Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45902 üzenetére
Tetszik a logikád és van racionalitás alapja, ritkán forgat az ember egy szívóbenzinest 4000 fölé, pedig ugye a kW arra van megadva...
1,4T motor 1500-tól 200Nm a nyomatéka (swift sportban erősebb 10%-al) és ez egészen tart a piros tartományig.
Ha már LE/kg arányok: Vitara (nem hibrid) 140LE/1140kg
Utána járok az Astra esetében... nem tudok számokat fejből.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
válasz ncc1701 #45902 üzenetére
Szia,
Ez egy Baleno 1.0 boosterjet fékpadi mérése. Ránézésre, kb jónak is mondható.
Látszik rajta, hogy olyan 1600-as fordulat körül már van 140NM. Az 1.2-esnek 120NM van 4400-as fordulatnál.
Ami hátrány az a kb. 0,8-1mp-es turbólyuk.
Én általában 1800-as fordulat fölött használom, átlagos gyorsításoknál, olyan 3000-3500-as fordulatig forgatva.[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
ncc1701
veterán
válasz szivacs1987 #45904 üzenetére
Akkor ezek szerint nagy csodák nincsenek, a turbós nyomatékosabb.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45906 üzenetére
[link] Ilyen Opel volt, és elnézést az elírásért, nem 1literes hanem 1,2-es turbó motor...
Vezetési érzetre dinamukisabb és nyomatékosabb az 1,4T Vitara.... Meg egy Ford Focus-t próbáltam még (1L EcoBoost 125LE), de az sem volt meggyőző az 5 ajtós mivolta ellenére, jah és bő 2 millával a keret fölött volt... hát még a kombi...
Az 5ajtós autóknál (nem mindegyiknél) még a Vitarában üllve is a hideg futkos a hátamon, amikor látom a hátsó ülésen a gyereküléseket, köztük anyuka és utaznak 5centivel a csomagtérajtó mögött... Akkor gondolj bele milyen érzés amikor a céges duplaüléssoros nyújtott platós Ducato-val követek egy ilyet, egy bebamulás rakottan és átmegyek rajtuk...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
Szerintetek miért van a gépkönyv szerint különbség az izraeli 2017-es swift fogyasztásában és tömegében, a normál verziókhoz képest? Fogyasztás pár decivel több, a menetkész tömeg 10kg-al több? Tettek bele némi páncélzatot?
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #45911 üzenetére
Ez logikusan hangzik. De nem kéne a hűtőrendszert bemutató fejezetnél ugyanúgy kiemelni, hogy az izraeli más? Meg elég meleg lehet Cipruson, Spanyolország és Olaszország déli részén, Portugáliában is. De ezekhez nem jelzik a kivételt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45912 üzenetére
Nem lehet h ott más volt a felszereltség? Mondjuk ami máshol nem elérhető... elektromos ülések elég nehezek... Plusz lufik, amit ott a helyi előírások követelnek amik szigorúbbak mint az EU előírások? Nagyobb légkondi hőcserélő esetleg és nagyobb hűtőkör (feltöltő mennyiségre)?
Lőni már nem nagyon lőnek arrafelé, főleg magányosan poroszkáló swift-ekre, mert Obama (vagy még Bush a fene se tudja) odament aztán mindekit jól szájba...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ki OFF-olom, mert valószínűleg nem ide tartozik:
spritmonitor.de-n reggeltem a Vitara-t, de ugye nem nulláról indul a km számláló és most nem igazán akar semmit sem kalkulálni... Ez normális?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45920 üzenetére
Nem, csak ezt az egy tankolást, amit tegnap csináltam (39,64L és majdnem kiesett a a mutató már, 54km-re számolta a fedkomp a megtehető távot 8,45l/km átlaggal), mert végre eljutottam odáig (november óta) hogy felvigyem...
Ezek szerint volt még benne 7L E10-es nyál!?
Valahogyan nem jön ki a matek, két kattanásra tankoltam pedig... (47l-es a tankja gépkönyv szerint)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45922 üzenetére
Okés, akkor majd ha megint tankolok akkor felviszem azt is.
Decikben volt mérhető a gyári feltöltés... kicsit illuzió romboló volt, amikor átvettem a szalonban a kocsit és kiírta hogy azonnal menjek tankolni...
Szószerint értsd hogy 2-3km-re elég benzint hagytak benne...
Amúgy nézem hogy van akinek ugyanez a kocsi 5,55-t eszik... biztosan rossz a lábam.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45924 üzenetére
Eddig mindig ilyen tizenpár litereket tankoltam az E10-esből, de tegnap (a többiek ajánlására megrendeltem a Forensis kártyát) telenyomtam Mol EVO 100 Plus-al, mert annyira a bányászbéka hátsója alatt van az üzemanyagár, hogy jobban megérte most telenyomni a prémiummal (333HUF/L-re jött ki kedvezménnyel), mint havonta E10-et tankolni... (utoljára 384-ért tankoltam az E10-nek literjét, BP...)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
WagonR update:
Egyre több a baj vele, úgyhogy nincs más választás, be kell tolni a Lajtába.
A gumiharang ki lett cserélve, minden oké, nincs panasz az elvégezett munkára. Viszont 16 év után elfosta magát a baloldali teleszkóp a csomiajtónál. Délelőtt megrendeltem az újat a Bárdi oldalán, 15h után pedig már át is vehettem, majd be is szereltem. Fasza lett, de lehet, hogy kéne cserélni a másikat is, ne legyen felemás.Ja, és apum nem szerette meg a Hondát, mert mára szabit kért, nem volt alkalma vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
válasz 2ozzmexy #45923 üzenetére
Ez teljesen normális. Tavaly ugyanígy hoztam ki az Ignist a szalonból mondták is hogy első utam a benzinkút legyen
Idéntől fogva én is áttértem a Shell V-power 100-ra.
Azért érezhető a különbség főleg ha gyorsítani kell...
Ma is tapasztaltam előzés közben. Nekem megéri az 1500 felár teli tankonként. -
válasz csaba1203 #45927 üzenetére
Ugyanígy kaptuk az Scross-t, még jó hogy szalontól kb. 50 méterre van egy kút.
Ha kifogy a tank, akkor most én is tervezem a 100-as kipróbálását, úgyis olcsó most, meg amúgysem olyan nagy a különbség tankolásonként.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #45927 üzenetére
Nem tudom te merre laksz, de BPen a 100as prémium meg az E10 között sokszor van 60-70huf különbség literenként...
A Vitara 47l-es tankjanal az nem 1500 difi.
Meg én ritkán küldöm tele, olyan negyed tanknal ratankolok 5ezerert mindig.
Amúgy ne aggódj, a régi kocsit amikor vettük még 1996ban Karcagon nem volt benzin kút és ugyanígy kaptuk... Szerinted? Szóltak hogyha megyünk az autoért vigyünk kannaban pár litert... Az első kút 40km-el arrébb volt... A szalon udvarán kannabol töltöttük a vadiúj 5millas kocsit, kicsit csöves érzés volt...
@SymBioTe: forensis kártyával kevesebb a difi"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #45930 üzenetére
Igen, már néztem, szerintem berendelem én is azt a kártyát.
Győrben is kb. ~40ft diffi van literenként.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45940 üzenetére
Csak nagyon szór... az 1,4T Vitara pl 5,55-8,7-ig van minden, az átlag 6,5, az a legtöbb, de azt nekem csak autópályán 6-ban óra szerint 127-129-nél tudja... A 8,7 az tömény város (BP vacakul beállított lámpákkal). De szerintem ennek kb az utolsó szempontnak kellene lennie egy új autónál...
@Zsolt_72: Azért ennyit nem fejlődött, a legtöbb fogyi adat csak papíron létezik az EU elhallgattatására... Még várom a rönós HSZ-t, de ha megnézed az sem fogyaszt mérvadóan többet. Az ilyen 3-4 lityis fogyasztás az nagyon ideális körülmények között mérhető csak.
Az egyik kollégámnak Prius Mk2-je van, ha hazafelé a BP-i dugózásban lemerül neki az akku, akkor a nagykovácsi emelkedőn csak az 1,5-ös benyás motor (77LE) viszi fel a majd' 2 tonnás bódét, de ott már nem 4-5 litert eszik...
A píszí jegyében maradjunk annyiban, hogy nem lett jobb a fogyasztásuk, csak dinamikusabbak lettek...
Az ilyen 3-4 literes fogyasztást csak szeretnénk, de sok múlik a vezetési stíluson is, meg azon is hogy mennyire bejárt út.
Másik példa: Igen, a SS-al kevesebbet ennem nekem is a Vitara, csak a turbó is hamarabb dobja be a törölközőt, kérdem én melyik éri meg jobban: 1-2 decivel többet fogyasztani 100-on vagy néhány évente turbót cseréltetni? Mellesleg a szívóbenzines sem szereti ha a meghajtott blokktól egyik pillanatról a másikra elveszem a kenést és a hűtést...Zárszóként: Ha 2-4 deci fogyasztáson rugózunk, akkor nem engedhetjük meg magunknak hogy autózzunk...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz #40993792 #45942 üzenetére
De ez eléggé vidék... Azért város és város között is van különbség.
[link] 8,88-ról lement a srác 7,53-ra, a difi annyi volt hogy felrakta a nyári szettet (gondolom a gyári EC5) és E10 helyett 100-ast tankolt.A 2001-es 1,4 VVT-i szívó benzin corolla (E11 facelift sedan 97LE 1039kg) evett 7,2-7,9 között a városban, télen inkább 8,3-9,4, az 1,4T GL+ Vitara (2019 140LE 1140kg részecskeszűrős) 7,3-8,2, télen inkább a 8,5-9 ugyanazon út, ugyanaz az utas, ugyanaz a nyál. Ennyit nem híztam október óta.
Ennyit tesz hogy BP-en kell elmenni a gyerekért, ötezer+2 lámpa, az utolsó használaton kívüli zebrához is van két lámpa igazítva, de a Váci úton pl a nyugatitól árpád útig nem tudok elmenni hogy ne fogjon meg legalább 6-7... (remélem nem olvassák rendőrök, ha 120-al tolom végig akkor sincsen zöldhullám éjjel) Innen csókoltatom a városvezetést...
És ez csak egy út, ha dugó is van, akkor abszolúte nem nyerő, mert mire mindenki megtalálja hova dugta el az egyest, hatodik poziból sokszor már nem férek át rajta... Hogy a főváros közepén szintbeli vasútikereszteződésről ne is beszéljünk, ilyen csak fejlődő országokban van még, de ott már megették a törzsivezetőt...Tuti javulni fogok most, mert váltottam E10-ről mol evo100 plus-ra egy tank üzemanyag erejéig, megnézem, max volt egy "nemjöttbe"...
Nekem még a forensis kártyával is literenként erős 30-40 forinttal drágább a prémium, de ha annyival kevesebbet enne vele a vas, akkor megérné jobban."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz 2ozzmexy #45941 üzenetére
"Az egyik kollégámnak Prius Mk2-je van, ha hazafelé a BP-i dugózásban lemerül neki az akku, akkor a nagykovácsi emelkedőn csak az 1,5-ös benyás motor (77LE) viszi fel a majd' 2 tonnás bódét, de ott már nem 4-5 litert eszik..."
Prius 2 saját tömeg 1375kg, a spritmonitor átlaga 5,22l/100km.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PeterPH #45945 üzenetére
Lehet a forgalom csökkenés is, vagy a téligarnitúrája vmi nagyon tapadós fajta... de nem sok, csak BP nekem is ennyiket evett az mol E10-ből télen a Sebring-ekkel..
@kenguru99: Plusz a hátuljában a cuccok, a sofőr 120kg-os "habteste", a két brutál ISOFIX fotel, a tetőbox meg a többi. Lemértük, kiszálltunk és csak néztünk. 1783kg (aszem ennyit mutatott a kamion mérleg) teli tankkal+utasok, bár vmi spéci limited lehet, mert még az ülések is elektromosak és bőrözöttek benne, meg napfénytetős, sötétített üvegek stb.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45948 üzenetére
Az lehetséges, mivel általában azok szoktak az adac teszten dobogósok lenni, amik tapadnak is, tehát a gördülési ellenállásuk is jóval magasabb... (a választásra adok egy like-ot, csak itt nem tudok) A téliknél ez hatványozottabb a lamellák miatt, amik növelik a felületet azzal hogy szétnyílnak, így viszont nő a gördülési ellenállásuk, ami nedves/havas úton jó (jobban tapad minél több van belőle), viszont szárazon nehezebben forgatja a motor.
Azért szerelik gyárilag eco gumival a kocsikat, mert azzal kell eladni, amivel a hivatalos mérésen részt vett és azoknak kicsi a gördülési ellenállásuk (pl. EcoContact5), viszont cserébe nem tapadnak... ha megnézed nem a tesztgyőztesek a "legüzemanyagtakarékosabbak" (bocs, nem tudok rá jobb szót mondani).
Szerintem a gyári Yokohamával is többet enne, mint a szintén gyári szerelésű nyárival, ezért is adták el nekem is nyárigumival novemberben az autót.Bár kíváncsi leszek mennyire lesz így "eco" az EcoContact5 a fedkomp szerint...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest