Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz taranis #46100 üzenetére
Ha ügyes a fényező, nem lesz eltérés színben.
A saját autómon meg tudod állapítani, hogy mi volt fényezve?
-
tboldi
nagyúr
válasz taranis #46102 üzenetére
A hátsó lökhárító és a spoiler, illetve a hátsó sárvédőívek (ezeket majd' elfelejtettem).
A festéket úgy keverik ki a színkód alapján, de még azon belül is vannak árnyalatok. Ha ügyes, akkor pont eltalálja a keverési arányt, és nem fog elütni, ha nem ügyes, akkor viszont lesz különbség.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz taranis #46096 üzenetére
Hasonló sérülésünk volt a Balenón mikor nekitolattak.
Ott kellett első ajtót cserélni és ugye azt fényezték, plusz a két szomszédos elembe is belefényeztek hogy ne látszódjon eltérés. Nálam nagyon profi munkát végeztek (mondjuk olyan helyre vittem ahol baromi drága autókat is csinálnak és elég jó a nevük). Így volt mindennel 330 k a vége.Més que un club!
-
tylerddd
veterán
Üdv! Vitarán (2017) ma cserélte sokadjára maszek gumis a kereket nyárira. Hazafelé felvillant a TPMS Service jelzés. Ha eddig gond volt a nyomással, akkor ugye a kocsit mutatta felülnézetből és a kerekek nyomását (ez is általában kerékcsere után volt). Elvileg akkor mehetek szervizbe?! Muszáj Suzukihoz vinni vagy bárhová, ahol be tudják állítani? Mibe fáj egy ilyen és meddig tart? Köszi!
[ Szerkesztve ]
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46105 üzenetére
És igen... mit mondtam emberek!? Kezdődik! Számlát gondolom nem kaptál, de még egy szaros blokkot se...
El kell hogy keserítselek, legrosszabb esetben eltörött a szenzorod, 18k a gyári a márkaszervízben + munkadíj, Sumo-nál 9690-ért is akad.
Csak egy kerékre vinnyog vagy hibára ment a TPMS? Akkor csinál ilyet, ha nem kap valamelyik keréktől jelet. Üllj vissza és gurulgass vele még legalább 10-15 percig és menj tartósan 40 fölött, akkor újratanulja elvileg, ha ez sem segít az ciki. Akkor csak a telep merült le benne, de mivel nem szerelhető alaktrész, így csak cserélni lehet.
Ha lejárt a garid már akkor nem kell a Suzukihoz menni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
taranis
addikt
Az a kötelező, ami ugye akkor ugrik, ha okoztál kárt. Gondolom amiatt írta nekem, mert feltételezte, hogy a másik autóban okoztam olyan kárt, amit a kötelezőm fedezett. Ilyen viszont szerencsére nem történt, csak az én autóm károsodott, a másik autó tulaja azt mondta, hogy nála olyan minimál a karc, hogy nem fog vele foglalkozni.
colorizer.net
-
tylerddd
veterán
válasz 2ozzmexy #46106 üzenetére
Ezt írja. Eddig semmi gond nem volt vele 3 év alatt, precíz, sokat látott mester, közel 60-hoz. Nem üti-vágja a cuccot. Anno mondta is, hogy neki nincs ilyen cucca. De mint mondtam, eddig jó volt minden. Kerülök akkor vele egy nagyobbat. Köszi!
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
blakey
titán
válasz taranis #46096 üzenetére
Egy jó lakatos/fényező ezt úgy megcsinálja, hogy senki nem veszi észre, maximum a műszer, de az sem biztos és szerintem maximum 100e-ből meglenne és a Casco is megmaradna.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tylerddd
veterán
válasz 2ozzmexy #46106 üzenetére
Köszi a tippet, ca. 5km után eltűnt. Azért ijedtem meg, mert onnantól, ahogy felvillant, szinte ugyanennyit jöttem és utána itt helyben a településen is mentem 2-3 kört.
Ha pedig már itt tartunk. Ezeket milyen időközönként kellene cserélni ha kell? Ugye papír alapján ezt minden kerékcserénél ellenőrizni kellene. Pl. viszem kötelezőre (kerékcsere persze nincs), de ott olyankor lehet kérni, hogy nézzenek rá? Ahogy az árakat néztem, téli-nyárin zsebbenyúlós téma. Nem nagyon vágom ezeket, 2001-es Swift-ből ültem át ebbe, tapasztalatom nincs vele.
[ Szerkesztve ]
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46112 üzenetére
3-7 év a papírforma, utána kuka, mivel elemet cserélni nem lehet benne. Nekem a téli és a nyári szett is felnin van, tehát 8 szenzoros szelep, ha lekopnak egy horror lesz cserélni... Remélem nem azonos évre fognak esni...
Valószínűleg csak nem oda tette vissza ahol volt, jobb hátulról bal előre pl. Mélyebben most nem mennék bele, mert telefonról hosszú lenne... De ennyi a trükk, ilyenkor újra tanulja a szenzorokat. Keress rá a neten hogyan szerelik géppel, nem kell hozzá spéci szerszám.
@taranis: A KGFB a helyes rövidítés, mivel ez mozaik szó, KötelezőGépjárműFelelőségBiztosítás...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
válasz Idiofil #46078 üzenetére
Mi a haverokkal ilyet vettünk, igaz, hogy inkább két kerékpár fér rá, de Nyíregyházáról elmentünk vele a Fertő tóig és semmi gond nem volt vele. Inkább, olyat keress ami jobban felfelé tart vagy ilyesmit nézegetek magamnak, csak még kipróbálni nem tudtam, erre minden vázméret feltehető.
[ Szerkesztve ]
-
tylerddd
veterán
Köszi a TPMS infókat mindkettőtöknek! Nekem is mindkét szetten van, elvileg nem is babrálta. 15 perc alatt megvolt beállással, fizetéssel.
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tylerddd #46117 üzenetére
Jó reggelt!
Nagyon szivesen, ha lesz még vele gond akkor kíváncsian várjuk.
A problémakör kicsit összetett, mert a kocsid 10db szenzort tud megjegyezni. (1 garnitúra kerék +1 pótkerék X 2 (téli és nyári)). Amikor leszerelik fontos megjelölni krétával hogy honnan jött le, mert ugyanoda is kell visszatenni, különben indul ez a hiszti a kocsi részéről.Azért tanulja ilyenkor újra, mert ún. csúszóablakos kiértékelést használ, de szerencsére nem 1ms-onként kéri le a nyomásértéket, így nem merül le olyan hamar a telep bennük. Az elmélet egyszerű, a méréstechnikában jártasak tudják, hogy "egy mérés nem mérés, 2 mérés félmérés, 3 mérés az egy mérés, de egy mérés nem mérés", tehát ha a nyomásadatok mondjuk 2 percenként érkeznek akkor ugye legalább 2 percig kell autózni vele, hogy 1 mérési adat legyen, de egy mérés nem mérés... mivel azt nem tudja átlagolni, ahhoz legalább 2 adat kell (nem tudom milyen széles a csúszóablak), de a lényeg hogy amikor mész vele akkor ezt a csúszóablakot elkezdi feltölteni adatokkal és amikor megtelt akkor ki tudja írni a nyomásértéket és eltűnik a hibajel. Nagy vonalakban így működik valahogy, de ilyenkor nem szabad pánikolni, két dolgot kell tenni mielőtt kidobsz az ablakon több ezer forint tanulópénzt:
1. Ott a csomagtérben a kompresszor, megnézni mennyi nyomás van a kerékben, ha kevés rá kell fújni picit, hátha magára talál
2. Ha az első nem segít vagy jó a nyomás érték, akkor menni kell vele legalább 40-el 8-10 percig, hogy újratanaulhassaHa a kettőből egyik sem jött be, na akkor lehet tanakodni, mert valószínűleg szervíz lesz a vége...
Ha ilyen öreg bácsi a gumisod (vagy nincsen a gumis műhely felkészülve TPMS szelepes autóra), akkor az ököl szabály az, hogy a szeleptől minimum 15fokra helyezzük be a lehúzót és attól távolodva húzzuk le a gumit, a másik oldalon pedig 15foknál jobban ne közelítsük meg... Ez nem tudom mennyire volt érthető így ebben a formában, nem találok most igazán szemléletes képet hozzá...
@dReFiX: Jók ezek a szelepek? Állítólag közel sem olyan hosszú életűek mint a gyári...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Kellene némi tapasztalati segítség guminyomás ügyben (2019 Vitara 1,4T GL+):
A gyári kompresszor mutat 2,9bar-t, a kocsi mér 2,25-t, a benzinkúti matricás (hitelesített) mérő 2,7-t, az ajtó mellett a címkén meg ír 2,8-at a táblázat.
Vegyek még egy nyomásmérőt? Maga a gumi meg betonkeménynek tűnik, mintha túl lenne fújva... félő hogy egy kátyú után kipúposodik az oldalfala, mik a tapasztalatok e téren?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #46121 üzenetére
2,5 és hitelesített mérővel, nálam ez működik a legjobban. A saját mérési értékeitől minimálisan tér el. 2,8 kemény, 2,3 meg puha, legalábbis nekem. Nem méregetem különböző eszközökkel, mert eltérő eredmények születnek.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #46122 üzenetére
Köszi az infót, az igazat megvallva én a gyári contis kompresszorát használom amikor cserélem a téli-nyári szettet a nyomás beállítására, de mintha indokolatlanul többet mutatna annak a mérője, de a kerék meg kemény mint a beton... volt már oldalfal felpúposodásom (belső hogy könnyen észrevegyem ), vehettem 2 új gumit, mert közben a Nokian azt a mintát pont kifuttatta...
Nem szeretném ha egy kátyú tönkrevágná a gumimat, úgyhogy nem szeretem ha túl vannak fújva...
Meg körben mutata a kocsi mindenhol 2,31-2,32-t kivétel a jobb hátsó, ott 2,25... de ott a téli és a nyári szettel is kevesebbet mér pedig ugyanannyi a kompresszor szerint mindegyikben, 2,9.Szerk.: Nem 2,9, elszámoltam az osztást, 2,8.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, 5 fő + csomagok a 2,8.
Változó hányan használjuk, van hogy egyedül ülök (ez viszonylag ritka), van hogy ketten ülünk benne a gyerekkel, és van hogy 3-an, de hétvégén ültünk benne 4 felnőtt+egy gyerek és full csomagtartó.
A kevesebb terhelésre 2,6 aszem, de annál mintha lapos lenne... nem tudom eldönteni mi az igazság és melyiknek kellene hinni...A gumis 2,5-t mond tutinak, a különböző külföldi oldalak meg 2,3-at ajánlanak rá...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #46126 üzenetére
[Ilyen] van csak itthon, amit referenciának tudok használni... de ez viszonylag gagyi szerintem , csak egyszerűbb lenne az élet ha tudnám h a kompresszor mérője mennyit csal, vagy tudnám hogy azon meddig kell fújni.
De még mindig úgy érzem hogy nagyon szórnak itt mérések és nem igazán tudom melyiknek higyjek...
Viszont van egy olyan tippem is hogy a Suzuki szándékosan jóval magasabb nyomást írt elő, hogy csökkentsék a fogyasztást, viszont ez a guminak nagyon nem tesz jót..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #46127 üzenetére
Amit linkeltem az hitelesített, a beállított értékek minimálisan térnek el a TPMS mérésektől. A kompresszor méréseit az analóg kialakítás miatt nehezebb leolvasni de nem rossz, csak el kell dönteni, hogy melyk vonalról szeretnéd leolvasni. Ha kompresszor szerint 2,6-ra állítom be akkor kb. 2,45-2,5 lesz a valós, csak a sajátomra tudok hagyatkozni, lehet, hogy a tiéd másképp mér.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46120 üzenetére
Nálunk nem hisztizett a swift, pedig jó szokásomhoz híven az első és hátsó kerekeket megcseréltem, de egy darab hibajelzést nem produkált.
Az utángyártott TPMS-hez meg csak 2 kérdésem volna, mert úgy látom nagyon a drága gyárihoz húz a szíved.
1: Mi garantálja hogy a gyári az tovább megy? Szerintem 1 événél hosszabb gari időt nem adnak rá, tehát sütheted a reklámszöveget, miszerint akár 7 évig is elmennek.
2: Mi működteti ezeket? 1db gombelem. Ezen elemek kb 200 forintba kerülnek ha 1-et veszel. A gyártó gondolom ezerszám veszi ezeket, így valószínű a bekerülési költségük így még alacsonyabb. Pont ezért nem hinném hogy az utángyártott rosszabb minőségű elemet tartalmaz.
Lényeg a lényeg, ha gyári elmegy a reklám szöveg szerinti 7 évig, az utángyártott meg menjen 4 évig, akkor is annyival olcsóbb, hogy röhögve cseréltetném ki 4 évente.
Mellesleg valószínű az utángyártottban is meg lehet próbálni az elemcserét, és ha összejön, akkor már tényleg szinte csak a gumisnak fizetsz a ki és beszerelésért.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #46128 üzenetére
Nem tudom milyen vonalra gondolsz, [ilyen] és a külső skála 3-as előtti vonalkáig fújtam mind a négyet... Próbálok okos lenni, de még szép se tudok...
@dehroner: Az elemcserével kacérkodom még, ha lesz valakinek egy döglött és a kukába dobná, jelentkezzen... tennék egy próbát.
Nem az utángyártottal van a gondom, hanem az aliexpressz kínai fossal, amire garancia érvényesítést inkább hagyjuk... Akkor már inkább szétbarmolom a gyárit... Utángyártott alkatrészekkel nem szokott baj lenni, de ezek a kínai cuccokkal vannak fenntartásaim.
Ez utángyártott: [link] ez gyári: [link] Azért el tudom képzelni milyen frankó lehet az a 4db ami az utángyártott 1 db árába kerül... 7évig ideális esetben mennek el (soha, max laborban), én azt mondanám hogy kb addig fogja egy szett szelep bírni, mint egy szett gumi, persze ezzel nincsen teliplakátozva a suzuki szalon, hogy 260k a téliszett felnin, de ha az lekopik/elöregszik, akkor csak a 4 szelep cseréje lesz 80k... meg a nyári szetté (ami valószínűleg ugyanakkorra fog "kukaérett" lenni) még egyszer 80, plusz a 8 becsületes gumi ára... mondjuk Conti (~45k/db), na majd kíváncsi leszek...
Mert az első eladású Vitarákról most kezd lemenni a két gyári szett... (Tudom gonosz vagyok, de olyan szivesen beszerelnék egy rejtett kamerát a gumisokhoz, hogy meglegyen az ügyfél arca, amikor a két szett gumi cserés lesz és kimondják, hogy 80+80+4*45+4*45=520k lesz felgumizni plusz szerelési díj... Lehet utána kötelező tartozék lesz ott is a defibrillátor )
Mert tengelyenként cserélted, azért nem hisztizett és nem keresztben, azt nehezen tűri, a tengelyenkénti cserére fel van készítve, ajánlott is ha jól emlékszem, de keresztben már új szenzornak érzékeli."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46130 üzenetére
Távol álljon tőlem hogy jót akarjak neked, ha te a saját pénzed ellensége vagy, akkor áldásom rá.
Amit te kínai alis fosnak nevezel, csak ebben az országban tucatszámra használják és senkinek nincs vele baja.
Én is gond nélkül bevállaltam volna a téli kerékbe, meg is rendeltem, de csúszott a szállítás, a tél meg az új felni+gumi a nyakamon volt, ezért gyorsan rendeltem a sumo féle 10 ezer/db szettet. Aztán amint az fen volt, kb 1 héttel később megjöttek a kínaiak. Feldobtam a jófogásra, elvitték dupla áron. Ha újra vennem kell, tuti az alis szelepeket fogom venni, mert érdemi különbség nincs köztük, nem is lehet, csak az árrés.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #46131 üzenetére
Rendben van, elfogadom az érvelésedet, mivel a látszat ellenére nem vagyok a saját pénztárcám ellensége...
Azért amit most néztem rá nyári szettet az a Sumos utángyártott szenzorokkal 160k körül állna meg, az alissal meg 125k körül (téli dettó)... nem mindegy ám.
De ezen még pár évet ráérek agyalni, műszakizni sem kell mennem a közeljövőben, szóval nem aktuális még. (pótkerékbe meg nem kötelező tudtommal )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #46133 üzenetére
Most éppen 26500/db a Barum Bravuris 5HM 215/55R17 méretben nyári szettek, télre Barum Polaris5 215/60R16 méretben szintén 26500/db, de ezek tuti változni fognak 3-4 év alatt...
Így jött ki szerelés nélkül a 125k kB..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
JohnyBlue
őstag
Sziasztok,
Ha minden igaz akkor jövőhéten megyünk aláírni egy készleten lévő swiftre. Mivel utoljára 16 éve hoztunk ki új autót így elég rutintalan vagyok mire kell mostanság odafigyelni?
Illetve miket szoktak illetve lehet "kikönyörögni" az eladótól? Vagy örüljek, hogy találtam egy swiftet és fogjam be a bagólesőm?
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
JohnyBlue
őstag
válasz noorbertt #46136 üzenetére
Igen. Sokat agyaltam de az autó most kell a másikra máár nem akarok költeni. Az, hogy az új jobb felszereltségű lesz (gondolom drágább is lesz) így nem igazán tud felizgatni mert kb havi 4-500km megyünk vele az esetek 99% ban csak vásrosban.
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz JohnyBlue #46135 üzenetére
Téli gumi szettet ha kell, ne ott vedd meg, mert ugyanazon árért jobbat is kaphatsz. (lásd fentebbi "diskurzusunkat dethroner-el")
Nekem ajándékban adtak gumiszőnyeget a Vitarához novemberben, egy mankókereket érdemes belealkudni ha tudsz a defektjavító helyett így próbának. Tavaly ősszel kb hiánygazdaság stílusban vettük a kocsit, mert "ezekből lehet választani, rendelni sem tudunk más színben...", úgyhogy én a részecskeszűrőset (K14C motor) a normál (részecskeszűrő nélküli) áron hoztam el plusz metálfény felár... .
Ha esetleg tudsz vmi plusz kiegészítővel lehet próbálkozni, mint csomagtértálca vagy ilyesmi.
Én nem nagyon tudtam és nem is nagyon akartam alkudozni, de le a kalappal a szalon munkatársai előtt, mert a fiamnak adtak egy hátrahúzós Vitarát ingyen, amiért jól tűrte a hosszú (és számára rém unalmas) folyamatot."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zhali
csendes tag
válasz JohnyBlue #46135 üzenetére
Én tavaly vettem egy Balenot, nem engedtek semmit az árból. Kis unszolásra kaptam egy első szerviz kedvezményt, mert "az még soká lesz".
Múlt héten vittem az első szervizre. Mutattam a papírt amin a kedvezmény volt. Kis telefonálás után mondták, hogy akkor 0 Ft lesz a 36.000 helyett. Nagyon jól esett! -
Nálunk, amikor az Scrosst vettük lassan 1 éve (igaz az nem készleten volt, rendeltük), próbáltunk alkudni, de mondták, hogy azt annyira nem, de sokmindent bele lehetett kalkulálni az árba. Értékesítő mondta is, hogy navi, vonóhorog is beleférhet ha szeretnénk.
Végül téli kerék szett lett, meg metálfényPersze gondolom attól is függ a mozgásterük, hogy mennyiért néz az ember autót.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Montesantos
senior tag
válasz taranis #46096 üzenetére
"Az ajtókon található középső fekete struktúrált ajtó díszlécek a javítás miatt cserére szorulnak, mivel ragasztottak. Ezek csak szettben kaphatók /4db/"
Javítás előtt leszeded ha nem sérültek (féktisztító szépen oldja a ragasztót) javítás után veszel kétoldali 3M-es ragasztót és visszaragasztodGabi
-
beef
őstag
Ignist nézegettem múlt év végén. 0Ft kedvezményt ajánlottak (ez már az új kamuhibrides).
Igazából az újabb design érdekelt volna, de az még mai napig nincs kínálatban.
Így vettem egy használt nem hibridest (nem volt egyszerű, mert alig van) és a különbözetből még egy bringa is kijött[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
-
noorbertt
őstag
válasz dethroner #46145 üzenetére
Pletykák vannak , forrásnak nem mondanám
Sose lehet tudni:)
http://www.automotor.hu/hirek/korkameraval-es-nehany-uj-vezetotamogato-rendszerrel-tud-tobbet-a-friss-swift/?fbclid=IwAR17uT7Ufl84CkT1vU5klUknoWpYv5z_dxMQED0NLe_A8daW5_798yvcxU
De holnap lehet automata parkolás is belekerül..[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz noorbertt #46146 üzenetére
"Az 1,2 literes benzinmotort használja a 12V-os lágy-hibrid (3,1 LE/50 Nm villanymotor) és a full-hibrid (13,6 LE/30 Nm villanymotor) modell is..."
Az az erős 14paripa lenne a full-hybrid? Hmmm... [link]"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen