Új hozzászólás Aktív témák
-
csaba1203
addikt
Az alvázvédelme mennyire lehet jó az új Igniseknek?
Foglalkoztat a gondolat, hogy jövő hónapban megcsináltatom.
Vagy hagyjam az egészet, mert 8-10 évet a gyári is kibír.
Mennyi lenne ennek a költsége csináltatott valaki mostanság ilyet? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46051 üzenetére
Helye válogatja, van ahol olcsóbban is megcsinálják, de javaslom hogy üregvédelemmel együtt csináltasd meg.
Az árat a felhasznált anyagmennyisége, a munkaidő és a jelenlegi állapot befolyásolja.
BP-en olyan 100k-tól indul egy közepes méretű sedan (mazda6 2008, e12 corolla) , egy új Ignis gondolom 80k körül meglenne üregvédelemmel, de ezek tavaly előtti árak... és készülj fel hogy a sok import szemét miatt komoly várólista van...
Vidéken (Hajdú-Bihar, JNkSzolnok) egy "maszek" megcsinálja 50-60k-ért is üregvédelemmel, roszdamentesítéssel, konzerválással.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csaba1203
addikt
válasz 2ozzmexy #46052 üzenetére
Nekem gyerekkori barátom csinálja majd, aki 25 éve lakatol és fényez is.
A várólistán is előre kerültem nála. Gondolom rosszat nem teszek vele ha megcsináltatom.
Bár idén nem volt tél de a sok lefagyás miatt extrém mennyiségű só került az útra legalább is itt nálunk...
Ezért is gondolkoztam mikor pattogtak a sódarabkák a sárvédőmön meg alul is és ez hallható is volt.... -
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #46053 üzenetére
Jah, így kerek, nem voltak ismertek a peremfeltételek.
Anyagköltsége 30k körül van, ártani nem árt, mert a gyári nem sokat ér, bár a mazdát még mindig kenterbeveri. Az E11-s corollám sosem volt alvázvédőzve, csak minden tavasszal kamionmosóban alvázmosást kapott bő vízzel, és teljesen rendben volt az alja, nem rozsdamentes, de 19 éves léttére nem volt átlyukadva vagy ilyesmi. Ezt mindenki dönste el maga h mit szeretne, de ártani nem árt.
Nem a faggyal meg a hideggel van gond, hanem a tboldi-tól jól ismert "sómaffiával", akik akkor is szórják a "síkosságmentesítő ultra környezetbarát anyagot", ha nincsen is rá szükség...
Ausztriában októberben kezdik szórni és májusig abba sem hagyják... áprilisban úgy mész az autópályán ha régen volt eső, mintha murván mennél... A hyundai-os srácok nagyon cifrákat szoktak káromkodni amikor kavicsozzák a téliszettet tavasszal...Így a margóra: piszok környezetbarát lehet, ha áteszi magát az alvázvédőn meg a fémen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
Nem tudjátok véletlenül, hogy a S-Cross esetében a csomagtérajtón lévő kárpitot csak erősen meghúzni és le is jön? Nem látok csavart csak két patentot, illetve mintha oldalt lenne még vmi. Sajnos ez az oldalsó patent nem fog és a bal oldalon eláll a kárpit... érdekes dolgok egy alig két hónapos kocsinál
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46051 üzenetére
Nálunk a 16 éves WagonR-en egyedül az utólag felszerelt vonóhorog rozsdás, a kasztni teljesen ép. Megkockáztatnám, hogy az újabb Ignis sem rosszabb.
Mindenesetre ártani nem árt az alváz- és üregvédelem. A Hondán megcsináltattam, de ez német származású, némileg már rozsdás volt. Szerencsére nem volt vészes a helyzet, éppen csak elkezdődött a folyamat, úgyhogy gyorsan kijavíttattam, amíg még nem igényelt vágást és hegesztést, majd megelőzésképpen be lett fújva alvázvédővel is. Ez már 3 éve volt, még mindig tökéletes az alja. 3 hete cseréltem olajat, ilyenkor végig szoktam vizsgálni mindent.
Amúgy apum is elgondolkodott az elmúlt hónapban rajta, hogy konzerváljuk a WagonR-t, az SV Autócenternél (Mosonmagyaróvár) 35k-ért megcsinálnák. A pandémia miatt pang az üzlet, az osztrák ügyfelek nem jöhetnek, így most mindent jelentősen olcsóbban csinálnak. Normál esetben olyan 60k körül lenne.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #46056 üzenetére
Szerintem a gyári alvázvédelem sem olyan gáz, csak le kell mosni tavasszal a mocskot az aljáról nagynyomásúval...
Suzukiról nincsen tapasztalatom, Toyota vonalon tudok nyilatkozni. Azoknak egészen rendben van az alja, ha nem német/osztrák import, sajnos a mazda (2004-től) elfuserálta japán autók renoméját már...
A hondákra sem jellemző h nagyon rohadna alulról (Accord&Civic).
Itt Bp-en akit tudok ajánlani cég ők nettó 51-ért csinálják meg egy Ignis-en ( [link] ).
Hogy ez mennyire jó vagy nem, azt majd az idő dönti el... mindenesetre írtam nekik h mennyi lenne Vitarára megcsinálni...
Bár ugye nem tudjuk mennyire jó a gyári, mert még nem elég öreg hozzá a 2015-ös sem..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46057 üzenetére
Mi is le szoktuk mosni olyankor, azért is maradt ép 16 év alatt, csak felmerült az állapotmegőrzés okán.
A Hondán idén áprilisban a két hátsó sárvédőívet javíttattam, amik legutóbb akkor voltak javítva, amikor az alvázvédő is felkerült. Sajnos a piros fényezés nem sikerült annyira, így újra elkezdett halványan barnulni a peremek legszéle. Remélem, most tartósabb lesz.
Más részeken amúgy hibátlan a Jazz, pillanatnyilag teljesen rozsdamentes.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46059 üzenetére
Ez még hagyján, a jövőben majd főtengelyszimmeringet kell cserélnem, de egyelőre nem akut a probléma. Egy 3-5000 Ft-os gumigyűrű miatt az egész hajtásláncot szét kell bombázni, valahol 50 és 100k közé saccolnám a munkadíjat.
De ha már így is, úgy is szét kell szedni, akkor kapna új kuplungot is, ami további 60k, meg a váltót sem ártana átcsapágyazni, vagy akár egy másik felújított darabra becserélni, ez meg 80-100k Ft. 200k talán elég lesz az egészre.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
Na, megvolt a 3 éves szerviz.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
sike!
tag
válasz 2ozzmexy #46047 üzenetére
Tudom, hogy a gyári előírás 0W16 (ECSTAR), ezért is volt furcsa, hogy a Suzuki szerviz 0W20-at rakott bele nem is olyan rég a kötelező szerviz-periódus idején!
Egyelőre nem találtam fényezőt, érdeklődők mert a környékünkön nem található túl sok, ráadásul nem tudom melyik profi/megbízható.
-
szabonagyur
félisten
Papír Swift 1.3 16V mennyire betegágy? Napi 2x25 km Esztergom és környéke, pár évre tervezve maximum.
Semmi nagy elvárás, klíma, szervó ilyesmi 500ig.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #46072 üzenetére
Sajnos nem ismerem igazán ezeket a motorokat, de egy dologgal többször is találkoztam velük kapcsolatban: szelepszárszimmering.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #46074 üzenetére
Annyira nem egyszerű, mint egy olajcsere, vagy úgy is írhatnám, hogy nem a "2 óra múlva jöhetsz érte" kategóriába tartozik. Árat viszont nem tudok, az anyagköltség nem lehet vészes, inkább a munkadíj, főleg akkor, ha több mindent is meg kell csinálni a hengerfejen.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz szabonagyur #46072 üzenetére
Inkább a kasztnit nézd.
-
pjen
félisten
válasz tboldi #46075 üzenetére
Érdekesek ezek a szerelési idők.Ahová én szoktam vinni a Swift t.Másfél óra alatt kicserélték a kuplungot,két lengőkart,motor tartó bakot.Jobb első ABS jeladó cserére másik szervízben min 2 óra,min 25k munkadíj.Előző szerelőm,igaz én vittem a jeladót.fél óra,5k munkadij.
-
Idiofil
aktív tag
Urak es Holgyek,
erdeklodnek, hogy van e tapasztalat s cross (2019) tipussal es csomagterajtora szerelheto kerekpartartoval? 2 kerekpart szeretnek hoznivinni, (tetocsomagtarto nem lehetseges).
melyik tipus ajanlott?
nem tesz kart az autoban?elore is koszi az infokat.
Udv
M"Those who want respect, give respect"
-
beef
őstag
válasz Idiofil #46078 üzenetére
Thule 9403
Ha nem akarsz túl drágát, de egyszerűen felrakhatót és megbízhatót igen.
Persze kell még hozzá egy ilyen vagy más által gyártott világítás/rendszám tartó.
Plusz kivezetni hozzá a szükséges vonóhorog táp csatlakozót.
Esetleg még egy szürke rendszám is befigyelhet, ha nem akarod állandóan pakolgatni a hátsót a póttartóra.
Swift '07-re meg a 9403 ugyanebből.Ha van vonóhorgod, akkor pl. Thule HangOn 3 vagy Xpress 2 a legjobb megoldás, mert a leggyorsabb fel- és leszerelés és nem is drágák.
Persze ide is kell pót rsz./világítás. -
Idiofil
aktív tag
Huh,
köszönöm az infót. Sajnos vonóhorgom nincs.Az eszembe se jutott, ha a hátsó ajtóra rakom, akkor is kell 'pót' rendszámtábla, de logikusan hangzik. Szétnézek, szerencsése nem sürgős, vonóhorgon gondolkozok, de nem biztos hogy csak emiatt szeretnék egy soron kívüli műszaki vizsgát (fél éves az autó)
Köszönöm még 1x"Those who want respect, give respect"
-
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Megjött a felnim Sumo-tól pénteken:
Szombaton az első gumis ami közel van fel is dobta rá a gumit. (úgy el voltak úszva mint az állat, de nem mondták h menjek máshova... jófejek voltak, ott hagytam, megcsinálták zárásra)
Úgyhogy eleget teszek ígéretemnek az elkészült "műremekről":
A középső szint valóban bukta, talán egy bankkártyának maradt ott hely, esetleg a jólláthatósági kukásmellényeknek...
Az alsó szekció elrendezése még közel sem végleges, így azt nem fotóztam le, de majd erre is sort kerítek, csak a "kicsi segítségem" is ott rosszalkodott a parkolóban, úgyhogy gyorsan kellett mindent csinálni meg fél szemmel a gyereket figyelve. (nehogy megörülvén egy busznak kirohanjon az autók közé...) A jó hír, hogy ne dőljetek be a marketingnek, elfér minden a rendező nélkül is eléggé stabilan.Viszont maradt ki pár dolog, amitől szivesen megvállnék:
Szerintetek ezek eladhatók? Mennyit legyen pofám kérni érte?
@zzz03: Ne haragudj, tudom ígértem hogy megkeresem, röstellem de most jutottam idáig:
Így néz ki a BoosterJet Pro Garancia igazolása, kicsit kellett trükköznöm, le van fehérítve itt-ott, de a lényeg látszik, két pecsét, alvázszám, két aláírás (vevő és vmi nagy kutya, talán értékesítés vezető aláírása). A bal felső sarokban lévő tűzőkapocsból gondolom egyértelmű hogy nem egyoldalas papír és nem vmi letölthető pdf vagy ilyesmi. Ebben részletesen le van írva milyen feltételek mellett érvényes, de gyakorlatilag végig kell vezetve lennie a szervízkönyvnek és inkább hamarabb kell mindent elvégeztetni mint később, 1 nappal vagy 1km-el sem mehet túl, különben bukta...
Nagyon hosszú lett, bocsánat érte és köszönöm ha végig olvastad (és nem szidtad közben anyámat... )!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
válasz Idiofil #46081 üzenetére
Itt találsz a szállítási módokról infókat és a szürke rendszámról is.
Sajnos akármelyik hátsó szállítási módot választod, a pót világítást nem úszod meg, mert a bringák 99% eséllyel kitakarják az autón lévőket és azt a rend őrei nem nézik jó szemmel.
Egyedül a tetőcsomagtartós a pénztárcabarát, de az nem kényelmes. Oda felrakni, levenni, figyelni, hogy mélygarázsba vagy egyéb alacsony helyre ne állj. -
Idiofil
aktív tag
válasz Napfénysüti #46082 üzenetére
Sajnos igen. Csak nagyobb kiránduláskor használnánk, de akkor oda tetőbox megy.
@beef: Igen, nézegettem többet is, és mindenhol takar. Inkább veszek majd világítást, minthogy azt a pénzt büntetésre költsem
Köszönöm a két cikket, elolvasom, okosodok[ Szerkesztve ]
"Those who want respect, give respect"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #46088 üzenetére
Megnézem mi van itthon, mert jó bele meg minden, csak kb 2cm kell még hogy a felső szárnyas anya elérje azt a fém poharat ami bele üll a felni közepébe.
Azt már nem akartam rendelni, de így most jó az ára, 2700-ért szerelték össze, 17k volt a gumi, 14k volt szállítással a felni, olyan 34k körül van most a teljesértékű pótkerék, ami szerintem bőven élhető a márkakereskedésben kapható gyári mankókerék árához képest."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz 2ozzmexy #46091 üzenetére
Bocs, ki kell javítanom magamat, nem néztem eléggé utána, my bad...
[link] A lötty (2-3ezerért+posta viheti aki akarja)
[link] A rendező tálca (nem tudom mi a becsületes neve ) (szerintem ezt is feldobom 3ezerért+posta fix áron, csak hogy rontsam a kolléga üzletét )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
PeterPH
senior tag
válasz 2ozzmexy #46092 üzenetére
Ne azt nézd, hogy a boltban mennyibe kerül, hanem azt, hogy mindenki kap az autójához, és a többségnek felesleges, mert inkább pótkereket tesz be. Magyarán zéró értéke van.
Kerékrögzítőről: ha amúgy van megfelelő csavarod, csak rövid, akkor toldd meg egy lépéssel. Egy menetes szárból, vagy csavarból levágsz mellé egy darabot, és vagy összeheggeszted, vagy egy hosszabb anyával összefogod. Én is így tettem, mielőtt mankókerékre váltottam. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz PeterPH #46094 üzenetére
és @blakey:
Köszi az észrevételt, ki fogok találni vmit, arra gondoltam hogy ráhúzok vmi csövet vagy ilyesmit hogy az anya le tudja szorítani azt a fém kupakot ami a kerékagylukba való. Ez nem sedan mint az előző, ott nem volt para ha elszabadul a pótkerék... Röhej hogy a '98-as Avensis leszorító csavarja simán belekapott a menetbe és bele is ment tövig, csak hosszú, kb 2centin múlik... kell oda vmi távtartó.Szerintem feldobom ezeket a cuccokat vaterára aztán majd kiderül mi lesz, gondolom az amazon sem véletlenül árulja... A kompresszornak örültem egyedül...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
taranis
addikt
Sziasztok! SX4 S-Cross jobb első ajtónkat nyitás során kirántotta a szél az asszony kezéből, ütközött a mellettünk lévő autó ajtajával. Ez lett a vége:
Kértem ajánlatot a márkaszerviztől a javításra, közel 300 ezer, a következőket írták:
"Az ajánlat tartalmazza a sérült jobb első ajtó szét-/össze, le-/felszerelését, javítását, és fényezését. A gépkocsi színkódja miatt a jobb hátsó ajtót hozzá kell fényezni, hogy ne legyen esetleges színeltérés, annak ellenére, hogy a gyári színkód alapján dolgozunk, gyári fényezőanyaggal.
Ezért tartalmazza a kalkuláció a jobb hátsó ajtó szét-/össze, le-/felszerelését, és fényezését.
Az ajtókon található középső fekete struktúrált ajtó díszlécek a javítás miatt cserére szorulnak, mivel ragasztottak. Ezek csak szettben kaphatók /4db/"
Cascoval elvileg meglenne 50-ből a dolog, de szerintetek megéri bevállalni ezt? Mert oké, hogy fényezik a két ajtót, és akkor az biztosan egyforma lesz, de mi a helyzet a karosszéria többi elemével? Ott is látszódhat az eltérés, és csak nem életszerű lefényezni a teljes autót egy ilyen apró gond miatt.
Mit kockáztatok azzal, ha simán csak kiigazíttatom a megtört részt, és lenyelem, hogy a fényezésben látszani fog a törés? Mennyire számíthatok később ott rozsdára?colorizer.net
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz taranis #46096 üzenetére
Megpattant a festék rajta... azt ha megpróbálják visszhúzni tuti le fog pattani...
Azért a ragasztott koptatók szerintem maradhatnak (maszkolószalagról ezek sem hallottak még!? ), egy ügyesebb karosszériás ezt simán kihúzza neked és egy fényező max elködöli, nem festik újra a komplett ajtót... meg a hátsót. Akkor már fújjuk a tetőt meg a küszöböt is (meg az első és hátsó sárvédőt), mert ott is el fog ütni basszus... de ha a tető akkor már túloldalon is... sosem értem meg a márkaszervízeket... Fényeztesd telibe az egészet, az a biztos, akkor tuti nem fog elütni sehol.Szerintem kérdezz meg egy független szervízt is, azért ez egy horpadás csak kb, semmiség, nehogy már két ajtót kelljen ezért fényezni meg 4db díszcsíkot cserélni. De a sérült festéket muszáj lesz javítani, mert hamar virágzásnak indul a korrózió... főleg ha alá jut, lásd mazdák...
Ha visszaolvasol néhányat akkor láthatod mi történik egy baleno-val ha nem javítják ki időben az ilyen hibákat.
Mellesleg ha rám hallgatsz, kihagyod a casco-t ebből, mert az egy rém drága horpadás lesz akkor. (utána joggal fogod neki mondani hogy "Drágaságom" )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
taranis
addikt
válasz 2ozzmexy #46097 üzenetére
Igen én sem értettem, ennyi erővel a teljes kocsit újra lehetne fényezni. Írtam nekik, hogy mi a logika emögött, ha jön válasz akkor leírom
Fogok ajánlatot kérni független karosszériástól is, és a koptatókat sem szeretném újra venni, rohadt drága egy szett.colorizer.net
-
PeterPH
senior tag
válasz taranis #46096 üzenetére
CASCO-s javítás esetén lesz ez 5-600 is, ott még ennél is vastagabban fogna a ceruza. Viszont valószínűleg új ajtót kapnál (az autó korától is függ).
Soktényezős a dolog, jól nem fogsz kijönni belőle.
1. A GFB bónuszod mindenképp ugrik kettőt, plusz károkozó pótdíjat is kapsz a nyakadba a legtöbb biztosítónál.
2. Ha CASCO-ra csináltatod, akkor a legteljeskörűbb javítást kapod, ami az autó értékvesztését minimalizálja. Viszont az önrész kifizetése mellett ugrik a CASCO bonuszod is.
3. Ha maszekban csináltatod, akkor az értékcsökkenés (véleményem szerint) nagyobb lesz, de a javítás sem áll meg 50-ből.
Összegezve, ha hosszú távra tervezel az autóval, akkor tisztességes, minőségi maszek javítás talán a legkifizetődőbb. ha nem, akkor CASCO. -
taranis
addikt
válasz PeterPH #46099 üzenetére
Az autóm csak 1 éves, szóval azon kívül, hogy a horpadás eltűnik, nem tudok nyerni a dologgal. Hosszú távra tervezek. Cascom is csak 1 éve van, szóval nem halok bele, ha visszamegy a bónusz alap fokozatra, csak nem értem, hogy mitől lesz jó megoldás az, hogy lefényeznek 2 ajtót. Ha annak a kettőnek kicsit más a színe, mint a többi elemnek, ugyanúgy látszani fog az eltérés, mintha egyet fényeznének le. Vagy úgy vannak vele, hogy a két ajtó közötti eltérés jobban látható, mintha az ajtók egyformák lennének, de a karosszéria többi része nem? Na mindegy nem akarok tippelgetni, megkérdeztem őket, majd válaszolnak.
colorizer.net
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- OLED TV topic
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Peugeot, Citroën topik
- EAFC 24
- Politika
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék