Új hozzászólás Aktív témák
-
gyenesmartin
őstag
válasz dethroner #46945 üzenetére
Nem értem mit kell ezeken a márkákon annyira kiakadni. Nem jobb a Dacia a Suzukitól, de fordítva sem. Újonnan vásárolt Ignis, Scross, Swift után (GL+, GLX felszereltségűek) annyit tudok mondani, hogy csak a VW ezek után. Francnak sem hiányzik már ezek az olcsó autós hülyeségek (zörgő futómű; beragadó ülés állítás; rendkívül sérülékeny, kopogó-zörgő műanyagok; ablaktörlő gombot egy pillanatra felkapcsolni, mozdul 2 centit a lapát, majd ott megáll; hólyagosodó-leváló lakkréteg; masszírozó alapjárat (1.2 dualjet); ablakfelhúzás lezárásnál itt nincs, de egy 20 éves golfban van)
Lehet, hogy mazochisták vagyunk 3 új Suzuki után, de nekünk soha többet Suzuki, se japán. Lehet, hogy jó motorokat gyártanak, kimennek a világból is, de ami körülötte van ahhoz valahogy nagyon nem értenek.[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
Urak most látom csak micsoda parázs vitát robbantottam ki a kérdésemmel....
Véleményem ez ügyben az, hogy mindenkinek szíve joga milyen típus mellett dönt.
A lényeg az, ha egyszer el tudsz jutni odáig, hogy nem másnak a leharcolt elhanyagolt kocsiját veszed meg, hanem egy szalon autóba tudsz beleülni, onnét már csak rajtad múlik meddig fog jól szolgálni az adott típus.
Nekem a legfontosabb dolog az éves olajcsere. Nem 2 éves ÉVES csere.
Na ezzel tudják hazavágni legtöbben az autójukat....
Ha használt autót veszel büdös életbe se tudod, mikor cseréltek benne vagy cseréltek-e benne egyáltalán olajat rendszeresen.
A többi dolog is lényeges de egy kopott motoron már nem nagyon lehet segíteni..... -
Zolás
addikt
válasz 2ozzmexy #46943 üzenetére
[link] Ez lenne az.
Egy garnitúra gumi mindenképp kell rá, plusz olajcsere, és nagyon rozsdásak a fékek, úgyhogy az is esedékes. Szükségpótkerék van benne, meg pár szerszám egy zsákban, szóval a gyári pótkerék meg defektjavító készlet az nincs. Van hozzá egy garnitúra téli valami alufelnin aminek nincs márkája, és 16 colos, 2015ös barum gumival. Alkudni nem lehet, mert nagy rá a kereslet, valaki úgyis elviszi ennyiért.
Akárhogy számolom, ez az autó 4.5 millió forint mire hadra fogható. Az egy kicsit sok.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #46951 üzenetére
nekünk soha többet Suzuki, se japán
Szíved joga azt választani, amit akarsz, de 3 Suzuki alapján leírni a többi japán márkát hosszabb távú tapasztalatszerzés nélkül elég durva általánosítás.
A 14 éves Honda Jazzemben az általad felsorolt problémák a 87,5%-a nincs jelen, egyedül a zárásra ablakfelhúzás hiánya valid.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46943 üzenetére
A szivargyujto aljzatot mar reg nyugdijazni kellett volna es kitalalni helyette valami mast, aminek a kontakt felulete joval nagyobb es az anyaga is jobb vezeto. Meg kis fogyasztasu dolgok eseten is szinte megegeti az ember kezet, mikor kihuzza, vagyis tul nagy az aramsuruseg.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
blakey
titán
válasz tboldi #46954 üzenetére
+ nekem volt részem VW-be, Opelbe, BMW-be, azt kell mondnanom, hogy semmivel sem jobbak, persze sok függ a típustól is. Nekem sincs a Vitarában azok a gondok amiket felsorolt. egyébként ha kulccsal záro, azaz elforgatod és úgy tartod a klcsot akkor felhúzza az ablakokat.
A távirányítós zárás külön egységet igényel, tehát nem az van, hogy nem tudja, mert képtelen rá hanem nincs beépítve, a német autóimba sem volt beépítve. 20 évvel ezelőtt gondolom másképp kínálták az extrákat. a német márkák után elégedett vagy a Vitarával, igaz, az nem Japánban készült, nem gyenge a fényezése, nem hólyagosódik, nem nyikorog a műanyag, ablaktörlő jól viselkedik, stb.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
nagyúr
Ahogy nézem hajtották rendesen, éven belül 20 ezer kilóméteres szervizperiódusokkal.
Hát határeset, de szerintem ha jó állapotban van és tényleg nincs nagy nyűgje, akkor megvehető. A kopó részeket meg meg kell csinálni... költessz rá most 150-200ezret és utána évekig van egy jó állapotú kocsid.
GLX felszereltség azért ennyiért nem rossz... és igen, ha nem figyelsz elviszik az orrod elől.Bár tény, ha nem vagy SUV mániás ennyiért elég jó állapotú Kia Ceed is kapható már bőven pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
csaba1203
addikt
válasz gyenesmartin #46951 üzenetére
Akkor, te kifogtad rendesen....
Nálam 1 éves Ignis 1.2 dualjet motorral az általad felsorolt hibák egyikét sem produkálta idáig. -
Zolás
addikt
válasz FollowTheORI #46957 üzenetére
Az a 150-200 inkább 350-400+átírás. Fék-gumi-tpms-olajcsere nem hiszem hogy olcsóbban kijönne.
Jó lenne a kia ceed, csak kicsi belülről, ennyi pénzért meg nem kispolszki érzést szeretnék venni.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Zolás
addikt
válasz csaba1203 #46961 üzenetére
Lehet, hogy a fék még nem kopott annyira, viszont a tárcsa elég rozsdás, és nem szeretnék úgy beleülni, hogy nem áll meg. Elvileg tavaly szeptemberben volt olajcsere háromezer kilométerrel ezelőtt. Nem tudom mióta áll az autó, és nem azon a hatvanezer forinton szeretnék árokba szaladni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
PeterPH
senior tag
Az hogy rozsdás a féktárcsa, nem jelent semmit, csak hogy egy helyben áll napok/hetek óta, meg kellene nézni normálisan.
Vadonatúj garnitúra gumit meg lehet csípni 80 körül, mert sokan ledobják a gyári nyárit a szalonból kifelé jövet, és négyévszakosra váltanak.
TPMS garnitúrát lehet keríteni 10-20 körül.
Ha ennyire szoros a büdzsé, akkor lejjebb kéne nézelődni, vagy kicsit még gyűjtögetni. -
AMD Power
titán
Sziasztok!
Hülye kérdés de fel kell tennem. Mind1 ,hogy egy adott 2007 vagy 2008 évjárat nem? Írom miért kérdezem..... 2007 jó pár darab fent jó áron (1.5 milla kb) a hahun aránylag kevés km-rel. 2008 már sokkal kevesebb vagy ha van jóval drágábban , több km-rel.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
A rozsdás tárcsa nem feltétlenül jelent rosszat, egy egyszerű mosás után is lehet olyan a kopófelülete. Az első fékezésnél leviszi a súrlódás, és nem lesz rosszabb a fékhatás.
(#46964) AMD Power: Attól függ, hogyan jött ki a modellciklus. Ha pont a két év között van a generációváltás vagy akár egy sima facelift, akkor nem annyira mindegy. Példának okáért a GD Jazzek (ezt ismerem a legjobban ) 2002 és 2008 között gyártódtak, és 2005-ben volt egy facelift. Tehát 2002 és 2004 között mindegy, 2005 és 2008 között szintén, de mondjuk 2004 vagy 2005 között már lehet gondolkodni. Vagy az az egy év különbség az újabb generációt is jelentheti (2008 vagy 2009).
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Után így jártam én is. Rengeteg agyon használt autót láttam 4 millió fölött, amire ahogy te is írtad, rengeteg kellett volna rákölteni. Volt egy pont, amikor bemérgedtem és millióval többért vettem egy újat, igaz 1.4 turbós. Biztos, hogy nem annyira strapabíró, mint az 1.6-os, de remélem sokáig kitart, ha vigyázok rá.
TommyY -
-
-
AMD Power
titán
válasz TommyY2 #46969 üzenetére
Nálam ez az Sx4 is olyan,hogy egy 1.5 millát még adok érte. Ami persze átirással stb már inkább 1.7 milla. És akkor ez egy lassan 14 éves autó. Vicc amúgy.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
ncc1701
veterán
válasz gyenesmartin #46951 üzenetére
Több német után én úgy vagyok vele, h csak japán. És a német = audi, bömös, merci, skoda, és fócvágen.
-
Zolás
addikt
válasz TommyY2 #46967 üzenetére
Komolyan elgondolkoztam rajta, 5.1M, és új, vagy 4M plusz 400k szervíz, és használt. Mindenképp lesz rá hitel, az meg, hogy 5 év vagy 6 év és új autót veszek, már nem akkora lényeg. Mire kifizetem a használtat az kilenc éves lesz, az új meg hat. Belvárosba meg nem járok, M0 van és elővárosi közlekedés.
Értem én, hogy tartja az árát, de ez egy kicsit durva...ncc1701: Ez olyan rendesen rozsdásnak nézett ki, nem az a két hét alatt képződő kis felületi pöttyök. Le kellett volna fotóznom, ezt utólag már bánom.
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
TommyY2
tag
Ugyan így tettem én is. Akkor szabad használtan venni, ha az ember kap egy nagyon jó állapotút és fiatalt fél áron. A szuzukinál ez képtelenség, irreálisan magas áron vannak. A főnököm 16 milliós mercédeszét 7 évesen számolták be 4 millióért (mondtam is neki, hogy a suzuki jobb autó😂).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz AMD Power #46976 üzenetére
Szerintem ezt fogom tenni. Várok még egy pár hónapot, adig is rakom össze a pénzt, hogy minél jobban álljon a hitel része. Ha meg jön egy jó használt jó áron közben, akkor eldöntöm, hogy megéri-e vagy sem.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, és a hasznos tanácsokat.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha gondolod keresd vissza a használt autó vs. Új vitara hozzaszolasomat, abban levezettem hogyha egy 2-3 milliós használt verdara 5-6 év használat alatt ellocsolsz 1,5-2 millát szervizre akkor ugyanott vagy mintha vettél volna egy újat garanciával. Kapasbol a nyári gumi ára a zsebedben marad, mert az ujon új gumi van, noha nem a legjobb, sőt... De van. Hogy értsd: egy garnitúra még ajánlható gumi 215/55R17 méretben a Barum Bravuris 5HM 26k/db plusz 15k 4db TPMS szelep még az Ali-ról is szállítással, ez rögtön 140k szerelessel ami a zsebedben marad... Egy klimatoltes 40k,egy szett fekbetét 20k előre, hátra dettó. Mennyinel járunk? szóval 1,5-2 milla röhögve, szijak, lottyok... Tovább is van, mondjam még?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
Itt a helyedben én is az újra mennék rá.
3 éve nálam is a használt volt a célpont de aztán megtoldva a keretet inkább vettem egy új Suzukit. Azóta is elégedetten használjuk a családdal. Eddig a három kötelező szerviz volt összesen 100k amit költeni kellett rá. Oké van még Casco mellé meg vettem egy téli kerékszettet hozzá de kb ennyi.Més que un club!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Napfénysüti #46980 üzenetére
Ezt adom, sőt meg merem kockáztatni a jelenlegi használtautó kínálatot elnézve h nem újat venni manapság nagy meggondolatlanság, hacsak nem vmi abszolúte alkalmi vétel ismert és biztos szerviz háttérrel gondos gazdatol. A jelenlegi kínálat 90%arol egy szó jut eszembe: tularazott.
Ez egy bizalmi kérdés ha nem bíznám rá az eladóra a saját és családom életét, nem vennék használtat, főleg neppertol nem, sokat elmond az előző tulaj személyisége, ha látom a házat ahol állt stb. Néha többet mond 1000 szervizkonyvnel...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
2005 1.3 Suzuki Swift aksit ki kellett venni és utána elszállt az alapjárat és az elektromos szervó.
Elvileg újra kell programozni az alapjaratot amit meg is tettem remélem működni fog viszont a szervó olyan van is meg nincs is, műszerfal és a leolvasó nem jelez hibát.Ötletek?
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46981 üzenetére
"...a jelenlegi használtautó kínálatot elnézve h nem újat venni manapság nagy meggondolatlanság..."
ilyen új autó árak mellett teljesen logikus
Értem én, hogy ez a Suzuki topik, és az egyik legolcsóbb és legracionálisabb új autó.. de ha valakinek nem felel meg a márka méret-kényelem-anyagminőség-teljesítmény-kialakítás (stb.) tekintetében, akkor nagyon könnyen 6-7+m környékén mozog az árcédula.
Az értéktartást nem értik még sokan - nem oly bonyolult ez: akinek van egy pár éves, az nem nagyon akar megválni tőle, kereslet pedig van rá, mert egyszerű, megbízható stb. Az olcsó jó autó jobban tartja az árát, mint az alapból drága, költséges üzemeltetésű prémium.
A használati érték számít a használt piacon - ezt jól mutatják pl. az 1m környékén ragadt, idősebb (akár 15 év + japán) autók.
Egy jó állapotú F Astra, vagy régi Swift sem tud olcsóbb lenni normális állapotban egy összegnél (3-350k?), mert ha nem rohad szét, akkor a világból kimegy. Megvannak ezek az ársávok, és itt már nem számít, hogy újonnan mekkora különbség volt az árak között (bmw-k meg hasonlók), a "bekerülési költség" átfordul fenntartásiba. Egy pár éves Suzuki várható fenntartási költsége a piac szerint elenyészőAz alap felvetés, miszerint #csakAzÚj -> igen, Suzuki oldalon az elmúlt pár év alapján valid. Ha amúgy is 4M körüli keretet szán rá az ember.
Úgy nagy általánosságban? Egy ismerősnek próbáltunk a 7 személyes új autó kategóriában nézelődni. 10+ éves távlatra nem tudtam volna megmondani, hogy mivel fog kevesebbet sz*pni - a varrógépmotoros turbóbenzin Ford vs. VW dízel vs. akármi, és ezek mind normálisan felszerelve 8M+ környéke. Nyilván a támogatás kihasználása lett volna a lényeg, de még azzal együtt sem vállalta be.
"... and I hope you have a great day!"
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz pető bá' #46987 üzenetére
Ez az ev, de lehet hogy a kovetkezo se lesz az amire az autogyartok orommel emlkekeznek majd. En pont emiatt vettem meg meg tavaly az autot az ev kozepen ugy, hogy 3 nap alatt egy random 10 eves hasznalt auto helyett dontottem egy uj Suzuki mellett. Nagy szerencse, hogy a szalonban par perc alatt komolyan elmagyaraztak hogy mi varhato a kovetkezo fel-egy evben. Mindenben igazuk volt.
Szerintem az EU-nak fel kellene fuggesztenie a CO2 ado befizeteset 1-2 evre, sot a tagallamok adhatnanak az uj autok eladasaval jaro adokra is valami engedmenyt. Meg a virus nelkul is sovanyabb evre lehetett szamitani. Itthon meg levihetnek az AFA-t 20%-ra, ha tenyleg fontos nekik a gazdasag ujrainditasa. Korabban is csaak fekezte a gazdasagot a magas AFA, de most meg kritikus tenyezo lehet.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
AMD Power
titán
Kövezzetek meg de ez az autó 7 millió forintért. Vicc.
Boldogság a mindennapokban: Suzuki Jimny 1.5 GLX 4WD AT (2020) – Teszt + VideóEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Bejon a kulseje. Belul persze terepjaros. A szovetkarpit helyett valami moshato eros mubor jobban illene bele. Amugy nem ismerem ennek a kategorianak a modelljeit, arait.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46979 üzenetére
Ja, vicc a hazai használtautó piac ha sokszor nyerek is rajta. Most éppen szívok vele mert a családban kellene valakinek egy kis használt suzuki, de vicc árak vannak. 10+ éves kis autók 1,5 millióért, 7-8 évesek 2-ért stb... Akkor szoktam felröhögni kínomban amikor meglátom a Gusztáv által egy ideig árult GA Balenókat 100 ezer kilométer felett 3 évesen eredeti ár felett. Ami egyébként full logikus full fapad (rádió + klíma, még tükörállítás sincs...) volt 2,7 milláért.
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Nincs benne semmi vicc. Nem városban szaladgálós, nem családdal kirándulós és nem a kényelmesen csendes hosszútávfutó. Ez egy hobby, egy másod, de még inkább harmadikszámú autó, egy bolondozós autó, és akinek ilyenre van igénye, annak ez egy jó választás. Bár a dágványba inkább egy szamurájjal mennék
Normál használatra alkalmatlan, de aki ilyet keres az tökéletesen tisztában van vele.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz dReFiX #46996 üzenetére
Közgazdaságilag igazad van, sajna ezzel nem lehet vitatkozni. És nekem is jól esett majd fél áron eladni 10,5 éves i30-at, de akinek van rá pénz főleg suzukiban tényleg újat kell venni. És sajna abban jó a piac értékítélete hogy a "többi" megbízható szívóbenzines szaladgálóedény is nagyon jól tartja az árát használtan (ha nem is annyira mint a suzuki). Meg kellett volna venni azt a ga Balenót 3 éve
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Ültem benne a tavalyi pozsonyi autószalonon, a 194 centimmel a tetőkárpitot súrolom, nem kényelmes.
Más: Beszereltem a korábban említett oil catch can-t. Továbbra is tartom, hogy a motor tisztábban tartása érdekében megéri egy ilyen, főleg a közvetlen befecsis konstrukciók esetén, amilyen a Boosterjet is. De a régebbi, kopottabb motorokhoz is jól jön, amik több kartergázt termelnek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Tudom Suzuki topik, de én a Honda Jazz-en lepődtem meg. 7,2M az alapára. Egy éve az előző szériásnak 4,valamennyi volt az induló ára. Oké, hybrid lett, értem, de ez akkoris elég durva drágulás.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
válasz SyMbioTe #46999 üzenetére
Az már generáción belül is szépen drágult az alap Trend 3,6-ról 4,4 felé drágult a végén. Az új mondjuk jobban felszerelt, automata+ hibrid, de még így számítva is 1 milla felett lehet az összehasonlítható drágulás. De sajna a toyota yaris és a renault clio új hibridje is hasonlóan méregdrága. Szép új világ