigerclaw Havonta egyszer teletankololom az autót kb 3 perc és ennyi a ráfordított időm. Panelban élek, autó az ég alatt parkol, így ott tölteni nem tudom. Munkahelyen szintén nem lehetséges jelen állás szerint. Mennyi ideig tart egy ilyen töltés? Egy, talán másfél óra? Marhára örülnék neki ha az említett hatótáv miatt heti két alkalommal kéne a téli hidegben az autó mellett ácsorogni.
Jelen állás szerintem a legkézenfekvőbb átmeneti megoldás a toyota féle hibrid hajtás lenne.
A toyota nagyon okosan mozdult ebbe az irányba és a suzuki is még időben felismerte a lehetőséget. Ezek viszonylag elérhető áru autók, szemben a full villanyos árával, plusz ha valamiért nincs időd tölteni, a villanykocsika megáll, míg ezek mennek amíg van benya és abból azért találni minden utca végén.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Akik ilyeneket írnak biztos hogy nem vesznek számításba mindent... gondolj bele mennyi energia és erőforrás megy csak arra el hogy olajat hozunk a felszínre, majd szállítjuk, kémialiag szétbontjuk tisztítjuk... majd elégetjük a kocsikban jóesetben 25-30% hatásfokkal, vagy még annyi se.
Józan paraszti ésszel is kizártnak tartom, hogy ez ugyanannyiba fáj, mint egy akksipakk előállítása és az elektromos áram amit elkocsikázol utána. Tételezzük fel, hogy a kocsi többi része ugyanannyiba kerül a meghajtáson kívül, ami kb igaz is.
Márcsak azért sem, mert ha tegyükfel ugyanúgy foszilist égetünk a villanyhoz is, akkoris a hatásfoka erőművi szinten sokkal de sokkal jobb.
És méretgazdaságossági szempontból is...És ügye ha ehhez hozzáveszük, hogy mondjuk megújulóval kilehet váltani 30-40%-ot legalább globálisan is, már most... akkor máris nem a 100% foszilist pöfögő kocsikázás van... a mondjuk 60%-ot pöfögő erőművekkel szemben... szorozva a hatásfokkal, ami akár 2x jobb is lehet erőművekben...
Szóval nem, nagyon nem egyenlő a dolog, főleg globális rendszerben gondolkodva.
Ezért írtam, hogy minden járulékos dolgot hozzá kell venni... pl az egész olaj-üzemanyag ipart és annak "károsságát" is.
Ha elektromos áramnál behozzák az erőműveket, akkor az olajnál is be kell hozni a kitermelést és a finomítókat, meg a szállítást stb.
(Mert ügye az áram olcsóbban és jobban és környezetkímélőbben szállítható pl mint az olaj, már ezis egy előny)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Ezért is mondják, hogy az elektromos autók nem valók mindenkinek. Jelenleg magánszemélynek akkor, ha milliomos, és van másik autója a hosszabb utakra, vagy időmilliomos is mellette és nem siet sehova.
A plug in hibrid előnye, hogy sokkal elérhetőbb, gyorsabban feltölthető és hosszabb utakon se okoz gondot, ha nincs hol tölteni, vagy nincs idő tölteni. Persze ez se való mindenkinek, hiszen akinek nincs garázsa, hol töltsön? Munkahelyen megint nem jellemző hogy vannak töltőfejek, vagy csak akár egy konnektor autónként.
Ez nem fog egyik napról a másikra menni...nálunk meg a még szegényebb országokban pláne nem. Állítólag már vannak olyan tervezetek, ami alapján a benzines autósok fizessék meg az e-autó felárát, ha már olyan csórók, hogy nem vesznek e-autót. Ez a CO2 adó is annak az előszele. Ha nem tudják, pontosabban nem akarják olcsóbban adni az e-autókat, legyen drágább a benzines. Persze ebből inkább az lesz, hogy a tömeg még tovább fogja használni az autóját, mert nincs pénze másikra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz FollowTheORI #44218 üzenetére
Nem tudom láttad-e a kapcsolódó TotalCar mesterkurzust, ha nem, és érdekel a téma, akkor mindenképpen nézd meg, csak egy emlékkép róla:
a szén/bármi/->áram->töltő a töltőállomáson->akksi->mozgási energia képletben is van "némi" veszteség..Egyébként igazad van sokmindenben, a globális szemléletben főleg, viszont a legnagyobb probléma az az, hogy a végtelen sok tényező miatt nem nagyon lehet pontos számokat/tanulmányokat találni/készíteni.
A legnagyobb igazság, hogy el kellene dönteni, hogy milyen problémát akarunk megoldani, és milyen kérdésre keressük a választ. A dízelek bannolása legalább akkora hülyeség, mint a mindenhova villanyt szemlélet..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
jjani72
tag
Sziasztok!
Extrém párásodással küzdök.Annyira párásodnak az ablakok, hogy az oldalsókon gyöngyözik a víz, a hátsónál hiába van bekapcsolva a fűtőszál az semmit nem segít, az első szélvédőt szinte folyamatosan törölgetnem kell
és így is alig látok ki rajta.Hiába megy fullon a ventilátor és okádja a meleget, hiába kapcsolom be a klímát az sem segít.Kereszthuzatot csináltam, de az se jött be. Ha valakinek van ötlete, az se baj, ha pénzért, azt ossza meg velem. Köszi.
A jármű egy régi Swift, 2003 - as, 1.3 - as, 5 ajtós. -
nagyúr
válasz jjani72 #44221 üzenetére
Állásában is párás akkor már gondolom?
Erre a gumiszigetelések kicserélése és az ajtó esetleges utánállítása lenne az igazi megoldás. Valószínűleg az sem kizárt hogy valahol beázik az utastér, akár nem látható helyen, ott is szigetelni kell és a beázást/szivárgást megszüntetni.Más megoldás igazán nincs, lehet párátlanítókkal vacakolni, de egy idő után nagyon drága lesz állandóan venni/cserélgetni és a hatékonyság is eléggé gyenge/megkérdőjelezhető.
A párátlanító bevonatok se segítenek, sőt néha csak rontanak mert mázgás takony lesz az egész szélvédő.
Picit segíthet egy jó alapos takarítás és belső ablak mosás, koszt, zsírt mindent eltávolítva... és nem szabad semmit rákenni, akármennyire is csábítóak ezek a cuccok.Ha csak akkor kezd párásodni amikor beülsz, akkor meg valamit mégsem csinálsz jól... szellőztetésnek meg kell hogy oldja. Talán annyi még, hogy nem feltétlen meleg levegőt kéne fújni az ablakokra, az lehet csak növeli a kicsapódást, főleg eleinte meg rövid utakon. Inkább hideg külső levegőt kell keringetni. A levegőből a párát a hideg vonja ki... a meleg meg fokozza a párolgást (ami utána újra kicsapódik, nem távozik)...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
dethroner
veterán
válasz FollowTheORI #44218 üzenetére
Ahogy már linkelték neked és még számos német, ensz és mindenféle számítások alapján ez a helyzet. Nagyon elfelejtik az emberek azt. hogy aksi alkatrészek bányászata milyen körülmények között történik, az előállítás mekkora energia befektetéssel jár, és a végleges lebontás, tárolás is mind költség, energia és más ráfordítás és környezetszennyezés. Sokan azt hiszik az áramot a mezei tücskök fingják a hajnali napfény első sugarára, amit újrahasznosított papírzacsiban gyűjtenek össze reaktivált rokkantnyugdíjasok és ezt biciklis futárok szállítják a pláza parkolóban lévő töltőkhöz. Hát a képlet nem ilyen egyszerű, a villanyos autó előállítása sokkal környezetszennyezőbb mint egy modern, jó hatásfokú belsőégésű motorral (akár dízel) autóé, és a vásárlás utáni töltögetés is csak a használat helyén jelent tisztább levegőt, de ahol az áramot előállítják, ott sokszorosa lesz a szennyezés, ha több áramra lesz szükség.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #44219 üzenetére
Konnektorba dugós hibrid hátrányát is nézd, ne csak az előnyét. Ha valaki hosszú távokat megy vele, akkor az útnak csak egy kis részében, esetenként a teljes út alig pár százalékában tudja használni az elektromos rásegítést. De ha az autó fékezéssel, motorfékkel töltögeti az aksit, akkor bármilyen hosszú is az út, végig tud némi üzemanyagot megtakarítani, és ennél fogva tisztább az üzem a teljes úton.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz dethroner #44224 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy ez nem így van...
Ki lehet ragadni részleteket, de ha mindent egybe nézel nem igaz.
No de mindegy...De ha többe is kerülne, akkoris megérheti hogy nem fulladunk bele a szmogba pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Az uj Swifteknel ez a nyelestengely csapágy hiba a mai napig problema?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44225 üzenetére
Van egy nagyon jó, talán Total Car-os video, ahol egy talán Audinál dolgozó mérnök nagyon jól elmagyarázza azt, hogy nem mindenre és nem mindenkinek való az e-autózás. Nincs értelme azon dolgozni, hogy egy elektromos autó minden tekintetben helyettesítse a hagyományos autókat, mert túl sokba kerül, amivel elveszlik az előnye. Pl. egyik előnye az olcsóbb üzemanyag lenne, de ha közben az autó 2-3x drágább akkor már bukták is az anyagi előnyt.
Sokan viszont nagyon ritkán autóznak naponta pár tíz kilométeres sugáron kívűl. Jellemzően a bolt, iskola, munkahely háromszöget ismétlik 90%-ban. Ha csak 80-90%-ban tudnál elektromos módban autózni, már az is óriási dolog lenne és azt el lehet érni egy ilyen hibriddel is. Én pl. a héten hétköznap napi 5km-t autózok az állomásra meg vissza. Pár nap elugrok a boltba is, ami +1 km, meg hétvégén esetleg van egy nagyobb vásárlás, esetleg a szomszéd város. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen plug-in hibriddel tankolnom se kellene, sőt talán elég lenne heti egyszeri töltés. A hibriddel meg az sem érdekelne, hogy hol fogy el a kapacitás, mert hibrid. Persze attól még tervezhetem úgy az utam, hogy egy-egy töltőfejnél álljak meg és nem kell végig benzinnel mennem. Egy ilyen autó mondjuk 1-1,5 millióval drágább mint a normál verzió, nem pedig 2-3x az ára, vagyis könnyebben elterjedhetne. Kevesebb akku is kell hozzá, kevesebb bányászás, akku újrahasznosítás. Az autó súlya is kisebb.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
AMD Power
titán
válasz Motion_Blur #44233 üzenetére
En nem tudom. Azert kerdeztem ra erre. Itt [link] ezt irtak.
Pont az lenne a lenyeg,hogy nem szeretnek 10-15 eves autot venni 1.5-2 millaert.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
nagyúr
-
AMD Power
titán
válasz laca891 #44241 üzenetére
2.5 év (28.000km) alatt 2x lett benne kuplungszett cserélve. Igen jól olvasod. Jah és új kuplunggal vettem. Volt valami rejtett hibája. Soha nem derült ki mi volt a baja.
Follow Ha úgy lenne keretünk akkor azt vennék.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tipuka
addikt
Swift árai am módosulnak, tudni már? Mert látok egy árlistát a Suzuki oldalán, de ennyi... (lehetosegauto árai meg le lettek véve, mert onnan akarnám, bár az árakat nézve vitarám nem lesz már)
[ Szerkesztve ]
-
jjani72
tag
Köszönöm mindenkinek az ötleteket a párásodásommal kapcsolatban.
Észrevettem, hogy a hűtővizem fogyogat.
Járattam a motort vagy fél órát, de semmi csöpögés nem látszódott az alácsúsztatott kartonpapíron. Ha a radiátor ereszt az gáz. Lecsekkolni is, de cserélni meg egyenesen katasztrófa. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz jjani72 #44247 üzenetére
Nem egy nagy kaland, csak a gyerekeket tartsd távol közben, mert tanulhatnak pár cifra káromkodást...
Örülj neki hogy nem Toyota, ott egy radiátor csere egy komplett hétvégét vett igénybe, mert kapásból az egész műszerfalat ki kell dobni a kocsiból, hogy hozzáférj a 4 csavarhoz meg a két csőcsatihoz. Ha mázlid van akkor csak a középkonzolt kell kikapni és már látod is.@FollowTheORI: Persze, Toyotát... "én vagyok Alibaba ők meg a 40 rabló", aztán győzd megfizetni az alkatrész áraikat. Mellesleg az sem csoda autó, nem úgy működik hogy 15éves koráig beteszem a kulcsot és megyek meg néha rátankolok egy kicsit.
@Tigerclaw és pető bá' : Ugyanarról a videóról beszéltek, de szerintem fenntartásokkal kezeljétek, vannak benne nagy igazságok, de nem a Totalcar-os videókban van az élet érteleme elrejtve. Független vélemény nincsen a témában, de sebaj, Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere csak elektromos buszokat akar látni... trolliról meg nem is hallott még, bár akinek Csepel északon van...
@AMD Power: Vagy kókler volt a szerelő, vagy átvertek, én nem kímélem a kuplungot, a Valeo szett 50ezer alatt ment ki a corollából, de 14ezer az durva.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Milyen légkondit a lakásba?
- E-roller topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Politika
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...