Új hozzászólás Aktív témák
-
hundai
aktív tag
Sziasztok!
Ebben a hónapan le fog járni a műszakim , így mindent leellenőriztem az autón. Egyedül a bal első helyzetjelzőm nem világít. Cseréltem izzót, nem oldotta meg a gondot. Gondolom a csatlakozóval van a gond. Ha nem akkor mit érdemes még megnézni? Emiatt mondhatják hogy nem engedik át? Nem szeretnék fölöslegesen pénzt dobálni.[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hundai #45501 üzenetére
Helyzetjelzo nélkül? El sem kezdik a vizsgát...
Csatira kellene multimatyival ramerni h megvan e a 12V ott, ha nincsen akkor biztosíték, ha az is okés akkor érdemes megnezni a többit is.
Ha a csatinal van 12V,akkor kontakt sprayvel megpucolni, nem wd40,hanem kontakt spray... Mindkét oldalt ellenőrizd, mert van hogy fűzve vannak."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
hundai
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Meglett a hiba, saját magamat sz**attam meg. Le sem merem írni mi volt, mert kiközösítenének a fórumon.(#45506) beef Így van ahogy írtad. Gáztartály másfél év múlva lejár, csere után úgy is újra kell műszakiztatnom, így ha már ráérek, kb mindegy mikor viszem.
Szerintem a téli-nyári gumi vásárlás/ cseréhez hasonló dömping lesz a vizsgabázisokon utána.
[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
SirKero
őstag
Nem mintha a mostani helyzetben ez lenne a legfontosabb de hátha valakit érint : [link]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
dethroner
veterán
Így van, lesznek egyfelől a dráguló autók, másik oldalról pedig a nagyon lecsökkent fizetőképes kereslet. Nem nagyon lesznek eladások.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
napey
csendes tag
Sztem az EU-nak fel kéne függesztenie pár évre ezt az emissziós bírságos dolgot, hogy ne omlassza össze az autógyártást és ezáltal az európai gazdaságot
A vírus átírja a forgatókönyvet -
2ozzmexy
aktív tag
Mióta a politikusok meglovagolják ezt a környezetvédelem dolgot, azóta el is van fuserálva...
Milyen érdekes hogy a konténerszállítóhajón nincsen részecske szűrő...vagy a kőolajfűtésű erőműveken. De kandallót 57-et is berakhatok a lakásomba és senki sem ellenőrzi hogy mit dobálok bele... (és nem csak én hanem ez mindenkire igaz!)
Tudod ez úgy működik, hogyha ma feltalálná valaki (hiszen #maradjotthon, tehát ráér) hogyan lehet fingással üzemeltetni a gázkazánt, holnapra mindenkinek a se**én lesz gázóra, holnaputánra el lesz fogadva a törvény az adózásáról, harmadnapra jönni fog rá a környezetvédelmi adó.
Úgyhogy kicsit úgy érzem, hogy ez egy plusz pénzforrás nekik és már régen nem a tisztább levegőről szól az egész...
A vírus sok dolgot át fog írni, de még élünk és nem lettünk kevesebben sem a bolygón (legalábbis nem számottevően), szóval én inkább a további szigorításokra tippelek, nem arra hogy leállítja/felfüggeszti az emissziós bírságot. És nekem ez még mindig fából vaskarika, amíg látom az utakon (nem csak itthon) a füstölő Golf3 TD-ket vagy a többi olyan 20+éves technikát, amik kb hallomásból sem ismerik a környzetvédelmet."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
Lassan esedékes a családban lévő S-Crossnál a 2. éves szerviz. Lehet belőle bármi gond, ha Suzuki Világnál lett vásárolva és az első éves szerviz is elvégeztetve az autón, de most pl. Székesfehérvárra, a Bartához menne 2. éves szervizre?
Illetve a fékfolyadék és a szervófolyadék az közös az S-Crossnál, vagy két külön töltet?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45516 üzenetére
"Illetve a fékfolyadék és a szervófolyadék az közös az S-Crossnál, vagy két külön töltet?"
Külön töltet természetesen, mivel az egyik hajtóműolaj (hidraulikafolyadék köznapian) a másik meg egy speciális folyadék. (nem tudom már mi az alapja, talán alkohol, csak azt h megköti a vizet és rettentően korrozív)
Szerintem te keversz vmit... A japán autók nagy többségében hidraulikus a kuplung kinyomócsapágya, az szokott közös tölteten lenni a kormányszervóval, de az S-Cross-ban ZF-es EPAS rendszer dolgozik, a hidro-val nem tudnál parkolni. Inkább arra figyeljetek ilyenkor hogy az ABS kockát és az ESP szelepeket is légtelenítsék, ne csak a féknyergeknél, ehhez rá kell kötni a fedélzetit egy gépre és a megfelelő szervíz programot elindítani rajta. Ha nagyon érdekel hogyan csinálja, akkor leírom bővebben is.Szerintem nem para hogyha Bartáékhoz viszed, ismerem őket, eléggé jók, de ha nem vagy biztos benne csörögj rájuk, kézségesen segítenek bármiben.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45517 üzenetére
Igen, sikerült elírnom a dolgot, köszönöm szépen a javítást, fékfolyadék és kuplungfolyadék akart lenni. Kezelési szerint mindkettő cserés a 24 hónapos szerviznél, de ezek szerint ez a kettő ugyanaz.
Illetve azt jól tudom, hogy a szervizkönyvben nincs pontosan beleírva, hogy mikor mit cseréltek, csak egy dátum-hely, egy km óra állás és pecsét szerepel a javításoknál?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45518 üzenetére
Igen, csak a pecséten szerepel a szervíz neve és azonosítója.
Kuplung hidraulika folyadék lesz az, de az nem azonos a fékfolyadékkal.
Noha mindkettőt olajnak hívják a konyhanyelven, a fékfolyadék nem olaj. Két külön szmötyi, külön kiegyenlítő tartályuk van a motortérben. Szóval nem, nem ugyanaz.
Ha ennyire érdekel: [link] Das ist fékfolyadék. Szóval nem, nem olaj, hanem egy glikol/szilikon bázisú folyadék.
Kuplung-ba hidraulika folyadék van (nem fékfolyadék), többnyire DEXRON minősítéssel. [link] például ilyen, de nem tudom milyen típus való a kocsidba így fejből...A lényeg hogy az egyik glikol-bázisú a másik meg olaj-bázisú folyadék.
Majd a szervízelés árát megírhatnád, mert itt BP-en 50-60ezer alatt tuti nem állna meg, Székesfehérvár meg oda-vissza nekem egy jó 6ezres tankolásból meg van."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz BigBlackDog #45518 üzenetére
Kapsz számlát is,abban benne van minden.Legalábbis én a Gusztávnál mindíg kaptam.
45519:igaz bakancs Swift,de a kuplung és a fék folyadék ugyanaz,Csak egy tartály van.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A-a, csak nem látod...
Kormányszervóhoz nincsen tartály véletlenül? Azzal szokták összerakni, pl. Honda és Toyota.
A bakancs swift-nél nem tudom fejből, de kétlem hogy bowdenes a kuplung, hála az Égnek arról leszoktak a japók valamikor a '80-as évek derekán."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pjen
félisten
válasz 2ozzmexy #45522 üzenetére
A kormány szervó motoros.A fék és kuplung tartály közös,egy borda van benne,ha egyik elmegy a másik még működjön.Az előző szériás Swift ben,1999 es gyártás még bovdenes kuplung volt.Volt szerencsém az út szélén egyedül cserélni,beállítani.4K volt,de cserélni eléggé horror.
-
hundai
aktív tag
Találkozott már valaki ködlámpa szétolvadással?
Elsőnek vettem egy teljes szettet ( sumo-ról 07' swiftre ) minden tartozékkal, beszereltettük, majd pár hónap után a lámpatest belülről elkezdett szétolvadni, és az izzók is kiégtek. Vettem 2 lámpatestet, új izzókkal, azok is elhaláloztak.
Már azon tanakodom, hogy veszek egy ledes osram testet, csak az kb 3x drágább...
Illetve van ajánlott centrálzár? Nem kellene a távirányítós nyitás, elég nekem a kulcsos is.-Wake up Neo!
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez érdekes megoldás, hogy csak egy borda választja el... kissé rendhagyó de el tudom fogadni, még nem találkoztam ilyennel...
A Honda, Mitsu, Toyota triónál a kormányszervóval vannak egy tartályon, amelyik EPAS-os, ott csak alulról látszik egy ici-pici kiegyenlítő tartály ami "élettartamra van feltöltve" (10év/200k km), még utántöltőnyílás sincsen, hanem egy csavart kell kivenni mint a váltóból.
A '99-es swift még a 8 szelepes volt, mert azokban fordult még elő bowdenes kuplung? (annak idején ez is olyan volt mint a turbó meg a részecskeszűrő manapság, mindenki ki volt akadva rajta hogy bevittek még egy hibaforrást és emelték a szervízelési költségeket)@hundai: Centrálzárból ajánlott? A gyári? Már ha találsz valahol, de annál kb mind1 szerintem, a riasztó az izgibb része. A ködlámpáid meg lehet túláramot kaptak vagy amit pjen is írt, gyárit rendeltél rá? Azokkal nem szokott gond lenni... igaz erős 40k a készlet relével meg mindennel, de abszolúte megéri. Pár hónapja vett itt valaki egy olyan swift-be, fel is tette a képet róla, keress vissza, azok szerintem jók.
Ez a foncsor hibája szokott lenni ha az előírt teljesítményű és típusú izzó volt benne, ha nagyobb akkor normális h elégett.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
Sziasztok, aki úgy vette az autóját, hogy már a 3+7 év garancia vonatkozik rá, ők kaptak külön egy papírt? mert most nézem, hogy a szervizfüzetben ez az infó nincs benne.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #45528 üzenetére
Igen, van egy külön lap ami a BoosterJet Pro garanciára vonatkozik.
Adják az adásvételivel meg a többivel együtt...
Hozzájár, alá is kell írni.@pjen: Elnézést a késői reakcióért... ezeröcsink nem volt csak a szomszédnak annó, nekünk csak skoda meg 601S volt, aztán Toyota-k. Egy rövid ideig 1310 is volt, de attól hamar megváltak a szüleim, mert kh-s volt nagyon...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #45530 üzenetére
Igen, az enyém minden oldalán aláírt és pecsételt...
Le kell verni az első tulajon... magyar szokás h "elhagynak" ezt-azt, pótkereket, emelőt, kerékkulcsot már aznap amikor megveszik a szalonban. Ha érdekel mi van benne gyárilag (mit kell keresni ami a kocsihoz járt), abban is tudunk segíteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Dvix
senior tag
Remélem mindenki jól van! Korábban sokat elemezgettem itt a topicban, hogyan fogy a piac reagálni az 5Mft-os Vitara-ra, és szerintem most már egyre jobban látszik, hogy zsír új normális autót egyre nehezebb találni ezért a pénzért. A vitara a vírus utáni időiben szerintem még az elején nem fog kelendő lenni, és korábban azt hittem, hogy ez a jövőbeni versenyképességét rontani is fogja. Most látom: nem . Gyenge szívók és 3hengeres turbós kávédarálók sorakoznak ennyiért. Igazi SUV alternatíva kevés van (Dacia Duster nah jah-talán itt van valmi normális motor-meg a Toyotánál ha nem akarunk SUV-ot).
A fizetőképesség csökkenni fog mindenképp a vásárlók részéről. Szerintetek a Suzukinak ezzel a 6,99% THM-es hitelkonstrukcióval(OTP) van esélye labdába rúgni pl a Renault Mesterhármas finanszírozásával szemben? (1/3rész-viszed az autót, 1/3 fizetted 5% THM el 3 évig, maradék 1/3-al majd eldöntöd mit szeretnél)[ Szerkesztve ]
-
válasz pigmeus #45532 üzenetére
Mi ha jól rémlik kaptunk ilyen papírt, legalábbis ismerős belőle pár szövegrészlet.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Gyula84
veterán
Üdv
egyik ismerősnek van egy 2006 os swiftje 1.3 benzin mikor beindítja és hideg a motor vagy épp váltás közt a motor felpörög mint a fene kb 3000-4000ig valakinek van tippje mitől lehet ez?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Zsocó
aktív tag
2005-ös gombóc Swift-en a jobb hátsó lámpa halványan világít. Valaki járt már így? Mi lehet a hiba?
-
D4ni
őstag
Szia! Nekem ugyan ez volt, elfáradt a szerkezet ami mozgatja a mutatót. Én teljes óracsoportot vettem bele bontottan. Újonnan márkaszervizben 100.000Ft küröl mondták.. Van még egy jó szaki, Haudek műhely. Amikor nekem volt a problémám sajnos elérhetetlenek voltak,ha gondolod próbálj szerencsét.
"Fujigama? Nem ismerem ezt a márkát. - Csak kívül Fujigama, belül Sony "
-
Dvix
senior tag
válasz Gyula84 #45538 üzenetére
hideg motornál mikor átvált másik sebességbe, a fordulatot feldobja egy pillanatra a még hideg motor, gondolom így védve magát. Az én 1.3-som is így csinál hidegben, suzuki motor sajátossága. de nem 4000ig hé, olyan 500-700rpm-et dob rá az aktuális fokozatra, mikor elveszem a gázt, Nincs baja. Suzuki motor.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
-
erh75
tag
S-cross-ban vagy a vitarában Android autónál , hogyan lehet a waze-ben megszakítani egy navigálást ? hiába lépek ki (az autó kijelzőjén) továbbra is mondja az utasításokat .
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Így építsd a billentyűzeted!
- World of Tanks - MMO
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- További aktív témák...