Új hozzászólás Aktív témák
-
zhali
csendes tag
És mi van a 10 év garanciával ?
-
ncc1701
veterán
10 évig nem sok ember hordja márkaszervízbe az autót. Meg hagyjuk már, 1 éves sincs a kocsim, és már nyüszög a hátsó futóművem, és kétlem, h megcsinálnák gariban. Szerelő haverhoz elég sok garis autót visznek ilyen-olyan gonddal, mert a tulaj belefárad a márkaszervíz maszatolásába, perelni meg nem akarnak.
-
Czimby
addikt
Ignis 2- behalt a kormánykapcsoló(fénykürt).
A helyi autosboltos szerint 2 féle van, így nem tud adni.
Ugye szét kellene bontani megnézni milyen van benne, de csak hétvégén lesz erre idő, viszont akkor akartam volna kicserélni mert hét közben nincs rá idő, és jó lenne ha nem csúszna még egy hetet.
Esetleg valahogy bontás nélkül nem lehet beazonosítani mi/melyik kell bele?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Montesantos
senior tag
Kis továbbképzés turbó meghibásodáshoz: [link]
Gabi
-
bododani
senior tag
Hali! Dugattyúszoknya töréses motort (2000 swift sesan 1.3 8v) hogyan lehetne a legolcsóbb módon megjavítani, hogy biztonságos legyen? Van aki így használta huzamosabb ideig?
" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "
-
spirit007
senior tag
válasz gcsikos #45247 üzenetére
Azt nem tudom milyen szenzora van, csak azt, hogy mindkét boosterjet motor turbo -ja vízhűtésű, aminek a lényege:
"A turbófeltöltős motor forró leállítását követően elkezdődik a hő felszívása. Ez azt jelenti, hogy a hő a hengerfejtől a kipufogó könyöktől a turbinaháztól megtalálja az útját a turbó központi házához, megnövelve annak hőmérsékletét. Ezek az extrém hőmérsékletek a központi házban olajkokszolódást okoznak. A hő visszaszívás hatásának minimalizálására vízhűtéses központi házakat vezettek be. Ez a motor hűtő közegét, vízét használja hőelnyelőként a motor leállítása után, megakadályozva az olaj kokszolódását."
Nyilván való, hogy extrém körülmények között -amit írtál- érdemes a visszahűtést elősegíteni de normál használat mellett ezzel a vizes megoldással sikerült nagyjából bolondbiztossá tenniük a rendszert. -
gyenesmartin
őstag
Az újabb Suzukikban hogyhogy nincs kipörgésgátló? Nem kötelező az ma már minden autóban?
Munkatársam panaszkodott, hogy alig tudott elindulni az scrossal havas úton. A régi iv-es golfal bezzeg semmi gondja nem volt. Ugyanaz a gumi, csak a golfon már 5-6 éves.
Illetve én is észrevettem, hogy gyorsításnál elég sok másodpercig engedi kipörgetni a kerekeket a swift, mire visszavesz a gázból, főleg kanyarodáskor. Sokan azt hiszik padlógázzal indulok el (CVT váltó, motor fordulatszáma pedig 2000 körül), néha rám is dudálnak mert a seggét is kidobja ilyenkor. Pedig még épphogy csak hozzáértem a gázhoz. -
spirit007
senior tag
-
spirit007
senior tag
válasz gyenesmartin #45260 üzenetére
Van benne, a "régiben" is volt, ráadásul mindegyik felszereltségnél (GL GL+ GLX)
[link] -
gyenesmartin
őstag
válasz spirit007 #45262 üzenetére
Ebben a listában én nem látom. Nem az ESP-re gondoltam, hanem az ASR-re. Ha mégis van benne akkor igen rosszul működik. 4 scross ismerősöm közül mindegyik megemlítette, hogy szereti kipörgetni a kerekeket és így sokkal nehezebb elindulniuk, mint az előző autójukban csúszós úton. De a GLX swiftem sem veszi visszább a gázt.
-
dethroner
veterán
válasz gyenesmartin #45263 üzenetére
Egész biztos hogy benne van. Sőt, szerintem kikapcsolható mint az ESP is.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #45260 üzenetére
Szerintem csak menet stabilizáló van. Az is azért, amiért a bt kihangosító is benne van a fapadban, meg a tpms: eu-s előírás, nélküle nem adhatják el.
És azért nincs benne a fapadban, h legyen feljebb opció, amit pénzért el tudnak adni csomagban. Egy autónál a fapadban csak az van, ami kötelező. Ha tehetnék, még a kormánykerék is extra opció lenne. -
SirKero
őstag
válasz dethroner #45264 üzenetére
Szerintem meg nincs benne vagy ha mégis akkor nem kikapcsolható mivel kapcsolója nincs ( S-Cross GL+ ) és a felszereltségi listán sem találtam.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
dethroner
veterán
válasz SirKero #45266 üzenetére
Swift könyvében azt írják az ESP tartalmazza a kipörgésgátlót, a menetstabilizátort és a blokkolásgátlót. Tehát ott van az, csak más néven, sőt, kikapcsolható ha játszós kedvében van a versenyző
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz gyenesmartin #45268 üzenetére
Nem igazán értem mit szeretnél tapasztalni/érezni...
Leírnád egy kicsit konkrétabban mi lenne az elvárásod és mit csinál ehhez képest az autó?
Van benne, mert kötelező, az ESP (EBD-vel), kipörgésgátló és ABS, minimum 4 légszák. Ezek vannak most amik nélkül 2008 óta nem kap típus engedélyt egy autó sem, ha van frissebb akkor azt is szivesen fogadom... nekem ez az utolsó infóm.@spirit007: [link] Ez egy S-Cross motorter, bekarikáznád ezen a képen a turbó vízhűtőét? Én nem igazán találom...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Brogyi
senior tag
válasz gyenesmartin #45268 üzenetére
Nyugodj meg van benne, és működik. Ezt a fajta reagálást megengedőnek hívják. A másik módszer hátránya amit várnál az csúszós úton nem tud elindulni, mert a gázt fogja. Ez egy kicsit engedi kipörögni. Mostanában nincs jég az úton. Akkor biztos lennél benne, hogy működik.
Ha működik akkor az ESP kijelzője villog. Először én is ezt hittem, de ez a jobb, vagy ez van, ezt kell szeretni. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brogyi #45271 üzenetére
Igen, az ABS-el kapcsolatban is van egy ilyen tévhit, hogy nem hagyja állóra fékezni a kereket, pedig de, csak irányítható marad az autó, tehát hiába blokkol ha elfordítom a kormányt akkor reagál és nem csúszik mint a szánkó arra amerre addig is csúszott...
Na ezt most megaszontam, de remélem érthető.
Kipöröghet a kerék a kipörgésgátló ellenére, csak nem egyhelyben pörög ha van benne, tehát a kipörgő kerék ellenére halad az autó előre/hátra. Bár úgyis lehet füstöltetni...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45272 üzenetére
"...hogy nem hagyja állóra fékezni a kereket..."
Emlékeim szerint pedig pont ez a lényege (lsd. tapadási, illetve csúszási súrlódási együttható). Más kérdés, hogy gyakorlatban szinte sohasem volt ebből problémám, egyedül csak a céges mélygarázs lehajtón, kb. tükörjégen tapasztaltam olyat, hogy csúszott szinte irányítathatlanul előre a kocsi, miközben nem lassult és folyamatosan kattogott az ABS. Mondjuk nem lepett meg, készültem rá, éppenhogy gurultam gyalogtempóval. Ha kicsit oldottam a féket, akkor már megjött a tapadás.
[ Szerkesztve ]
-
Kicsirics77
veterán
Ma 60.000km szervíz, kiváncsi leszek mennyibe fog fájni a suzuki ring-nél?
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #45274 üzenetére
Olaj a turbó tengelyére be/kimeneti cső!? Az biztosítja a kenését és hűtését...
@BigBlackDog: Nem az a célja, hanem hogy irányítható legyen az autó, ha blokkol a kerék is leszarja (vagyis csak te látod blokkolni), de ha forgatod a kormányt akkor tudod kormányozni, ha vezettél már ABS nélküli autót akkor tudod miről beszélek, ha még sosem, akkor nem tudom ennél jobban elmagyarázni. Ott ha rálépsz a fékre és nyomod, akkor beblokkol és onnantól nem te kormányzol, hanem a fizika törvényei, mint a szánkót, ezért tanítják az un. rénszarvas manóvert úgy, hogy mielőtt kormányzol elengeded a féket, majd újra fék és megint elenged,manőverez és ismét fék. Javaslom hogy menjetek el vezetéstechnikai tréningre, megéri, sok dolgot elmagyaráznak és hidd el megéri, ha egy tükröt megmentesz egy S-Cross-on már visszajött az ára. Mi 3 évente megyünk, a cég beírat minket, aki kihagyja elveszik a céges autóját... és a sajátjával kell menni dolgozni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #45277 üzenetére
Nem tudom neked megmondani pontosan, mert szerencsére még nem kellett szétszednem. De akkor hol megy rá az olaj? Szárazon futna? Nem hinném. Vízcsőnek kicsit kicsi az átmérője, nem? Majd még keresgélek, hátha találok egy jobb képet róla. A tetején a WGV csücsül, az biztos, eléggé vékonyka az állítókarja, remélem nem lesz hajlamos a felakadásra...
Arra gondolsz hogy a turbóról lejövő forró vizet leküldi a blokk-ba és onnan majd a vízpumpa elintézi? Érdekes megvalósítás, de nem rossz, bár én ennél nagyobb hőcserélőt kerestem eddig...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
BigBlackDog
veterán
válasz 2ozzmexy #45276 üzenetére
Igen, van már tapasztalat ABS nélküli és azzal szerelt autóval is. Én csak arra írtam az előző hozzászólást, hogy a "nem hagyja állóra fékezni a kereket" kijelentés nagyjából igaz (legfeljebb rövid ideig blokkol a kerék), egészen addig, amíg a gépjármű mozgásban van.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #45279 üzenetére
Igen, amíg mozgásban van némelyik hagyja blokkolni, vagy csak látszólag blokkol és "sikít a gumi", mert olyan gyorsan csinálja hogy lassított felvételen is alig látszik...
Epas rendszerekben amint a kormány pozicíójeladója "bead", csökkenti a fékerőt hogy tudj manőverezni és amint abbahagytad a manőverezést, újra blokkolja a kerekeket.
A kipörgésgátló hasonlóan működik, ha az ESP azt küldi vissza a buszon hogy az autó mozog, nem veszi el teljesen a gázt, különben csúszós úton egyhelyben forogna a kerék, így lehetséges hogy a kipörgésgátló ellenére az octavia-ban 2-esben még "nyikkan" a gumi ha agresszívan vezeted, ha jó a lábad még 3-asban is, de ahhoz nagyon érezni kell.
Az ESP pl hagyja kitörni a kocsi farát oldalra vészfékezésnél, majd visszateszi egyenesbe amint úgy érzi alkalmas, mire te ellenkormányzol már vissza is tette mögéd.
De mindegyik elvárja a jó állapotú és minőségű gumit/fékeket, ezek nélkül megteszi amit tud és annyi.
A Vitara/S-Cross esetén a kapcsoló az ESP-t és az EBD-t kapcsolja ki és csak addig amíg el nem éred a 30km/h-t/le nem veszed a gyújtást, mert utána automatikusan visszakapcsol.
Ez azért kell hogy el tudj indulni közel sem ideális körülmények között, mint a B Omega hópehely gombja a váltón. Ha az gomb nem lenne egy tükörjégre futva ott maradnál tavaszig, mert nem tudnál elindulni az autóval."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #45281 üzenetére
Nekem is, ezért furcsálom amit spirit007 írt a vízhűtéssel kapcsolatban, de még azt is el tudom fogadni h tényleg van egy pici szivattyú és azért van a leömlőre csavarozva, mert így a blokkal (hengrefejjel inkább) azonos (kvázi azonos) hőmérsékletre kerül, amit pedig a keringő víz hűt...
Azon a két lukon a turbó tengelye kapja a kenést (motorolajat) látszólag, a hűtését pedig a levegő és az olaj végzi meg ugye a közvetve a motor hűtése.@tboldi: És mindegyik csak a csapágyazáshoz? Én valami akkora cuccot vártam volna mint az intercooler hűtője a bömbikben. Vagy az úgy örökélet+5nap!?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45283 üzenetére
És mindegyik csak a csapágyazáshoz?
Mér', hova kéne még? Azért a lapátkerekekre és ezzel együtt a befelé áramló levegőre, meg a kifelé áramló kipufogógázra nem egészen célszerű.Én valami akkora cuccot vártam volna mint az intercooler hűtője a bömbikben.
Intercooler a beszívott levegő hőmérsékletét csökkenti, nem a turbóét, mert ugye nagyobb nyomás alatt a gázok is melegebb lesznek, ami az égés szempontjából nem túl előnyös.
Ebben az esetben a turbó be van kötve a motor hűtőkörébe szerintem, mivel nem egy kihegyezett, direkt sportolási célra tervezett autóról van szó, jó ez így. Ráadásul így tud olcsó lenni.
És most felfedeztem, hogy van egy pici olajhűtő is a blokkon (a lógó fehér stekker alatt). Hasonló van a KTM 1290-eseken is (jobbra a csőcsonk fölött).[ Szerkesztve ]
-
racerx
őstag
válasz Pist@bácsi #45274 üzenetére
Vízcső
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #45284 üzenetére
Szóval, ha a vízhőfok visszajelzője a frankót mutatja, akkor az a turbó hőmérsékletére is utal? Persze közvetve, mert az a hengerfejben méri ugye... és nem celsius fokot ír, csak egy skálán vmit mutat...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45286 üzenetére
Valamennyire utalhat, de én mégsem alapoznék erre semmilyen mértékben, mivel a motorblokk különböző pontjain a hőmérsékletek is különbözőek, akár jelentősen is.
szerk.: Egy kis érdekesség.
[ Szerkesztve ]
-
gcsikos
tag
válasz spirit007 #45259 üzenetére
Erre a hozzászólásra reagálok, noha utána még hasonló van több is. Tehát. A turbó be van kötve a motor hűtőrendszerébe , de nincs önálló hűtőköre érzékelőkkel, szivattyúval, ahogyan nagyon sok márka feltöltőjénél van. A motor hűtőrendszerének a befolyása a turbóra, ahogy az idézet is mutatja, sajnos marketing szempontból íródott, műszakilag nem korrekt, vagy inkább nem teljes körű, pontosabban úgy emlékeszem nem említi, hogy továbbra is a vezető szubjektív érzésére van bízva, hogy alapjáraton hűti-e a rendszert. A motor hűtőrendszere a motor leállítása után többnyire nyugalomba jut, nincs keringetés. De..Látni lehet több márka motortérében, hogy egy tábla felhívja a veszélyét annak, hogy leállás után a ventillátor beindulhat vagy tovább foroghat. Ez a motort védi, a Vitarának nincs ilyen külön feltöltő függő rendszere és érzékelője sem, ami az egész hűtőrendszert tovább működtetné. Én autós újságíróként háttérinformációt kértem a Magyar Suzuki szakemberétől, aki a kérdésemre szó szerint az irta, hogy terhelés után a Start&Stop rendszert inaktiválni kell leállítás előtt. Tehát nem szabad hagyni, hogy mondjuk hegymenet után, autópályás tankolás előtt leálljon a motor. Mivel úgy húsz éve foglalkozom új autók próbájával, minden tesztautó átvételekor vagy már előtte is a pontos műszaki kérdéseket beszélek meg a márkánál mérnök kollégámal. Már nem vagyok aktív, ezt a "protokollomat" félretéve már útközben jutott eszembe ez a kérdés nemrég. Egy sajtótesztes Opel Mokkával való első tankoláskor a kúttól felhívtam a Opel Magyarországnál dolgozó barátomat, aki megnyugtatott, nyugodtan állítsam le a motort, a feltöltőnek saját hűtése van. Azzal együtt hozzátenném, hogy pl. a kút sávjába hajtáskor, lassításkor, majd az oszlophoz guruláskor a Vitarában is hűl a turbó, de nem árt még molyolni tankolás előtt egy kicsit
-
dethroner
veterán
Szerintem a legtöbb autó csak a járó motor által keringetett olajjal keni/hűti a turbót. Elég tartós szerkezetek ezek, de persze nem örök életűek. És az autógyártó is pénzből él, fontos hogy a turbó is csak néhány év után dögöljön be akkor is, ha a vezető szarik arra hogy kicsit hűtse nagy menet után. Nekünk volt egy turbós subaru, mi voltunk a harmadik tulaj, 8 éves volt az autó. Az első tulaj olyan 4,5 éves korában eladta, a második tulaj alatt beállt a jó kis boxer dizel motor, persze garancia idő lejárta után. Gyakorlatilag gazdasági totálkáros volt az autó, de a faszi megcsináltatta, kapott a járgány új fűzött blokkot. Mi megkaptuk, használtuk kb 3 hónapig, majd egyszer csak kilehelte a turbó a lelkét. Nem hiszem hogy túl sok odafigyelést kapott a turbó élete során, de így is jó sokat kibírt.
Szóval sok sikert azoknak akik majd a normál garancia lejárta utáni években próbálják a turbóra érvényesíteni a 10 éves garanciát Biztos meglesz a suzuki válasza arra, miért nem cseréli garanciában.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Montesantos
senior tag
Kicsit túlreagáljátok a turbó témát, igen elromlik ez is mint minden más csak sajna hazánkba az autóhasználok nagy része csak használni szereti a technikát. Karbantartásra költeni az előírt szervíz intervallumokat betartani (idő/km) már nem.
A turbó 90%-ban a motorra visszavezethető hiba miatt hall meg. Elégtelen kenés, nem a megfelelő kenőanyag használata stb.
A cégünknél vannak ezres turbós skodák 170000 km-el és köszönik eddig jól vannak.... persze mindent megkapnak az előírt időben.Gabi
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45292 üzenetére
Persze, értem, de azért leírom, hátha valaki még nem ismerné.
Idézet egy Totalcar cikkből:
"Aki rendszeresen a legolcsóbbikból tankol, a nagynyomású befecskendezőfúvókák eltömődésével számolhat. Az égési folyamat tökéletlenné válik, emiatt egyenetlenül jár a motor, és ha mindezt nem észleli időben a tulaj, jön a főtengelytörés."Én ezt még annyival kiegészíteném, hogy akkor is törhet a főtengely, ha mindig prémiumot tankolnak az autóba, csak legfeljebb később következik be, ugyanis az injektoroknak van egy ún. korrekciós értékük, amivel a hengerek nyomásveszteségéből, illetve a tűrési eltérésekből adódó járási egyenetlenségeket simítják ki, és ha ezek az értékek meghaladnak egy bizonyos százalékot, az ECU minden dugattyúra ugyanakkora gázolajmennyiséget fog adni, ami egyenetlen futáshoz vezet, majd végül a főtengely látja kárát.
-
Vigneau
félisten
válasz Kicsirics77 #45275 üzenetére
Én két hónap múlva megyek a 24 havira.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Laci1331
friss újonc
Sziasztok!
2017-es S-cross tulaj vagyok. Fejegység 1880-as legfrissebb verzióval, ami nem segített a korábbi hibán..
A problémám, hogy a kijelző folyamatosan nappali állásban van.
Elvileg a fényszórók felkapcsolásakor éjszakai üzemmódba kellene váltania.
A kézi fényerő szabályozás működik. Meg úgy általában minden más is.
Ötlet?Előre is köszi!
Laci -
blakey
titán
válasz Laci1331 #45296 üzenetére
Ha nem tévedek akkor be lehet állítani, hogy váltson-e vagy sem, már nem emlékszem, mert elég régen állítgattam a dolgokat. Nem a fejegységen kell állítani hanem központilag.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
BigBlackDog
veterán
válasz Laci1331 #45296 üzenetére
A fejegységnél, a kijelző beállításainál van valami üzemmód választás, hogy nappali, éjjeli, vagy automata, ha jól rémlik. Itt automatára van állítva?
Illetve találtam még egy ilyet; "Ha a fényerősség-szabályozási funkcióval a maximálisra állítja a jármű fényerősségét, a térkép kijelzőjének beállítása navigációs üzemmódban nappali mód marad."
Új hozzászólás Aktív témák
- LG LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Riasztó topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Xbox Series X|S
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Euforia kétszemélyes kanapé