Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz Rico Muerte #46499 üzenetére
Nekem annak idején így égett le a Tipo. Kontaktos volt a főáramkör. Gondolom a szigetelés ledörzsölődött.
Akksi lemerült, vettünk újat, és az tudta tolni árammal. Le is égett. Gondosan, türelmesen kell átnézni.
Mondom én, aki nem tette meg. -
nagyúr
válasz Rico Muerte #46497 üzenetére
Azis lehet valahol zárlatos, vagy túl nagy az átmeneti ellenállás valamelyik csatlakozásnál, pl testkábel/fő tápkábel el van korrodálva, vagy ilyesmi.
Esetleg a mostani csapadékos időben valami beázott/párásodott és van valamekkora zárlat...
Szerintem ilyesmi lehet.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #46502 üzenetére
És az szivárogtatna 110mA-t? Én ezt inkább a riasztó/immobi/közponitzár tápellátásának tekinteném, de lehet a fejegységgel van összefüggésben...
Mindenesetre az 52Ah ha fel van töltve 100%-ra, akkor az 52.000 mAh, tehát még 110mA szivárgással számolva is ~472 óra kellene h lemerítse, ami hetek, valami más is lesz ott.. lehet pont a muzsika kapcsol be-ki folyamatosan, csak ugye mint írta olyankor nincsen hang, így észre sem veszi. Én tuti azzal indítanék h kidobnám belőle, pár napot kibírok zene nélkül a kocsiban...
@Rico Muerte: Akkor próbáld ki azt amit írtam és nézd meg h akkor is leszívja e pár nap alatt. Ha régóta állt a boltban/raktárban az akku, akkor veszíthetett a töltöttségéből, kell vele menni 50-60km-t magassabb fordulaton h legyen elég töltőáram, erre jó az autópálya, ha utózol vele folyamatosan autópályán legalább 100-200km-t akkor még gyengébb generátor esetén is feltölti teljesen. Csak azért írom, mert vettem már én is olyan akksit ami annyit állt h nem indult be vele az autó és bikázás után ha leállítottam nem tudta beindítani... aztán mentem vele egy hosszabb autópályás utat és utána még 6 évig szolgált gond nélkül. (persze az "okosak" akkor is mondták h biztosan kopott a szíj, meg valami leszívja, régi már a generátor, stb. aztán a francokat...)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
válasz Rico Muerte #46497 üzenetére
Ravasz hiba. Talán kellene venni egy lakatfogós ampermérőt és megnézni mit mutat. Aztán sorban kiszedni a biztosítékokat és így talán belehet határolni hibát. Most nézem, hogy már mértél ampert. 0,1 amper az semmi. Esetleg, amiit írnak le kellene kötni a fejegységet, hátha az kapcsol be.
[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
laca891
aktív tag
Ez igaz. Akkor ki kell venni a fejegység biztosítékát. Viszont az sem ártana, ha előtte egyértelműen ki lenne szűrve, hogy nem-e akkumulátor hiba. Talán levenni első körben az akkumulátor sarukat és várni vele pár napot.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
Rico Muerte
csendes tag
Köszönöm a válaszokat, javaslatokat!
A kocsit egy 44 Ah akksival vettem nemrég a feleségemnek, aki a munkába megy vele néhány kilómétert és vissza. Második kocsi, de a C19 alatt ez jól jött, mert az Octavia-t nagynak tartja de félt BKV-ra ülni.
A noname 44 Ah 2x lemerült 1hónap alatt, akkor vettem egy Varta 52Ah-t, amit beszerelés előtt feltöltöttem 1 hónapja. Tegnap előtt az is lemerült 7 V-ra, központi zár még nyitott, szellőző forgott, de indítani már nem lehetett.
A rádiót leállítás előtt már korábban direkt be és kikapcsoltam, még is lemerült a Varta...
A fejegység kiszeléséhez kéne valami segítség, illetve melyik a biztosítékja? Ha azt kiveszem akkor csak a rádió kapcsol ki?
Záráskor az első ráfordítás, távirányító első nyomás a központi zár, de a nepper akitől vettem azt mondta, hogy 2 ráfordítás/két gombnyomás a riasztó. Én úgy gondolom ez valami gyári megoldás.
Még 1x köszi mindenkinek![ Szerkesztve ]
R_M
-
laca891
aktív tag
válasz Rico Muerte #46508 üzenetére
Lehet jobb lenne, ha egy autóvillamossági szerelőt megkeresnél, lehet egyből rátapintana a lényegre.
Jó töltés az autón, ékszíj nem laza, megvan-e a 14,4 volt járó motornál, ha minden jó akkor szerelőt keress...[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #46509 üzenetére
Azt írta hogy 14,6V-ot mért alapjáraton, ami szerintem jó érték, tehát ékszíjjal nem lehet gond, engem az a 7V jobban zavar, nem 9,6-nál van ezeknek a levállási feszültsége? Lehet cellazárlatos? Igen érdekes hiba, ebben igazat adok, ezek pont olyan hibák, amikkel szépen csapágyasra lehet tolni azt a bizonyos szopórollert, mert egy autóvillamosságis sem fog nekiállni és végig bogarászni az összes vezetéket és csatlakozót hogy hol a hiba...
Bár ez a rész ad némi gyanúalapot: "Záráskor az első ráfordítás, távirányító első nyomás a központi zár, de a nepper akitől vettem azt mondta, hogy 2 ráfordítás/két gombnyomás a riasztó. Én úgy gondolom ez valami gyári megoldás." Pont hogy nem gyári, az Opeloknak van kétfaktoros riasztója például, de a "bakancs swift" ezt pont nem szereti, tettem már így tönkre barátom autóját (2005 Swift M13A) hogy reflexből kettőt nyomtam... aztán mehetett a szervízbe mert az egyik ajtó többet nem zárt be... na akkor kevésbé kedvesen nézett rám.@Rico Muerte: Hogyan mérted azt a 7V-ot? Az akku kapcsain? Kiszerelt állapotban vagy bent az autóban? Ha autósboltban vetted és nem a tecsóban, akkor vidd vissza az akkut, mert lehet selejt... Tuti hogy ilyen nagy akku kell bele? A kisebb kapacitásút könnyebben feltölti a generátor, városi használatra ezért sem szokták a gyárinál nagyobb akksit ajánlani.
Az a kontaktos fejegység még mindig zavar engem, kapd ki belőle, vagy legalább a stekkert húzd le a hátuljáról/vedd ki a biztosítékát. Nem is kérdezte egyikőnk sem, de ugye a szivargyújtóba semmi sincsen bedugva?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha már legutóbb szóba került, hogy hány fórumtársnak van fedélzeti kamerája, akkor megosztom veletek, hátha valaki hasonlóra adja a fejét, legalább a beszereléshez ad némi támpontot:
Megrendeltem a dual tükörkamerát és hozzá egy 16GB-os kártyát:El is kezdtem beszerelni "Csősz úr videója" alapján:
Majd amikor a hátsóhoz értem, levettem a a gumi kédereket, a kép magáért beszél:
Ez valahol az A oszlop tetejénél indul és a C oszlop tetejéig tart, ez bizony a függönylégzsák...
"Diszkréten" elhelyeztem...
Szerintem nem feltűnő, viszont a ragasztó folyton elengedi, csavarozni nem akartam, mert nem fúrnám szét a 9 hónapos autót...És a lényeg:
első kamera (1080p 25-30fps ingadozó)
hátsó kamera (480p 30fps stabilan)Az ár és a meló:
- szállítási költséggel 10240HUF volt a kamera
- microSD kártya akcióan 3000HUF (Kingston Canvas Select plus 16GB)
- kb egy óra fetrengés az autóbanHa összességében nézzük akkor megérte, a minősége nem az igazi (videóból vágtam ki a képeket), de a célnak megfelel, a rendszámok azért félig vannak kitakarva, hogy lássátok mennyire élesen látszik, ha valaki felismeri magát rajta (és szeretné ha leszedném a képeket innen) akkor kérem jelentkezzen privátban és kitalálunk vmit.
Ami eddig tuti h zavaró, hogy állandóan tölteni kell, mert ha lemerül elfelejti az órát, a hirdetéshez képest fele annyit sem tud, ott írtak G szenzort meg parking monitort, na azt nem tudja, de azt már a dobozon sem írja...
A nagyobb tükör miatt látom a gyereket is a hátsó ülésen hogy mit művel, ultrakék, nem adja vissza jól a kép, de a projektoros LED fényszóró nem olyan zavaró ha követ.Eddig azt kell mondjam ennyit megért, de következőre tuti egy Navitel MR250-et szerelek be, mert a Lamax S7 dual még mindig túlárazott szerintem, a Xiaomi meg nem tud dual-t, ami meg minimum elvárás volt...
Köszönöm ha végigolvastad!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, azt kaptam amiért fizettem. Ezért is írtam h a következő egy MR250 lesz vagy annak az utódja...
Ha alul vittem rövid volt a kábel, egy erős méter hiányzott hozzá hogy bevigyem a C oszlop kárpitja alá...A HSZ-ből nem jön le (így újraolvasva) de igazából nem a kamera képminőségére akartam helyezni a hangsúlyt, hanem a beszerelésre egy Vitarába és hogy ennyi pénzért mit lehet elérni. Természetesen egy drágább kamera értelemszerűleg szebb/élesebb/részletesebb képet ad (mondjuk egy S7 Dual vagy egy 70mai).
Amit kiemelnék, hogy a tükör mögötti fekete pöttyös rész benne lesz és nagyon oda kell figyelni hogyan fűzöd a légzsák mellé a hátsó kamera kábelét, de otthon is kivitelezhető, még nekem is ment, pedig nem vagyok autószerelő. A kétoldalút lehet rosszul csináltam, de egy kalap kaki...
Úgy éreztem ezek kimaradtak a korábban linkelt youtube videóból, ezt a HSZ-t és a videót felhasználva talán egy laikus is be tudja szerelni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csaba1203
addikt
Éves első szerviz letudva.
Olaj, pollen, levegő szűrő csere gyári olaj ment bele ECSTAR .
Ez volt 40000 és a végén kaptam egy kis ajándékcsomagot a gyári tisztító szerekből 3 részes szett.
Remélem egy évig csak az ablakmosó utántöltése miatt kell újra motorház tetőt nyitogatni.... -
KubanitoS
veterán
Egy feltehetőleg visszatérő téma: utólagos hangfalak S-Crossba (2018).
Manapság gondolkoztam el rajta, hogy cserélem a kocsiban lévő 6 hangszórót valami márkásabbra. Nem szeretném túlbonyolítani a dolgokat, a gyári fejegység maradna. A cél annyi lenne, hogy minőségibb legyen a zenehallgatás pl.
Pár kérdés ezzel kapcsolatosan.
Valaki csinált már ilyesmit ilyen kocsiban, esetleg Vitarában? Mármint, hogy az új hangfalak mellett maradt a gyári fejegység.
1. A gyári fejegység elegendő ahhoz, hogy valóban érződjön a hangminőségbeli különbség? Nincsenek hatalmas nagy elvárásaim, különösebben vájtfülű sem vagyok, pusztán jobb minőségű zenét szeretnék. A fejegységet nem szeretném cserélni emiatt.
2. Új hangfalak bezavarhatnak a telefonkihangosításba? Arra gondolok, hogy a gyári hangfalakat esetleg úgy állították be a gyártás során, hogy problémamentes (visszhang pl) legyen a kihangosítás.
3. Elég csak magát a hangfalt megvennem (ha az tökéletesen passzol a kocsiba), vagy kell még más is hozzá?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
tboldi
nagyúr
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #46518 üzenetére
Voltak alternatívák, csak azok árban zsebbenyúlósabbak lettek volna:
[link] BGS106/TK-S106
[link] Navitel MR250
Ha ez szétmegy, az utóbbi lesz szerintem az utódja...
Meglátom, még nem tudom, igazából eami megoldásán is agyaltam sokat, hogy venni két egyszerűbbet pl: [link] egyet előre és egyet hátra és akkor azt a kb 6m kábelt amit beraktam ki is szedhetném és még jobb lenne a képminőség is... egyelőre ez marad, ha lepusztul gondolkodok tovább...
Momentán nem szerettem volna 30-40 ezret beáldozni rá, a lényeg ezeken is látszik, az elmúlt 3 koccanásból 3-nál jól jött volna:
- Amikor belémtolatott majd úgy szállt ki mintha én mentem volna neki hátulról, majd amikor felhívtam a figyelmét a térfigyelőre és arra h tárcsázom a rendőröket, akkor ezt mondta: "Szerintem egyik autónak sem lett semmi baja, vegyük úgy hogy nem találkoztunk", ezzel kezetnyújtott és elhajtott...
- Megyek a sávomban erre balról index minden nélkül jönnek rám, elhúztam a kormányt a parkoló autók felé (tudom, hülyeség volt), de az egyik hölgyike pechemre messzebb parkolt a padkától, úgyhogy a két autó sarka összeakadt, pafff... mivel rendszámot nem láttam...
- Záróvonalon beugrik elém a Corsa a lámpa előtt 5m-el majd beleugrik a fékbe két lábbal mert rájön h sárga... szemerkélő eső, folytassam? Na, ki volt a hibás?Egyet tippelhetsz kinek a kötelezője fizette... ezeket...
Azóta a telefon mindig ott figyelt a dashboardon, voltak akik emberkedni próbáltak (büntetőfék, futómű ellenőrzés előttem 3m-el, bevágás elém többször is), de amikor a telefonhoz nyúltam rájöttek h nem véletlenül...
Nem akarok én "önkéntesrendőrködni" (mert én sem vagyok tökéletes és szabályos minden körülmények között), de nehogy a sok tahó azt higyje h mindent megúszhat, ne én fizessek már más hülyeségéért... fizettem már eleget, ami az enyém az enyém, bevállalom, mint ahogyan a kollégám felesége elé is odaálltam és bocsánatot kértem h veszélybe sodortam a férjét meg összetörtem az autójukat... fatertól is bocsánatot kértem az Avensis-ért, amikor a corollát meghúztam, mert nem figyeltem, akkor is megmutattam a faternak amint hazaért, elvittük együtt a fényezőhöz, megcsinálta, kifizettem, ennyi.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46519 üzenetére
Nem számítottam ilyen hosszú válaszra.
Csak azért írtam, mert nekem olybá tűnik, hogy mintha elsiklottál volna a Viofók felett, pedig ez az egyik, ha nem a legjobb dashcam gyártó. Bár tudom, hogy ennyit nem szánsz egy (kettő) kamerára, de azért érdemes megfontolni, ha egyszer cserélnéd a meglévőt.
Én is Viofót akartam volna eredetileg (egészen konkrétan A119 v3-at), de sajnos nem kapható itthon, a mostani helyzetben meg nem szívesen rendeltem volna külföldről, így maradt a 70mai. De a WagonR-be is szeretne apum egy kamerát, úgyhogy lehet, hogy mégis rendelek egyet majd.
Egyébként a 70mai-nak (-nek?) is van tükrös kamerája, ha esetleg elkerülte volna a figyelmedet.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #46520 üzenetére
A 70mai is volt műsoron, az egy kicsit huzosabb árban, de itthon nem lehet kapni dualt belőle, kintről meg nem akartam rendelni, itthon darabonként kellett volna osszerakni a rendelést és lett volna vagy 50k a végére...
Kamera meg jó ha van, ahogyan elnezem a közlekedési kultúrát - főleg itt BP-en - lassan Oroszország szintjére sullyedunk úgyhogy jó ha van... Főleg h folyton be akarja mindenki magyarázni nekem h az én hibám, mert egyáltalán arra jártam...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz 2ozzmexy #46511 üzenetére
Hát ezért a minőségért egy kannyit se fizettem volna...te meg költöttél rá (még ha keveset is) dolgoztál vele, lemondtál a gyári sötétedős tükörről, (helyette nézegetheted ezt az odagányolt - gondolom, gumiszalaggal rögzített- gagyit) és még van egy szar ragasztós, leesős hátsó kamerád is...
Ez az az olcsó termék, ami már rögtön az elején drága, hisz magad is már egy másikra vágyódsz.
Én ezt nem ajánlom senkinek se! Tükröset alapból nem: felesleges és nincs gyári kinézetű kialakítás ezért mindegyikről üvölt az odabarkácsolt érzés.
A beszereplésnél pedig a kábelt valóban nem szabad a légzsák mellett elvezetni, helyette szépen alul és elöl az A-oszlopnál kell felvezetni a szélvédőhöz, a csomagtér ajtóba pedig be lehet vezetni a gyári kábelek mellett, így majdnem végig a kárpit ill a burkolat alatt tud ott is maradni, csak egy 20-30 cm marad, ahol nincs kárpit, vagy burkolatAki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz M_AND_Ms #46522 üzenetére
Őszintén szólva, nekem ez most elégséges, a beszerelésre magamnak egy erős négyes alát adtam (mert biztosan tudok ennél jobbat is), a terméknek meg 1-est, de jó nagyot... ahogyan Hadházi László mondta: "... a hirdetés elérte célját.. Miért? Kifizetted, nem? te gyökér..."
Úgyhogy igen, igazat adok neked, önmagamhoz képest szerintem tisztességes munkát végeztem és nem kellett a fél kocsit szétborítani hozzá, ami szerintem jó...
A hátsó kamerához veszek rendes 3M-es kétoldalút (rendszámtáblához amúgy is kell megint) és felragasztom újra, hátha az jobb lesz mint amit adtak hozzá, mert az nem ér semmit...A tükör amúgy egészen jó, nem tűnik annyira "maszeknak", csak szokatlan inkább. Fényre sötétedik? Nekem ez fel sem tűnt eddig...
A legjobb lett volna valami ilyen megoldás tisztességes képminőséggel:
[link] vagy [link]
De véleményem szerint ezeknek is csapnivaló lenne a minősége és többet ígér mint amennyit valójában tud... talán ezek diszkrétebben elrejthetőek lennének és a gyári tükörről sem kellene lemondani...Ha megnézed, akkor van egy "kiszögellés" az ajtókereten, én ott vittem végig a vezetéket felül, remélem nem tettem rosszul... ahogyan ki tudtam tapogatni, a kédergumi -ha a helyén van - a légzsák irányába meggátolja hogy leessen a kábel. Mjd kiderül, alul rövidnek bizonyult, hiányzott egy erős méter...
Nem állítottam h ennél nincsen jobb, vagy hogy csúcsminőség, nem is ezen van a hangsúly, hanem azon hogy aki ide téved és megpróbálja ő is, ne kelljen ugyanazokat a köröket megfutnia mint nekem és ne tudják bepalizni mindenféle vacakkal...
Félek a többi noname (kínai) cucc sem tud többet egy szállal sem, még a drágábbak sem...
Szeretnék azért egy hasonló körülmények között készült képet látni egy MR250-ből, hogy lássam az mennyivel tud többet, mert papíron egyformák... (a frászt, csak azt hazudják )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
a000
őstag
Sziasztok!
Létezik Wagonr-hez (2000-es évjárat 1.3b 76le) szerelési útmutató, amiben megtalálhatóak többek között a meghúzási nyomatékok?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46523 üzenetére
Hátránynak még oda lehet biggyeszteni a tükörre felrakott tükörkamerával kapcsolatban, hogy ha éjjel zavar a mögötted jövő fényszórója és felbiggyeszted éjszakai módba, akkor kb az eget fogja venni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
M_AND_Ms
addikt
válasz dethroner #46526 üzenetére
Az a kamerás tükör tuti, hogy nincs úgy kialakítva, hogy érdemes legyen billegtetni...amúgy, melyik Vitara/Scross az, ahol még a billegtetős, kettős üvegezésű tükör van? Én már csak az elektronikus, automata éjszakai módos tükörről tudok.
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Gardoni
aktív tag
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy 4000-res fordulatnál miért kezd el remegni a fordulat, és nem is gyorsul tovább az auto! Így max 100 km/h amit eltudok vele érni, és van valami kerregő hang is ami minél magasabb a fordulat annál hangosabb! (99-es ezres automata swift)
SAMSUNG A34 5G - 128/8
-
meridaharcos
senior tag
Halihó !
2006-os gombóc Swift-ben haldoklik a bal hátsó központi zár.
Ma kapom ki belőle, esetleg honnan érdemes tartalék alkatrészt rendelni ?
A motor szokott haldokolni ?
Esetleg a motor típusszámát tudná valaki ?
Ennyire részletes alkatrész katalógus létezik a típushoz valamerre ?Köszi előre is !
"Nem vagyok senki, űzöm a vadat, Másoknak hajtok, mások hajtanak."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ma volt egy hibajelem az 1,4T GL+ Vitaran, bevillant az ESP visszajelzo a műszerfalon...
A szituáció :
Stop tábla, megálltam mert jöttek keresztben, egyenesen akartam tovább menni és kínálkozott egy szűkebb lehetőség, így 1esben lepadloztam majd tiltás előtt át kettesbe és szintén padló, közben ESP villogott, majd utána nyugis tempóban hazáig de semmi hibajel.
Ez szerintetek hiba vagy a kiporgesgatlo és kitörésgatlo így jelzi h dolgozik?
Nem nyikkant a gyári nyarigumi, még a valtaskor sem, szerintem annyira nem voltam agresszív...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PeterPH #46534 üzenetére
Köszi neked is meg a többieknek is, érdekes hogy az i30 meg octavia sem jelez be ilyenkor, azok akkor szoktak villogni ha kitor valamerre vagy elnagyolok egy kanyart és rá kell fékezni...
Viszont pénteken amikor az esőben rafutottam az Erzsébet királyné útján a sínre és elindult balra a hátulja akkor semmi sem villogott, egy határozott ellenkormanyzassal visszatettem a helyére.
Az Auris nem villogtat, sípol egyet, de nem kigyorsitasnal...Akkor erre készülök minden országúti előzésnél.
Amúgy a kézikönyv írja, csak azt nem hogy amikor kihasznalnam az autó képességeit, akkoris be kell avatkoznia..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
6-ból 4-be? Igen, azért is esett erre a motorra a választás, mert belefáradtam h alapmotoros 1,4 szívókkal 4-5fővel kell 6-7-edik pozícióból megkezdenem egy előzést és igen gyakran meg is kell szakítani, mert nem enged vissza a sávomba... (vagy beugrik elém index nélkül) Mellesleg ilyenkor mindenkit megbüntetnék, de főleg az első kettőt, az elsőt azért mert feltartja a forgalmat, a másodikat meg azért mert nem tud egy egyszerű előzést megcsinálni... a többit meg azért mert inkább beállnak vonatozni mögéjük...
@Brogyi: A nem ajánlott téligumival sem volt abban a pár centis hóban semmi extra vele, nem is láttam villogni, mondjuk nem is állatkodtam vele... Havas körforgalomba szépen óvatosan bementem és kijöttem, nem padlógázzal, de óvatosan szép elnyújtott mozdulatokkal kimanővereztem belőle semmi reakció nem volt, az autó bírta, de majd kipróbálom megint. Én arra számítottam hogyha kitör a hátulja/elveszti az első tengely a tapadást, akkor fog villogni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz laca891 #46541 üzenetére
[link] itt saját autóval kell megcsinálni a gyakorlatokat, amúgy a figura nagyon jófej... de hozzá egésznaposra érdemes menni, a félnapos nem ér semmit kb...
Ha többen mentek cég szinten, akkor akár egyedi kurzust is összeállít nektek annak fényében mire és hogyan használjátok a céges autókat..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46540 üzenetére
Senkit nem lehet előzésre kötelezni. Ha neked gyorsabb tempóra van szükséged, küzdj és előzz! Azt meg megint nem te döntöd el, hogy a sor elején haladó mennyivel menjen. Nagyon durván lassan kéne mennie ahhoz, hogy akadályozásért büntethető legyen.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #46543 üzenetére
90-es szakaszon 55-60 között az nem a forgalom akadályozása? Mármint ha mindenki megelőz (vagy csak szeretne, de nem mer/tud előzni) az nem a forgalomakadályozása? Főleg ha előtte ment a "convoy" 100-110 között km-eken keresztül majd felkanyarodott a "főútra a safety car" (esetenként úgy hogy az egész sor kétlábbal ugrik a fékbe) és hirtelen mindenki beáll mögé és senki sem meri megelőzni? Hanem nekem kell a sor végéről megindulni? A KRESZ-ben ez egy "gumiszabály", mert nincsen rendesen megfogalmazva mit nevezünk a "forgalom akadályozásának" ilyen esetben... plusz az autópályán/autóúton kívül nincsen minimális sebesség meghatározva tudtommal...
Amúgy ebben igazad van hogy nem kényszeríthtem előzésre vagy nem követelhetem h menjen gyorsabban, ezzel nincs is baj, de hogy nem enged vissza a sávomba amikor mellé érek és indexelek jobbra???
Azért belátható h ekkora menetoszlop előzésére kishazánkban nem igazán sok alkalom adódik... (a biztonsági kockázattól most tekintsünk el, mivel ez egy nagyon veszélyes manőver) arra hamarabb h előrébb menj 2-3 autóval majd megint, tehát több részletben előzd meg őket... csak ugye ehhez az kellene h be is engedjenek maguk közé, de ezt nem teszik meg soha... inkább belegyorsítanak/közelebb mennek az előttük haladóhoz... sőt, akadt olyan is aki inkább rámhúzta a kormányt, de az sem ritka h kiugrik elém index minden nélkül valaki h akkor ő is ha én is vagy beáll mögém és elkezd tolni, az a legjobb... főleg ha még villog is meg dudál...
Szóval alapvető gondok vannak itt közelekdési kultúra kapcsán, ezért is döntöttem annó úgy hogy nem veszek alapmotoros autót többet."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46544 üzenetére
Látod, dühöngsz, de aztán magad is leírod hogy nincs alapja.
95-ben amikor vizsgáztam akkor volt a minimum sebesség autópályán 60km/h.
Akkor egy normál országúton mennyinek kell lenni a minimumnak? Mondjuk 40? Annyit biztosan megy az is aki lassan halad. De amíg nincs kirakva a legkisebb sebesség tábla, nem okoz indokolatlan lassan haladást aki akár műszaki okból, akár rutin hiányában, vagy azért mert nem is tudja biztosan hol lesz a letérő ahol neki le kell hajtani. És amíg az adott útszakaszra felhajthatnak munkagépek, esetleg kerékpárosok, addig aztán lehet vonatozni és senkit sem kötelez semmi arra hogy előzzön.
Ha te nekiállsz az egész sort előzni azt akkor tedd, ha az egész sort teljes biztonsággal meg tudod előzni, mert ha megfigyelted már az ilyen vonatozásokat akkor tudod, hogy az autók olyan távolságból követik egymást, ahová már nem fér be egy előzésből bekullogó autó. Azt meg megint nem várhatod el hogy miattad valaki fékezzen és ezzel esetleg azt kockáztassa hogy a mögötte haladó belecsúszik.
Száz szónak is egy a vége, a legtöbb közúti baleset okai között ott van a túlzottan agresszív vezetési stílus és az előzés szabályok figyelmen kívül hagyása. Mert ismétlem, előzni nem kötelező.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #46544 üzenetére
Hasonló téma mindig előjön. A 90-es tábla nem azért van, hogy mindenki kötelezően annyival menjen. Annyival megy amennyivel biztonságosnak érzi, ha neked lassú akkor előzd meg. Autópályán annyival másabb a helyzet, hogy ott van megadott minimum sebesség határ. Forgalom akadályozása, veszélyeztetése a túl nagy sebesség is. Mindig a legbiztonságosabb sebességet kell választani.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
Mivel nyilvános, hogy a 90 km/h nem fix, Magyarországon némileg átléphető így 95 km/h-val simán megelőzheted ahogy pl. én már többször meg is tettem, nem jöttek utánam, nem büntettek.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***