Új hozzászólás Aktív témák
-
zhali
csendes tag
Veszel egy hosszú csavart és levágod a fejét, vagy egy menetes szárat.
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem megy bele... de ha mégis sikerülne akkor tudasd velünk is légyszi.
M12x1.5-es menet van benne S-Cross és Vitara esetén, ha valakit érdekel. Még keresem a jó megoldást, bennem az is felmerült hogy hideghengerelt köracélt beviszek egy esztergályoshoz és vágatok egy menetet a végére 23mm hosszan.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hun005a
tag
Sziasztok
Elnézést a tudatlanságomért de még soha nem vezettem suzukit
Egy ismerősöm elmondása alapján egy ideje az autó 2. fokozatban ha elveszi a gázt nem lassul hanem magától megy úgymond de csak ebben a fokozatban.Ez normális vangy lehet azért mert túl alacsony lenne a fordulat?
Konkrétan egy Ignis azt elfelejtettem
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hun005a #45454 üzenetére
Milyen Suzukiról lenne szó pontosan? Eddig én azt tapasztaltam, hogy ezeknél a kisebb hengerűrtartalmú, turbóbenzines autóknál (pl. Suzuki 1.4T, VW 1.4 TSi, 1.0 TSi) közel sem olyan erős a motorfék, mint amit megszoktam a régebbi szívóbenzines, turbódízeles autóimnál.
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez a megy magától dolog nekem furcsa így ebben a formában. Mit akar ez jelenteni?
Alapjáraton az 1,4T Vitara 6-osban 30-al gurul ha mindent elengedek és meleg a motor, hidegen gyorsul is, mert felemeli az alapjáratot 1200-ra és ott már van nyomaték is...
Minden autó megy magától, tedd be egyesbe, enegedd el a kuplungot és minden pedált és menni fog magától (nem túl gyorsan de menni fog), "automobil" = "magátólmozgó" (nem kell lóval vontatni) amelyik ezt nem tudja abban nincsen alapjárat = hiba.
Az 1,4BoosterJet motor leadja a max nyomatékát már 1500-as fordulaton, alig érek hozzá a gázhoz és megy, ha tiprom akkor meg nagyon megy."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz 2ozzmexy #45413 üzenetére
Már ne haragudj, de ez nem defektjavító kérdés. Egy ilyen gumisérülést az sem véd ki, ha teljes értékű pótkerék ott lapul az autóban.
Egy ilyen sérülés meglehetősen ritka. Szerintem te is meg tudod egy ujjaddal számolni, hogy az elmúlt 20 évben hányszor kellett útközben kereket cserélned. Ennyi erővel lenni kellene még az autóban pótszélvédőnek, pótreflektornak, pótdugattyúnak, stb.
Amúgy, ismerősöd nagyon jelen lehetett az esetnél, elismerésem neki!Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
dethroner
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz M_AND_Ms #45459 üzenetére
Igen arra céloztam hogy a defektjavitoval varhattuk volna az automentot a lealloban. Szerencsére feldobtuk a potkereket és mentünk tovább.
Észnél is volt és gondolom még élénken élt benne a pár évvel korábbi repulesunk, az is ilyen volt csak bal első kerék Németországban... Azota sem tudunk nevetni rajta... Na akkor bukfenceztunk 3at a 156ossal majd beleborultunk az árokba és örültünk h élünk.
Nem rángatta hanem szépen lassító fekezessel lehuzodott a lealloba én meg elmenekultem jobbról mert megallni esélytelen voltam.
Én rossz példa vagyok, mert vmi Isten adta tehetségem van az összes elhagyott csavar és szög gumiba építeseben... 8 a rekordom egy gumiban. Szóval én sokszor használom a potkereket és amíg a másikért nem tudok menni addig azon járok. A cégesbe is vettem onkoltsegen egyet, mert ismerem magamat...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz M_AND_Ms #45462 üzenetére
Dehogynem olvastam. 25 éve vezetek, eddig összesen egyszer volt egy lassú defektem, már több mint 20 évvel ezelőtt. Mégis, amint megvettem novemberben a swiftet és hozzá a téli gumi+felni szettet, egy kereket egyből raktam is be a seggébe, nem érdekelt hogy ezzel még tovább csökkentettem az amúgy se tágas csomagtartót. Ha akár csak egyszer is használni fogom, már megérte és nem azon fogok anyázni hogy a ragacsot hiába fújom a gumiba
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45460 üzenetére
Te sem érted, mire gondolt, ennyi erővel legyen nálad egy pót autó, mert mi van, ha kikönyököl a dugattyúd.
Nem számolom, de 650-700ekm körül van a lábamban, és ilyen szétszakadós gumi sérülésem nem volt még. Csak 1 esetre emlékszem, mikor gumit kellett cserélnem, de az is egy lassú defekt volt, kútról-kútig eljutottam volna bárhová, de a csere volt az egyszerűbb, illetve ott volt fullós pótkerék.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #45464 üzenetére
Uraim, nyugalom. Ez nem km vagy gumigyártó vagy felkészültség kérdése, pusztán szerencse. Van akinek ritkán esik pofára a zsírosdeszkája, az enyém mindig, ennyi, nem vagyok szerencsés típus. A feltöltött képet vmi fémtörmelék okozta, amivel nincs is baj, előfordul, ennyi erővel ti is belemehettetek volna és most más mutogatná az elrettentő képet.
Nem kell egy komplett autót magaddal cipelni, de gondolj bele hogy ez nem itthon történik, hanem mondjuk Szerbiában vagy Bulgáriában. Na ott hívd fel a "sárga angyalt", mi is a számuk? Naja... Vagy Svájc? Ott mennyiért is jön a tréler? Akkor nem olcsóbb bedobni egy mankókereket?
Mint fentebb is írtam nem vagyok szerencsés típus ezért számomra a teljesértékű pótkerék megfizethetetlen, én ettől alszom nyugodtan, más meg attól h fizet az Assistance szolgáltatásért, ez ilyen...Mellesleg velünk ugye ez volt a második ilyen eset, az elsőnél balfék voltam (lerántott a fűre és elrántottam a szalagkorláttól) azért lett akkora baj belőle, itt ő vezetett és megfogta, szerencséje volt h nem az elsőkerék, mert azzal neki sem sikerült volna...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Most hogy így mondod (le is kopogom) vagy 3 éve nem volt defektem...
Előtte 2-3 havonta egy befigyelt éveken át. A legdurvább a 8 idegen tárgy volt a gumiban, a gumis azt mondta h annyiba kerülne javítani amennyiért ad nekem egy vadiújat...
És a legviccesebb h nem engedett le a kerék, csak az utolsónál, a többi 7 úgy állt bele h le sem engedett tőle a kerék. Tanultam belőle, azóta a szezonális átszerelésnél a kavicsozás közben keresem a nem oda illő tárgyakat is (facsavar, szög, szerelőszalag, rajzszög, rugósalátét, stb.)."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #45465 üzenetére
Én értem a logikádat, és osztom is, abból baj nem lehet ha van pótkereked, de mégsem kell. Fordítva már más a helyzet.
De ha nem függ semmitől, csak a szerencsétől, akkor lehetne egy úton két defekted is (nekem volt, igaz 2,5 millió km/35 év alatt egyszer). Egy ilyen sérülés valószínűsége talán nem nagyobb, mint a dupla defekté.
Még a tömlős/diagonálos időkben kezdtem a '80-as években. Ott nem volt lassú defekt. Nem volt szervó még sok teherautón sem, de nem végeztem az árokban egyszer sem. Ha belegondolok, hogy motorkerékpárokon is jártunk tömlős gumikkal, az ma már ijesztőnek tűnik. Felőlem hívhatjuk szerencsének. -
kunberci
aktív tag
válasz #40993792 #45468 üzenetére
Nálam ez a megoldás teljesen bevált. Tulajdonképpen a 3 centi XPS lap vastagságával, és az OSB lap vastagságával került feljebb a csomagtartó alja. A kerékcserével kapcsolatban nekem is az a véleményem, hogy a TPMS-s szenzoros kerékbe én sem fújatnám be a defektjavító spray-t. Sőt a biztonság kedvéért én két kerékkulcsot viszek. Egyiket lazításra, másikat meghúzásra használnám. Egy picit én is szeretem magam túlbiztosítani.
Lazításra: ezt használom egy 125-ös toldó szárral, és egy hosszított dugókulccsal.
Meghúzásra meg egy ilyesmi nagy-áruházi teleszkópos kulcsot összetolva.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #45469 üzenetére
Igen, szerintem szerencse is meg az is hogy akkoriban nem iagzán verettük 150-el a pályán, mert (igaz gyerekként) de a '80-as években már éltem és emlékszem hogy a 105L Skoda (a lopakodó villám ahogyan édesapám hívta, Isten nyugosztalja) 80 fölött szét akart esni, 120-nál sokkal többet meg kizsírozott szakadékban zuhanva sem tudott a 4-es váltóval. A lényeg hogy az egy más világ volt.
Mi azért landoltunk az árokban, mert a durrdefekt kitépte 200-nál a kezemből a kormányt, lerántott balra a fűbe a belső sávban és reflexből elrántottam a kormányt h ne szakítsuk át a szalagkorlátot, ezért keresztbe fordultunk, bukfenceztünk balra 3-at majd amint újra a talpán volt kicsúszott a leállóba a kocsi és a padkán megakadva borult az árokba... a tetején állt meg a menetiránynak háttal. Gyakrolatilag a felismerhetetlenségig összetörtem azt az alfát, pedig két kézzel fogtam a kormányt és akkor már vezettem vagy 3-4 éve napi szinten. A sors iróniája hogy az a 156-os nem az enyém volt, hanem az ismerősömé (akkor még csak a kollégám volt), azóta jóban vagyunk, de még hónapokig rémálmaink voltak utána. Azért kétkilónál akkorát perecelni, csoda hogy életben maradtunk, ő agyrázkódást szenvedett (eszméletlen volt amikor megálltunk), nekem megrepedt 2 bordám és betört a fejem és én is alig voltam magamnál. Megbüntettek 800€-ra közútiveszélyeztetésért és még plusz 400€ volt az autópálya rekonstukciója és a roncsok eltüntetése.
Mindez egy durrdefekt miatt, amit nem tudjuk mi okozott, a rendőrök is értetlenül álltak a dolog előtt, helyszíneltek, vizsgálódtak, majd azt írták a jegyzőkönyvbe h ismeretlen okból defektet kaptunk és lefutottunk a padkára. Felelősségre nem vontak senkit, de magunkon kívül még 2 autóban tettünk kárt, igaz azok kisebb károk voltak.Az ilyen megtörténik, ez ellen semmi sem véd meg és tudni kell továbblépni rajta.
Nem ezért vagyok a teljesértékű pótkerék mellett és belátom h ritka az ilyen defekt, de én mint fentebb is írtam másképpen állok a dologhoz, a pótkeréken van hogy 60-70km-t is elmegyek mire el tudok menni a javítottért. Az én gumisom annyira leterhelt (mindig), hogy őt kivárni egy élet, jobb ha otthagyom és majd szól ha a srácok végeztek vele és vihetem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
szerk.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Dvix
senior tag
Enyhe kifejezéssel is élve egy semmitmondó cikk született ezen a szemét honlapon, a sx4-s-cross-hybrid -et hivatott bemutatni. A cikk elején már leírják is a kommentelőik nagy részét Az autónavigátor egy pöce.
[link] -
2ozzmexy
aktív tag
Bocs, lehet nyers leszek, de nem. Ilyen szituban két dolog tart az úton, a lélekjelenlét és a rutin, hogy ösztönből ne úgy csináld mint én...
Megmarkolod a kormányt két kézzel izomból és lassítófékezéssel lelassítasz majd manőverezel. Vezetéstechnikai tréningen azt tanítják h oda nézz ahova menni akarsz és ha kell akkor szedd le a kocsi oldalát a korláttal vagy vegyél ki 3-4 terelőkarót/útjelzőkarót, abból kisebb baj lesz mint a rángatásból és kapkodásból.Mint korábban is írtam (nem csak ilyenkor igaz!) ha a gumik jók akkor segít az elektronika, ha defektes/elkopott/elöregedett akkor megteszi amit tud és annyi, onnantól azt mondja hogy OMB van.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Pist@bácsi
őstag
ESP -s autóval még nem volt durrdefektem. Remélem, hogy legalább nem ront az elektronika a helyzeten, mert ugye az beavatkozik ilyenkor is. Az ellenkező oldali másik tengelyen lévő kerék fékezésével próbálja irányítás alatt tartani az autót. Az is lehet, hogy figyelembe veszi a szenzor által mért teljes nyomásvesztést, bár szerintem ez nem szükséges, mert eleve fordulatszám különbséget és kormányszöget mér.
Régebbi autóknál az volt a lényeg, hogy semmiképp ne fékezz hirtelen, finoman lassulj le. Rendesen csavarja kifelé a kormányt a kezedből. Te ellen kormányzol, és ha ilyenkor keményen fékezel, akkor az is az ellenkormányzás irányába kezd hatni és túl sok lesz, akkor te visszarántod és... a többit már tudod.
Száraz úton és 100km/h alatt jó eséllyel megfogtad. De nagy sebességnél, és/vagy csúszós úton, ahogy a kolléga is vázolta simán lehet belőle bukfenc. Persze a rutin mindig előny, de ilyen esetben inkább az óvatosabb sebesség megválasztás, a gumik rendszeres ellenőrzése az amiben ez a rutin megnyilvánulhat, ezek nem garantálják, hogy nem lesz durrdefekted.
Durrdefektet pedig nehéz gyakorolni, nekem volt 2,5m km/35 év alatt 3-4.[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
válasz Pist@bácsi #45480 üzenetére
Értem igen
-
Pist@bácsi
őstag
Magát az ESP-t lehet tesztelgetni, biztonságos körülmények között gyakorolni hogyan reagál.
Nekem a Vitarával még nem sikerült működésbe hoznom. Száraz úton elég extrém dolog kell hozzá, hogy dolgozni kezdjen. Mondjuk a durrdefekt az.
Hóban, hátsókerekes (rakott) kisteherautóval egész okosan segített főleg kanyarodás közben gázadásnál nem engedte kitörni a farát.Sport Swifttel viszont lehet vele szárazon is farolni. Kanyarban nagy gázzal kiteszi a se**ét, pedig elsőkerekes. Ez szerintem szándékos fícsör. Tuti van valami speciális program az ESP-n, de olyan érzés, mintha baromira tudnék vezetni, pedig dehogy.
[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
szerintem aki eddig akart venni Vitarát meg S-Cross-ot mild hybrid rendszer nélkül az megtette. Ezt mutatja az első két hónap autóeladásai is.
[link][ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Egyetértek veled. Ugyan ez túl rövid időszak, beleesett a modellváltás is és nincsenek külön véve a magántól, a céges és az állami vásárlások sem. Ezzel együtt komoly visszaesés. Az is igaz, hogy volt honnan visszaesni.
A címet hatásvadásznak tartom. Egy autógyárnak ugyan tökmindegy ki vásárolja a kocsijait, de aki a saját pénzét költi, saját magának vesz autót arra mondanám, hogy a választása tükrözi a népszerűségi sorrendet.[ Szerkesztve ]
-
Első két hónap azért annyira nem releváns szerintem, mert át kell állni a hybridre. Gondolom én.
Kövi hónapok meg a vírus miatt lesznek rosszak eladási szempontból.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Dvix
senior tag
válasz #40993792 #45488 üzenetére
Persze, igazat adok, de amíg "jóárasított" autókkal ment a piac és az eladás 1000-el, most meg a más alternatívák 5,1milla indulóártól(Vitara, S-cross) erősen előtérbe fognak kerülni. Teljesen igaz amit írsz egyébként.
A toyota kooperálás gyümölcsét természetesen én is nagyon várom! -
Rico Muerte
csendes tag
Sziasztok,
1.3 92 LE Swift III-hoz (2007 dec) tudnátok ajánlani egy jó 44/45 AH akkumulátort. Érdekes módon balos +-ost alig találok.R_M
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Rico Muerte #45490 üzenetére
Bosch Silvert nézz bele vagy Varta Blue Dynamicot, esetleg Banner. Amúgy miért ilyen kicsit nézel? Fizikailag mérd meg centivel mekkora fér be és akkor nézhetnél egy vagy két mérettel nagyobbat, ott jobban van választék...
Más: Tudom h leragott csont, de az E10 kapcsán nem értek vmit: 30napig jó a benzin a tankban, node mikortól? Tankolastol? Mert még egy benzinkúton sem láttam kiirva h mikor töltötték a nagy tartályt, és ugye ez esetben nem mind1 h tegnap vagy a múlt héten...
Ti használtok fedélzeti kamerát?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
joergie
őstag
Valaki tud megoldást arra, hogyan lehet kulcs nélkül bejutni az utastérbe(2007 swift 3 ajtós)? Nyilván nem feltörni akarom bárki autóját, szóval bármilyen megoldás érdekel.(hangos, idő és/vagy eszközigényes)
Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.
-
joergie
őstag
Ez nem tűnik rossznak. Első körben megpróbálnám maradandó elváltozás nélkül.
Akku lemerülve, kulcsok hollétét a hajdani tulaj már nem tudja közölni.
Elsősorban fix, működő megoldást keresek, amit meg lehet oldani szakember nélkül(ha van ilyen).Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.
-
z0l1ka
aktív tag
sziasztok!
Most hogy ilyen jó árban vannak az üzemanyagok,mennyire éri meg egy 1.3.as suzukiba 100-as premet tankolni? megközelítőleg mennyivel eszik kevesebbet?
Ismerősömnek 1.4es kia 0.8 literrel eszik kevesebbet..
shellnél szoktam amúgy tankolni és abbol is a 95-ös adalékost..valamit biztos ér,mivel mióta azt tankolom nem jött elő a p0420 ..<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!