- Xbox Series X|S
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Assetto Corsa Competizione
- PlayStation 5
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- EA Sports WRC '23
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- No Rest for the Wicked
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
Simán elmehetsz mellette, ebben a helyzetben az előzés azt jelentené , hogy visszasorolsz a belső sávba, ha a külsőben maradsz akkor nincs probléma illetve feljelentheted a rendőrt, hogy nem alkamazza a jobbra tarts szabályt. Eddig nem autópályáról volt szó így nem kell idekeverni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #46545 üzenetére
Nem ezzel van a gondom, nem ment át a mondandóm, de mindegy, elengedtem.
@blakey: Nem a sebessége megválasztása a gondom, nem is az előlhaladó a gondom, hanem az hogy amíg én meg nem indulok addig szinte senki sem mer elkezdeni előzni, de ha én elkezdem akkor 125%-ig arra kell koncentrálnom, mert egy bolond százat csinál és jönnek mint a vakborjú, elém, mögém, mellém... plusz olyankor szokott az előlhaladó rádöbbenni hogy 70-el megy, úgyhogy belelép a gázba... na ezért szeretem ha egy autóban van tartalék...
De mint dethroner-nek is írtam, elengedtem a témát.@pjen: Pályán jobbratartási kötelezettséged van, ha "kékkel" vagy ha nem (megkülönböztető jelzéssel ugye más a helyzet), az osztrákoknál próbáld ki, Hegyeshalomnál kapod majd a csekket... németeknél szintén, olaszok nem kötözködnek, de a franciák és belgák már kivesznek a sorból akkor is ha túl sokat előzöl... "rutin control" a jelszó, úgyhogy ha megelőztél 5-6 kamiont akkor azok szépen lehagynak, mire végeztek veled, ezzel ösztönzik az embereket arra hogy ne felülről közelítsenek a sebességhatárhoz hanem alulról, hiába mész 150-el óraszerint (ez még náluk is szabályos), gyorshajtásért nem büntethet meg ugye, de az idődet rabolhatja, tehát semmit sem nyersz azzal h gyorsabban mész kicsivel. Itthon meg ugye ott van az a 15km/h-s "jogi szürkezóna", nyugaton az 50 az 50, ha letrafiz 52-el, megállít és megbüntet az osztrák rendőr, igaz 2€-ra, ami röhej, de megállít és megbüntet... De ott ha feltartod a forgalmat látványosan, azért is megbüntetnek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
Ahogy blakey is írta, a külső sávban haladva elmehetsz mellette.
Én ezt rengetegszer alkalmazom főleg 3 sávos emelkedőknél, amikor a belső és középső sávokban küzdenek egymással én 130-al a kapaszkodó sávban kényelmesen haladok.
Persze piszkosul figyelni kell, nehogy valamelyik okosnak épp akkor jusson eszébe a jobbratartási kötelezettség. -
2ozzmexy
aktív tag
"Persze piszkosul figyelni kell, nehogy valamelyik okosnak épp akkor jusson eszébe a jobbratartási kötelezettség."
...és mindezt index és tükör nélkül egy határozott mozdulattal szeretik elkövetni... ha meg rádöbben h ott vagy akkor dudál és az öklét lengeti, mert szerinte te őt jobbról előzted meg...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
Megjött az sd kártya a CID számmal. Még a 2020-as térképet is rá tették. Bedugtam a fejegységbe és működik.
Innen rendeltem:
https://www.ebay.com/itm/Genuine-Samsung-16GB-microSD-Card-CID-Changeable-new-Made-in-Korea-MB-MSAGB-EU/283917152739?hash=item421ac7f1e3:g:jlIAAOSwLpRdODsQSzükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Ugye mióta megvettem az új swiftet elég sűrűn írkáltam ide, hogy milyen szar a fényezése, kis por a szélben és máris lepattogzik, még kavics sem kel hozzá. Hát most volt a CASCO évfordulója, így körbemérték az autót. A legvastagabb ponton mért 83 um-t. Az Scrossunknál meg átlagosan 150-et. Hát ezért megy le nekem ilyen könnyedén a festék, már nemsokára szürke fémszínű autóm lesz. Csak a motorháztetőn van már legalább 50db 2-5mm átmérőjű pont. A szervízben csak annyit mondanak, hogy mindegyik ilyen így nem tudnak vele mit kezdeni, a Casco meg azt, hogy ne közlekedjek kavicsos utakon. Basszus főúton tudok közlekedni, sebességhatárokat betartva, előttem senki, még akkor is biztosan felszedek 1-2 karcot utanként, miközben tiszta az út. Hol lehet ezzel az autóval menni egyáltalán, szalonból ki sem szabad hozni, mert eltűnik róla a festés? -
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Sajnos ma vettem észre, hogy valamelyik parkolóban egy jóindulatú honfitársam rányitotta az ajtaját az enyémre és angolosan távozott...
A kérdésem ha van Casco de a károm 100000 alatt lesz, akkor nem kapok egy kanyit se?
Az eset nem ma történt tuti, mert a munkahelyemen visszanézte a kolléga a biztonsági kamera felvételét.
Szerintem az egész ajtót kéne újra fényezni, ami 100 alatt lenne.
Vagy cseréltessek komplett ajtót és új fény 10% önrésszel?
Nem tudom mit tegyek?
A sérülés maga így néz ki: -
noorbertt
őstag
válasz gyenesmartin #46558 üzenetére
Képet dobsz róla? Azért elég durva amit írsz.
Lehet hogy az új autót már egyből matricazni kell majd vásárlás után?! -
csaba1203
addikt
válasz tboldi #46562 üzenetére
Online bejelentettem a kárt holnap talán jön a szakértő és majd okosabb leszek.
Azért sima polírozás itt nem lesz elég. Kolléga fentebb írta a japcsik sajna igen spórolnak a festékkel és minden rögtön lemegy alapozóig az tuti...
Utánanéztem egy ajtó elem komplett fényezése számla nélkül 25000-be fáj. -
gyenesmartin
őstag
válasz noorbertt #46560 üzenetére
[link]
Telefonnal nem látni annyira jól, nem tudtam színes felületre sehogy sem fókuszálni.
Amik kékkel be vannak jelölve, azok biztosan festék leverődések (nem pedig a metál festés miatt képzelem be), de egyébként azokon kívül még rengeteg van, főleg a kocsi oldalán, csak mivel koszos ott, így most nem fényképeztem le. A motorháztetőt viszont lemostam, áttöröltem, egy porszem sincs a fényképezés pillanatában rajta.
A Suzuki még annyit mondott, hogy elemenként 30-40 ezerért újrafújják. Ennyit sikerült tőlük kicsikarnom.[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
válasz gyenesmartin #46564 üzenetére
Azért durva dolgok ezek új autóhoz mérten.Nem tudom mi áll mögötte de így ezzel a fényezéssel nem éri meg még a 10 évet sem egy új Suzuki nemhogy a 20-at, mint apám 1000-es Swift-je.....
A motor jó csak a kasztni rohad picit -
dethroner
veterán
válasz gyenesmartin #46564 üzenetére
Nekem is swift van, igaz, sötétszürke. Én is észrevettem kismillió apró karcot mindenhol, pl a tetőn több is, szinte teljes hosszában, géptetőn is. Úgy nézett ki, mintha madarak, vagy valami rágcsálók bulit rendeztek volna rajta. Erősen szitkozódtam. Aztán múlt héten volt az autó kozmetikában, ahol mosás és egy waxos kezelés után minden eltűnt, még polírozni se kellett. Még a sassal történt ütközés nyomai is 1 kivétellel eltűntek, szóval maradt egy gombostűfej lepattogzás és egy kb 3 centis felszíni horpadás, ami még festék sérüléssel se járt, simán ki lehetne húzatni, vagy nyomni.
Oké, neked a lepattogzott, azt már nem rakja semmi vissza, de apróbb karcokat érdemes lehet egy kozmetikában megnézetni.
Másik amit akartam még írni, az android auto és a vaze. Ugye nekem se ment a vaze a fejre kirakva, csak a google maps. Nos, úgy tűnik sikerült megoldani a problémát. Az volt a gond, hogy a rendszer bekapcsolta az appra az automatikus aksikezelést, tehát próbált energiát megtakarítani. Szóval ha valaki hasonló szívásban van mint én és amiről kb 2 hete volt itt szó, az próbálja meg, hátha. A vaze topikban találtam a megoldást, ott azt javasolják hogy a vaze-ra érdemes kikapcsolni az aksikímélést, de én kinyomtam az AA-ra is, biztos ami tuti, így teljesen jól ment[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
gyenesmartin
őstag
válasz csaba1203 #46565 üzenetére
Ebben még az a durva, hogy a bal első ajtón lévő 2 db nagy karcot az épp a kocsibeállóban szedte össze, ami csak két oldalán volt nyitott (elöl és hátul). Tavaly volt egy olyan nap amikor nagyon fújt a szél, gondolom felkapott egy kicsit nagyobb kavicsot és nekib@szta a a bal első ajtónak, de legalább még meg is kacsáztatta, így csinált is egy vonalban 2 nagyobb ovális leverődést rá.
Már nem érdekel, hogy tudom-e garanciáztatni vagy hogy CASCO-ban tudom-e érvényesíteni, megcsinálnám saját költségre is, de nem azért vettem új autót, hogy akár napokig is tudjam majd nélkülözni. Nemrég váltottam munkahelyet, franc sem akar már az elején szabadsággal kezdeni, buszozva meg 6 óra oda-vissza lenne az út. -
blakey
titán
válasz csaba1203 #46565 üzenetére
A Swift Japánban készül, a fényezése gyengébb egy S-Cross/Vitara pároshoz képest, nagyjából 40-50%-kal ami nem kevés. Ignis is hasonló, Balenoról nem tudom, hogy milyen.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
PeterPH
senior tag
válasz csaba1203 #46559 üzenetére
Ha fényezni kell, akkor valószínűleg nem éri el a CASCO önrész mértékét, tehát gyakorlatilag te fizeted, nem a biztosító. Ellenben 20-30-40 ezerből megúszható.
Ha kicserélnék az ajtót (ami teljesen életszerűtlen elképzelés, mert semmi nem indokolja), akkor az fix 100.000-be kerülne neked (illetve amennyi minimális önrészt vállaltál). Plusz buknád a CASCO bónuszt is.
De ez alapján a kép alapján én sem zárnám ki egy polírozás elégségességét. -
eami
addikt
válasz gyenesmartin #46567 üzenetére
most én akkor mit szóljak.... tavaly nyáron az utolsó kiruccanasunkkor amikor csak 1 éjszakát töltöttünk máshol és amúgy az autó mindig fedett garázsban van (csak épp akkor nem volt), az akkor 6 hónapos scrosst elverte a jég. nagyon apró kis horpadasok és végül úgy hagytam, mert bár simán kihuztak volna cascora, 6 hónapos autót nem fogok teljesen szetbontatni ezért.
amilyen az időjárás manapság simán kaphat nagyobbat is, majd raerek akkor.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #46566 üzenetére
Köszönöm hogy leirtad, hónapok óta küzdök vele még a hangvezerlessel...
Ki is kapcsoltam mindkettőből, ha működni fog nálam is happy leszek.
A hangvezerlessel viszont kellene segítség, mert nekem az AA azt írja h az Ok Google ezen a nyelven nem elérhető... Ha neked működik megnezned milyen mit ír nálad?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz csaba1203 #46576 üzenetére
Pfuu ez igen bosszantó.
Én ha van rá lehetőség, ezért állok inkább kicsit messzebb, ahol kevés autó van.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #46574 üzenetére
Mindkettőn megy a hangvezérlés, nagyképűen csak kimondom azt hogy "otthon", és már navigál is a lakáshoz
Holnap megnézem ha megmondod mire vagy kíváncsi.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pjen
félisten
Szevasztok.2006 gombóc Swift egyszer nagyon finoman neki koccantam egy járda szegélynek,a lököst tartó műanyag fülből pár eltört.Vissza hegesztették,de szép lassan elengednek.Tudtok valami nem túl drága jól melózó javítót pesten?
-
-
-
tboldi
nagyúr
-
Brogyi
senior tag
Néhány napja valaki zsörtölődött, hogy milyen drága a Suzuki a hybrid miatt. [Erre] mit mondana.
Közel 7 milla, pedig azonos kategória Swift-tel. Én maradok a Suzukinál. -
csaba1203
addikt
Eljött ez is ősszel piacra kerül a Suzuki bőrbe öltöztetett Toyota is aztán a Corolla megfelelője stb.
Ez lesz a Suzuki szerinti járható út egyenlőre nem gyártanak tisztán elektromos meghajtású autókat.
- [link] -
válasz csaba1203 #46589 üzenetére
Lesz Corollábol is Suzuki variáns?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tm5
tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #46597 üzenetére
Előre elnézést kérek a szóhasználatért, de engedtessék meg hogy "aztaqrva..", azért az átlag Suzuki tulaj ezt nem igazán engedheti meg magának még hitelre sem...
Hát erre majdnem toltam egy lottóreklámot...
A suzuki évek óta próbál ebből "olcsó, olcsón fenntartható és jó autókat gyártunk" körből kitörni, amit szerintem szépen el is kezdett az S-Cross/Vitara párossal, az út amin elindultak jó, csak nem ilyen markánsan kellene szerintem váltani, mert már szinte látom előre az autósujságírok "krémjét", amint leírják a "véleményüket" az első cikkekben és a leggyakrabban használt szó a "túlárazott" lesz... mert csupán az elején lévő embléma alapján fogják beskatulyázni (bocsánat a j/ly-kből megbuktam annó ), mint a WagonR-t... Ugye az Agila listaára is magasabb volt annó, mert másik emblémát tekergetünk a kormány közepén...
Úgyhogy félek ezt sem a Toyota áraihoz fogják hasonlítani, hanem a swift áraihoz... (és nem a Yaris árához csak a kedvedért ncc1701 )
Viszont annak örülök h lesz vmi rendes hybrid vasuk ami a GrandVitara után maradt űrt igyekszik betömni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."