Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45950 üzenetére
Majd kiderül őszre hogy a fedkomp igazolja e a mérési ciklust (csak BP), vagy ez is csak VW-teszt volt.
Hogy nem tapad, az már most is meg van, nyúlósabb érezhetően... de még szines, szőrös és csipked vele a kocsi ha kiszállok... (ősszel 6-7km ment bele mielőtt a pincébe került)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
D4ni
őstag
Sziasztok ! Ma hoztam el 2007-es swiftemet(M13A)a márka szervizből, egyéb műveletek mellett motorolajat is cseréltettem, és meglepődésemre 0W20-ast raktak bele. A munkafelvevő úriembertől megkérdeztem miért nem a könyvben leírt ajánlottat rakták bele, illetve hogy ettől nem-e lesz baja . A válasz annyi volt, hogy az autóba a gyári ecstar olajat rakták bele, és ez a viszkozitású olaj jó bele, semmi baja nem lesz. Szerintetek ?
"Fujigama? Nem ismerem ezt a márkát. - Csak kívül Fujigama, belül Sony "
-
tboldi
nagyúr
Szerintem nem lesz tőle baja, sőt, ha sok a hidegindítás és rövidtáv, akkor meg kifejezetten előnyös a 0-s hideg oldal. A meleg oldal lehetne 30-as, ha már a kezelési útmutatóban is az a legkisebb emlékeim szerint (mármint 5W30), de elég kicsi a különbség a 20-as és e között, úgyhogy nem aggódnék.
Nálunk az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR+ 0W30-cal (Shell Helix Ultra ECT C2/C3) futotta már az utóbbi ~30k km-ét, még nem murdelt meg.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Hali!
Van a nekünk egy 2019-es swift. Szombaton felraktam a nyári kereket. Ma elment vele a csajom melóba és azt mondja nyikorog az autó. Beültem én is, mentünk, próbálgattuk és igen, tényleg nyikorog. Nem fék, mert leginkább akkor hallani, ha jobbra kanyarodik szar úton, és nem túl lassan, tehát fékhez hozzá sem ér. Vagy ha elég tempósan ér be a körforgalomba és megy ki belőle, ezeknél szintén jobbra kell ugye tekerni a kormányt. És a legérdekesebb, hogy hátulról hallom a hangot. Mint egy szekér, nagyon durva. A gyalogosok odakapják a fejüket a hangra.
Hallott már valaki erről? Esetleg okozhatja hogy felraktam a gyári nyári kereket?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45954 üzenetére
Telivel ha visszarakod nem csinálja? Csak a jobb hátsóra tedd vissza, majd el körforgalom. Nagy baja nem lehet, hiszen még bejáratós...
Nyomatekkulcsot használtál? Átlósan huztad a csavarokat, ugye? Keréknyomas ellenorzes a sarki kuton...
Így elsőre, de majd mondod mire jutottál."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45954 üzenetére
Nekem nyöszörög a jobb hátulja, futóműben valamelyik szilent lehet fáradt, vagy fene tudja. Szintén 2019-es. Márkaszervízből elhajtottak a garival, így már többet oda sem megy. Pénzért a szerelő haver is meg tudja csinálni a szervizeket, fele áron. Csáposan megpajszereltük a futóművet, nem láttunk lógást, nem foglalkozom vele többet.
De nem zavar, mert hangosan szól a zene, most épp megint sabaton.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45955 üzenetére
Hát így este én már neki nem állok cserélgetni Azt gondoltam van aki tapasztalt mát ilyet és tudja mire tippeljek. Több mint 4000 km már benne van, ki tudja mi számít bejáratósnak. A nyomatékkulcs és a rutin a karomban van, 15 év mindig magamnak cserélgetem a kerekeket, idén szerencsére már két autón Guminyomást meg beállítottam amikor kész volt a csere. De annak nem hinném hogy köze lehetne a fémes csikorgó szekérhanghoz.
(#45956) tboldi Azért a gumislag dolog elég nagy kokány dolog ó, főleg fél éves autót tekintve.
(#45957) ncc1701 Neked hogy nyöszörög, fémesen, vagy inkább gumihang? Szerviz nem foglalkozott vele? De miért, hogy? Nem produkálta a hibát, vagy nem vettek tudomást róla? Én is el akarom holnap vinni, tuti nem hagynám hogy lerázzanak. Ez a garancia lényege. Sabaton most épp azt hiszem nincs a pendrive-on, de van pl Amon Amarth[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45958 üzenetére
Szerintem is az, de csak egy ötlet volt, mármint ami a hibát illeti.
A mi WagonR-ünk szerencsére nem nyikorog. Nem tudom, milyen bevonat van a Monroe rugókon, de valamit biztos segít ebben.
Mindenesetre elvinném egy rendes szervizbe, ahol van jóféle futóművizsgáló pad.
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45958 üzenetére
Nyöszörög, mikor szar a futóműben a szilent. Nem foglalkoztak vele, mert kitalálták, h 3 felett van a gumi nyomás, és az okozta. Elötte valamelyik nap reggel fújtam körbe 2.6-ra valami kúton, fura is volt, h kb 0.4 kellett mindbe, gondolom szar volt a pisztoly mérőkéje. Mikor vittem szervízbe rá egy hétre, már 15 fok volt, gondolom 2 tizedet ez is magyaráz. Úgyhogy erre fogták, ami nyilván baromság, más szerelő szerint is. Cégautó, a tulaj nem akart ügyvédezni, én meg minek kötekedjem? Megegyeztünk, h akkor innentől a szerelő haver szervizeli a kocsit. Ők bukták a pénzt, mert eddig az összes céges autóm még 10 éves korában is ment ugyanoda, márkaszervízbe.
Csáposon kb nem láttunk semmit, van a futóműben egy nagyobb szilent, ami rögzíti a kasztnihoz, az lehet a ludas, majd befújom gazdagon szilikonnal. Mozogni nem mozgott. A hátsó futómű meg olyan egyszerű, mint a szög.Amon Amarth jó. Az is van a kocsiban.
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #45962 üzenetére
Az kizárt dolog, mert nem tudom Mi az a porvédő lemez? És mi van ha megnyomtam, tönkremegy, újat kell venni? Eddig csak olyan autón cseréltem kereket, amin hátul dobfék volt, szóval nem tudom mi az amire gondolsz. De akkor elől is van a tárcsaféknek porvédő lemeze? Minden autón? Mert akkor eddig sose sikerült megnyomnom.
De a bedőlést imitálva próbáltam rángatni fel és le az autó hátulját, beültem és ugráltam a nyitott csomagtartóban, 10 cm-t mozgott fel és le az autó segge, de semmi hangja nem volt.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45963 üzenetére
A fektarcsa mögött van a porvedolemez, elől és hátul is. Valószínűleg terhelésváltásra jön elő a hiba.
Amikor az emelőn rángattad a csavarokat és a kereket lehet hogy elmozgott a rugó a helyéről a rugotanyérban vagy amikor a könnyűfém felnivel buveszkedtel hogy fent maradjon amíg a csavart betekered megnyomta a porvedőt. Alá kell mászni és megrangatni azt a felfüggesztést csapos emelőn vagy aknan. Hátha meglatod mi ér bele mibe...@ncc1701: Én lehet még sem álltam volna a fogyasztovedelemig... De hogy a panaszkonyvet elkertem volna az tuti...
Az i30 szerencsére céges lízing és olyan jó a konstrukció hogy a főnök megvarja amíg lejar... KB mindent ők fizetnek, nem olcsó de amilyen beteges megeri. Viszont a markaszervizben arra jutottunk h szeriahibas lesz a vas, azért van ennyi nyugje.. Vagy koboraram..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45958 üzenetére
Csak kettőn cserélgetsz? Mondjuk mostmár én is, de ősszel még 3-on cseréltem kereket, szüleimnek meg 4évszakosa van, mivel nem vagyok hajlandó egy negyediken is cserélgetni...
Ha van hely, akkor ennyi kell h az ember férfinek érezze magát... plusz nem egy nagy kaland, 3 kocsi megvan egy hétvége alatt még a panel előtt a parkolóban is...
A gumisok itt BP-en úgy rátépik, hogy ropognak a menetek amikor leszedem, egy defektnél nagy szívás az út szélén, mert nem tudod levenni...@tboldi: Gólyaláb? Azoknál ha nem jó a "nyomás" rajta akkor el tud forogni a rugó a tányéron. Olyan volt a W140-em alatt és annál a szilenteket kellett folyamatosan zsírozni h ne nyüszögjön...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45964 üzenetére
Nagyon sok cég csinálja ezeket. Szerelő havernak is vannak történetei, tipikusan a ford plö elhajt mindennel. Egyik srác 5ekm-es autón a futóművet hozzá vitte szereltetni, mert a márkaszervíz elhajtotta. Egy másik meg x éves korában egy ~15 millás autónál azért hajtották el, mert az egyik olajcsere pár éve 150km-el túlment. Márkát nem ismerem. De volt nála motor javítás is garis autón, minden. Szóval, nem egyedi az eset. Ha meg ki kell cseréltetni azt a szilentet, hát az sem lesz a világ vége összeg. De a telepen, ahol bérli a műhelyt van egy ugyanilyen swift, azt a tulaj soha nem is vitte márkaszervízbe, csak a haverral szerelteti. Mondjuk én is jobban bízom benne egy laza ~30 éves tapasztalattal a háta mögött, mint a márkaszervizes fiatal srácban, akinek nem is anyagi érdeke, h kifogástalan munkát végezzen,
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45966 üzenetére
Sokat tudnék én is márkaszervízről mesélni, az i30-at 3 hónaposan vittem vissza először, azóta olyan vagyok nekik mint az influenza, adott időközönként előkerülök és javíthatják azt a fostaligát... tuti mi fogtunk ki egy vacakot, mert abban a hónapban vettek még 3 ilyet, azoknak nincsen baja, de ez... a 7 év garit kihasználja rendesen...
Ugye van amit a lízing cég fizet, ha összetöröm azt nem, de azon kívül kb mindent, ami nem karbantartás, ők veszik rá a téli-nyári szettet, a cserét is ők állják. Elég jó a konstrukció, mondjuk azóta sincs ilyen, de évi majd 1 millió a lízing díja és nyíltvégű... már ott is fogják a fejüket, nem hivatalosan de elmondták h ez egy rossz vétel volt részükről, mert eléggé deficites. Van benne km rendesen, de már a harmadik garnitúra injektor fogy el belőle, negyedik magasnyomású és 2016 végi aszem... de a turbó még nem volt műsoron, már várjuk.
A legnagyob király a szervízes csávó volt, aki szólt hogy zörög a generátorcsapágy a 2! éves kocsin, visszamentem 3 nap múlva és kicserélték, azóta tényleg nem zörög. De mostmár ott tartanak hogy legutóbb felajánlották a lízing cégnek hogy ingyen adnak egy vadiújat helyette, de elutasították...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
Tegnap napos, száraz idő volt, a nyikorgás akkor jól lehetett hallani. Ma viszont nyálkás, esős az idő, és sehogy se tudom produkálni azt a hangot. Ennek ellenére elvittem a szervizbe, ők is mentek vele, semmi hang. Bevitték a műhelybe, emelőn se láttak semmi rendelleneset. Azt javasolták használjam és ha ismét előjön a hang, vigyem újra.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45970 üzenetére
A páratartalom gumira gyakorolt hatására tipplesz?
@dethroner: Kezdjük előről, a télikerékkel nem csinálta? (mert akkor nem szilent) Próbaként lefújhatnád a szilenteket vmi gumiápolóval, meg lassan mentetek vele 40km-t, illene utánahúzni a csavaroknak. Véletlenül sem szélesebb a nyári felni mint a téli, ugye?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #45970 üzenetére
Tudsz egy ilyen szilent hangot mutatni? Mert túrom a youtube-ot hogy össze tudjam hasonlítani az enyémmel, de nem találok silent hangot.
Találtam két olyan hangot, ami nagyon hasonló az enyémhez. Nekem csak menet közben, csak tempósabb kanyarban és főleg szar úton csinálja és én megesküdnék hogy hátulról jön. De az álló autót hiába rángatom, mozgatnám a kereket, nem volt hangja tegnap se, csak menet közben. Szóval ilyesmi [link] [link]A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45971 üzenetére
Azt se tudom hol van a szilent hogy mit kéne lefújni Ezzel a gyári felnivel vettem az autót ami most került fel, ez 16-os. Télen a 15-ös volt, amivel nem volt hangja.
És én ha felrakok egy kereket, azt legközelebb fél év múlva érinti a keresztkulcs, soha nem húzok utána. Az utánhúzás a b.ziknak valóA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45973 üzenetére
"Az utánhúzás a b.ziknak való "
Nah köszi, az utóbbi időben nagyon csendes voltál, már kezdett hiányozni.
Az első videóra hasonlít vagy a másodikra inkább? Az első más hang (bár hasonlít), mert másik szilent a beteg. A futómű szilent egy gumi alkatrész a futóműben ha hátsó akkor fent keresendő a toronyban az egyik, onnan jöhet ilyen hang, de vedd ki a kalaptartót és ha erősödik akkor a felső, ha csak kicsit hangosabb akkor az alsó... (tippre, nem feküdtem még az új Swift alatt)
Jó kis olaszautó hang, ez nem bug kéremszépen, hanem az olasz mérnökök biztonsági fejlesztése, így tudatja az olasz autó veled hogy még nem rohadt ki a toronyból a gólyaláb. Azóta sajnos több gyártó is implementálta..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45974 üzenetére
Talán inkább a nyikorgás címűre hasonlít jobban. Holnap ha száraz lesz az idő, majd megkérdezem a csajomat hogy hallja vagy nem hallja. Ha ismét jelentkezik, akkor folytatom a kutakodást.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45975 üzenetére
Akkor mégis én vagyok a b**i, mert én utánahúzok, igaz nem nyomatékra húzom, hanem érzésre kézzel... így le tudom venni defektnél az út szélén is és feldobni a pótkereket.
Sajnos a gumisok úgy ráhúzzák hogy a gyári kerékkulcson a majd 90kg-ommal ugrálnom kell h lelazuljon, ha sikerül, de volt már h nem jött össze és egy kamionostól kellett vonórudat kölcsönkérnem toldásnak...
Az első nekem inkább lengéscsillapítónak tűnik...@dethroner: Csáposon elő kellene tudnod idézni a hangot (pajszer nem árt hozzá). A kerékméret azért izgi, mert a szélesebb felni bele tud érni ide-oda ha nem gyári, de mivel ez a gyárija...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45977 üzenetére
Én egyrészt megzsírzom a csavart, másrészt tényleg nyomatékra húzom, azt pedig kézzel, még a gagyi gyári szerszámmal is le tudom tekerni. Sosem volt vele bajom.
Régebben, mikor még sk cseréltem otthon kereket, akkor volt, h annyira meghúztam a csavart, h a hátsó kereket arrébb raktam. De már leszoktam erről, totál felesleges megtépni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #45975 üzenetére
Ha rajtam múlik, ezeket többé légkulccsal nem piszkálják. A régi autóm mindig magamnak cseréltem, de ősszel nem voltam túl jól, gondoltam kifizetem és csinálják meg. Most alig bírtam leszedni a keresztkulccsal, szidtam az összes anyját a baromállatnak.
A swiften egy másik gumis cserélte a kereket decemberben, most amikor szedtem le nem volt durván ráhúzva, de olyan vinnyogás közepette lazult meg az összes csavar, tőlem volt hangos az egész parkoló.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45978 üzenetére
A zsírozás alap, én még a kerékagyra is kenek picit körben, hogy ne szoruljon fel, mert a "vérprofigumis" simán szárazon hagyta amikor a télit rakta fel... lefelé meg nekifutásból rugdostam le szó szerint... Oda sem mentem többet. Vettem annó egy doboz gépzsírt ( [MOL EP2] ), ezzel kenem és semmi baja évek óta, alig fogy belőle, egy ilyen kiszolgál egy életet kb...
@dethroner: Jah, az már volt nekem is műsoron, azért gondolhatod hogy ráhúzta, ha a 3m-es vonóruddal tudtam csak lelazítani... Azóta nem járok gumishoz, csak ha szerelni kell a felnire vagy defekt van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45965 üzenetére
Nem tudom, mi okozza. Az oktatóm mondta mint lehetséges okot, mikor a WagonR-ünk nyüszögött, de kiderült, hogy csak a bal első féknyereg ragadt egy kicsit, nem ment vissza teljesen, megzsírozva a vezetőcsapokat megszűnt a hang, és azóta (~2 éve) sem jött vissza.
Amúgy a kerékcsavarokat én sosem kenem be semmivel, leszedéshez van elektromos ütvecsavarozó, felrakáshoz meg nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #40993792 #45981 üzenetére
Vidéken a szomszédom volt a gumis, az volt a jó világ, reggel elvitte a kocsit és nyitás előtt megcsinálta, én meg vittem utána a bringáját.
Itt a hírhedt fővárosunkban sajnos be kell "csak" csalni az ügyfelet, utána úgyis csak az új gumiról kapsz számlát...
A mostani gumisom mindenről kétoldalas papírt nyomtat (30 forintos szelepsapkáról is!), de sajna olyan áron is dolgozik...
De hogy ellenpéldát is mondjak: [link] Nem valami bizalom gerjesztő cég, az arcok sem, viszont évekig oda hordtam a régit, feleségemmel, gyerekkel, sosem volt gond velük (illedelmesek, tisztelettudóak voltak), mindig jófejek voltak és korrektek, egészen emberi áron dolgoztak és mindig alkuképesek voltak, ha én néztem be vmit akkor is... nem várták el sosem a jattot, persze mindig kapott a srác egy ötszázast zsebbe.@tboldi: Lehet szegény dethroner-nek csak ennyi gondja van, h az ESP beavatkozik, de lehet más is. A w140 futóművét zsírban kellett tartani, akkor csendes volt, de a monroe-k nagyon nagyot dobtak rajta még 255/45ZR18-al is kényelmes volt.
@pjen: Fűrészfogas kopás okozná?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
TPMS-re van KRESZ/jogszabály/törvény? Büntet érte a rendőr ha nem működik? (szét túrtam a zinternetet de nem találok semmit sem erről)
Műszakin bukik, azt tudom, de mi van ha csak a nyári garnitúrába teszek és mindig azzal viszem műszakizni?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45986 üzenetére
Igen, tudom h mást nem is fog kiírni... de letojom, azért 40rugó a 4db, ha azt mind eggyel jobb (tehát 10ezerrel drágább/db) gumira költöm, nem mindenki jobban jár és nagyobb biztonságban lenne!?
@tboldi: És műszakin hogyan megy át amikor random eresztenek le az egyik kerékből? Mellesleg ugye tudod hogy a Suzukik figyelik a kerék helyét is? szerinted az esztergomi vas nem fog rádöbenni hogy a csomiból jön az összes jel? a verda is magyar, nem hülye
Vagy marad a B tervem, veszek még 4-et és megpróbálok elemet cserélni a kiszereltekben és utána vmi epoxival visszatömíteni (na azt vidám lesz majd kimosni belőle), de ahogyan nézem ez a VDO eléggé egybe van öntve.. szóval szét kellene rendesen barmolni hozzá.
Nah ha valakinek tönkremegy 1 db gyári kérem jelezze, ne dobja ki, próbacseresznye...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Brogyi
senior tag
válasz 2ozzmexy #45988 üzenetére
Igaz, mert mikor cseréltem 8 db jeladó volt a kocsiban, és tudta melyik a jó. Ezért se jelez hosszú állás után. Gurulni kell vele. A kocsiban, vagy a csomagtartóban lévő nem ad erős jelet, és nem forgó. Valószínűleg mint a mobilokon az NFC úgy működhet. Találgatunk. Sajnos az autószerelő is.
-
Hego
tag
Volt már valakinek olyan, hogy teletankolás után az üzemanyagszintjelző nem mozdult? Ugyanannyi kockát látok mint tankolás előtt. Swift 2019-ből.
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
beef
őstag
Nekem sem jelentkezik ilyen (2017 Ignis), viszont totál használhatatlan a 10 kis kocka, mert pl . első 100+ km után tűnik el egy, majd kb. 40km után azonnal második. Teljesen használhatatlan. Legalább annyira, mint a pillanatnyi fogyasztásmérő csík (miért nem lehetett maradni a régi, érdemi számszerű kiírásnál vajon?).
-
2ozzmexy
aktív tag
Menj még vele pár km hogy az úszó bealljon a helyére. Nagyon tele nyomtad?
Auris 2007 is dettó, menni kell vele, ha kB 30-40km után sem változik akkor szerviz.@beef: Hogy anyosod is lássa a jobb1ben hogy mennyire tolod és bele tudjon ugatni. A számosat sosem kérdezték bezzeg az a zöld csík mindenkinek szemét szúr... Amúgy a mutatós is csal, mert a feléig lassan megy le utána meg csak úgy szalad. (Vitara 2019)
@dethroner: 30$ alatt ebayen sincsen, van ennél olcsóbb? Itthon 10k a legjobb ajánlat /db.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
Engem inkább az zavar, h mikor kiírja nekem, h 0km van hátra, akkor talán belefér a 37 literes tankba 30liter.
Ennek igy sok értelme nincs. Úgy kell számolnom, h napi km órát nullázom tankolásnál, és az bc szerinti átlag fogyi +0.2 literrel lehet visszaszámolnom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz #40993792 #45998 üzenetére
Ez azért van, mert az üzemanyagtank rendszerint nem egy szabályos téglatest, tele van csonkításokkal, a szintjelző jeladója meg egy egyszerű úszó. Ha utóbbi lejjebb megy mondjuk 3 centit, az nem feltétlenül jelent ugyanakkora mennyiséget, mint az azt követő 3 centi.
szerk.: 46k!
[ Szerkesztve ]